-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zozyk
addikt
1 hét után ma újra motoroztam kicsit.
Furán ment a gép, és most vettem észre, hogy az eséstől a légszűrő háznak letört a tartófüle és ott fals levegőt szív.
Keresgéltem neten, de horror áron van komplett ház, így inkább megragasztom.
Ajánlanátok valami szuper műanyagragasztó cuccot? -
Topikgazda
válasz energy4ever #73598 üzenetére
Milyen tekintetben lett más a hangja?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
energy4ever
addikt
ChoiNori tuning folytatodott.
Uj dellorto karbi(koszonet a dellortostore-nak erte!), modositott belsovel. Valami brutalis hangja lett... Nem hittem volna, hogy egy karbicseretol valtozni fog a hangja, foleg nem ennyire.
Tuning variobol 6db suly-bol 3db kiszedesre kerult.
Elore kapott egy foggal nagyobb lanckereket.
Igy most mar tudja a kerek 50-et (gyarilag 42 a vege)
Mar csak egy tuning kipufogorendszert kap, es motorikusan vege a tuningolasnal, lehet foglalkozni a kulsovel majd!
Lanc: Kozepen a gyari 415, jobbra DID 415, balra a mostani DID 420 -
vtechun
veterán
válasz macilaci78 #73594 üzenetére
utángyártott teljességgel használhatatlan ehhez a motorhoz, eredetileg is fémszínű. szóval az marad eredeti színben.
-
macilaci78
nagyúr
válasz vtechun #73592 üzenetére
Én első körben elvinném valahova, ahol vállalnak motortér-mosást. Utána jöhet a felület előkészítése és fémragasztóval mennék neki, majd csiszolás és alvázvédővel lefújnám kívül, ha fekete kell.
Vagy az utángyártott deknire átjelölni a furatokat nem lenne megoldás?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
spanglee001
addikt
válasz macilaci78 #73577 üzenetére
rakni kell rá aliexpresszes matricát 1 dollárért rendőr nézte a pufót aprókavics matricával, kérdezi utángyártott ez? mondom nem ez gyári sport és minden rendben volt
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
vtechun
veterán
válasz molnarpeter #73385 üzenetére
2 utángyártott dekni járt nálam azóta, egyik sem méretpontos (lyukak máshol vannak), szóval kezdem feladni/hajlok arra, hogy valami rohadt erős ragasztóval megragasztani egy erős alkoholos, féktisztítást követően. Erről valakinek vélemény? Van vajon ilyenragasztó? Legjobb az lenne, hogy megragasztani, körbe önteni valami szintén erős cuccal, fúrni bele egy lyukat és kiperselyezni. Azt sem értem, hogy egy ilyen - eléggé terhelt - alkatrész miért nincs gyárilag perselyezve? Főleg, hogy fontos, hogy ne kopjon ki...
-
macilaci78
nagyúr
-
mokus1
addikt
válasz macilaci78 #73587 üzenetére
Ezt nem tudtam.
Usaban azt hittem a sarga indexek miatt kell cserélni.
-
macilaci78
nagyúr
válasz mokus1 #73586 üzenetére
Ülj le, eggyes.
Európában, a jobbra hajts helyeken a jobb oldali fényszóró messzebb világít az útoadkára.
USAban szimmetrikus a fényszóró, hiába van jobbra hajts ott is, a fényszórókat cserélni kel az onnan behozott autókon.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
huniross
tag
Igen, az autóm gyári lámpáján van E betű. Francia autóm van, de érdekelne, hogy egy japán autó fényszórójában is van e ilyen? Igazából lehet nagyon rossz az összehasonlítás, mert a japók bal oldalon mennek, az ő lámpájuk alapból nem jó itthon.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz energy4ever #73582 üzenetére
Kell legyen, nem számít, hányadik szerelés. Ha járművön van, kell jóváhagyás. Szvsz sok cuccon azért kamu, illetve némelyik típusra vonatkozik, de attól még fizikailag fel tudod szerelni másra is, etc..
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Full gyári kis robogókon senki sem fog E betűket keresgélni... Anno ismerősöm is foglalkozott behozatallal amiket mi néztünk át, csupa belpiacos dio, sepia stb, csak a feljebb megemlített japán matrica volt szinte mindegyiken.
Többek között utólag felrakott, a gyáritól eltérő és attól jóval hangosabb kipufogókon szoktak ilyesmiket keresni kis és nagymotoroknál egyaránt, de ilyenkor is csak akkor amikor rászállnak az emberre, amikor már másba nem tudnak belekötni.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
huniross
tag
válasz macilaci78 #73577 üzenetére
Japán belpiacos konténeres robogó. Egy deka E betű sincs rajta gyárilag sem.
-
Topikgazda
válasz akos727 #73579 üzenetére
Ha nem vakít akkor nem. Se forgalmi se semmi, sok mindent amúgy sem tehet. Viszont szerintem az ilyen kékes színű fénybe beleállhatnak, elméletileg nem szabályos.
szerk: Már ha valóban kékes színű...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
akos727
senior tag
Szerintetek ezért a színért/fényért szólhat a rendőr bácsi, ha jól látható vagyok és nem vakít? Köszi
-
zozyk
addikt
Durva, hogy nem éri meg festeni a Vino-t, hiszen ennyiért új is lehet.. 😀
-
macilaci78
nagyúr
A kerékpárosnak nincs helye sem a járdán, sem az úttesten, mindenhonnan kinézik, ha a kijelölt kerékpárút a járdán van, a gyalogosok lézengenek rajta, ha az úttesten, az autósok használják parkolósávnak, vagy tartós haladásra.
Egy rendszám nélküli robogó nem megy fel a járdára, mert ott nem tud haladni, de az úttestről a forgalom többi résztvevője ugyanúgy kinézi. Hát még ha nem tudja tartani a forgalom ritmusát akár sebességben, akár gyorsulásban. Előzgetik sávon belül, leszorítják, stb.
Ma már lakott területen a 40 km/h-s korlátozás életszerűtlen, vagy egyenesen balesetveszélyes. Az utak nem lettek szélesebbek, ellenben a személyautók 15-20 centivel szélesebbek lettek az elmúlt 20 évben, többen is vannak. Egyszerűen biztonságosabb magára és környezetére nézve is, ha a robogós is felveszi a forgalom ritmusát és megy 50-nel, vagy 60-70-nel, ahol ezt a sebességhatár engedi.A gond ott van, hogy a forgalom gyakorta hajlamos a megengedett sebesség fölött haladni, 50 helyett 60-65-tel, 70-es táblánál a 90 is belefér...
És továbbra is 10-12" kerekeken, rövid tengelytávval közlekedik a robogós, hozzá hosszú fékúttal, tehát ha a gép tudná is a 70-et, akkor is már a komfortzónán túl mutatna.
Újbudán lakok, Rákóczy és Petőfi hídon közlekedek sokat, előbbin 70-es tábla van, mindkettő 2×2 sávos. Egyik sem nagy élmény akkor, amikor sűrű a forgalom, de még nem áll. Megyek a külső sávban a sáv közepén, mert ha jobb szélen megyek, csak leszorítanak. Így is, ha a sáv közepén megyek, kirakja az indexet, előz, de nem sorol át teljesen a belső sávba, inkább súrolja a könyökömet...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
Minden cucc rendesen ideert eddig az altalauk becsult hataridore.
Sajnos azokra az elemekre nem tudok forrast. Ebay vagy itthon kepesmotor/jofogas ahol vadaszni kell a bontottat
Ami nekem van, az a 2T verzio, kicsit masabb kasztnival, azoknal nincs belso burkolat+akksi fedel. -
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #73564 üzenetére
Lestem én is, hogy Kitaco kivitel, viszont a gyári néhány részletében eltér. De képek alapján elég necces hogy pont egy hihetetlenül szép konténeres motorral lenne dolgunk.
#73568 Kickass: A legfelső SR elég tetszetős.
#73569 siti: Ha visszaolvasol, ez már többször ki lett tárgyalva. Motor vizsgálata alváz és motorszámmal kezdődik. Ha gyanús, lefoglalják, és NKH-nál megbontásos vizsgálatra kötelezik. Azután biztosítási csalás, és még amit akarnak...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
zozyk
addikt
válasz nyogo83 #73567 üzenetére
Webbike lett volna a következő tippem.
Megjön onnan minden szuperül?
Még csak 1 légszűrő-t rendeltem próbaképp, de még nem ért ide.Én is így számoltam a fényezésre, olcsóbb onnan egy új szett.
Belső burkolatot, taposót, akkufedelet nem találok sehol, arra van tipped?[ Szerkesztve ]
-
válasz energy4ever #73548 üzenetére
itt a cikk és youtube video is.
Székesfehérváron volt a mérés az új mérőpaddal, a Jancsár piac előtti parkolóban
[link]Ahogy a mérő padot nézem, ez nem az európai előkapom a csomagtartóból kivitel, ezért nem hurcolják ki minden nap, mert gerincsérvet kap tőle a műszakis.
2016 óta nem sok hír kering a használatáról, gondolom elég sok jogi problémát felvet:
A törvényben 45-ös tervezési sebesség vonatkozik e a jelenlegi állapotra? (tervezés=gyártás=módosítás? Önerőből sík úton 45 = az üresen pörgetjük?)
Elvehetik e a járművemet, hogy megvizsgálják?
Ha egy felborult román kisbuszról nem vehették le a rendszámot és végig mehetett az országon, akkor mit kezdhetnek velem? (forgalmiját se vonták be)
Mi van ha megnyeklik a robogó a mérőpadon? Megjavítják? Avultatással kártalanítanak?
Mi van ha tényleg 125 és kis kapcsolóval korlátozza a sebességet? Röhögve átmegy?A rendszámoztatáskor se tudnák teljesítményt mérni, megbontani (ez elég nagy költség lenne a műszaki állomásnak is) és akkor benne van hogy 125-ös kap 50-es rendszámot, majd a sokadik tulaj elviszi a balhét?
Egyszerűbb lenne, ha az 50-125 cc kategóriát egy kalap alá vennék. Autónál is 60Le-s corsával tanultam és senki nem tiltott el a v8-as 500 lovas musztángtól, de itt valahogy óriási ugrást lát valaki az 50 és 125 között, amivel mindenki tömeggyilkos lesz, hacsak nem vesz 8 óra oktatást, ami biztos ér valamit, de a nyuszit nem fogja kikerülni döntött kanyarban. Arra hivatkozni hogy a kispénzű embereknek mekkora teher 10e Ft papírozás? Ilyenkor nagyon szociális a törvény hozó, a 27% áfánál meg nem? Hát humbuk, egy szett gumi többe kerül, arra nincs pénz akkor inkább ne menjen forgalomba.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
nyogo83
Topikgazda
A Vino specifikus dolgokat Japanbol rendelem amit itthon nem lehet kapni, de azok relative nem olcsok.(Webike )
Pl en ujrafenyeztem az osszes idomot, meg eleg sokat muanyag elemet javitotttam.
Ha azt nezem, hogy ezert elozetesen arajanlatokat csak a fenyezesre 80-90k korul kaptam, javitas nelkul, akkor ahhoz kepest egy fullos vadiuj idomszett a ritka feher kozepso muanyagidommal 80k-ert nem penz [link]
Ahogy korabban mondtam, a Vino specifikus alkatreszek eleg dragak es bontottan ritkak itthon (kulso dolgok, idom, stb).
De ami a burkolat alatt van, az potom penz.A blokkhoz pedig altalaban a Robogowebshop-bol rendelek cuccokat, mert van minden egy helyen. Pl komplett legszurohaz, legszurovel, osszekoto gumicsovel, bilinccsel 2,5k-ert vettem [link]
Na most ennyiert en a regi legszurohazat neki se alltam elmosni, meg szenvedni a megkemenyedett gumicsovel, hanem kidobtam, ment fel egy vadi uj. Motorikus alkatreszek szinten nem egy vagyon.De ez a blokk alkatreszek igazak szinte az osszes Jog/3kj blokkra epulo robogora.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #73563 üzenetére
Meg annyival kiegeszitenem: LEHET jo japan piacos robogot venni, csak nagyon ritka. Nekem volt egy japan piacos ugyanilyen blokkos Vinom, "szinte" mindene gyari allapotu volt. A blokkja tuti tobbet futott mint amit km ora mutatott (22e km talan), de mivel kapott egy uj dugo, hengert egy jo nevu szerelonel, igy minden gond nelkul megvettem csajomnak. Sajnos 3 honap mulva masnak is megtetszett es meglovasitotta
Azota van egy masik, amit most fejezek be, es elvezet szerelni. Raadasul rengeteg dolgot szinte nincs is kedvem elpucolni meg szeppe varazsolni rajta, hanem rendelem belole az ujat, mert annyira fillerekert van hozza a cucc.(Pl henger es ventillator komplett muanyag boritas, dekni muanyag boritas, stb stb).Amik egyebkent arulkodo jelek a Japan eredetre: A labtartonal es/vagy a csomagtarto belsejeben ha nem szedik le, akkor van egy "gyari" matrica, japan irasjelekkel:
Valamint legtobbszor az idomoknal belefutsz hasonlo "jol olvashato" nem emberi szovegekbe
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #73563 üzenetére
A km maximum annyiban valos, hogy a nem gyari orajaban tuti van 930Km(legalabbis nem remlik, hogy gyari valtozat lett volna Kitaco muszerfallal, itthon tuti nem)
Jog-bol ZR Evolution verzio volt nem ZX, ha jol remlik(Europaban)
Japan piacos robogo az tuti, azok pedig nagyon ritkan jonnek be egyben illetve hibatlan megkimelt allapotban.
A Kitaco cucc is errol arulkodik, az inkabb Japanban kedvelt tuning cuccokat gyarto marka. Emiatt elkepzelheto, hogy valami belpiacos "egyedi" tuning verzio volt belole ott gyarilag, de en semmi nyomat nem talalom.Attol fuggetlenul: a tobbit mar eloben kellene megnezni: fekek/kormanycsapagy/lengescsillapito/indulas milyen, egyenesfutasa, mert alapjaiban a blokk egy nagyon megbizhato fajta, olcso az alkatresz hozza, konnyen/egyszeruen szerelheto. Mondjuk szamomra kerdeses, hogy ezzel a "sport" CDI-vel mennyire tartos, mert alapjaban 65 korul van vege ennek a blokknak, tulhuzva nem tudom mennyire lesz megbizhato a 13 eves blokk, ha csak a CDI-hez nyulnak.(Marpedig pl a kipufogo is gyari rajta)
Raadasul ezeken a kerekeken a 65 is boven eleg, afolott adrenalin atombomba a gyari futomuvel, de nem a jo ertelembenNem tudom, hogy tenyleg volt-e belole ilyen valtozat, amit gyari sport CDI-vel, ilyen muszerfallal arultak, de en ketkedve fogadom a futott teljesitmenyt. Ennek ellenere egy megnezest megerhet, csak nem szabad egybol beleugrani.
Szerk: ennyi valos futott teljesitmenynel szinte mindennek gyarinak kell rajta lennie: pl fektarcsa, a dekni csavarokra/blokk csavarokra ranezni mennyire volt piszkalva, sot ugy unblock minden csavarja.
Meg a guminak is gyarinak kellene lennie, ha igenytelen volt a tulaj[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Ismerősöm keres újszerű, vagy teljesen új robogót. Főképp munkába, boltba járásra használná. Mivel feleségével ketten használnák, ezért a kisebb testű előnyt élvez. Találtam neki a közelben egy Yamaha Jog ZX Evolution-t, valós lehet a futott km és állapot? Ajánlhatom neki?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
huniross
tag
válasz nyogo83 #73560 üzenetére
Köszi szépen, a stabkocka jó ötlet, eszembe sem jutott. Azt hittem, a 14 voltot alapból elviselik a járművekbe szánt ledek. A két elszállt ledes izzót nem sajnáltam, filléres Ebay-es vacakok voltak, rettenetes összevissza szórt fénnyel. A mostani is filléres Ebay-es vacak, de valamiért tetszik, hogy tompított állásban tényleg csak a látszani feladatot látja el, semmit sem világít meg, de nem is fog vakítani senkit. Olyan mint a menetfény a kocsiknál. Távolsági fénynél már erősebben világít, kb úgy mint az izzó tompítottan. Mivel évente maximum egyszer merészkedek ki a városból vele és ebből nullaszor este, ezért ez tejesen megfelel, sajnálnám, ha ez is oda lenne. Terv még az is, hogy ha nyomom a dudát, akkor stroboszkóp szerűen villogjon, mert nem akarom elhinni, hogy láthatatlan vagyok és hetente háromszor fel akarnak borítani, mert valahogy nem látják, hogy ott vagyok.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz huniross #73559 üzenetére
Az 50-60V az a generatorrol jon kozvetlenul a fesszabalyzora. Onnan megy 12V a vilagitas es a toltes fele ket kulon kivezetesen a szabalyzobol.
A LED-es vilagitassal egy gond van(vagy tobb is): az olcsobb kinai ledes cuccoknal elegge alul van meretezve a foglalataban levo ellenallas vagy feszultsegszabalyzo IC(mivel ugye egy LED ~1,8-2,1V koruli feszrol mukodik, igy korlatozni kell).
Ha a robogo fesszabalyzojarol nem stabil 12V jon a vilagitas reszen, hanem fordulattol fuggoen valtozik (pl felmegy 13-14V korulre es ott maximalizalodik), akkor roviditi az elettartamat.Autoknal is elofordul ilyen, az emeltfenyu izzoknal (pl GE Megalight stb eleve "tulhajtott" izzok).
A 12V az mehet 14 korulre is emelt fordulaton, viszont az izzo ezt nem birja sokaig. Ilyenkor a regebbi autokba sokszor be szoktak rakni egy "stabkockat"/vedoaramkort, amit az izzo ele kotve, ami mindegy mekkora feszt kap, az izzo fele akkor is max 12V-ot ad.Szoval ha a vilagitas reszen neked is hajlamos megszaladni a feszultseg es a LED nem toleralja, akkor erdemes lehet egy ilyet bekotni ele. Mindenesetre a gyari fesszab altalaban akkor szokott ilyet csinalni, ha mar a veget jarja, olyankor akar tobb volttal is kepes ingadozni felfele a feszultseg.
-
huniross
tag
Valaki írt itt múltkor, feszültség mérésekről a robogón. Nekem egy Jog-om van és valamiért elpukkant az utólagosan betett ledes fényszóró izzóm (kettő). Jól gondolom, hogy a fényszóróba szabályzott egyenfeszültség megy? A szabályzott az nyilvánvalónak tűnik, mert az izzó sem tűri a túlfeszt, de az izzó miatt nemigen kell egyenirányítani. Aki itt írt, valami 60 voltokat írt, amit nem is értettem. Nem sokból tartana megmérnem, de nincs ingerem motort babrálni ebben a hirtelen jött télben.
-
nyogo83
Topikgazda
Pontosan, ahogy huniross mondja.
Gyarilag ujonan mindegyik 50-es korlatozva van, hogy ne menjen 45-50-nel tobbet.
Az, hogy mi van olyankor, ha padon ellenorzik es gyorsabb, passz.
De ami ellenorzeseket lattam, ott inkabb a 125-os robeszokat vegzaltak. -
suste
veterán
válasz energy4ever #73551 üzenetére
Én csak osztrák ellenőrzéseket láttam youtube-on, de ott is látszott, hogy nagyon hamar (pár másodperc alatt) kiderül, hogy lesz-e belőle balhé.
50-60 körül még nem bántják az embert (valszeg pont a különböző terhelés miatt),
de ha szinte azonnal felugrik 60-70..majd 80++ -ra, azoknál jön a bünti
Az mondjuk érdekes lehet nálunk, hogy mi van, ha van "A"-s jogsija az illetőnek? Akkor gondolom "csak" a motor kategóriája miatti (rendszám?) bünti jön.A teljesen gyári állapotú SMKP robogókban benne van a variárotnál a gyűrű, ami miatt a max sebesség tuti 50 alatt marad, még akkor is, ha nincs az elektronikában folytás (vagy 13000-nél elrepül a dugattyú ).
-
válasz Casoli #73554 üzenetére
Az én motorom szalonból kihozva 47-48-at ment,természetesen 1000km-es kötelező szervíznél a kipufogó “ módosítva “ lett,és így már jóval több lett a végsebesség.
De lényeg a lényeg,hogyha új smkp-t vesz bárki,mindenkinek le lesz fojtva 50 alatt mert ez a törvény,csak így árulhatják. -
őstag
válasz energy4ever #73553 üzenetére
Szinte az összes új robogó vagy motor ami 50ccm alatti biztos hogy többet megy mint 40km/h. Ennyi erővel akkor bárki büntethető. Tegye fel a kezét, akinek csak 45-t tud végsebességre a robogója. Életem első segédmotorja egy Suzuki Sepia volt. Elkopott motorral, módosítás mentesen is ment 55-t. Életveszélyes is volt mikor az autók folyamatosan centikkel mellettem előztek, ezért lett cserélve egy kicsit komolyabb vasra.
Ja és a padon mérés nemtudom mennyire hiteles. Hogyan állítják be a sofőr súlyát?
[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
válasz Vismajor01 #73552 üzenetére
SMKP-nal leirt dolog az, hogy 45-el mehessen max. 40 pedig a megendett. Autonal nincsen sebessegbeli korlat. Japanban van nagy motoroknal olyan, hogy nem mehetnek 300-nal tobbel, ezert 299-nel megall a japan motorok szamlaloja(de amugy mennek tobbel is), ezert kb csak az Aprilia motorok tudnak kiirni 299-nel tobbet.
Emelkedo, szel, stb... Igen, ismeros. Nalam tuninggal sem megy a choi meg 45-ot, szembeszel, emelkedo, meg drasztikus vegsebesseg szempontjabol.
Hubay jeno ternel van egy feluljaro. StopShop parkolojabol kovetett a rendor, at a feluljaron, majd az elso utcaba amibe bejottem felre is allitott. Majd jol lebaszott, hogy "lassan mentem". Mondtam neki, hogy ez egy valodi segedmotor, 42km/h a vege, ez ennyit tud...
Ameddig nem voltak szoftveres motorvezerlok, addig nem lehetett megoldani, hogy emelkedon is elerje a 45-ot, de lejton viszont ne menjen tobbel. Nem tudom mit vart... Eddig mindket igazoltatasnal megkerdeztek, hogy elektromos Ott a kipufogo, berugokar, stb... Na mind1, eszuk az van, tutira, csak nem hordjak magukkal.[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
válasz energy4ever #73551 üzenetére
Én azt nem értem, hogy csak azért mert képes önerőből többel menni mint a megengedett, akkor az attól még mitől lesz szabálytalan? Eleve képtelenség valamit 45-re lekorlátozni, van szél, testsúly, emelkedő/lejtő etc.
Szal ha ráállok a kocsival és kijön a 230 elveszik a jogsimat...?! Vagy ha a motorom tud 80-al menni akkor az azt jelenti h én annyival is közlekedem?
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
energy4ever
addikt
válasz nyogo83 #73549 üzenetére
Amugy mi van olyankor, ha valoban 50ccm alatti, de pl megmerik, es 110km/h a vege? Marmint van valami minimalis bunti? Vagy egybol szabalysertes, kategorian kivuli vezetes, stb, stb?
Meg meddig huzzak tiltas nelkuli motoron a padon? Ameddig baja nem lesz?
Nalam az RS4 50 igen hamar felporog 13ezres fordulatra is, es szerintem nincsen benne tiltas alapbol se.A ChoiNori-aimat meg merhetik, szerintem megse tudna forgatni egy nagyobb padot kb.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz huniross #73546 üzenetére
Kint kb ugy ismerik az osszes ilyen megoldast, mint a tapasztaltabb hatarorok a rejtekhelyeket.
Itt is hamar kiokosodnanak ellenorzesnel.Amugy nagy ritkan itthon is kint szokott lenni az NKH mobil meropaddal, de inkabb a rendszam nelkuli 50-esnek hasznalt 125-os es nagyobb robogokat szurik ki vele.
De igazabol ha egy jo 50-est felraknak ra, az is bukik nyilvan, de azzal annyira nem foglalkoznak. -
huniross
tag
Tőlünk nyugatabbra mérik a robogók végsebességét igazoltatás keretében, és ha gyorsabban megy, mint lehetne, akkor bünti. Mondjuk ha bevezetnék nálunk, már látom is a rögvest szerveződő iparágat, ami titkos kapcsolókat építene be, hogy ne menjen csak negyvenet a mérés alatt.
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #73544 üzenetére
Ezek a minimumok, amiknek már rég működniük kéne .
A mai úttesti közlekedésben már nincsen "helye" (minden értelemben ) a lassú járműveknek.
Ha pedig gyorsan akarunk közlekedni, akkor kelljen a gépjárműre valamyilen oktatás/jogosítvány!!!
Szóval a cikkre visszautalva szerintem teljesen rossz az irány, amin gondolkodnak. Még több baleset lesz, és nem fog csökkenni a dugó ez miatt, hiszen aki kezdő, idős vagy alkalmatlan a 2 kerekes közlekedésre, az pont annyi helyet foglal el majd a kétkerekűvel az úton, mint egy autó, és még lassan is fog menni, ergo még lassíthatja is a forgalmat....Ami kicsi reményt ad a balsesetmentességhez, az a technikai fejlődés, konkrétabban a vezetést segítő technológiák (sávtartás, követési távolság tartás, útakadály figyelés, vészfék, ébrenlét ellenőrzés, stb), de nem lehet tudni mikorra terjed el teljesen. Remélem legalább olyan "gyors" lesz mint pl az ABS, de lehetne gyorsabb is, a lényeg hogy kötelező legyen... Utána talán már nem lesz akkora para az időskori vezetés sem, mert jelenleg, hogy saját felelősségre van bízva (az orvos nem dönt felelősen )......
A rendőr az 50-esnél menti meg a 70-nel haladó robogóst. Ok ez megtörténhet, még egy kis pénztől is megszabadítja....
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
A kerékpáros (és gyalogos) kreszoktatást én beemelném a tantervbe, mondjuk 3-4 osztályfőnöki órát, vagy tesiórát megérne. Sajnos sok gyerek lép le az úttestről nem megfelelő körültekintéssel, de mit is várhatnánk, ha az anyuka 2-3 sávos úttesten tolja keresztül a babakocsit piros lámpánál, miközben húzza magával a nagyobbik gyereket kézenfogva...
Ugyanígy 1 technikaórát a kerékpár alapvető karbantartásáról. Egyáltalán csak a megfelelő karbantartás szükségessége, fontossága, világítóberendezések, fék állapota, ellenőrzése, váltó, gumik.A rendőr az 50-esnél menti meg a 70-nel haladó robogóst.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
válasz energy4ever #73540 üzenetére
Gondolom a kolléga arra célzott, hogy régen a komar, jawa, riga, babetta és társainál már az 50cc korlát elég volt hogy a 45km/h elérhetetlen legyen. Az hogy smkp 45-t tud max, és kresz szerint 40-el mehet, a mai forgalomban eléggé veszélyes, hiszen nem tudod tartani a közlekedés ritmusát (félpercenként kielőznek senkinek se jó).
Régen 60km/h volt lakott területen a megengedett, de akkor a tanácselnöknek és a körzeti orvosnak volt csak autója, senkit nem zavart a 20km/h különbözet.Csak azóta sokkal több autó van, 40-es táblánál is 50-e mennek és szívbaj nélkül kielőz sávon belül (vagy záróvonalon) mert sietni kell munkába, iskolába. Ha nem lennénk ilyen idegbeteg rohanós nép, akkor jó lenne ez így. de nem jó. (mennek előttünk 70-el és mindenkiben ott van hogy mi a búbánatos halálért nem lehet 90-el menni (vagy inkább GPS szerint 95-el, mert azt még nem büntetik))
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
suste
veterán
válasz energy4ever #73540 üzenetére
A rendőr nem fogja megmenteni a 45-tel tögyörgő robogóst a 70-es táblánál, és a biciklis anyukát a gyerekével sem a főútvonalon kerékpározva, amikor elsodorják őket.
Pont ezekről a felelőtlen emberekről beszélek! A főútvonallal párhuzamosan mindig vannak kisebb utak a városban, de mégis mindig a főúton viszik a gyerekeket Csak mert nincs tiltva
Ekkora sebesség különbsegekkel nem szabadna ilyen (keskeny) útvonalon közlekedni, mert csak a szerencsén múlik, hogy nincs baleset...... -
energy4ever
addikt
"az smkp sem tudott száguldozni"
Akkor leirom, mert mar megint kodos dolgok vannak itt.
Egy segedmotor nem attol segedmotor, hogy 50ccm alatti. Ahogy regen sem, ugyan ugy, meg ma sem "szaguldozhat" egy smkp sem.SMKP:
-50ccm alatti
-max 4Kw
-tervezesi sebessege max 45km/hEbbol a 3 dologbol miert mindenki csak azt jegyzi meg, hogy "50-es", az segedmotor?
Tehat onnantol kezdve, hogy egy 50ccm alatti geped van, de az tud menni pl 80-al, szinten nem smkp-nak szamit, igy hiaba "50-es".
Ide nem szabalymodositas kell, hanem tobb rendor, tobb hordozhato vegsebesseg mero futopaddal...
-
suste
veterán
Pont ez az, hogy "lassú" járművekről volt szó, amikor ezeket a szabályokat lefektették!
Nem volt John Deere, meg versenykerékpár, az smkp sem tudott száguldozni.
Azóta óriási fejlődés volt, a szabályokat is módosítani kellene, mert ezek mára már nagyon komoly/veszélyes sebességekre képesek.
A KRESZ-ben már állati sok szabály vonatkozik a bicikli(S)re, de mit ér, ha nem is tudnak róla
Sajnos nagyon sok felelőtlen ember van, aki nulla tudással simán felül egy robogóra, de ott vannak a túl idősen (lelassult reflexekkel) vezetők is..... -
válasz macilaci78 #73522 üzenetére
Ott is az a gond, hogy "két kerék nem ugyan az, mint négy...."
Akkor ilyen alapon B jogsival kerékpározni se lehetne, meg smkp-t vezetni. Az "AM" "T" és "K" kategória is jár a B mellé, tehát lovas kocsit és lassú járművet is vezethetünk, pedig azt se oktatták... Kerti traktor is vicces tud lenni, amikor kanyarban becsuklik, az sincs benne az oktatásban, ilyen alapon....Alapvetően azt feltételezik, hogy az emberek nulla gyakorlattal fognak kimenni a forgalomba egy 125-ös géppel, mert ennyi eszük van. Valóságban meg felülni nem mernének rá.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
suste
veterán
válasz Tothgera30 #73536 üzenetére
Én a Pirelli Diablo-jat használom. Playen ez is fent van. Google maps térképen mutatja merre jártál, és el is menti a többi adattal együtt. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Vismajor01 #73535 üzenetére
Google Play-en a Speedometer app-ot (legelső), a célnak teljesen megfelel. Nálam jelet nem dobálta, zsebre téve sem kapcsolt ki, fél órás tesztkörön már próbáltam.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Vismajor01
addikt
válasz Tothgera30 #73487 üzenetére
Nem rossz. En ugyanilyen parameterekkel vagyok, milyen appot hasznaltal? Ossze hasonlitom az enyem mit tud (2004 Neo s)
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #73532 üzenetére
Erre valo lenne, de siman van olyan helyzet, hogy a karbiba is befolyik.
Ilyenkor kell jo sokaig rugdosni/inditozni vagy drasztikusabb esetben kivenni a gyertyat, hogy "kiszellozzon" a felesleg a hengerbol.
Sajnos belefutottam mar parszor sajat motoron/robogon is.
Sokszor ha a tuszelep szarabb, akkor pont eleg annyi benzin ami a benzincsap es a karbi kozotti csoben van. Mar az is okoz nehezkesebb inditast (ertsd: nem poccre/ket fordulatra indul).[ Szerkesztve ]
-
-
-
rostiron
őstag
Sziasztok.
Egy Yamaha jog reggelente nagyon nehezen indul.A szivatót cseréltem mert az tuti rossz volt. Bár javult a dolog, de még nem tökéletes.Még átnézem a csöveket és az üzemanyag ellátást.
Visszaolvasva látom hogy a vákumos benzincsap is lehet ludas a dologban. Viszont felmerült bennem egy kérdés. Mi köze a benzincsapnak az induláshoz ? A karbiba kell legyen annyi benzin hogy induljon nem ?Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
mumtaz
senior tag
Na azért annak is lenne valami értelme, ha kitakarják.
Mondjuk egy motoros fórumon jól lek@csögöz valakit jobb, ha ki van takarva a rendszám, mert ha összefutnak az utcán, a "Te voltál az a kis genyó, aki beszólt nekem XYZ fórumon?", akkor nyugodtan mondhatja, hogy "nem én voltam". Ellenkező esetben, ha nem takarja ki, jönne a viszont válasz: "De te voltál Te kis g@rény, látom a rendszámodból".
Egyébként én sem értem a rendszám kitakarást monodjuk autó/motor hirdetéseknél. Ok, a gyökszi kereskedők tudják, hogy rendszám alapján le lehet kérdezni az autó minden adatát, ezért is pakolnak (no meg a reklám miatt) saját táblácskát a rendszám helyére. És ha rendszám alapján lekért információk alapján az érdeklődő már el sem megy a kereskedésbe, nyilván nehezebb eladni az autót/motort.De eladók sem mind takarják ki. Pont nézegettem egy Opel Zafirát megvételre, ahol a teli képeken kifotosoppolták a rendszámot, de két féloldalnézeti képen nem és össze lehetett rakni a rendszámot. Le is kérdeztem, mert R-es rendszáma volt (12 éves autó). Azt hittem, kintről hozták be. Hát nem. Tavaly februárban még szép sárga E-s rendszáma volt. Meg 7 tulaja és ráadásul fiatalodott is, mert 2017 októberében még 764000Km volt benne, de tavaly szeptemberben már csak 261000.
-
suste
veterán
válasz nyogo83 #73515 üzenetére
Én sosem értettem ezt a rendszám kitakarósdit
Kimész az utcára aztán lefényképezhetsz millió gépjárművet a rendszámával együtt. Mit érsz vele
A rendszám lényege, hogy látszódnia kell, szóval nem perelhetsz be senkit az miatt, hogy megnézi, megjegyzi, lefényképezi, stbstb.
És ráadásul mire mész vele? (Kivéve azt a helyzetet amikor valami pofátlan szabálytalanság miatt fényképezik le, de akkor meg pont megérdemli, hogy megtalálja valami hatóság ...)
Az helyszínről árulkodó táblák eltakarásának több értelme van -
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #73506 üzenetére
Annyira nem vesztem el. Csak zajlik az élet.
Tavaly autót kellett rendbe rakni, hogy a régi autómból kivettük a motort és vettem egy ugyanolyan, de jó állapotú autót de motorhibával. Az én autóm motorjában meg csak 28000Km volt (nem felújított, hanem újonnan vettem a motort). Összeraktuk az autót és azzal kellett mászkálnom, mert mindig volt fusi munka. Erre jött egy gyökér februárban, aki úgy gondolta, hogy még átmegy a piroson és gtk-ra törte az autómat.A jetforce meg ugye állt egész télen. Hengerfej tömítést kellett cserélni, de egyéb baja nem volt. A hengerfej tömítést is csak azért cseréltem, mert még tavaly a hengerszettet is csak septibe raktam fel és nem volt rendes minőségű hengerfej tömítésem. Tehát ez a csere inkább elővigyázatosságból volt. De egyébként mindig pöccre indult. Mondjuk az akksim viszont kinyiffant 3 év után, úgyhogy azt cserélni kellett. De még mindig az airsal hengerszett van rajta. Ebben a szettben már ~4500Km van, szóval már 3x annyi, mint az eddig legtöbbet kibírt kínai vashengerben.
Szóval most megint nem csak, hogy felváltva járok autóval és a jeforce-al, hanem sajnos csak a jetforce-al és egy csomó mellékes melót megint nem tudok elvállalni, mert a legtöbbhöz autó kellene. De a jetforce megy, mint a kisangyal.
[ Szerkesztve ]
-
Debilon
addikt
válasz macilaci78 #73522 üzenetére
de, akkor is írtam és linkeltem, hogy az a cikk is külföldről szólt, ugyanúgy romániáról mint ez, csak a clickbait címbe nem írták bele, hogy melyik ország
ebben a cikkben is szerepel, hogy "szenátus", meg .ro domain a link
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Casoli #73521 üzenetére
En legtobbet ezt a fajtat hasznaltam Quick piercing test needle.
-
Debilon
addikt
válasz macilaci78 #73509 üzenetére
az megvan, hogy ez a cikk meg romániáról szól?
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz perge666 #73513 üzenetére
Hyosung Karion 125, a Yamaha TW -nek a koreai valtozata.
Suzuki GS/DRZ blokk van benne(kinaiak is csinaljak 156FMI motorkoddal).A kipufogon meglepodtem, mert 3-40 perc maszkalas utan is siman meglehet fogni kezzel a kulsejet.
Raadasul olyan masszivan rogzitve lett, hogy meg se moccan a helyen.
Szoval nem lesz baja semminek ami a kozeleben van(bevallom eloszor nekem is ez volt a param).Amugy a dobnak a gyartojat csak ajanlani tudom. Iszonyat minosegi a cucc, nagyon szep hangja van, 5 ev garival aruljak (lengyel, Dominator Exhaust [link]).
Szallitassal, csatlakozo csovel mindennel egyutt 37 ezer volt, ugy hogy 4 nap alatt hozta meg a UPS.Suste: igazabol ott annyira nem latszik zavaroan, mint az elson(az egy regebbi kep). Aztan meg a masik, hogy jelentosege nincs. Max lekerdezi az ember a multjat a gepnek
[ Szerkesztve ]
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Casoli #73510 üzenetére
Kis darab vezeték+egy nagyon kis méretű biztostű ha nincs más
Egyebkent legolcsobban eBay/aliexpress, de az enyemet kb 7-8 eve elhagytam es ha szukseg van ra, akkor a fenti modszerrel merek. Nem milivoltokat kell rendszerint olyankor kergetni, ugyhogy annyi pontatlansag belefer.
[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
válasz macilaci78 #73509 üzenetére
"A tervezet értelmében B kategóriás jogosítvánnyal csak a legtöbb 11 kW teljesítményű, legtöbb 125 köbcentis robogók vezethetők, vagyis azok, melyekhez jelenleg A1-es kategóriájú jogosítványra van szükség."
Persze, mert 125ccm-bol is csak robogo letezik, ahogyan 50ccm-bol is...
Nalam kresz oktatason azt mondtak, hogy vezethetek majd B jogsival, forgalomban: Autot, mopedautot, es robogot. Szoval szeretnek egy 650-es burgmant... Ja, hogy nem, mert ott a "robogo" azt jelentette, hogy smkp...!?
Amugy latszik a tudatlansag a robogos beszolasok utan. Nem ertem miert ir ennyire nem hozzaerto, ilyen cikket.
-
macilaci78
nagyúr
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz perge666 #73504 üzenetére
Pont szerdan voltam ugy, hogy a sajat motoromra is jutott vegre ido, hogy felrakjam az uj kipufogot.
A reginel a dobnal el volt mar repedve/rozsdalva a csonel. Levettem, erre a kezemben maradt kulon a dob, kulon a cso
A gond ott kezdodott, hogy nem stimmelt a dobhoz kapott adapter es picit nagyobb is az uj dob. Csak ugy siman nem ment fel a helyere es en meg 25km-re voltam otthonrol muhelyben, szoval a regi mar nem mehetett vissza, az uj meg nem akarta sehogy kiadni a meretet, valahogy meg haza is akartam jutni.
Egy probara beinditottam dob nelkul, hogy elguruljak valami kozeli kipufogoshoz, de 5 masodperc mulva leallitottam, mert szerintem a rendor a kovetkezo saroknal az arokba lott volna a hangja miattVegul szazszori felprobalas, flexeles, hegesztes utan felment a helyere. Eloszor ugy gondoltam hogy ideiglenesre, aztan majd gyartatok uj leomlot vegig, de ismerve hogy mennyire szokott a sajatomra ido jutni, szerintem sokaig lesz meg ez igy fent
Ja, az index es a dob koze pont befer 1 ujjam, szoval pont jo
Meg kell gyartatnom ra egy E-jeles adattablat, mert jelenleg semmilyen jelzes nincs rajta
[ Szerkesztve ]
-
-
mumtaz
senior tag
Én pont a héten csináltam egy teletankos fogyasztásmérést. 109Km-en 3,24l benzin.
Bár az én gépem nem mérvadó, mert 70-es henger van rajta és injektoros (TSDI) Jetforce. -
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest