Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
xxxxxxxxx
tag
Ropogós, friss AMD driver [link]
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem te nem olvastad el a DX12 specifikációját. Ezért hiszed, hogy az aszinkron compute kikapcsolható. Ekkor ezt tegyük tisztába. A multi-engine a DX12 alap képessége. A feladatok jellege alapján ezek három motorba tölthetők: copy, compute és grafika. Így kell kötelezően írni egy DX12 alkalmazást. A fences használata, ami nem kötelező, de aki async kódot írt az biztosan használja. Innen az egész async compute csak úgy kapcsolható ki, hogy az eredeti kód mellé kerül egy olyan kód, ami a validátor javaslatai ellenére mindent a grafikai parancslistába tölt. Persze ez lényegében egyenlő a kikapcsolással, de ez nem olyan munka, hogy írnak egy sort a kódba, hogy OFF és kész.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Laja333
őstag
Mivel a játékfejlesztés nem korlátozódik csak dGPU-ra, így nem is lehet a többi tényező fölött eltekinteni. Szerinted egy játékot az alapján fejlesztenek, hogy kinek milyen VGA-ja van? A konzolosakat hidegen hagyja, hogy 80% NV van. De a PC oldalon is bele kell venni azokat, akinek csak egy APU van a gépében. Árnyaltabb a kép annál, hogy 80-20%.
-
rocket
nagyúr
Kollock irta az Oxide-tol:
"Personally, I think one could just as easily make the claim that we were biased toward Nvidia as the only 'vendor' specific code is for Nvidia where we had to shutdown async compute. By vendor specific, I mean a case where we look at the Vendor ID and make changes to our rendering path."
#9588: Fogja erdekelni oket, ha valamelyik PC-n erdekelt fel megkeresi a fejlesztoket a PC verziohoz "termektamogatassal".
Az AAA cimek nagyresze tamogatva van, es sokkal tobb az NV altal tamogatott jatek, az meg nem nagy titok, hogy ugy alakitjak a dolgokat ahogy nekik jo.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Televan74
nagyúr
A DX12 -es PC -s konzolportoknál nem biztos hogy érdekleni fogja a fejlesztőket hogy a piacból kinek hány százaléka van.Ha nem tetszik a játékosnak az adott hardveren a sebesség,majd vált ahogy azt eddig is tette.
De nem hinném hogy Nvidia annyira gázos lenne. És mire jönnek tömegével a DX12 -s címek addigra már jön a Pascal is.Mindenbe beleugatok!!!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AotS-ben csak annyit csináltak, hogy a validátor javaslatait ellenére van egy olyan path, ami minden feladatot a grafikai parancslistába tölt be. Semmi sincs igazából kikapcsolva, csak az NV kérésére írták egy validátoron hibazó szabványos kódot is. Ami azért extra munka. Nyilván puszi a hasukra érte, de a legtöbb fejlesztő a validátorra fog hallgatni. Az mondjuk megint marha jó kérdés, hogy a validátort az MS miért vette át egy az egyben az AMD-től. Tudhatták, hogy az a GCN-hez van igazítva, amikor visszajelez bizonyos problémákat. Honnan a fenéből tudja egy fejlesztő, hogy a validátor javaslata jót tesz-e a többi architektúrának. Még ha rá is jönnek a kiadás előtt, hogy nem, akkor sincs már idő lényeges módosításra. Ezért kedvezőbb a Vulkan, mert ott ugyan az AMD validátora az alap, de a nyílt specifikáció miatt lehet alternatív validátorokat fejleszteni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rocket
nagyúr
válasz Malibutomi #9551 üzenetére
Nem kell kivenni, eleg ha kikapcsoljak a programban, mint az AOTS-ban is megtettek.
Kivancsi leszek lemerik-e NV kartyakat bekapcsolt async computettal az AOTS-ban, elvileg csak a vendor ID-vel van letiltva, azt meg BIOS buheralassal ki lehet kerulni.
Lesz par szava az NV-nek ahoz, hogy alakuljanak a dolgok PC fronton, mint az elmult 10+ evben is sokszor volt, raadasul akkor az AMD(ATi) 30-50% koruli piaci reszesedessel birt, most meg van ugye 18% az AMD-nek.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #9563 üzenetére
Gondolom a Rise of the Tomb Raider olyan fejlesztés lesz, mint a Fable Legends. A PC-s port annyi lesz, hogy az Xbox One kód kap pár sor kiegészítést, és azt tesztelik. Az MS ezért hozza ennyire közel a konzolt és a PC-t szoftveres szempontból, hogy végtelenül egyszerű legyen portolni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem kamuzott senki. A DX12 specifikációja azt követeli meg, hogy a multi-engine hardveres kezelése szempontjából a hardver képes legyen minimum egy copy, compute és grafikai feladatot egyszerre fogadni. Ennek a feltételnek a Maxwell 2 megfelel. Arra már nincs előírva specifikáció, hogy ezek a feladatok a hardverek belül is futhassanak egyszerre. Következésképpen az is elfogadott implementáció, ami nem hoz gyorsulást minden kódnál. Erre nincs is meg a lehetőség, mert nagy a fejlesztők szerepe. Az NV mindig is annyit mondott, hogy támogatják ezt a képességét, amikor erre irányult a kérdés, azt viszont sosem állították, hogy ennek a használata mindig pozitiv hatással van a sebességre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A multi-engine kötelező funkció a DX12-ben. Ezért fogadja el rá az MS a szoftveres támogatást. Maga a validátor ki fogja adni a kódvalidálásnál, hogy mely feladatok vannak rossz engine-be töltve. Szóval itt nincs olyan, hogy nem támogatja a program. Maximum nem lesz ra szinkronizálás, de ettől egy adatfeltöltésre ki fogja adni a hibát a validátor, hogy nem a copy engine-ben van a feladat.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rocket
nagyúr
Kivancsi leszek mit csinalnak az NV-nel az ARK Survival Evolved DX12 patchhel nehany nap alatt, hogy tompitsak az Oxide fejlesztoje altal leirtakat, biztos nem veletlen toltak el a megjelenest, ami ingyen hetvegehez volt kotve
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Laja333
őstag
válasz Yllgrim #9574 üzenetére
Nagyon megkopasztós feelingje van szerintem is. Sikerült is elérniük. Aztán majd kiderül mi volt a céljuk vele. Az is elképzelhető, hogy próbálták még DX12 előtt kivéreztetni az AMD-t. De a nyamvadtja nem talpon maradt? Egyébként ez az async gyengeség NV oldalon már nem új story, régebben is hangoztattuk. Sőt, érvként hoztuk fel. De akkor mindenki le volt ragadva a feature levelnél. Miért csak most lett belőle probléma?
-
UnSkilleD
senior tag
válasz huskydog17 #9563 üzenetére
pc tomb raiderben csak dx12 lesz? erről nem is hallottam
"Az internet olyan, mint az MTV: annak idején az MTV nagyon trendi volt, aztán hirtelen elavult” - Prince
-
HSM
félisten
válasz daveoff #9572 üzenetére
Én abban láttam annak a VGA-nak a gyenge pontját. Eléggé nem tudok elképzelni rá normális megoldást DX12 alá 4GB rammal.
Nem várok önigazolást, de tény, hogy semmi kedvem nem lenne az Nv-sektől a savazást hallgatni újabb hónapokig, ha esetleg nem jönnének be, amiket korábban írtam.
-
Yllgrim
őstag
válasz daveoff #9569 üzenetére
Abba bele sem gondolsz hogy egy alfa-s demon beta driverekkel "egyensulyozott" demo-t lattal ahol lehet be sem volt kapcsolva az a funkcio? (meg tobb masik sem)
Majd jonnek a DX12-es jatekok es szepen kiderul minden, addig is kello joerzessel veszem eszre, hogy a piros VGA-k DX11 hez kepest akkor DX12-n ugyanott vannak mint a zoldek kartyai, ami nem rossz, bar gondolom te ezt maskepp latod A Gyorsulas merteke meg biztos elhanyagolhato
Amennyiben bebizonyosodik hogy az NVidia ujra atverte a sajat vasarloit (nem banom hogy eladtam a Ti-t, megha DX11 alatt hasit is) kivancsi leszek milyen ervekkel lesz a helyi brigad altal piedesztara emelve
Nem tudom miert van egy olyan erzesem hogy NV azert tolta ki ilyen gyorsan ezeket a kartyakat hogy a hulye vasarlokat meg egyszer jol megszivassa (lehuzza zsetonnal), ha 2017-ben jonnek csak uj kartyakkal es a kiforrott DX12-Vulkan alatt elhasalnak most akkor 2 evig nem sokan fognak kartyat venni toluk, most elore bezsebeltek a zsetont aztan le vannak szarva a vasarlok. Ez is egy hozza allas vegul is. piacgazdasag
Ami AMD oldalarol a legrosszabb esetben tortenhet ezen tesztek alapjan hogy ugyanugy teljesitenek mint NV, akkor meg kiegyenlitett a piac, de gondolom ez is smafu
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
nagyúr
Le lett írva az elmúlt 24 órában két realisztikus magyarázat is. Nyilván nem tudjuk biztosan, mennyire pontosak, de mindkettő magyarázza a jelenséget, és mindkettő kezelhető programozói oldalról. Igazából elvileg a driver is megfoghatja ezeket az eseteket - afelett is van kontrollja, hogy egy GPC akar-e feladatot adni egy másiknak, és afelett is, hogy compute feladatokat összegereblyézzen egybe, és a következő ciklusban azok menjenek.
De az is lehet, hogy a fejlesztőknek is oda kell figyelni erre - too early to tell."We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
daveoff
veterán
válasz Atti777 #9570 üzenetére
Amíg ez az egy teszt van, addig csak ebből tudunk kiindulni, nem igaz? Amúgy egyetértek...
(#9571) HSM: Hihető, hogy ez a legnagyobb aggodalmad. Inkább valamiféle önigazolást vársz, majd meglátjuk megkapod-e....
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
senior tag
válasz #85552128 #9564 üzenetére
Gondolom minél többet használják, annál inkább befolyásolja a sebességet, valahol láttam hogy a konzoloknál 30%-ot is jelenthet a használata
Jelenleg tényleg nem sok jelentősége van, de lehet, hogy a Maxwell alapú kártyák elég hamar elavulttá válnak
[ Szerkesztve ]
Путин, иди нахуй!
-
HSM
félisten
Jelenleg úgy fest a dolog (találgatás?), hogy az Async-et tudja, spec pipa, csaképpen akár még lassulhat is tőle, tehát nem egészen azt kapod, amit AMD alatt. Kb. mint ahogy 4GB-os a 970. Ott van azon is a 4GB, a spec pipa.
Szerintem ez semmi amúgy a 970-es dologhoz képest. -
-
#85552128
törölt tag
Lack of Async Compute on Maxwell Makes AMD GCN Better Prepared for DirectX 12
Várjuk a fejleményeket... Ha ez igaz ezt már nem ússzák meg olyan könnyen mint a 970-et.
(Bár ha még így is kb. ugyanolyan gyorsak mint a Radeonok az megint csak "érdekes"...) -
huskydog17
addikt
válasz Ren Hoek #9558 üzenetére
Ez azért nagyon érdekes, mert a Rise of the Tomb Raider PC verziója 2016 elején, az első negyedévben fog megjelenni, így a Nixxes-nek egyszerre két AAA címet kell elkészíteniük PC-re, ráadásul ugye a Rise of the Tomb Raider DX12 exkluzív lesz. Bővítették a Nixxes csapatát, bírni fogják? Eddig kb. egy évet kaptak egy darab AAA cím elkészítésére, most meg néhány hónap alatt kell összedobniuk két darab AAA címet? Ez gondolom csak úgy lehetséges, hogy a Deus Ex Mankind Divided sem kap DX11 módot.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Ren Hoek
veterán
Dátumot kapott a Deus Ex: Mankind Divided
2016. február 23Nekem ez lesz a döntő csata DX12-ben. Más DX12 cím ami érdekelne még tervben sincs, úgyhogy everybody calm the fuck down :d
-
imi123
őstag
Ha tényleg kamuzott az Nvidia az Async shaderrel kapcsolatban akkor ebből nem kis botrány lesz.
Függetlenül attól hogy mekkora teljesítmény pluszt hozna.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
nagyúr
Max annyi történik hogy AMD lehet picit gyorsabb, vagy ugyanolyan gyors lesz async mellet, mint az nv a soros/driver belső mókolós megoldásával.
nV játék alatt meg nV lesz gyorsabb és ennyi.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Ren Hoek
veterán
Főleg, hogy az AOTS-on alapul ez a mese...én azon csodálkoztam eddig, hogy a Maxwell2-t nem ette meg 5-6 FPS-re...
Teljesen egyetértek, ha egy szárnyait bontogató 2-3 pipeline Async konzolportnál bevérezne a Maxwell2, akkor lehet mellkast döngetni, hogy AMD nyerte ezt a kört, de durván. Azt eddig is tudtuk, hogy a Maxwell-nek nem tesz jót a durva async... de ha ez kimerül annyiban, hogy az AOTS nem megy rajta olyan jól, hát üsse kő lenyeljük. Más extrém DX12 játék szerintem kanyarban sincs még, mondjuk egy nagy csatás űr RTS nem ilyen fos grafikával mint az AOTS - amiben mondjuk Maxwell2 megy 5 FPS-t, egy Hawaii meg 60-at. Na egy olyanért cserélnék már.
[ Szerkesztve ]
-
imi123
őstag
válasz Malibutomi #9551 üzenetére
Ezt már halottam a True audiónál is.
Úgy elterjedt hogy talán 2 játék használta.Pedig akkor még az AMD a 290X-el rendesen pariban volt.
Most kisebb részesedéssel komolyan gondolod hogy komoly támogatást élvez ha kiderül hogy a Maxwell nem hatékony Async-el?Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
imi123
őstag
válasz Malibutomi #9547 üzenetére
Én egy játék alapján nem temetném egyik gyártót sem.
Mondjuk nekem ha majd BF4-ben vagy Battlefrontban hoz +30-40%-ot a Dx12, és gyengébb lesz az Nv akkor kezdek gondolkozni hardver cserén.
Engem nem érdekel melyik gyártó profitál többet,csak végre valamit lássunk már.A dumálásból elegem van.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
rocket
nagyúr
válasz Malibutomi #9547 üzenetére
A teljesitmeny tesztek nem fognak semmit erni igy, mert almat a kortevel hasonlitanak ossze.
Sajnos valoszinubb forgatokonyv, hogy az NV elfogja tudni erni, hogy kevesbe legyen mervado a PC portnal, vagy valami nekik fekvo effekttel (tesszellacio stb.) kiegyenlitik a teljesítmenyt.Az egyebkent lathato a fejlesztoi kommentjei alapjan, hogy az AMD nem sokat tett, hogy megjobban nekik feküdjön a jatek, csak varjak megint,hogy a sultgalamb a szajukba repuljon.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Malibutomi
nagyúr
Jozan esszel belegondolva, nem lesz olyan hogy asyncron off kapcsolo. Valoszinu ha lesz "kikapcsolas" akkor ugy mint most az Oxide-nal, hogy az NV-n nem megy es kesz.
(#9545) imi123
Jo lenne, de mar ezutan az egy teszt utan is van kulfoldi forum ahol tiz oldalon at megy a siras, hogy szemet AMD berenc Oxide, nem lehet az NV kartya lassabb mint az AMD szar a teszt fujfuj.Annyi eszuk nincs hogy megvarjak amig lesz tobb taszt vagy par jatek, mar megy a siras.
[ Szerkesztve ]
-
rocket
nagyúr
válasz daveoff #9543 üzenetére
Mar 1 eve az folyik, Huddy masrol se beszel csak az aszinkron compute, aszinkron shaderekrol
Jon az oszi jatek domping, holnap jon a szokasos az MGS5 kapcsan, megint lehet majd ujjal mutogatnia az AMD-nek
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
nagyúr
válasz daveoff #9543 üzenetére
Azt azért ne felejtsétek el, hogy ha a 2048 ALU-val rendelkező 980 gyorsabb, mint a 2816-os 290X, akkor ott ALU kihasználtságban komoly különbség lehetnek (még órajellel kompenzálva is). Ha ezen segít az a-c (márpedig ha ezen nem, akkor semmin), akkor abból valóban kovácsolhat előnyt az AMD.
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
-
rocket
nagyúr
válasz daveoff #9541 üzenetére
Millio eves prezentacio, hogy sikerult ezt nekik mai datummal lehozni
Kerdes az kifog a szoftverfejlesztok kozul szembe menni a piac 80%-at birtoklo szereplovel?
Az AMD-nek mar az nagy siker lenne, ha benne lenne a jatekokban, de hogy az NV se sirjon kikapcsolhato lenne az aszinkron compute, lenne akkor ne mulass
Persze nem kell felteni az NV-t, ha kell megnyitjak a penz csapot megjobban, van egy olyan erzesem nem az AMD fog gyozteskent kikerulni ebbol a csatabol se."A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
daveoff
veterán
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Látszólag a DX12 implementációk nincsenek normális szinten. Nagyjából megcsinálták őket stabilra, de sebesség egyelőre nincs bennük. De a stabilitás is kérdéses, abból kiindulva, hogy az ARK DX12 patch csúszik. Szóval itt a rendszer még közel sincs kész. Emellett az Oxide is írta, hogy még jönnek Win 10 update-ek a DX12-höz, és ha ez igaz (nyilván miért hazudnának), akkor maga az API sincs teljesen összerakva. Az Intel driverével pedig egyáltalán nem indul el az AotS, tehát vannak itt még gondok. Szerintem egy jó két hónap még kell ahhoz, hogy a DX12 implementációk jobban működjenek. Persze szerencsére ez régen sem volt másképp, szóval ezt valószínűleg mindenki bekalkulálta. Azt persze jó lenne tudni, hogy a meghajtók miket kezelnek teljesen és mi az, amit egyelőre csak stabilan támogatnak, de a sebességre nincsenek kigyúrva.
Igazából a Maxwellen is működik a DX12. A batch submission time jelentősen csökkent a DX11-hez képest, tehát maga az API a várakozásoknak megfelelően teljesít. A többi része a dolognak már implementációtól függ, és itt majd az NV-nek ezt ki kell vizsgálnia. De gondolom ők is tudják, hogy milyen optimalizálások nincsenek engedélyezve.
A lassulásnak egyébként lehetnek olyan okai is, hogy a DX12 változtat a működésen a DX11-hez képest. Egy csomó dolgot a driver már nem tud befolyásolni. Például a hazárdok kezelését, az erőforrások menedzsmentjét. A GDC Europe alatt volt egy előadás, ahol azt mondták, hogy az erőforrás-kezelés nehéz lesz, mert a motorra hárul a feladat, de csak egyszer kell jól összerakni és akkor oké lesz. Erre volt az a kérdés, hogy melyik architektúrára, és az MS-es csóka mondta, hogy a dokumentációk átvizsgálása után érdemes olyan irányt keresni, ami minden architektúrának úgy ahogy jó. Ez már hozhat egy olyan mértékű változást, ami csökkenthet a tempón, mert eddig a drivert ki volt gyúrva architektúraspecifikusan, míg most a programkód teljesen kiváltja, ráadásul a fejlesztőtől függ a teljesítmény is. Aztán az aszinkron compute nem csak egy DX12 only dolog. Hivatalosan az, de a DX11-nél nem a program, hanem a driver töltötte be a feladatot a parancslistába. Függetlenül attól, hogy az alkalmazás nem, a driver ismeri a hardvert, tehát ráhackelhető némi párhuzamosítás a rendszerre. Persze ez nagyon korlátozott lesz, mert szinkronizációt a driver sem tud tökéletesen biztosítani, de valamennyi sebesség nyerhető vele. Ilyen szempontból az NV DX11-es drivere elég jó volt, de ezt a kutatást teljesen kidobhatják, mert ilyenre a DX12 már nem ad lehetőséget. Ezzel az NV inkább sebességet veszít mint nyer. Szerintem több ilyen apró trükk van a DX11 meghajtójukban, aminek az előnyeit a DX12-vel teljesen elvesztik.
A jövőben egyébként nem gondolnám, hogy az NV megmarad annál a politikánál, amit most folytatnak. Láthatóan hátrányos a program oldali optimalizálásra, hogy a fejlesztők nem ismerik eléggé a GeForce-okat. Mindenképpen szükséges lesz a dokumentációk újbóli publikálása. Legalábbis más út egyelőre nem látszik, hiszen a hardvert nagyrészt az alkalmazás fogja vezérelni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rocket
nagyúr
válasz FollowTheORI #9536 üzenetére
Clickbait
Azert csak sikerult az AOTS-al felkavarni az allovizet.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
nagyúr
válasz Malibutomi #9524 üzenetére
Aha. Ebből nekem az jön le (amit aztán Abu85 postja részben meg is erősít), hogy nem univerzálisan tiszta, mit is értünk aszinkron compute alatt. Eszerint lehetnek olyan fizikai leképződései, amit az nVidia kártyák a felépítésük miatt (és itt most nem a spórolásról van szó, hanem arról a koncepcióról, amit a Fermi óta visznek) nem tudnak normális sebességgel futtatni.
(#9531) Abu85: Köszi, ez informatív volt De még mindig kérdés, hogy miért nem hozott gyorsulást az a-c a GCN kártyákról. Volt már szó arról, hogy a driver sorosít, de akkor mitől dőltek be a Maxwellek?
Összességében azt tudom mondani, hogy 3 csomag popcorn és két Nuka-Cola rendel
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Malibutomi
nagyúr
válasz #Morcosmedve #9535 üzenetére
Voltmar
-
nagyúr
válasz #Morcosmedve #9535 üzenetére
Akkor már csak a Prohardveren kéne megírja valaki...
Abu?
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
#Morcosmedve
veterán
[ Szerkesztve ]
© asszongya'hogy
-
Malibutomi
nagyúr
válasz FollowTheORI #9532 üzenetére
Nem tudom hogy igy van-e, majd az okosok kivesezik, engem is erdekel a tema.
-
nagyúr
írta korábban abu, hogy a win10es driverek még nem kezelik az async shadereket, egyik oldalon sem, hanem sorba fűzik az utasításokat. hogy ez a compute részre is vonatkozik-e, azt nem tudom.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
válasz Malibutomi #9524 üzenetére
Hát ez elég nagy gáz lesz, ha így van, mert a most készülő jövőre kijövő játékok nagyrésze használná ezt a funkciót. Konzolon ez most a húzó dolog.
Mondjuk addigra itt lehet a pascal, de akkoris gáz.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #35434496 #9506 üzenetére
Az Ashes of the Singularity az. Egy csomó játékmód nem is lesz elindítható DX11 alatt. Nem lenne meg a sebesség a futtatáshoz.
(#9507) wjbhbdux: Lesz DX12 only játék. A Fable Legends és a Rise of the Tomb Raider. De újabban arról van szó, hogy a Gears of War felújításból is kiveszik a DX11 módot, mert csak időpazarlás lenne az optimalizálása.
(#9509) gbors: Az aszinkron compute-ot minden DX12-es drivernek vissza kell jeleznie. Ezen belül jelezni kell a program felé, hogy valóban ott van a képesség a hardverben, vagy pusztán a követelmények teljesítése érdekében jelzi a támogatást. Ez azért kell, mert tisztán aszinkron compute-ra írt kód esetében a szoftveres emuláció ronthat a teljesítményen, így a programba nem árt belerakni egy alternatív kódot is, ami csak natívan grafikai parancslistába dolgozik. A driver visszajelzése alapján az egyik opció kiválasztható. Az NV drivere azt jelzi vissza, hogy tudja a hardver ezt a képességet, és ez technikailag így van, de az API és a program már nem képes értelmezni, hogy a hardver belül hogyan tud futtatni párhuzamosan feladatokat. Szerintem itt az alapprobléma az, hogy az API-nak ezt a részét az AMD építette, és a Microsoft csak úgy átvette. A GCN stateless architektúra, tehát a compute feladatok futtatásához nem kell beállítani hardverállapotot, vagyis akármit is futtat a rendszer mellette biztosan futtatható több compute feladat. A Maxwell parancsprocesszora képes fogadni a compute és grafikai feladatokat, de a compute is hardverállapothoz kötött, ha a compute feladat már hardverállapotot igényel, mint a futtatott grafikai feladat, akkor állapotváltásra van szükség, ami előfordulhat, hogy lassabb, mintha soros lenne a végrehajtás. Valószínűleg az Ashes of the Singularity ebbe a hibába esett bele, olyan compute feladatot futtat a grafikai mellett, amire a Maxwell képtelen, annak ellenére, hogy elvben a támogatás hardveres szinten is megvan, legalábbis abban a formában, ahogy az API megköveteli. Ezt úgy orvosolták, hogy a programon belül kapott a rendszer egy tiltást, hogy Maxwellen annak ellenére se fusson aszinkron compute, hogy a driver erre a támogatást hardveres szinten jelzi. Ebbe a hibába egyébként sokan beleeshetnek, mert a DX12 és a Vulkan is logikailag úgy kezeli a hardvereket, hogy azok stateless compute képességgel rendelkeznek, tehát nincs lehetőség programkódban ellenőrizni, hogy milyen feladatokhoz milyen állapot beállítása szükséges. Ezért nem jó, ha egy hardvergyártó tervezi az API-kat, mert jó eséllyel nem gondol a konkurens architektúrák működésére. Most tulajdonképpen hiába felelnek meg az Intel és az NV új megoldásai a multi-engine képességnek, ezek a kódok esetleg lassíthatják a feldolgozást. Nem véletlen, hogy az Intel drivere szoftveres szinten jelez vissza támogatást, annak ellenére, hogy megvan a hardveres is. Valószínűleg az NVIDIA számára is jobb, ha általánosan letiltják ezt a képességet, mert nem tudják majd az összes stúdió kezét fogni, és kérni a program oldali tiltást. Ha pedig ez nincs, akkor a GeForce sebességet veszíthet.
De a driver is paraméterezhető. Ma a támogatás azért problémás, mert az aszinkron compute szinkronizációt igényel, de a kiadott meghajtók ebből a szempontból nagyon korlátozottak, és esélyes, hogy a szinkronizálás lekezelése helyett inkább befűzi a sorba az elvileg aszinkron feladatot. Persze nyilván a fejlesztőknek már vannak olyan meghajtóik is, amelyek nem így működnek. Az Oxide tapasztalatai nyilván ezekre épülnek.
Egyébként nem ők az egyedüliek, akik azt mondják, hogy a GCN ebben bitang jó. A Fable Legends fejlesztői is utaltak arra, hogy az AMD-nek ez az újítás nagyon fekszik. A kérdés, hogy ebben mennyi szerepe van annak, hogy a kódokat a konzolok miatt GCN-re írják, illetve ez mennyiben rontja a konkurens hardverek hatékonyságát. Valószínűleg a Maxwellnek abszolút nem ideális az, hogy a motorokban az egész multi-engine stratégiát a GCN-ek publikált paramétereihez konfigurálják. Jó lenne tudni, hogy ha a Maxwell dokumentálva lenne, és ezáltal tudnák a fejlesztők, hogy erre milyen konfiguráció kell, akkor ez a lassulás bekövetkezne-e, vagy gyorsulást hozna az aszinkron compute.(#9512) daveoff: A Frostbite mindenképp a Vulkan irányába megy. A WDDM 2.0 használatához nem feltétlenül szükséges a DX12, jó neki a Vulkan is. A Vulkan egyértelmű előnye az EA számára, hogy nekik a vezérplatformjuk a PS4, és arra lesz Vulkan. Nincs még bejelentve, de lesz. Emellett a Vulkan API-val képesek olyan piacokat is lefedni, amelyeket ma még nem tudnak. Például Linux (SteamOS) és Android. Emellett a Vulkan hatalmas előnye, hogy van SPIR-V támogatása, tehát nem kell magukat a HLSL-hez láncolni, ami azért egy elég öreg nyelv már. A konzolokon jobb shader nyelvek vannak, és a SPIR-V lehetővé teszi azokat a képességeket PC-n is, amelyek HLSL-ben nem használhatók ki, de a konzolon már igen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
senior tag
válasz Locutus #9515 üzenetére
"--
P.S. There is no war of words between us and Nvidia. Nvidia made some incorrect statements, and at this point they will not dispute our position if you ask their PR. That is, they are not disputing anything in our blog. I believe the initial confusion was because Nvidia PR was putting pressure on us to disable certain settings in the benchmark, when we refused, I think they took it a little too personally."
Ott van az overclock.net-en, a hsz végénПутин, иди нахуй!
-
Yllgrim
őstag
válasz velizare #9528 üzenetére
Akkor egy evig AMD nyomathatja 16nm-en a 16-32GB-os HBM2-es kartyakat, normalis VR tamogatassal, DX12-Vulkan meg amit akar a nep, helyes.
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
nagyúr
várható volt. a pascalban egyszerre akartak hbm2t és litográfiai váltást. az ilyen projektekről már induláskor tudni, hogy nem fog időre befejeződni.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Malibutomi
nagyúr
Ezt talaltam most, nekem ez mar tul mely, de talan te le tudod forditani.
Ez is csak egy forum comment, szoval csak erdekessegkepp, hogy diskuraljunk rola.A GTX 980 Ti can handle both compute and graphic commands in parallel. What they cannot handle is Asynchronous compute. That's to say the ability for independent units (ACEs in GCN and AWSs in Maxwell/2) to function out of order while handling error correction.
It's quite simple if you look at the block diagrams between both architectures. The ACEs reside outside of the Shader Engines. They have access to the Global data share cache, L2 R/W cache pools on front of each quad CUs as well as the HBM/GDDR5 memory un order to fetch commands, send commands, perform error checking or synchronize for dependencies.
The AWSs, in Maxwell/2, reside within their respective SMMs. They may have the ability to issue commands to the CUDA cores residing within their respective SMMs but communicating or issueing commands outside of their respective SMMs would demand sharing a single L2 cache pool. This caching pool neither has the space (sizing) nor the bandwidth to function in this manner.
Therefore enabling Async Shading results in a noticeable drop in performance, so noticeable that Oxide disabled the feature and worked with NVIDIA to get the most out of Maxwell/2 through shader optimizations.
Its architectural. Maxwell/2 will NEVER have this capability.
[ Szerkesztve ]
-
daveoff
veterán
Vulcannak az az előnye, hogy multiplatform, és minden op rendszeren fut, onnantól kezdve, hogy a win10 alapkövetelmény, a DX12-őt fogják használni. Meg különben is, minek nyilatkoznának ilyet, ha nem a DX12 lenne a fő cél.....
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
nagyúr
válasz #35434496 #9518 üzenetére
Szerintem nem, vagy max később kapja meg, mint a Mantle-t a BF4 pl. Esetleg benne lesz, de nem fog a látványhoz hozzátenni (csakúgy mint a Mantle sem tett), sőt a csúcs sebességhez sem. Hatékonyságot növelhet CPU limites szitukban viszont.
Ennél többet én nem várnék.Az igazi DX12 játékok (DX12-höz igazodó architektúrával és leképezővel) szvsz jövő ilyenkor jönnek majd. Addig csak próbálkozások lesznek, meg amolyan "nice to have". Esetleg kiütik a CPU limitet itt ott vele.
Talán annyi látszik majd hogy AMD tényleg felzárkózik majd nVidia mellé a CPU limites dolgokban (ami az Ashes benchben is látszódik kb).Mondjuk az elég nagy blama lesz, ha Maxwell2-őn se lesz async compute tényleg... eddig az volt a mondás hogy tudják. Most hogy ez tényleg csak valami driver issue most, vagy valami más is e majd kiderül.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
Kíváncsi lennék az ARK-os srácok is ebbe futottak bele, vagy valami hasonlóba... remélem majd leírják egyszer.
(Mármint ők is valami async dolgot akartak, és driver problémák miatt nem ment pl nVidia oldalon. Ezért írtak mindkét oldalnak hogy akkor most mi van ezzel? Kinek a drivere szar? )
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
#35434496
törölt tag
Star Wars Battlefront DX12-vel vagy még 11-el jön?
-
Locutus
veterán
válasz Malibutomi #9505 üzenetére
Azért ezt a "pressuring" nevű szót majd át kéne gondolnia a clickbait cikkírónak, ugyanis az oxide fejlesztőjéne hozzászólásai konkrétan megtalálhatóak OCN-en, és sehol sem volt szó semmiféle nyomás gyakorlásról.
Az nvidia egyszerűen csak javasolta, hogy vegyék ki, mert az ő hardverükön nem megy ilyen formában, ők meg megcsinálták, és kalap kabát.Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
nagyúr
válasz daveoff #9512 üzenetére
Haha... lehet még mindig fasirtban vannak a Steam-el.
Mondjuk ha igaz a dolog, hogy a port egyszerű, ez nem lesz akadály, ha mégis SteamOS alá is jönne valami, vagy Mac-re.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
daveoff
veterán
DICE Wants "Win 10 Plus DX12 As Minimum Specs For Holiday 2016 Frostbite Games"
Na, akkor ennyit a "Frostbite motor elsősorban Vulcant támogat" dologról....
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
mlinus
őstag
marha jó ez az AoS, zs kategóriás játék de hónapokig erről beszélhet mindenki a benchmark miatt
-
nagyúr
válasz Malibutomi #9505 üzenetére
Na ez egy érdekes műsor. Kérdések:
- Honnan került elő hirtelen egy olyan mondás, hogy a Maxwell nem támogat aszikron compute-ot? Eddig arról volt szó, hogy támogat, csak bizonyos korlátokkal.
- Ha az nVidia kártyákon nem ment az a-c, és ezzel együtt a Radeonok alig lettek gyorsabbak, akkor mire jó az a-c? Vagy, ha a Radeonokon nem ment volt az a-c, akkor jelentősen lassabbak lettek volna?Sokat segítene, ha a benchmarkban lehetne kapcsolgatni, hogy használjon-e a-c-t vagy ne...
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
wjbhbdux
veterán
válasz #35434496 #9506 üzenetére
Nincs a lathataron dx12 exkluziv jatek, ami meg csak tamogatja az a fejlesztok elso visszajelzesei alapjan kerdeses, hogy jobban fog-e futni mint dx11-ben. Egy nagy lufi ez a Dx12, aminek az lesz a vege, hogy a jatekos semmi gyorsulast nem fog tapasztalni, mert ami teljesitmeny nyernek vele azt elkoltik masra.
/s
-
#35434496
törölt tag
Mikor jön az első "komoly" DX12-es jàték? Elképzelhető szerintetek, hogy a Fury kártyák életrekelnek és lenyomjàk a 980 Ti kártyákat?
-
Malibutomi
nagyúr
válasz nonsen5e #9503 üzenetére
Ha mar szobakerult, van ilyen is: [link]
"When Oxide’s Ashes of the Singularity benchmark tool was released, NVIDIA issued a statement claiming that it does not consider this particular benchmark to represent what DX12 can achieve on its hardware. However, it seems that a lot has been going on in the background. According to one of Oxide’s developer, NVIDIA was pressuring Oxide to remove certain settings in its benchmark."
[ Szerkesztve ]
-
nonsen5e
veterán
válasz wjbhbdux #9502 üzenetére
Igen. Az Ashes egy AMD-s cím, ezt tudjuk. És?
Ennek ellenére érdekes azt olvasni, amit írtam.
Azt továbbá meg kell hagyni, hogy az AMD-s címeken általában nincs szándékosan gyengítve minden Nvidiás termék, sőt, ahogy az Oxide-ék nyilatkozták, külön dolgoztak az Nvidiával is teljesen más módszereket kidolgozva, hogy azokon a kártyákon is tök jól futhasson a játék (és nem direkt bennefelejtettek mindenféle scriptet, amivel mondjuk csak a legújabb Fiji-s GCN fejlesztések tudnának épp játszható sebességet produkálni.)[ Szerkesztve ]
D4: hunPH, nonsense#2596
-
daveoff
veterán
válasz FollowTheORI #9500 üzenetére
Most volt PCGuru live stream, a PS4-es verzióval játszott a srác, és azt mondta, hogy nagyobb robbanásoknál, akciójeleneteknél be-be akad a játék. Szóval......
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Bestbuy játékok
- Garasoskodás
- Építő/felújító topik
- Yettel topik
- Villanyszerelés
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Windows 10
- Milyen alaplapot vegyek?
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest