Hirdetés
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lbence
aktív tag
Sziasztok!
Nem is tudtam, hogy van ilyen topik, de örülök, hogy rátaláltam.
Múlt hétvégén vettem egy 2012-es Piaggio Zip-et, egyelőre normális képem nincs róla, csak dokumentáltam a megvételét: Kép
Kismotorozásban van némi tapasztalatom, 6-7 éve van egy Simson Schwalbém (Kép, azt szoktam használni, viszont teljesen más a két motor.Két kérdésem lenne.
Először is, az eladó azt mondta, hogy folytás már nincs a motorban, de a kipufogón még van egy vak cső, gondolom az is fojtás. Ha ezt a dobot lecserélném egy nem rezonátoros darabra, az dobna a teljesítményen? Ilyenre gondoltam mondjuk, bár kicsit drágállom: [link]
Illetve, szeretnék még egy plexit rá, mert munkába-járáshoz használnám és általában elegánsabb ruhában járok dolgozni, jó lenne ha lenne egy kis védelem, merre érdemes ilyen kiegészítő után nézni?
Ilyesmire gondoltam.[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
Köszi a válaszokat!
Jaja, nem szeretnék rezonátort, kamaszként öcsém robogóján tapasztaltuk, hogy milyen, 30 évesen már nem vágyok rá.A pontos típus egyébként Piaggio Zip 50 2t, és ezt a típust 2009-2012-ig gyártották, de ahogy a neten néztem egy 15 éve ugyanígy néz ki a Zip, sokat nem módosítottak a formáján.
Schwalbés kalandjainkat, egyszer a totalbike is megírta: [link]
-
lbence
aktív tag
válasz sityupityu #68343 üzenetére
Igen, a bakonyalján végezték a műtétet, ismerős már így vette.
-
lbence
aktív tag
Sziasztok!
Ha veszek egy ilyen szélvédő plexit, akkor ezt simán fel tudom szerelni a motorra ugye?
A termék leírásában az szerepel, hogy a szett tartalmazza a felszereléshez szükséges összes tartozékot.Köszi
-
lbence
aktív tag
Egész jól elbeszélgetek magammal is.
Nem működik a km óra a Piaggio Zipen, amit vettem.
Azt vettem észre, hogy nem lehet rendesen meghúzni a spirált a meghajtón, mert elforog az a része, amin meg lehetne húzni a kontraanyát. Bizonyos állásokban azért forgat, de általában 15 mp-ig bírja.
Felraktam egy videót, hátha nem érthető, hogy melyik része forog el:
[link]Új meghajtóval, már elvileg jó lesz, ugye?
Köszi.
-
lbence
aktív tag
Érdemes körülnézni az autós-motoros iskolák oldalán, ott korrektül le van írva, hogy mi merre hány méter.
-
lbence
aktív tag
válasz sityupityu #68432 üzenetére
Képviseltem már az egyik ismerősömet bíróság előtt azért, mert cross-motorozáshoz levette a rendszámot a motorjáról és a cross pálya és a benzinkút közötti 100 méteres közúti szakaszon elcsípték és egyedi azonosítójellel visszaélés miatt vádat is emeltek ellene...
[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
Felkerült a plexi. Egyelőre bejön, pedig féltem hogy kenyelmetlenebb lesz a használat, de nem. A bukó plexijet sem kell lehajtani.
(Viszont jobb lett volna ha Vespat veszek, az jobban takarza volna a lábam, de annyi pénzt már sajnáltam volna. -
lbence
aktív tag
Ha megallitanak es keresnek egy alvázszámot vagy motorszámot rajta akkor abban valószínűleg szerepni fog a 125 karaktersor. Egyik ismerősömnek tizen egynéhány évvel ezelőtt amikor még csak smkp jogsija volt, elvették pár hónapra mert egy 125-ös kis Zip-el mászkált, pedig az még nem is egy feltűnő darab.
-
lbence
aktív tag
válasz sityupityu #68970 üzenetére
Testvérem 125-ös Yamaha robeszában (talán Cygnus) is volt ilyen kapcsoló. (Finom kis gép volt, csak ugye a papírok..)
-
lbence
aktív tag
Sziasztok!
Több bejegyzésben ajánlottáktok a CASTROL POWER 1 RACING 2T olajat, végül vettem egy literes flakont a Piaggio Zipembe. (Gyári, 50 ccm, léghűtés, 2013-as)
Az 1 literes flakoból még maradt 2-3 deci, a Schwalbemban is pont tankolni kéne, abba is mehet, ugye?
Erről van szó. -
lbence
aktív tag
válasz sityupityu #69079 üzenetére
Ja, tankoltam bele 100-as benzint is, igen veszi a lapot, és nem is nagyon füstöl. :-)
Hétvégén volt egy kis összeröffenés.[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
válasz sityupityu #69081 üzenetére
Köszi! A sötétkék az indexel.
-
lbence
aktív tag
válasz sityupityu #69083 üzenetére
Igen, szerintem ezt a túránkat linkeltem be.
-
lbence
aktív tag
Sziasztok!
Januárban vettem egy 2013-as 2T 50-es légűtéses Piaggio Zipet, kevés km-el, megkímélt állapotban.
Sajnos a fogyasztás 6-7 liter körül alakul, egy teljes tankkal 110 km-t tudok elmenni és 6-7 liter között tudok tankolni bele.
Írtam az előző tulajnak, hogy nála mennyit evett, de azt mondta, hogy ő összesen 10 km-t ment vele, miután kivette belőle a folytásokat, úgyhogy nem osztotta meg a tapasztalatait.
Most annyit tudok, hogy minden folytás ki van véve belőle, és a karbiban van egy nagyobb fúvóka, a kipufogója meg a gyári még.
Jövő héten viszem szerelőhöz, rendeltem egy Gianelli Go kipufogót, kiváncsi vagyok, hogy javulni fog-e a fogyasztás, vagy csak a teljesítmény.
A szerelő azt mondta, hogy előbb rakjuk fel a kipuffot, aztán utána nézzük meg, hogy hogy alakul a fogyasztás, ha továbbra is magas, akkor betesz egy kisebb fúvókát.
Egyébként 65 körül van a végsebesség nagy plexivel, én meg ilyen 90 kg körül mozgok súlyban.Ti mit javasoltok még, mivel lehetne optimalizálni a fogyasztást? Gumik felfújva, légszűrő új. Sajnos sok a rövid 1-2 km-es táv, de megyek hosszabbakat is, viszont csak városon belül használom.
Üdv,
Bence -
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #69284 üzenetére
Fojtást csúnyán elirtam..
Értem amit írsz, csak arra is gondoltam, hogy erőlködik a motor ezzel a gyári kipufogóval.
A nagyobb fúvóka tudom, hogy tuning, és nem a fojtás része, az előző tulaj biztos ettől várt egy kis teljesítmény növekedést. Remélem hogy ezzel a fojtás nélküli kipufogóval kicsit nagyobb lesz a teljesítmény, es alacsonyabb a fogyasztás, kíváncsi leszek.[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
Megjött a Giannli Go kipuf, jobban gyorsul a gép, és a végsebesség is kicsit magasabb lett.
Szerintetek egy Malossi Multivar varióval lehetne még kicsit dobni a teljesítményen?
Aztán abbahagyom a költekezést.
(Piaggio Zip 50-es, 2013-as)[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
válasz sityupityu #69341 üzenetére
Azért érezhető a cső hatása is a menetteljesítményen, a régi gondolom már el is volt kokszosodva.
-
lbence
aktív tag
-
lbence
aktív tag
válasz flegga92 #69368 üzenetére
A társasházban egyik szomszéd is ilyen Gulliverrel jár, mondjuk az elég viharvert. A Zipemhez képest ez egy óriás, de el vagyok én a Zippel is.
Egyébként most Győrben elkezdtem figyelni és majdnem minden nap látoni egy Vespa Gts-t (250-es) rendszám nélkül. (Nem ugyanazt.) Nem értem, hogy a rendőrök miért nem vadásznak rájuk. Valaki ilyennel balesetet okoz, még az sem biztos, hogy fizet a biztosító, nem szabadna szemet hunyni efelett szerintem.
-
lbence
aktív tag
válasz flegga92 #69374 üzenetére
Viszont a kötelező biztosítás olcsóbb ha júl tudom, és a két évenkénti műszaki vizsga sem túl drága. Viszont a használt papíros 125-ös robogók is drágábbak lettek, néha a 150-es olcsóbb ugyanabból a modellből..
Egyik ismerősöm is Cygnussal járt, ugyanígy papírok nélkül, de végül inkább eladta.[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
Igen, tervben van egy kolátozott A-s jogsi és egy 150-es ET4 Vespa, vagy egy gts.
A b125-el kicsit korlátozottak a lehetőségek és a 125-ösök ára is felment a a b125-ös jogsi miatt. Most tavasszal kezdtem el napi szinten robogózni a Zip-el, előtte sokat jártam a Schwalbéval, de melóbajárással nem szívesen nyúztam. (mondjuk nyáron gyakran jártam vele) -
lbence
aktív tag
válasz orosziem81 #69651 üzenetére
Köszönöm szépen, ezekkel tisztában vagyok.
-
lbence
aktív tag
Amikor vettem a robogót, sokszor én is kicsit büdösnek éreztem a kipufogó szagát még a Schwalbe után is, de ahogy kifgyott belőle az olaj, és is a fent linkelt Castrolt vettem, azóta semmilyen szagot nem éreztem.
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #69911 üzenetére
Oda is tolhatod, csap pár száz méter ezek szerint. :-)
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #69961 üzenetére
Ha van index akkor működnie kell és azt használni, ha nincs index, akkor pedig karjelzés. Kresz 29. § (3) Az irányjelzést irányjelző készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármű esetében pedig karral vagy jelzőtárcsával kell adni, oly módon, hogy az elölről, hátulról és a megfelelő oldalról jól látható legyen.
-
lbence
aktív tag
válasz BlackPriest #69958 üzenetére
Világítás nélkül szerintem semmilyen gépi meghajtású jármű nem vehet részt a forgalomban, majd este csekkolom a KRESZ-t.
[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
válasz perge666 #70014 üzenetére
Én tavaly nyáron még sokat jártam a Schwalbemmal (72-es) dolgozni, ő még bírta volna, én viszont már nem akartam kínozni és kicsit macerás volt, hogy a bukót mindig cipelni kellett és csak lakattal mertem bárhol otthagyni. De ha vkinek nincs kedve életben tartani ezeket az öreg jarganyokat, annak tényleg csak nyűg. Egyik barátom unokaöccse tavaly nyáron 14 évesen vett egy S50-et azóta azzal jár suliba, edzésre, külön-órára. Azóta vett rá gy korrekt rezót is, még alattam is 70-et megy. Amikor megvették akkor kicsit rendbeszedték, azóta csak a sárvédőt kellett rövidíteni, és a rezót felszerelni.
[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
Schwalbe-ban volt, vagy Star-ban. Star típusokat annyira nem ismerem, de mintha azt csak ezzel a blokkal gyártották volna, Schwalbehoz gyárották már a kényszerléghűtés nélküli verziót is. (Onnan könnyű megkülönböztetni őket, hogyha szembeállsz a motorral, ennek a régi kényszerléghűtéses típusnak a jobb oldalon van a kipufogója.)
-
lbence
aktív tag
válasz Bling95 #70266 üzenetére
Vespáknál az a specialitás, hogy fém kasztnija van, és nincs külön váza.
Meg kell nézni az alját, hogy rozsdásodik-e, ha igen, mennyire.
Ha estek vele és esetleg kicsit ferde lenne, azt nagyon nehéz javítani, de azt éreznéd is menet közben, és úgy is tudod ellenőrizni, hogy kiveszitek a bukósisaktartó teknőt (ET2-ben azt hiszem, hogy egy mozdulattal kivehető) és megnézitek, hogy egyenesen áll-e a hátsókerék, egy vonalban van-e az elsővel. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen TV-t vegyek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PlayStation 5
- Mozilla Thunderbird
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Amazon Fire TV stick/box
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Megkerülhetik környezetvédelmi törvényeket a chipgyártók az USA-ban
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Sorozatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen