Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    válasz #06658560 #32 üzenetére

    De szépen összefoglaltad a problémák lehetséges forrását! :)

    Igen, tapasztalom én is, hogy már egy régebbi autónál is olyan vezetékezés fut körbe az autón hogy hanyatt dobja magát az ember. A teljes RGB paletta nem lenne elég ha mindennek külön színt akarnának adni. :D

    Viszont, egy mostani új autó ami nem kis gyufásdoboz 5-7 millió környékén indul. Ennyi pénzért azért lehetnek elvárások. Az ánusztisztogatón azóta is röhögök! :D De nem ilyenekre gondoltam.
    A kritériumok közül szinte mind igaz. De ezért is írtam, hogy itt nem olcsó mulatságról van szó, újonnan. Tehát lehetnek elvárások. Oldják meg. Ott az autóipar mögött ~ 100 év. Brutális pénzek, hát hajrá.
    Nem véletlenül van ezer féle autótípus, hogy mindenki megtalálja a magának tetszőt.

    Egyébként mi az az ECU meg OBD. Csak mert esetleg valami autón belüli vezeték nélküli összeköttetésre gondolok. Ha már a vezetékezésről volt szó, így lehetne spórolni egy rakás rezet...
    Szóval na, én ezeket akkor se preferálom. Sőt, ez az elszámítógépesedés sem tart jó irányba.

    Illetve az irány jó, de a minőség illetve a felkészültség nem.
    Mindig haverom Xitroen Xara Picassoját hozom fel, mint ismert példát. Mely típus alig 4 évesen egyszercsak megállt menet közben. Elment a szervó, a fékrásegítés, elsötétült minden, szal mintha kihúzták volna a kulcsot. Elindulni se tudtak vele. Amúgy semmi előzmény. Trélerrel kellett elszállítani. Mint később kiderült a fedélzetiszámítógép mondta be az unalmast és ezért nem tudták elindítani. Amúgy a kocsi műszaki állapota kiváló volt. Szakszervízben nem tudták megjavítani, komplett csere kellett ~ 250.000 forint meg három hét várakozás. Mint mondtam úgy, hogy a kocsi amúgy kifogástalan műszaki állapotban volt és relatíve nem volt öreg (4 éves).

    Tehát ezzel csak azt akarom érzékeltetni, hogy minél több az áramkör egy autóban meg a szoftver, annál sérülékenyebb lesz, annál több a meghibásodás lehetősége.
    Ha ezt még tetézzük vezeték nélküli rendszerekkel, istenments wireless interneteléréssel akkor hamarosan tényleg eljön az autós vírusirtók kora.

  • Dany007

    veterán

    válasz #06658560 #35 üzenetére

    Tegyék csak vele a rezet rendesen. :) Nem kell hogy pehelykönnyű legyen. Tudom ez meg a fogyasztás rovására megy, de épp ezért vannak kategóriák.
    Amit mondtál mindet tényleg nem lehet egybe megépíteni emberi áron. De ez van. Legyen 1 millával drágább, aki 6 milliót kiad egy autóért az kiad 7-et is. Csak ne legyenek biztonsági rések.

    Nem igazán értem mi a gond a jelenlegi autókkal. Van jó fogyasztású nagy autó is a fent említett áron. Ami biztonságos is. Tele van tolva mindenféle elektronikával, tényleg csak az ánuszvakargató hiányzik! :D

    De ha akarnánk bele netet, vagy valami hasonlót... Nem egyszerűbb egy becsúsztatható tablet 3G modemmel? És akkor tudunk netezni meg minden vele járóját csinálni és mégsincs rákötve az autó többi rendszerére.

  • Dany007

    veterán

    válasz #06658560 #37 üzenetére

    Tényleg nem értem. :D
    Ott egy új Volvo S60-S80, vagy épp egy új Ford Mondeo vagy új Mazda? Esetleg Opel Insignia?

    Mi ezekkel a gond? Dugig vannak elektromos kütyükkel talán az egyik be is parkol helyetted... Biztonságosnak biztonságos mindegyik, főleg a Volvo ért el nagyon jó eredményeket legutóbb, és mégsem kis autók. Fogyasztásban olyan 7-8 liter körül vannak. Ami mondjuk nekem jónak számít. De lehet ezen a téren mások a preferenciáink, erre nem gondoltam. :)

    Szerintem ezek bőven lefedik azokat az igényeket amiket korábban említettél. És nem kell elmenni a 10 millás kategória fölé.

    @dabadab:
    "Viszont, egy mostani új autó ami nem kis gyufásdoboz 5-7 millió környékén indul."

    Hol? Hetmillioert mar a D szegmensbol is vehetsz akar jobban felszerelt darabokat is"

    Igen, ezt mondom én is.

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz #06658560 #41 üzenetére

    Hát ha így nevezed. :D
    Jó, azért na. Akkor többé kevésbé lefedik azokat a bizonyos idényeket. :) Lehet, hogy ezek alapárak, bár annyira nem full alap.. Gondolom egy 7 millió Insigniához már csak jár légkondi is. Na de azért a full extra csak nem tesz rá még 7 millát? : o
    A fogyasztásról meg mást nem tudok. :) De a mi 13 éves Mondeonk megáll 7 literből városon kívül. Akkor egy 13 évvel modernebbnek is csak elég ennyi. Súlyra egyébként közel azonosak.
    Sőt, az új de 1,6-os Mondeora 6 litert írtak. Ezt nem is akartam felhozni.

    @dabadab:

    A mostani Astrákat nem ismerem, de a régi igen. Sógorom most vett egy 16 éves 5-ös BMW-t. Na az biztos, hogy nagyobb akármelyik Astránál is... Még az én Omega kombinál is nagyobb és szélesebb, pedig az Omeg is szélesebb a Mondeonál... De legalábbis a belső tere sokkal nagyobb.

    Fiat Stilot ismerem még meg Puntot ilyen gyufásdoboz méretben és igen, ezekből az új modellek is gyufásdobozok egy új Mondeohoz vagy S60-80-as Volvohoz képest.

    @vontor:

    Na azért ez nem ilyen egyszerű te is tudod :P
    A kapcsoló egyébként jó ötlet. Ha meglehetne oldani.

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz #06658560 #45 üzenetére

    "De, ezek alapárak, és nem kevéssé."

    Meg listaarak, szinten nem kevesse (ezek mar valamivel kozelebb allnak a valos arakhoz).

    Egyebkent a 160 lovas dizel 508-unk atlagfogyasztasa 6 liter alatt van. Nem, nem a katalogusban, hanem a valo eletben (amikor az asszony jart vele autopalyan, akkor meg 5 alatt volt).

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Dany007

    veterán

    válasz #06658560 #48 üzenetére

    No, néztem egy Volvo árlistát... [link]
    Tényleg elmegyek 17 millióig a vége, de azért mert azok már 220-300 lóerős motorokkal vannak.
    Momentum felszereltségűt ami már a fullos környéki kategória "már" 12-ért lehet kapni.
    Mondjuk itt az alapár is több, mint amennyit én mondtam 9 milla fölötti.

    Oké, spéci fényezéssel meg egyebekkel tényleg el lehet menni akár 20 milláig is... De szvsz az a 11 millás is már lefedi azt amit írtál. Fogyasztás, biztonság, elektromos extrák, kényelem...

    [ Szerkesztve ]

  • Dany007

    veterán

    válasz #06658560 #52 üzenetére

    Jó, igaz. Elismerve.
    Mások a preferenciáink. Illetve nem állítottunk fel konkrét követelményeket.
    Nekem a korábban linkelt 9 milliós Insignia érintős navival, bőrrel, 6 légzsákkal, 170lóerővel, stb... bőven megfelelne mint fullextrás autó. :) Tehát én kb ilyesmire gondoltam.

  • Dany007

    veterán

    válasz #06658560 #54 üzenetére

    És akkor mi is volt az eredeti kérdés? :D
    Mert több extra több kábel több hibalehetőség.
    De ez igazából csak autóvillamosság szempontjából probléma, nem hinném, hogy a többletsúly jelentős lenne.
    Most gondolj bele, ha mondjuk beülnek 5-en meg csak 2-en. Az már legalább 220-240kg-nyi különbség. Ehhez képest "pár" kábel plusz súlya jelentéktelen.

  • Dany007

    veterán

    válasz #06658560 #58 üzenetére

    Na jó, de én nem az összkábelezésre gondoltam. Annak nyilván megvan az alap súlya.
    Hanem arra amennyit az a plusz nyom amit a 9 millás fölötti autóba még extraként be kell szerelni.
    Tehát az okés, hogy dugig van kábelezve egy autó aminek jelentős súlya is van. De az a plusz extra a kérdés, amit a 9 millás kategórián felül extraként kérsz bele. Biztos ez se kevés, de szvsz ilyen 50kg-nál sokkal nem lehet több.
    Egyébként szép volt a levezetés. :)

Új hozzászólás Aktív témák