-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nod1
csendes tag
válasz #25529296 #71167 üzenetére
Sziasztok!
Köszönöm a tanácsot. Végül tényleg a szerviz lett a befutó. Azért is írom le, mert banális hiba volt, amiből más is tanulhat. Igazából a kipufogó volt eléggé eltömődve, nagyrészt ez okozta a többi problémát is.
Hat fölötti értéket mértek a kompressziómérésnél, szóval még 10-12 ezer kilométer benne van a blokkban.
Végül is elmondhatom, hogy a szerelés oroszlánrészét egyedül csináltam meg.
Köszönöm a sok segítséget, és iránymutatást mindenkinek! -
syler123
veterán
válasz #25529296 #71351 üzenetére
Köszönöm!
A vákumos benzincsapot kicseréltettem, ennek ellenére álló motornál folyik a benzin. Ezt is nekem kellett mondanom a szerelőnek, mert semmit nem akart vele kezdeni, mondjuk nem is oldotta meg a gondot, vagy csak gagyit / nem gyárit rakott rá.
A tűszelepet megpróbáljuk mert találtam egy ilyet.
A leírásában ez van:
"Új fejlesztésű tűszelep, mely gumis véget kapott, így jobban működik, jobban zár.A régebbi Motowell robogókat nem gumis végű tűszeleppel szerelték gyárilag. Az alkatrész ezekbe a típusokba is beépíthető.
A nem gumis tűszelep kúp nem zár tökéletesen, szivároghat a karburátor úszóház alján lévő túlfolyóból az üzemanyag. A régi gyártású Motowell robogók esetében mindenképpen érdemes kicserélni erre az új kialakításúra."
Nekem ez 2009-es robogó, tehát akkor nem gumis lehet a tűszelep, ez biztos egy hibaforrás. Az a baj, hogy talán az úszón is állított a szerelő (szerintem kicsit sem ért hozzá), pedig a Motowell fórumot azt olvastam, hogy ennél a robogónál nem állítható az úszó.
Ahogy nézem maga az úszó nem drága, 1200ft, ehhez lehet venni úszóházat / úszóház tömítést. Nem tudom kellhet még valami hozzá?
Még valami, nem lehet hogy nem keletkezik vákum és azért nem zár a benzincsap?
Mert pl csinálja mostanában néha hogy nem akar megindulni, mintha nem húznék nyélgázt, leragad 50-nél, a fordulatszám sem emelkedik meg, aztán egyszer csak megindul ahogy azt kell, néhány másodperc múlva. Mintha az ügyemanyagáramlás nem indulna be rögtön, mintha kis gázt húztam volna csak rá.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz #25529296 #71286 üzenetére
Milyen magas a nejed? Lehet, többen ezen infó alapján inkább tudnak típust ajánlani.
Persze, ha tériszonyos, vagy légszomja van a magaslati levegőtől, az más.
De nekem is lenne egy feleségemmel kapcsolatos kérdésem: a robogómhoz vettem neki is egy sisakot, de ahogy tapasztaltam, a robogó sztenderre állítása neki kihívás. Yamaha BW's SPY, csak sztender, oldaltámasz gyárilag nincs, teletankolva uszkve 80 kg. Én, mikor megkaptam a gépet, már akkor nehezebb voltam, most meg majd a duplája. Ha csak rálépek a sztender kallantyújára, már az elég, de Ő szabályosan birkózik vele, akár fel kell állítani, akár le kell lökni.
Lelökésre azt javasoltam neki, hogy vegye lába közé a lábtartót és csípővel, teljes testtel tolja meg. Felállításra meg húzza hátra és menet közben lépjen rá a sztenderre, hogy a motornak legyen egy kis lendülete.Van valami ötlet, hogy egy robogót egy nála könnyebb ember hogyan tud felállítani sztenderre és vissza?
A B-terv egy oldaltámasz, ezt lehet valahol kapni ehhez a típushoz?Párom másik problémája a gázkar, ugyanis a jobb oldali markolat nem fix és ebben merőben eltér egy kerékpártól. Ahogy húzza, a motor lódul, kapaszkodni kell, tehát még inkább húzza...
Én már rég elfelejtettem, hogy 20 éve hogy magyarázták, tanították ezt nekem. Anno tinédzserként smkp jogsit is tettem, neki csak B-s van, viszont rengeteg kerékpáros tapasztalata van.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
MrChef
aktív tag
válasz #25529296 #71239 üzenetére
Úgy olvastam több helyen, hogy a pofátlan, cikázó, láthatóan is a megengedett 45 vagy 50 km/h-s sebességet túllépő robogósokat inthetik le. Aztán lehet, hogy maga a motor és a jogsi rendben van, de közlekedési szabálysértés attól még történt. Esetleg közmunkára lehet váltani, vagy ha súlyos a büntetés, irány Dél-Amerika.
-
macilaci78
nagyúr
válasz #25529296 #71244 üzenetére
Ha már azért szankcionálnának, mert a jármű a megengedett sebességnél többre képes, akkor nem lenne a hazai járműparkban megfelelő. És ezalatt értem a mezőgazdasági vontatókat és a bicikliket is.
A padon mért sebesség lehet skár 200 km/h óra is, ha a mellé mért teljesítmény benne van a megadott kW tartományban.
Szerintem.
Persze ha trafival mérnek be, az más, de 50 ccm-n nincs hatósági jelzés és elvétve van utána megállító ember.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
suste
veterán
válasz #25529296 #71239 üzenetére
Én is pont így gondolkodtam. Mondjuk én nem akartam "száguldozni", de az 50-esem simán ment 60-at gyári állapotban is.
A 125-ösre tudtommal viszont nincs sebesség korlát, de pl 100km/h csak elég már még Budapesten is.
Sőt, ha nagyobb hengert dobsz fel, azt se fogják kiszúrni soha....Szerintem az utakon lévő 50-esek 99%-a szabálysértő....
(#71240) sityupityu
A "simson" szót nem olvastad?
Eggyel nyugatabbra is a youtube-os videókon se szelektálnak a kiállításnál....[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz #25529296 #71239 üzenetére
Én nagymotorozom is, a robogótuning nálam egy hobbi és szórakozás is egyben. Erre így kell gondolni.
Én speciel nem félek a padtól, mert jórészt olyan robogókat tuningoltam eddig saját részre amikből eleve csak 50-es jött ki gyárilag, nem létezett belőlük 125 stb. Ezeket a motorokat soha sem fogják padolni.
A közlekedés felügyelet leginkább a 2T runnereket (ezek közül is a 180-ra vannak nagyon ráállva) és a nagy 4T robogókat vadásszák amikről még egy hülye is megmondja ránézésre és hangra, hogy nem ötvenes."kiintettek egy simsont, elmondták neki miről van szó... motoros lévén kíváncsi voltam mi lesz. Azt hiszem 85km/h mértek vele"
A simsonok nem fojtva jöttek ki mint a mostani 50-es robogók. Nem voltak korlátozva végsebességre. A mostaniakra kW és végsebesség korlát is van. Egy jó simson-nak gyári állapotban simán kell mennie legalább 65-70-et. Persze ez sok mindentől függ. Azon kívül, hogy gyorshajtott sok mindent nem tudnak ráfogni vagy rábizonyítani egy ilyen öreg motornál.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
MrChef
aktív tag
válasz #25529296 #71205 üzenetére
Igen, ez tényleg durva, hogy itthon 10 évig gyűjtögethet az ember ennyi pénzt, vagy mondjuk 1 millát, hogy a kis roncs kocsija mellett esetleg motorozzon, egy normális nyugati országban, hasonló munkával meg többé-kevésbé kéthavi bér, vagy 1 évnyi laza gyűjtés.
[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
válasz #25529296 #71157 üzenetére
Motowell Magnet RS tulajdonosként én azért azt mondanám, hogy érdemesebb komolyabbat venni Szerelő vagy, neked könnyű a dolgod, én nem vagyok az és állandóan hordanom kell valamiért. Hol a benzin folyik, most éppen a fékfolyadék. Műanyag elemek, összefogatva fémcsavarral alátét nélkül. Ezeken a részeken repedezik, törik a műanyag. Az elejét konkrétan újra össze kellett raknunk, mert nem voltak meghúzva a csavarok és lötyögött minden. A műszerfalon most az egyik gomb lett használhatatlan, majd szét kell szedni, mert bent maradt a gomb. Egyébként is érzéketlen volt, túl puha gumis...
Nekem így hogy szerelőhöz hordom olcsóbb lett volna hosszú távon egy komolyabb, akár 600-700eFt-ért.
Az elején nagyon szerettem, sőt jól is megy, nem ezzel van a baj, de az itt csöpög, ott folyik, itt reped stb dolgok egyre jobban felhúznak.
[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
válasz #25529296 #71115 üzenetére
Az lenne a jó, ha alacsony összeg fejében történne a rendszámoztatás.
Pl. a karakószörcsöki Sanyi bácsi nem fogja (tudni) a 45 éves Simsonját rendszámoztatni. Az is kérdés, hogy a strandpapucsban, házituningolt, visító robeszokon májerkodók hogyan intéznék ezt? Vagy miből...
(például az ingatlanok legális kiadása terén is történt előrelépés, hogy egyre kevésbé érje meg illegálisan kiadni egy lakást) -
válasz #25529296 #71119 üzenetére
2016-ra is ígérte, de nem az 50-esekre kellene rendszám, hanem az smkp elavult fogalmát a mai időkhöz igazítani (mert vicces lenne, hogy B jogsival csak 1200cc-t vagy 60LE-t vezethetsz, B1-el pedig lehet 100lovas, B-korlátlannal meg bármi. Motoron meg természetes). az meg hogy B jogsival lehet robogózni, azt meg döntse el az illetékes. én is sokat gyakoroltam, mire ki mertem menni a forgalomba, vészhelyzetben meg mindegy mi van alattam, mert vezetéstechnikai tréningen se autóval, se robogóval nem voltam. bringázni meg jogsi nélkül is lehet.
Az meg pláne off, hogy 3 év motorozás után, sokkal jobban figyelek a forgalomban, mert nincs az a hamis biztonság érzet, hogy légzsák, meg hogy majd megáll, csak nem akar nekem jönni.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest