- Sweet.tv - internetes TV
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Az OpenAI szerint az USA-nak sürgősen újabb adatközpontokra van szüksége
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Elon Musk nem kér a TikTokból
- Corel Draw topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Mikrotik routerek
- ASUS routerek
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
A netem sok dolog megjelenik, az is például, hogy a védőoltások károsak. Elmondom, hogy mi a sugárkövetés problémája. Ugye a sugárkövetés és a raszterizáció is egy mintavétel. A különbség annyi, hogy amikor kilövöd a sugarakat a raszterizációnál, akkor azok eltalálják valahol a felületet és meg is van a minta. A dolognak a pokoli előnye itt az, hogy az egymás melletti pixelek, az egymás melletti felületeket találják el, vagyis ha egy texelcsoportból kell egy szűrt minta, akkor okkal lehet arra számítani, hogy hamarosan a mellette lévő texelcsoportból is kell ugyanez, így pedig egy elég jól cache-elhető modell áll össze, vagyis az esetek többségében a textúrázóhoz tartozó cache-ben ott az adat, ami kell a mintához. A sugárkövetésnél nincs így, ugyanis a sugár visszaverődik a felületről, így két egymás melletti pixel lehet, hogy a valós térben igen messze lévő textúrák texeljeikből származó mintát igényelnek. No ez már marha nehezen cache-elhető, leginkább sehogy, vagyis hiába kell mondjuk nagyjából hasonló mennyiségű szűrt minta raszterizálás és sugárkövetés mellett, utóbbinál sokkal több a véletlen memóriaelérés, vagyis nagyságrendekkel jobban terheli a memória-sávszélességet. Pedig adatmennyiségben nagyjából ugyanott vagy, ez az izgalmas ebben. Na most ezen a problémán két "RT mag" nem segít, mert így is a memória-sávszélesség a limit, tehát építhetsz akár egymillió magot is be, akkor is ugyanaz lesz a sebesség. Még a dupla gyorsítótár is mindegy, teleszemetei az egészet a feldolgozás. Ami ezen segít az a gyorsabb memória, vagy egy koherenciamotor. Utóbbi azt csinálja, hogy megpróbálja előre meghatározni, hogy mely sugarak fogják nagyjából ugyanazt a texelcsoportot eltalálni, így pedig egy sugárcsoportra megteremti a cache-elhetőséget.
Szóval persze a neten valószínűleg vannak olyan emberek, akik azt hiszik, hogy két RT magtól majd gyorsabb lesz, de ugye nem itt van az egész limitje. A legjobb itt megnézni a Microsoftnak a shadow mintaprogramját. Ott a legkisebb és a legnagyobb GeForce RTX között alig van különbség, mert tulajdonképpen mindegy, hogy utóbbiban erősebb az RT mag.
Sajnos nem annyira rózsás ám a 10 nm-es full node-ra épített node-ok működése. Nem véletlen, hogy egy GPU-t sem vittek át rá 16/14/12 nm-ről. Egyszerűen nem ad igazán lényeges előnyt, miközben drágább. Ha már drágább a dolog, akkor az igazi előnyre kell menni, ezt pedig a 7 nm adja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Házimozi belépő szinten
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- BestBuy topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hobby elektronika
- CES 2025: beharangozta az RDNA 4-et az AMD
- Anime filmek és sorozatok
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest