-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
syler123
veterán
válasz BlackPriest #71099 üzenetére
De ha a vákumos benzincsappal folyik, akkor a kézi nyitott állapotában is fog nem? Lehet nekem a tűszeleppel van a gond, túlzottan nem értek hozzá és értelmes szerelő sincs a közelben.
-
BlackPriest
őstag
válasz syler123 #71098 üzenetére
nekem ugyan nem robogó, de kézi benzincsap van. miért kötne ki a földön a benzin? a tűszelep lezár, ha megtelt az úszóház. a nagy motoron sosem zártam még el, a kicsin el szoktam, de csak azért, mert a tartalék állást is használom szintmérő hiányában
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
syler123
veterán
Egy olyan kérdésem lenne, hogy használja valaki kézi benzincsappal a robogót? Nekem a vákumossal gondjaim vannak, mindig folyik a benzin, pár hónapig jó, aztán kezdődik előröl. Vettem kézi nyitású csapot, itt 1 be 1 kivezetés van.
Ez mennyire működhet, pl amikor leállítom a motort mennyire folyna a benzin? Mennyi időm van elzárni, hogy ne a földön kössön ki a benzin egy része? -
yoli666
tag
válasz sityupityu #71096 üzenetére
Kivettem az alátétet és talán egy picivel jobb lett, de nem lehet, hogy túl nehezek a görgők? Olyan mintha nem bírna felpörögni a motor. De ha elkapja épp a fordulatot akkor gyorsul picit...
De sztenderen úgy pörög, hogy majd szét esik az egész... -
Topikgazda
-
yoli666
tag
Nem igazán tudom mi lehet a gond, már a régi szíjat is visszaraktam és azzal is csinálja...
A tárcsákon nem látok mélyedést, igaz tükör simák... Lehet nem is hajtás, hanem üzemanyag-ellátási hiba?
De ha sztenderen húzom a gázt szépen gyorsul végig...
Itt egy videó róla: (hátha valaki tud rá okosságot mondani)
https://drive.google.com/open?id=1W1aYyO0z1317MgGmut7Sj9J-0qj5rMMehttps://drive.google.com/open?id=1NDc_NnDbgNs9317G6ce80PIvML2UN6IU
[ Szerkesztve ]
-
yoli666
tag
Kipucoltam mindent, a görgőket, szíjat, tárcsákat, mindent lemostam és zsírtalanítva vissza.
Sajnos most is darabosan gyorsít és a gázt finoman húzogatva gyorsul csak.
Ilyen estben mit cseréljek? Új Athena szíj van benne, de az nem segített..
Álló helyzetből szépen megindul, majd megtorpan... -
válasz MrChef #71088 üzenetére
nem kevés papírmunka kell inkább hozzá.
ha van gyárilag 70cc-s kivitel (kétlem), akkor "csak" forgalomba kell helyezni. Ez nem fog menni, mert ha eddig nem volt rajta rendszám, akkor hogy került ide kérdés jön és külföldi adásvétel, regadó meg a többi.Ha átépítés, akkor csak a blokkról kell számla, terv, dokumentáció az átépítésről és viheted műszakira, megyeszékhelyenként van egy, ahol a módosításokat engedélyezik. (kb mint az autó tuningnál az engedély köteles változások (motor, fék, felni, stb), vagy a teherautók egyedi felépítménye)
Esetleg még a beépített alkatrészekről kell műszaki megfelelőség, amit a gyártó vagy egy ENSZ EGB műszaki minősítő intézet lelkesen megad neked. Ez esetben regadó nem kell, hiszen itthoni motor került átépítésre, kapsz forgalmit, rendszám és mehettek rajta ketten.De ez nem egy végig járt út, csak én így gondolom, hogy kb ez lehet a menete.
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71088 üzenetére
Kell regisztrációs adót fizetni, vagy az csak a külföldről behozott gépjárművekre vonatkozik? - Ha jól tudom, nincs Magyarországon gyártott smkp, így ami a regadó bevezetése óta eladásra került, mind után kellett fizetni. Új járműveknél azonban ezt a kereskedő már befizette és beépítette az eladási árba.
A regisztrációs adó nem visszamenően hatályos, így ami a bevezetése előtt már hivatalosan Magyarországon volt, azután szerintem nem kell megfizetni a regadót.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
MrChef
aktív tag
Gyors kérdés: adott egy magyarországi smkp, az előző tulaj is magyar, rendszám nem volt rajta. Mit lehet tenni, ha az új tulaj rendszámoztatni akarja a járművet, mert az 50 ccm fölött van? Kell regisztrációs adót fizetni, vagy az csak a külföldről behozott gépjárművekre vonatkozik?
-
Winchester95
őstag
11.95V alaphelyzetben.
Ráraktam a simsonra, eddig olyan 12V körül volt bekötött beindított állapotban.Most feltöltve rácsatlakoztattam, beindítottam, 0V , index ment egy 3x 4x és utána már nem.Le is állt.
Érdekes hogy a féklámpa sem működik.
(Elvileg s51 nél töltő és féklámpa tekercs együttes van).Most a kérdés az hogy a töltőtekercs szállhatott el, vagy csak a fesz szabályzó, index relénél történhetett valami.
Ha a tekercs rossz akkor buktam mert még életemben nem cseréltem tekercset.( Minden más megy).
Új alaplap meg drága nagyon.Van egy ELBA fesz szabályzóm+Relém megpróbálom bekötni hátha.
-
macilaci78
nagyúr
Ha kézzel is le tudod fogni a hátsó kereket, akkor nem olyan magas az az alapjárat. Nálam van, hogy úgy pörgeti, hogy ha lábbal fognám le, leugrana sztenderről. De csak addig, amíg felveszem a bukót, magától helyreáll és csak lépésben forog a kerék.
A CVT váltó első tengelye járó motornál mindig forog, a gravitáció meg húzza rá a szíjat. Lehet, ennyi elég ahhoz, hogy a hátsó tengely is kapjon valamicskét.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
yoli666
tag
válasz sityupityu #71078 üzenetére
CY típus: Léghűtéses, fekvőhengeres, rövid blokk
De akkor itt rontottam el, hogy a görgőket nem szabad megolajozni. Valahol olvastam és most így csináltam, pedig most gondolkozok és a régebbi robogómnál se kellett....
Holnap neki is esek és kipucolom....
Nagyon köszi!!!! -
blu79
addikt
Szia! Na mentem vele egy jó nagy kört , max sebesség is volt benne stb... szóval ha megállok akkor már nem pörög fel hanem szépen leáll... kell húzogatnom a gázt hogy ne álljon le... utána nem indul ha indítom... csak akkor ha fecskendezek be benzint a gyertya helyén ...
Ugyhogy ezt szét kell szedni a karbit... nem kap benzint valamiert...[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
gabe_
őstag
Na, remek!
Akkor valószínűleg neked is a benzinpumpa lesz a gond. Ez ellen annyit tudsz tenni, hogy beindítod pár naponta a robeszt vagy lecseréled a pumpát.
Ha csak annyi, hogy magas az alapjárat, akkor azt után lehet állítani az alapjárat állító csavarral, de érdemes lenne megnézni a szivatót, hogy zár-e rendesen.
(Lehet, hogy csak valami kosz miatt nem tud visszamenni rendesen, azért lett magasabb az alapjárat.)Sovány szakácsban sose bízz!
-
blu79
addikt
Szia! Fecskendeztem bele benzint , elindult ! És azóta indul meg megy is.... csak az a probléma hogy nagy az alapjárat.... nagyon nagy... főleg indítás után... után ha megyek vele valamennyire visszamegy de ha lábra állítom a motort forog a kerék.. nem nagyon (kézzel meg tudom fogni) de forog... ilyenkor mi lehet a gond? Amúgy meg normálisan megy csak az alapjárat nem akar jó lenni ...
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
suste
veterán
válasz Winchester95 #71079 üzenetére
nagyban függ az akksi állapotától, de a töltés olyan 13,5-14,5V környéke
alaphelyzetben 12V körül kell lennie -
Topikgazda
válasz yoli666 #71069 üzenetére
Gondolom hagyományos száraz variátorról van szó, ott nem szabad megkenni semmit sem. Kivéve az olyan görgőket mint pl a stage 6. Azt is csak a hozzáadott zsírral és nagyon vékonyan. Ha ez van amit mondok, akkor féktisztítóval alaposan takaraíts el mindent, különösen a szijat.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
gabe_
őstag
Ha a karburátorról lehúzod a vékony benzincsövet, ami a benzincsap/benzinpumpa felől jön, (érdemes belelógatni valami edénybe) indítózva folynia kell a benzinnek. Ha nem folyik, akkor valószínűleg a benzinpumpa rossz, szakadt lehet benne a membrán, és hosszabb állás alatt visszaejti a benzint.
Ez persze csak akkor igaz, ha nem ejtőtartályos a motorod, azaz alul van a benzintank.Én úgy bírtam ilyenkor a legegyszerűbben beindítani az enyémet, hogy egy fecskendővel benzint spricceltem vagy a hengerbe a gyertyafuraton át, vagy a szívótorokba a karburátornál. Ekkor ettől a benzintől beindult, felpörgött egyszer, és az általában elég volt neki, hogy újra felkapja a benzint. Ha nem, akkor ezt megismételtem, a második után már mindig láttam, hogy elkezdte nyomni az átlátszó csövön a benzint, és feltöltötte a karbit, ekkor már be is indult.
Érdemes még a vákuumcsövet ellenőrizni, hogy nem-e repedt/lukas-e, a csatlakozások jók-e. Ez a benzinszivattyú és a forgattyúsház között van, olyasmi, mint a benzincső.
Nálam már 3-4 nap állás után is ezt produkálta, amíg ki nem cseréltem a membránt a szivattyúban.Sovány szakácsban sose bízz!
-
blu79
addikt
Sziaa. Ma megnézem h van e szikra. A kivett gyertya nem benzines , száraz. Azt hogy nyomja e a benzint hogy tudom megnézni ? Kiveszem a gyertyát és úgy ?
Egyébként érdekes mert télen nem használtam és tavasszal simán indult... most meg 2 hét nemhasználat után nem indul... mondjuk... nyár eleje óta... volt néhányszór h másodjára indult hosszabb önindítózás után... de amúgy meg elsőre indult mindig...¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
MrChef
aktív tag
válasz Krogoth #71064 üzenetére
Mindenképpen vidd el szervizbe átnézetni a motort vásárlás előtt. Ha rendben van, meg lehet venni, ha kisebb hibákat találnak, a javítás költségével csökkenthető a vételár.
Az én motorom már kevés állás után is rángatott. Kétszer is kitisztították a porlasztóját, csak nem találták a hibát. És volt még pár nem lényegi, esztétikai kendács a motoron, amiket az előző tulaj(ok) piszkáltak.
A GS500-hoz mindenhol van alkatrész. A másik hasonló kezdő nagymotor a Kawasaki ER-5. Igazi, kényelmes darab, finomabb műszer, de a GS-sel ellentétben vízhűtéses, többe kerülnek hozzá az alkatrészek.
Amiket mondtak nekem, hogy kerüljek, azok a régebbi / ritkább / japán belpiacos / tuningolt motorok, és szintén több alkatrészt kívánnak a 4 hengeresek. -
suste
veterán
válasz Winchester95 #71071 üzenetére
pont úgy ahogy minden járművön/akksin: nézed az akksi feszt alaphelyzetben, majd beindítva, és beindítva magasabbnak kell lennie
-
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Hogyan lehet megnézni multiméterrel hogy a motornak van töltése?
(Simson s51). -
blu79
addikt
Szia! Benzin van. Szikra nem tudom... nem.neztem... úgy nem volt idom.vele nagyon foglalkozni... de úgy tettem le hogy semmi baja nem volt addig... volt 2 hét pihi ... újra menni akartam vele aztán nem indul...
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
yoli666
tag
Nemrégiben cseréltem szíjat és most olyan mintha csúszna, gondoltam biztos csak olajos maradt, mert a tengelyt és a görgőket kicsit megkentem. Szépen kipucoltam mindent, a tárcsákat lepucoltam és összerakás után 1x rendesen gyorsult, ahogy kell, de utána megint csak úgy, ha húzogatom a gázt....
Ilyenkor mi lehet a bibi? Gyenge lenne a kuplung rugó netán? Vagy én rontok el valamit?
Olyan 1/3 és fél gáz között húzogatva gyorsulgat, de fölötte nem akar, olyan, mintha csúszna....
A görgők nem voltak kopottak és a szíj pedig új, mit cseréljek ilyenkor? -
Topikgazda
válasz BlackPriest #71067 üzenetére
Minden műhelyben áttudják gumizni egyébként, az már más kérdés, hogy akarják-e. Viszont centírozni már nem mindenhol lehet. Amúgy meg ja, küllőst ugyanúgy lehet centírozni...egyszerűen nem akart nekiállni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
BlackPriest
őstag
én az üllő 6xx-be vittem a kiszerelt kereket (előtte valaki otthon szerelte, küllős felni és duct tape-et tett bele gumiszalag helyett ) a szerelő mogorva alak volt, próbáltam dumálni vele miért vállalnak ilyen kevesen szerelést. én semmi extrát nem láttam a műveletben, mint az autónál. viszont nem centírozta, mondván, hogy ez küllős. nem értem az összefüggést többet oda nem viszem
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
blu79
addikt
Sziasztok. Kérdéssel fordulok hozzátok....
Aprilia Sr 50 Factory karburátoros, 2 hetet állt és most nem akar sehogy indulni... cseréltem benne gyertyát de így sem... Ilyenkor mi lehet a gond ? Tekerni teker de nem indul....[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
Krogoth
senior tag
Köszi az infókat
Keresek ismerőst, akinek van váltós kismotorja, megtanulom az alapokat, megyek pár kört/km-t, aztán irány az oktatás.
GS500 nem rossz kezdő motornak, én is valami hasonlóra gondoltam, nem rögtön valami 150 lovas batár állatot vennék -
MrChef
aktív tag
válasz Krogoth #71061 üzenetére
Nekem Suzuki GS500-asom volt. Nem szeretem a nagy sebességet, de olykor jó volt vele "előre menekülni", kijönni a gázosnak tűnő helyzetből. Kb. 6 mp alatt gyorsult 100-ra, de sosem használtam ki a menetteljesítményét, főleg mivel városban használtam (nem sokat, aztán eladtam). Azért a városban - dugó, kocsisor, piros lámpa stb - állandóan manuális váltózni nem leányálom, bár észre sem veszed egy idő után, automatizmussá válik, csak a bal kezed izmait érzed az elején. :-D
[ Szerkesztve ]
-
yoli666
tag
válasz Krogoth #71061 üzenetére
Az elején a súly lesz nagyon furcsa, de hamar meg lehet szokni. A lényeg, hogy kis sebességnél a hátsó féket használd, mert ha rákapsz az elsőre rögtön borul a bili
Na meg hogy robogó után kuplungolni kell és az nem a hátsó fék
De tapasztalatból mondom, hogy vállalható a dolog. Na meg közúton kell majd ésszel az elején, mert egy 600-as azért már tud menni. De átlag embernek egy 600-as bőven elég, ha nem állatkodni akar.
És nagyon kevesen tudnák még azt is kimotorozni -
yoli666
tag
válasz Krogoth #71052 üzenetére
Én is robogó után csináltam korlátlant és hidd el nem kell félni a váltásoktól. Előtte magadban kicsit gyakorolod, hogy egyes le, a többi meg sima szekvenciális váltó.
50-es robogó után simán fel lehet ülni a 600-as tanuló motorra, nem lesz semmi gondod, ugyanúgy 2 kereke van. A rutin alatt simán belejössz a kezelésbe és a nagyobb súlyba.
A város meg már nem lesz gond... -
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71057 üzenetére
Köszi, jónak tűnnek! A Kék Holdnál jártam anno, még a motorral, rendesek. Viszont csak augusztus 29 után van szabad időpontjuk, a hátsó gumim pedig szinte slick versenygumi, nem várhatok addig, ráadásul nekem az ősz/eső közeledtével véget ér a szezon.
Az Eleven Motorszervizről milyenek a tapasztalataid?[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71056 üzenetére
Utánfutó, kisbusz, tehertaxi és elviszed egy gumishoz. Én itt gumiztam, de itt is gumiznak és van feltüntetve motorszállító is.
Másik ötlet a defektjavító készlet. Ha szerkezetileg nem sérült a gumi, akkor tartós megoldást hoz, de ha csak annyit érsz el vele, hogy lábon elmegy a jószág a gumishoz, már olcsóbb.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
MrChef
aktív tag
Kezdem azt hinni, hogy űrhajóm van, pedig csak a hátsó gumimat kellene lecserélni: mobil gumis nem létezik robogóra/motorra (volt, aki vállalt, de már nem), a gumisok 99%-a nem foglalkozik motorgumi felrakással, van, aki a leszerelt kereket kéri, néhányan pedig beláthatatlan ideig szabadságon vannak. Budapesten.
A kipufogóm egyik csavarja jól be van gyógyulva, és még ha sikerülne is leszednem (4 csavar tartja), a hátsó kerék erősebben van meghúzva, mint ahogy le tudnám szedni.
Van valakinek ötlete? -
Readdeo
csendes tag
Sziasztok!
Egy kis felvilágosítást szeretnék kérni. A Piaggio/Gilera Purejet 50 főtengelyt lehet helyettesíteni a karbis változat főtengelyével? A motor már karbisra lett átalakítva.
-
dtsdexter
csendes tag
Sziasztok, egy olyan kérdés hat ha tud valaki rá értelmes választ. Yamaha Aerox YQ50 “04 fordulat szám jeladó, hol található? Vagy ez most a CDI-ban vagy a gyújtás alaplap egy külön kábelen adja a jelet?
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71035 üzenetére
Akkor lehet, hogy nem annyira fogom húzni a dobféket (és amúgy is csak könnyed lassításra való). Ezek szerint a tárcsafékbetétek cseréje sokkal olcsóbb mulatság. (~2000 Ft)
[ Szerkesztve ]
-
Krogoth
senior tag
Hali.
Van egy Piaggio Liberty 50 2t robogóm. Pár ezer kilométer belehajtása után körvonalazódott egy gondolat, mely szerint lehet váltani kéne és nagymotort venni, hozzá persze jogsit is megcsinálni
Mivel nem vezettem még váltós motort és nem a tanfolyamon akarom megtanulni 4-5 ezres órabérben, úgy gondoltam veszek egy váltós kismotort.
Melyiket/milyet érdemes venni, hogy megtanuljam a váltós motor használatát? -
hááát, a vw ag konszern szerviz leírásaival menjen az író zabot hegyezni, mert akkor itt a 18 éves autóm, ami 1000km-en megeszik 1l olajat. akkor most eladáskor mit írjak? hogy szervizkönyv szerint még normál olajfogyás, vagy hogy motorgenerálos? bevédi magát a gyártó is a leírásokkal, ezt se feledjük.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Adott egy Simson s51 4sebességes gyári blokk.
50ccm.Van rajta egy sportdob, ilyen 6ezer ft-os gagyi féle.
Eléggé ki van kívül belül.Szerintetek menjen majd rá a gyári vagy egy ilyen rezó szett?
[link]Később cél lesz a 70-es vagy nagyobb henger, főtengely, 5sebesség is.
Nem agyon akarom tuningolni, csak ha esetleg úgy adódik, akkor tudjon némi powert.Egyenlőre a sportrezó mellé nagyobb fúvókát vennék és ki is merülne a költekezés.
-
syler123
veterán
Sziasztok!
Kész lett a motorom, hengercserével Belül ugye mivel kijött a gyűrű, a hengert szépen legyalulta a dugattyú. Volt már egyszer fúrva, ezekszerint nem a legjobban lett megoldva.
Fúrásra 22eFt-ot akartak kérni, úgy hogy egy nagy repedés láttam kívül a hengeren. 30eFt pedig a gyári új henger, az utóbbit választottam.A kérdésem az lenne, hogy mennyit kell a bejáratással foglalkozni? Most egy 30km-t beletettem 45-50km/h -s tempóban. Meddig járjak vele kímélő tempóban?
-
Valami van a levegőbe,hogy mostanában feszültebb a hangulat?
Inkább menjetek motorozni ebben a szép időben. -
Topikgazda
"Engem itt kizárólagosan a segítő szándék vezérelt"
Amit köszönünk is itt mindannyian.
Tudom, hogy sokat segítesz itt, amit én külön is megköszönök.
Amúgy meg szerintem jobb is ha vannak különböző vélemények. Az igazság valahol mindig középúton van.ui: Egyébként meg én sem kötözködésnek szántam a dolgot, semmi ilyesmi nem volt bennem.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Bib
őstag
válasz sityupityu #71045 üzenetére
Engem itt kizárólagosan a segítő szándék vezérelt, nem okoskodás vagy hasonló.Topik olvasója maradok továbbra is.
-
Topikgazda
"A szervízleírásokat nagyon pontosan be kell tartani"
Én nem azt mondom, hogy nem kell betartani, de te olyan dolgokhoz ragaszkodsz foggal körömmel aminek nincs értelme. Vagy nem érted amit én mondok. Az a baj, hogy ebből az jön le, hogy én az fajta vagyok aki trehány módon mindent csak halogat és nem költ dolgokra, pedig pont az ellenkezője igaz. Amit kell és van értelme azt én is nem hogy időben, hanem még hamarább lecserélem mint kéne. De amit teljesen felesleges azt inkább nem.
Én nem vagyok diagnosztikai és szervíztechnikus hanem csak egy mezei autószerelő (azon belül is a teherautó volt a kiemelt terület), amit már rég otthagytam az árú szállítás és a logisztika kedvéért, ezért nem szállhatok szemben a te véleményeddel. Meg hát ugye egyébként sem.
Semmi gond, két külön vélemény.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Bib
őstag
válasz sityupityu #71042 üzenetére
Én biztos lecserélném, mint ahogy le is cserélem. A régebbi autómon 120 e km-enként vagy 6 évente van vezérműszíj csere. Most van benne 62e km és 14 éves már 2x cseréltem. Nyilván én magam megcsinálom, nem kell munkadíjat fizetnem. A szervízleírásokat nagyon pontosan be kell tartani, én ezt vallom és a vw ag konszernhez tartozó márkák is, ahol 20 éve dolgozom diagnosztikai és szervíztechnikusként. A motor ezek mellett csak hobbi, de én legalábbis mindenemet hasonló precizitással kezelem, számomra csak a tökéletes állapot elfogadható.
Egyébiránt egy gyakran, rövid szakaszokon használt szíj sokkal többször elvégzi a felmelegedési-lehűlési fázist, mely következtében hamarabb öregszik, felülete keményedik üvegesedik. Ilyenkor még több csúszás lép fel, károsodhatnak a kapcsolódó alkatrészek. Ekkor már a pár ezer forintos szíj helyett lehet venni több 10 ezer forintos variátort stb. Nyilván ha a szíj vizsgálatakor minden rendben akkor lehet mérlegelni. -
Topikgazda
válasz forandor #71041 üzenetére
Valószínű, hogy az a régi nem jó állapotban lévő tárcsa kikezdte a szíjat csak nem vetted észre. Alaposan le kell ellenőrizni egy szíjat ha ilyesmi fenn áll, ha bármi kis hibát látsz a szélén, akkor ajánlatos cserélni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
A szervizleírások csak nagy vonalakban nézik a dolgokat (ezt másképp nem is lehet). De akkor kérdezek valamit: Te lecserélnél egy 3 éves, 3-4 tízedet kopott, 2 ezer kilométert futott szíjat? Mert ugye ellenőrzésnél vagy csere előtt azért mindig illik egy szíjszélességet is nézni. Ebben nincs semmi kóklerkodás. Miért kéne lecserélni egy kétéves szíjat ha abban nincs meg a cserére intő km, ergo ebből adódóan a kopása is csak minimális mértékű? Ha megnézünk egy szíjat, hogy az milyen állapotban van akkor egyből az az első, hogy van-e valamilyen sérülés rajta, utána meg jön a tolómérő, hogy mennyi hiányzik belőle a gyári értékhez képest.
Nem azért írom ezeket, mert én spórolok ilyeneken. Volt olyan robogóm amin én is 2000 kilométerenként cseréltem szíjat mert kapta az ívet egyfolytában, és már hátrány volt a fél milis kopás is benne. De ez nem normál felhasználás volt.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
forandor
tag
válasz sityupityu #71039 üzenetére
Használt robesz, állítólagosan leszervizelt állapotban. Végül én vettem kezelésbe, mert egy kisebb dombot is megért megmászni. Komolyabb emelkedőn tolni kellett. Egy fekvőminától nem ezt várja az ember. Első tárcsákat cseréltem görgőkkel együtt. A tárcsák felületét mintha egér rágta volna (gondolom rozsdás volt, csak a szíj kitakarította). A kontraszt is olyan volt, hogy kézzel mozgattam a tárcsát. Gyárinál erősebb, kék színű kontraszt ment bele. Malossi multivart szerettem volna bele rakni, de sürgetett az idő, és ezek voltak csak kéznél. A szíj maradt a régi, mert ránézésre jó állapotú volt. (Bár a tárcsák után...)
Amúgy meg a fene egye meg azt, aki megtervezte az SR 50-et. Ahhoz, hogy hozzáférjek a légszűrőhöz, karbihoz, szinte az egész motort le kell bontani.
-
Bib
őstag
válasz sityupityu #71039 üzenetére
Az én szervíz leirásomban ez van leírva és én gyári szíjról és gyári előírásról beszélek.Persze lehet össze vissza kóklerkedni csak akkor ne csodálkozzunk ha valami tönkremegy.
-
Topikgazda
válasz forandor #71037 üzenetére
Bármi lehetett. Külső sérülés, anyaghiba, nagy meleg amit te is mondtál, túlfutott km...
Bib A 8000 még oké, de a két év önmagában még nem ad okot a cserére. Ha pl 2 év alatt teszem azt belerakott 2000 kilométert akkor még nem kell cserélni, nem fog ennyi idő alatt revülni stb egy szíj. Erős kontrasztal állandóan hajszolva egy ilyen kisebb robogót még egy márkás szíjat is haza lehet vágni akár 4000 környékén is. Ez nagyon sok mindentől függ. Leginkább a kopás mértéke határozza meg egy szíjnál, hogy mikor kell cserélni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
forandor
tag
Pár napja egy haverommal kismotor túrát tartottunk. 3 nap, 600km. Éppen a hőségrekord idejében. Ebből a második nap volt kb. 65 km, mert haver kör SR-ében elszakadt a szíj. Én a frissen rendbetakott Zip-el mentem, szegény Gulliver meg Pesten rostokol.
Íme a szíj:
Szerk, még egy kép:
Rengeteg gumirost, és gumipor. A kánikulában való túlmelegedés okozhatta, vagy valami más is lehet a dologban?[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #71035 üzenetére
Ez így van. Ezért is érdemes néha ellenőrizni azt, hogy van-e ferodol még a betéteken...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
flegga92
senior tag
válasz MrChef #71033 üzenetére
Dobféket én nem piszkálnám, ha működik rendesen. Hátul tudsz feszíteni rajta. Ha már nem lehet rajta feszíteni akkor kell cserélni a betétet.
Gyertya nekem nem kellett, az tényleg új volt benne. Ebbe NGK CR7E-kell.
Tárcsafék betétet én legközelebb az EBC-től fogom rendelni, korrekt árban vannak, kocsiban bevált.
Motorolaj Repsol 5W40 lett, olajszűrő nem kell bele. Itt a blokk bal oldalán van az olajleeresztő, ha kifolyt akkor pedig a blokk alján van egy nagyobb műanyag kupak, ha azt kitekered ott van az olajszűrőnek nevezett sűrű szövésű kis kosárka, azt kiveszed és eltakarítod mondjuk féktisztítóval és mehet vissza. Nyilván ha sérült, vagy nagyon dzsuvás cserélni kell. Én ennek a leeresztőjéhez vettem egy O gyűrűt mert 250 Ft volt, rosszabb lenne utólag megrendelni.
Én oem-parts-ról rendeltem gyári cuccokat hozzá, nem találtam más webshopot ahol minden van.
Légszűrő 3000 Ft (utángyártott 3400-ba kerül...)
Variátor levegő szűrő 1600 Ft
Gyári szerszámtároló szerszámokkal: 3100 Ft -
MrChef
aktív tag
válasz flegga92 #71032 üzenetére
Szia! Az alkatrészekről írtál, én meg azon gondolkodom, hogy előre megrendelek pár dolgot (pl. gyertya, tárcsafék betét (dobfékhez érdemes rendelni?), motorolaj, olajszűrő, légszűrő), mielőtt az átnézős szervizbe vinném a robogót. Legfeljebb nem most, hanem jövőre kell cserélni. Van benne ráció?
-
flegga92
senior tag
válasz lbence #71028 üzenetére
Nagyon fasza kis gép, szeretem. Hely nagyjából annyi rajta mint a Gulliveren. Ülés újra van húzatva rajta, de a szivacsot nem cserélték ki, az totál ki van ülve. Ha már újra lesz szivacsozva az ülés púpját 4-5 cm-rel hátrébb tetetem, kényelmesebb lenne úgy.
Várom hozzá az alkatrészeket, olaj már megvan, jön egy levegő szűrő, a variátorhoz menő szűrőt is cserélem, mert az sosem volt szerintem, kisujjnyi vastagon állt rajta a retek. Rendeltem még pár csavart, olajszűrőhöz O gyűrűt, meg a gyári szerszámtartót.
Egy kisebb gond volt vele, hogy 10-ből 1 alkalommal nem akart indulni önindítóval, tekert mint a bolond, ha el is kapta 4-5 ütem után lefulladt. Rúgásra pöccre ment. Kiderült, hogy a gyertya nem volt rendesen meghúzva, ki tudtam szinte kézzel tekerni.
Kipufogó is le lesz kapva pár helyen kezd rozsdásodni, megelőzöm a bajt.
Féktárcsa fura kopására kéne rájönnöm, miért nem kopik a tárcsa szélén. Gyári Yamaha betét van benne, szét fogom szedni és megnézem.
Papírozás után meg kap majd egy Malossi Multivart, hogy jobban menjenPapirozás:
Eredetiség vizsga 15.500
Egyedi forgalomba helyezés + műszaki kb 28.000
Regadó kb 13.000
Vagyonszerzési illeték 2400
Forgalmi 6000
Törzskönyv 6000
Rendszám 5500Összesen 76.400 Ft.
Ha rendszámosat veszek annak az átírása 30.000 Ft durván, szóval a különbözet 46.400. A gépet 155.000-ért sikerült megvenni, a legolcsóbb rendszámos hahun 200.000 és azért el kellett volna menni Pestre és képek alapján nem ilyen szép + futót bérelni stb ami további 20.000 Ft-os költség, ez pedig helyben volt.A Gullivert végül 85.000-ért vitték el a szomszéd városba, de elég sok érdeklődő volt aki több száz km-ről jött volna le érte.
(#71029) sityupityu
Én más iskolában nem néztem szét, mert anno itt csináltam a B,C,E jogsit, végig korrektek voltak, jó oktatókkal.
(#71031) suste
Igen ez így van! Ha e-learningben csinálod, akkor még több idő, mert azt is el kell végezned.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #71029 üzenetére
Nincs. még tojásosság sem. nem ütnek és egy vonalban futnak. Elöl ráadásul új a külső tárcsa is.
-
Topikgazda
válasz body007 #71003 üzenetére
Hát nem tudom, próbálj olyat összehackelni ami nem jön szét.
(#71011) syler123 Ha 4T-ről van szó, akkor ott nem gond az injektor sőt, sokkal jobb. Ugyanolyan megbízható mint egy autónál. A 2T-nél gáz inkább.
(#71018) Bib Nincs semmi gond azzal a red filterrel csak be kell fújni rendesen légszűrő sprayel.
(#71020) mumtaz Biztos, hogy nincs nálad ott valami gond? A hátsó tárcsánál sincsen sérülés?
(#71027) flegga92 Nálunk (Esztergom környéke) még mindig vannak helyek ahol 100 környékén le lehet rakni úgy, hogy motort is biztosítanak.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
flegga92
senior tag
válasz lbence #71024 üzenetére
Ha minden sikerül elsőre akkor 48.000 és ők adják a motort, ha sajátot (vagy másé is jó) akkor kb 42.000.
(#71025) MrChef
A korlátlan "A" jogsi itt 182.000 az iskola motorjával, sajáttal 112.000.Ha két éven belül szeretnék feljebb menni nem kell KRESZ oktatást és vizsgát újra csinálni, így az iskola motorjával 155.000 kb. Szóval tovább menni 2 éven belül 20-25.000 Ft-al drágább. Ha úgy adja majd a helyzetem akkor lehet megfogom azt is csinálni, de akkor előre megveszem motort.
Nekem is robogó kell a városba, de nem találtam minden szempontomnak megfelelő pótlást 50-esben, jelenleg én is űzöm a 125/50-et de hosszú távon nem tartható. Csak a környékbe járok vele ahol sosem szokott rendőr lenni, a város másik felébe nem merek eljárni.
[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
válasz flegga92 #71019 üzenetére
Nem tudom, most mennyibe kerül a korlátlan "A" jogsi, de én azt tettem le 2008-ban. Szerintem olcsóbb, mint később update-elni nagyobb kategóriára. Amúgy Kawasaki ER-5 ösön tanultunk és vezettünk, nagyon finom kis moci, úgy jár, mint a varrógép. Aztán volt GS500-asom, de valszeg porlasztóhiba miatt kisebb állás után is rángatott, nem tudtak rájönni, mi az, pedig tisztították. Eladtam. Most megint robogózok, városban ezerszer kényelmesebb.
-
MrChef
aktív tag
18 éve vezetek, eddig soha nem volt defektem. Eddig... Ma reggel Váci út, külső sáv, hátsó gumidefekt a robogóval. Para volt. Bár csak kb. épp 40-nel haladtam, kis pöffenő hang, majd rögtön szitálni kezdett a hátulja. Mögém beért egy busz, intettünk egymásnak. A robeszt hazatoltam, nem messze lakom.
Úgyhogy most gumi- és mobil gumiszerviz vadászat....
Ha esetleg e kettőben van valakinek jó tapasztalata, szívesen veszem. -
syler123
veterán
válasz flegga92 #71019 üzenetére
A b125-el az a baj, hogy pl a 2018-as Piaggio Liberty-k már 150-esek. Tehát vadiújat pl Liberty-ből már nem is vezethetek. Tehát lehet érdemesebb fentebb lépnem.
Krogoth: Na akkor megoldódott a probléma
Szerintem nekem is elkészül a Motowell Magnet RS a hétvégén. Ma érkezik meg a komplett hengerszett, gondolom összerakja a szerelő és kész van.A többiektől kérdezném, hogy mennyire fontos a bejáratás egy új gyári hengernél? Az elején menjek vele inkább ilyen 50-60-al? Vagy semmi jelentősége nincs?
[ Szerkesztve ]
-
-
mumtaz
senior tag
Na hát a f..z kivan. Megint szíjszakadás lett. Nincs semmi gond az egyenes futással az első és a hátsó tárcsa között. Már nem tudom, mit rakjak bele. A Doppler kevlár szíjak képesek voltak 200Km után is tönkremenni úgy, hogy a külső "textil" réteg az illesztésnél elkezdett feljönni. Azokat a szíjakat nem is raktam vissza utána. Volt két gyári szíjam a két motorból. Mindig azokat akartam leváltani a bennük lévő kilométerek miatt, de egy idő után mindig vissza kellett raknom, mert amiket beleraktam (Doppler kevlár, Malossi X-Special), mindig tönkre mentek valamilyen formában.
Most a gyári szakadt el, de azon nem is csodálkozom. Bőven kiszolgálta az idejét.
Átmenetileg beraktam az egyik foszlós Doppler-t, de csak nagyon lassan megyek vele és nem gyorsítok nyélgázon.Csak most már tényleg nem tudom, mit vegyek bele.
-
flegga92
senior tag
válasz syler123 #71011 üzenetére
Én most kezdtem el csinálni a B125 jogsit. Kaptam egy KRESZ CD-t ott gyakoroltam egy hetet, összeírtam ami nem volt egyértelmű, megbeszéltük, lejelentettek vizsgázni. Jelenleg az időpontra várok, mert kb 1 hónap...
Aztán van 1 rutin meg 1 forgalmi oktatás aztán meg vizsga. Itt nincs külön szedve a rutin/forgalom, ha bukta van mindkettőből lehet újra vizsgázni.
Ha robogóval vizsgázol akkor csak automata váltós motort vezethetsz a továbbiakban. Kérdeztem az oktatót, hogy milyen arányban buktatnak itt Békéscsabán és azt mondta, ha motoroztál már nem fogsz megbukni. Én inkább váltóssal vizsgázok, nagy rutinom nincs benne, de párszor mentem már ilyen géppel. -
mabandi1
tag
Sziasztok. Sikerült vennem egy Aprilia SR50 Old kis robogót, fekvő vizes Minarelli blokkos. Most lett rajta cserélve hengerszett variátor szimmeringek csapágyak stb. Kapott egy új piros malossi szűrőt. Az lenne a kérdésem hogy az új szűrőhöz esetleg kell másik fúvóka a karbiba?
A másik problémám hogy sehol nem találok egy szervíz manualt. Esetleg valaki tudna linkelni egy oldalt? Jól jönne pár adat. -
Bling95
őstag
Sziasztok!
Laikusnak mennyire nehéz kicserélni a km spirált?
Egy Vespa ET2-n mai napon megszűnt a sebesség mérése és a km óra pörgése. Gondolom a km spirál lehet a hiba, viszont gőzöm sincs mennyire nehéz kicserélni. -
Bib
őstag
válasz norbert1998 #71008 üzenetére
Kicsit alacsony hőértéknek tűnik a 6-os de elképzelhető hogy ez az előírt. Mozgó levált darab a kipufogóban okozhat olyan időszakos dugulást ami leálláshoz vezethet
-
syler123
veterán
válasz Laybee #71010 üzenetére
Igen, újat szeretnék. Ha mindenigaz van belőle 2 ütemű is. Mondjuk azt nem tudtam hogy Injektoros, annak nem örülnék, még egy hibalehetőség, javítás szempontból sem szerencsés.
4 ütem nem lenne jó 50cc-nél. Alig menne. Még a 125-ösön agyalok, nem tudom még mennyire macera az ab125 jogsi.
-
syler123
veterán
válasz Krogoth #71006 üzenetére
Köszi!
Nagyon agyalok rajta, hogy ilyet vegyek. Gondolom ha újan veszem még kisebb a hibalehetőség. Bár konkrétan alig találtam olyan helyet ahol ilyet kapni lehet, még webáruházban sem találok, csak 1-2 full ismeretlen helyen. Bár a mostani Motowell 95-100-al is képes menni, mert eléggé tuningos, de itt nagyobb a hibalehetőség is.
Meg a Liberty-nél is gondolom picit meglehet növelni a végsebességet. Olyan 80-85km/h nekem elég lenne.Remélem a problémád is megoldódik.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
nagyúr
No. Karbi tiszta, pumpa jó, benzin szintén. Az ok, amiért 15-el jöttem haza, az az, hogy el volt dugulva a kipufogó. Szerintem nem sikerült rendesen megoldani. Okozhatta ez a hirtelen megállást is,akár közvetve is?
Bpr6hs gyertya van benne.
-
Krogoth
senior tag
válasz syler123 #71005 üzenetére
2002 vagy 2007, ha hazaérek meg tudom nézni pontosan.
Amúgy eddig nem volt vele bajom. 22000km-el vettem felújított, friss dugattyúk, szépen ment is 4000 km-t, aztán elszállt az olajpumpa ....
Előtte a magam 110 kilójával is vitte a 65-70et, 3,5el fogyasztással. És nem óvatoskodtam az indulásnál.
Most meg ugye defekt miatt szétkaptam, kitakarítottam, összeraktam csak hát az egyik csavar a kezembe maradt.[ Szerkesztve ]
-
Krogoth
senior tag
Hali.
Van egy Piaggio Liberty 50 2t robim. Tegnapi összeszerelés alkalmával a blokkok és a kipuffantó találkozásánál levő tőcsavar egyik fele a kezembe maradt.
Ezzel házilag lehet valamit kezdeni, vagy ez már szerelőnek való? -
MrChef
aktív tag
Sziasztok! Az érdekelne, hol lehet megnézni, melyik robogó melyik másik gyártmánnyal hasonló alkatrészekből épül fel? Pl. látom, hogy a Kymco Agility hátsó indexburája elvileg pont jó lenne nekem (Sym Mio). Alkatrész szám esetleg? Vagy csak a szerelő tudja megmondani? (három szerelőnél érdeklődtem, hogy legalább átnézzék a robogómat, de egyik sem tud még fogadni, annyira tele vannak...)
-
flegga92
senior tag
válasz vtechun #70997 üzenetére
Nézz robbantott ábrát az Oem-parts.hu-n, akkor meglátod volt e ott gyárilag.