Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Milyen routert?
- Mikrotik routerek
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- ASUS routerek
- Windows 10
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- OpenMediaVault
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz AsakuraDave #42698 üzenetére
A Hitman 3 az nem szimpla SSR, hanem egy hibrid megoldás, aminek az alapja SSR, de ezt kiegészíti még render to texture, illetve némelyik felületre elég a cube map, és az is van rajta. Használhattak volna RT-t is, csak lassabb sokkal, és nem ad többet.
Az RT a tipikus gondokra tud reagálni. Képesek vagyunk alapvető árnyékot kreálni nélküle, de nem tudunk pontosat. Egy csomó hiba lesz az árnyékok szélével, sokszor ez nem elég éles, vagy nem elég lágy, nem elég erős az átmenet, stb. Ezeket nagyon nehéz RT nélkül kezelni. És azt is, ahova kellene árnyék, de az istenért se tudod beműteni. RT-vel ezek egyszerűen mennek.
Ugyanez van a Dirt 5-ben is RT-vel:
On:
Off:
Ezek mind olyan apró problémák, amelyekre a raszterizáláson belül nincs válasz. A visszaverődéssel még lehet jól trükközni, ahogy a GI effektekkel is, de az árnyékoknál a raszterizálásának egészen durva határai vannak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
huskydog17
addikt
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
AsakuraDave
őstag
Hitman 3 videókba látom, hogy hiába SSR pl ha a karaktered amúgy eltakarja az elötte álló karaktert a talajon még is ott az egész reflekció arra a karakterre, ilyenkor ugyebár eltünne a reflekciója a karakter testének mert ugye azt te kitakarod a hitman bácsival és erre van az RT megoldás.
Bocsi de mutass már kérlek Godfall árnyékokat RT on/off, hogy mi az ami olyan lehetetlen mert videókból nekem nem jön át semmi extra. A WCCFTECH szerint is nulla az effekt olyan mint Dirt5-be ahol legalább találtam összehasonlító képeket de nagyítóval kell keressem az eltéréseket amiket meg aztán mozgás közben egy autóversenyzős játékba ki vesz észre azt nem tudom...
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz AsakuraDave #42696 üzenetére
Cyberpunk lelépezője nem valami jó. Sok, nagyon régi technológiát használ, amelyeket a mai motorok már bőven leléptek. Ezért számít a visszaverődés. De ha olyan SSR-t használna, amilyet mondjuk a Godfall, akkor messze nem vennéd észre a különbséget.
A Godfall az árnyékoknál azokat a dolgokat számolja RT-ben, amit nehéz raszterizálással megoldani. Szinte lehetetlen. Nagyon sok munkával közel lehet kerülni, de egyszerűbb leimplementálni RT-vel.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
AsakuraDave
őstag
Biztos nehéz az árnyékokat megoldani meg minden mert pl Cyber-be is dob az összképen egy növényekkel teli képen, hogy egy fűcsomó szálai árnyékot vetnek egymásra stb de ez olyan, hogy amúgy ha nem sétálsz oda a karaktereddel és nézed meg direktbe nem veszed észre. Távolból annyit dob a látványon, hogy igen nem egy zöld pötty az egész hanem úgymond van "Depth"-je a növényzetnek de amit Godfall-ba látok videók alapján az olyan semmilyen, ilyen RT árnyékolást más AAA címekbe megcsinálnak RT effektezés nélkül is, mint Cyberbe a reflectionök RT nélkül kb 1993-as év szintjén vannak.
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #42694 üzenetére
Ez nem a leképezőn múlik. Attól függ az egész, hogy építenek-e be olyan játékmenetbeli elemet, ami igényel komolyabb szimulációt. Ha nem, akkor felesleges ezekre erőforrást pazarolni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
huskydog17
addikt
"Sőt, a Far Cry 6-ban az Ubisoft bevezet majd egy hibrid SSSR-t. Az lényegében az RT visszaverődés effektekhez hasonló minőséget ad, csak negyedannyi erőforrásigény mellett, töredék memóriahasználattal."
Ez tök szép meg jó dolog, de arról lehet-e bármit is tudni, hogy az Ubi a FC6-ban hajlandó lesz végre visszahozni a fizikát is a játékba, amit a 3. és 5. részben kidobtak a kukába? Esetleg a wind effektet nem akarják visszahozni amit az 5. részben szintén kidobtak a kukába?
Én annak örülnék, ha inkább ezeket hoznák vissza a mindenféle trendi csili vili tükröződés erőltetése helyett.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz AsakuraDave #42692 üzenetére
A memóriaigény 4K-ra van megadva. 1440p-ben csökken memóriaigény, így nem kell már 12 GB. Emellett a Primal update bevezet egy új textúramenedzsmentet. Ha nincs elég VRAM a VGA-n, akkor elkezdi dinamikusan csökkenteni a textúrák méretét, így nyerve extra kapacitást az RT shadow effektre, ami önmagában 3 GB körüli VRAM-igénnyel rendelkezik.
Az árnyékok jelentik a legnagyobb problémát, amit nem lehet RT nélkül megoldani. Minden más problémára van gyorsabb, hasonló minőséget adó alternatíva. Sőt, a Far Cry 6-ban az Ubisoft bevezet majd egy hibrid SSSR-t. Az lényegében az RT visszaverődés effektekhez hasonló minőséget ad, csak negyedannyi erőforrásigény mellett, töredék memóriahasználattal. Egyébként lehetne alkalmazni jó hatékonysággal RT-t az árnyékokon túl is, de egyszerűen nincs még traversal shader, amivel visszafogható lehetne a memóriahasználat. Utóbbi a legnagyobb probléma, mert ha nem tudod a LOD-ot megfelelően kezelni, akkor jobban jársz egy trükkös implementációval mondjuk a visszaverődésre, mert az RT-s megoldás csak a kamerához nagyon közel működhet kevés VRAM terheléssel. Az Ubisoft főleg emiatt a probléma miatt vetette el az RT reflectiont a Far Cry 6-nál. Elképesztően limitált a mostani API.A Flight Simulator is viszonylag jó. A legnagyobb problémája az, hogy elavult API-t használ, mert a motor alatta sok éves.
A The Coalition a Microsoft tulajdona, ezért fértek hozzá az Unreal Engine Microsoft által módosított változatához, ami jelentősen átírt ám, emiatt fut sokkal jobban, mint a gyári.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
AsakuraDave
őstag
Nem úgy vót, hogy ez a brutál next-next-next-next gen játék 16GB vram alatt el sem indul?
[Godfall 1440p+RT RTX3070]Az eddigi nagy AMD húzó címek alatt miért csak Shadow RT van?
@Abu85
Flight Simulator?
Gears 5 -öt a The Coalition csinálta az MS csak kiadó itt szerintem. (magyarán csak fel lettek vásárolva, MS emberei hozzá adás az nulla)[ Szerkesztve ]
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD csak hozott pár jó döntést a múltban, és most úsznak az árral. Az NVIDIA is meghozhatta volna ugyanezeket a döntéseket, és ugyanúgy fordíthatnák az új pipeline-ra a régi shadereket.
Azért kevés cég optimalizál jobban PC-re, mint a Microsoft. Nem véletlenül fut elképesztően jól a Gears 5.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Elfogadnám ezt ,ha nem az lenne ,hogy az AMD nek érdeke és haszna van belőle, hogy még nem terjed a Mesh shader. Nem jószándék ez a fejlesztők felé.
Majd ha jönnek elsősorban Pc játékok, a Gears 5 nem az.
#
Az Nvidia nincs a konzolokban. AMD nek ebből a konzolportokban lesz a legnagyobb haszna, hogy a fejlesztők nem mesh shadert portolnak ami Turingon is megy.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez mindig így volt, amíg egy új, de nagyon drágán hasznosítható technológiából csak a potenciális vásárlóbázis töredéke jut előnyhöz, addig nem is igazán piszkálják a fejlesztők. Vannak nagyobb gyorsulás biztosító, jóval olcsóbban beépíthető újítások. Ezeken lesz a fejlesztői fókusz. A VRS itt a fő irány mostanság. És már olyan formában is létezik, amihez nem kell VRS-t támogató hardver. Szimplán compute shaderben le van implementálva. Az új Call of Duty ezt használja, és minden DirectX 12-es VGA-n megy.
Szorgalmazni lehet, de ha nem fizetnek százezer dollárnyi zsetont a kód karbantartására, akkor senki sem fog veszteséget bevállalni egy gyártóért. Egyszerűen nem jön ki pozitívra a mérleg, és így nincs értelme erre dolgozni. Gondolod véletlenül maradtak ki a mesh shaderek a PC-s portokból? Nem. Egyszerűen kurva drága beépíteni és karbantartani. Gondolkodj egy fejlesztő szemével. Van egy büdzsé gyorsítani a kódon valami új technológiával. A mesh shaderre írt culling a mai geometriai komplexitás mellett nagyjából képes eredményezni úgy 2-3%-nyi gyorsulást. Ezért +50 ezer sor beírása és költséges karbantartása kell. Ezzel szemben mondjuk a VRS képes biztosítani 5-15% közötti gyorsulást. Az implementációs költség a már elérhető kódoknak hála minimális, sokszor csak copy-paste az egész, és a karbantartási költség sem magas. Nyilván azt választják, ami olcsóbb és nagyobb gyorsulást hoz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Ilyen magyarázattal egyet65len új technológia sem fog elterjedni soha. Gears 5 főleg Xbox cím míg például egy Assasin Creed valhallából többet adtak el PC-n és rekordot döntött UBI-nak mint eddig bármelyik nyító AC. Majd olyan multiplatform címeket kell megnézni , aminek van megfelelő vásárlóbázisa PC-n is.
Egy CP2077 után is kapaszkodhat egy konzol, majd ha lesz elég. És az RDNA 1 vs Turing miatt nem mindegy hogy Nvidia elkezdi e szorgalmazni a Meshadert ezeknél a címeknél, mert nagyon úgy néz ki, hogy egy darabig ez a generáció lesz a meghatározó még PC-n, hozzá teszem ,sajnos.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Alapvetően az AMD-nek mindegy, hogy van-e mesh shader egy játékban vagy nincs. A legacy kódokat mindenképpen szállítani kell, és azokból tudnak NGG módba fordítani az 5700-asokra is. Az RDNA 2 pedig megeszi a mesh shadert.
A fejlesztők számára nem kell az AMD kímélete. El tudják dönteni, hogy belefér-e +50 ezer sornyi kódot írni, és ezt folyamatosan karbantartani a vásárlóbázis maximum 10%-ára. Nyilván az AMD is átgondolta ezt a kérdést, és arra jutottak, hogy a magas költségeket figyelembe véve nem éri meg. Nem véletlenül tervezték úgy az RDNA2-t, hogy majdnem minden vertex és geometry shadert NGG-be fordítson a fordító. Ugyanígy gondolhatott volna erre az NVIDIA is. Egyébként létezik mesh shadert használó játék már. A Gears 5 Xbox Series S/X frissítése erre épít. Megvan írva a teljes kód, és azt se hozza át a Microsoft PC-re, mert jelentős többletköltsége lenne a support oldalán. Egyszerűen a vásárlókból nem termelik ki. Ehelyett olyan megoldásokat portolnak vissza PC-re, mint az új VRS. Az legalább a support költséget nem növeli jelentősen, és abból is lehet nyerni egy rakás teljesítményt. Talán többet is, mint a mesh shaderből, miközben a költségek szintjén olcsóbb. Persze a Microsoft igazán kinyithatná a pénztárcát a mesh shaderre, hiszen nagyságrendekkel nagyobb anyagi tartalékaik vannak, mint bárki másnak, de osztottak-szoroztak, és egyszerűen nem éri meg, még úgy sem, hogy a portolás copy-paste lenne.
A mesh shader akkor kezd majd igazán terjedni, amikor a vásárlóbázis 60%-a is el tudja majd érni. Addig igazából pénzkidobás fejlesztői szemmel. Nekem sem tetszik, de ez van. Némelyik fícsőr beépítése olcsó (például VRS), némelyiké pedig költséges.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Az NGG kizárólag AMD nek kedvez , Nvidiának a második generációs kártyacsaládja van ami Támogatja a Mesh Shadert.
Az RDNA 1 re nézve nem működik teljesen jó hatékonysággal a fordító, lehet az éppen 50 % teljesítményű is, te magad írtad...
AMD-t kellemetlenül érintené mondjuk az RTX 5700 kártyákra levetítve a Turingok Mesh shader tejesíménye, magyarul nekik nagyon is érdekük, hogy ne terjedjen a Mesh shader egyelőre PC-n ,majd ha lesz elég MS. képes radeon akkor szorgalmazni fogják.
Jelen helyzetben MS. átiratban akár egy 2060 is elverné az 5700 XT, míg fordítóval épp megkerülve a meshshadert ez nem fog megtörténni.
Magyarul szerinted AMD kíméli a szegény fejlesztőket és a költségeket ,valójában akadályozza egy olyan új ,számunkra felhasználóknak nagyon előnyös technológia elterjedését PC-n amire jelenleg nincs kártyája . Az RDNA 2 szerintem a gamer szegmensbe még igazából meg sem érkezett az RDNA 1 pedig nem Mesh Shader támogatású.
Mint írtam, ezüst tálcán...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz atok666 #42682 üzenetére
Az UL megkérhette őket, hogy ennek a tesztnek a shadereit ne fordítsák a mesh/primitive pipeline-ba. Ez a 3DMark szempontjából fontos. Az AMD-nek ez nem sok munka, mert ki tudnak jelölni a meghajtóban egy programot, aminek az indítását detektálják, és annak egyes shadereit legacy futószalagra fordítják. Akinek ezzel sok dolga lesz az az UL, hiszen az AMD meghajtójára így muszáj engedni az "alkalmazásspecifikus optimalizálást", és ha köcsög az AMD, akkor elkezdik lecserélni a 3DMark többi shadereit is, ezzel nyerve 2-3 ezer pontocskát per kártya. Ezt majd az UL-nek folyamatosan ellenőriznie kell.
#42684 b. : Az AMD-nek jók mesh shaderrel és anélkül is a portok. Úgy van felépítve a hardverük és a fordítójuk, hogy minden esetben az NGG módban fut a program. Ha most egy fejlesztő a vertex/geometry shaderek mellé akar írni mesh shadereket is, akkor csak nyugodtan. A stúdióknak és kiadóknak fog jelentősen nőni a játékra levetített support költség nem az AMD-nek.Egyébként a legnagyobb gond, nem az, hogy nem tudsz mesh shadert írni, hanem, hogy az átállás nagyon drága. Egyrészt minden geometriára vonatkozó shadert kétszer kell megírni. Egy komplex játéknál az simán +50 ezer sor. Másrészt mindkét kódbázist szállítani kell, mert a legacy kártyákat támogatni kell. Az tesztelés szintjén dupla munka, ami végeredményben megduplázza a support költséget. Szóval ez nem egy olyan döntés, amit egyszerű meghozni. Ha nincs meg az anyagi háttér a mesh shaderhez, akkor nincs értelme beépíteni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Igen lehet így is tálalni ahogy te leírtad, hogy jófej AMD megsajnálta UL-t ,de inkább az az igazság, hogy azért vállaták a kockázatot, hogy ne húzza le őket a sajtó az Nvidiával szemben.
Ettől függetlenül a valós MS támogatást továbbra sem szorgalmazzák a portok miatt, ami nekik kedvez a fordítóval a fejlesztőknél, de a benchben jól akarnak szerepelni...Ez is azt mutatja, hogy ha nem hoznának kerülőutakat, hanem szorgalmaznák azt hogy a mesh shadert átírják a fejlesztők PC-n, akkor jól járna vele mindenki. A Fordítóival meg csak ők.
Mi ebben a jó ügy nekünk?Vagy a királyi többes Te és AMD ?
Nem mintha ezt nem érteném meg, soha nem ítéltem el ezekért a húzásokért profitorientált cégeket, ugye ez egyértelmű, de ne tálaljuk a szart ezüst tálcán szerintem.
Ezzel szemben DLSS 2.0 free a zöldeknél az Unreal mellé.
Még egy rublika, hogy helyet cserél lassan a két cég...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt valószínűleg az UL kérte, mert nem tudják befolyásolni a meghajtó működését, így a megfelelő százalékos gyorsulás kiértékeléséhez mindenképpen szükség van arra, hogy az AMD nem fordítsa a vertex/geomatry shadereket a mesh/primiive pipeline-ba. Ha megteszik, akkor a Radeonra nem tudja megmondani a tesztprogram a gyorsulás mértékét. Most, hogy kikapcsolták, meg tudja majd mondani. Nem kritikus fontosságú, de az UL számára fontos, mert ők képtelenek megkerülni a fordító működését. Csak az AMD tehet azért, hogy ez a teszt megfelelő értékeket adjon vissza a százalékos gyorsulásban. Az AMD ezt rohadtul leszarná, hiszen nekik aztán teljesen mindegy, hogy hány százalékot ír egy szintetikus teszt. Nekik a review policy-jük, hogy szintetikus teszteket senki se használjon. De nyilván meg tudják érteni, hogy az UL-nek ez bassza a csőrét, hiszen dolgoztak a programon, így átdolgozták a meghajtót, csak közben ez azért egy nehéz kérdés, mert az UL tiltja a 3DMark felismerését, tehát az AMD-t az egyik legfőbb szabály alól kellett felmenteni. Ez veszélyes az UL-nek, hiszen így az AMD-nek szabad a 3DMark felismerése, és manipulálhatják az alkalmazás futtatását, amit innentől folyamatosan ellenőriznie kell a finneknek, minden egyes kiadott Radeon driver után. Nekik sem lesz túl jó az élet innentől, havi két driverrel számolva, igencsak sok dolguk lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
AsakuraDave
őstag
[link] Éles téma váltás
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Na jó hír a mesh shader tesztre vonatkozóan. Az AMD és az UL megegyezett, így a 21.2.2-es meghajtó már letiltja az NGG módba való shader fordítást. Ezzel már valóban lehet mérni az előrelépést, illetve mesh shadert is másképp fordítja a fordító. Sajnos még nincs hivatalos eredmény, de az UL egy szimpla 6800-ra 1600%-ot mért.
Némi torzítás még, hogy az intelligent workload distributor nem letiltható. Enélkül az AMD hardvere már nem működik, vagyis az NGG módból csak a shader fordítás kontrollálható, a feladatkiosztás mindenképpen az új generációs futószalagon megy a hardveren belül, mert a régi futószalag konkrétan ki lett véve a lapkából. Elméletileg ez csak kismértékben torzít.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Radeon RX 6000 eleve NGG módba fordít. Nem lehet rajta megnézni, hogy mit tudna legacy pipeline-nal. Ezzel a 3DMark sem tud mit kezdeni. Lehet, hogy az AMD a legacy pipeline-t már teljesen leépítette a hardverben, így nem is tud működni hatékonyan az RDNA 2 a régi futószalagon. Erről elég kevés az adat, de valamiért a meghajtó fordítója a vertex és geometry shadereket is mesh/primitive pipeline-ba fordítja. Ezt a múltkor láttam az RGP-ben. Az AC Valhallában egyszerűen egyetlen vertex és geometry shadert nem fordít vertex és geometry futószalagra az RDNA2 fordítója. Mindegyiket átkonvertálja a driver mesh/primitive-be. És azok elég komplex shaderek, nem olyan egyszerűek, mint a 3DMarké ami szintetikus terhelésre van tervezve.
Ahhoz, hogy lássuk a százalékos gyorsulást az AMD-nek ki kell kapcsolnia az NGG módot a driverből. De nem fogják megtenni, a program pedig nem döntheti el, hogy hova fordít a meghajtó.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Pug
veterán
válasz Yutani #42667 üzenetére
Ha a teszt lényege nem az abszolút FPS értékek, ahogy ABU írta, hanem maga a gyorsulás mértéke a két mód között, akkor sem valami rózsás a helyzet a Navi esetén.... 8-900% vs 5-600% az Amperee javára..
A csúcs Navi hozza azt a százalékos gyorsulást, amit a 2080Ti...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz imi123 #42664 üzenetére
Nem igazán maradt. Az UL már elmondta, hogy a százalékos érték a fontos, mert ez egy szintetikus teszt. A nyers fps semmit sem jelent önmagában, de számol a teszt egy százalékos adatot, hogy mennyit gyorsít a mesh shader. Persze az RDNA2 esetében ez is torz, leírtam a cikkben, hogy miért.
Az fps-t azért felesleges nézni, mert aszerint a GeForce GTX 1660 Ti megveri az RTX 3090-et. Közben a játékokban nem ezt látod. De ez egy szintetikus teszt, úgy lett felépítve, hogy a gyorsulást mutassa meg.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
imi123
őstag
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Petykemano
veterán
-
Devid_81
félisten
válasz Petykemano #42659 üzenetére
Teljesen jo lepes az nVidiatol.
Szerintem meg GTX 480-asuk is van valahol a raktarbanHa igy haladunk megint varhatod hogy a HD 4770 beessen 25k ala
AMD-nek a Vega VII/7-et kellene ujra gyartani, sott abbol kaphatnank akar full fat die verziot is, az csak ugy f0sna ki magabol a coint
...
-
Petykemano
veterán
valamikor 10 éve azt tervezgettem, hogy ha beesik a HD4770 25000 Ft alá, akkor veszek egyet. Aztán sajnos ez nem következett be, valahol 26500Ft táján volt az alja. (Amit én láttam, újonnan)
Most újra felcsillant a remény!NVIDIA is now resupplying 4-year old GeForce GTX 1050 Ti Pascal GPUs to AIBs
[link]idén érkezik az amdtől a polaris 14nm-en, jövőre a fiji 28nm-en (fury nano), ami azért jó hatásfokkal pörgött.
Úgy is azt akartuk, hogy a HD4850 fénye térjen vissza.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
hokuszpk
nagyúr
válasz AsakuraDave #42655 üzenetére
nagyjabol atfutottam, de tobb Radeont talaltam, mint 3080 -at
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Devid_81
félisten
-
félisten
[GeForce Now is finally available on Chrome for Windows and Mac]
EZ érdekesebb :
[NVIDIA, that is DEFINITELY NOT an issue][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
AsakuraDave
őstag
[6800XT vs RTX3080]
Röviden ha csak raszter teljesítmény kell tehát téged nem izgat a RayTracing:
1080p, 1440p -re 6800XT mivel olcsóbb mint a RTX3080
4K -ra RTX3080 bár a 6800XT se marad el sokkal csak van játék ahol a 4K60fps 4K45fps lesz de tuning+SAM(ami jó lenne ha végre kijönne Ampere-re is, hogy lehessen mérni őket) és nagyjából be is hozható de játékfüggő mert van ahol vesztesz fps-t, van ahol nyersz és van ahol semmit se hoz a SAM
Ha kell a RayTracing akkor csak a RTX3080 jöhet szóba a kettő közül.There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
félisten
válasz Callisto #42648 üzenetére
Nekem van mindhárom konzol, de nem tudom miért. Kizárólag az exkluzív címek miatt jobb számomra, minden mást PC re veszek mert szerintem PC-n jobb játszani.
A Ps 4 hónapok óta nem volt bekapcsolva sem, még a havi játékokat is elfelejtem sokszor behúzni...csak a Switch megy a háromból rendszeresen.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Callisto
őstag
válasz tisztelturam #42636 üzenetére
Van nálam kérem minden mégis konzolt jobban szeretem, ha játékról van szó. Akinek van tudja miért. Az a nagy PC-s érzés pedig minimum 5x áron jön ám meg amiről beszélsz. Mégis hiába van az is, konzolon jobb játszani. Érdekes nem?
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
#09256960
törölt tag
válasz AsakuraDave #42646 üzenetére
A Cyberpunk 2077-et félreértik az emberek.
A 2077 az a V 1.0 kiadás éve benne -
AsakuraDave
őstag
válasz tisztelturam #42644 üzenetére
[link] RTX3080 megfelelő teszt.
6800xt-hez viszonyítva a teljesítmény:
natív2K + RT 150%
natív4K + RT 175%Még nincs meg de a Cyberbe nem eszi ennyire az FPS-t a RayTracing...
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
Kolbi_30
őstag
válasz tisztelturam #42644 üzenetére
Nagyon nem látok különbséget RT on off csak Fpsben.
De a fidelity az megoldotta az Fps parát is.You want some birth control, you can smoke a cigarette.
-
tisztelturam
aktív tag
válasz AsakuraDave #42640 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz AsakuraDave #42642 üzenetére
Nekem pont ez tetszik benne, emlékeztet a Syberia-ra, azt imádtam anno, persze kérdés , hogy az irányítás és a kamerakezelés milyen..
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
AsakuraDave
őstag
[link] Ebben pedig azért látszik a különbség RT on/off -ban bár tény hogy ez a játék ezzel a nagyon ósdi third-person megoldással nem adja át a dolgokat egy sima TPS nézettel jobb lenne de ez szubjektiv.
A képek csalókák pl most Cyberpunk -ot kipróbáltam és tökre ledöbbentem hogy játék közbe mennyivel többet dob rajta az RT. Readás nem is a real time reflekciok hanem a lighting ami ebben a neon fényes városba teljesen átalakítja a környezetet.[ Szerkesztve ]
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
félisten
válasz AsakuraDave #42640 üzenetére
Az RT nem igen tesz hozzá ebben a játékban elnézve a teszteket, de a DLSS elég jól sikerült .
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
AsakuraDave
őstag
válasz tisztelturam #42638 üzenetére
RX 68xx -eken hogy futhat a réjtrészing -gel
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz #09256960 #42630 üzenetére
pont most, amikor a Micron gyartastechnologiaja szintet lepett, es 40% javulast iger ?
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
tisztelturam
aktív tag
[The Medium – Ray Tracing & DLSS Benchmarks]
Vissza a jövőbe mondata ugrott be az értékek láttán kicsit "hardweresítve".. Nem vagyunk felkészülve a 4K Ray-Tracing párosra,de majd idővel felnövünk hozzá
-
-
keIdor
titán
válasz tisztelturam #42634 üzenetére
A 60fps már konzolon is simán elérhető, pont nem jó a példád. 120/240Hz inkább...
Egyébként teljesen mindegy a PC mit tud, elborult árak vannak. A Ferrari megy 320km/h-val, és mire megy vele az átlag ember. PC lassan ugyanez.[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
tisztelturam
aktív tag
válasz Televan74 #42633 üzenetére
Erre mondhatnám azt is, hogy igazad van. De ez a pc vs konzol gaming dolog totálisan nem általános,mert a két "kasztnak" totál nem ugyanaz az elvárása.
A konzolosok (szerintem) 80 + %-a csak játszani akar tojik rá hogy és milyen körülmények között (fps érték felbontás stb) a pc-s gamer meg igényes neki szebb grafika kell legyen 60 fps és legyen gyors.. Ami a pc-snek kell azt a konzol kb sose fogja megadni és fordítva.
Kinek mi. Ezt mindenki eldönti maga nekik melyiken a jobb játszani.
A játékok ára pc-n sokkal olcsóbb elég hamar "elértéktelenednek" A facebookon a pc guru csoportba tette be egy srác összeválogatva hogy tavaly ~200 + játékot lehetett beszerezni pc-re teljesen ingyen. Ebben ott volt a gog, steam, uplay, epic és humble oldal.
Nos xboxon vagy ps-en mikor szórnak eléd 200 játékot ingyen? Tudom irreleváns ,de ez is egy példa a játékok olcsóságára.[ Szerkesztve ]
-
Televan74
nagyúr
válasz tisztelturam #42632 üzenetére
Én aki sokáig pc párti voltam, kezdem megnyugtatni magam hogy a még a 200.000 konzol is jobban megéri ha játszani szeretnék. Ilyen árak mellett már azt is jobb dolognak tartom.
Mindenbe beleugatok!!!
-
tisztelturam
aktív tag
válasz huskydog17 #42631 üzenetére
Magyarul aki most drágának hiszi a 300k feletti 3070eket meg 350k-s 6800-ak ,ne higgye később se lesznek olcsóbbak.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
Lisa mama is úgy látja, hogy 2021-es év második feléig nem fog javulni az ellátás. Azt mondja kapacitás bővítés már zajlik, de hát ugye mire abból a customerek észlelnek valamit, az bizony kb fél év. Ha ez még nem lenne elég a GDDR6/GDDR6X árak is nagyon felmentek, így a VGA-k még tovább fognak drágulni.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
#09256960
törölt tag
Most Abuék amott vitáznak az RT tükröződésről nem akarom zavarni őket Ezért itt: Közhírré Tétetik !!!
Te is érezted már milyen nyomasztóan olcsók mostanában a videókártyák ?
Érezted hogy ez az idill nem tarthat örökké ? Jól érezted LINK
A tavaszi fesztivál után amikor visszaszivárognak a munkások a gyárakba és megindul a termelés megemelkednek a memória árak.
Ez érinti a GDDR5 GDDR6 memóriákat is, laptop PC megy minden.*2021. február 11-17. Tavaszi Fesztivál
(Spring Festival Holiday, Chinese New Year)[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz #09256960 #42626 üzenetére
Én nem mondtam, hogy a bitcoin árfolyama be fog zuhanni.
Épp ellenkezőleg. Potenciálisan megmarad digitális aranyként.Csak azt mondtam, hogy egy idő után nehezedik a bányászat és a jelenleg árfolyam (átlag) mellett már nem lesz megérős. De attól még a bitcoin értéke megmaradhat. Egészen addig megmaradhat, amíg milliók hiszik el, hogy az a valami ér annyit, mint amennyit érőnek hiszik. Ez az összes fizetőeszközre igaz. Minél több helyen fogadják el, annál kisebb a valószínűsége, hogy bezuhan az árfolyama. Viszont fizetőeszközként ugyanazok a problémák merülnek fel vele kapcsolatban, mint az arannyal.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#09256960
törölt tag
válasz Petykemano #42625 üzenetére
Láttam már ház hirdetést is hogy lehet bitcoinnal fizetni
Azt a 3000 nm2-est csak össze kellene valahogy bányászgatni -
Devid_81
félisten
Viszont most a banyaszgepekbol kipotyogo hasznalt 3080/3090-esekkel erdemes lehet vigyazni.
Tobb honapos 100 fok + az biztos nem tesz majd jot ezeknekAnno en akkor vettem az RX570-et amikor epp nagyon melyrepulesben volt az aruk, de meg volt belole mindenhol.
Kemeny £80 (32K) volt egy 3 honapot se hasznalt garis Gigabyte kartya, azota is megvan, bar az aztan jatekot se latott nagyon miota megvan, mert a felesegem gepeben van[ Szerkesztve ]
...
-
Yutani
nagyúr
-
félisten
válasz Devid_81 #42620 üzenetére
Nehéz megmondani. Sokan bányászni vették az biztos, nekik bőven megtérül az ára még dupla áron is a mostani kripto helyzet szerint.
Tehát jól jár a gyártó, jóljár az eladó és jól jár a bányászatra vevő. KI szív? egyedül a csóró gamer aki MSRP ár környékén keres az árukereső elött. Igazából Ők, Mi ,mellékes tényezők vagyunk a jelenlegi helyzetben.
Majd ha megint lemegy a kripto, bejön a CPU bányászat vagy mindegy mi, akkor megint fontosak leszünk, úgy ahogy, de melyik gyártónak lesz kedve akkor eladni majd egy 3070/6700 karit 500 dollárért? max akkor ha megint televerik a raktárakat aztán el kell adniuk olcsón. Lásd 100 dolláros áron RX 570-580..[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
válasz Devid_81 #42620 üzenetére
Nem tudom, mennyire akadozva érkeznek meg a készletek a boltokba.
De ha nem egyenletes a cashflow, vagyis nem az történik, hogy majdnem olyan hamar meg is veszi tőlük valami "hülye user", akkor azért ott kellhet akár 10-20 millió forgótőke a készletek felvásárlására.Ha ez a tőke rendelkezésre áll, vagy akár több is, akkor akár félmillió kártya felszivattyúzása sem lehetetlen, sőt, nincs az a mennyiség, amit egy gyártó piacra tudna dobni, amit ne tudnának felszívni. Mennyi kéne félmillió kártyához? mondjuk 50-100 millió dollár. Eközben viszont minden dollárt megkétszerezel. Ez óriási üzlet! (már ha valakinek van ennyije, amit hajlandó kockáztatni)
Szeretném jelezni, hogy a következő lépés a GPU és CPU tőzsde. Most még lehet, hogy kínlódnod kell a logisztikával, intézned kell a terítést, raktároznod kell a mindenki elől megvett gpu-kat. De szerintem már nem kell sok, hogy kialakuljon egyfajta tőzsde, amely keretében a scalperek már meg se kapják a kártyát, nem is kell foglalkozniuk a logisztikával, az eredeti eladó bolt fogja bonyolítani a szállítást a végleges vevőnek az eredeti raktárhelyiségből, ahová eredetileg befutott. A scalperek pedig egy monitor mögül figyelik az árfolyamokat, vesznek és eladnak. Opciók, shortolások, stb
Az a reklám megvan, amikor a bróker beszáll a liftbe egy hordóval és kérdezik tőle mit csinál? És azt válaszolja: olajba fektet és hogy van otthon még pár hordóval. Majd megmosolyogva elárulják: Az olajjal való kereskedéshez nem kell ténylegesen megvenni a hordót.
mondjuk érted, az arany is pont ilyen, a tőzsdei aranykereskedők sosem látnak aranyat, mert mind Fort Knox-ban van. A bitcoint, amit a gpuval bányászol legalább meg tudod fogni. Ja nem. Már a gpu-t sem.[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Devid_81
félisten
Nem is tudom kit tudnek hibaztatni itt.
A scalper ehen halna ha nem lenne olyan birka ami megveszi magasabb aron a cuccot toluk.
Szoval bele gondolva a legmelyere a user oldal fele billen a hulyeseg merlege, merre masfele?Mekkora siras lesz kovetkezo generacional a penzbukasok miatt most, mar alig varom, hogy mehessek trollkodni kozejuk
[ Szerkesztve ]
...
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
#09256960
törölt tag
Megint egy termék ami drágább mint a Gamer GPUja és emiatt kiszorítja. Erre gondolsz ?
missing-chips-snarl-car-production-at-factories-worldwide -
félisten
[Globális chiphiány: autóipari chipekre állna át a világ legnagyobb bérgyártója]
ha lesz szabad kapacitás akkor az megy a kocsikba.
Mondjuk jó lenne tudni melyik node-ot érinti ez.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
#09256960
törölt tag
válasz Devid_81 #42613 üzenetére
Jaja kizsákmányolják a Kávébabszedőket ne is igyál
Amott ezt írtam rá:
A következő az lesz hogy AMD és Intel keresztlicensz szerződést köt és sajnos mostantól nem futtat AMD és Intel CPU
NV videókártyát, mert" speciális BIOS szükséges a termékek működéséhez." Hát ennyiiii... ha ez ilyen egyszerű
Meg kell érteniük eddig mégiscsak ingyen használták a pőre kis testüket[ Szerkesztve ]
-
#09256960
törölt tag
válasz Devid_81 #42611 üzenetére
Négy kommenttel feljebb ott van de ettől szeretünk téged
De én úgy tanultam a diszkriminációnál mindig meg kell fordítani a relációt hogy megértsük.
Mi lenne ha az AMD VGAi nem indulnának el az Intel CPUkkal.
Hú trösztellenes törvénnyel jönne a JayzTwoCents kiabálná:
micsoda digitális szégyen !!![ Szerkesztve ]
-
Devid_81
félisten
Iris Xe Intel’s first desktop discrete GPU will not work with AMD processors
Meg nem olvastam el, de a cim alapjan van egy tippem...
[ Szerkesztve ]
...
-
#09256960
törölt tag
válasz tisztelturam #42609 üzenetére
Mivel ezek lapka alapúak DG1 1 lapka DG2 2 lapka, DG4 már 4 lapka lenne, (ezt 8- 16ig is tudná pakolni a GPUba)
tehát tudna épp lehozni Gamer kártyának erőset csak nem akar.
Azokba a vállalati gépekbe meg elég amiket széleskörűen le akar fedni.
Meg hát látva a piacot "a megteheti" a legpontosabb fogalom.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tisztelturam #42606 üzenetére
"Már igpként is egy trágya."
Ezt hogy érted? Miért trágya? Pont most, mikor beérik vele az AMD IGP-ket.solfilo
-
#09256960
törölt tag
válasz tisztelturam #42606 üzenetére
Minek ?
Megállapodik a DELL, HP gépösszerakó óriásokkal hogy intel mellé intel GPU lesz köt előnyös szerződéseket. Akciós megrendelés egyet a zsebbe és övé lesz a piac egy nagy része, majd olvasod hogy a piac 25% os részesedésén áll az Intel. Hát igen a minőség az minőség
Intel GPU találgatós topicot nem olvassátok ? LINK
Jó ezt ha kiszinezed pirosra kijön az MSI Gaming de most az a lényeg mivel működik csak együtt ![ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tisztelturam #42602 üzenetére
Állojon itt magyarul is a hír:
Hivatalosan is elérhetővé vált az OEM-eknek az Intel dedikált VGA-jasolfilo
-
tisztelturam
aktív tag
A dolgokat mindig kicsiben kell kezdeni. Reszkess piac ...
[Intel Partners with ASUS & Colorful To Launch Iris Xe Desktop Graphics Cards to OEMs]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Honor Magic V2 - origami
- LG LCD és LED TV-k
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- 20 milliárd kameraszenzornál jár a Sony
- alza vélemények - tapasztalatok
- Vicces képek
- Milyen monitort vegyek?
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Szólánc.
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest