- Router gondok
- Programozás topic
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Windows 11
- YouTube
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
dani999
csendes tag
válasz BigBlackDog #219897 üzenetére
napi munkába járás (min 15-15km) + alkalmanként családi utazás (150+ km), azert gondoltam benzinre mert a napi munkába járás során olyan rövid távot megyek,hogy dízel gondolom kizárva, 1.6 motor meg csak kell egy megrakott kombihoz.
-
BigBlackDog
veterán
válasz dani999 #219901 üzenetére
Vagy úgy. Akkor Qru által javasolt H Astrát felvenném a listára én is, illetve a Megane-t is megnézném. Ebből elsősorban a 3. generációt, de faceliftes 2. generációst is szokták ajánlani, ha jól rémlik (utóbbiból asszem létezik 6-os váltóval is az 1.6). Focust szokták még ajánlani, de annál a rozsda miatt alaposan aláfeküdnék, illetve szvsz egy Octavia sem időzített bomba 1.6 szívóval.
-
dani999
csendes tag
válasz BigBlackDog #219902 üzenetére
köszi
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #219902 üzenetére
Vagy ha mar Focus, akkor a rohadasra gyakorlatag nem hajlamos platformtestvere, a Volvo V50 is szoba johet
-
den89
tag
Pont pár napja mondtam a feleségemnek (amikor szóba jött, hogy a Clióval mennénk nyaralni), hogy régen amikor kb annyi volt a választék, hogy Trabant vagy Zsiguli, akkor is eljutott valahogy nyaralni a 4-5 fős család... Változnak az igények és a választási lehetőségek, ez nem rossz dolog. Aláírom, hogy 2+ gyereknél nagyobb autó az ideális, mint egy Clio, de azért sokan hajlamosak a ló túloldalára esni.
Példa:
Pár éve panaszkodott a kollégám, hogy a Balatonra kettőt fordult a kombi autójával, hogy minden cucc náluk legyen. (Igaz, hogy 40 km-re lakunk a Balatontól, de akkor is...) Egy akkoriban 8 és egy 20 év körüli gyerekkel. Na ők aztán szerintem mindent levittek, hogy ne kelljen semmi feleslegesre költeni és véletlen se hiányozzon semmi. -
szebe
őstag
válasz BigBlackDog #219902 üzenetére
(utóbbiból asszem létezik 6-os váltóval is az 1.6)
3-as Megane is van 6-os váltóval 1.6 K4M mellé.
110 ló - 6-os váltó
101 ló - 5-ös váltó3-as Phase 1 szűken beleférhet. Méter lesz benne valszeg, de olyan sok minden nem tud elromlani.
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
-
válasz den89 #219905 üzenetére
Igen,most egy seat ibizával rohangálok, és eddig mindent megoldottam vele, 5 en is voltunk vele, tele csomagtartóval.
Egy kia pro ceed (2011) jártunk ki melózni ketten és 4 hónapra belefért minden, pedig asztali gépet is vittem, meg civil ruhát, ruhaszárító és vasalódeszka is bent figyeltEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Tetőcsomagtartót is lehet bérelni?
Amúgy pont azt írja, hogy neki elég.
Nekem elég lenne az ibiza kiköltözni Ausztriába, a párom nyaraláskor megtöltötte az i30 kombi csomijátEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
őstag
Sziasztok,
Nem gondoltam, hogy egyszer új autós kérdéssel jövök, de van egy Skoda (VW) ajánlat, amin kicsit letapadtam.
Porsche Finance Smart BuyMár a reklámban szereplő Skoda Octavia Perfect 1.5 TSI (itt a részletesebb és hibátlan leírás, a másikban az első lízing díj el van írva) is elég korrektnek tűnt.
A lényeg, hogy magánszemélyként, 4.1M befizetése után 4 évig havi 40k lízing díjat fizetve, 4 év múlva garantáltan 4.4M-ért visszavásárolják.Tehát évi 480k + kötelező márkaszerviz + casco + biztosítás lenne a teljes fenntartási költség a következő 4 évre, majd vagy megveszem az autót, vagy kapok 4.4-et.
(A weboldal szerint a fenti finanszírozási forma elérhető más modellekre is, egy Scala is bőven elég lenne nekem, ami az 1.0TSI 115LE motorral kb 8M lenne. Tehát még olcsóbbra is ki lehetne hozni)Kis kontextus:
azért érdekes ez most, mert van egy 2005 Swiftem, teljesen jó állapotban (lassan 6 éve vettem, nyáron voltunk Horvátországban is ), de nagyon gondolkodtam rajta, hogy kellene valami nagyobb-újabb, de hasonlóan problémamentes.
Szerintem az kb konszenzus, hogy egy használt autóra évi 3-700k-t el lehet költeni simán karbantartásokra, kopó cuccokra (Swiftre is elment évi 1-200 gond nélkül apróságokra).
Viszonylag keveset autózom: évi 10-15k jobb években összejön, de 6 év alatt éppen meglesz a 60k km. A homeoffice 2020 óta segít
3-4M körül néztem használt autókat is, az újabb Swift-ektől a Giulietta-ig (igen, 1.75 ) kb bármit és mindent.Viszont most azt látom, hogy a fenti konstrukcióban a fenntartási költség helyett lízingre meg benzinre mehetne a lóvé - anyagilag valószínűleg ugyanott lennék, mint egy 6-10 éves használt kocsival, cserébe nem jönnének elő rejtett hibák.
(Egyébként úgy találtam rá erre a lízingre, hogy kezdtem fontolgatni, hogy előadom a management-emnek, hogy szeretnék egy céges autót a következő emelés helyett, mert elment a kedvem már a keresgéléstől - azt próbáltam meg kiszámolni, hogy mennyibe kerülne magánszemélyként vs cégként lízingelni.)3 kérdésem van:
1) Hol a buktató a fenti pénzügyi konstrukcióban? (Avagy: miért nem vesz mindenki új VAGot SmartBuy finanszírozással? )
2) Mi az amit figyelmen kívül hagytam az eszmefuttatásomban?
3) A fenti konstrukció ismeretében egy klasszik céges autós felállásnál (mondjuk br 150-200k fizu vs. céges autó korlátozott magánhasználattal) ez jobb/rosszabb szerintetek?
"... and I hope you have a great day!"
-
BigBlackDog
veterán
válasz pető bá' #219914 üzenetére
Én úgy értelmezem, hogy a futamidő végén;
- vagy megtartod az autót és a maradványértéket kifizeted egy összegben/további törlesztéssel
- vagy visszaadod és a finanszírozó a garantált maradványértéken ("visszavásárlási áron") számítja be a pénzügyi finanszírozás törlesztésébe és ezzel zárjátok a lízinget.
De lehet, hogy valamit félreértek, majd remélem mások is véleményezik.A finanszírozott összeg ~5.034M Huf, míg a törlesztőkkel csak bruttó 1.92M Huf megy vissza. Szóval a különbözetet valakinek állnia kell a finanszírozó felé.
Az éves fenntartási költségből még kimaradt a gumizás díja (egy garnitúra biztos kell, illetve cserék összege, ha nem magad intézed), a gépjárműadó és szükség esetén az autópályamatrica díja is. Plusz a vételáron felül az üzembe helyezés díját is rá lehet számolni, ami Octavia esetén tippre 200-230e Huf körül lehet. Azért a casco sem túl alacsony egy ilyen autónál, érdemes egyet kalkulálni!
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz BigBlackDog #219915 üzenetére
Értem, lényegében ezzel a visszavásárlási árral félrevezettem magam - 4 év alatt ~6.2-be kerülne az autó (csak a finanszírozás), majd vagy visszaadom, vagy kifizetem a maradék 4.4-et, vagy törlesztem tovább.
Casco-t hirtelen Scala-ra néztem, 130-500, de évi 200 körül bátran lehet számolni.. Téli gumi jogos, gondoltam rá csak nem írtam le
"... and I hope you have a great day!"
-
Gombinyó
őstag
válasz pető bá' #219914 üzenetére
4 évre, majd vagy megveszem az autót, vagy kapok 4.4-et.
Szerintem itt inkább arról van szó, hogy a 4 év alatt kifizetsz 6M ft-ot, ami a beugró + a havi részletek (+az egyébb sallangok, ami szintén egy látható összeg) és a 4. év végén eldöntheted, hogy megtartod az autót és kifizetsz még rá egyben 4,4M ft-ot vagy visszaadod és nem fizetsz semmit, de akkor az autó se marad meg. Magyarán 6M ft + járulékos költségért "bérelhetsz" egy Octaviát 4 évre. -
veterán
válasz pető bá' #219914 üzenetére
Ezt a konstrukciót anno mi vezettük be a régi munkahelyemen elsőként Magyarországon. (Még a nevét is tőlünk lopta el a Porsche Lízing.) Nem volt sikeres, mert igyekeztünk nem átverni az ügyfeleket, aztán átvette pár másik cigânyabb finanszírozó, és pl. Suzuki vásárlók közt szo-szó sikereket értek el, mert ott meg lettek vezetve a vásárlók - azt mondták nekik a szalonban, hogy az utolsó részletet nem az ügyfélnek kell befizetnie, hanem azt az ügyfél kapja majd a banktól.
A következő a felállás:
- kifizeted a kezdőrészletet
- fizeted a havi díjakat
- fizeted az autó fenntartását
- a futamidő végén eldöntheted, hogy 1) "elsétálsz"* , vagy 2) kifizeted egyben az utolsó rezletet, vagy 3) megfinanszíroztatod az utolsó részletet és azt fizeted tovább.*Elsétálsz = az utolsó részlet megegyezik a garantált jövőbeni értékkel (maradványérték), így 4 év múlva dönthetsz úgy, hogy köszönöm, visszaadom az autót, nem tartozunk egymásnak semmivel.
-
nagyúr
válasz aero. #204173 üzenetére
Szeretném, ha ezt most hivatalosan is visszaszívnád. Én szóltam!
[link] -> [link] -> mai telex cikk
"... Opelt vagy éppen Toyotát szeretnének megvásárolni. Utóbbi márka nem tartozik ugyan a felsoroltakat összefogó Stellantis autóipari egyesüléshez, ám a Proace City kisteherautó, illetve a Proace City Verso nevű családi kombi valójában ugyancsak a Stellantistól származik, és minimális módosítással, illetve a márkajelzés cseréjével (badge engineering) került a Toyota kínálatába."
"Olajfogyasztás: 1,2 liter/1000 kilométer"[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
válasz tboy93 #219919 üzenetére
Az a baj kevered a motorkat. Amiről én írtam és válaszoltál rá az a Toyota féle 4 hengeres 1.2T! Ezek szerint amire te gondoltál pedig a francia 3 hengeres 1.2 puretech. A két motor köszönő viszonyban sincs egymással. Attól függetlenül, hogy mindkettő megtalálható Toyotában (átemblémázott Opelben).
A Corollában sosem volt puretech.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Gombinyó #219920 üzenetére
Akkor rossz az első linkem (de erre volt válaszolva anno), de én alapvetően a proace 1.2 puretech motorra probaltam felhivni korabban is a figyelmet. Ha a chr motorjat ott belekevertem az valoban az en saram, de a kommentjeim nagy resze ott a proace-rol szólt.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz focvis #219918 üzenetére
ez egy klasszikus nyílt végű pénzügyi lízing, minden autónkat így vesszük kb 10 éve a cégben. főleg, mert egy ideje mindenféle útnyilvántartás nélkül is visszaigényelhető a törlesztő meg az önrész áfája
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz focvis #219918 üzenetére
Köszi a válaszokat
Így már magánszemélyként nyilván nem akkora üzlet, persze lehet azt latolgatni hogy 4 évesen, kevesebb mint 80k-t futott Octavia/Scala mennyit fog érni (most olyan 5-6 körül vannak).
De ilyen szempontból, magánszemélyként jobban megéri megvenni (akár kis hitellel is) használtan a 3-4 éves modellt nagyjából a kezdőrészlet áráért, és jó eséllyel azért még 2-3 évig (150k km-ig) nem esik szét, komolyabban nem is kell rá költeni - vagyis kevesebből fenntartható a rendszer, mintha mondjuk havi br 180-200 (évi nettó 1.4-1.6M) helyett kérnék céges autót. (Ami egyébként csak egy teória, ahogy írtam is.)
"... and I hope you have a great day!"
-
footy
addikt
válasz tboy93 #219919 üzenetére
Mondjuk nekem van 2 puretech itthon es az olajfogyasztas ugy nez ki hogy:
Picasso 100.000km > 1dl / 1000km
Cactus 70.000km > 2dl/1000kmEn nem latok akkora problemat. Sot, benne vagyok magyar es nemet Picasso es Cactus forumokban es ott sem latom hogy tomegesen sirnanak a tulajok.
A Zach Dani fele cikkben van egy joadag dramatizalas. -
szebe
őstag
válasz footy #219925 üzenetére
Nyilván van benne egy kis dramatizálás, de a külföldi lapszemle szerint azért nem egyedi problémákról van szó.
Láttunk már nem egy ilyen konstrukciót, ami sokaknál problémamentes, sokaknál meg nem.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
OPiiPO
addikt
válasz pető bá' #219923 üzenetére
"megvenni (akár kis hitellel is) használtan a 3-4 éves modellt nagyjából a kezdőrészlet áráért" - ezzel csak az a bibi, hogy a kezdőrészlet 4.1MFt, viszont ahogy nézem a 3-4 évesek általában 6.2MFt-tól kezdődnek max. 80eKm futással.
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
őstag
válasz OPiiPO #219927 üzenetére
"megvenni (akár kis hitellel is) használtan a 3-4 éves modellt nagyjából a kezdőrészlet áráért"
Lehet nem vagyok teljesen egyértelmű, az 1.0TSI Scala-t is nézem közben (újonnan 8M körül van, használtan 4.5-5.5-től felfelé), mert az a méret/motor is bőven elég lenne a felhasználási igényekhez. De jobban belegondolva egy Fabia (kombi) is, ami szintén 5 körül azért akad, bár ezt már inkább keresni kell mint válogatni
"... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz pető bá' #219924 üzenetére
sok mindentől függ, 100-200k között bármi lehet maradványértéktől meg havi futástól függően az "átváltás" - szóval ez egyediben kell meghatározni, az adott munkavállalóra, adott körülmények mellett.
nálunk volt olyan konstrukció, ahol a havi törlesztő 140k volt (a példában ugye 40k) mert alacsony volt a maradványérték és a kezdő befizető is alacsony volt.
túl sok a csúszka, ami egy ilyen esetben jobbra-balra állítható ahhoz, hogy egyértelmű választ adjak a kérdésedre, sorryaz alacsony maradványértéknek az a lényege, hogy piaci érték alatt lehet autóhoz jutni akkor, ha a főni megengedi, hogy megvedd a nyílt végű lízing végén a verdát maradványértéken. mivel ez egy bújtatott juttatás, így ez szürke zóna. és ha eladod az autót amihez így hozzá jutottál, akkor arra egyértelmű SZJA kötelezettség van. de ösztönzően hat a tulajdonosokra, hogy figyeljenek az autók állapotára, ha sajátjaként tekint rá a munkavállaló, érdekében áll, hogy a lízing lejártakor minél többet érjen. illetve ugye a lízing paramétereinek meghatározásakor (és ezáltal annak eldöntésekor, hogy mennyi "munkabérért cserébe" kapod az autót) fontos már előre tisztázni, hogy megveheted az autót, vagy nem.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
eWro
csendes tag
Sziasztok, anyósom autóvásárlás előtt van és hybridet szeretne, lehetőség szerint SUV-ot és hybridet, azon belűl is PHEV-et 6-6.5 millióig. Kikötés lenne a relatív kevés km, max 150 ezer, illetve nyilván, hogy minél fiatalabb legyen az autó.
Persze csodák nincsenek ha úgy van 1-2 feltételből enged is, de esetleg felel meg ennek a feltételnek valami autó is ami megbízható?
Ha PHEV, SUV(szerű) nincs ennyiért akkor esetleg PHEV, nem kisméretű autó. Ha az sem fér bele akkor esetleg hybrid SUV(C-HR, vagy ahhoz hasonló?). -
őstag
csuklóból Mitsubishi Outlander jutna eszembe, SUV is, meg PHEV is, meg választék is van belőle
(személyes megjegyzés, hogy a 2015-ös az egyetlen év, amikor volt egy vékony fekete műanyag csík a kerékjáratok fölött, azzal néz ki igazán jól az autó)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
den89
tag
Suzuki S-Cross/Vitara. Ezekből majdnem újat kap ennyiért. Toyota CH-R 4-5 éves 100+k km, ami kikerül az összegből. Mi neki a prioritás…. Új suzukival szerintem semmi különösebb gondja nem lesz 10 évig, ha egyáltalán meglesz addig.
f4lcon: 8-10 éves Outlandert kap ennyiért, 120-150+k km-rel.
Kérdés mi számít neki minél újabbnak, minél kevesebb km-rel. Mert ugye ez a kikötés.[ Szerkesztve ]
-
őstag
6,5-ig 2018 vagy fiatalabb PHEV: egy találat ami ráadásul nem SUV
valamit az igényekből vagy le kell adni (évjárat) vagy tornászni kell a kereten úgy legalább egy milliót, és akkor is még csak a kínálat aljából fog meríteni“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
den89
tag
Ja igaz, bocsi. Tudom, sokaknak nem fűlik a foga a Suzukira, nekem sem. De aki nem ilyen, hogy “biztos nem vennék Suzukit, Daciát és társait”, annak biztosan jó választás. Meg azért egy új, vagy közel új autó, azért nem hazudik. Szüleimnek 3,5 éves SX Cross van, nyilván ez alatt semmi baj nem volt vele, ez nem meglepő. Akkor mèg 5,5 millió volt a közepes felszereltség (most 7-től indul), szervíz is fogható árkategória, 6 litert eszik, nagyrészt városban hajtva.
[ Szerkesztve ]
-
Bondix
tag
Szeretnék segítséget kérni.
2misig milyen autót ajánlotok?90% ba városba lenne használva.
Tehát gondolom a benzines inkább jobb választás
Kombik nem tetszenek azt tudom
Inkább fiatalos sportosabb kinézet, és kisebb fogyasztású legyen.
Markába nem tudom melyik ami megbízható nagyon, kinézete sportos az már előny.
És pasis tehát nem egy női mini stb csak azért írom.
Hosszú távra kéne de max 10 éves legyenKöszönöm előre is
-
szebe
őstag
válasz Bondix #219939 üzenetére
2misig milyen autót ajánlotok?
Hosszú távra kéne de max 10 éves legyen
Itt valamiből engedni kell, mert elég szűkös így a kínálat. Sportos meg főleg nem lesz."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
batai15
félisten
Ford focus 1.5 ecoblue-ról mit tudni ? Kerülendő? Ajánlott ?
Van egyezés a PSa 1.5hdivel ? Utóbbinál eltántorít a vezérmű tengely lánc szakadás, és annak a cca 1 milliós megelőző javítása. Elkezdtem nézegetni a fordokat (Mk4) kb 5 millió forint értékben, 308sw ellenében.
Nehéz a dolgom ,mert egyrészt racionális , másrészt azért érzelmi alapú is az elvárás ( fiatal , viszonylag keveset futott ,kombi /Szedán,carplay gyárilag ,és azért tetszen is külsőre)Mk3 esetén az 1.5 TDCI PSa =1.5 HDI ?
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz molnarpeter #219943 üzenetére
Közben elkezdtem túrni a netet ,és igen valóban 8 szelep csak. Forma miatt viszont azért inkább Mk4 focus lenne kívánatos ,1.5 ecoblue más kávéház ?
Azért minnél fiatalabb autót szeretnék, és szeretném le tudni az autó vásárlást a következő 5 évre legalább.
Viszont úgy adódott hogy stabilizálódott a meló ,és 130km nekem az út oda vissza a lakóhelytől ,így benzin kizárva .[ Szerkesztve ]
-
syl5
őstag
Sziasztok srácok!
Megbízok ebben a fórumban, az itteni tagok véleményét mindig megfogadom.
Kicsit tanácstalan vagyok most, mi a véleményetek az elektromos autózásról?A mostani EV támogatás miatt kérdezem.
Tudnék pályázni, és a pályázatot is ingyen megírnák nekem.
Gondolkodom nagyon, mert hallottam hideget-meleget az elektromos autózásról és támogatással is 13-15M HUF-ról beszélünk. Plusz lízing kamatok, ugye..Amire autót használok:
- városban nem igazán használom, ha igen, akkor is 10-15 km táv minimum
- vidék+külföld járkálok vele inkább, havonta 1x-2x, havi 600-1200 km oda-vissza
- szar utakra, szóval dömper kell, valami SUV
- 400km-t egy huzamban ki kell bírniaKérdések:
- tényleg csak 110-120-al érdemes menni vele, egyébként nagyon lecsökken a hatótáv? Ahol lehet használom az autókat 160-180-as tartományba is.
- ha igen, mennyire? mennyivel lehet számolni 160-180-as tartományba egy Model Y-al, C-40-el, Ioniq 5-el, stb?
- mennyire bajos az egész, mennyire időigényes? (nagyon szoros az időbeosztásom, nem akarok plusz időt szánni útvonaltervezésre, csak be akarok ülni és menni. nyilván a töltési időt meg tudnom várni közben munkával)
- Valami típus ajánlás?Ajánlanátok nekem az elektromos autózást?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!
-
den89
tag
Szia!
Én nem vagyok egy nagy hozzáértő, csak a szerény véleményemet írnám le. Röviden: te tipikusan az a felhasználó vagy, akinek nem ajánlott a villanyautó. Hosszabban lentebb.
Rögtön kezdeném azzal, hogy szerintem akinek jó a villanyautó:
- 90%-ban városban jár vele.
- Napi max 30-40 km-ről ingázik.
- Heti max 1-2 "hosszabb" utat megy vele (értsd max 150-200 km) és kényelmesen odaér a töltőhöz, vagy esetleg megfordul az adott távról, és ha hazaér rádugja a töltőre.Általában a feltüntetettnél 100-120 km-rel kevesebbet számolj a hatótávra. Ahogy egy benzines autónál is 1-1,5 literrel kevesebb fogyasztást szoktak feltüntetni, mint ami a reális.Viccesen fog hangzani, de ezek a hatótávok, amiket írnak a villanyautókra, kb akkor reálisak, ha 20 fok van, szélcsend, süt a nap, nem esik, ráállnak egy fix sebességre (nyilván nem 150-160-ra), 0 komolyabb gázfröccsöt adnak, nem használnak klímát, rádiót, stb-t. Lehet kihagytam valamit...
Szóval a feltüntetett:
- Model Y 533 km
- Ioniq5 481 km
- C40 507 kmNa ezekből nyugodtan kapásból levonhatsz minimum 100-120 km-t, de ha te 160-180-al mész, szoros a beosztásod, valószínűleg amúgy sem vagy szuttyogós sofőr, ebből még 50-60 km-t nyugodtan levonhatsz. Valamint az sem elhanyagolandó tény, hogy nem ajánlják 10-20% alá meríteni az akkukat, meg nyilván te sem szeretnéd kicentizni. Magyarul szerintem nagyon jó esetben számolhatsz 300 km-rel a hatótávra.
[ Szerkesztve ]
-
Bondix
tag
válasz szebe #219940 üzenetére
Kinek mi a sportos kinézet.
Mondjuk egy fekete 2009 seat ibiza 1.6 vagy 2011/12 seat ibiza 1.2 az sportos kinézet nekem.
Ezek tetszenek is. Vegyes 6-7L városba 8. és 1.5-2 misi között 150ezer km-rel.Vagy 2011 polo 1.2 is van ilyen árba de inkább a seat.
Mondjuk nem tudom mennyire megbízhatóak de külsőre tetszenek.
-
kenguru99
aktív tag
"szar utakra, szóval dömper kell, valami SUV"
"400km-t egy huzamban ki kell bírnia"
"Ahol lehet használom az autókat 160-180-as tartományba is."
Nincs olyan EV ami tudná ezeket az elvárásokat, még csak megközelítően sem.Egyébként minek suv ha döntően hosszú utakat akarsz menni autópályán?
Erre egy dízel való.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest