-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz tibbike01 #220401 üzenetére
Garanciaidőben szerintem nincs nagy különbség. Bár a tapasztalatok alapján egy sima olajcserés szerviz is olcsóbb a japánoknál, igaz VAG esetén lehet húzni 30e kilométerig. Utána azért nyílhat az olló, látva pl. a Golf esetén, hogy mik jöttek elő az első 3 évben (tudom, hétfő autó, a többi nem ilyen).
-
Kickass
őstag
válasz WasabiTrsr #220389 üzenetére
Vicc felszereltség. Nemrég volt az M5 Délpesti autóudvarnál egy szép Summum kb. ennyi méterrel csak valamivel öregebb, 1 misivel olcsóbban. Na az jó vétel volt, el is ment pár nap alatt.
-
tototos
őstag
válasz WasabiTrsr #220389 üzenetére
Szerintem abszolút nincs áron alul. 4 millió környékére mondanám azt hogy áron alul van egy autó. A Volvo V60 egy nagyon megosztó autó. Ha elvégezték rajta a hibák javítását akkor egy nagyon jó autó, amit ha megfelelően szervizelsz kapsz egy 280 lóerős autót amivel tudsz tisztán elektromosan közlekedni. De sajnos belefuthatsz olyan példányba amire simán elköltesz 1-1,5 millió forintot mire kijavítják a hibáit.
A Toyota HSD vs 1.5tsi témára csak annyit, hogy nézzük meg a kort. Egy 5-6 éves autónál még nem igazán kell nagy szervízekre számítani főleg ha megfelelően szervizelték.
Hasonlítsunk össze egy 10-15 éves TSI-t meg egy Toyota HSD-t. Melyikre költöttek a legkevesebbet? Szeirntem teljes élettartamot nézve a Toyota kevesebbe kerül. Persze ehhez az kell, hogy valaki 10-15 évig használjon egy autót ami manapság már nem annyira szokásos.[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Sziasztok!
Rokonomék vennének ÚJ benzines vagy benzin mild hibrid autót. Esetleg hibridet, de azt meg én mondom, hogy szerintem felesleges nekik (vidéki kisváros + autópálya a fő használat).
A fő szempontok (a megbízhatóságon túl):
- Magas (SUV-szerű) legyen.
- Ne legyen túl nagy a kocsi, mert csak 2 főre kell. (Azt is én mondom, hogy azért ne városi crossover legyen, mert sokat pályáznak.)
- Ne 3 hengeres legyen, és ne 1 literes alulmotorizált valami.
- Automata váltó preferált (de nem létfontosságú).
- Árkorlát szerintem nincs, mert Mercedes GLA 200-at is néztek.
- Suzukit nem szeretnének.
- Idősebbek, tehát a kényelem fontosabb, mint a sportosság (18"-as kereket nem akarnak stb.)Én T-roc 1.5 TSI-t ajánlottam, de ebben csak a manuális váltót olvastam megbízhatónak. Még mindig nem jó a száraz DSG? Hibridből Toyotát ajánlottam, de nem nagyon tetszik nekik. Egyéb ötlet?
Előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz ngaba #220414 üzenetére
Hasonló a cipő csak nálam lenne korlát (feleségem autóját kellene cserélni). A T-roc tetszik neki nagyon, és éppen a száraz dsg a gond. Amennyit össze tudtam szedni (és elmondtak itt és vw topicban a nálam ehhez jobban értők) az az hogy sokkal jobb mint volt de nem betonbiztos... A keret hiányában jó hír hogy a t-roc-hoz van 2.0 tsi és ahhoz a dsg már "olajos" ha minden igaz, de ezt azért ellenőrizzék (250 nm nyomaték a várázsszó, de én ebben sem lennék azért 100%-ig biztos).
Én majd megnézem a kis lexust (lbx vagy mi a neve), de az 3 hengeres (de nem 1.0 hanem 1.5) a hybrid ezért lehet hogy kiesik.
Ha már t-roc én az audi q2-re is ránéznék talán ott is van 2.0 tsi a hülye számozásuk mögé rejtve.
-
Yany
addikt
válasz bandus #220416 üzenetére
vagy itt, vagy a másik topikban írt sokat egy kollega az új nissan quasqai-ról (tököm tudja hogy írják ) epower motorral, lehet érdemes ránézni arra is.
Itt --> [Qashqai Tekna e-Power]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
dj79
senior tag
válasz tibbike01 #220401 üzenetére
no flame, pár tény: cvt olajcsere 90ezer km-ként 40ezer ft, az aurison a gyári első szerelésű betét+tárcsa kombó mindenhol most lett cserélve, 270e km futás után.
Nincs kettőstömegű, önindító, részecskeszűrő, generátor. 4+ programban éves kötelező szerviz kb 60e forint márkaszervizben hibrid garanciával együtt. A legdrágább tétel az elektromos vízpumpa, 170e forint fagyállóval, 250e km után érdemes cserélni.
Nyáron városban 4 alatt is tud fogyasztani úgy, hogy dinamikusan haladsz vele, télen egy-másfél literrel több, mert benzinmotort indít a fűtéshez. -
dj79
senior tag
válasz tibbike01 #220420 üzenetére
igazából attól függ, hány évig/km futásig tervezed használni.
Ha kevesebbre, akkor utazni biztos jobb a tsi, ha viszont nagy igénybevétel, sok város, akkor hsd, lásd taxisok).
1.4tsi után lett kettes priusunk a megváltozott élethelyzethez alkalmazkodva, azzal valóban fájt a pályázás. Az auris egy fokkal jobb, de sok pályához nagydízel kell. -
Yany
addikt
válasz ngaba #220424 üzenetére
Én a Nissant soha egyáltalán nem követtem, kizárólag a hiteles konstrukció miatt kezdtem utánajárni. Nekem a brand totál másodlagos, ha technikailag korrektnek tűnik valami és nincs krónikus gond a kocsijaival (ld. olasz/francia márkák rossz megbízhatósági hírneve).
Mostanra 2 dolgot tudok a Qashqairól és az e-powerről:
1. A Qashqai a briteknél a legnagyobb példányszámban értékesített új autó, tehát az autóval van tapasztalat, illetve
2. Az e-Power itt az EU-ban új még, de a britt gyártású Qashqai előtt már 2016 óta használják Japánban, ráadásul a legsikeresebb hajtáslánc, vagyis ott is van tapasztalat.Viszont EU gyakorlati tapasztalat nincs még vele, ami nyilván hordoz veszélyeket és a motor is jóval erősebb a japán társánál. A 330NM-es nyomaték eléggé odateszi magát a villanyautókénál jóval könnyebb szerkezet miatt.
Itt vannak még további technikai adatok: [link] és [link] és [link] és [link]
Amúgy a belsőégésű motor (ami ugye itt csak a generátort hajtja) az Infiniti 2.0l-es változó szelepvezérlésű motorjának 1 hengerrel megkurtított változata, tehát maga a motor is már egy bevált konstrukció, legalábbis növeli a bizalmam, hogy nem minden 0-ról kitalált, kevésbé érzem magam bétatesztelőnek.
De ha valaki nagyon autómágus, szívesen venném a tapasztalatait a 2l-es Infiniti motorokról, hátha hasonlóan rossz a híre szervizekben, mint a TSI-é. (apró sztori, hogy eredetileg a Duna Autónál akartuk feleségemmel megvenni a Qashqait, nagyon kedvesek is voltak, ott voltam tesztvezetni is, de a beszámításkor az 1.8-as TSI belsővel ellátott Passat CC-m nyomdafestéket nem tűrő minősítést kapott. Nemhogy nem adtak árat, de konkrétan az ottani "beszámítós kolléga" irgalmatlanul elmondta mindennek. Ezért mentünk egy másik kereskedésbe, ahol az uccsót vittük el az akkori készletből). Amúgy az értékesítő kolléga tekintetével kb. 1000x kért bocsánatot a beszámítós ember megnyilvánulásai miatt. (mindezt amúgy úgy tette meg, hogy a konkrét kocsiról semmit nem tudott, pedig elég tuti üzletet kötött volna, mert épp előtte 1 hónapja hagytam ott 1 millát épp náluk a Skodánál "szokásos" szervizelés címén + egy munkahenger cserével. A kocsit a végül a másik kereskedés így is tette ki: "Passat CC, karban tartott, nagyon szép állapot". Na mindegy...
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
tibbike01
őstag
válasz Kickass #220427 üzenetére
Én annó napokig bújtam a fórumokat (facebook, német fórumok...stb) keresve száraz DSG rossz tapasztalatokat, de végül csak jókat találtam. Volt, aki a 3-ik autóját vette ezzel a konfiggal. Persze olyat nem találtam, hogy 300ezer felett van és folyton vontat.
Továbbra is jó lenne látni legalább egy személyes, szomszéd, kolléga...stb tapasztalát a száraz DSG-ről.[ Szerkesztve ]
-
őstag
egy hasonló kasztniban (Lexus NX350h) nekem tankolástól tankolásig (excelben) számolva is jó egy literrel kevesebbet eszik a Toyota hibrid rendszer, így én meg tudok barátkozni a felbőgő benzinmotor hangjával cserébe ezért. főleg, hogy a negyedik-ötödik generációra (ami az enyém) már elég jól minimalizálták a felbőgést, ez már nem kettes Prius szint. meg a zajszigetelés sem az
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Yany
addikt
válasz Kickass #220428 üzenetére
7-8 literes átlag(!?)fogyasztással? Télen is csak autópályán eszik pontosan 7.5l-t. Persze, aki 150-nel keni neki, biztos rosszabb. Városban télen 5~6l, nyáron 3.5~5l. Milyen 7~8? Azt nagyon csipázom, mikor olyanok állítanak "érdekességeket", akik nem tapasztalatból beszélnek. Semmi igényem védeni a Qashqait, szerintem jól kivehető a leírásomban, hogy hideget/meleget őszintén írtam meg, de amikor valaki saját tapasztalat nélkül mond hülyeséget, ráadásul rögtön azután, hogy valaki megosztotta a tényleges gyakorlati tapasztalatait, azért elég fura.
Szerintem egy sokéven át tökéletesítgetett Toyota hibrid esélyesen megbízhatóbb konstrukció (legalábbis a Toyotára nézve ciki lenne, ha nem így lenne). Az e-Power inkább azoknak szól, akik nem akarnak lemondani az elektromos meghajtás karakterisztikájáról, miközben nem kívánnak hatótávpara és töltők utáni sorbanállással vezetni. Autópályázni meg marad vagy egy alacsony fogyasztású ICE, vagy full elektromos.
A többi érvet pedig maga a Qashqai teszi hozzá annak, akinek, mert mint autó, nagyon rendben van (a fenti "Nem tetszett" listámat leszámítva, amit mindenki eldönt maga, hogy mennyire prior neki vagy sem, illetve másnak más szempontjai is lehetnek, amit és meg sem említettem, mert nekem nem lényeges). Az e-Power meghajtás csak egy szempont a sok közül. Egy autó a legtöbbünknek ma már bőven nem csupán egy motor köré épített kasztni, hanem mindennapi eszköz, ami nagyonsokféleképpen helyt kell álljon.
Én mindenképpen azt javaslom, hogy akinek a Qashqai szóba jöhet, nézze meg a Corolla Cross-t is (az a kategóriatársa és árban is az van egy szinten, nem a RAV4), a Kia, Honda és Hyundai modelljeit is. Akinek meg van lehetősége full elektromosat venni, a Seal U most elég durva lehetőség.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
-
Yany
addikt
válasz Tom1939 #220435 üzenetére
Ráadásul valami elavult listát láttam sokkal durvább árakkal, mégegyszer rákerestem, 19-től láttam NX350h-kat a lexus.eu-n. Qashqai e-powerrel 12.5-ről indul pld itt. Csak az "Üzemanyag" szűrőnél kell kiszedni a mild hibridet. Mindenesetre ha nem is 2x-es az ár, nem egy kategória a kettő, akárhogy csűrjük. Fent írtam pár korrektebb versenytársat.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Yany
addikt
válasz szőröscica #220437 üzenetére
Mondjuk ez már katalógusos kérdés, 2 kattintás a nissan.hu-n megtalálni: [link]
De mivel X-trail esetében (legalábbis a legújabb modelleknél) pontosan ugyanez a felállás, miszerint kizárólag a legsoványabb felszereltségű kivitel nem az, esélyesen olyanhoz volt szerencséd(?).Érdemes amúgy kipróbálni, simán online is tudsz időpontot foglalni a dunaautónál (én azért szeretem őket, mert itt lakok mellettük ) és nagyon készségesek voltak, kenhettem is neki, meg türelmesen el is magyaráztak nekem mindent, amit kérdeztem. ...és hát kérdeztem.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Kickass
őstag
válasz tibbike01 #220430 üzenetére
BBD-nek van vele 100k km körüli tapasztalata, az a Golf 8 állítólag már nem olyan finom, de aztán ki tudja.
Az én releváns tapasztalatom, hogy a T-Roc nem akkora bughalmaz mint a G8. DSG-vel még csak 10k km-nél járok, de ezt ugye 4-5 évesen lecserélik, ha addig baja lesz az azért elég csúnya lenne.
-
veterán
szerintem nem feltetlenul. egy 1.5 tsi is teljesen jo autopwlyara, nem erzem most jobbnak a 2.0 tdit a benzines kocsiknal amiket hasznaltam (octavia, golf vs q3). max annyiban, hogy kevesebbet forog. de meg a tsi-k is eljartak 6.5 literrel a palyan.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
őstag
-
szőröscica
addikt
válasz Tom1939 #220443 üzenetére
Szerintem 1.5TSI-vel tok jo kombo a DSG, az Atecaban es a Kamiqban is nagyon tetszik, pedig ezek meg nem a mild hibridek, amik elvileg meg finomabbak. Az 1.6TDI mellett nem tetszik, hogy az egyes nagyon rovid, igy gyakran bologatos az indulas, majd 4-nel!!!! kettest kapcsol es csusztatja a kuplungot.
Berautoban Renault es Hyuandai DCT-hez volt meg szerencsem, azoknal gyorsabb es finomabb.
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Ismerős nézegeti az autókat (VW) olyan 50km munkába járásra , szerintetek 1.4 TSI ,vagy 2.0 cr (150hp mindkettő) van a cr javára lényeges fogyasztási és 1.4 TSI javára megbízhatósági és fenntartási különbség ?
Én a 2.0 crt mondtam neki ,főleg hogy néha mennek hosszabb távra is ,meg azért dinamikusabb is az.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz szőröscica #220444 üzenetére
Duplakuplungosból eddig a legjobb, a nyári bmw borzalmas volt (X1, szerintem jó eséllyel hiba volt mögötte), plusz béreltem egy captour duplakuplungost 2019-ben Lyon környékén egy hétig, annál jobb volt az 1.5tsi+dsg. Valószínűleg el vagyok kényeztetve de városban sokkal finomabb és gyorsabb (reakcióidőben nem abszolút gyorsulásban) az e-cvt a rav4-emben. De egy 2.0 tsi 4*4 t-roc olajos dsg-vel már lehet hogy jó lenne De az már 14 misi ha jól nézem.
-
tibbike01
őstag
válasz szőröscica #220444 üzenetére
Nekem O4 van, 1.5tsi e-tec DSG sportline csomaggal (1.5cm ültetés és sportülések). Jelenleg nehezen tudok elképzelni ettől jobb, mindenes, kultúráltabb, modernebb megbízhatóbb és sportosabb szekeret. (najó sportosabbat el tudnék, pl egy Alfa Guilia)
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz tibbike01 #220447 üzenetére
A hibrid rész tudtommal pont ott segít be ahol kell a száraz dsg-nek (lassú sebességnél) szóval kiváncsi lennék, az octavia maga pöpec szekér (és kérhető magasított erősített futóművvel ami szimpatikus).
u.i: hangszigetelés milyen (abban toyota vacak, ráncfelvarott kamiq-ot és scalát dicsérték ebben)?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz szőröscica #220449 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Motoros topic
- Opel topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Autós topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- RTX3070 16 GB VRAM-mal?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest