Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
Emlékszek rá. És elég nagy butaság is lenne ha egy ilyen rendszerből közvetlen kapcsolat lenne az autót irányító felügyelő rendszerekhez. Egyszerűen fizikailag kéne megszüntetni a kapcsolatot. Kb mintha betennél egy 3G-s tabletet a műszerfalba. Áramot persze hadd kapjon közvetlenül, de mást nem. Nem olyan nehéz ez.
Arra meg nyilván kevesebb az esély hogy - mint a cikkben - valaki beül egy laptoppal és közvetlenül rácsatlakozik a fed.comupterre.
Ja, hát az NFC-nek eléggé közeli kapcsolat kell ahhoz hogy működjön. Mégha nem is lenne fémből az autó, v.színű akkor se okozna problémát.
Legalábbis nekünk telefonos átvitelhez konkrétan a hátlapokat kellett összeérinteni, szemből egyáltalán nem ment a dolog. Ugye Near Field... Hát eléggé Near-be kellett lenni hozzá.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Heh, első kérdésem lett volna, hogy a naviba hogyan nyúlnak bele... De ha frissít. Hát az úgy tényleg necces.
Ja a navival lehetne szivatni, de mondjuk a rádióval még annyira nem is.
De ha komolyabb rendszerekbe tudnának belenyúlni, mint mondjuk ABS, fékrásegítés, szervó, esetleg a légzsákok. Na akkor lehetne izgalmas dolgokat művelni! -
nagyúr
na, azért ez nem lesz ennyire egyszerű. a vezetőtől érkező utasításokba a járműelektronika most is beavatkozik, fejlettségétől és kiépítettségétől függően hol sokrétűbben, hol csak fapadosan. így működik a kormányzás és a pedálok szervorásegítése, abs, meg a többi kütyü.
mostanában kezd elterjedni a sávtartóautomatika, automata vészfékrendszer, és már 5 éve is lehetett kapni autókat automata parkolórendszerekkel. ezek pedig már aktív rendszerek.
nem indokolt az, hogy a navi irányítsa, vagy akár vezérelje a járműnek bármely részét. "rutinból nem lehet vezetni", az aktuális forgalmi rend van mindig érvényben, és ez nem feltétlenül egyezik a térképen rögzítettel.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Dany007
veterán
Ha továbbolvasod, márpedig továbbolvastad akkor látod, hogy a vita már eldőlt. Két okból is.
Az egyik, hogy rájöttem hogy tényleg össze lehet rakni egy Insigniát akár 20 millából is!A másik, hogy a vita onnan indult, hogy a kollega szerint a sok extra miatt adódó extra vezeték súlya negatívan hat a fogyasztásra. Amiben tovább nem tudunk érdemben vitázni mert csak tippelni tudjuk a plusz súlyt ezekből adódóan.
Aztán rájöttem, hogy az az ember, aki a korábban említett full-full extrás autót megveszi 10-15 millióért azt pont nem fogja érdekelni, hogy az autója a plusz súly miatt 1-2 literrel többet fogyaszt-e vagy sem. Mert pár kiló kábel miatt (legyen az 50-80kg) pár liternél többel nem fog többet fogyasztani. Ugye erre hoztam a példát ha két ember utazik vagy ha öt. Elvégre családi autó. -
#06658560
törölt tag
Gondolom azért, mert pl. egy ülésállító motort nem fogsz tudni CAN-ről működtetni, max. a vezérlőjelet adhatod rá.
Tapasztalatom alapján hova nem kell a kábel, oda nem teszik. Mert akkor egy halom felesleges csatlakozót is be kell építeni, ami a gyárnak jelent darabonként mondjuk ötven centet (elég sacc/kb szám, kevesebb nem hinném, hogy lenne) Plusz a kábelkorbácsot is igyekezni kell visszafogni méretben.#79 Dany007: nem csak a kábelkorbács tömege nő a plusz extrákkal, hanem minden egyébé is- hisz a teljesen manuális üléstől a full motorosig elég sok elemet kell beépíteni. Plusz a halom szenzor, aktuátor, miegymás. Gyakorlatilag ahol lehet ott célszerű minden grammot megspórolni. Nem ok nélkül lett az egykori nyolcszáz kilós golfból mostanra kb. 1,3t-ás valami.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó WHARFEDALE EVO 4.3
- -61% Samsung Galaxy Book2 Pro 13:i5 1240P,8GB,256GB,13.3" AMOLED,400nit 100%sRGB,WiFi 6E,csupán 870g
- Amazfit GTS 2 új! (nem a mini)
- -62% HP EliteBook 845 G7 (840 G7):Ryzen 5 4650U,16GB,512GB SSD,vilI.MAGYAR bill.,Bang&Ol.,Win11ProHU
- Több db HP Thunderbolt dock 230W G2 230W -os töltővel MONITORCENTER