Új hozzászólás Aktív témák

  • f4lcon

    őstag

    válasz pető bá' #219924 üzenetére

    sok mindentől függ, 100-200k között bármi lehet maradványértéktől meg havi futástól függően az "átváltás" - szóval ez egyediben kell meghatározni, az adott munkavállalóra, adott körülmények mellett.
    nálunk volt olyan konstrukció, ahol a havi törlesztő 140k volt (a példában ugye 40k) mert alacsony volt a maradványérték és a kezdő befizető is alacsony volt.
    túl sok a csúszka, ami egy ilyen esetben jobbra-balra állítható ahhoz, hogy egyértelmű választ adjak a kérdésedre, sorry

    az alacsony maradványértéknek az a lényege, hogy piaci érték alatt lehet autóhoz jutni akkor, ha a főni megengedi, hogy megvedd a nyílt végű lízing végén a verdát maradványértéken. mivel ez egy bújtatott juttatás, így ez szürke zóna. és ha eladod az autót amihez így hozzá jutottál, akkor arra egyértelmű SZJA kötelezettség van. de ösztönzően hat a tulajdonosokra, hogy figyeljenek az autók állapotára, ha sajátjaként tekint rá a munkavállaló, érdekében áll, hogy a lízing lejártakor minél többet érjen. illetve ugye a lízing paramétereinek meghatározásakor (és ezáltal annak eldöntésekor, hogy mennyi "munkabérért cserébe" kapod az autót) fontos már előre tisztázni, hogy megveheted az autót, vagy nem.

    “The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell

Új hozzászólás Aktív témák