- Milyen switch-et vegyek?
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Kissé ellentmondásos követelmények vannak az autókkal szemben: legyen biztonságos, legyen könnyű, legyen keveset fogyasztó, menjen jól, legyen benne elektronikus ánusztisztogató, legyen feltörhetetlen, stb. éa a végén, legyen könnyű és olcsó. Na, ez együtt nem megy. Már most mázsaszám mozognak a kábelkorbácsok egy-egy jobban felszerelt gépben, ha ezen a területen akarnak spórolni tömeget akkor jön az integrálás-nem három, hanem csak két, később csak egy ECU, stb. stb. OBD minden rendszerhez van, ha bejutsz, akkor arra rácsatlakozva már mindent átbuherálhatsz szinte- sok típushoz lehet venni csatlakozót, kapsz szoftvert mellé-leginkább kiolvasni a hibákat, de onnantól csak programozói kérdés mit fogsz még csinálni vele. S vannak már direkt fizikai kapcsolat nélküli diagnosztikai rendszerek is.
Arról meg ne beszéljünk, hogy milyen integrációt akarnak véghez vinni- az apple is törekszik autós irányba, valami vezérléssel, MS már ott van, előbb-utóbb a google is megérkezik.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
A fizikát az autóipar sem tudja átbaxni. Anyagtechnológiát sem, gyárthatóságot szintén nem. Könnyű, tartós, rezgésnek, hideg-melegnek kosznak, piszoknak, sárnak víznek ellenálló vezetéket kellő mennyiségben nem lehet pehelysúlyban készíteni. annyi kell bele. elvárások egyébként lehetnek, de a realitást nem lehet elfelejteniük. Akarhatom én a hidrogénalapú, tüzelőanyag-cellás elektromos hajtást fél misis autóval, ha nincs lehetőség a hidrogén tárolására és szállítására milliókért sem, pl.
ECU, a fedélzeti ámítógép. OBD, fedélzeti diagnosztika.
5-7 misi lófing autóban, sajnos a komplexitása miatt az ára mindennek eléggé felmegy. És ha még komoly minőségi elvárás is van, akkor pláne. Tizenmisi körül lehet reálisan elvárásokat támasztani minimum, de ott is csak óvatosan.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
"Nem igazán értem mi a gond a jelenlegi autókkal. Van jó fogyasztású nagy autó is a fent említett áron."
Jó fogyasztással, jó felszereltséggel nincs. elektronikus integrációval pláne.
"De ha akarnánk bele netet, vagy valami hasonlót... Nem egyszerűbb egy becsúsztatható tablet 3G modemmel?"
Plusz egy eszköz, ami lemerül, tölteni nem tartós üzemre tervezett csatlakozón keresztül lehet -veszélyes- érintőkijelzővel kezelhető - veszélyes- nem jól leolvasható napos időben, nem helyezhető el jól, nem integrálható rendesen az autó egyéb rendszereivel. Plusz Faraday bácsi is beül utasnak, jó nagy csomaggal.
-
#06658560
törölt tag
Katalógushuszárkodsz? Veszed a listaár alját, az extralista tetejét, a gyárilag megadott tesztfogyasztást. Az első kettő nem passzol egymáshoz, a harmadik meg nem valós adat. Dugig pedig messze nincsenek ennyiért még. A tényleg dugig kütyüt olyan tizenkét-tizenöt misiért kapod meg.
#40 dabadab: a mostani Astra attól még lehet kis gyufásdoboz. Minden autó nőtt legalább egy méretosztálynyit az elmúlt tizenöt-húsz évben.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
De, ezek alapárak, és nem kevéssé. A legolcsóbb Insignia, hogy maradjak a példádnál 6,8M-tól indul, a konfigurálást abbahagytam tizenöt misi felett.
Városon ívül, gondolom konstans kilencven. A vegyes meg már nem annyi, ma sem.
"Sőt, az új de 1,6-os Mondeora 6 litert írtak. Ezt nem is akartam felhozni"
Írni mindent lehet, a papír elbírja. A mérési ciklusnak a valósághoz köze nincs, így nem is releváns adat a hétköznapokra.
-
#06658560
törölt tag
OPC, automata váltó, ilyen elektronikai kütyü, olyan elektronikai kütyü, bőr, stb.
#47 dabadab: 1. dízel. 2. Milyen módon használjátok? Városban az sem eszik olyan keveset- ehhez kell a tartós országút, kevés várossal. Gondolom alföldi környezet leginkább. A dízeleknek különösen fontos, hogy be tudjanak melegedni és ahhoz idő is kell.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
508 az Peugeot.
Kezdd el konfigurálni a verdát, csak úgy röpködnek a százezres extrák, meg majd félmillások is akadnak.
#51 Dany007: ha utána az extralistából is szemezgetsz, akkor a tizenhétre még ráteheted a dupláját is.
dabadab: akkor külön tisztelet nektek a fogyasztáshoz.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
nem egyéni preferenciákat kell néznünk, mivel a kábeldzsungelről beszélünk, aminek mi mindent kell kiszolgálnia, összekötnie. S ehhez megfelelő ECU, hardverek, szoftverek kellenek. Ha magamnak állítanék össze autót eleve ott kezdeném, nem ezen márkákból csemegéznék. S nem ilyen motorokkal. De most a mai modern tényleg komplex rendszerekről disputálunk.
-
#06658560
törölt tag
1m három mm átmérőjű rézhuzal tömege 63g. Plusz szigetelés. Ha figyelembe veszed mennyi kell egy autóba, akkor gyorsan száz kiló fölé szaladunk. Egy ülést bekötni minimum az öv bekapcsolásérzékelője, két vezeték, pár méter kábel. Két ülés- vagy öt, plusz csatlakozók, plusz az állítható ülés miatt ráhagyás a kábelre. Ez a fapad. A full extra motoros ülésállítás minden irányba, plusz motoros fejtámla, aktív támlával, memóriafunkcióval, elöl két ülésben, hűtött-fűtött kivitelben. Akkor ülésenként öt motor, plusz a deréktámasz, plusz a fejtámla aktiváló, plusz a fűtőszál -mindenhez kettő vezeték, a memóriához plusz kettő. Számításaim szerint ez huszonhat szál drót. Két üléssel már ötven felett vagyunk. Egy rém fapad ülés fémváza van tizenkét-tizenöt kiló. Plusz szivacs, plusz huzat, plusz sallangok.
-
#06658560
törölt tag
válasz #32839680 #59 üzenetére
Kérdés jó, választ nem tudom, nem mm-es vezetékeket pakolnak nálunk az ülésekbe mondjuk a motorokhoz. Az övé kb. annyi lehet. A másik, a melegedés pl. ülésnél nem a kábel, hanem az utas irányából érdekes, ahhoz kell méretezni, a hőmérsékletét csökkenteni amennyire lehet. Be akartak tenni nálunk egy mókás kis solenoidot az ülésbe, de nem tudtuk szeparálni a 150°C-os tartós áram alatti hőmérsékletét a szerkezettől, így kuka lett. Kapcsolókban volt kb 1mm átmérőjű, ülések felé vastagabbat tesznek. A villanymotoroknak pedig elég jó áramfelvétele szokott lenni, kell a vastagabb.
#60+#61 Dany007: vesd össze, két kábel, vs. huszonöt kábel. A csatlakozók is e szerint bonyolódnak, egy kis mütyürke, vs. huszonöt kábelnek megfelelő monstrum. A multiplexelés is azért terjed, mert súlyos kilókat lehet megspórolni vele. Az elvezetés, törések kerülése növeli a hosszt, pl. vannak előírások az OEM-ek részéről, mekkora minimális hajlítási sugárban lehet a kábelt elvezetni.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz #32839680 #65 üzenetére
Hidd el, mikor meghallottam mit akarnak majdnem sírva fakadtam, nem volt kedvem röhögni. Az ülésbe akarták mikrokapcsolóba vinni az indítóáramot. Dízelmotor esetén olyan hatvan ampert.
Can-nél nem végig, hisz ott pont az a lényeg, van egy okos periféria, ami gyöngyként ül a hosszú Can-en, s csak hozzá kell minden vacakot külön vinni. viszont nem vezérlőjel kábelezését ott is darabonként kell a logikai elosztótól, ez design kérdése.
-
#06658560
törölt tag
válasz #32839680 #67 üzenetére
Nem próbálták ki. Nem tudták megoldani a problémákat, így elvetették a komplett adott verziót. Mondjuk a solenoidról is mi derítettük ki, hogy mennyire felforrósodhat. Úgy a viszonyítás végett: 155°C tíz óra vezetés alatt a combodtól max. tíz centire, gyakorlatilag a szivacs védene ellene.
-
#06658560
törölt tag
Gondolom azért, mert pl. egy ülésállító motort nem fogsz tudni CAN-ről működtetni, max. a vezérlőjelet adhatod rá.
Tapasztalatom alapján hova nem kell a kábel, oda nem teszik. Mert akkor egy halom felesleges csatlakozót is be kell építeni, ami a gyárnak jelent darabonként mondjuk ötven centet (elég sacc/kb szám, kevesebb nem hinném, hogy lenne) Plusz a kábelkorbácsot is igyekezni kell visszafogni méretben.#79 Dany007: nem csak a kábelkorbács tömege nő a plusz extrákkal, hanem minden egyébé is- hisz a teljesen manuális üléstől a full motorosig elég sok elemet kell beépíteni. Plusz a halom szenzor, aktuátor, miegymás. Gyakorlatilag ahol lehet ott célszerű minden grammot megspórolni. Nem ok nélkül lett az egykori nyolcszáz kilós golfból mostanra kb. 1,3t-ás valami.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5