-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Petyyyyy #342049 üzenetére
A vizet nagyon szépen dobja a mai napig. Szivacsos mosást évente 1-2 alkalommal kap, lándzsás mosóban rendszeresen, de csak lágyvízzel mosom, semmi sampon. Mindennap garázsban alszik.
Ennél többet nem tudok tenni érte. 🤗Tavaly vettem akciósan "Lotus" (vagy hasonló márkájú) kerámiára való sampon + frissítő spray csomagot, majd kipróbálom, ha nem tartod gáz cuccnak.
Legutóbb 2024.05.26-án, azaz közel egy éve mostam meg szivaccsal.
-
Petyyyyy
addikt
válasz
focvis #342037 üzenetére
A kerámia csak akkor bír x évet, ha
- megfelelően van mosva a járgány
- éritnéses mosást követően megy rá a reload, ami frissíti a bevonat'Ha megmarta a lakkot, akkor vagy eltűnt a kerámia (esélyes) vagy kell neki egy frissítő mosás valami savas ph-jú samponnal, amitől megújul a hatás. Néha simán csak el tud tömődni egy wax/kerámia.
-
tboldi
nagyúr
válasz
tboldi #342044 üzenetére
Közben megtaláltam, azt hittem, az ETO parkoló másik szegletében lesznek.
-
Emunem
őstag
györi nekem is vonzó... 70% hogy leszek
Család addig ellesz valahol (ha jönnek)
-
válasz
sagesz93 #342042 üzenetére
Én dolgozok 13-án, elejére oda tudok menni, vagy ha végeztem és van még valaki.
Bár még nem tudom, hol fogok fotózni, budai oldalon valahol.
Győri az nekem necces, de még akar az is megoldható, beírtam mindkettőt a naltárba aztán kiderül. Racsing tali annyira nem jó ómen…. bár nekem szög gyári minden. -
hobizoli
nagyúr
válasz
Reggie0 #342038 üzenetére
az itteni soroksari auchan-s kezimosokban az inkabb placebo
neztem a multkor en is, hogy viaszos ize, persze nyomjunk ra, aztan vmi habzik csak, de a viz nem kezd leperegni az uvegrol (se), ahogy rendes viaszosnal kellene
meg tavaly vmikor felni tisztitoval lefujkaltam a felokat, varom ott hogy hasson, a kis mini kefevel amit csak ezert vettem, elkezdtem ott a felni kullok toveben rasegiteni....
vissza a oblito programra
jon egy ilyen szakadt puloveres, kertesznadragos muki, vmit obegat porszivokrol... mint egy parkoloben keregeto hajlektalan
majdnem oda csaptam neki a vizes fejjel egyet, hogy ajjal meg, nincs aprom, nem tudok adni... erre kozelebb erve, mondja hogy nem lehet kulso eszkozt hasznalni, csak ami itt van
mé nem?
mert ez van kiirva
de ez egy kis feju muanyag kefe, ami befer a szuk sarkokba is, mert ez a bohom mosokefes fej nem olyan
nem baj, akkor se
jo b+
pont vegeztem is, megyek el, akkor nezem hogy ez a muki molyolgat a vegyszertaroloban ott vmikkel
ja, hogy o az uzemelteto...? -
Reggie0
félisten
-
Szoszo94
őstag
válasz
ArthurShelby #342029 üzenetére
Elvileg azon a szombaton nem dolgozom (győri), úgyhogy ott leszek
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Blindmouse_ #342027 üzenetére
Magam nem allok neki de azert jo tudni.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
tboldi #342031 üzenetére
Én mindkettőn igyekszem ott lenni (a győrin nagyobb valószínűséggel a vw-vel, mert azon van országos matrica)
Egyébként érdekes, hogy nagyon átszavazás nem volt a két tábor között. Viszont egy nyári etyeki/tatai találkozónak még látom esélyét (ott volt a legnagyobb metszet/hajlandóság mindkét irányból).
-
tboldi
nagyúr
válasz
ArthurShelby #342029 üzenetére
Igyekszem ott lenni a győrin, és nagyon remélem, hogy a MiTóval.
Ja, és ahogy nézem, az ETO parknál csak az első 3 óra ingyenes, vagy legalábbis a nagyobbik részén.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
ArthurShelby #341753 üzenetére
🎺 Az eremények alapján 2 tali leszt 🎺:
Egy Bp-hez közel, május 13-án kedden 17:00-kor, a Budaörsi Auchan totem oszlopánál (47.4530292, 18.9443333) [kép] [kép] [kép]).
És egy Győrben május 17-én szombatot 16:00-kor a győri ETO parkolóban [link].
Köszönöm mindenkinek a részvételt és a konstruktív hozzáállást!
Találkozzunk minél többen, remélem plusz meglepetés vendégek/tagok is lesznek majd! -
Blindmouse_
aktív tag
ilyenkor kitekerem a kormányt. forgatom a tárcsát, és gumikalapáccsal ütlegelem..
Mondjuk múltkor a 2 éve felújított hátsónyeregben rohadt össze a zsír annyira hogy csapágylehúzóval tudtam lehúzni a csúszkáról a nyerget
azóta évente szétszedem, erre ment rá a ma délutánom. kerékjáratok kicsit kicsutakol, féknyergek lemos, kb szétszed, újrazsíroz.. összerak, dugattyúk átmozgatása.. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Blindmouse_ #342005 üzenetére
A hatsoval is lesz egy ilyen kor. Az se lesz faklyas menet…
Mondjuk meg az is gyari, az elsot is csak azert kellett cserelnem mert mar hullamos volt (amugy nem vt kopott). -
hobizoli
nagyúr
-
Reggie0
félisten
válasz
Blindmouse_ #342011 üzenetére
Viaszolni kell az autot.
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
radi8tor #342010 üzenetére
Nekem ilyen tett már tönkre 4 óra alatt autón fényezést.
Levakarni alig tudtam, és amikor sikerült megláttam hogy úgy felmarta a festést, hogy kicsiszolni polírozni nem tudtam belőle..Itt olyan előáztatást kell alkalmazni hogy a galambot áztatod vízben sokáig, még mielőtt odafosik.
-
KAMELOT
titán
-
hobizoli
nagyúr
válasz
MasterMark #341989 üzenetére
mivel vegig fasor van az hazak elott, ezert nem kifejezetten nehez odaallni
egy adott pont van csak, ahol ez a madar szeret alukalni
tegnapig azt gondoltam, hogy iden mashol koveti ezt el
ma delelott rajottem, hogy nem, iden is megerkezett -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Blindmouse_ #341977 üzenetére
Tarcsa is tud okozni fejfajast. Nekem ugy ra vt rohadva mint az atom.
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Blindmouse_ #341979 üzenetére
De ha annyira rozsdás a tárcsa akkor már nem elég csak a betétet cserélni
Ez a hibridek rákfenéje. -
Reggie0
félisten
ATE powerdisc ujabb tapasztalat: szerintem jobban hajlamos rozsdasodni, ha nincsen hasznalva, mint egy mezei TRW.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Blindmouse_ #341977 üzenetére
Az a szerviz dolga. És igen volt cserélve a 23 éves Focuson mert a külseje már nagyon rozsdás volt. Azóta is szuper.
A kézifékbowden cseréje volt igazán nehéz számukra, már totál szét volt rozsdásodva a külseje, alig tudták kirángatni a kocsi alól.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
KAMELOT #341968 üzenetére
Valaki vicceskedik. Csak ott a probléma, hogy ph-s névvel kell szavazni...(azok a szavazatok majd törölve lesznek)
(mondjuk a ph-s névvel való szavazás már az első szavazónak (jozskapista) sem ment, de mivel sejtem hogy ki ő, így be tudom azonosítani, és ott nem volt befolyásolási szándék, plusz nem is változtat az eredményen)
-
KAMELOT
titán
válasz
ArthurShelby #341964 üzenetére
Azért jó, hogy Debrecen vezet, ami a vihar mögött van
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
ArthurShelby #341957 üzenetére
Ja, de az nem zavarja ugyanezt, hogy az F1 4 napján 1000 eurot keres /kopf a szobakiadással.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
ArthurShelby #341753 üzenetére
Aki esetleg még nem szavazott, az még 18:00ig tegye meg tétjeit
-
Petyyyyy
addikt
válasz
ArthurShelby #341956 üzenetére
Ő jókat mond, kedvelem a tagot. Ez a szám már nem emlékszem honnan van. Azt hiszem egy podcastben az aktuális téma szakértője mondta. Nem esküdnék rá.
-
Munkahelyet váltottam, kaptam/kapok céges gépet (Kia Sorento 1.6 HEV), de ideiglenesen ezt használom, amíg nem tudok abba beülni:
VW Multivan T6, Highline, 2.0 TDI DSG (204 LE), 4Motion, tetőablak, Dynaudio hifi, motoros ülések, állítható futómű, meg amit akartok. Nagyon vicces egyedül autózni a városban ezzel a batárral, dugóban úgy bekapja a 14 litert, hogy csak na, amúgy 10 liter körül lehet vele vegyesben eljárni. Egy hibája van, a bal oldali ajtópanel rezonál a legtöbb zenénél, marha idegesítő.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
Blindmouse_ #341873 üzenetére
Mogyoródon is hasonló a helyzet a hungaroringgel. Olcsó volt a telek, most meg már nagy a szájuk, meg hangosak az autók, és nem mehetnek este.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
Petyyyyy #341950 üzenetére
Anno KAP tartott TED előadást (most nem találom), ott 4 volt a szám asszem.
Azzal példálózott, hogy a netflix, vagy egy ruhabolt is egy típusból/kategóriából csak 4-et tesz eléd egyszerre. A 2-nél még túl kevés a döntési lehetőség (ott még úgy érzi az ember, hogy sarokba van szorítva), a túl soknál meg nem tud választani. -
radi8tor
MODERÁTOR
Nevezzük át tömegközlekedés topikra az autós topikot?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #341937 üzenetére
Remeljuk. Eddig meg csak csoviket dobtak le.
-
Petyyyyy
addikt
válasz
ArthurShelby #341861 üzenetére
Van egy Donászy Magda vers - írta szájról szájra - mely szerint ha választ szeretnél, két opciót szabad felajánlani maximum.
Besétál egy nő a cipőboltba, az eladó jön és segít.
Ha két pár cipő közül kell választani, az egyiket biztosan kiválasztja és megveszi.
Viszont ha háromból kell bökni egyet, mindet ott fogja hagyni.Mindennel így működik.
-
6030D
őstag
válasz
Tsebacsi #341914 üzenetére
Én azért figyelek az állatokra (mindegy, hogy gyalogos vagy vezet), de a macskák is lehetnének figyelmesebbek. Ha megáll az út szélén, én meg elgurulok mellette, akkor tudja má', hogy a holttérben ha elindul keresztbe, akkor én azt csak a koppanásból/huppanásból tudom meg.
20 éve meg a lakópihenőben kijött a kapu alól és olyan mákja volt, hogy a két első kerék között ment be és oldalt jött ki. -
Blindmouse_
aktív tag
válasz
hobizoli #341943 üzenetére
Szerinted miért van ilyen szép színes kárpit a járműveken? : D
Hogy ne lásd hogy mennyire mocskos.Amúgy a DDR hévek, meg az ikarusok kikukázása és újak járatása nettó nagyzolás.
40 éves gép is teszi a dolgát, ha karban van tartva meg felújítva.
az újat is pont ugyanúgy karban kell tartani csak drágább hozzá minden..Az meg külön csodás hogy a szép új buszok bekanyarodni se tudnak ott ahol a kettőnyolcvanas röhögve elfordult.
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
hobizoli #341944 üzenetére
https://www.youtube.com/shorts/ts3WQ3YAOzI
De rákoshegy az ahol leüti a cserepet a tetőről a röpüllő a lakos szerint.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #341941 üzenetére
jaigen, ott a Heathrow-nal legvonalban 500m-re vannak a lakohazak a kipufopalya azon pontjtatol, ahol feketéllik a guminyomoktol a palya
itt meg ugyanez 1,7km a Ferihegy2-nel, meg kicsivel kevesebb gep is erkezik es szall fel naponta -
hobizoli
nagyúr
válasz
stickermajom #341937 üzenetére
o ezek a dolgok itt is mindennaposak am a csovesekkel
ul jaraton aztan behugyozik-beszarik az ulesen
meg meterrol buzlik az egesz lény ahogy eluszkosodve rohad a laba meg mindene, hetek ota nem furdott
teli kabatban puloverben jarkal a 30 fokban is, mert csoveskent nem is tudja ezeket hova lerakni, meg az is tiszta retek rajta
...es akkor megy a nagy csodalkozas, hogy vki inkabb miert jar autoval
foleg aki pl hajnalban megy meg este jon, amikor igazabol nincs forgalom sehol az utakon, Weiss Manfred-n se, es siman lehet haladni 2x2 savon ki-be
Csepeli HÉV-re egyebkent is volt olyan otlet, hogy a meglevo jarmuveit atviszik mashova ahol nagyobb szukseg van rajuk es siman villamos lesz helyette, mert a CAF miatt lett egy csomo felszabadult TW6000-s "hannoveri" es az 1000V helyett 600V-ra kell csokkenteni a vonalfesz-t, de az nem lenne egy nagy tortenet
ez az egy vonal az, ami nem megy ki Bp-rol, meg van szumma 6 megalloja
a TW vilik meg konnyebbek is kevesbe qrja palyat is, es van most is vagy 30-35 belole, ami hasznalhato
kevesebb utas fer ra, de max csucsidoben kicsit gyakrabban mennek, azon kivul meg nem fut annyira uresen
eleve fel kene ujitani az osszes HÉV vonalat is mar, meg kikukazni a NDK-s jarmuveket is rola, mert 45-50 eves szerelvenyek futnak, de arra egyreszt penz sincs, ha meg lenne is, akkor 2030 elott nem erkeznenek meg a jarmuvek se ra
addig meg mi lesz...?
masik vonalakon rendszeresek a meghibasodasok, mert alkatresz sincs mar hozzajuk kb -
Blindmouse_
aktív tag
válasz
stickermajom #341921 üzenetére
Baromijó lenne a tömegközlekedés Bp-n, ha nem lennének rajta emberek..
Amúgy se találnék el vele sehova, meg keresném hogy mikor jön már a sötétkék Ikarus. -
Blindmouse_
aktív tag
válasz
hobizoli #341915 üzenetére
Ja a MIG21, meg Mig15 az csendes volt.. na nem..
BTW tavaly fotóztam ferihegyen Tu154-est felszállás közben.
Szép hangja volt.Amúgy Londonban a Myrtle avenue-n lakók mennyit panaszkodhatnak a reptéri zaj miatt? pedig ott aztán tényleg alacsonyan jönnek. de csak rákoshegyen ütik le állítólag a cserepet a gépek. D:
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
macilaci78 #341905 üzenetére
Milyen jogon diszkriminálnál csoportokat, és részesítesz előnyben más csoportokat ahogy épp neked tetszik?
Ezzel igazából ez a fő probléma. hogy totálisan diszkriminatív amit "kitaláltál".Szóval akkor vagy minden mehet, vagy SEMMI, olyan nincs hogy akin van sapka az mehet, akin nincs az meg nem.
-
stickermajom
addikt
Az a lista ami Montrealt és New Yorkot a top20 listán szerepelteti nem komolyan vehető.
Vagy 3 évet jártam napi szinten HÉV-vel dolgozni mindenféle probléma nélkül, nézve a Weiss Manfrédon ácsorgó autókat. Egy kezemen meg tudom számolni hányszor adódott probléma vele. Simán nyomnám most is.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
stickermajom #341937 üzenetére
...es ez hol is van?
-
stickermajom
addikt
Reméljük a tesókkal szemben is fellépnek, nem csak a nyugdíjasokat vegzálják majd.
Amúgy itt a két kezem összetenném egy budapesti rendszerért. Tavaly sikerült végre bevezetniük, hogy végre telefonnal is fel tudod tölteni a kártyádat, addig szépen sorba kellett állni az automatánál vagy a pénztárban. Mert hogy a havi bérlet is elsején indul szigorúan, nincs ám ilyen úri huncutság, hogy azt te bármikor megveheted. Hangos, klíma nélküli metrók, kéregető csövik az állomáson, télen pedig az aluljárókban ahol a dolgukat is végzik, legjobb esetben is 15 perces követési idejű buszok a belváros közepén, folyton kimaradó járatok, jelentős késések. Pedig ez a legeurópaibb város az egész kontinensen.
-
Vesa
veterán
válasz
stickermajom #341931 üzenetére
Nem tudom hol jártál ha szerinted pl. a HÉV az egy megirigyelendő tömegközlekedési eszköz.. Annyira jól működünk itt Iszonyatisztánban, hogy a Top 20-ba se fért be Bp.
-
tototos
addikt
válasz
stickermajom #341933 üzenetére
Majd átülnek a tömegközlekedésre ha névre szóló helyük lesz az 1 éves járművön
Itthon az a baj, hogy az általános morál, hogy nekem jó legyen és engem hagyjanak békén a többi meg nem érdekel. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #341931 üzenetére
BKK rendeszet mar elindult amugy, tobbszor talalkoztam is veluk utazasaim kozepedte.
-
stickermajom
addikt
válasz
hobizoli #341932 üzenetére
"mar akkor sem ertette senki"
Értettük már akkor is. Korrupció! Így többet lehetett lopni. Sokkal egyszerűbb valami megfoghatatlan szoftvert túlárazni, mint a kapukat.Én nem azt mondom, hogy nincs fejlesztésre szükség, hanem azt, hogy nem annyira rossz a helyzet mint azt sokan lefestik. Sőt.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
stickermajom #341931 üzenetére
Oyster card Londonban 20+ eve mukodik mar kb, itt meg csak egy tervezet van csak vmi hasonlo giga-mega egyedi csucsokossagra tizensokeve mar, mert ennek kell am a vilag leg-leg-leg-legjobbabbabbjanak lennie
meg boven tarlospistabacsi idejen futott a projekt, vitezy BKK fo-fo-fonok vezetesevel aztan ot mar 10 eve kirugtak onnan, es azota sem haladt ez semmit
mar akkor sem ertette senki, hogy ami ott egy 4-5x ekkora lakosu varosban mar bevaltan mukodik a gyerekbetesegeit reg kinove, azt miert nem veszik at onnan, miert kell vmi nagyon sajat egyedi balfaszkodast ateroltetni kulonleges igenyeikkel, ami csak dragitja az egeszet?
gondolj bele 2000-s evek eleje ota a szamitogepes rendszerek teljesitmenye mennyit fejlodott egymaga, es akkoris egy max negyed akkora terhelest kene kiszolgalni velede vegtelen+2 masik mukodo pelda is van szerte a vilagban
RFID-s karperec, amire feltoltesz egyenleget vagy hozzarendelsz egy berletet, vagy FaceID azonositoval(!!) egy kamera enged be, vagy a okostelefon NFC, okosóra, vagy csak siman a bankkartya lecsippan ugyanazon a kapun, es nem ezzel ide gyere, azzal meg oda -
stickermajom
addikt
Jártam sok helyen, hidd el.
A budapesti tömegközlekedés ár-érték arányban egy kifejezetten jó szolgáltatás. Viszonylag fiatal buszflotta, modern alacsonypadlós járművekkel, rövid követési távolság a vonalakon, a kötöttpályás közlekedés előnyben részesítése, fejlődő metrók, remek éjszakai lefedettség, pontos járműkövetés appban. Mindezt fika pénzből havonta.
Más kérdés, hogy nem vigyáznak rá az emberek, mert nem tudják megbecsülni. A buszsofőröknek, ellenőröknek pedig nincs jogkörük fellépni a gyökerekkel szemben. Viszont érzésre a tisztasági aggályok is eltúlzottak, vannak kirívó esetek, de általánosságban élhetőek a járművek.
Fejlesztésre viszont lenne szükség: kizárólag elsőajtós felszállás buszokon londoni mintára, kapuk a metrókon, célzott edukáció az utazóközönségnek, behajtható büntetések rongálásért, nagyobb jelenlét a problémásabb vonalakon. Utóbbit mondjuk csinálják is, pl. 4-6-on elég sokat jelen vannak esténként. -
hobizoli
nagyúr
válasz
stickermajom #341921 üzenetére
hogyne persze... megirigyelne, hogy egy ilyen rom is tud vhogy mukodni
attol hogy olcso, meg szar, nincs pent karbizni
ugyanez mint a kozmuszolgaltatokanal
valasztasi PR okokbol occso minden, aztan rohad is szetsiman fel kene emelni 16-18k-ra berlet arat, hogy legyen penz fejleszteni is, mert a hardvert megvenni attol meg ugyanannyiba kerul, hogy mestersegesen olcson tartjak a berletek arat, ami meg az inflaciot sem koveti regota
csak 2022-23-24-ben nezve szumma 35-40% volt a KSH szerinti "hivatalos" inflaciopl megvenni egy uj vilit ma 25-30%-l tobbe kerul mar csak azert is, mint 8-10 eve, mert csak az EURHUF arfolyam ennyit romlott, es akkor a gyartoi onkoltsegi ara meg nem is nott az inflacioval se vagy a nyersanyag arak miatt, ami az utobbi evekben tortent szamos mas teruleten
ez is hol jelentkezik az berlet/jegyarakban? seholtovabba az adminisztrativ allomany is lehetne joval kisebb, a magasabb foku automatizalassal
egyes BKV buszok motorjai annyi olajat zabalnak naponta, jobban fustol, mint egy ket utemu Trabi amiben felakadt a szivato bowden, hogy par het alatt kijon belole egy total felujitas
erre miert nincs az uzemegysegben egy muhely megfelelo gepekkel, ahol onkoltsegi alkatreszaron meg tudja ezt csinalni a TMK, es rotacioban forgatva felujitjak a motorokat ejszakai muszakban cserelve?
van 1000+ busza a BKV-nak
szinte kihullik a futomu alola ugy zorog mindene, mert a romma szakadt szilent, szetver mindent IS, de hadd menjen, gyóóvanazutybéláimvilipalya besullyedve, lassujellel halad a vili
a 4-6 vili vonalan evente felujitani kell vmelyik reszet, mert hol itt lett szar, hol ott, hol tokugyanott, ahol tavaly is jaovitottak...miert raknak vegre nagyvasuti palyat ala?
80 tonnas V43 elgurul 4 tengelyen es nem kopik el sinje, a 70 tonnas Combino Supra alatt 12 tengelyen meg igen?BKK szamokban, idezet "....csak a 4-es és a 6-os villamosokat – amelyek Európa egyik legsűrűbben közlekedő villamosvonalai - 330-350 ezerszer használják egy átlagos munkanapon"
ekkora utasszamra mashol mar reg metro van csinalva, pl az M2 utasszama 420k -
Vesa
veterán
válasz
stickermajom #341921 üzenetére
"Sok nagyváros megirigyelné amúgy a budapesti tömegközlekedést."
Öööö, akkor valszeg nem jértál még rendesen megszervezett tömegközlekedésű városbsan. Bp. nem az.
-
válasz
stickermajom #341907 üzenetére
-
Reggie0
félisten
válasz
stickermajom #341923 üzenetére
Ez nem beallitottsag kerdese, hanem egy objektiven eldontheto dolog. A pontossag, megbizhatosag, emberek igenytelensege, tisztasag merteke szamszerusitheto es osszehasonlithato. A BKV nagyjabol egy surun szott disznool, tele disznoval.
Senkit sem erdekel kinek a sara, csak az allapot, mert az allapotot kell elviselni, nem azt, hogy kit terhel a feleloseg.
Amugy meg a BKV sara, legyen minden jarmuvon kaller, aki gumibottal leveri a renitenseket es a vegallmosason felseper pl... Ugyan igy az allam dolga lenne tiltani, hogy akiket kiirt tappenzre az orvos betegseggel (pl. szezonalis fertozes gyanujaval, nem terdficammal) az fel se szallhasson. -
Reggie0
félisten
válasz
stickermajom #341921 üzenetére
Sok bp-nel kisebb varos meg nem. Pl. portoban metro megy a repterre is.
Bp-en sem feltetlen a halozattal van baj, hanem az igenytelen emberekkel es igenytelen jarmuvekkel/szolgaltatassal. Lehet a terkepen a halozati rajznak orulni, csak az semmit sem mond onmagaban.
-
stickermajom
addikt
válasz
Blindmouse_ #341884 üzenetére
Sok nagyváros megirigyelné amúgy a budapesti tömegközlekedést. Tudom, hogy divat mindent szidni, mert így van beállítva a magyar ember, de ez például kiemelkedő. Olcsó, nagy a lefedettség, rengeteg a kötöttpályás vonal. Az emberanyag már más kérdés..
-
Reggie0
félisten
válasz
Blindmouse_ #341884 üzenetére
-
válasz
macilaci78 #341908 üzenetére
Na persze
miért nem a Check engine motorhiba jelzes ízű chips?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Eugene Roe #341871 üzenetére
baromsag
sehol nem csinaltak igy a folyamatot, hanem mindig elobb epult vmi kivalto infra, aztan lett par korlatozas, de akkor sem az ilyenek
eleve Londonban a sokkal magasabb jovedelmek mellett sem vezettek be ULEV zona-kban ekkora behajtasi dijat, amit irsz
de az a rohejes, hogy meg nemis a legmagasabbat irtad, amit olvastam
fakenick mogul irjak ennek a duplajat-triplajat isszoval itt elobb a korlatozas jonne, azutan meg nagyon nagy budos semmi se tortenne az infraval tovabbra sem
csak olyan lesz4rom madjaroschan menne a vallvonogatas meg a niiiiicsrááápéééééz mantazasa, meg az óóóddddmeg
Keleti PU-otthon 11,5km a Googlemaps szerint, autoval erre a tavra 21percet ir a utvonaltervezo, es 20-22perc alatt szoktam odaerni
ugyanez a tav BKV-val 56perc es elmegy elotted az egyik atszallos jarmu vagy varni kell a megalloban, akkor mar 60+-rol van szo, azaz 3x annyi
innen meg 8km-re van a Bp vege tabla egyebkent kifele, szoval itt nem kerulet lehatso sarkarol van szo kiindulasi pontkent, ahol a madar sem jar, meg konkretan 50m-re van az Ulloi ut es 220m-re a vilimegallo
25perc a Hatar ut az 50-s vilivel azaz csak odaig tobb ideig tart elerni a metroig, mint a teljes ut tart az autoval, es akkor meg sehol sem vagy
plusz meg ha 2-3embert hozok el autoval akkor nekik fejenkent 3 vonaljegy kellene iranyonkentna?
amugy meg az ingatlan erteke, aminek kozeleben mar nem lehet megallni autoval (csak havi 30-40k-rt berelni a korabbihoz kepest) csokkenne, hiszen akinek van autoja es munkaja miatt kell neki, az kiesik a vevojeloltek korebol vs 2 utcaval odebb ahol még lehet parkolni az utcan is es akkor azt veszi meg a vevo
ezzel a setalos utcas keglit csak kisebb aron lehetne eladni
ezt ki fogja kompenzalni a mostani tulajnak?
ez par millio ardiffi per lakas
nem csak homeoffice-s melok vannak am, vkik hajnalban mennek es este jonnek, amikor tizenperces kovetesi idokkel jar a BKV, az auto meg akkor megy amikor akarod, nem vagy menetrendhez kotve, meg ahhoz sem, hogy az hol jarezt a havi 30-40k-t bele kell kalkulania a havi rezsijebe, ezzel kell szamolnia az ingatlan vetelekor is az arban, ezert autoval neki kevesebbet er egy ilyen kegli, mint ahol ez az utcan parkolas tema jelenleg is megoldott
valszeg nem melot fog valtani ezert, hanem egy masik kecot nez mashol
pl van ket sarok kozott 5 haz ~100 lakas, aminek csokken 4-5milcsit a piaci erteke ezert, az mindjart potom 4-500millio
ki fogja ezt kifizetni...?
de amig nem a te lakasodrol van szo, addig gondolom nem is nagyon erdekelne ez seszoval kb kevesebbe kerulne azt a par nagyonhangos sotetzoldet kipaterolni vhova kijjebbre, ahol a nagyon vagyott lakokornyezete eleve adott, foleg ha "uj" lako, nem ertem minek pattog, tudta hova koltozik
vannak kertvarosi reszek, ahonnan 15-20perc alatt ott van BKV-val, ahol most is, es o is ezt az utazast javasolja masoknak
akkor o miert nem hasznalja?
az onkori szempontjabol meg csak 1 adofizeto o is, meg az is, aki helyette odakoltozik a bulinegyed gettoba es jo az neki ugyis ahogy most vanaz onkori miert koltson erre el Mrd-kat?
nem all uresen a belvaros lakoingatlanainak fele, hogy vmivel oda kell vonzania a lakokat, az eddig is koppon volt...Ferihegyi repter is hogy Blindmouse is irta, 1947-ben indult, de fuves kifutopalyas repterkent mar a 1930-s evekben is letezett
szoval ma mar kb nem el, aki elotte is ott lakott volna, de lattam 2VH elotti legifelvetelt rola, es SEMMI nem volt a 2-3km-s kornyekenerre odakoltoznek melle, egesz konkretan a legiranyitos bejarat melletti haromszogbe a repter keritese melle, es most sipakolnak, hogy hangos a repter, zarjak be: [link]
uhm, deegyik oreg fo hangado profiljat megneztem a FB-n meg amugy irta is, Kunmaradas-rol koltozott oda
1990 elottig Kunmadarson szovjet katonai repter volt Mig-kkel
szerinted az nem volt hangos, amikor kb naponta felszalltak?a TU154-k ki voltak tiltva nyugat europa reptereirol a hangjuk miatt, reszben azert is vett a Malev Boeing737-ket 90-s evek kozepe-vege fele
erre vkinek most hangos a repter, hogy kozvetlenul ott lakik mellette es tizeneve koltozott csak oda...?
-
Sikerült a Bécs túra, kis intermezzoval reggel. 1 utcát mentünk és egy elütött cica volt az úton, aki első ránézésre a miénkre hasonlított. Pár másodperc alatt izzadás-halálsápadtság-minden. Aztán negyed óra idegeskedés otthon (visszafordultunk) míg előkerült a miénk... Tudom kijárós... De akkor is, amennyi elütött süni is van, borzasztó figyelmetlen és paraszt a legtöbb autós.
Kifelé jól lehetett menni, visszafelé este se volt vészes, 130 tempomat nagyjából tartható volt, nem voltak hibbantak meg vadállatok.
560km 7.0l fogyival, 1 tankkal sikerült a BP SCS Parndorf Budapest útvonal. Kifelé azért néha volt x60as tempó is. 😅
A határ nem volt vészes, köszi az infókat! -
tboldi
nagyúr
válasz
stickermajom #341907 üzenetére
Ne is! Addig jó, amíg nem rukkolnak elő olyanokkal, mint pl. a VW V10 TDI vezérlése.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #341905 üzenetére
Próbáltam személyautóra kérni várakozási engedélyt rakodási területen megálláshoz. (céges verda, áruszállításra is használva a belvárosban)
BKK közút azt mondta nem kapok, mert csak tgk kalphat olyat. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #341875 üzenetére
Nem kell ennyire drasztikusnak lenni.
Elektromos tömegközlekedés, akármilyen taxi és áruszállító mehet ideértve a házhozszállítást is, építőipar minden szegmense...
Hidd el, még így is elég fájó lenne kb minden autótulajdonosnak biciklivel elmenni a kocsiért esőben, télen, aztán hazamenni a családért, hogy együtt útra tudjanak kelni. -
tboldi
nagyúr
válasz
focvis #341902 üzenetére
Denso, asszem. Magán a kompresszoron nem látok fentről semmilyen címkét, de a fűtés többi részét ők szállították, úgyhogy csak egy safe guess.
szerk.: Így van, kikerestem a cikkszámát. Vicces, hogy az olasz alkatrésszel még nem volt bajom soha, némettel vagy japánnal igen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Új Cosori Premium Air Fryer / forrólevegős sütő, 5.5L (CP158-AF-RXB)
- Goodyear EfficientGrip Performance 2 205/50 R17 93W méretű nyári gumi
- Kugoo Kirin G1
- Csere-Beszámítás! Playstation 4 Slim 1TB + 2 Joystick! Olvass!
- LG 65G4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S24 Ultra 256GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- PROHARDVER matricás ház ingyen elvihető
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest