Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
LurkerSheik #74 üzenetére
Sry a szoismetlesekert
-
Ezt ugye érdemes az adott kor tech színvonalán hasonlítani.
25 éves polo, de legyen a6-ban is akkoriban minden pilóta biztonságban érezte magát.
Nem emlékszem, hogy bárki vágyott volna a mai drive assist dolgokra a biztonsághoz lévén ugye nem léteztek.
Viszont jóval kevesebb autó járt az utakon és arányaiban jóval többen is haltak meg.ugye itthon mai napig imádják a zsigulit és társait mert abban ‘van anyag’ a műanyag dobozokkal szemben.
Ez ugye tárgyilagosan igaz, csak azt is tudjuk, hogy nem a van benne anyag’ menti meg az életet hanem a gyűrődő / energia elnyelő zóna és a többi biztonsági felszerelés.
Abban vakon is biztos vagyok, hogy egy 20-30 éves autóban ami átesett pár kalapáláson élete során 90-el jócskán nagyobb sőt egyenesen biztos a halál hasonló ütközés esetén. -
plömplöm
őstag
válasz
LurkerSheik #68 üzenetére
Hehe. Tipikusan azok az emberek vesznek a6-ot, akiknek az a8-ra nem telik.
-
Cassi
őstag
válasz
LurkerSheik #68 üzenetére
A három húszéves lány, aki az autóban ült, szintén biztonságban érezte magát, talán ez lett a vesztük. Fun fact: az Audi jellemzően ugyanazt az Nvidia-alapú drive assist ketyerét használja, mint a Xiaomi. Másik fun fact: a most megjelenő Nintendo Switch 2 nagyjából ugyanazt a SoC-ot használja, mint ezek a rendszerek.
-
Annyiban igazat adok hogy mára a belsőégésűek kipufogó rendszere egy kémia labor, de emlékszek a 90-es évek végén a ma híres 1.9tdi 110le afn motorra, aztán az azt vàltó 1.9pdtdi is a világ legbonyolultabb dolga volt és hulladék, ne vegyél olyat, innen nézve meg mi az már.
Az idő igazolja, hogy a jelenben bonyolult dolgok is lehetnek tartósak és fordítva. Emellé kapod a sok sok kényelmi felszerelést, de így szép hogy mindenki megtalálja a magának valót, nem úgy mint a szoci időkben. -
btprg
senior tag
válasz
LurkerSheik #68 üzenetére
Az biztos, hogy arról a szintről, ahol tízmilliókat költenek rendszeresen autókra, másképp látszik a világ
De örülök, ha élvezed, használd egészséggel! Nekem már utasként is herótom van az ilyen agyonbonyolított autóktól, nem irigylem tőled, ha milliomos lennék akkor se kéne ilyesmi.
-
válasz
janeszgol #66 üzenetére
Öreg (25+ éves) autókat ha csak nem a sportverziója vagy valami keresett, limitált kis szériás kiadása az adott modellnek el kell lassan engedni. Egyre kevesebb jó minőségű új alkatrészt kapni hozzájuk és egyre több alkatrész utángyártása áll le mert egyszerűen eltűntek már ezek az autók az utakról. Ezzel szív most egy cimborám is egy csomó dolog újonnan már beszerezhetetlen az AX GTI-jéhez. A bontott cuccokra pedig pillanatok alatt lecsapnak a fanatikus márkabuzi tulajok (a konkurencia). Ha felkerül valami ebay-re percek alatt gazdát is cserél. Az sem ritka, hogy egyesek egy komplett autót megvásárolnak donornak néhány ritka mára már beszerezhetetlen meglévő alkatrésze miatt. Egyre körülményesebb és egyre drágább ezeket életben tartani. Én a magam részéről szélmalomharcnak látom ezt az egészet. a kommersz tucat modellekhez nagyjából még minden van de abban semmi élvezet nincs. Az csak egy régi szar azt annyi. Inkább ülnék a buszon.
-
Hehe. Tipikusan azok az emberek mondják akiknek csak a 25 éves Polora telik és nyilván szar az újabb.
Én tök jól érzem magam az A6-ban, kényelmes is, biztonságos is és mindig örömmel ülök bele.
De nem való mindenkinek,ez is valakié lesz 25 évesen, ahogy a 25 éves Polot is megvette valaki újonnan.
Szóval igen, tessék régi autót venni, hogy majd én is el tudjam adni!!!!! -
Danex
addikt
válasz
flamich76 #62 üzenetére
Autopilot rendszereknél felül lehet írni a sebességet a tábláktól, pont amiatt, hogy egy kint maradt 60-as tábla miatt aminek mondjuk a feloldását nem érzékelte a rendszer ne 60-al próbáljon menni fixen 130 helyett. Ezt nem tudom Xiaomiéknál hogy működik.
A radaros távolságmérés nem megbízható statikus tárgyakkal szemben, ez az összes létező távolságtartós tempomatos autónál benne van a kézikönyvben. Sanszosan már a kamerás rendszer fedezhette fel a problémát, de ugye az elsődleges bemenet a radar lehetett. -
flamich76
tag
Már ne haragudj, de az autó "fogd a kormányt" jelzése nincs összefüggésben a balesettel. Pont az általad linkelt oldalon láthatod magad is, hogy a figyelmeztetés 8 perccel a baleset előtt volt (az cca. 15km-rel korábban van). Na most vagy csak egyszer figyelmeztet és aztán többet nem, vagy ezt követően már fogják a kormányt. És ha nem fogja meg a kormányt, akkor az "autópilóta" helyes magatartása, hogy a sebességet tartva száguldunk tovább?
-
flamich76
tag
Nekem valahogy ez nem áll össze.
116km/h-val autópályán (express way) bármilyen terelést kényelmesen meg kellene tudni oldania egy kicsit is tapasztalt sofőrnek. Tehát itt tippre igen elkésett a beavatkozás, és az egyik kommentelő által linkelt oldal szerint nagyjából 2, azaz KETTŐ másodperccel a becsapódás előtt jelzett is az autó. Ez ugye kb 60-80m. WTF?
De egyébként valahogy a kommentek között senkit nem foglalkozik azzal, hogy hogyan sikerült automata módban 116-tal megérkezni egy tereléshez (construction zone where traffic was diverted)? Ilyen helyek előtt többször, fokozatos sebesség csökkentő táblázás szokott lenni. Tehát ezt minimum benézte az "autopilóta".
Aztán azt írják, hogy tudvalevőleg nem reagál apróbb tárgyakra, mint az ilyen kisebb beton akadályok, terelők. De azért akkor valahogy mégis reagált, ha egyszer csak jelezni kezdte a sofőrnek. Most akkor ezt eddig nem ítélték meg problémának? Gondolták 116-nál elég lesz 2 másodperccel a csattanás előtt figyelmeztetni egyet?
Azért itt keményen problémák vannak. És persze nem tanulunk semmiből, nevezzünk el minden szart autópilótának. Hiszen ideális körülmények között nem okoz gondot.
És persze mennyire szép az áldozatokat hibáztatni, hiszen minek használja azokat a funkciókat, amik tudvalevőleg szarok, tehát nem gond, hogy meghal. Kit érdekel, hogy ezt így kiengedik az utakra, hiszen mennyi mindenki mást megment egyébként.
-
Ezek az érvelések mindig arra alapoznak, hogy valami halálos vagy ahhoz közeli baleset fog érni.
A te érvelésed mindig arra alapul, hogy soha semmi baj nem fog érni. Meg, hogy gyakorolni kell és jobbnak lenni jelentsen ez bármit is. Ezzel szemben én már törtem autót GTK-ra a másik hibájából szóval ezzel az elméleteddel rossz embert próbálsz győzködni.
Komolyan azért kéne pár évente új autót venni, hogy mi van ha bekövetkezik a "Nagy Bumm®", ami az emberek 99%-ánál soha nem fog bekövetkezni?
Én sehol sem írtam azt, hogy új autót kellene venni. Pláne nem ilyen kínai csodát szóval ezt sem értem miért nekem címezted. De nem ezért kell újabb autót venni. Hanem azért mert azzal kevesebb a probléma, jobban megy, kevesebbet fogyaszt, kényelmesebb, csendesebb, kulturáltabb és igen, biztonságosabb is. Ez is fontos szempont. A te logikádat követve mindenki hülye aki vesz egy használt Qashqai-t vagy Vitarát mert régen jó volt a Niva is.
Meg esetleg még páran átgondolják, hogy inkább a 25 éves Polo-t kéne felújítani még 1 millióért, és további 20 évig használni, mint venni hitelre egy bugos négykerekű számítógépet 10-ért.
Parádés ötlet. De tényleg. Veszel négyszázért egy 25éves 6n2 Polo-t ami félmillióba lesz mire a nevedre kerül. Erre rádobsz egymilliót? Most megmondom nem lesz elég. A szakszerű karosszériás munka és a fényezés önmagában ennek a másfélszeresére rúg és még semmi másra nem költöttél... De oké a példa kedvéért legyen "csak" másfél milla a végösszeg. ~1.5 millióból lesz egy 25éves kocsid ami valójában félmilliót sem ér mert senkit sem érdekel mennyit költöttél rá. Attól, hogy a világ pénzét ráköltötted még papírgalacsinként gyűrődik össze veled együtt egy komolyabb balesetben. Tudom tudom. Te vigyázol téged nem érhet baj. Felesleges áltatnod magad. Sosem tudhatod ki jön veled szembe. Egy ilyen öreg értéktelen kocsi egy sima koccanásnál is simán GTK-s lesz. Az a generáció ráadásul rohad mint az állat tehát hiába nyugtatod magad a kategóriájában egészen jó euro ncap törésteszttel. Azt új korában tudta. Azóta eltelt negyed évszázad. Azalatt jókora mértékben gyengül egy kocsiszekrény torziós merevsége, megtámadja a korrózió stb. A példádban szereplő 6n2 olyan pontokon is képes rohadásnak indulni amit nem is látsz hiába fekszel alá pl. első nyúlványok belseje, az A oszlopok tövénél az oszlop és a küszöb találkozásánál szintén belülről a két lemez között. Mindkettő teherviselő elem, a gyűrődőzóna szerves része. Programozottan kéne gyűrődnie de már biztosan nem úgy fog. Egy ilyen karosszéria nem fog megvédeni akárhány légzsákot is pakoltak bele anno és akármilyen jól is tört új korában. Szóval ezer sebből vérzik amit írsz. Másfél millióból egy rakás sokkal fiatalabb szög egyszerű sima szívóbenzines autót kapni amivel ugyanúgy nincs semmi megbízhatósági probléma ráadásul nincsenek is szitává rohadva mint egy ilyen kőkori lelet VW Polo. Franciák Olaszok sokkal jobb korrózióvédelmet alkalmaztak mint a németek érdemes azok közt szemezgetni és hagyni az ilyen öreg roncsokat mondom ezt úgy, hogy én is öreg német (spanyol) szarral járok. Az egy dolog, hogy olcsón fenntarthatóak de be kell látni: minden szempontból rég eljárt felettük az idő, teljesen felesleges áltatnia magát az embernek.
-
btprg
senior tag
Ezek az érvelések mindig arra alapoznak, hogy valami halálos vagy ahhoz közeli baleset fog érni. Az egész autók körüli biztonságmizéria erre épül, mert a balesettől rettegő emberek fogják lecserélni az amúgy hibátlan autóikat újra, mert az biztonságosabb, ez pörgeti a profitot.
Ilyen alapon már városban sétálni a járdán is életveszélyes, biciklire ülni meg felér egy öngyilkossági kísérlettel, mert ott egy 10 km/h-s koccanás is egyenes út lehet a kórházba vagy a temetőbeKomolyan azért kéne pár évente új autót venni, hogy mi van ha bekövetkezik a "Nagy Bumm®", ami az emberek 99%-ánál soha nem fog bekövetkezni? Ezért költeni végtelen pénzt, meg az autógyárak managgái által hallucinált minden elmebeteg agymenés bétatesztelőjének lenni?
Ez szerintem egy filozófiai kérdés, az én filozófiám szerint az állandó biztonsági játék nincs jó hatással se az ember mentális egészségére, se a pénztárcájára.
#54:
"És ha nem kell azt ezerszer begyakorolnod, hogy hogyan pumpáld a féket, hanem van ABS-ed, ami ezt sokkal jobban megcsinálja, mint ahogy egy ember bármikor is képes rá, akkor több idő marad más dolgok gyakorlására, igaz?"
Ebben igazad van. Ezért nem is az általam használt 40+ éves autókat hoztam példának, mert ez csak a saját hobbim, hanem olyasmit próbáltam, amiben már vannak alapszintű ilyen dolgok.
Itt is felmerül bennem a kérdés, hogy miért nincs olyan autó, amiben csak ilyesmik vannak, meg megerősített utascella? Az ergonómiai rémálom tapiképernyős baromság, csak elektronikusan nyíló ajtók, a 30+ gomb a kormányon, a hónapok alatt se kiismerhető bugos fedélzeti szoftver, autópályán 30-as táblát vizionáló sipákoló táblafelismerők, terelésnél a betonfal irányába kormányt rángató sávtartók etc. nélkül. (Utóbbi párat egy vadonatúj Mercedes-Benz Sprinter-ben saját magam is megtapasztalhattam, nem csak előítélet.) Mert ugye ez a sok baromság mind elvonja a figyelmét a vezetőnek a lényegről, több kárt okoz mint hasznot, balesetveszélyes.
"Ez mondjuk olyan dolog, ami leginkább csak fórumhozzászólásokban fordul elő, a valóságban nem nagyon."
Az, hogy 120-nál olyan érzés vezetni, mint egy régebbi autóban 70-nel, már önmagában egy veszélyforrás, mert a fizika attól még ugyanaz lesz mindkettőben. Könnyebben azt gondolja az ember, hogy valami még belefér, ami már nem kéne hogy beleférjen, főleg a fejben visszhangzó "ez ilyen meg olyan biztonságos" marketing duma mellett.
Velem is volt már ilyen új váltó nélküli hibrid Toyota bérautóval, hogy annyira lecsökkent a veszélyérzetem az autópályán csendben suhanás és a sok lóerő mellett, hogy még azt hittem belefér megelőzni valakit a lehajtó előtt, aztán a csodaelektronika segített az autópálya-lehajtón lévő nagy kanyarban nem megmurdelni. Egy régebbi autóval eszembe se jutott volna ilyen manőver."Ami ugye a való életben nagyjából elhanyagolható mértékben fordul elő, ellentétben olyasmivel, hogy pl. az utascella nem volt elég merev meg hasonlók."
Az utascella nem elég merev dolog csak akkor számít, ha nagy baleset van. A random megölés meg BÁRMIKOR megtörténhet. Azért ez nem elhanyagolható különbség.#56:
Ha már a légzsákot említetted: kisebb baleseteknél az is több kárt okozhat mint hasznot. Sajnos volt "szerencsém" egy szocialista veterán autót gtk-ra törni (szerencsére legalább nem saját hibámból), semmi bajunk nem lett, a biztonsági öv okozott kék foltot egy utasnak. Ugyanez a baleset kórházzal végződhetett volna, ha az arcunkba robban egy-egy légzsák
-
Danex
addikt
Egy régi polo és egy új swift esetében inkább az új swiftben ülnék... egyszerűen régen főleg még a 2000-res évek legelején még nem igazán volt felhasználói elvárás az 5 csillag, így pl sok régi autóban nem volt magasszilárdságú acél, vagy olyan pontosságú energiaelvezetés ,hogy az a benne ülőket a lehető legjobban védje. Nem beszélve, hogy már egy mai swiftben is van vészfékasszisztens stb, ami már azzal, hogy 10-20km/h-al lassítja az autót az utolsó pillanatban rohadt sokat jelent.
A sokkal több légzsákról meg ne is beszéljünk.
Ha már egy 15 éves autót hoznánk fel példának ott már, sokkal kisebbek a passzív biztonsági különbségek, de azért a 25 éves autókat ne keverjük ide. -
Danex
addikt
Ohh, sok-sok régimotoros is csak azt hiszi hogy tud vezetni. Nem véletlenül sír szinte mindenki szája, hogy jajj csipog kattog az új autó, aztán mikor beül az ember egy ilyen mellé azonnal rájön, hogy miért is.
Az, hogy 2 vonal között tartsák az autót konzisztensen már nem megy, mert ugye egy kézzel jó az ha a felezőn van a bal kerék majd arrébb toljuk ha jön valaki szemből.
Biztonságos követési távolság ismeretlen fogalom.
Ahogy az egyenletes fékezés sem ismert... ilyen esetben persze, hogy bejelez a ráfutásgátló legalább figyelmeztetés szintjén ha az utolsó 10 méteren nyom kövér féket.
Vagy a sávelhagyás gátló, mikor az index akkor kerül ki amikor a fél autó már a másik sávban van... -
dabadab
titán
A közlekedés veszélyes. Ezért kell sokat gyakorolni, és egyre jobbnak lenni.
Igen. És ha nem kell azt ezerszer begyakorolnod, hogy hogyan pumpáld a féket, hanem van ABS-ed, ami ezt sokkal jobban megcsinálja, mint ahogy egy ember bármikor is képes rá, akkor több idő marad más dolgok gyakorlására, igaz?
De az még veszélyesebb, ha a marketingesek elhitetik veled, hogy nagy biztonságban vagy, és emiatt lazára veszed és hülyeségeket csinálsz és attól halsz meg
Ez mondjuk olyan dolog, ami leginkább csak fórumhozzászólásokban fordul elő, a valóságban nem nagyon.vagy egy szoftverhiba randomra megöl.
Ami ugye a való életben nagyjából elhanyagolható mértékben fordul elő, ellentétben olyasmivel, hogy pl. az utascella nem volt elég merev meg hasonlók. -
"A közlekedés veszélyes. Ezért kell sokat gyakorolni, és egyre jobbnak lenni."
Ez egészen addig működik is amíg beléd nem vágódik egy figyelmetlen barom. Pl. a 6-os főút egyes szakaszain [link] a hajadra kenheted a gyakorlatodat és azt, hogy jobb sofőr vagy annál aki épp frontálisan beléd fog csapódni. Nincs menekülési lehetőség ha valaki benéz egy előzést. Te ülsz a kilenc mázsás negyed évszázados kis Poloban a másik meg egy négy éves Vitarában. Lehet, hogy súlyban csak három mázsa van a két autó között biztonság tekintetében viszont egy fényév. És akkor még szándékosan nem valami két tonna feletti sár nehéz villany suvot hoztam példának. Azzal igazi horror ütközni még egy nagyobb autóban ülve is.
-
Alaaf Pi
senior tag
Láttam képet az autóról. Ha tényleg 90+ km/h tempóval kapott el oszlopot, akkor baromi jól túlélte, gyakorlatilag a tűzfal intakt maradt, és mögötte a karosszéria is. Az ajtók a helyükön voltak, nem tudom miért, és így hogy az akku sem kellett volna sérüljön, kérdés mi gyulladt ki.
-
btprg
senior tag
A közlekedés veszélyes. Ezért kell sokat gyakorolni, és egyre jobbnak lenni. De az még veszélyesebb, ha a marketingesek elhitetik veled, hogy nagy biztonságban vagy, és emiatt lazára veszed és hülyeségeket csinálsz és attól halsz meg, vagy egy szoftverhiba randomra megöl.
-
btprg
senior tag
Tudom, hogy cinikus, de ezt úgy hívják, hogy természetes szelekció. Majd a többi birka talán elgondolkozik, és nem fog pre-alpha verziós bugos autopilot-tal menni ezután. Meg esetleg még páran átgondolják, hogy inkább a 25 éves Polo-t kéne felújítani még 1 millióért, és további 20 évig használni, mint venni hitelre egy bugos négykerekű számítógépet 10-ért.
-
-
Ha a sajtóban megjelenő információk helytállóak maga a baleset szimpla user error volt. Ha tényleg nem nyíltak az ajtók az viszont nagyon gáz. Bár ha 100km/h körüli tempóval elkapsz egy oszlopot ott ez már nem oszt nem szoroz.
#21 Attila0: Az F Astra a kocsiszekrényt leszámítva egy egyszerű E Kadett facelift. Már akkor elavult volt amikor megjelent. Műszakilag nem sok mindenen változtattak rengeteg alkatrésze 1:1 csereszabatos a Kadettel. A fejlesztése óta (szerk. mármint a Kadett fejlesztése óta) eltelt négy évtized persze, hogy pocsék autó egy maihoz képest. A mai autók is pocsékak lesznek a 2065-ös autókhoz képest.
-
toronyhaz
aktív tag
Igen kell képzeld el. Én pl ESP szenzor gyártásban vagyok 15 éve! Történt egyszer hogy mentünk az akkor 12-13 éves Mazda 3 autóval egy dimbes-dombos,íves kanyaros,völgyes részen ősszel. Volt bőven vizes falevél az úton.Ami olyan mint a jég. Kb 60-70 km/órával.És mondom mi a picsa villog,világít a műszerfalon.Hát az ESP. És ilyenkor gondolkoztam el hogy enélkül valószínű már árokban lennénk. Mindjárt redukáltam a sebességet. Csak hát kell egy minimális ész hogy ezt felfogd.Mentett már meg ABS is(nem az én hibámból fakadóan)teli féknél ugyanis kormányozható az autó.Remélem nem kell magyarázni hogy mit csinál egy ABS. Szóval kell a sok elektromos szir-szar.Az már más kérdés hogy a Magyar ember nagy százaléka még 5 éves autót sem tud venni magának(többek közt én sem,mert még mindig a 3-as van meg ami 20 éves),és azt hiszi magáról hogy mennyire tud vezetni,közben meg mégsem! Buták ,ostobák és felelőtlenek az emberek ha vezetésről van szó sajnos.És elég ha csak a 10-20% ilyen.Jóhiszeműségből nem is feltételezek többet.
-
troviko
senior tag
Nem a gépek írtják az embereket, hanem az emberi hülyeség. Bárki bármit mond, jelenleg, ha 100-zal nekicsapódsz egy álló tárgynak, akkor te vagy a hibás. Az jó, ha hülyeséget csinálsz, és a vezetéstámogató megment, de ezek a rendszerek még nem arra vannak, hogy helyetted vezessenek. Ez sajnos sok ostoba nem érti meg. Sokan mennek is a temetőbe.
-
ergoGnomik
tag
válasz
Carlos Padre #37 üzenetére
Mondom "Aki bírja a rémületkeltést..."
-
Carlos Padre
veterán
válasz
ergoGnomik #36 üzenetére
Oket azert keretik nemi fenntartassal nezni, igaz, hogy sokaig kinaban eltek es sok, nem nyugati szemeknek szant dolgot lattak, de mostanaban inkabb monetizalt doom and gloom kontentet nyomnak. A regebbi videoik sokkal jobbak es informativabbak.
-
ergoGnomik
tag
Aki bírja a rémületkeltést és nem rest hosszú, untató videókat nézni, annak tudom ajánlani a témában a @serpentza és @chinaobserver0 tecső csatikat.
-
válasz
LurkerSheik #31 üzenetére
Hogy az LFP "ne szeretne égni", azt én ennyire kategorikusan nem jelenteném ki (de én nem értek hozzá). Pl.:
"It is found on average that: (1) NMC LIBs generate larger specific off-gas volumes than other chemistries; (2) prismatic cells tend to generate larger specific off-gas volumes than offer cell forms; (3) generally a higher SOC leads to greater specific gas volume generation; (4) LFP batteries show greater toxicity than NMC; (5) LFP is more toxic at lower SOC, while NMC is more toxic at higher SOC (respective to themselves); and (6) LFP off-gas has a greater flammability hazard." [link] -
válasz
LurkerSheik #31 üzenetére
Pontosan mekkora az LFP hátránya a Li-ionhoz képest? Az én fejemben pár % van, ami normál használati körülmények között elhanyagolható.
-
Az LFP gyakorlatilag felgyujthatatlan kozlekedesi korulmenyek kozott es nem is igazan szeret egni a Li-ion akkuval szemben nagysagrenddel biztonsagosabb es tobbszorose az elettartama.
A nagy problema az energiasuruseg, ezaltal az akkupakk tomege. Csucstechnikaban ertheto okokbol nem engedheto meg az alacsony kwh/kg arany, amig a vevok fejeben a megtett tav a selling point es bir marketing ertekkel a biztonsag / elettartam elott. Az olyan ‘megfoghatatlan’.
-
fecke78
senior tag
szerintem ha közel 100km/h val ütközöl akkor nagy baj van , lehetett volna üvegtörő kalapács is , szerintem a kocsi ha kigyullad akkor arra sincs idejük , hogy felfogják mi is történt , elektromos autók mint a lánghegesztő úgy ég
-
Danex
addikt
Alapból ahol munkálatok vannak legalább ott figyeljen kimondottan az ember, de az a baj, hogy nem lep meg, mert itthon is hiába 2 km-rel előre már jelezve van, hogy meg fog szűnni egy sáv és hogy 60-as tábla, a hülye barma 130-al tolja neki az utolsó 100m-ig az egy dolog, hogy amúgy emiatt alakulnak ki a dugók is de még veszélyes is és nem csak magára nézve.
Sajnos amíg a józan paraszti ész hiánycikk embereknél addig még elő fognak fordulni ilyen problémák.
Én se kapcsolom be a távolságkövető tempomatot és a sávtartót a délutáni csúcsforgalomban, mert egyszerűen annyi isten barma van az utakon és olyan szinten kiszámíthatatlanok, hogy jelenleg nem bíznám másra -
Alusky
senior tag
A 90-es évek végétől már elkezdték használni az autókban ezeket, mert már akkor tudták, hogy a vezetők nem tudnak vészfékezni rendesen, mert sose csinálták előtte. Az ABS meg konkrétan igényli, hogy taposva legyen, mint az állat, ha vészfékezni kell.
-rábízta magát az önvezetőre és nem figyelte
-elvonta a figyelmét a vészjelzés amíg felfogta miért is csipog az
-nem taposta a féket eléggé
Nem mondom, hogy túlélik, ha másképp cselekednek, de ez egy klasszikusan elkövetett hiba. -
Danex
addikt
Suzukiban is van már , vészfékasszisztens a neve azt hiszem, ott úgy tapasztaltam hogy ha hirtelen gyorsan nyomos le a fékpedált mondjuk 30-40%osan akkor olyan 60-70%os féknek simán megfelelt.
Akksira az LFP már megoldás lehet, az sokkal kevésbé lobbanékony, bár az meg nehéz, kevesebb energiát tárol stb.
-
Alusky
senior tag
Azt eddig is tudtuk, hogy az átlag sofőr képtelen vészfékezni, mert kb. sose csinálta. Statisztikák is vannak erről. Vagy nézzetek meg néhány Darkfly videót ahol mérnek 100-0 fékezést és vannak ott is ilyenek pedig az oda meghívottak carguyok, de nem képesek taposni a pedált csak második, harmadik nekifutásra mikor szólnak, hogy hogyan is kell vészfékezni (sokan még váltani, elindulni se tudnak mondjuk, ők szoktak utána driftelni is, majd letarolni három másik autót).
A Renault az első Megane-ba ezért rakott kétlépcsős fékrásegítőt ami jobban fékez, ha a normál tartománynál erősebben van picit megnyomva, mert nagy eséllyel az már vészfékezés csak a user balfasz. Konkrétan a manualban is benne van, csak kicsit finomabban fogalmazva.
Kangoon ez szokott idővel megöregedni és olyankor mindig az erősebbik működik, ezért egy finom fékezésnél is egyből fejelés van a kormányon.Jelen esetben már az is probléma lehet, hogy a kocsi csipog valamiért és ennek a felderítése is elvonja a figyelmét a sofőrnek.
A kigyulladó akkuk meg rohadt problémásak, de jelenleg nincs jobb...
Hány ember háza, élete megy még tönkre a villanybringa, roller miatt is, mert úgy dönt kigyullad. Soha nem jutna eszembe ilyeneket bevinni a házba, már csak a mocsok miatt se ami a kerekeikre tapad a járdán amire mindenki köpköd, kutya szarik stb.. És akkor még égni is tud.
-
plömplöm
őstag
- három egyetemista lány ment az autóval á-ból b-be adott éjszaka;
- az autó a baleset előtt is tárolt figyelmeztetéseket, hogy fogd meg a kormányt bzmg;
- amikor már az autó szólt, hogy baj lesz gecó, tetszettek volna padlóféket nyomni;nem ismerem a helyi viszonyokat, de sztem egy úton folyó tevékenységnél sehol sem 116kmph a megengedett sebesség.
-
Cassi
őstag
Ők is tudják jól, hogy az önkéntelen bétatesztelőket eltemetik, aztán megy az élet tovább. Egy rövid ideig szomorúan kell pislogni, meg ejnye-bejnyézni és fogadkozni. A Toyota sok évtizedes tapasztalata sem volt elég ahhoz, hogy ne öljék meg légzsákokkal vezetők tucatjait, de lett belőle valami? Bírság ida-oda, bocsánatkérések, aztán szépen visszaáll minden a normálisba.
-
Tasunkó
őstag
Nekem van, és jó is a Xiaomi. De van itt egy probléma, hogy elviselem hogy a pc-n driver gondok miatt elmegy a hang a játékban, vagy a youtbeon, amíg megoldom, de most van egy marketing által generált technikai fejlődés, ami önálló életre kelve olyan 20+10 000 évvel legalább lehagyta a valós technikai fejlődést. De más amikor megveszem a fűkaszát és csalódottan nézek hogy nem ezt igértétek, meg más amikor a szélvédőn meglátom a betonoszlopot.
-
Gerasz
aktív tag
Akinek volt Xiaomi telefonja, az tudja, hogy papíron szép és jó minden.
Csak nem teljesen mindegy, hogy rossz a hangja a felvett tiktok videódnak vagy bennégsz az autódban.
-
Tasunkó
őstag
120-al becélozza a betonoszlopot, majd bezengi hogy én szóltam öreg hogy épp a falnak megyünk, van rá 0,589 vagy valamennyi kis másodperced hogy megold a helyzetet. A gépek már azelőtt irtani kezdik az embert hogy intelligenciák lennének.
-
janeszgol
félisten
Itt egy baj volt, hogy kigyulladt az autó. Ezen kell javítani elsősorban.
-
Danex
addikt
Ahogy gyorsan utána olvastam azért a külföldi cikkek kicsit máshogy fogalmaznak.
Ott úgy írják, hogy az "autopilot" szólt hogy vegye át és el is kezdett lassítani az automatika.
A sofőr átvette az irányítást és 20fokkal elforgatta a kormányt balra és összesen 31%-os erővel nyomta le a fékpedált amit utána 38%-ra növelt és ekkor történt az ütközés.
Kimaradt az is a cikkből, hogy amúgy autópálya munkálatok illetve terelések voltak az adott szakaszon. (Itt mondanám sajnos egyáltalán nem lep meg, hogy az emberek egyáltalán nem nézik a táblákat és egyáltalán nem úgy közelítik meg a munkálatok helyeit ahogy azt kéne, mivel idehaza is napi szintű az, hogy belerongyolnak a 20 tábla, 10db 5méteres erősen villogó jelzővel ellátott autóba is )
Illetve az, hogy nem oldotta fel a zárakat azt a cikkek alapján csak az autóban utazók egyikének az apja mondta a rendőrségnek, tehát egy olyan személy aki nem volt ott, ezt pedig vizsgálják, hogy akkor valóban mi is a helyzet ezzel, de tény nincs még. -
Danex
addikt
Szokott is lenni, Teslában is (legalább elől) van fizikai bowdenes ajtónyitás az elektronikusan felül. Viszont sok balesetnél képes úgy deformálódni az autó, hogy kvázi fizikailag beragad az ajtó, nem is véletlenül gyakran inkább körbevágják az ajtókat nagyobb baleseteknél mintsem elkezdik azt rángatni hátha.
Azt nem tudom, hogy a Xiaomi-ban konkrétan milyen rendszer van, de nyilván ezt is felül fogják vizsgálni, hogy mikor hogy mi működött. -
strogov
senior tag
-
Cassi
őstag
Driver hiba, majd kijavítják
-
-
Krix
őstag
Nekem, tök úgy hangzik mint amikor lefagy a szoftver és nem reagál.
-
k-adi
nagyúr
a rendszer szemben lévő akadályokra figyelmeztette a sofőrt. Ekkor egy sofőr átvette az irányítást, megpróbálta lelassítani a járművet, de az egy betonoszlopba csapódott 97 kilométer per órás sebességgel.
A kínai Economic Observer szerint a rendőrség elmondta, hogy ezután az autó kigyulladt, az autó pedig nem oldotta fel az ajtózárakat.
Ez ilyen final destination típusú baleset
Új hozzászólás Aktív témák
it Halálos balesetet szenvedett egy Xiaomi SU7 három utasa, a gyártó minden eszközzel segíti a rendőrségi nyomozást.
- UF Lenovo Yoga 9i x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 14" -60% i7-1360P 16/1TB Iris Xe 2,8K OLED 90Hz
- Xbox Series X 1TB - 2 kontroller + 3 játék szabadon választható
- RYZEN 7 5700X / 32GB RAM / 1TB SSD / RX 6700 XT 12GB / 750W Gold Full Modular - AMD GAMER PC
- Gamer pc konfig
- Ringke Xiaomi 14 edzett üveg képernyővédő.
- LG 42C3 - 42" OLED EVO - 4K 120Hz 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- ÚJ Dell Latitude 14 5450 - 14" FullHD IPS - Intel Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2.5+ év gari
- Bomba ár! HP ZBook Fury 15 G7 - i9-10885H I 32GB I 1TBSSD I 15,6" 4KDreamColor I Cam I W11 I Gar
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest