-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lbence
aktív tag
válasz piaggionrg #73878 üzenetére
Nekem a Simon csinálta ezt, amikor alacsony volt az úszószint, bár nem egyből kezdte, hanem egy 20 mp eltelt a teljes gáz és a fulladás között. Azon hajlítással lehetett állítani a szintet...
-
lbence
aktív tag
válasz Chereiose #73008 üzenetére
Nekem ilyen Zipem van, ugyanígy 2013-as, csak 2t. 145-ert vettem tavaly januárban, 9000 km-el. Futómű, fék városban elmegy, állvedő nélküli sisakot használok, az simán befér az ülés alá. Egy nagy plexit vettem rá, nekem így kényelmesebb, mert elegánsan járok dolgozni.
Viszont nekem a 2t jellege lesz a veszte, mert a nagy plexivel, városban gyakran rövid távon 6 litert zabál. -
lbence
aktív tag
válasz energy4ever #72887 üzenetére
Meg mintha le lenne dugózva az 2t olajbetöltő is az ülés alatt, nem?
-
lbence
aktív tag
válasz Tothgera30 #72625 üzenetére
Na, akkor gyorsan megoldódott.
-
lbence
aktív tag
válasz Vismajor01 #72607 üzenetére
Nekem nincs tapasztalatom kifejezetten segédmotoros biztosítós ügyben, de a kötelező gépjármű felelesősségbizotsításról szóló törvény értelmében a károdat meg kell téríteni, lehet hogy smkp-nál is van gazdasági totálkár. Ilyenkor a motornak a károsodás időpontjában fennálló értéke és a roncsérték közötti különbözetet fizetik.
A károdat a károkozó biztosítójánál neked kell bejelentened, én a helyedben bejelenteném a motoron kívül a bukósisakot, ruhát is és egyéb dologi kárt is, ha keletkezett.
Privátba egyébként tudok többet segíteni, írj nyugodtan. -
lbence
aktív tag
válasz Tothgera30 #72605 üzenetére
Olvasd el a 72583-as bejegyzést, bár remélemjük, hogy ennyire nem súlyos a helyzet, de könnyű kizárni.
-
lbence
aktív tag
válasz KTMHobby3 #72320 üzenetére
Én a Simsonba a kúton kapható legdrágább Shell benzint tankoltam áprilisban, majd novemberig hozzá sem nyúltam. Simán indult (5. rugásra kb), totál meglepődtem. Persze azóta sem nyúltam hozzá, majd talán megint márciusban. (A Zippel simán járok 0 fok felett, ha száraz idő van, de most egy hete a sok csapadék miatt csak az autót használom, ki is kéne szerelnem az akksit.)
-
lbence
aktív tag
Zip-ből, aminek ilyen féloldalas futóműve van, az sport változat, csak az SP-t szerelték azzal, ha jól tudom.
Ráadásul azt hiszem, hogy az vízhűtéses, sok helyen szokták dícsérni azt a blokkot, bár ugye ki tudja, hogy milyen állapotban van.body007 : Szép, tényleg, láttam is már itt a fórumon.
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #72219 üzenetére
Azért ebben a nem teljesen átlagos testalkatod is benne van.
A Zip alattam (80kg) óra szerint a 75-öt megfutja, és abszolút nem hosszú a fékút.
Nem járok vele ennyivel egyébként, 50-60 között poroszkálok vele, de nagyobb felüljárókon a nagyobb sebességet érzen biztonságosnak. -
lbence
aktív tag
válasz sityupityu #72185 üzenetére
Aha, köszi, ez a variátor akkor jó lesz nekem szerintem.
A rezonátort kihagyom, a munkám miatt sem szeretném, hogy mindenki meghallja, hogy épp megjöttem az irodába. -
lbence
aktív tag
válasz sityupityu #72183 üzenetére
Tehát alacsonyabb fordulaton is kicsit nyomatékosabb lesz?
Ilyenre gondoltam.
Rezonátort nem szeretnék, az ismerősöm inkább a 70-es hengert javasolta, de a járatással nem bajlódnék, így a multivario felé indulnék. -
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #72095 üzenetére
Simsonon ugyanígy használom én is.
-
lbence
aktív tag
Én biciklivel jártam a robogó előtt, de a robogó egyszerűbb, nem kell mindig lezárni, nem melegszem ki rajta.
Sokszor van, hogy a belvárosból ki kell ugranom az ipari parkba, vagy hosszabb távot kell legyűrnöm, nekem egyszerűbb a robogó, csak célszerűbb lenne egy 4T, bár annak a menetdinamikájával nem lennék kibékülve gondolom. :-)perge666 A simsonok is váltósak, azért esznek kevesebbet.
-
lbence
aktív tag
válasz perge666 #72039 üzenetére
A Derbid nem is variós, nem? A variator nem tesz sok jót a fogyasztással.
Döntően rövid távokon használom (<2km), van rajta nagy plexi is, de ezek a 2t 50-esek nem fogyasztásbajnokok. Ha drágán megvettem volna újonnan, akkor is ennyit enne, úgyhogy nem értem a hasonlítgatásodat. Viszont 130-ert csoda volt így is, az új árát nekem nem érné meg. De ha ezzel szeretnéd magad igazolni az új motor vásárlás mellett, szerintem nem a legjobb indokot találtad. -
lbence
aktív tag
válasz Tothgera30 #71992 üzenetére
Ha nem használták sokat, simán lehet, hogy kiszáradt a szimering, és ezért hagy ennyi koszt a becsúszószáron. Legalábbis én ebből messzemenő következtetéseket nem vonnék le a futásteljesítményt illetően.
-
lbence
aktív tag
Ha alapból nem volt rajta tompított, akkor nem kell tompított. De nem jogosít fel arra, hogy ledet rakj rá.
Kresz 44. § (2) Nem kell a tompított fényszóróval kivilágítani az egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló olyan lassú járművet, amely sík úton önerejéből 15 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a tompított fényszóróval fel nem szerelt segédmotoros kerékpárt. -
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #71940 üzenetére
Én pedig csak 80 kg vagyok, úgyhogy akkor lehet hogy tobbunket kevert össze.
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #71931 üzenetére
Bringás és robogós elé sokkal könnyebben kikanyarodnak az autósok, sötétben, világosban egyaránt, én is ezt tapasztaltam.
[ Szerkesztve ]
-
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #71645 üzenetére
És te milyen távokon használod? Másfél kilire van a munkahelyem, szinte minden nap ezzel járok, de szoktam hosszabb távokra is használni persze. Plexit nem veszem le, mert elegánsabb ruhában járok dolgozni és sokkal vedetebb így a közlekedés számomra.
A kocsit csak akkor veszem elő, ha vkit vinnem kell, vagy városon kívül megyek. -
lbence
aktív tag
Nálam az a gond, hogy a 2T Zip 5,9-et eszik. Elvittem szerelőhöz, azt mondta, hogy a legkisebb fuvoka van benne, szivató jól működik, nem tud segíteni. Sokszor rövid távon használom (1-2 km) es a belváros miatt rengeteg megallas es újraindulás van, de ennél ovatosabban nem tudnam már húzni a gázt. Esetleg probalkozzak nehezebb görögőkkel? Folytas nincs benne, egy Gianelli Go kipufogó van fent, es egyébként jól megy, kis gazadasra is jól megindul, a vége plexiel a 85kg-s sulyommal 70 körül van, de max 55-el szoktam vele járni.
-
lbence
aktív tag
válasz spanglee001 #71631 üzenetére
Csúnyán megettem a matrica tuningot.
-
lbence
aktív tag
válasz spanglee001 #71628 üzenetére
Micsoda Akrapovic kidörgő. Mennyit dobott a teljesítményen?
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #71564 üzenetére
Barátom 300-as Vespa Gts-e is beéri 3,5-4 literrel, pedig általában városban használja.
Most vett mellé egy 250-es etz-t, állítása szerint az első fogyasztása 5,5 liter volt, ebből a fele volt város. Kipróbáltam én is, elég jól megy.[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
válasz BlackPriest #71392 üzenetére
Viszont a 125-ös beéri 3 literrel, míg a 2T tuningolt 50-es le fogja ennyi a gatyádat.
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #71214 üzenetére
Muszáj ezt itt?
-
lbence
aktív tag
válasz Winchester95 #70859 üzenetére
Nekem a Simson sem pörög fel rendesen, ha hidegindítás után szivatóval húzok egy nagyobb gázt.
-
lbence
aktív tag
válasz Winchester95 #70856 üzenetére
de hideg motorral miért indulsz el csutka gázt húzva, ártott neked az a robogó?
szerintem azért van mert hideg a motor, az enyém is ezt csinálja, és nem csak 50 m-ig, inkább 3-400 m-ig. -
lbence
aktív tag
válasz Winchester95 #70738 üzenetére
Igen, az első keréknél. Legalábbis az én Zipemen.
Az enyém kikopott.[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
válasz Winchester95 #70736 üzenetére
Nálam is ez volt, hogy ha forgattam a kereket akkor forgott a spirál, de ahogy összeraktam es elindultam már a sarkon nem mért az óra. A meghajtó volt elkopva.
-
lbence
aktív tag
válasz sityupityu #70718 üzenetére
Én is ezt akartam mondani, hogy a Schwalbe akkor csinálta ezt amikor alacsony volt az úszószint, de a kolléga problémáit illetően már rég elvesztettem a fonalat.
-
lbence
aktív tag
válasz V.Stryker #70694 üzenetére
Nekem nem hiányzott onnan a felirat, és most egy google keresés alapján megerősítettem, hogy csak a bal oldalon van rajta gyárilag Vespa felirat.
Egyébként 17 éves, lehet, hogy itt-ott fényezve volt, ki kell próbálni és jól meg kell nézni. Pár hete Siti forumtárs leírta alaposan, hogy egy Vespán miket kell vásárlás előtt megnézni.[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #70552 üzenetére
No offense, de a reakció is kicsit túlzó volt.
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #70545 üzenetére
"Nem baj Csoki, azért kemény voltál..."
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #70510 üzenetére
Igen, meg 4 ütem.
-
lbence
aktív tag
válasz sityupityu #70466 üzenetére
Igazad van, csak nem biztos, hogy mindenki tisztában van azzal, hogy egyszerre több bűncselekményt is megvalósít azzal, hogy 125-ös robogót vesz papírok nélkül.
Egyszer elkövet egy okirattal visszaélést, mivel 50-esként adják el a motort, másrészt megtéveszi a biztosítót, ami mondjuk legalább egy csalás, amikor hamis adatokat ad meg a biztosítás megkötésénél, és nincs is érvényes biztosítása. Ha jogosítványa sincs a nagyobb motorra akkor ugye vezetői engedély nélkül vezet. (Ez utóbbi sztem "csak" szabálysértés.)
Ha teszel egy 70-es hengert az 50-esre ott legfeljebb a biztosítót téveszted meg, nem hamisítasz magánokiratot.
Ha igény van rá, alaposabban is utána tudok nézni, mert ezeket csak így ex has mondom.[ Szerkesztve ]
-
-
lbence
aktív tag
válasz Bling95 #70266 üzenetére
Vespáknál az a specialitás, hogy fém kasztnija van, és nincs külön váza.
Meg kell nézni az alját, hogy rozsdásodik-e, ha igen, mennyire.
Ha estek vele és esetleg kicsit ferde lenne, azt nagyon nehéz javítani, de azt éreznéd is menet közben, és úgy is tudod ellenőrizni, hogy kiveszitek a bukósisaktartó teknőt (ET2-ben azt hiszem, hogy egy mozdulattal kivehető) és megnézitek, hogy egyenesen áll-e a hátsókerék, egy vonalban van-e az elsővel. -
lbence
aktív tag
Schwalbe-ban volt, vagy Star-ban. Star típusokat annyira nem ismerem, de mintha azt csak ezzel a blokkal gyártották volna, Schwalbehoz gyárották már a kényszerléghűtés nélküli verziót is. (Onnan könnyű megkülönböztetni őket, hogyha szembeállsz a motorral, ennek a régi kényszerléghűtéses típusnak a jobb oldalon van a kipufogója.)
-
lbence
aktív tag
válasz perge666 #70014 üzenetére
Én tavaly nyáron még sokat jártam a Schwalbemmal (72-es) dolgozni, ő még bírta volna, én viszont már nem akartam kínozni és kicsit macerás volt, hogy a bukót mindig cipelni kellett és csak lakattal mertem bárhol otthagyni. De ha vkinek nincs kedve életben tartani ezeket az öreg jarganyokat, annak tényleg csak nyűg. Egyik barátom unokaöccse tavaly nyáron 14 évesen vett egy S50-et azóta azzal jár suliba, edzésre, külön-órára. Azóta vett rá gy korrekt rezót is, még alattam is 70-et megy. Amikor megvették akkor kicsit rendbeszedték, azóta csak a sárvédőt kellett rövidíteni, és a rezót felszerelni.
[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
válasz BlackPriest #69958 üzenetére
Világítás nélkül szerintem semmilyen gépi meghajtású jármű nem vehet részt a forgalomban, majd este csekkolom a KRESZ-t.
[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #69961 üzenetére
Ha van index akkor működnie kell és azt használni, ha nincs index, akkor pedig karjelzés. Kresz 29. § (3) Az irányjelzést irányjelző készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármű esetében pedig karral vagy jelzőtárcsával kell adni, oly módon, hogy az elölről, hátulról és a megfelelő oldalról jól látható legyen.
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #69911 üzenetére
Oda is tolhatod, csap pár száz méter ezek szerint. :-)
-
lbence
aktív tag
Amikor vettem a robogót, sokszor én is kicsit büdösnek éreztem a kipufogó szagát még a Schwalbe után is, de ahogy kifgyott belőle az olaj, és is a fent linkelt Castrolt vettem, azóta semmilyen szagot nem éreztem.
-
lbence
aktív tag
válasz orosziem81 #69651 üzenetére
Köszönöm szépen, ezekkel tisztában vagyok.
-
lbence
aktív tag
Igen, tervben van egy kolátozott A-s jogsi és egy 150-es ET4 Vespa, vagy egy gts.
A b125-el kicsit korlátozottak a lehetőségek és a 125-ösök ára is felment a a b125-ös jogsi miatt. Most tavasszal kezdtem el napi szinten robogózni a Zip-el, előtte sokat jártam a Schwalbéval, de melóbajárással nem szívesen nyúztam. (mondjuk nyáron gyakran jártam vele) -
lbence
aktív tag
válasz flegga92 #69374 üzenetére
Viszont a kötelező biztosítás olcsóbb ha júl tudom, és a két évenkénti műszaki vizsga sem túl drága. Viszont a használt papíros 125-ös robogók is drágábbak lettek, néha a 150-es olcsóbb ugyanabból a modellből..
Egyik ismerősöm is Cygnussal járt, ugyanígy papírok nélkül, de végül inkább eladta.[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
válasz flegga92 #69368 üzenetére
A társasházban egyik szomszéd is ilyen Gulliverrel jár, mondjuk az elég viharvert. A Zipemhez képest ez egy óriás, de el vagyok én a Zippel is.
Egyébként most Győrben elkezdtem figyelni és majdnem minden nap látoni egy Vespa Gts-t (250-es) rendszám nélkül. (Nem ugyanazt.) Nem értem, hogy a rendőrök miért nem vadásznak rájuk. Valaki ilyennel balesetet okoz, még az sem biztos, hogy fizet a biztosító, nem szabadna szemet hunyni efelett szerintem.
-
lbence
aktív tag
-
lbence
aktív tag
válasz sityupityu #69341 üzenetére
Azért érezhető a cső hatása is a menetteljesítményen, a régi gondolom már el is volt kokszosodva.
-
lbence
aktív tag
Megjött a Giannli Go kipuf, jobban gyorsul a gép, és a végsebesség is kicsit magasabb lett.
Szerintetek egy Malossi Multivar varióval lehetne még kicsit dobni a teljesítményen?
Aztán abbahagyom a költekezést.
(Piaggio Zip 50-es, 2013-as)[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #69284 üzenetére
Fojtást csúnyán elirtam..
Értem amit írsz, csak arra is gondoltam, hogy erőlködik a motor ezzel a gyári kipufogóval.
A nagyobb fúvóka tudom, hogy tuning, és nem a fojtás része, az előző tulaj biztos ettől várt egy kis teljesítmény növekedést. Remélem hogy ezzel a fojtás nélküli kipufogóval kicsit nagyobb lesz a teljesítmény, es alacsonyabb a fogyasztás, kíváncsi leszek.[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
Sziasztok!
Januárban vettem egy 2013-as 2T 50-es légűtéses Piaggio Zipet, kevés km-el, megkímélt állapotban.
Sajnos a fogyasztás 6-7 liter körül alakul, egy teljes tankkal 110 km-t tudok elmenni és 6-7 liter között tudok tankolni bele.
Írtam az előző tulajnak, hogy nála mennyit evett, de azt mondta, hogy ő összesen 10 km-t ment vele, miután kivette belőle a folytásokat, úgyhogy nem osztotta meg a tapasztalatait.
Most annyit tudok, hogy minden folytás ki van véve belőle, és a karbiban van egy nagyobb fúvóka, a kipufogója meg a gyári még.
Jövő héten viszem szerelőhöz, rendeltem egy Gianelli Go kipufogót, kiváncsi vagyok, hogy javulni fog-e a fogyasztás, vagy csak a teljesítmény.
A szerelő azt mondta, hogy előbb rakjuk fel a kipuffot, aztán utána nézzük meg, hogy hogy alakul a fogyasztás, ha továbbra is magas, akkor betesz egy kisebb fúvókát.
Egyébként 65 körül van a végsebesség nagy plexivel, én meg ilyen 90 kg körül mozgok súlyban.Ti mit javasoltok még, mivel lehetne optimalizálni a fogyasztást? Gumik felfújva, légszűrő új. Sajnos sok a rövid 1-2 km-es táv, de megyek hosszabbakat is, viszont csak városon belül használom.
Üdv,
Bence