Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
Évek óta mondtuk hogy ez eljön... Egyáltalán nincs benne semmi meglepő.
Hajrá! Internetet az autókba! -
Dany007
veterán
Emlékszek rá. És elég nagy butaság is lenne ha egy ilyen rendszerből közvetlen kapcsolat lenne az autót irányító felügyelő rendszerekhez. Egyszerűen fizikailag kéne megszüntetni a kapcsolatot. Kb mintha betennél egy 3G-s tabletet a műszerfalba. Áramot persze hadd kapjon közvetlenül, de mást nem. Nem olyan nehéz ez.
Arra meg nyilván kevesebb az esély hogy - mint a cikkben - valaki beül egy laptoppal és közvetlenül rácsatlakozik a fed.comupterre.
Ja, hát az NFC-nek eléggé közeli kapcsolat kell ahhoz hogy működjön. Mégha nem is lenne fémből az autó, v.színű akkor se okozna problémát.
Legalábbis nekünk telefonos átvitelhez konkrétan a hátlapokat kellett összeérinteni, szemből egyáltalán nem ment a dolog. Ugye Near Field... Hát eléggé Near-be kellett lenni hozzá.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Heh, első kérdésem lett volna, hogy a naviba hogyan nyúlnak bele... De ha frissít. Hát az úgy tényleg necces.
Ja a navival lehetne szivatni, de mondjuk a rádióval még annyira nem is.
De ha komolyabb rendszerekbe tudnának belenyúlni, mint mondjuk ABS, fékrásegítés, szervó, esetleg a légzsákok. Na akkor lehetne izgalmas dolgokat művelni! -
Dany007
veterán
válasz #06658560 #32 üzenetére
De szépen összefoglaltad a problémák lehetséges forrását!
Igen, tapasztalom én is, hogy már egy régebbi autónál is olyan vezetékezés fut körbe az autón hogy hanyatt dobja magát az ember. A teljes RGB paletta nem lenne elég ha mindennek külön színt akarnának adni.
Viszont, egy mostani új autó ami nem kis gyufásdoboz 5-7 millió környékén indul. Ennyi pénzért azért lehetnek elvárások. Az ánusztisztogatón azóta is röhögök! De nem ilyenekre gondoltam.
A kritériumok közül szinte mind igaz. De ezért is írtam, hogy itt nem olcsó mulatságról van szó, újonnan. Tehát lehetnek elvárások. Oldják meg. Ott az autóipar mögött ~ 100 év. Brutális pénzek, hát hajrá.
Nem véletlenül van ezer féle autótípus, hogy mindenki megtalálja a magának tetszőt.Egyébként mi az az ECU meg OBD. Csak mert esetleg valami autón belüli vezeték nélküli összeköttetésre gondolok. Ha már a vezetékezésről volt szó, így lehetne spórolni egy rakás rezet...
Szóval na, én ezeket akkor se preferálom. Sőt, ez az elszámítógépesedés sem tart jó irányba.Illetve az irány jó, de a minőség illetve a felkészültség nem.
Mindig haverom Xitroen Xara Picassoját hozom fel, mint ismert példát. Mely típus alig 4 évesen egyszercsak megállt menet közben. Elment a szervó, a fékrásegítés, elsötétült minden, szal mintha kihúzták volna a kulcsot. Elindulni se tudtak vele. Amúgy semmi előzmény. Trélerrel kellett elszállítani. Mint később kiderült a fedélzetiszámítógép mondta be az unalmast és ezért nem tudták elindítani. Amúgy a kocsi műszaki állapota kiváló volt. Szakszervízben nem tudták megjavítani, komplett csere kellett ~ 250.000 forint meg három hét várakozás. Mint mondtam úgy, hogy a kocsi amúgy kifogástalan műszaki állapotban volt és relatíve nem volt öreg (4 éves).Tehát ezzel csak azt akarom érzékeltetni, hogy minél több az áramkör egy autóban meg a szoftver, annál sérülékenyebb lesz, annál több a meghibásodás lehetősége.
Ha ezt még tetézzük vezeték nélküli rendszerekkel, istenments wireless interneteléréssel akkor hamarosan tényleg eljön az autós vírusirtók kora. -
Dany007
veterán
válasz #06658560 #35 üzenetére
Tegyék csak vele a rezet rendesen. Nem kell hogy pehelykönnyű legyen. Tudom ez meg a fogyasztás rovására megy, de épp ezért vannak kategóriák.
Amit mondtál mindet tényleg nem lehet egybe megépíteni emberi áron. De ez van. Legyen 1 millával drágább, aki 6 milliót kiad egy autóért az kiad 7-et is. Csak ne legyenek biztonsági rések.Nem igazán értem mi a gond a jelenlegi autókkal. Van jó fogyasztású nagy autó is a fent említett áron. Ami biztonságos is. Tele van tolva mindenféle elektronikával, tényleg csak az ánuszvakargató hiányzik!
De ha akarnánk bele netet, vagy valami hasonlót... Nem egyszerűbb egy becsúsztatható tablet 3G modemmel? És akkor tudunk netezni meg minden vele járóját csinálni és mégsincs rákötve az autó többi rendszerére.
-
Dany007
veterán
válasz #06658560 #37 üzenetére
Tényleg nem értem.
Ott egy új Volvo S60-S80, vagy épp egy új Ford Mondeo vagy új Mazda? Esetleg Opel Insignia?Mi ezekkel a gond? Dugig vannak elektromos kütyükkel talán az egyik be is parkol helyetted... Biztonságosnak biztonságos mindegyik, főleg a Volvo ért el nagyon jó eredményeket legutóbb, és mégsem kis autók. Fogyasztásban olyan 7-8 liter körül vannak. Ami mondjuk nekem jónak számít. De lehet ezen a téren mások a preferenciáink, erre nem gondoltam.
Szerintem ezek bőven lefedik azokat az igényeket amiket korábban említettél. És nem kell elmenni a 10 millás kategória fölé.
@dabadab:
"Viszont, egy mostani új autó ami nem kis gyufásdoboz 5-7 millió környékén indul."Hol? Hetmillioert mar a D szegmensbol is vehetsz akar jobban felszerelt darabokat is"
Igen, ezt mondom én is.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz #06658560 #41 üzenetére
Hát ha így nevezed.
Jó, azért na. Akkor többé kevésbé lefedik azokat a bizonyos idényeket. Lehet, hogy ezek alapárak, bár annyira nem full alap.. Gondolom egy 7 millió Insigniához már csak jár légkondi is. Na de azért a full extra csak nem tesz rá még 7 millát? : o
A fogyasztásról meg mást nem tudok. De a mi 13 éves Mondeonk megáll 7 literből városon kívül. Akkor egy 13 évvel modernebbnek is csak elég ennyi. Súlyra egyébként közel azonosak.
Sőt, az új de 1,6-os Mondeora 6 litert írtak. Ezt nem is akartam felhozni.@dabadab:
A mostani Astrákat nem ismerem, de a régi igen. Sógorom most vett egy 16 éves 5-ös BMW-t. Na az biztos, hogy nagyobb akármelyik Astránál is... Még az én Omega kombinál is nagyobb és szélesebb, pedig az Omeg is szélesebb a Mondeonál... De legalábbis a belső tere sokkal nagyobb.
Fiat Stilot ismerem még meg Puntot ilyen gyufásdoboz méretben és igen, ezekből az új modellek is gyufásdobozok egy új Mondeohoz vagy S60-80-as Volvohoz képest.
@vontor:
Na azért ez nem ilyen egyszerű te is tudod
A kapcsoló egyébként jó ötlet. Ha meglehetne oldani.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Áh, most direkt megnéztem az Opel honlapját. Szépen összeraktam volna egy kellemes autót... ha nem omlana össze 2 percenként az a szar oldal...
De annyit így is láttam, hogy az Insignia alapára 6,8 milla. De 7,8 milláért már fullost kapsz, és a plafon 11 millió, azért meg már extra extra fullost. Az a max.
De mivel összeszarta magát az oldal így nem tudtam egyénileg összerakni vagy jobban megnézni.@Kopi31415:
Én is megnéztem. Hogy raktál össze 15 millát? Egyrészt nekem kifagyott az oldal... másrészt meg lehetett választani valami 5-6 féle konfiguráció között. Na abból az utolsó volt valami 11 milla felett. A többi meg 7-8 millánál megállt. És igen, 6,8 az alap.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
De szépek ezek az Insigniák... Hmm... De 10 millánál ez is véget ér. (extrákkal növelt ár)
A dízel 508-as az BMW-t takar előtte? 6 literből? És milyen idős? Azért az már majdnem a Suzukival vetekszik!@Kopi31415: Igen, ez benne volt a 11 milliós kategóriában.
Szerintem É-Ny Mo.
@dabadab:
Ejha! Szép autó!
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz #06658560 #48 üzenetére
No, néztem egy Volvo árlistát... [link]
Tényleg elmegyek 17 millióig a vége, de azért mert azok már 220-300 lóerős motorokkal vannak.
Momentum felszereltségűt ami már a fullos környéki kategória "már" 12-ért lehet kapni.
Mondjuk itt az alapár is több, mint amennyit én mondtam 9 milla fölötti.Oké, spéci fényezéssel meg egyebekkel tényleg el lehet menni akár 20 milláig is... De szvsz az a 11 millás is már lefedi azt amit írtál. Fogyasztás, biztonság, elektromos extrák, kényelem...
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz #06658560 #52 üzenetére
Jó, igaz. Elismerve.
Mások a preferenciáink. Illetve nem állítottunk fel konkrét követelményeket.
Nekem a korábban linkelt 9 milliós Insignia érintős navival, bőrrel, 6 légzsákkal, 170lóerővel, stb... bőven megfelelne mint fullextrás autó. Tehát én kb ilyesmire gondoltam. -
Dany007
veterán
válasz #06658560 #54 üzenetére
És akkor mi is volt az eredeti kérdés?
Mert több extra több kábel több hibalehetőség.
De ez igazából csak autóvillamosság szempontjából probléma, nem hinném, hogy a többletsúly jelentős lenne.
Most gondolj bele, ha mondjuk beülnek 5-en meg csak 2-en. Az már legalább 220-240kg-nyi különbség. Ehhez képest "pár" kábel plusz súlya jelentéktelen. -
Dany007
veterán
válasz #06658560 #58 üzenetére
Na jó, de én nem az összkábelezésre gondoltam. Annak nyilván megvan az alap súlya.
Hanem arra amennyit az a plusz nyom amit a 9 millás fölötti autóba még extraként be kell szerelni.
Tehát az okés, hogy dugig van kábelezve egy autó aminek jelentős súlya is van. De az a plusz extra a kérdés, amit a 9 millás kategórián felül extraként kérsz bele. Biztos ez se kevés, de szvsz ilyen 50kg-nál sokkal nem lehet több.
Egyébként szép volt a levezetés. -
Dany007
veterán
Mer ugye azt írtad az elején, hogy a sok-sok-sok elektronikus extra miatt megnövekedett kábelmennyiség súlya negatívan hatna a fogyasztásra.
Tehát csak azt a súlyt kellene számításba venni ami a már most kapható jól felszerelt autók és az általad vizionált ulta-extra felszereltség között keletkezik.Egyébként szerintem a kábelek gondos elrendezése talán nagyobb problémát is jelenthet, mint maga a plusz súly. Most ahogy így leírtad az üléshez szükséges cuccokat, elképzeltem hol a p...ba vezetik el ezt a sok kábelt szépen, úgy hogy ne törjön meg, ne szoruljon be, hozzáférhet / szerelhető legyen de ne látszódjon semmi se stb... Azért ez nagyon kemény dió lehet.
-
Dany007
veterán
Ha továbbolvasod, márpedig továbbolvastad akkor látod, hogy a vita már eldőlt. Két okból is.
Az egyik, hogy rájöttem hogy tényleg össze lehet rakni egy Insigniát akár 20 millából is!A másik, hogy a vita onnan indult, hogy a kollega szerint a sok extra miatt adódó extra vezeték súlya negatívan hat a fogyasztásra. Amiben tovább nem tudunk érdemben vitázni mert csak tippelni tudjuk a plusz súlyt ezekből adódóan.
Aztán rájöttem, hogy az az ember, aki a korábban említett full-full extrás autót megveszi 10-15 millióért azt pont nem fogja érdekelni, hogy az autója a plusz súly miatt 1-2 literrel többet fogyaszt-e vagy sem. Mert pár kiló kábel miatt (legyen az 50-80kg) pár liternél többel nem fog többet fogyasztani. Ugye erre hoztam a példát ha két ember utazik vagy ha öt. Elvégre családi autó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia