-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
martillo
tag
Sziasztok,
Elso motoros szezonom kezd huvosre fordulni igy szeretnem a segitsegeteket kerni.
Rakerestem a kesztyure itt a forumban, de konkret ajanlast nem talaltam... Tudtok ajanlani vizallo verziot? Illetve terdvedot/melegitot is keresnek, de nem tudom, hogy mik itt a preferenciak.Valamint az a labtakaro akarmi, azt hogy hivjak, hogy keressek ra? Erdemes ilyenre beruhazni, milyen osszegben kell gondolkodni? Vennek ilyet uzletbol, csak nem tudom hova menjek...
Kesztyut es terdvedot neztem mar kinai oldalakon, GB/Ali, de nem tudom, hogy ezeket lehet-e onnan rendelni, mennyire elfogadhato a minoseguk?
Elore is koszi minden infot/segitseget!
M -
-
stander le, motor kicsit hátrafelé húz és közben stander lenyom. nem kell emelni semmit. aki kicsit is nehezebb, az simán lábbal lenyomva a standert már rá tudja állítani (én 65kg, vespa 100kg és nem emelem sehol)
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Rivaul
addikt
válasz macilaci78 #71291 üzenetére
A kis Tactomat simán feldobtam, az össz 60kg volt és kicsike. Aztán vettem a roxot ami méretre és súlyra is majd 2x akkora (105kg). Hát a 70 kilóm és 180-as magasságommal rángattam az első hetekbe minden indulás/leállásnál. Aztán rájöttem a technikára. Lefele egyik kezem kormány, másik ülés mögött vagy a fogantyúval kis biccentésre lent is van. Fel pedig ahogy írtad, hátra húzom és lendületbe rálépek a támaszra. Gond és erőfeszítés nélkül tudom már használni.
Nem úgy mint haver az MT1-et 265kg-al. Múltkor leparkolta a murván ami benyelte az oldal szendert. 3-an kellett két kerékre tennünk
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Debilon
addikt
válasz macilaci78 #71291 üzenetére
egy 80 kilós robogót semmi pillanat alatt középtámaszra lehet lökni, egy 60 kilós nőnek is, szerintem a technikával van a probléma
a középtámaszok általában a megfelelő helyen vannak felszerelve, hogy minimális erővel lehessen használni
(a 250 kilós robogómat is pikk-pakk felhúzom, 80 kilo körül vagyok)mellé áll, jobb láb a középtámaszon, úgy, hogy a lábujjai a motor vége felé néznek, koppan a támasz a földön, kis lendület (ha van valami kapaszkodó féle a robogón jobb kezénél azzal tud segíteni) és már kész is van
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
macilaci78
nagyúr
Azzal tisztában vagyok, hogy meg lehet csinálni, látok kb 50 kilós csajokat nagy robogókon is Budapesten.
Rá kell lépni a sztenderre, hogy mindkét oldala lent legyen és ne csússzon el, a motort meg felfelé, hátra kell húzni, elméletileg csak ennyi.
Na, én 2 méter magas vagyok, 150 kg és van némi fizikumom is, nekem ez magától értetődő. Párom 170 cm, 60 kg és bár van ereje, azért nem annyi. Kettőnk között az is különbség, hogy én megtanultam a súlyommal dolgozni, Ő meg nem. Példának okáért Ő lehajol és tolja a kanapét, ha alatta takarítunk, én meg csak mellé állok és combbal, vádlival tolom.
Majd gyakorlunk még. A közeli szervizben az eladó csaj motorozik és termetre kisebb Páromnál. Lehet, elviszem egyszer és majd egymás közt, mint nő a nővel, megbeszélik.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71288 üzenetére
A tanulómotor Kawasaki ER-5-öt kis gyakorlás után simán és mindig középsztenderre raktam, később a saját GS-500-asomat csak párszor bírtam odatenni, pedig egy súlyban vannak. Motoronként különböző, hol vannak a kitámasztók, jó tervezés kérdése. Nekem azt mondták, hogy először annyira lépjek rá, hogy a sztenderd jobb- és baloldali talpa érje a földet, ekkor már nem dől el a motor, fogjam a kormányt, majd lépjek rá, kicsit húzzam fel és hátra a motort.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #71288 üzenetére
A felesegem tavaly kezdtem tanitani robogozni. Meg nagyon nagy biciklis multja se volt, csak B-s jogsi, de eleg regota nem vezetett autot se (6-8 eve).
Ugy keztem vele, hogy uljon ra, es finoman huzza a gazt, addig amig nem kezdi erezni hogy megindulna a robogo. Par kiserlet utan, mikor mar kezdte megerezni, hogy mi az a pont, akkor elkezdtem setalni es mondtam neki, hogy probaljon abban a tempoban mellettem haladni.(Ugye ilyenkor finom gaz es kicsi fek, valamint egyensuly gyakorlas a lenyeg.)
Ez volt a nehezebbik resze, de egy ido utan belejon, hogy hogy lehet finoman, lassan menni vele es hogyan mennyire kell adagolni a gazt.
Utana pedig a parkoloban napokig melo utan lassu vagy picit gyorsabb tempoban korozes, jopar kor utan iranyt cserelve, hogy a jobb/bal oldali doles/kanyarodas es egyensuly valamint gaz/fek korrekcio rogzuljon a "kezebe".Ha joerzeke van hozza, akkor 1 het utan mar nagyjabol magabiztos lesz, nem fog annyira megijjedni, ha hirtelen nagyobb gazt kell adni es mi tortenik olyankor.
Sztenderre: minden csak technika kerdese. Amellett hogy suly is szukseges hozza, eleg ha rajon a technikajara, hogy honnan/milyen iranybol kell ranehezkedni a sztenderre es mennyit kell finoman rasegiteni.
Az elso robogomnal sokszor vert izzadtam, mire sztenderre raktam. Aztan nagyjabol rajottem, hogy hogyan erdemes taposni, illetve finoman huzni, hogy semmi erofeszitessel sztenderre menjen. Mostani robogom 150kg es en meg 62-63kg korul mozgok, semmi problemat nem okoz.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz #25529296 #71286 üzenetére
Milyen magas a nejed? Lehet, többen ezen infó alapján inkább tudnak típust ajánlani.
Persze, ha tériszonyos, vagy légszomja van a magaslati levegőtől, az más.
De nekem is lenne egy feleségemmel kapcsolatos kérdésem: a robogómhoz vettem neki is egy sisakot, de ahogy tapasztaltam, a robogó sztenderre állítása neki kihívás. Yamaha BW's SPY, csak sztender, oldaltámasz gyárilag nincs, teletankolva uszkve 80 kg. Én, mikor megkaptam a gépet, már akkor nehezebb voltam, most meg majd a duplája. Ha csak rálépek a sztender kallantyújára, már az elég, de Ő szabályosan birkózik vele, akár fel kell állítani, akár le kell lökni.
Lelökésre azt javasoltam neki, hogy vegye lába közé a lábtartót és csípővel, teljes testtel tolja meg. Felállításra meg húzza hátra és menet közben lépjen rá a sztenderre, hogy a motornak legyen egy kis lendülete.Van valami ötlet, hogy egy robogót egy nála könnyebb ember hogyan tud felállítani sztenderre és vissza?
A B-terv egy oldaltámasz, ezt lehet valahol kapni ehhez a típushoz?Párom másik problémája a gázkar, ugyanis a jobb oldali markolat nem fix és ebben merőben eltér egy kerékpártól. Ahogy húzza, a motor lódul, kapaszkodni kell, tehát még inkább húzza...
Én már rég elfelejtettem, hogy 20 éve hogy magyarázták, tanították ezt nekem. Anno tinédzserként smkp jogsit is tettem, neki csak B-s van, viszont rengeteg kerékpáros tapasztalata van.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
#25529296
törölt tag
Sziasztok! Van valahol lista a robogók ülésmagasságáról? Olyan kellene a feleségemnek, aminek maximum 75cm. A gyártók sok helyen nem adják meg a paraméterek között.
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71283 üzenetére
Én ilyesmit vettem. Merev a nyaka, felemeli a telefont a tükör magasságába, tehát nincs kényelmetlenül lent. A kormányra rakható nekem se jön be, mert egyszerűen el van takarva idomokkal. Jobb oldalra akartam rakni, de a fékolaj tartályától, illetve az azt takaró idomtól nem fért volna tisztán oda.
A BT-hoz kell headset a sisakba, a hangerő és a hang tisztasága mindig problémás. Ráadásul mégy kifelé az Üllőin hosszú kilométereket, majd a belvárosi forgalom sűrűjében beállított hangerő a külvárosban beleordít a füledbe, hogy 300 méter múlva fordulj balra...
A tank tényleg lent van, én például előtte-fölötte ülök.
Apámnak a traktorba ilyet rendeltem, valahova felcsavarozta. Nyilván nem egy autós tartó, amiből csak kipattintod a telefont, vagy ráböksz és kihangosítod, de a traktor ráz annyira, hogy a szélvédőre cuppantós leesik, hangos annyira, hogy úgyse tudsz telefonálni közben. Ellenben ezzel szem előtt van, látja, ha történik valami és nem kell keresni sem.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71281 üzenetére
Anno a motorom tankján volt táska, a tetején pedig, átlátszó műanyag alatt GPS tartó. Na ez speciel nem volt drága, viszont bőven lejjebb annál, ahogy az ember kényelmesen rápillant. Egy komoly okosteló/GPS-tartó csillagászati áron van, az a milliós túramotorok világa. Az Aliexpressen is van mindenféle, de nem bízom a kormányrúdra rászorítósban - fabrikálni pedig műhely-és időhiány miatt nem tudok. Esetleg a bluetooth fülhallgató, hangos navigáció kombó jó lehet, ha előtte az ember azért áttekintette az útvonalat.
[ Szerkesztve ]
-
Peti_seth.d
csendes tag
Sziasztok!
Robogót szeretnék venni, találtam egy szimpatikus 2010-es Aprilia SR 50-est elég jó áron, viszont rossz a műszerfala. Ha csak ennyi hibája van, szerintetek megéri megvenni és megcsináltatni, vagy inkább keressek másikat?
Egyébként Pesten tervezem használni, elég nehezen találok eladó robogót a környéken, esetleg valami tipp, hogy hol keressek használtautó és jófogáson kívül?Köszi!
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71278 üzenetére
Na én a menetirány szerinti látótérbe benyúló HUD-ot nem akarom. Vettem egy telefontartót, a baloldali tükör alá van téve, kb a tükör magasságában van a telefon. Nem mozog, nem forog el, de azért a kép automatikus elforgatását ki kell kapcsolni, mert az úthibák olyat dobnak, hogy nem igaz.
Egyedül a talplemez a gondja, az is egy spiáter szar, de Apám csinált szerszámacélból újat. Most jött meg két újabb a motorra és egy Apámnak a traktorba, a motorra való talplemezeket viszem haza mintadarabnak, gyártson újat helyette.Nem nagyobb fáradtság a GPS-re rápillantani, mint a tükörre, és hasonlóan a tükörhöz nem takar ki semmit, nem vonja el a figyelmem. Motoron sem figyelem folyamatosan a navigációt.
Ami zavaró, hogy fénylik a kijelző hátam mögött a Nappal, de városban úgyis lesz egy piros lámpa, ahol rá tudok zoomolni, vagy csak árnyékolom a kezemmel egy-egy pillantásig.
Családban is volt olyan, aki kanyarodó sávból már a piroson jött a Hungáriáról lekanyarodva, miközben a GPS-t sasolta, oldalról meg beleszálltak. A Focus kombi gazdasági totálkáros lett, pedig a keresztirányú forgalom csak max 30 méterről rajtolt neki.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
flegga92
senior tag
válasz macilaci78 #71276 üzenetére
Engem a súlypont se zavar, az inkább, hogyha a tároló ajtajába felakadok vele, ha nem a motoron ülve jövök ki.
A menet ellenállás 50-ig nem zavaró, utána én is csukom le. Ha csak a plexit hajtom fel egy picit, pont a szememre megy az összes levegő ezt érdekes módon nem bírom.
-
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71276 üzenetére
Várom, mikor (talán 5 év múlva?) jelennek meg az Aliexpressen a HUD-os bukósisakok. Mekkora királyság lenne azon látni a navigációt, nem pedig a kevésbé biztonságos, folyton elmozduló, suta, ronda és drága okostelefon/navigáció tartókonzolon.
-
macilaci78
nagyúr
Ha nem zavarna a menetszél, a megváltozott súlypont akkor is baj. De a felhajtott állvédővel meg merem kockáztatni, hogy a közegellenállás is megváltozik.
A szemüveglencsém fényre sötétedik, így annyira nincs szükségem a beépített napszemcsire.
Viszont két oldalt szűkül annyit a sisak, hogy a szemüveg szára ne férjen el, vagy ne akarjam megkísérelni, hogy eltörik-e a szemüveg szára, az orrnyereg elállítódik-e, vagy leszakad-e a fülem... Viszont nem beépített füles sehogy sem megy bele, pedig próbáltam pár igazán aprót is.Mindegy, Budapesten belül jellemzően max 30 percet töltök sisakban, ennyit kibír mindenki visszahívásig. Google maps-et használok navigálásra, szerencsére a becsörgő hívás csak kis ablakban jelenik meg, a térkép nagy részét nem takarja ki.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71270 üzenetére
én is szemüveges vagyok már általános óta, de nekem semmi bajomm a felhajtható résszel, sőt felhajtva simán felveszem a sisakot szemüveggel is
a beépített napszemcsi kötelező a szemüvegeseknekén 4 év után most cseréltem először plexit, szerencse hogy adtak a sisakhoz 1 pluszt, mert már nem lehet kapni
sajnos az enyém is zajos kicsit, ami főleg a beépített BT miatt is problémás.....
-
macilaci78
nagyúr
válasz lorcsi #71271 üzenetére
Kisgyerek korom óta vagyok szemüveges, szemüveg nélkül a sétatempónál fellépő menetszél is bántja a szemem, így a nyitott sisak is túl huzatos nekem. Amellett zártabb, hideg időben is kellemesebb és baleset esetén az állat is védi a zárt.
flegga92: az NZI-ben biztonságosan hallom a forgalmat és a gépet, de ugye, 60-nál gyorsabban nem tudtam kipróbálni.
Van olyan hely, ahol van próbasisak, egy körre elviheted. Vagy rendelsz neten, használod pár napig, aztán ha nem válik be, visszaküldöd.Az NZI-ben a fejtetőn érzem a szellőzést, mikor picit melegem van, de kívül már van hűvösebb van. Jó a szellőzése, hiába matt feketét használok, menet közben nem meleg. Persze a forgalomban állni egyik sisakban sem kényelmes.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
BlackPriest
őstag
na, megvolt a nagy szerelési hullám a riejun. először hónapok után az eredeti karbit dolgoztuk meg, teljes takarítás és felújítás készlettel. úszó tengelye ferde volt, úgy kellett kiütni a helyéről. a főfúvóka 100-as (50-es hengerhez...).
közben az új karbinál valahol folyt a benzin, kinyomozva, az úszóház csavarjai lazák voltak, illetve a becsatlakozásnál leugrott a régi benzincső (öreg is volt, rövidebb a csonk az előzőnél és bilincset sem raktak rá). kapott újat, meg bilincset is.
felment egy tecnigas enox kipuff, semmit nem volt idő hangolni, itt viszont kérdeznék is: az alsó tartományt elvesztettem, erre készültem is, viszont ez fúvókázással javítható? ha már felpörög, akkor jó, de nehezen pörög fel, az alapjárati fúvóka nagyobbra cserélése lenne a megoldás?
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
flegga92
senior tag
válasz macilaci78 #71270 üzenetére
Én imádom a felhajtható állvédős sisakom. Lidl-be vettem, sokáig nézegettem, de elég jó töréstesztet produkált, totalbikeon tesztelték, végül már leértékelve 13e körül hozzá jutottam 3 plexivel, kivehető téli és nyári béléssel. Tökéletes állapotban van a mai napig, pedig 4 éve vettem, most fogom az első plexit lecserélni.
Szerintem ez valami NZI koppintás lehet, nagyon hasonló a sisak. Egy baja van, hogy 50 felett szélzajos és szerintem nem elég szellős. Én városban kizárólag felhajtott állal megyek jó időben, sima sisakban szerintem meghalnék. Lassan illene cserélni, illetve a 125-össel már gyorsan is lehet menni, szélzajt meg nem szeretem. Ebből a szempontból milyen az NZI? Ezzel a márkával szemezek egy ideje, árban egész korrektek. -
lorcsi
veterán
válasz macilaci78 #71270 üzenetére
a nyitott az miért nem jött szóba?
eladó: vadi új soundcore motion+
-
macilaci78
nagyúr
válasz lorcsi #71267 üzenetére
2× volt kivéve a bélés és mosva. Az egy oldalt a pofa melletti patent már nem tart, hátul a tarkónál a bélés anyagát a kívülről látható műbőr gallérral összetartó varrás elengedett, kilátszik a szivacs, a fejtetőn lévő bélés vékonyka szivacsának sincs már tartása. A külső plexinek két pöcke kb a harmadoló pontoknál, tehát egy kézzel csak féloldalasan tudod feltolni, a plexi feszül, már kétszer pattant le a plexi a sisakról, természetesen forgalomban, lámpánál.
Ehhez képest amik az előnyök:
- egy mozdulattal lepattintható plexi - könnyű takarítani
- beépített napszemüveg - Páromé eleinte akadt
- felhajtható állvédő - nem szeretem, szemüvegre így se lehet felvenni, a felhajtva nagyon rossz a súlypontja
- a plexin van pin lock előkészítés
- a sisakban van headsetnek helyEzek azok a hátrányok, amikkel együtt lehet élni. Az előző sisakom egy Kiwi K900-as volt, 20 éve került annyiba, mint ez a mostani. Sokáig nem volt használva a robogó. Fix állvédős sisak, bevarrt bélés, de nem volt panaszom rá.
Megkérdeztem egy szaküzletben, hogy mi a különbség egy 30 k-s NZI és egy 120-170 k-s Nolan közt? Megéri-e megvenni a drágábbat, ha ártól függetlenül 5 évente így is, úgyis cserés? Azt mondták, az NZI is teljesen használható, maximálisan ellátja a feladatát, de a Nolan bélésre 2 év, a héjra 5 év garit adnak, míg az NZI-re fél évet.
Nem hiszem, hogy 50 ccm-re komolyabb sisakot fogok venni, de mi biztos, a felhajtható állvédőt kerülni fogom a jövőben, a beépített napszemcsi viszont hasznos ficsőr.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
suste
veterán
válasz MrChef #71268 üzenetére
Félreértesz, a pirosnál még gázt nyomó idiótákat én sem szeretem. De a 2 között van még bőven lehetőség. Ha zöld van és üres az út, akkor menjünk.
1 tegnapi példa, ami mindig így van sajnos:
M3 befelé, Szerencs utcai lámpa, 3 sáv, bal 2-ben legalább 5-6 autó. Én beálltam a jobb sávba elsőnek. Zöldnél normál gyorsitással (suzuki 1,3!) a 80-as táblánál kb 60-nal mentem, utána már szinte rögtön 80. Belenéztem a tükörbe, a többi autó sehol. Előttünk tök üres a pálya.
Ezek után ne panaszkodjanak hogy dugó van, meg lassú a forgalom... -
MrChef
aktív tag
Nem baj, ha nem gyorsulnak az autók lámpától lámpáig, dugóból dugóba. A csúcsidőben bámészkodó jó nagy majom, de inkább az, mint a (tuning) béemvés f@szkalap, amiből rengeteg van. Lehet, jobb lett volna nekem egy 2 ütemű robesz, csak autósként tudom, milyen az, amikor előttem füstölögnek a fűnyírómotorral, a két gyerek meg bent ül...
-
lorcsi
veterán
válasz macilaci78 #71266 üzenetére
pedig ez így képről egy egész komoly sisaknak tűnik
eladó: vadi új soundcore motion+
-
flegga92
senior tag
Hát akkor ez tényleg gyerek játék. Fixen nem tudom hol lehetne elhelyezni, majd ha megjött kiderül. Állandóan úgy sem lesz rajta, de teszteléséhez jó lesz.
Kuplung is szépen kapcsol és old, egyedül ami lassú sebességnél zörög valami. Aszfalt úton nem sikerült elő idézni, viszont a céghez bevezető út murvával van felszórva, ráadásul kanyarodni is kell, így max 15-el tudok menni, hogy ne csússzon ki.
Variátor 45 körül van a szett + a szíj is gondolom 7-10k hozzá. Ha jó állapotban van tényleg nem éri meg a befektetést.
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz MrChef #71262 üzenetére
hát gyorsulásra elég egy bicikli is itt budapesten (vidéken meg méginkább)
pont ma bosszankodtam, hogy miért van az, hogy 3-500m kell az átlagautósnak ahhoz, hogy felgyorsítson 50km/h-ra
még 20 évvel ezelőtti időszakban is botrányos lett volna ez, de a mai autók pár másodperc alatt képesek lazán felgyorsulni .... de persze ahhoz meg kéne nyomni a gázpedált
a dugók legalább 50%-a ezért van
ráadásul a lámpáknál álló első pár autós tuti hogy szotyizik, telefonozik, stbstb, és zöldnél kezd felébredniaz én robogóm konkrétan szarul gyorsul kb 40-50-ig (mert inkább a hosszabb áttételre lőttem be), de még így is brutálisan elhúzok félgázas gyorsítással is
-
lorcsi
veterán
Ti milyen bukót használtok robogóhoz ?
valami normálisat keresek..eladó: vadi új soundcore motion+
-
MrChef
aktív tag
válasz Bitpalace #71245 üzenetére
Szerintem Budapesten és vidéken egyaránt fontos, hogyan gyorsul adott robogó. Erről valahogy kevés szó esik. Mert lehet 70 a "vége", ha azt vánszorogva éri el, addig rég letoltak az útról az autósok. Bp-en például a belvárosba és közvetlen vonzáskörzetébe nem kell nagy végsebesség az ismert forgalmi okok miatt, de a megfelelő gyorsulás akkor is jól jön. Két község között és országúton kellhet a nagyobb végsebesség.
[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
válasz #25529296 #71239 üzenetére
Úgy olvastam több helyen, hogy a pofátlan, cikázó, láthatóan is a megengedett 45 vagy 50 km/h-s sebességet túllépő robogósokat inthetik le. Aztán lehet, hogy maga a motor és a jogsi rendben van, de közlekedési szabálysértés attól még történt. Esetleg közmunkára lehet váltani, vagy ha súlyos a büntetés, irány Dél-Amerika.
-
suste
veterán
válasz flegga92 #71258 üzenetére
Az elhelyezéssel nekem szerencsém volt (jobb oldalon látszik a tépőzár is, ahol a hétköznapokban pihen ), a bekötése meg állati egyszerű, mert csak simán rá kell tekerni a madzag végét a gyertyakábelre (egy gyorskötözővel rögzítettem azért). Én a taposó alatt/mellett, majd index mellet simán felvezettem, így semilyen forrasztás/csavarozás vagy egyéb módosítás nem kellett.
Én a variátorra mindenképpen ránéznék, főleg a szíjra, mivel nem tudod az előéletét.
De ha csak nincsen ramaty állapotban, akkor én tuti nem bántanám (azért nem olcsó egy komplett csere).
A leírásod alapján nagy gond tuti nincsen, de előbb utóbb úgyis eljön az ideje .(#71257) macilaci78
Csak az a próbléma, hogy a segédmotoros kerékpárnál + lassú járműnél (és egyedül itt!) a kreszben meg van határozva a max sebesség. Szóval itt igen is büntethetnek érte.(#71259) BlackPriest
Hát engem sokkal többször állítottak meg kétkerekűvel, mint négykerekűvel.
Szóval ezek alapján nem kell autóra jogsi
Ja! És nem azért állítottak meg, mert szabálytalan voltam! -
BlackPriest
őstag
válasz macilaci78 #71257 üzenetére
nekem egy nagymotoros gyorshajtásom volt, ott konkrétan ugrott elém a szerv. marhára örültem neki. de a motorozásom elején lévő 50-es és a mostanság esedékeseknél sem volt soha semmi, talán 10 éve állítottak meg egyszer. szerintem akkor lehet baj, ha valaki nagyon pofátlan, vagy épp ki van adva a sünöknek, hogy vadászni kell a robogókra.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
macilaci78
nagyúr
válasz #25529296 #71244 üzenetére
Ha már azért szankcionálnának, mert a jármű a megengedett sebességnél többre képes, akkor nem lenne a hazai járműparkban megfelelő. És ezalatt értem a mezőgazdasági vontatókat és a bicikliket is.
A padon mért sebesség lehet skár 200 km/h óra is, ha a mellé mért teljesítmény benne van a megadott kW tartományban.
Szerintem.
Persze ha trafival mérnek be, az más, de 50 ccm-n nincs hatósági jelzés és elvétve van utána megállító ember.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
suste
veterán
válasz flegga92 #71252 üzenetére
Páran itt vettünk ilyet.
Én aliról rendeltem.
Jól jöhet később is, meg érdekes lesz majd a variátor cserénél is, hogy hol dolgoztatja az új (tuning).
Persze jó lenne egy gyári adat a nyomatékról és lóerőről.
A variátor az egésznek a lelke, szóval egy jobban kidolgozott, megtervezett az sokat számít. Bár az elmondottak alapján a mostani is jól teszi a dolgát szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Laybee
őstag
Sziasztok! Előírt g11 fagyálló helyett lehet g12 használni? Köszönöm!
-
flegga92
senior tag
Igen, az sem egy hátrány. Sokszor jól jönne, ha nem kéne beindítani a kocsit, mert az asszonyt el kell dobni valahova.
Alapból ilyen, és nem finomkodok vele. Most 100-as benzin ment bele, sokkal szebben jár, jobban is húz. Álló helyzetből nyélgázt nem kell neki húzni, mert fél gázon is pont ugyan úgy gyorsul. 80 körül kényelmesen lehet vele menni, még innen is jól húz 90-ig, utána elfogy 100-ig sikerült elmenni vele. De majd ha lesz rendszám letesztelem mi a vége.
Fordulatszámot nem tudom, de ma megyek haver egyel újabb Cygnusán olajat cserélni, megnézem mit mutat. Ugyan az a blokk, meg a hajtás is csak az injektoros és szerintem van fordulatszám mérő.Egy Malossi multivar-t fog még kapni tavasszal, kíváncsi leszek az eredményre.
-
suste
veterán
válasz flegga92 #71249 üzenetére
És pluszként meg hozzájön, hogy vihetsz magaddal valakit.
Szóval szerintem több szól a 125 mellett, mint az 50-eshez képesti hátrányok.
Persze ha valaki hobbiból építget, az más. A 2üteműeket sokkal jobban lehet tuningolni.....de akkor hivatalosan marad a terepen/versenypályán. Vagy esetleg a hihetetlen 0-45 gyorsulásA fogyasztásod ilyen volt alapból? Mennyire pörög amikor dolgozik a variátor? (Nálam most 5000-5300 körül.)
-
Stadion2
csendes tag
Sziasztok! Egy kis ötletelésre lenne szükségem. Adott egy Peugeot Speedfight 2 LC (50ccm). Még tavasszal amikor először elővettem és mentem vele, hibátlanul vitte a 70-75 km/h-t, aztán egyszer csak elkezdett lassulni és a végén már csak 45-50-nel ment sík terepen. Sztenderen sem volt meg a korábbi fordulatszám (hang alapján). Karburátort, üza. rendszert kitakarítottam, kapott új gyújtó gyertyát, de továbbra sincs ereje, emelkedőn felfelé csutka gázzal gyakorlatilag hátrafelé gurulok, illetve hallhatóan csúszik a kuplung is, de nincs fordulatom. Van esetleg valakinek valami ötlete eme problémára? A membrán nem zár 100%-osan, van egy keskeny rés, ez okozhat ilyet? Komplett variátort cserélni fogok benne, illetve gyújtó trafót, CDI-t és membránt is tervezek cserélni valami komolyabbra.
-
flegga92
senior tag
Én is így voltam vele, nálam is volt tervben, hogy újra 50-est vegyek majd kicsit megpiszkáljuk. Csendben figyeltem a topicot egy ideje és látom mennyi pénzt el lehet rá verni és e mellett mindig van mit csinálni rajta, plusz még hozzá jön a 6-7l fogyasztás, ennyi erővel járhatnék kocsival is.
Közbe jött egy jó ajánlat, papirozható 125-ös, megvettem, jogsit elkezdtem (KRESZ már megvan), ha kész, rendszám lesz rajta. Addig meg nem túl legálisan járok vele, de én fosok rendesen attól hogy elkapnak, csak a környéken rohangálok vele.
2-3l közötti fogyasztás használattól függően, ha meglesz minden tudok kint menni 90-el. Plusz költség a műszaki (ami szerintem kéne az 50-esre is, hihetetlen milyen lelakott gépekkel rohangálnak egyesek), teljesítmény adó nekem évi 800 Ft, biztosítás 500 Ft-al drágább mint az 50-re.
Jól használható, kellően megy, valószínű egy tuning 50-es rövid távon legyorsul, de az autókat simán otthagyod a lámpánál.
-
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71243 üzenetére
A variátorban lévő gyűrű pont a sebességet szabályozza le, és nem az erőt. Vagyis 45-öt 200kiloval is menni fog a robogó.
Azt én sem vitatom, hogy 45-tel közlekedni életveszélyes. Ezért kell átgondolni, hogy mit szeretnél. A 125-ösök között van sok is kasznis, szóval a méret és ezzel a könnyű városi forgalom megmarad. Nem kell tuningra költeni, helyette esetleg jogsira . Viszont utána nyugalom van.
[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
Sziasztok!
Robogózásban új vagyok, 190centimhez keresnék valamit ami nem úgy néz ki alattam mint egy gyerekbicikli, legyen 50cm3, ha esetleg még a 60-t tudná tartani nem lenne rossz (nem tudom mennyire irreális elvárás).
Egyelőre zárjuk ki az újakat és legyen a max keret mondjuk 250ezer ft.Ha nincs ilyen akkor esetleg B125 opció?
Köszönöm!
-
Bitpalace
senior tag
En ertem amit mondtok es igazatok is van de nem lehet mindent szabalyok szerint elni! 45-50 el eletveszelyes kozlekedni letolnak az utrol! Nem azert csinaltam meg hogy jaszkarizzak vele az utakon hanem pont azert hogy legyen tartalek ha veszhelyzet van es rovid legyen a reakcioido. En 60-al megyek max es a sav kozepen igy nagyjabol egyenrangunak tartanak es figyelembe vesznek. Ez a pados dolog meg egy dolog ha kikapnak akkor megfogtak nem ellenkezem vallalom. Amugy a cdi meg lesz csinalva kis kapcsoloval hogy leszabalyozzon es olyankor nem fog tobbet menni 45nel. A hangjarol messzirol hallani hogy nem stock motorom van
[ Szerkesztve ]
-
#25529296
törölt tag
válasz sityupityu #71240 üzenetére
Én pont fordítva láttam, pont hogy a kicsinek kinéző gépeket nézték meg. A Balcsin mért moci egy kis 50-esnek kinéző kisrobogó volt... a részleteket nem tudom, de a srác a padkán ült és a fejét a lábai közé hajtotta és a sisakja is csak oda volt dobva mellé, el volt kenődve. A kisrobogóval max. 45-el lehet menni (ami nonszensz és még balesetbeszélyes is szerintem), ha 60-al megy valaki már bukta lehet.
Nekem is van egy kisgépem, amiből kivettem a fojtást és már 45km/h helyett 65-70-el megy.
Tudja valaki mennyi lehet a bünti, ha bemérnek és kiderül, hogy
- nincs rajta rendszám
- nincs műszaki
- a biztosítás kisebb motorra lett kötve (biztosítási csalás)
- rossz esetben még jogsija sincs nagymotorra az illetőnek (nekem van szerencsére)[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
Azért padon más a tényállás. Se a közegellenállás, sem a sofőr súlya nem okoz gondot a motornak.
Alattam megy 55 km/h-t a motor, talán 60-at is sík terepen, de kapaszkodós ellenszélben már az 50 is feladat neki. A gép teletankolva kb 75 kg, én 150 kg és 2 méter.
Ugyanilyen, vagy akár ugyanezen a gépen öcsém (185 cm, 95 kg) ez a robogó száguld.
Ráültetném Párom unokaöccsét (felnőtt, kb 180 cm, 70 kg), szerintem repülne is.
És ez gyári állapotú.Budaörsi lejtőn lefelé mentem vele 75 km/h-t is, de már nagyon nem volt komfortos. A rövid tengelytáv, a magas súlypont, a kis kerekek egyáltalán és a megnövekedett fékút nem járultak hozzá a biztonságérzethez. El nem tudom képzelni, hogy valaki városi forgalomban 60 km/h-nál nagyobb utazósebességre vágyna egy 50 ccm géppel 12" gumikon.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
-
suste
veterán
válasz #25529296 #71239 üzenetére
Én is pont így gondolkodtam. Mondjuk én nem akartam "száguldozni", de az 50-esem simán ment 60-at gyári állapotban is.
A 125-ösre tudtommal viszont nincs sebesség korlát, de pl 100km/h csak elég már még Budapesten is.
Sőt, ha nagyobb hengert dobsz fel, azt se fogják kiszúrni soha....Szerintem az utakon lévő 50-esek 99%-a szabálysértő....
(#71240) sityupityu
A "simson" szót nem olvastad?
Eggyel nyugatabbra is a youtube-os videókon se szelektálnak a kiállításnál....[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz #25529296 #71239 üzenetére
Én nagymotorozom is, a robogótuning nálam egy hobbi és szórakozás is egyben. Erre így kell gondolni.
Én speciel nem félek a padtól, mert jórészt olyan robogókat tuningoltam eddig saját részre amikből eleve csak 50-es jött ki gyárilag, nem létezett belőlük 125 stb. Ezeket a motorokat soha sem fogják padolni.
A közlekedés felügyelet leginkább a 2T runnereket (ezek közül is a 180-ra vannak nagyon ráállva) és a nagy 4T robogókat vadásszák amikről még egy hülye is megmondja ránézésre és hangra, hogy nem ötvenes."kiintettek egy simsont, elmondták neki miről van szó... motoros lévén kíváncsi voltam mi lesz. Azt hiszem 85km/h mértek vele"
A simsonok nem fojtva jöttek ki mint a mostani 50-es robogók. Nem voltak korlátozva végsebességre. A mostaniakra kW és végsebesség korlát is van. Egy jó simson-nak gyári állapotban simán kell mennie legalább 65-70-et. Persze ez sok mindentől függ. Azon kívül, hogy gyorshajtott sok mindent nem tudnak ráfogni vagy rábizonyítani egy ilyen öreg motornál.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
#25529296
törölt tag
válasz Bitpalace #71238 üzenetére
Én inkább vettem egy 150-es, rendszámos motort. Elegem lett abból, hogy figyelni kell a zsarukat és félve motorozok. Ti nem féltek a teljesítménymérő padtól?
Tudom hogy ritkaság, de én már kétszer láttam. Egyet Balassagyarmaton, egyet meg a Balatonon. Gyarmaton pont dinnyét vettünk és mellettünk kiintettek egy simsont, elmondták neki miről van szó... motoros lévén kíváncsi voltam mi lesz. Azt hiszem 85km/h mértek vele... a srác hívta telefonon az apját, mert nagyon megijedt. Nem volt rendszám, se műszaki, a biztosítás se a valós kilowatt alapján volt fizetve és jogsija is csak B-kategóriás volt, ami nem jó akkora motorra. Érdekelne hány százezer volt a büntetés. Abból simán vehetett volna egy 125-150-es használt motort, amivel nem kell félnie a zsaruktól.
Egy tuningolt kismotor is több százezer forintot kóstál, mire jó lesz. Nem éri meg inkább venni egy alapból nagyobb gépet?
[ Szerkesztve ]
-
Bitpalace
senior tag
válasz sityupityu #71237 üzenetére
Igen, itt is 90km/h a vege gps szerint es a stock 125 gepeket siman ott hagyja.
-
Topikgazda
válasz Bitpalace #71236 üzenetére
Semmi gond nincs ezzel.
Én is az asszony bws-ére több mint 200 ezret költöttem pedig csak alaptuningos motorról van szó (mármint a henger, malossi sport). Persze minden más is ki lett cserélve a motoron, semmi sem gyári. De nem is úgy megy mint egy gyári.
Ilyen ez.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Bitpalace
senior tag
70 volt az alapgep ami nagyon le volt harcolva es 250 az osszes tobbi. Kovezzetek meg hogy ennyiert mar kapni szepet vagy ujat, de ehez legalabb tobb szemelyes pillanat kot mint barmi mashoz. Vegig csinalni a folyamatot es latni ahogy szepen lassan egybe lesz es megkapja mindenbol a legjobbat egyszeruen nagyon jo erzes!
-
Bitpalace
senior tag
válasz sityupityu #71230 üzenetére
Szia!
Igen. Kapott 70es malossi hengert vertex dugóval és új hajtokarral melyet tábori tuning műhelybe illesztettek nekem. Ezen kívül az összes csapágy szíj vizpumpa variator fekcso fékbetet yss gátlók minden lett cserélve és kapott egy leovince tt durrogot! Az idomok muanyagozva és malossi színre lettek fújva. Új Michelin S1 gumik is jól tapadnak esőben és szarazban is! Egyszóval "új" a motor
Üdv!
-
válasz macilaci78 #71225 üzenetére
Szó sincs arról hogy költségmenteset szeretne,tisztában van vele hogy ilyen árban olyat nem kap.
Mint írtam,csak addig kell neki amíg nem tud venni magának kocsit,max1-2 hónap.Na de vettünk is egy Piaggio Freet neki.
Eléggé megviselt kívülröl,viszont pöccre indul,szép hangja van,jól is húz.
Végsebessége 60 hátszéllel,szakadékban,de 50-55 környékén érzi jól magát.
45 km-t tett meg hazafelé a lábán gond nélkül+ itt a városba belerakott már 15-öt,meg ő a szomszéd faluba lakik,ami 8-10km-re van. Szóval ma kapta rendesen a moci.
Ja,amúgy 48 ezer km-t mutat az órája,de az sem mér,és lehet a dupláját is megtette már,de ma mindenképpen kellett neki egy motor mert megy barátnőjéhez estére aki majdcsak 20km-re lakik.Meg hétfőn menni kell neki dolgozni vele,ami majdcsak 10km,azt mondta ő nem bicajozik.Nekem van egy vadi új sosem használt nyitott bukóm,neki adtam.
-
máyköl
veterán
válasz macilaci78 #71224 üzenetére
Egy ilyen kipufogócserét egyébként mennyire kell lepapírozni? Átmegy a műszakin?
-
Topikgazda
-
máyköl
veterán
válasz macilaci78 #71224 üzenetére
Nekem alapvetően a króm jobban tetszik, de azthiszem tényleg az én motoromhoz nem az illik...
-
macilaci78
nagyúr
válasz perge666 #71222 üzenetére
40-45k körül mindet, egyik sem lesz költségmentes.
Vegyen szalonból 3-4 százért egy újat, az garantáltan költségmentes, ha pedig meglesz az autó, szezon elején egy 100-as bukóval eladja a garanciális robogóját.Költségmentes, gondolom, nincs felszerelése két kerékre, tehát legalább egy sisak fog kelleni. Ha októbertől is használni kívánja, akkor valami hővédelem minimum derék alá és kézre. Nadrág, vagy szoknya és persze kesztyű.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Jó reggelt.
Cimborám TK-sra vágta 1 hete az Octaviáját,és most nagyon olcsón szeretne egy robobót munkába járásra,amíg nem tud kocsit venni.
Nézegetett 40-45 körül Yamaha Jogokat,Honda Diokat,Yamaha Mintet,Motowell Kid2-t,Piaggio Freet,Honda Tactot.
Ma megyünk megnézni párat,szerintetek melyiket kerüljük és míért?[ Szerkesztve ]
-
-
-
lorcsi
veterán
válasz macilaci78 #71214 üzenetére
"Ezzel együtt bármilyen kétkezi szakmunkás, aki tud és akar dolgozni, az urasan megél, mert munka van bőven, jól megcsinálni meg nem mindenki tudja."
ezt alá tudom támasztani, mert a rossz szerviz is bőségesen megél
a 2 hónapja beépített önindító megadta magát
"csak" 3 hetet ültek rajta
eszem megáll
hót egyszerű habanám van és nem sikerült jól leszervizelni elsőre semmit rajtaeladó: vadi új soundcore motion+
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #71214 üzenetére
Muszáj ezt itt?
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71213 üzenetére
Egyrészt a nővér szerintem nem értelmiségi*, másrészt az egészségügy kis hazánkban híresen alulfizetett.
* van szakközepet végzett nővér és főiskolát, egyetemet végzett nővér is. Utóbbit jobban megbecsülik, ezzel együtt nekik sincs jó soruk.
Ezzel együtt bármilyen kétkezi szakmunkás, aki tud és akar dolgozni, az urasan megél, mert munka van bőven, jól megcsinálni meg nem mindenki tudja. Röhejes, hogy egy jó szakorvos és egy jó hidegburkoló hó végén ugyanannyit visz haza ugyanannyi munkaidővel. És az is szomorú, hogy mindkettő belerokkan, mire nyugdíjas lesz, az előbbi a stresszbe, az utóbbi a fizikai megterhelésbe. Csak az előbbi lesz kb 30 éves, mire önállóan dolgozni tudó szakember lesz, míg a másik már 20 éves korára kijárta az iskolát és az azzal járó gyakorlatot.
Én például örülnék, ha a gyerekem diploma helyett pénzre váltható szakmáért tanulna, például villanyszerelő.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71212 üzenetére
Tudok kórházról, ahonnan az IKEA-ba mentek át a nővérek.
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71211 üzenetére
Azért a különböző áruházláncok fizetéseivel példálózó híreket fenntartásokkal kezelni. Nem a kasszás Erzsik fizetését írják ki, hanem a főpénztárosokét, meg a 4-5 üzletet együtt vezető menedzserekét.
Ezzel együtt ott van ismerőősöm, nyelvészbölcsész, két phd-val és a megélhetéséért küzd a szakmájában. Mondjuk, az ő választása, hogy így van és nem irodista a forprofit szektor valamely nemzetközi szereplőjénél.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
MrChef
aktív tag
válasz crissprivat #71208 üzenetére
A baj az, hogy nem számít többé, mennyire vagy szorgalmas, rátermett, jártas, tapasztalt és hol tanultál.
Csak az, hogy kinek vagy kicsodája. Közben tartja magát az oldschool nézet, hogy legyél értelmiségi. Mellesleg úgy kevesebb pénzt keresel, mint egy gyorséttermi dolgozó, pláne Aldi-s. -
Topikgazda
-
#25529296
törölt tag
Sziasztok! Felháborodásomban elugrottam Szlovákiába megérdeklődni az itteni lehetőségeket.. ugyanez a motor, amit néztem, itt 589ezer forint műszakival, rendszámmal. Csak 70ezerrel olcsóbb... és akkor szloviba kell műszakira hordani. Lehúzzák itt is az embereket, csak a szlovákok másfélszer többet keresnek a magyaroknál.
-
MrChef
aktív tag
válasz #25529296 #71205 üzenetére
Igen, ez tényleg durva, hogy itthon 10 évig gyűjtögethet az ember ennyi pénzt, vagy mondjuk 1 millát, hogy a kis roncs kocsija mellett esetleg motorozzon, egy normális nyugati országban, hasonló munkával meg többé-kevésbé kéthavi bér, vagy 1 évnyi laza gyűjtés.
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
Nemrég láttam egy adatlapot a robogómról, és ezek voltak benne:
RATED OUTPUT 8,0kW(10,9Cv) @ 7750 rpm
MAX. TORQUE 10,5 Nm (1,1 kgm) @ 6500 rpmTehát ha jól gondolom, akkor ezek alapján akkor lenne "jól" beállítva, ha a variátor olyan 6500-7500 között dolgozna? Így gyorsulna a legjobban......
Mondjuk az tuti, hogy én nem fogom ide felemelni, mert feleslegesen visítana, meg jól meg is nőne a fogyasztás. De legalább egy jó visszajelzés, hogy a motorban van bőven még erő, csak jól lekorlátozták a variátort (vagy csak nem foglalkoztak vele, jó ez így is...)
(#71205) astrojoe1977
igen, sajnos ezzel minden új jármű vásárló szembesül
én is újonnan 350-ért vettem a robogót, és ez már áfás összeg volt, aztán jött a többi része
a végére 500 lett ..... hát tényleg állati bosszantóPl azt nem tudom, hogy a mostanában emlegetett "honda pcx 125" 1milliós árában benne van-e minden, vagy még ott is jönnek a pluszok???
[ Szerkesztve ]
-
#25529296
törölt tag
Sziasztok!
Rászántam magam, hogy negyven éves koromra meglepem magam egy kismotorral, de nem akármilyennel, hanem egy zsír új mocival, a sok használt zsákbamacska után. 4-500 ezer forintot szánnék rá. Ki is néztem egy Keeway Cityblade 125 4T kismotort. Az ára 401 ezer forint nettó. Azt írják az új tesztek, hogy a Keeway kínai motor minősége az elmúlt 10-15 évben normalizálódott, a kínaiak sokkal jobb gépeket gyártanak az európai piacra, mint régebben. Ezt alá is tudom támasztani, mert van egy 50 köbös Motowell kisrobogóm, amivel semmi baj nincs, évek óta teszi a dolgát, elég jó kismotor.Ami ez után jön, az nyílt lopás, rablás, értsétek ahogy akarjátok, ha én csinálnám már a sitten lennék.
A motor árára jön 27% áfa, ami rekord magas, kinyílik az ember zsebében a bicska és így már 510ezer forintba kerül az áhított kisgép. Ezt még lenyelné az ember, mert megszoktuk hogy Magyarországon mindenért lehúznak, de ez után jön csak a nyílt, törvényes rablás. A a regisztrációs adó és a rendszámozás 160ezer forint.
Vagyis egy eredetileg 400 ezer forintba kerülő motorért 670ezer forintot kellene kifizetni, amiből 270ezer forint az adó, ami a motor eredeti értékének a közel 70százaléka.
Milyen szarrágó tolvaj országban élünk, egy negyven éves ember, huszonöt éves munkaviszonnyal nem tud megvenni magának egy új kismotort??? Egyre jobban érik bennem is, hogy családostul lelépünk ebből az országból. Már éltem külföldön, nem lesz újdonság.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz csurgoi #71202 üzenetére
Ez csak attol fugg, mennyire olcson veszi az ember, illetve mennyire akar foglalkozgatni vele.
Nyaron vettem egy Yamaha Vino-t, ami gyakorlatilag egy Yamaha Jog, csak idomban kulonbozik tole.
Motorhibasan vettem 60 ezerert. A legolcsobb mukodo peldany 140 ezer korul mozog, ami meg boven kihivasokkal kuzd.
Szetbontottam, uj henger, dugo, csapagy (20 ezer) igy gyakorlatilag egy "bejaratos" ismert blokk van benne a hasznalthoz kepest. Amihez nyultam es kicsit is kerdesesnek ereztem, minden lelkiismeretfurdalas nelkul vettem az ujat. Gorgok, szij, kuplung, plusz uj gumik, sot meg egy fullos festes is belefert.
Mindent en csinaltam, 130 ezer alatt allt meg mindenestol koltsegben es tudom hogy gyakorlatilag amire nezek az uj vagy hibatlan allapotu benne.
Ha most egy ilyen allapotu Vinot keresnek, 200 felett lenne az ara es akkor meg mindig nem tudom annak milyen allapotba van a henger/dugo/csapagyak.Nyilvan van az az ar es kulso allapot amit nem eri meg semmi penzert, de en azt mondom hogy nagyjabol fejben osszedobva egy arat a robogo mellett kikalkulalhato hogy megeri-e. Foleg egy 3kj-s Jog blokkal szerelt akarminel, amihez aranylag fillerekert vannak cuccok.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz csurgoi #71202 üzenetére
Az a vételártól és az alkatrészártól függ. Utóbbit a típus határozza meg, vannak igénytelen, alacsony alkatrészárú példányok. Meg ha van füled, nyugodtan vezesd meg a nyeretlen taknyost. Lehet, csak a levegőcsavart kell beállítani a karburátoron, meg megfelelő görgőt berakni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
csurgoi
aktív tag
válasz macilaci78 #71201 üzenetére
Nem hiszem hogy jó ötlet lenne egy lelakott, motorikusan, hajtásilag lelakott, túlárazott robogót megvenni, hogy majd hibamegállapítással és ki tudja mennyi alkatrész költséggel felhozzam egy elfogadható szintre.
https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
macilaci78
nagyúr
válasz csurgoi #71200 üzenetére
Ha konyítasz hozzá, nem érné meg venni egy lelakott példányt reális áron megvenni és magad rendbe tenni?
Gépészmérnökként a motorral, hajtással, fékkel elboldogulsz, ha a küllem amúgy rendben van.Múlt héten nyaraltunk Gyulán, egy Simson Star-ral úgy álltak meg a cukrászda előtt, hogy a tulaj a kulcsot is benne hagyta. Igaza is van, a mai fiataloknak már lövése sincs róla, hogy lehet beindítani.
Igaz, nagyon sokan meg lennének lőve Anyóson Ignisével is, hiába adnánk kezükbe a kulcsokat.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kukirin G2 Master (max sebesség: 60km/h)
- ÚJ Besen BS20 Smart 11-22kW elektromos autó töltők GARANCIÁVAL, számlával, készleten
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- VILEDA Cleaner VR 302 porzsák nélküli robotporszívó
- Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 - ELEKTROMOS ROLLER