Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
Atomfall a Rebellion új IP-ja, ami egyfajta brit Fallout.
A Rebellion továbbra is a saját fejlesztésű, de igencsak koros, elavult Asura motorra épít. A játék ugyan az Asura legújabb iterációját használja, de a motor továbbra sem támogat semmilyen temporális élsimítást, se RT-t. TAA és a temporális felskálázók teljes hiánya miatt a játékban igen erős a shimmering jelenség, amit Supersampling-gel lehet csökkenteni, főleg DLDSR-el (ha van hozzá kellő VGA erő).
A PCGH lemérte a játékot natív felbontásokon.
FullHD (stabil) 60 fps-hez Arc B580 vagy RTX 3070 a belépő.4K60-hoz már kell az RTX 4070Ti Super.
A két csúcs Intel kártya, az A770 és B580 a Radeon RX 6700XT szintjét hozzák. Teljesen jó a tempójuk.
Az AMD kártyáknál ismét megfigyelhető a CPU limit, ahol alacsonyabb felbontáson az AMD kártyák sebességet veszítenek az NV kártyákhoz képest. Néhány példa ehhez:
A csúcs AMD kártya, Radeon RX 7900XTX 4K felbontáson csak 6%-al van lemaradva az RTX 4080 Supertől. 1080p felbontáson ez a hátrány 12%-ra nő, azaz megduplázódott.
Az RX 6800XT az RTX 4070-hez képest 4K felbontáson 4%-al gyorsabb, míg 1080p felbontáson 5%-al lassabb, tehát nem csak az RDNA3, hanem az RDNA2 is lassul alacsonyabb felbontáson, ilyet már több játékban is láttunk.
Az RDNA4-nek itt semmilyen előnye nincs, hiszen a játék semmilyen formában nem használ RT-t, így alulmarad az RDNA3-al szemben. A csúcs RDNA3 kártya (7900XTX) 14-18%-al gyorsabb, mint a csúcs RDNA4 kártya (9070XT).CPU fronton viszont az AMD procik csúnyán büntetnek, a 3D CPU-k a teljes mezőnyt állva hagyja, szinte már nevetségesen nagy előnyre téve szert. Az Asura nagyon szereti a nagy gyorsítótárat.
-
huskydog17
addikt
DF:
The NEW Anvil Engine Deep DiveÍrásos interjú az Anvil motor fejlesztőivel:
Assassin's Creed Shadows: inside the technologically revamped Anvil Engine -
proci985
MODERÁTOR
válasz
huskydog17 #48683 üzenetére
annyira nem meglepő.
7900XT(X) pure rasterben bivaly.
-
huskydog17
addikt
válasz
gejala #48681 üzenetére
Pedig de, még az általad berakott képen is látszik. A 7900 XTX a 4080S előtt van, ami igencsak szokatlan, valamint a 9070XT az 5080 előtt, ami szintén igencsak szokatlan erőviszony.
CB és PCGH is megerősíti, hogy a Mirage-ban jelentős az AMD előnye.
FullHD-ban és WQHD-ban az NV kártyák még ennél is jobban belassulnak, ez az általad mutatott PTU tesztben is tökéletesen látszik főleg 1080p-ben, de a CB tesztben is nagyon látványos. Az, hogy a 7900XTX az RTX 4090 szintjét hozza igencsak szélsőséges előny."AMD-Grafikkarten schneiden in Assassin's-Creed-Spielen traditionell gut ab – und das ist auch in Mirage so. Vor allem in niedrigen Auflösungen haben Radeons durchweg die Nase klar vor dem Konkurrenzmodell von Nvidia.
Auch wenn das Verhalten auf ein mögliches CPU-Limit der GeForce-GPUs hindeutet, ist dies nicht der Fall. Nvidia-Grafikkarten werden in niedrigen Auflösungen nicht vom Prozessor limitiert, sie sind von sich aus so „langsam“. Offenbar bekommen sie ihre ALUs bei wenigen Renderpixeln nicht ausgelastet und nehmen erst bei vielen Pixeln Fahrt auf." (CB)"Das Spiel läuft generell hervorragend, gerade auf Radeon-GPUs." (PCGH)
Der8auer méréseinél is tökéletesen látszik a jelentős AMD előny.
-
X2N
őstag
válasz
huskydog17 #48680 üzenetére
Pontosan. Így menne sok játékban csak nincs kihasználva a nyers erő.
-
gejala
őstag
válasz
huskydog17 #48680 üzenetére
Nincsenek lemaradva NV kártyák, csak az Ampere, mert ott még nincs nagy L2.
-
huskydog17
addikt
válasz
gejala #48676 üzenetére
Nem találtam arról konkrét infót sehol, hogy pontosan mi okozta az AMD jelentős előnyét, azonban erősen kétlem, hogy kizárólag a nagy L2 miatt volt, mivel akkor a Mirage-ban nem lennének lemaradva az NV kártyák, márpedig ott eléggé le vannak maradva. Mivel nem lehet tudni, hogy a partnerség keretén belül az AMD és Ubi mérnökei milyen kódot raktak a motorba, így bármi lehet.
#48677 b.: Nincs ebben semmi érdekes, mivel a 7900 XTX sokkal nagyobb GPU, sokkal több RT gyorsítóval. Az RX 9070-es széria technikailag inkább az RX 7800 XT utódja. Egyszerűen a 7900XTX a sokkal több számolóegységével kompenzálni tudja az RT lemaradását, ezt sok játékban láthatjuk. XTX-nél úgy is mondhatjuk, hogy győz a nyers erő.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48675 üzenetére
Mondjuk az RT tükröződés az vérgagyi lett
Egy 5 éves Cyberunk még mindig ötezerszer jobb minőségű.
-
válasz
huskydog17 #48668 üzenetére
Mondjuk az érdekes, hogy a 9070XT RT ben semmit nem hoz a 7900XTX hez nézve.-
-
gejala
őstag
válasz
huskydog17 #48675 üzenetére
Valhallában azért lettek erősek Radeonok, mert kigyúrták a motort a nagyméretű cache kihasználására. Akkor még NV kártyákon nem volt ilyen, de miután Lovelace is kapott nagy L2-t, így már kiegyenlítődött a helyzet. Plusz ReBar is sokat dobott Valhallában, ott volt kb. a best case gyorsulás bekapcsolt SAM-el.
-
huskydog17
addikt
Persze, hogy jól megy, nagy valószínűséggel az AMD specifikus optimalizálásokat benne hagyták a motorban, hiszen az Odyssey és Valhalla AMD-s partnerségben készült, ahol a Valhalla-ban különösen erősek voltak az AMD kártyák, ott nagy valószínűséggel sikerült hatékony AMD specifikus kódot írni.
A Shadows-hoz azonban se az NV-nek se az AMD-nek semmi köze, ugyanis itt az Intel volt a technikai partner.
Ez azonban nem gátolja meg az Ubit abban, hogy átemeljék a Valhalla-ból az AMD-s kódot. Ezért lehet ilyen erős az XTX is és ezért nem tud az RDNA4 vele mit kezdeni még RT-ben sem, hiszen ahogy azt már sokszor írtam, az XTX-ben sokkal több számolóegység van, ami sok játékban kompenzálja az RT "hátrányt".#48674 PuMbA: Így van, ezt írtam én is.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48672 üzenetére
És 12GB VRAM-nál többet nem eszik RT mellett sem
-
válasz
huskydog17 #48672 üzenetére
Azt néztem hogy RT alatt is milyen jól megy a XTX, gondolom ez nem ilyen fizetett NV tegyük használhatatlanná a konkurencia kártyáit
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #48669 üzenetére
Nincs azzal a sebességgel semmi gond. Figyelembe véve, hogy az új Anvil mennyi dolgot számol a háttérben (szimulációk, fizika, virtuális textúrázás és geometria stb.), teljesen érthető a magas gépigény, főleg, hogy az egyik legszebb játék a piacon, példaértékű RTGI-t kapott, ráadásul a játékpiac egyik legjobb RT implementációja, ugyanis az RTGI a mellett, hogy brutálisan növeli a látványt, mindössze 10%-ot eszik a sebességből, ami a látványnövelés mértékéhez képest nevetségesen kevés.
Nincs még egy olyan játék, ami ilyen részletesen szimulált időjárási rendszert használ rombolható környezet és virtualizált geometria mellett. Ehhez társul a gigantikusan nagy játéktér, amit az Anvil zéró akadással kezel, nincs se shader compilation akadás, se traversal akadás, a streaming rendszere a motornak agyonveri az UE5-öt. Arról nem is beszélve, hogy NV esetén annyira sima a frame pacing, amilyet a CB még nem nagyon látott.
Az Ubi technikailag itt megint hatalmasat alkotott.Ha csúnyább lenne a játék, akkor meg az lenne a gond.
Természetesen a sebesség még valamicskét nőhet majd a game ready driverekkel és néhány post-launch patch-el, de ezektől általában pár százaléknyi tempót lehet várni, szóval csodát nem fognak tenni.
Ez egy AAA cím AAA technológiával. Arról az Ubi pedig abszolút nem tehet, hogy Blackwell széria ennyire f*s lett sebesség szempontjából.
-
-
gejala
őstag
válasz
gainwardgs #48669 üzenetére
4K-ban quality upscallel 60 fps egy felső-közép kártyán egy brutál jó grafikájú játékban miért nem jó?
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48668 üzenetére
Egy nemrég megjelent új kártyán@5070Ti 63Fps
..fincsi
Újabb optimalizált gyöngyszem -
huskydog17
addikt
Jönnek az AC Shadows tesztek.
Alex is már készíti a DF PC-s videót hozzá, a konzolos már kint van.
Abban minden tesztelő egyet ért, hogy ez a játék eszméletlen szép lett és korunk egyik legszebb játéka lett, továbbá az AC széria egyik legnagyobb technológiai ugrása, az Anvil motor hatalmasat fejlődött, az RTGI pedig olyan látványt nyújt, hogy nem érdemes kikapcsolni, egyszerűen sokkal szebb a látvány aktív RTGI mellett.
Nem csak GI fronton, de szimuláció és fizika terén is óriási a fejlődés, a víz és a szél folyadékszimuláción alapszik, míg fizika terén sokkal több a rombolható objektum.
A dinamikus időjáráshoz az új Anvil az említett víz és szél mellett a geometriákat, részecske-effekteket, hajat és ruházatot is figyelembe veszi, tehát ezke mind dinamikusan reagálnak az időjárásra.
Na ez a brutális, már önmagában ez egy új szint, itt azonban még nincs vége. Az Anvil kapott egy nanite-hoz nagyon hasonló auto LOD rendszert, ami szinte teljesen eltünteti a popin-t és látható LOD váltást, ez a Virtual Geometry.
A dinamikus virtuális textúrázás pedig csökkenti a VRAM igényt, részben (vagy nagy részben) ennek köszönhető, hogy a maximális grafikához még 4K-ban is elegendő a 12 GB VRAM.A játékban a felskálázók úgy teljesítenek, ahogy eddig megszokhattuk, mondhatni teljesül a papírforma. FSR borzalmasan rossz minőség, XeSS jobb, de van még ott javítani, aztán a DLSS 4 messze túlszárnyal mindent. A játék alapból DLSS 3.x-et szállít, de az NV már whitelistelte az App-ban a játékot, így override-ban mehet a DLSS4. Az AMD még nem engedélyezte az FSR4-et, a PCGH szerint FSR 3.0 van a játékban, így kérdéses, hogy ott mi lesz a későbbiekben.
-
Alogonomus
őstag
Az AMD csak végre meglépte ugyanazt, amit a korábbi jó pár generáció kártyáinak bevezetésekor az Nvidia szinte mindig meglépett a kedvező első napos tesztvélemények érdekében a kamu msrp árral.
Egyértelműen nem így szerette volna kezdeni az évet az Nvidia, de az is egyértelmű, hogy ez a mostani helyzet az Nvidia tudatos kármérséklésének az eredménye. Háttérsztoriként pedig arra tippelek, hogy a B200 tavaly ősszel kibukott tervezési hibája miatt a teljes addig legyártott B200-as volumenben cserélni kell a GPU-kat javított GB100-as chipekre, és a GB202/203/205/206/207 chipek helyett javított GB100-as chipeket gyártat az Nvidia a lekötött waferein, mert az Amazon, Microsoft, Google, Oracle az egyéb B200-at vásárlókkal együtt eléggé vaskos számlát nyújthattak be abban az esetben, ha nagyon rövid időn belül nem cseréli az Nvidia a leszállított akárhány százezernyi B200-as egységet már jól működő B200-as egységekre. Nvidia számára sokkal nagyobb gond lenne, ha a nagy megrendelőinek a bizalmát is elbukná, mint hogy most a játékosok közül elveszít valamennyit, akik az AMD felé fordulnak.
Az igazán nagy problémát az jelentené az Nvidia számára, ha a nyári vakációs időszak alatt is megmaradna az a jelenlegi állapot, hogy a nagykereskedőknél/boltokban az RTX 50-es kártyák darabszámát legalább tízszeresen meghaladja RX 90-es kártyák száma. -
proci985
MODERÁTOR
a DeepSeek R1 utan a teljes AI piac esett, ahogy neztem.
NV reszben emiatt van ennyire magasra arazva.
NVnel is ugyanugy paper launch volt nemletezo MSRPn.
Raymond: sved piacon 1-2 hete meg voltak.
7900XTk is kifogytak, de pl spanyol amazonon elozo heten meg lattam ertelmes aron.
hosszu tavon egyebkent ebbol meg problema lehet. annyira megdragult a BYOD PC piac, hogy a mostani 20onevesek egyszeruen nem epitenek mar PCt.
gyakorlatilag 5 eve nem lehet epeszu aron komponenseket kapni.
bonuszkent meg neztem anno par eve, hogy csaladtag 3080TIt vett jo dragan... elnezve az 5070et, az a kartya kb elobb fogja megsutni magat, mint elavul.
-
jah nem , nem érdekel igazából semelyik cég már ezzel a generációval, mindegyik megérdemli a sorsát. AMD is, hogy ne 10 % on álljon( csak nem ilyen áron) és Nvidia is hogy elcsalta folyamatosan az SKu kat, meg ilyen félkész termékportfóliot adott ki minimális előrelépéssel. Lassan xx50- kártyát kapunk xx80 nak eladva,Nvidia sem jobb semmivel.
Amit írt petyke sajnos [link] az lesz a valóság itt, hogy tönkreteszik a Pc gaming piacot, inkább ez az ami aggaszt.
Ha most a radeon diviziót megvenné az Nvidia és senki nem tudna róla kb így képzelném el a működését ahogy most csinálják együtt.
Kicsit bíztam abban ,hogy most tényleg az AMD lesz a fék és megmutatja azt,amit papolt, hogy olcsón kapunk felső kategóriás teljesítményt. A 650 dollár eleve nem az, a többiről ne is beszéljünk.
De hát ez is csak egy hobbi, abba lehet hagyni, csak fájó. -
Devid_81
félisten
Egyetertek!
Mondjuk en szemely szerint egyik partjan sem vagyok.
Mindketto ceg kapzsi f0sh@zi es szepen osszedolgoznak akarva akaratlanul azon, hogy a user ne jarjon jol.Erdekessegkeppen mar a nyari uborkaszezonnal erdemes lesz megnezni, hogy kinek mennyi VGA-ja es mennyiert all a polcon.
A kezdeti lelkes vasarlok utan majd csak azok vesznek akik 'raertek kivarni'
Es ilyen magas arak mellett egyik oldal sem fog eladni millio VGA-t szvsz. -
válasz
Alogonomus #48654 üzenetére
A felár abból is , adódik hogy AMD a reviewek miatt tette az első szállítmányokat 599 dollárra úgy, hogy vissza fizeti a kereskedőknek a különbözetet,de valójában esze ágában sem volt annyiért kártyát adni.
DE így kapott a sajtótól rengeteg pozitív visszhangot hogy mennyivel jobb és menőbb mint az Nvidia és hogy így kell ezt.
A Hboxed mai napig nem képes kinyögni ,hogy meg lette vezetve mint a sz@r az AMD által, csak elkezdték egyből dícsérni a DLSS4.-et meg azóta egy Nvidia fika hír nem jött tőlük úgy, hogy elötte napi szinten volt kettő.Ebből a szempontból -és nem azért mert Nvidia elfogult vagyok.- gusztustalanabb amit most az AMD csinált, hogy átrázott mindekit a palánkon.
Tudom rossz májuak mondják, hogy biztos van amúgy Nvidia kártya, csak felhajtják az árakat,de nem, valóban nincs nekik kártya, mert semmit nem kapni tőlük szinte ,csak 4060 szériát és beestek a tőzsdén ez miatt is... Sokkal többet buknak ezzel, mint hogy te 750 dolláros kártyát 1200 ért veszel meg.. Természetesen nem kell sajnálni őket ,csak írom hogy reálisan érdemes átgodolni hogy vajon ezt akarta az Nvidia?Aki képes ezek eztán megvenni egy 9070 kártyát 800-1000 Euroért és asszisztál ehhez, amiért ennél kisebb vagy hasonló aljas húzásokért gyűlöli az Nvidiát, az meg is érdemli a sorsát, vegye. Én se 5070 Ti ért se 9070 ért nem fogok adni 800 eurot sem nem hogy 1000 -et.
-
Raymond
titán
válasz
proci985 #48656 üzenetére
"4070et tényleg kapni kb 550 euroért,"
A DE piacrol minden 40-es kartya eltunt a 4060TI 8GB es a sima 4060-at kiveve, tehat az ezek feletti kategoriaban olyan 1-2 hete a regi mar nincs az uj pedig meg nincs. Teljes a pangas. Ami van 5090 as 3500-4000EUR szkalper eBay kinalat az 5080 pedig ugyanez csak 1600-1800 aron. Az 5070Ti-bol van normalis boltban is ha nagyon keresel, de persze 1200-1300EUR aron.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Yutani #48655 üzenetére
De, ez itt most az AMD és az NVidia sara.
AMDnél mint kiderült, az MSRP kizárólag rebate árral jött össze, szóval várható volt, hogy lemennek a reviewek, és elszáll az ár. NVidiánál mondjuk tényleg nincs stock az 5070hez. Erre jönnek a túlárazott AIB megoldások, de utóbbinak hagyománya van: 10 éve Asus ugyanezt csinálta.
egyébként 1000 euroért kb mindkét széria DoA. 4070et tényleg kapni kb 550 euroért, 7800XT kb 500 euro, AMDből meg 760 körül már ott a 7900XT.
-
Alogonomus
őstag
Első akár milliósnál is nagyobb volumenű kártyaszállítmány iránt hatalmas igény lesz, mert nagyjából tavaly ősz óta aki csak tehette kivárt a kártyacserével, és a várakozók számát nagyon növelték a még RT nélküli vagy már túl gyenge RT képességekkel rendelkező 5 évesnél idősebb kártyák tulajdonosai is.
Miután Geforce kártyákból értelmes készlet nem érkezett, ami érkezett az pedig 50-150 százalékos felárral került a polcokra, így minimum április végéig, de talán nyár közepéig is még masszívan keresleti piac lesz a tisztességes teljesítményt nyújtó 16 GB-os modellek iránt. -
Petykemano
veterán
Érdekelne a valós helyzet (nem pedig a PR nyilatkozatok)
Az áremelkedéssel tulajdonképpen maguk alatt vágják a fát. Mármint a piaci szegmens alatt.
Értem, hogy az AMD-t a konzol/kézikonzol, az nvidiát pedig az AI miatt nem érdekli.
De azért érdekes volna látni objektíve, hogy mondjuk az említett célpiacokra fókuszálás (onnan érkező emelkedő kereslet) miatt emelkednek a költségek, vagy csak arról van szó, hogy nem kereslet kiszolgálására, nem profitra, hanem magas margóra optimalizálnak.Megjegyzem, nekem évek óta az a véleményem, hogy az AMD-nél ez zajlik, ezért nem hajolnak le az aprópénzért. Vajon mi lehet az oka, hogy ennyire hangsúlyos tényezővé vált a margó egy cég teljesítménye, egészsége szempontjából olyanokkal szemben, mint profittömeg, vagy piaci részesedés?
Ez az Apple minta, oké....lehet, hogy itt már nem is a cég számít, vagy a profit. Mármint hogy ugye gyakorlatilag végtelen pénz van a tőzsdén. A részvémyesek számára sokkal többet ér, ha a cég sikeresnek, egészségesnek, domimánsnak látszik, mert az ebből fakadó árfolyamnyereség sokszorosa lehet annak, amit a cég sikeres reáltevékenységéből fakadó profitból osztalékként realizálható.
-
Devid_81
félisten
Angliaban a helyzet:
OCUK, meg se nezd mert a hideg kiraz az araktol, de van egy pici keszlet mindket oldalon.
CCLonline inkabb hagyjuk az arakat
SCAN olcsobb de nincs semmi
AWD it - marek szaraz kutysz@rt nem vennek toluk mert nem megbizhatoak, de van 9070-9070XT +£100-ert MSRP-hez kepest
Currys - semmi nincs csak egyetlen 5070 csillagaszati aron
Amazon - Scalper Parade 2025 megamix -
válasz
Alogonomus #48649 üzenetére
Ma reggeli állapot :
800 euros 9070 és 1100 euros 9070XT nesze neked olcsón, ez aztán generációváltás mindkét oldalon.Nem csodálom hogy van 170 darab. készleten.
Egy 7800XT ért és egy 5070 .-ért elkérnek 1000 Eurot. ganaj cég az AMD is, nagy kammmerek..
Amíg nem lesz Nvidia készlet addig nem fognak normalizálódni az árak. -
Alogonomus
őstag
Ezeknél a képeknél jobban nem sok minden tudja hitelesebben tükrözni a jelenlegi helyzetet.
Már csak az a kérdés, hogy az AMD végül luftot rúg-e.... -
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #48647 üzenetére
Persze, de az Nvidia nem fog másfél milliót lefoglalni, amikor az előző pár évben ~7-8 millió fogyott, miközben a Gaming bevételeik továbbra is jók. (konkrétan az elmúlt pár évig a gaming annyit hozott nekik mint az egész AMD bevétel Epycestől-Ryzenestől-konzolostól-VGA minden)
Ezt az AMD nem mondatja el, illetve a "közös" branch miatt az Nvidia nem fejleszt nagyon külön, éppen ezért vonja össze ezt is most az AMD (UDNA). -
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #48645 üzenetére
Azert eddigi adatokbol nagyjabol lehet tippelni, Nvidia/AMD nagyjabol tudja, mert annyi wafert kell lefogalni es epp az AMD szokott az lenni, aki ki szokta osszessegeben merni.
Visszaterve MSI, a 5000 topikban ha jol emlekszem epp azon toprengtem, hogy eleg jol keszult a rajtra, mert MSI-bol launhc ota (a hiany ellenere) mindig jott uj MSI drop.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #48644 üzenetére
Előre nem tudjuk, hogy idén mennyi kártyát adnak el. Tavaly a Lovelace jól fogyott, mert volt is belőle készlet. Idén viszont a Blackwell – a halasztás ellenére – katasztrofális készletekkel indult, és a hírek szerint rövidtávon nem is érkezik jelentős újabb szállítmány belőle. Március végéig kiderül, hogy a Radeon kártyákból milyen ütemben érkeznek az új szállítmányok, de a csütörtöki indulás egyértelműen pozitív képet mutatott az egyes kereskedőknél akár 1000 darabot is elérő raktárkészlettel megtámogatva.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #48643 üzenetére
Ez csak abban az esetben all meg, ha eves szinten adjak el az a 3x mennyiseget, ami jelenleg 8 millio Nvidia kartyat es 24 millio AMD-t jelentene tavalyi szamokat nezve.
Persze sarkitva, mert remelhetoleg ahogy novekszik a leszallitott Blackwell mennyisege, az araknak is csokkenni kell.Itt egyszeruen arrol van szo, hogy kozep/hosszutavon jelenleg az MSI-nek nem erte meg egy kulon Radeon reszleg (design, support etc).
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #48642 üzenetére
A gond pont az, hogy 3-4 Radeonnal megkeresnék azt a nyereséget, amit 1 Geforce kártyával, viszont akár 10-15 Radeon kártyát is eladhatnának most 1 Geforce kártyára számolva.
Ahhoz azért az AMD-nek is kell a beleegyezése, hogy az MSI ismét árulhasson Radeon kártyát...
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #48641 üzenetére
Ilyenekrol nem 1-1 negyedes eredmenyek alapjan dontenek.
Az eves arany igy is 8:1, 9:1, 10:1 volt, teljesen ertheto.
Azt mar csak halkan jegyzem meg, hogy most az MSI szarra keresi magat 1-1 Nvidia kartyan, mert meg a 3000-3500 eruros 5090-ek is elkelnek.
Az kb 3-4 Radeonnak felel meg.Ettol fuggetlenul donthetnek ugy, hogy lesz toluk Radeon.
-
Alogonomus
őstag
Érdekes lenne belelátni most az MSI vezetésének a fejébe, hogy a jelenlegi állapotok alapján hogyan értékelik a Radeon kártyák gyártásának a beszüntetését a Geforce kártyák javára.
-
Devid_81
félisten
válasz
Raymond #48637 üzenetére
Mondanam, hogy OCUK mehetne utanuk, de nem fognak.
Attol pofatlanabb valamit nehez talalni, minden draga, amibol 3-nal tobb fogy el egy nap alatt arra azonnal megy egy random 20%-30% extra haszon...
Majd ma lehet Oket nezni, eladnak vagy 10db RX 9070 XT "olcsobban" majd hirtelen +£100 lesz az ar. -
Devid_81
félisten
Mindfactory delists all GeForce RTX 40/50 cards amid insolvency rumors
Allitolag valaki 'benezte' az adobevallast...oh boy, pedig Ok nagyok voltak.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
huskydog17 #48633 üzenetére
Szerintem a GDDR7 a valasz.
Nagyon koppra lett kesz, illetve a 3 beszallitobol 1 felelt meg a launch elott, nem terveztek ezzel. -
huskydog17
addikt
válasz
Raymond #48632 üzenetére
Igen, akkor jól tippeltem, túl keveset szállítottak, mert túl korán leállították a korábbi gen gyártását és gondolom emiatt nem csak a DIY, hanem az OEM-ek sem nagyon kaptak már komolyabb mennyiséget.
Én is úgy gondolom, hogy az NV itt valamit nagyon elszámolt, egyszerűen túl hamar vezette ki az Ada-t. Ez jól mutatja, hogy sokkal jobb lenne, ha egyszerre 2 gen lenne a piacon.
Azt is kinézem belőlük, amit b. már sokszor említett, hogy szándékosan a részükről, hogy ne menjenek rájuk a különböző hatóságok a monopólium miatt.
Szerintem ezt soha nem is fogjuk nem tudni, hogy mi a valódi oka, mert ha a háttrében valóban valami susmusolás van, azt nyilván nem fogják publikussá tenni.A következő negyedév lesz az igazán izgalmas, hogy az új hardver megjelenések milyen hatással lesznek a részesedésre, bár tény, ez is egy váratlan meglepetés változás volt.
-
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #48631 üzenetére
Ez a szallitasokrol szol es hat az NV nem igazan szallitott termeket. A 4090/4080S es meg ki tudja mennyi masik a 4070-es sorozatbol mar nem szallitottak az 50-esbol pedig meg nem.
Szerintem ott valamit nagyon beneztek. Az a konteo hogy direkt nem gyartjak mert a DC termekekre megy az osszes waffer az szerintem badarsag, de erdekes hogy nincs tematizalva hogy mi a fene tortenik itt valojaban.
-
huskydog17
addikt
válasz
Raymond #48630 üzenetére
Na ez nagyon érdekes fordulat főleg annak fényében, hogy Q4-ben egyik fél se hozott ki új terméket. Ez azt jelenti, hogy ennyire elfogytak globálisan az NVIDIA készletek és helyettük az emberek AMD VGA-kat vettek?
Ha ez van a háttérben, akkor nem értem, hogy miért jó a zöldeknek, hogy ennyire korán, tehát az új gen megjelenése előtt több hónappal leállítják az előző gyártását, ezzel saját magukkal szúrnak ki. -
Raymond
titán
A 2025Q1 pedig meg ennel is durvabb lesz az NV-nek mert 2024Q4-ben meg csak a 4090 es a 4080S 9az is csak a vege fele) fogyott le, es mostanra pedig a 4060(Ti) kartyakon kivul semmi nincs normalis mennyisegben.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
huskydog17 #48623 üzenetére
"Ez így jelenleg egy kaki,"
na ezért van az RDNA4 -ben az a B* fícsőr !
biztos azon fejlesztették. -
huskydog17
addikt
Monster Hunter Wilds PC - Profound Perf Problems Must Be Addressed
Ez így jelenleg egy kaki, úgy tűnik az RE motor nem nagyon optimális open world játékokhoz. Már a Dragon Dogma 2-nél is súlyos gondok voltak (brutál CPU limit, a játékos orra előtt popinoló NPC-k stb.). Nyílt világú játékokban jól láthatóan nem jól működik ez a motor, a textúra streaming egy totális katasztrófa.
-
gV
őstag
rendes cég az AMD, nem rest és megmutatja miért ne az ő termékét vegyem:
innen 2 db releváns számomra a Stalker 2 és a CP2077 RT. mindkét esetben annyival gyengébb a teljesítménye, hogy az ezekben mutatott ár/teljesítmény mutatója nem döntő tényező a Radeonnak.
AMD Strikes Back at NVIDIA's RTX 5070 Ti, Says Radeon RX 9070 XT Offers Same Native & RT Performance For $150 Less
persze lehetne mondani, hogy a 5070 Ti 500e+ Ft, lényegtelen. annyiért természetesen nem veszem meg, ha lesz értelmes (~380e Ft) áron akkor igen. ha nem ezt a generációt is kihagyom. -
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #48619 üzenetére
Szerintem hasonlo lesz mint ez volt minimum, de inkabb rosszabb. Abban mar nem volt mit arulni (4090 november/december a 4080S pedig december/januar eltunt a polcokrol) ebben pedig meg nincs mit mert az uj termekek csak csepegnek a csapbol. Februar mar elment, marciosuban mejd kiderul mi lesz a helyzet, de egyelore nem nez ki ugy hogy a honap vege elott normalis mennyiseg jonne barmelyik uj termekbol.
-
huskydog17
addikt
Elérhető a DLSS 4 plugin az Unreal Engine 5.5-höz.
Elérhető az XeSS 1.3 plugin a Unity motorhoz
#48618 Busterftw: Majd a következő negyedévre leszek leginkább kíváncsi, hogy a Blackwell milyen kihatással lesz a Gaming szegmensre.
-
Busterftw
nagyúr
NVIDIA Announces Financial Results for Fourth Quarter and Fiscal 2025
Positive:
Record quarterly revenue of $39.3B (+78% YoY)
Data Center revenue surge to $35.6B (+93% YoY)
Strong Q1 FY26 guidance of $43B revenue
High gross margin guidance of 70.6%
Significant automotive revenue growth (+103% YoY)
Major partnerships with cloud providers and ToyotaNegative:
Fourth-quarter Gaming revenue was $2.5B, down 22% from the previous quarter and down 11% from a year ago.
Full-year revenue rose 9% to $11.4 billion. -
Raymond
titán
Microcenter 9070XT arak
Jol csinalom?
-
válasz
Alogonomus #48612 üzenetére
Lényegében nem zárható ki és nem tett a kihozatalra utaló nyilatkozatokat.
-
-
Ribi
nagyúr
válasz
Alogonomus #48608 üzenetére
Főleg a második frissítés, hogy más gyártónál is van ilyen.
-
válasz
Alogonomus #48608 üzenetére
Mivel együtt? Olvasd el a frissítést.
-
Alogonomus
őstag
És még ezzel együtt is ilyen alacsony a legyártható mennyiség...
A hozzászólás tökéletes
"Fake frames, fake prices, fake stock... and now also fake hardware?
Looks like only Flames are real xD" -
huskydog17
addikt
Mivel FSR 3 és DLSS 3 is lesz benne, így úgyis kellenek mozgásvektorok, amikkel fényévekkel jobb minőség érhető el. Az FSR1 olyan, mint a hányás, iszonyatosan ronda, a legrosszabb felskálázó, ennyi erővel DLSS1-et is rakhatnának bele, egyiknek sincs értelme. Felesleges idő és pénzkidobás. FSR 3 mellett egyszerűen semmi értelme.
#48605 FLATRONW: Faluban nem jó ötlet vágtázni.
CSerébe lehet haladni, az AC játékokban például sokkal realisztikusabban van megcsinálva (NPC-k félreugranak vagy a ló ellöki őket), emiatt lassabban is lehet haladni lakott területen. -
FLATRONW
őstag
válasz
huskydog17 #48602 üzenetére
Egy dolog nem tetszik benne, az ahogy a ló átmegy minden NPC-n.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48603 üzenetére
FSR1 legalább nem csinál olyan képhibákat, mint az FSR3
Meg ugye mivel az FSR1-hez nem kell több képkocka adata meg mozgásvektorok, így 5 másodperc alatt implementálható.
-
huskydog17
addikt
GTA 5 RT támogatást kap március 4-én.
"Ray tracing features only available on PC such as ambient occlusion and global illumination — plus ray traced shadows and reflections first debuted on consoles
Support for AMD FSR1 and FSR3, and NVIDIA DLSS 3
Faster loading times using SSD and DirectStorage on supported devices and configurations
Enhanced support for higher resolutions, higher aspect ratios, and higher framerates"
FSR1 2025-ben? WTF! Ez ám az értelmetlen "fejlesztés" és pénzkidobás! -
huskydog17
addikt
Kingdom Come Deliverance 2: A PC Game We Can Celebrate - DF Tech Review
Na így kell egy jó PC verziót csinálni! Na persze messze nem tökéletes, de ez nagy felüdülés a sok stutterfest (UE) játékok tengerében. Zéró stuttering, lehet így is csinálni. Ja és ezt sikerült rögtön a megjelenés napján. A CryEngine streaming rendszere és shader compilation rendszere példaértékű, kiváló. Bárcsak több nagy játék használná ezt a motort!
A réi CryEngine problémákat (pl.: növényzet animációnál túl alacsony a framerate stb.) nem ártott volna rendbe szedniük, reméljük majd post-launch patch-ekkel ezeket orvosolni fogják! -
huskydog17
addikt
Akit érdekel a játék:
Elkészült a 3. nagy patch az Indiana Jones játékhoz, ami elhozza a natív DLLS 4 támogatást.
Engem mondjuk a játék a legkisebb mértékben sem érdekel, viszont van itt egy érdekesség, amire felkaptam a fejem:
"Update 3 also adds support for Intel XESS 1.4 upscaling."
Úgy tűnik ez a játék az első a piacon, ami megkapta az XeSS 1.4-es verzióját, ami egyébként még nem publikus, ugyanis a Github-on is egyelőre az 1.3.1 az aktuális verzió. Nyilván a fejlesztők előbb férnek hozzá az új verziókhoz, mint a többi felhasználó, így gondolom hamarosan az 1.4-es publikus lesz Github-on is. Sajnos semmilyen információt nem találtam erről, mintha nem is létezne, ezért is néztem nagyot, hogy a semmiből jött az 1.4-es verzió. Azért kíváncsi lennék, hogy mekkora a különbség az 1.3.1-hez képest.
Még egy technológiai érdekesség, illetve hasznos infó:
Az Update 3 engedélyezi a Path Tracinget AMD és Intel VGA-kon is, eddig ezt kizárólag NV kártyákon lehetett bekapcsolni, most már nincs ilyen korlát. A fejlesztők viszont PT esetén min. 16 GB VRAM-ot írnak elő, így az Intel esetén kizárólag az A770 jöhet szóba.
"This update brings Path Tracing to supported Intel and AMD GPUs. To use Path Tracing, your Intel or AMD graphics card must support Hardware Ray Tracing and have at least 16GB of VRAM."
A jövőben a játékhoz várható RTX Hair implementáció is.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Revolut
- OLED TV topic
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Okos Otthon / Smart Home
- Eredeti játékok OFF topik
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- AKCIÓ! GB B660M i7 12700KF 16GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB GDDR6X COOLER MASTER CMP 510 750W
- LG 34WQ75X-B - 34" Ívelt IPS Panel - 3440x1440 2K QHD - 60Hz 5ms - FreeSync - USB Type-C 90W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RX 7900 XTX 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S21 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest