- Nem örülnek a britek, hogy mindenki Google keresőt használ
- A Bluesky-ra ment az Európai Központi Bank
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Az EU Trump ellenére sem változtat a big tech elleni szigoron, nincs visszalépés
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- AliExpress tapasztalatok
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- Windows 11
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
7.8-ért te infarktust kapsz, nem fullos insigniát. az insigniából az a modell, amit felextrázva fullosat lehet kapni, 12 miller környékéről *INDULT*, amikor utoljára néztem. raksz bele egy kis eztmegazt, mindjárt 15.
három rusnya betű a fenekére, rendesebb motor, valami összkerék-meghajtásnak tűnő tárgy, és máris nagyon bőven túlmentél a 10 misin. és csak utána kezded az üléshuzatot meg a többit.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Dany007
veterán
Mer ugye azt írtad az elején, hogy a sok-sok-sok elektronikus extra miatt megnövekedett kábelmennyiség súlya negatívan hatna a fogyasztásra.
Tehát csak azt a súlyt kellene számításba venni ami a már most kapható jól felszerelt autók és az általad vizionált ulta-extra felszereltség között keletkezik.Egyébként szerintem a kábelek gondos elrendezése talán nagyobb problémát is jelenthet, mint maga a plusz súly. Most ahogy így leírtad az üléshez szükséges cuccokat, elképzeltem hol a p...ba vezetik el ezt a sok kábelt szépen, úgy hogy ne törjön meg, ne szoruljon be, hozzáférhet / szerelhető legyen de ne látszódjon semmi se stb... Azért ez nagyon kemény dió lehet.
-
#06658560
törölt tag
1m három mm átmérőjű rézhuzal tömege 63g. Plusz szigetelés. Ha figyelembe veszed mennyi kell egy autóba, akkor gyorsan száz kiló fölé szaladunk. Egy ülést bekötni minimum az öv bekapcsolásérzékelője, két vezeték, pár méter kábel. Két ülés- vagy öt, plusz csatlakozók, plusz az állítható ülés miatt ráhagyás a kábelre. Ez a fapad. A full extra motoros ülésállítás minden irányba, plusz motoros fejtámla, aktív támlával, memóriafunkcióval, elöl két ülésben, hűtött-fűtött kivitelben. Akkor ülésenként öt motor, plusz a deréktámasz, plusz a fejtámla aktiváló, plusz a fűtőszál -mindenhez kettő vezeték, a memóriához plusz kettő. Számításaim szerint ez huszonhat szál drót. Két üléssel már ötven felett vagyunk. Egy rém fapad ülés fémváza van tizenkét-tizenöt kiló. Plusz szivacs, plusz huzat, plusz sallangok.
-
#06658560
törölt tag
nem egyéni preferenciákat kell néznünk, mivel a kábeldzsungelről beszélünk, aminek mi mindent kell kiszolgálnia, összekötnie. S ehhez megfelelő ECU, hardverek, szoftverek kellenek. Ha magamnak állítanék össze autót eleve ott kezdeném, nem ezen márkákból csemegéznék. S nem ilyen motorokkal. De most a mai modern tényleg komplex rendszerekről disputálunk.
-
#06658560
törölt tag
508 az Peugeot.
Kezdd el konfigurálni a verdát, csak úgy röpködnek a százezres extrák, meg majd félmillások is akadnak.
#51 Dany007: ha utána az extralistából is szemezgetsz, akkor a tizenhétre még ráteheted a dupláját is.
dabadab: akkor külön tisztelet nektek a fogyasztáshoz.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
OPC, automata váltó, ilyen elektronikai kütyü, olyan elektronikai kütyü, bőr, stb.
#47 dabadab: 1. dízel. 2. Milyen módon használjátok? Városban az sem eszik olyan keveset- ehhez kell a tartós országút, kevés várossal. Gondolom alföldi környezet leginkább. A dízeleknek különösen fontos, hogy be tudjanak melegedni és ahhoz idő is kell.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
De, ezek alapárak, és nem kevéssé. A legolcsóbb Insignia, hogy maradjak a példádnál 6,8M-tól indul, a konfigurálást abbahagytam tizenöt misi felett.
Városon ívül, gondolom konstans kilencven. A vegyes meg már nem annyi, ma sem.
"Sőt, az új de 1,6-os Mondeora 6 litert írtak. Ezt nem is akartam felhozni"
Írni mindent lehet, a papír elbírja. A mérési ciklusnak a valósághoz köze nincs, így nem is releváns adat a hétköznapokra.
-
vontor
csendes tag
Pedig a UPC is így csinálja ... csak +200 csak +300 csak +500 csak +700 ... és a végén a 4k -s csomagodból 15k lesz ha hagyod.
A kapcsolót valahogy úgy képzelném el hogy átbillentésre minden, nem létfontosságú rendszert leválasztana (pl. egy relésorral), valamint a megmaradt szükséges elemeket (pl. gyújtásvezérlés) resetelné. Ha 130 -al repesztesz az autópályán, még mindig több esélyed van egy kis lag után nehezebb (no servo) kormányzással, mint egy bekrepált/feltört/vírusos/lefagyott/... géppel együttműködve megállni. Esetleg még a következő szervizig is eljuthatsz ... néhány nap múlva mikor ráérsz.
[ Szerkesztve ]
-
vontor
csendes tag
"...aki 6 milliót kiad egy autóért az kiad 7-et is..."
Aki 7 -et, az 8 -at is ... aki 8 -at az 9 -et is ... aki 9 -et ... mit szarozunk, vegyen mindenki SAAB vagy Volvo csúcsmodellt.
Az egész "rákötjük a kocsit a netre és egy felhő alapű forgalomirányító vezeti helyettünk" végső céllal az égegyadta világon semmi gond sincsen amíg van egy HW -es kapcsoló amivel át lehet kapcsolni direkt vezérlésre a fedélzeti számítógép teljes kihagyásával. Gyak. Ford-T modell mód.
-
#06658560
törölt tag
Katalógushuszárkodsz? Veszed a listaár alját, az extralista tetejét, a gyárilag megadott tesztfogyasztást. Az első kettő nem passzol egymáshoz, a harmadik meg nem valós adat. Dugig pedig messze nincsenek ennyiért még. A tényleg dugig kütyüt olyan tizenkét-tizenöt misiért kapod meg.
#40 dabadab: a mostani Astra attól még lehet kis gyufásdoboz. Minden autó nőtt legalább egy méretosztálynyit az elmúlt tizenöt-húsz évben.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Viszont, egy mostani új autó ami nem kis gyufásdoboz 5-7 millió környékén indul."
Hol? Hetmillioert mar a D szegmensbol is vehetsz akar jobban felszerelt darabokat is, egy Astrat meg mondjuk mar 3,5-ert siman kapsz.
DRM is theft
-
#06658560
törölt tag
"Nem igazán értem mi a gond a jelenlegi autókkal. Van jó fogyasztású nagy autó is a fent említett áron."
Jó fogyasztással, jó felszereltséggel nincs. elektronikus integrációval pláne.
"De ha akarnánk bele netet, vagy valami hasonlót... Nem egyszerűbb egy becsúsztatható tablet 3G modemmel?"
Plusz egy eszköz, ami lemerül, tölteni nem tartós üzemre tervezett csatlakozón keresztül lehet -veszélyes- érintőkijelzővel kezelhető - veszélyes- nem jól leolvasható napos időben, nem helyezhető el jól, nem integrálható rendesen az autó egyéb rendszereivel. Plusz Faraday bácsi is beül utasnak, jó nagy csomaggal.
-
#06658560
törölt tag
A fizikát az autóipar sem tudja átbaxni. Anyagtechnológiát sem, gyárthatóságot szintén nem. Könnyű, tartós, rezgésnek, hideg-melegnek kosznak, piszoknak, sárnak víznek ellenálló vezetéket kellő mennyiségben nem lehet pehelysúlyban készíteni. annyi kell bele. elvárások egyébként lehetnek, de a realitást nem lehet elfelejteniük. Akarhatom én a hidrogénalapú, tüzelőanyag-cellás elektromos hajtást fél misis autóval, ha nincs lehetőség a hidrogén tárolására és szállítására milliókért sem, pl.
ECU, a fedélzeti ámítógép. OBD, fedélzeti diagnosztika.
5-7 misi lófing autóban, sajnos a komplexitása miatt az ára mindennek eléggé felmegy. És ha még komoly minőségi elvárás is van, akkor pláne. Tizenmisi körül lehet reálisan elvárásokat támasztani minimum, de ott is csak óvatosan.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Kissé ellentmondásos követelmények vannak az autókkal szemben: legyen biztonságos, legyen könnyű, legyen keveset fogyasztó, menjen jól, legyen benne elektronikus ánusztisztogató, legyen feltörhetetlen, stb. éa a végén, legyen könnyű és olcsó. Na, ez együtt nem megy. Már most mázsaszám mozognak a kábelkorbácsok egy-egy jobban felszerelt gépben, ha ezen a területen akarnak spórolni tömeget akkor jön az integrálás-nem három, hanem csak két, később csak egy ECU, stb. stb. OBD minden rendszerhez van, ha bejutsz, akkor arra rácsatlakozva már mindent átbuherálhatsz szinte- sok típushoz lehet venni csatlakozót, kapsz szoftvert mellé-leginkább kiolvasni a hibákat, de onnantól csak programozói kérdés mit fogsz még csinálni vele. S vannak már direkt fizikai kapcsolat nélküli diagnosztikai rendszerek is.
Arról meg ne beszéljünk, hogy milyen integrációt akarnak véghez vinni- az apple is törekszik autós irányba, valami vezérléssel, MS már ott van, előbb-utóbb a google is megérkezik.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
az nng (néhai nav n go) most azt csinálja, hogy egy platformra akarja hozni a jármű információs rendszereit és a navigációt. elvileg arra is jó lehetne, hogy oda-vissza áramoljanak az infók a rendszerek között. például ha olyan helyen vagy, ahol nem látni a gps műholdakat (alagút, toronyházak között), akkor a menetbiztonsági meg a többi rendszerből átveszik a fizikai információkat, hogy így is tudjon navigálni.
a másik irány meg az, hogy a naviból megy az infó a különböző autós cuccokba, táblafelismeréstől kezdve a sebességhatár jelzésen át a kanyarok előrejelzésééig minden, hogy a navi jobban együttműködjön a többi cuccal.
na itt lehet elbarkácsolni a dolgokat, hogy a navi olyat mond, ami nincs és ettől megkergül az autó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
azt gondolom, hogy nem csak a gyújtás-, abs-, esp rendszereken keresztül lehet komoly balesetet okozni, tehát az, hogy a legfontosabb adatbuszhoz nem férsz hozzá kívülről, még kevés ahhoz, hogy biztos lehess benne, nem lesz baleset.
a navi/zenedoboz/stb. meg már most is támadható sok autóban. szerintem simán lehetne úgy manipulálni akár a navit, akár a rádiót, hogy átlag autósból kihozd a neked tetsző reakciót. pl. ha forgalmi dugót akarnál előidézni az m7-esen, elég lenne kicsit kavarni a naviban, 10-ből legalább 1 autósnál olyan vad reakciót tudnál elérni, hogy 2 perc alatt káosz lenne.
emellett még mindig nem vagyok teljesen nyugodt, mióta lehet tudni, hogy a navikba olyan fontos adatok is mennek, amik a legérzékenyebb buszon közlekednek, tehát a legérzékenyebb buszt is bekötik újonnan a naviba. ami pedig neten szedi a frissítést... ajjajj
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
az mondjuk annyiból érdekes lesz, hogy a másik topicban az rfid miatt megy a sírás, az autó pedig tűzfalként szolgál az rfid-s meg nfc-s kártyáidnak
anno fertőztek már meg merci szórakoztató rendszert utcai hotspotról. csak azért nem írtam a kollégának, hogy már régen gyalogolnia kellene, mert még nem láttam bizonyítva, hogy a dvd lejátszós mp3-as navis fejegységből át lehet menni az abs-be.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Milyen egeret válasszak?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kerékpársportok
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Vissza a PC Masterrace-re
- Politika
- Drón topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Minden ami hőszivattyú
- További aktív témák...
- Akció! Dell Latitude E6230 laptop (12,5/i5-G3/8GB/256SSD) - 1 év garancia, 27 % számla
- ÚJ! Newskill Valkyr fekete gamer, irodai szék
- Akció! Dell Latitude E5430 laptop (14/i5-G3/4GB/320HDD/AkkuX) - 1 év garancia, 27 % számla
- ASUS ROG STRIX SCAR III makulátlan állapotban, GTX 1650, 16Gb Ram, 512SSD, i5 9300H, 120hz, AuraSync
- VADI új MacBook Air M3 15" 8/10/16 16GB 256GB 3év gar, MAGYAR BILLENTYŰZET!