Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pet1970

    csendes tag

    válasz bambano #156 üzenetére

    20 eve? 1992 óta? Én 1994-ben végeztem programtervező matematikus szakon, de akkor nekünk még csak email lehetőségünk volt az egyetemen. Wikipédia: "Az első weblap, amelyet Berners-Lee a CERN munkatársaként készített (és általában is az első) a http://info.cern.ch/, amelyet archiváltak itt. Ez az oldal először 1991. augusztus 6-án került ki, és arról szólt, hogy mi az a Világháló, hogyan használhatóak a böngészők, hogyan lehet webszervert létrehozni, és így tovább."
    Az első fórum:
    "Early web-based forums date back as far as 1994, with the WIT[5] project from W3 Consortium and starting from this time, many alternatives were created."

    Mivel te mar ezt is megelőzően is fórumoztál, ezért nem kívánok vitatkozni veled, hiszen szakmailag magasan mindegyikünk felett állsz.

    De köszönöm az ötletet, órára jó feladat lesz, ha internetes keresést akarok a diákokkal gyakoroltatni.

  • pet1970

    csendes tag

    válasz Cyberpunk #152 üzenetére

    Mit nevezel felhasználói szintű tudásnak? A facebbok, youtube, online játékok használatát, mert az iskolában nem ezt tanítjuk!

  • pet1970

    csendes tag

    válasz bambano #147 üzenetére

    bambano: "jajj, ez neked bonyolult mondat lesz." Még valami. Egy ember értelmi, érettségi szintjét minősíti, hogy mit ír. Sértegettelek én? Tudtommal nem. Te viszont folyamatosan ezt teszed. Vita csak olyan felek között alakulhat ki, akik kölcsönösen tisztelik egymást. Ebbe nem fér bele egymás sértegetése.

    [ Szerkesztve ]

  • pet1970

    csendes tag

    válasz bambano #147 üzenetére

    bambano: "földtúrást működő gazdaságokban tanítanak, varrást meg üzemekben." Gondold végig. Ez a tyúk és tojás esete. Melyik volt hamarabb? Erre nincs válasz, de arra van, hogy tyúk nélkül nincs tojás es tojás nélkül sincs tyúk.

  • pet1970

    csendes tag

    válasz Penész Gomba #143 üzenetére

    Azt hiszem "Penész Gomba" szépen összefoglalta a lényeget. Annyit érsz, amennyit keresel. Szép világ.

  • pet1970

    csendes tag

    válasz bambano #132 üzenetére

    bambano:" A tény, hogy szabadság tekintetében kedvezményezettek a tanárok. "
    Kérlek nézd meg, hogy mit jelent a kedvezményezett kifejezés. Nem azt, ahogy te használod.
    kedvezményezet: kivételes előny, engedmény
    Mindenkinek jár szabadság? Igen, tehát nincs kivételes előny.
    A tanárok több szabadságot vehetnek ki? Nem, tehát nincs engedmény sem.
    Még valami, számomra ez tisztán szakmai kérdés. A kádár-korszak megemlítése politika, ennek ehhez semmi köze.
    Amúgy ha nincs oktatás, akkor ki fogja a felnövő nemzedéknek megtanítani az öltönyvarrást, a földtúrást, stb.
    Vagy szerinted működőképes az a felvetés, hogy apám internet-szerelő volt, én is az leszek, ő majd megtanítja nekem.

  • pet1970

    csendes tag

    válasz bambano #128 üzenetére

    Te nem hallod azt, amit leírsz. A pedagógus tehet arról, hogy az átlag melósnak nem napit 8 órát kell dolgoznia? Akkor ne neki hánytorgasd fel, hanem a munkáltatójának! A pedagógus a hibás azért, mert a munkáltatója nem adja ki neki a szabadságát, ami alapvetően annyi járna neki mint a pedagógusnak? Már értem, dögöljön meg a szomszéd tehene is eset áll fenn. Ha meg mégsem dögölne meg, akkor majd lelőjük, mert úgy igazságos!

  • pet1970

    csendes tag

    válasz Penész Gomba #124 üzenetére

    Veled ellentétben én egyetlen más szakmát sem nézek le. S mivel bár van 3 szakmám, akkor sem fogok olyan szakmákról véleményt mondani, mármint, hogy menyit változik, amelyeket nem ismerek.
    Te viszont folyamatosan minősítesz, miközben nem ismered azt, amit minősítesz. Sajnállak.

  • pet1970

    csendes tag

    válasz Penész Gomba #113 üzenetére

    Akkor tisztázzuk. Én csinálom, te meg még sosem csináltad. Én tudom rosszul, logikus. De nézzük a konkrétumokat, miért is kell legalább 20 perc a felkészülésre. Ezt különben a tnároknak tanítják az egyetemen, de ezt te nem tudhatod, mert nem tanárként végeztél.
    Mitől függ, hogy miként kell egy órát megtartani?
    Elvileg minden anyagot évente egyszer tanítunk.
    Miért kell minden évben újra és újra felkészülni?
    1. Meglepő módon minden évben változik a diákcsoport összetétele, hisz nem ugyanazok vannak a csoportban. Ezt figyelni kell, mert gyengébb csoportnak másképpen kell egy anyagot átadni, mint egy felkészültebb csoportnak.
    2. Változnak az oktatástechnikai lehetőségek. Tavaly még nem volt számítógép a teremben, idén már van. Tavaly még nem volt a youtube-on fenn egy olyan video, ami az óra anyagához kapcsolódik, mondjuk egy kísérlet, stb
    3. Informatikáról lévén szó, 1 év alatt sok minden változik. Tavaly még a memóriáknál a DDR2-ről idén már a DDR3--ról beszélünk, csak egy példa volt.
    4. Ha egy szoftvert oktatunk, akkor annak új változata jelenhetett meg, melyet esetleg már másképpen kell használni, mint tavaly.
    Például tavaly még XP-t telepítettünk a diákokkal, idén már windows 7-et.
    Sorolhatnám még...
    Ha jól végzi egy tanár a dolgát, akkor igenis kevés a 20 perc. Ha info tanár akkor meg biztosan.
    Nem kivánok vitatkozni arrol, hogy mennyi olyan tanár van, aki nem ezt csinálja.
    Kb. ugyanyyi, mint amennyi szar kőműves, burkoló, bolti eladó, felszolgáló, ügyvéd, stb van.
    Minden szakmában vannak olyanok, akik a szakma alja, ez nem pedagógus kiváltság.

  • pet1970

    csendes tag

    válasz bambano #106 üzenetére

    Kedves bambano!
    Tehát a pedagógusok a hibásak azért, mert a munka törvénykönyvében lévő kötelezöen kiadandó szabadságot máshol nem adják ki.
    Értem.
    Szerintem is dögöljenek meg.
    Ja, hogy akkor ki fogja a gyermekeinket tanítani? Senki! De minek is, hiszen otthon MINDENT megkap! Rengeteg penzt megtakarítanánk az oktatás TELJES felszámolásával! Nim irritálná a társadalom szemét a pedagógusok hihetetlen mennyiségű szabadsága sem!
    De azert van valami érdekes is itt.
    A világon sehol sem jutottak erre a következtetésre, valószínűleg azért mert hülyék!
    Ismered a viccet: autópályán rádiót hallgat a sofőr és bemondják, hogy egy ámokfutó forgalommal szemben halad, mire felkiállt: dehogy egy MIND!

  • pet1970

    csendes tag

    válasz bambano #108 üzenetére

    Mindegy milyen tanarrol beszelunk, lassuk a napi beosztasat: heti 22 ora tanitas, az atlag napi 4,4 óra.
    8-12.40 tanit
    atlag 1 óra adminisztraciora, mint jegyek, hianyzasok beirasa, ha osztalyfonok, akkor meg tobb.
    12.40-13.40
    atlag 1 óra dolgozatjavitasra vagy uj elkeszitesere. atlagot irtam, mert van amikor 4-5 ora, de van amikor semmi.
    13.40-14.40
    8-14.40-ig kotott munkaja van. Egeszen pontosan mar 7.30-tol, de hagyjuk, legyen csak 8 ora a kezdes.
    Maradt 80 perce a kovetkezo napi orakra felkeszulni, vegig gondolni mit fog tanitani, milyen eszkozokre lesz szuksege, ezeket elokesziteni, mert az orakozi szunetetek erre nem elegendoek. Mivel atlag 4,4 orat tart, igy 1 tanorara kevesebb, mint 20 perc felkeszulesi ideje van. Ha ennel tobbet szan ra, akkor kilepett a napi 8 ora munkaidobol (tudom, sokan tobbet dolgoznak, mint 8 ora, higyjetek el a tanarok is)
    Mit nem szamoltunk? Szakkor, tehetseggondozas, felzarkoztatas, palyazatok irasa, statisztikak elkeszitese, alapdokumentumok vezetese, stb.
    A tokom ki van azzal, hogy mindenki azt hiszi, a 22 ora=40 oraval. En sosem panaszkodtam miatta, de allandoan ezt vagjak a fejunkhoz.

  • pet1970

    csendes tag

    válasz Penész Gomba #73 üzenetére

    3 hónap fizetett szabadság. Komoly? Remélem számolni azért tudsz.
    Ime: Ebben a tanévben: Őszi szunet: 3 nap. Téli szünet 3:nap ( atöbbi mindenkinek szabadnap nemcsak a tanaároknak, s senkinek sem számít bele a szabadságába. Például a dec 24 es dec 31-et is ledolgozzuk valamelyik szombaton, mint mások. Tavaszi szünet: 2 nap. Ez összesen 3+3+2=8 nap.
    Nyári szünet: a tanév jun 14-ig tart, de a szünet csak a diákoknak kezdődik el ekkor. A tanároknak ilyenkor van a bizonyítványírás a tanügyi dokumentumok elkészítése, az érettségik, szakmai vizsgák lefolytatása. Ez azt jelenti, hogy jun végéig még dolgoznak. Kb jul 1-től szabadság. Egészen aug 20-ig. Ez kb masfel honap,. ami 20+10 munkanap koruli. aug 20 után az új tanév megkezdése, tanügyi dokumentumok előkészítése a pótvizsgák lefolytatása történik aug 31-ig. Ez összesen 38 nap. Átlag elmondható, hogy egy hónapban kb 20-23 munkanap van. Tehát ez nincs 2 hónap sem. Még néhány dolog
    1. Az alatt másfél hónap alatt nyáron a pedagógus táboroztatásra, napközire, továbbképzésre berendelhető.
    2. Meglepő módon a jul 1-aug 20-ig terjedő időszak a csúszezon a nyaralásra, ilyenkor a legdrágább a nyaralás, de jó is nekik! Más ember elmegy szeptember végén, október elején félárból.
    Szóval ne keverjük a tanítási szünetet a pedagógus szabadságával, mert nem ugyanaz!

  • pet1970

    csendes tag

    válasz Zirowe #67 üzenetére

    Persze mindenütt van betanítás, de alapvetően nem a programok kezelését tanítják be, hanem, hogy mi hol van, mibben mi van stb. Tehát a helyi jellegzetességeket, nm pedig az alapvető informatikai ismereteket.

  • pet1970

    csendes tag

    válasz Rickazoid #66 üzenetére

    Valóban nem neked szólt. Bocs. A gond ott van a reformmal, hogy reformokról szó sincs. Az új kerettanterv pont a reformok ellen szól. Nem akarunk befektetni új módszerekbe, nem akarunk javítani a jelenlegi rendszeren, mert az pénzbe kerülne. Sokkal egyszerűbb leépíteni, ezért tegyük azt. Ez egy rossz irány. Jelenleg a megfelelezett óraszámokhoz képest a jelenlegi szinten tartása is nagy lépés lenne. Még valami, ezekkel az óraszámokkal 4 éven belül az infotanárok felét el fogják küldeni. Sok laikus erre azt mondaná, hogy hurrá hadd hulljon a férgese! De nem az fog hullani! Ugyanis azok lesznek pályaelhagyók, akik eddig jól tanítottak, hiszen nekik piacképes ismereteik lesznek. A pályán maradó tanárok elenyésző kis része lesz képes minőségi oktatásra. Még lejjebb csúszunk... Jó irány, ugye?

  • pet1970

    csendes tag

    válasz Rickazoid #63 üzenetére

    Egyről beszélünk, szerintem. Ellenben semmilyen készséget sem lehet fejleszteni csökkenő óraszámokkal.
    Itt mindenki azt írja, hogy az osztálytársai milyen gázosak voltak. Hát ez pont arról szólna, hogy ne legyenek azok! Ez lenne a cél! Ha csökkentik az órákat, akkor ez csak rosszabb lehet. Javítani akarunk ezen? Akkor ellenőrizzük, hogy hogyan dolgoznak a tanárok! Mérjük az eredményeiket, segítsük őket továbbképzésekkel ha szükséges, s ha ez sem segít, akkor küldjük el őket a pályáról! Persze ezt csak akkor tehetjük meg, ha a munkafeltételeiket is megteremtjük! Működő és elegendő számítógép az iskolákban, hogy mást ne is mondjak. Az nem megoldás amit itt többen is mondanak: Ez eddig is szar volt, inkább ne is csináljuk akkor! Jobb lesz? Ennyire nem lehettek szűklátókörűek!

  • pet1970

    csendes tag

    válasz Zirowe #62 üzenetére

    Bocs, én azt hittem, hogy a mai munkahelyeken az önálló, kreatív, hatékony munkaerőket keresik, s szeretik alkalmazni. Akiről te beszélsz az a betanított munkás. Egy betanított munkás nem képes, s nem is akar jobban dolgozni, mint amit megtanítottak neki.
    Csak egy példa a személyes tapasztalataim közül:
    Egyik cégnél nem alkalmaztak informatikust, csak és kizárólag olyan munkavállalok voltak, akik önszorgalomból tanulták meg az irodai szoftvereket. A cég működött, nyereséges volt. Győzködtem őket, hogy szükségük lenne egy informatikában járatos (középszintű végzettségű személyről van szó!) személyre is. 3 év után alkalmaztak egyet. Fél év után a cégvezető megköszönte, mert szinte az összes dokumentumukat átdolgozta, kijavította!!!! Ezzel költséget takarított meg, növelte a nyereségét a cégnek. Olyan ötletekkel állt elő, melyek a cég piaci helyzetét javították, egyszerűsítették a munkamenetet, stb. Ez a kulönbség az 1 hét alatt megtanult ismeret és a több éven át tanult ismeretek között. Egy betanított munkás nem tudja, hogy lehetne jobban is, hatékonyabban is dolgozni. Szerintem nem mindegy, hogy egy feladatot 10 perc alatt, vagy másfél óra alatt old meg egy munkavállaló. Tudom, hogy ez még nem mindhol létezik, működik. De az óraszámokat csökkentik, akkor nem is fog sohasem.

  • pet1970

    csendes tag

    válasz Zirowe #1 üzenetére

    Sok mindenben igazatok van, csak éppen nem erről szól ez a dolog.
    Nem a szakirányú informatika oktatásról van szó, hanem a közismereti informatikáról, amit mindenkinek meg kellene kapni. Ma mire van szüksége egy embernek, ha bárhol el akar helyezkedni, ha a mindennapi életvitelét hatékonyan akarja élni. A közismereti informatika erről szól. Arról, hogy meg tudj írni egy formalevelet, képes legyél körleveleket készíteni, tudj csinálni egy prezentációt, melyben az üzleti terved akarod "eladni", vagy egy táblázatot, mely a nyereséges vállalkozásod fejlődését szemlélteti, soroljam még? Ma a legtöbb diák otthon a következőket képes megtanulni: facebook az megy, youtube az megy, online játek az megy. Melyik szükséges egy munkahelyen? Mert ha nem kell informatika, ismétlem közismereti informatika, akkor annak mi lesz az eredménye? Otthon a fentieket csak elenyészően kevesen képesek hatékonyan megtanulni (valószínűleg belőlük lesznek informatikusos is). Ha elvesszük az órákat, akkor az esélyt vesszük el attól, hogy az iskolában legalább találkozzanak ezekkel.
    Még egyszer: Nem informatika szakképzésről van szó!

Új hozzászólás Aktív témák