- Facebook és Messenger
- C# programozás
- Disney+
- ASUS routerek
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Hálózati / IP kamera
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz Tom1939 #219849 üzenetére
Az új NX350h már kb. el lett döntve, hogy beszerzem, annyira jól sikerült autó minden téren, ami nekem fontos.
De mire az bekerül abba az árkategóriába, amennyit hajlandó vagyok adni érte, még sok-sok év, és kell egy köztes autó. A CT-t nem akarom 10+ évesen megtartani. Kb 4 évet lesz nálam, ami utána lesz az is kb annyit, utána jöhet egy 3-4-5 éves NX350h. -
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #219850 üzenetére
A userek 90%-nak eleg, akinek nem az meg feljebb lep. Zsenialis uzletileg.
#nincsbennetarcsi
-
őstag
válasz Citroware #219851 üzenetére
NX350h nagyon jól sikerült de nekem sajna jó eséllyel nem lesz. A Rav4 is kicsit nagy már kivülről főleg a budapesti használat részhez, de tolerálom mert most családdal kell a hely. Az NX meg 6 centivel hosszabb és belül mint minden Lexus elég sokkal kisebb. Szóval amíg itthon vannak a gyerköcök és kell a hely addig kicsi, utána meg feleslegesen nagy kivülről... Gőzöm sincs mi lesz rav4 után
-
vzsryl
nagyúr
válasz szőröscica #219856 üzenetére
1,6 méteres magasság alatt ma már nem vesznek autót az emberek. Felette meg nincs autó, csak dömper.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Qru
MODERÁTOR
-
őstag
Macan nem jó, hosszabb mint egy rav4 Öreg napjaimra (= gyerekek kirepültek) ideális egy 2.0 hybrid (hogy menjen is) Lexus LBX + egy hybrid új toyota iq lenne ideális. És ugye egyik sem létezik De az biztos hogy kettecskén holt felesleges egy rav4+jazz kombó...
Sport autó sose vonzott, most már valószínűleg maradnék a nagyobb magasságnál tényleg kényelmesebb beülni ha nem is azért váltottam ilyenre (vacak utak). Mondjuk rav4 magassága nem kell feltétlenül, crossoveres is elég kicsit kisebb magasággal.
A jó benne az hogy ez leghamarabb jövő év problémája ha külföldre mennek a gyerekek. Ha maradnak itthon akkor meg van 5 év amíg jó ez így ahogy van. -
anonymus89
addikt
Sziasztok, van még egy kreditem Car Vertical-ra, 23-áig érvényes ha valakit érdekel szóljon.
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
-
Red_Bull
aktív tag
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata a A 2011-2017 között gyártott Swifttel?
Sokan összekeverik a 2005-2010 között gyártottal,és csak ráncfelvarrásnak nézik de ez elvileg egy teljesen más autó, csak hasonló a külseje:
Nekem a bal oldali van, azt tervezem ilyenre leváltani.
Nem vagyok egyáltalán Suzuki fanatikus,nem azért akarok megint azt, de sok helyen olvastam, és több különböző helyről hallottam hogy ez egy nagyon jól sikerült autó,sokkal megbízhatóbb, jobb a fogyasztása,úttartása, kényelmesebb stb mint az előző...Állítólag nincs semmi komolyabb típushibája sem mint a 2005-ösnek( ABS kocka, nyelestengely stb..) ez mennyire igaz?
Totalcar népítéleten 8.88 pontot kapott, ami kiemelkedő, bár csak 25 ember véleményezte.
Egy szerelő azt írta egy FB csoportban, hogy ua. a váltója mint a 05- ösnek, és ezzel is lesz a nyelestengely probléma, máshol meg azt olvastam hogy ezzel nem lesz ilyen gond mert ezt kijavították.Ezzel mi a helyzet?
Valahol azt is olvastam hogy ebbe drágább szinte minden alkatrész, (mert ritkább típus, és nincs annyi utánygyártott) ezekből mi lehet igaz?
Szóval minden érdekel, szivesen olvasnék mindenféle tapasztalatot az autóval kapcsolatban, ha van valakinek tapasztalata vele.
Másik autó ami szóba jöhet még az az MK7-es Ford Fiesta.
Ennek jobb a futóműve, és jobban néz ki valamivel viszont lomhább, és többet fogyaszt az 1.25 motorja, szóval egyre inkább a Swift felé hajlok.
Ti mit javasoltok? -
őstag
Plug in hibrid csak napelemes házzal lenne, az meg nincs Rav4-el igazából a méret a gond néhány helyen ahol járok (belváros...) máshol teljesen ok. Régen V. kerbe IQ-val simán bementem para nélkül, most gyakran leteszem a rav4-et a pápa téren és bemegyek a Kávinig a zöld metróval.
Amennyit fogyaszt a Rav4 az sokadik költség városban, azért nem is vonz az elektromos annyira. -
vzsryl
nagyúr
válasz Tom1939 #219863 üzenetére
Miért kellene hozzá napelem? 70,1Ft/kW árral számolva (ez már kvóta feletti ár) sokkal olcsóbban jön ki, mint dízellel vagy benzinnel.
Tegyük fel, hogy 25kW az elektromos üzemű fogyasztása 100 km-en (általában ennél jóval kevesebb, de inkább túllövöm). 25x70,1=1752,5Ft
Mondjuk egy dízel fogyaszt 6l-t 100 km-en. Számoljunk 600Ft-os átlagárral. 6x600=3600Ft.
Benzinnél legyen 8l 100km-en, és nézzünk ott 580Ft-ot. 8x580=4640Ft.
Tehát az elektromos hajtáslánc kb. a legrosszabb körülmények között is töredék áron tankolható otthon. Emiatt szeretnék pár éven belül legalább egy autót kiváltani elektromosra. Nincs napelemem, de 3 fázis van a fűtött garázsomban és naponta 2x25km-t ingázok. Ráadásul a hétvégi, családi körutak is megvannak 50-100km-en belül.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
ZavaBalazs
őstag
sziasztok,
2006-os ford focust (sedan, benzin 1.6, 100 ló) váltanék le, kb 3,5-4 milliót szánnék rá (plusz átírás és társai), jó lenne olyan 10 évet kihúzni vele. főleg családi autónak használnám (vidéki rokonlátogatás, kirándulás), max heti 1-2 rövid úttal ötvözve, munkába járásra nem használnám. ennek ellenére a dízeltől ódzkodom, maradnék benzinesnél. egyéként abszolút nem értek az autókhoz, szóval csak elég basic egyéb követelményeket tudok felsorolni
-kombi
-focusnál kicsit tágasabb hátsó tér nem volna rossz
-tempomat, digitklíma, tolatóradar (mondjuk utóbbi könnyen beépíthető később is)
-bár még nem használtam, preferálnám a tetősínes kivitelt. gondolom erre pikk-pakk felrakom/leszedem a tetőcsomagtartót, ugye? alkalmanként biciklit szállítok a tetőn, de nem tartanám fixen fenn a tetőcsomagtartót, a focusról lecsavarozgatni nem volt túl kényelmes
-focusszal sok probléma volt az együtt töltött 5 év alatt, nem bánnám, ha a következő megbízhatóbb lenne (és legyen szép és olcsó is, tudom, tudom )
-fenti okokból asszonynál a ford tiltólistás márka lett, én meg nem fogok vitatkozni, van így is elég nagy választék
-100 lovat néha kevésnek éreztem pályán.amiket első körben néztem: kia ceed (kb 9-10 éves darabok), honda accord (kb 10-12 évesek), hyundai i40 (kb 9-11 évesek), de alapvetően nyitott vagyok másra is, illetve olyan segítségnek is örülök, hogy adott típusnál melyik motorverziót kell messziről kerülni
előre is köszönöm a segítséget!
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
őstag
válasz vzsryl #219867 üzenetére
Igazad van, a pontos megfogalmazás a megfelelő saját garázs ahol van saját töltőm lenne. Ezt én igazán csak saját házban tudom elképzelni, és akkor menne már fel napelem is (mondjuk simán lehet hogy 10 év múlva inkább társasházat akarok már, akkor megfelelően tágas parkolóhelyre tennék töltőt napelem nélkül is). A jelenlegi társasház ahol lakok kis lakásszámú ami általában véve pozitív, de emiatt olyan kicsi a mélygarázs hogy évtizede nem jártam ott saját autóval, oda biztos nem raknék töltőt.
Az a pénz meg nincs hogy más helyen töltéssel szenvedjek, a rav4 hybrid üzemanyagköltsége simán elviselhető tartományban van most nekem.
-
rbalint88
addikt
válasz ZavaBalazs #219868 üzenetére
Accord nem lesz tagasabb, plusz a megbizhatosaga miatt nagyon tularazott. Ceedbol es i40-bol is a dizel az igazan jo. Benzinesbol a Ceed 1.6mpi motorral vegeto, gdi-t ne eroltesd.
Amit en ezen kivul javasolnek: VW Golf 7, Seat Leon es Skoda Octavia nemreg kifutott generacioi, az elso MQB-nemzedek. 1.4tsi szijas verzioja egy kiforrott motor, keveset eszik, jol megy, minden szerelo latott mar olyat kozelrol. Ha tudsz, erdemes elnezni 5 millioig, szamottevoen jobb autot kapsz annyiert -
vzsryl
nagyúr
válasz ZavaBalazs #219868 üzenetére
Hyundai/Kia GDI motorok kerülendőek, MPI-ből az 1.6-os, 120 lovas talán egy picit érezhető előnyt jelentene erőben az i30/Ceed-nél. I40-ből a 2.0 MPI 166 lóval már fickósabb.
Az Accord 2.0 benzinnel nagyon jó választás. Jól megy, kényelmes, jó az úttartása és mocskos szép autó. Épp emiatt a szebb példányok elképesztően elszálltak árban.
Avensis T27 1.8-2.0 benzinnel is vehető, de azok is kissé elszálltak árakban. A 2012-es facelift talán még beleférhet a büdzsédbe, de a 2015-ös brutál magasan van.
Golf 7/Octavia 3/Leon 3 1.4TSI-vel még rendben lenne, de ezekből az értelmes példányok inkább 5 milliós kategória. Ha van valami jó darab 4M alatt, akkor azt meg kell venni.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
akyyy
senior tag
Sziasztok. tavalyról megmaradt egy CarVertical lekérésem, 23-án lejár. Akinek szüksége lenne rá írjon PM-et, (már kérdeztem le valakiét, de olyan kevés volt az adatt hogy az oldal felajánlott még egy lekérést, persze az időt nem hoszabbította meg )
-
Bikkrom
senior tag
Sziasztok!
Elektromos autó vásárlásban tudtok tanácsot adni vagy az más topic?
Lényeg, hogy friss jogsi (ha szerencsém van 2-3 hónap múlva). 4 millió a keret autóra.
A napelem rendszer megy 1 éve, +4000kwh van erre ráhagyva. Garázs kész, tettem le villanyórától a garázsig egyben egy 5*6mm2-es földkábelt, hogy bármilyen töltő mehessen majd rá amit a 3*32 amper elbír.Felhasználás: 99% oviba vinni a kicsiket. Bevásárolni. Kb 13 km oda, 13 km vissza.
1% hosszabb utazás. Többnyire 100 km-en belül. Ha 100 km felett van akkor bevezetünk egy fél napos megállót, nem hajt a tatár, belefér.Nissan Leaf-eket nézegettem. 2016-2017. Jó felé nézegetek? Van jobb vagy más alternatíva? Plugin hybridek kiesnek a keret miatt? Érdemes egyáltalán azokkal foglalkoznom ilyen felhasználásra?l
Köszönöm szépen a segítséget előre is!
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
szőröscica
addikt
válasz molnarpeter #219877 üzenetére
Vagy egy Ampera. 26km-t barmikor rohogve elmegy akkurol, hosszabb uton pedig nincs hatotavpara.
Ha tisztan elektromos, akkor a legkevesbe lefingott akksiju Leafet vennem meg. i3, eGolf, Ioniq/Soul nincs ennyiert. Gyereket azert a trioba nem ultetnek.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz akyyy #219878 üzenetére
köszi szépen!
Sajnos sok infó nem volt a kocsiról, pl származási ország sincs...
De egy Nissan e-NV200 hogyan lehet "Nissan Micra" a CarVertical szerint, az számomra rejtély
Vagy nagyon ügyes volt a lakatos és valahogy sikerült rápakolni a Micra alvázra a kisteherautót
Lóerő se stimmel.Alvázszám a JSZP képei alapján van, azzal elvileg nem tudnak babrálni gondolom... Akkor hogy lehet ennyi eltérés?
-
Bikkrom
senior tag
válasz molnarpeter #219877 üzenetére
Mely típusokra gondolsz? Mit javasolsz és kb mennyiért? 2 gyerkőc hurcolászása a cél. A bérlés jó ötlet! Nem is gondolkodtam ebben eddig.
#219879 szőröscica: néztem az Amperákat, de az inkább 4,5-5 millió. Riaszt, hogy csak egy szervíz van, Debrecenből elég macerás lenne. A fenntartása is húzósabb casco-val, minden szokásos 2 éves szervíz gondjával. Lehet akkor jobb ha maradok a tisztán elektromosnál? Leaf aksiknál mire kell figyelni?
[ Szerkesztve ]
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
ZavaBalazs
őstag
válasz rbalint88 #219871 üzenetére
igazából a tágasság nem annyira húsba vágó probléma, igazából a fent írt 10 évre tervezettségben leginkább az elején számít: 3 és 5 éves gyerekek ülnek hátul gyerekülésben, mögöttem a 3, ha alvóba le van billentve a gyerekülés, akkor kb a háttámlámig ér. lehet, hogy ezt egyszerűbb lesz valami helytakarékosabb gyereküléssel megoldani (az a baj, hogy muszáj megdönteni, mert különben lefittyen a feje, az meg hosszú úton nem egészséges). "megbízhatósága miatt túlárazott" - ezzel a mondattal a feleségemnek már el is adtál egy honda accordot.
+vzsryl: köszi mindkettőtöknek, akkor a ceed és az i40 ki is van lőve, vagy én keresek rosszul, vagy kb 2012-től kezdve 4,2 millióig csak GDI motorral létezik a piacon. i30-ból van MPI-s hirdetés, akkor azokat is nézegetem, avensisből is találtam párat 2012 környékéről... sajnos az 5 millió a vw konszernes tippekre nem fér bele, pontosabban: van ennyi mozdítható pénz, csak nem érzem indokoltnak, hogy ennyit költsek autóra, hogy aztán azon legyek, hogy minél kevesebbet használjam (ha tehetem, egyedül inkább biciklizek, ha meg a gyerekek nagyobbak lesznek, szóba jöhet a 2,5-3 órás vonatút a nagyszülőkhöz)
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
őstag
válasz ZavaBalazs #219883 üzenetére
vannak a fej elbillenésre egészen jó megoldások
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
imyourfriend
őstag
15km-en míg az olaj is felkúszott 80 fokra jó 85 fokos volt a víz ma délután, hosszabb távon nem probléma ez egyszerűen nem volt ideje elég hőt termelni a motornak. Ahogy nézem egyszer nyit alacsonyabb hőmérsékleten majd egyszer mikor eléri a 85 fok környékét akkor visszaugrik 80-ra aztán megy tovább.
-
olajbogyo
aktív tag
válasz Red_Bull #219862 üzenetére
Én 2, vagy 3 éve vettem az asszonykámnak ilyet használtan 2012 es gyártású. Tényleg ismerőstől 180eKm körül , az asszonyka használja azóta, néha én is megyek vele. 2012 óta, csak egy akkucsere volt, gyertyák, és kopó alkatrészek, fék. Minden évben megvolt a szervize a suzukinál, én is oda hordom. Semmi baja nincs, elnyűhetetlen szerkezet. eddig 763,8Litert tankoltam bele, az átlag fogyasztása 5,9L/100Km. A legkissebb fogyi 5,03L volt. A legtöbb pedig 7,6L. Vezetem minden autóm fogyasztását, azért van meg ez is.
[ Szerkesztve ]
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
Red_Bull
aktív tag
válasz olajbogyo #219886 üzenetére
Örülök hogy Te is jókat írsz róla, megerősítesz hogy jó választás lesz ez az autó, most már 95% hogy ilyen autót veszek és nem a Fiestát, legfőkébb a fogyasztása miatt, mert ennek jobb attól vagy 1,5 literrel.
Amúgy én nem voltam ilyen szerencsés az előző, 2005-ös szériával,210 000km-el(valós) vettem 2 éve, és azért az első évben cserben hagyott kétszer is, beszart a generátor, önindító, fel kellett újítani a váltót, kuplungot cserélni,motortartó bakot és mindenféle futóműalkatrészt..De a Suzukik azok persze kimennek a világból
Ennek ellenére nem lettem Suzuki ellenes (és fan sem) mert szerintem minden típust külön kell értékelni, nem pedig egyes márkákat felmagasztalni vagy lefikázni teljesen,és szerintem pechem is volt, hogy nálam jött ki minden, és elvileg a 2010-es egy teljesen újratervezett autó(hiába hasonló nagyon külsőre) kevesebb típushibával ,az meg biztos, hogy sokkal jobban fogyaszt, mert ez télen, rövidtávokra, bever 10 liter körül. -
anonymus89
addikt
Srácok még mindig megvan a CV kreditem és ma lejár, kinek kérdezzek le és mit?
és itt jön az ingyen kredit: "mikor pedig nem tudnak érdemi segítséget nyújtani a jelentéssel, visszafizetik az árát. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a lekérdezés megrendelője kap egy újabb, ingyenes lehetőséget a keresésre."
[ Szerkesztve ]
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
-
olajbogyo
aktív tag
válasz Red_Bull #219887 üzenetére
Érdekes, hogy neked az előző szériással gondjaid voltak. Nekem volt egy olyan, az első autóm volt újonnan vettem. Tíz évesen adtam el, még most is látom itt nálunk, egy szőke csaj jár vele. Nekem egy izzót nem kellett benne cserélnem, csak a szokásos olajcserék voltak. Egyszer volt torony csapágy csere, és kis akku csere 8 éves korában, plusz fék kompletten. Ezen kívül nem volt gondom vele. Az új tulajnál látom, hogy gázosra alakította, de most is elégedett vele. 100eKm volt benne, mikor eladtam.
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
Ben42
újonc
Sziasztok!
Feleségemmel vacilálunk egy második autó vásárlásán, mert egyre többször fordul elő, hogy ketten kétfele van programunk, és egy kocsival ez több feszültséget szül, mint szeretnénk
A jelenlegi autónk egy bogyó Swift, tökéletesen megvagyunk vele elégedve, és a mérete is elfogadható egy kisgyerek mellett.A keretünk mindennel együtt max 2 millió lenne, és az elkövetkező 1-2-3 hónapban szeretnénk megejteni a vételt.
Ami lényeges: a leendő 2 autó közül az egyiket nem használnánk sokat (heti 1-2 alkalommal kb), a másik szinte napi használatban lesz továbbra is. Autópályán viszonylag sokat megyünk, mert az köt össze úgymond a civilizációval, de az éves max futás (kb 25.000km) eddig nem indokolta a szemünkben a dízelt.
Második gyereket egyelőre nem tervezünk, úgyhogy nem feltétlen egy családi csapatszállító a cél, ebben a kis 5-ajtós Swiftben is elfértünk, megtanított ésszel pakolniValami hasonlóan megbízható és olcsó fenntartású típust szeretnénk, akár egy másik bogyón is elgondolkoztunk.
Szerintetek miket nézzünk?
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Ben42 #219891 üzenetére
+1 a Swift-re. Ismeritek, van szerelőtök is hozzá gondolom. Nem drága az alkatrész és könnyen beszerezhető.
Amúgy meg maxi respect a 1 gyerekkel is Switfezés miatt. A többség itt (is) azt nyomja, hogy egy gyerek mellé kombi kell legalább, 2 gyerek esetén minimum egy buszlimuzin de inkább kisbusz.
#nincsbennetarcsi
-
den89
tag
Jogos! Ismerősi körünkben kb bárkinél gyerek született egyből kombit vagy "buszt" vettek. Másokon is ezt látom egyébként, a környéken, ahol élünk, és a városban is. A SUV mániáról ne is beszéljünk...
Én meg azon gondolkodom, hogy nyáron nekiindulunk a két kisgyerekkel (akkoriban ~1 és 3,5 évesek lesznek) az "új" Clio-nkkal nyaralni. Mert a Clio 3 éves, a sedan Megane-nk pedig 16. Utóbbival már nem szívesen indulnék neki hosszabb útnak. Bár soha nem hagyott cserben (újkora óta a családban van). Az azért jól jöhet, hogy kisebb ugyan a Clió csomagtartója, de abban lehet plafonig pakolni. Viszont babakocsit mindenképp valami pici összecsukhatót be kell addig szereznünk, különben esélytelen.
[ Szerkesztve ]
-
dani999
csendes tag
Sziasztok!
2 millió környékén milyen kombit javasolnátok, 1,6 benzin motorral. -
Qru
MODERÁTOR
válasz zolnagy #219898 üzenetére
Nem akarok/akartam off-ot indítani csak eszembe jutott, hogy gyerekkoromban a Skoda 120L-el (aminek nem vt combos a csomija) 4-en mentünk nyaralni külföldre és befért minden szükséges cuccunk (még a felfújható gumicsónak is). Ma meg a Balatonra se merészkedik le az emberek többsége ha nincs egy legalább 5 méter hosszú kombijuk.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest