Hirdetés
- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz z123456789 #44997 üzenetére
Kisebb lesz a motor belső surlódása, a motornak kisebb olajellenállást leküzve kell dolgoznia ezért csökken a fogyi. Ennek köszönhetően a károsanyag kibocsátás is valamelyest (nekem is hozott pár decit a hígabbra váltás). Gyári ajánlást be kell tartani, a túl vékony olaj se jó mert melegen nem tapad meg, túl gyorsan szétterül és akkor meg azért kopik a motor de ez utcai autóknál aligha gond mert egyszerűen nem kap akkora terhelést (mondjuk +40 fokban tartósan 6000+ rpm-es fordulat).
Amúgy ez az öreg motorba sűrűbb olaj kell marhaság. Az ideális olaj az a legvékonyabb olaj, ami még nem túl alacsony viszkozitású ahhoz, hogy megakadályozza a kopást és fenntartsa az olajnyomást. Akkor is ha kicsit csipegeti. Ha eszi hát eszi, után kell tölteni de ha sűrűbb olajra váltasz azzal csak még jobban gyilkolod mert a hidege kenése rosszabb lesz tehát jobban/gyorsabban kopik.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Horel77
tag
válasz z123456789 #44997 üzenetére
Nem. A vékonyabb olaj gyorsabban szivattyúzható, tehát több olaj jut mindenhova, vagyis gyorsabban cserélődik. Plusz hidegen is jobb, márpedig akkor kopik leginkább a moci.
Amúgy a fogaskerekek a váltóban vannak, a motorban elég ritkán. -
yodamester10
őstag
válasz BigBlackDog #44994 üzenetére
Accordba 31-es kell,én ledet raktam bele.
-
z123456789
addikt
válasz Horel77 #44996 üzenetére
A 0W-20 leginkább nem környezetvédelmi szempontból hatékony? A fogaskerekeknek ellenben nem biztos, hogy jobb. Hangosan gondolkozom csak. Vagy nem is ír mást a könyv? Mert nekem is ír 0W-20-at asszem, de én nem tennékl bele. Mondjuk 13 éves, és 260e km van benne, már csak ezért sem. Fiatalabb autóknál nem jelenthet bajt.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #44982 üzenetére
Nekem is elkapart 3-asban, duzzadt is a mellem... aztán kiderült csak a gumim nem tapad.
De félre a tréfát: a kettős tömegűnek nem tesz jót ha túl alacsony fordulaton használod, hamarabb csereérett lesz (a sok rázkódás miatt sokat dolgozik).
mod:
BlacKSouL: Gázosba nincs külön előírás olajból. Időnként kell állítatni a rendszeren és kb ennyi. Ja meg vannak motorok amik "nem olyan jól" gázostíhatóak (egyes alkatrészek gázüzemben nem kapnak kellő kenést pl dugógyűrű) és idő előtti kopás lesz az eredmény.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Ma reggel nem világított egyáltalán a középső lámpa ajtónyitást követően, remélem csak kiégett az izzó. Pontosan milyen szofita égő kell bele (UFO Civic), 31, 36 vagy 41 mm-es? Ha jól látom, akkor a 31 mm-es kell, de szeretnék kérni egy megerősítést!
Még mielőtt nekiesnék megkérdezem, hogy honnan érdemes megkezdeni a műanyag burát, hogy ne repedjen, törjön?
-
czirok000
csendes tag
-
206 cc
senior tag
Sziasztok!
Olvasom,hogy olajakról megy a diskurzus....Szóval egy új 2015 évi 1.8 Civic-be amibe eddig összesen 8000km van a két év alatt ,mehetne szintén az 5w30-as olaj pl amit írtok a Sustina?! Nagyon keveset járok vele az is kis távokon kb.30-50 km,soha nem pörgetem még kb 4000 felett nem is volt a fordsz.mérő mutató és mindíg melegítem indulàs előtt kb 10-15 percet!
Igazából ,mivel 4000km- ként kidobom az olajat ezért gondoltam talán igy felesleges bele a drágább olaj?!
Olaj -levegő- pollen szűrőt is tudnátok olcsóbban mint a szervíz árak esetleg?
Köszi előre is![ Szerkesztve ]
206cc „- pedig nem is én utállak Téged.Te utálod saját magad” .... a problémát nem az jelenti, hogy valaki hülye,hanem az hogy nem ismeri be....
-
czirok000
csendes tag
válasz honda23 #44986 üzenetére
Értem , jó érvelés.
Ha már mondjuk 5w30 as olaj közül csemegéznék, melyik az a a norma amit inkább szem előtt tartanál? Pl .:
I-Vtec motor esetében? Elég simán a3/b4 ? vagy a5/b5 ? De a legújabb szabvány is mehetne bele Ilsac Gf-5? Anno egy mobil 1 Esp formulán elgondolkodtam az tudja az A5/A3/B5/B4/B3 besorolásokat, de végül maradtam a super 3000 5w40 nél.
Pár napja egy Accordos kolléga precízen levezette az olaj csere metódust és ő is 5w40 et rakott a vasba , igaz a motul egy komolyabb portéka mint a super 3000 es mobil véleményem szerint.[ Szerkesztve ]
-
honda23
aktív tag
válasz czirok000 #44985 üzenetére
2001-től benzines civicbe és 2003-tól benzines accordba gyári 0w20-as castrol ment. K-s motorba biztos.
5w30 és 5w40 között szinte nulla különbség van magas fordulaton. Ahogy az olajak változtak, úgy a motorok is.
A 40-es olajat én 6gen-től lefelé raknám. 7gen-től felfelé 30-as.6gen vtibe 5w40 megy, ep3ba meg gyárilag 0w20 ment, amúgy 5w30 mehet bele. Modernebb motor. Ennyi. Ezzel szemben sokan újabb motorokba is 5w40et raknak...
Én nem tenném. Meg nem mindegy, 1km-t vagy 100-at teszel meg 8000-es fordulaton.
A 5w30 sustina tulajdonsága, hogy hidegen 0w20, melegen egy 5w30. 4 éve használom teljes elégedettséggel k-s motorba.
S2000-be a gyári olaj még 5w40 volt 2001-ben. Akkor még nem is létezett k20.
5w30 mikortól kapható, passz. Sokat változtak az olajak az évek alatt.nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
czirok000
csendes tag
válasz tboy93 #44965 üzenetére
Csak pusztán kíváncsiságból kérdezem hogy miért vannak ennyire erőltetve az 5w30-as olajak benzines Honda motorokba ( pl k20a6 mikor a gépkönyve 5w40-10w40 es t ajánl) ? Kezd lelki furkám lenni hogy én 5w40 el járok
Aki meg köztudottan rúgja a gépnek minek erőlteti az 5w30 at? Egy 5w40 es full szint olaj magas fordulaton jobban véd a kopás ellen mint egy 5w30-as társa.(legalábbis én így tudom) Egy ismerősöm sose rakott mást az s2000-ébe csak 5w40 es olajat és nem volt semmi problémája a vassal.
5w30 mellett szól még az a kb 1 dl fogyasztás béli különbség 100km, amit jó esetben el lehet érni vele, és a nyújtott olaj csere periódus (30e km) amit meg ugye normális ember úgysem tart be és max 15 e környékén ledobja az olajat. De tényleg pusztán a kíváncsiság végett írok, érdekel a téme és a cartársak véleménye.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ez a 205/55 r16 ritka béna a civicre amúgy. Vagy 5 év alatt elfogyott a teligumim. Könnyen elkapar 1esben. Főleg enyhe emelkedőn.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Jaffa75
őstag
válasz yodamester10 #44982 üzenetére
remélem nem a kopott gumi miatt!
-
bluyoo
nagyúr
válasz tboy93 #44979 üzenetére
Majd meglátjuk.
Nagyon nem akarom húzni a dolgot ,már egy hete itt áll az ablak alatt az autó. Az olaj éppen eléri a nívópálca végét ....(#44980) z123456789
Nem nagy, de kettő kell.
Viccet félretéve ezért kérdeztem.
TypeV -nél arra is rákérdezek. Nem akartam hétvégén hívogatni. Az SMS-re meg majd válaszol ha ráér.[ Szerkesztve ]
Bazinga!
-
LógaGéza
veterán
-
bluyoo
nagyúr
Ráírtam, bár így hétvégén nem hiszem, hogy aktív lenne.
Bazinga!
-
LógaGéza
veterán
válasz bluyoo #44973 üzenetére
Mi mindenbe Filtron pakoltunk, nem nagyon volt még baj velük.
Árakat miért nem kérsz TypeV Lacitól? Olajból ennyiért már 5L Motult is kapsz"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
bluyoo
nagyúr
Köszi, módosítottam:
MAN-W610/6/BE Olajszűrő 3 186 Ft.
A lég/pollenszűrő maradhat?
Vagy ezeket is módosítsam inkább Mann-ra?
MAN-C3132/BE Levegőszűrő 6 964 Ft.
MAN-CU2327-2/BE Pollenszűrő 8 669 Ft.(#44972) tboy93
Hát árban ez a Filtron jóval kedvezőbb mint a Bosch vagy a Mann.
FTR-AP104/2/BE Levegőszűrő 4 425 Ft.
FTR K1198-2X/BE Pollenszűrő 4 266 Ft
Van olyan jó mint a fentiek? Vagy nem észrevehető a különbség?[ Szerkesztve ]
Bazinga!
-
bluyoo
nagyúr
Nos így nézne ki a kosár:
ASH_30-04-498/BE Üzemanyagszűrő 1 653 Ft
BOS 1457433322/BE Levegőszűrő 5 066 Ft.
BOS F026407077/BE Olajszűrő 2 884 Ft.
BOS 1987432220/BE Pollenszűrő 8 339 Ft.
EN 5W-30 SUSTINA 4L Eneos Sustina 5W-30 4L 13 938 FtÚgy voltam vele, ha már viszek alkatrészt, akkor már mindent én szerzek be egy helyről (KA).
Bosch szűrőket választottam, bár be kell ismernem csak azért mert idáig minden Bosch cuccom bevált.
Szóval ha valaki esetleg módosítana, szívesen fogadom a tanácsát.(#44961) tboy93
Akkor az olaj eldőlt! Eneos Sustina 5W-30 kerül bele.Bazinga!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #44968 üzenetére
1100? Azt aztán egyenesen imádja a kettőstömegű.
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Ezt most találtam. Egész jól gyorsul a kis kasztni ezzel a ?turbó nélküli? motorral.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz bluyoo #44960 üzenetére
Sustina az eneos prémium olaja, én azt használom. Kifejezetten sok rövidtávra, hidegindításra ajánlott, bizonyos összetevői által a a hideg futás alatt nyújt több védelmet más olajokkal szemben. Pl. nincs benne egyáltalán kén, így nem keletkezik kénsav sem. Bővebben utána lehet olvasni neten.
Hogy ne csak jót írjak róla, a tartós magas fordulaton gyilkolást nem bírja. Kornélkának a swift sportban zabálta, szóval ha állandóan küldöd mint állat akkor válassz mást. Nekem egyébként németbe oda-vissza 2000km alatt az autópályán 4-5000 ezres fordulat között nem evett belőle semmit a civic.
Másik hátránya esetleg más olajokkal szemben, hogy a sustinát szinte minden motor csipegeti, amelyik hibátlan az is. Nálam, runner125-nél és másoknál is 10.000km alatt fogyogat belőle 4-5dl, ez ilyen olaj.
Mindezek mellett én továbbra is ajánlom.
A motul 8100-at is többen használják itt teljes megelégedéssel. Ha sokallod a sustinát akkor én a sima eneos helyett a motul 8100-at raknám a motorba.
Szerk: A Conti Ts860 jó gumma
[ Szerkesztve ]
-
bluyoo
nagyúr
válasz tboy93 #44959 üzenetére
Hát eredetileg Goodyear UltraGrip 9 lett volna, de a végén 195/65R15 Continental WinterContact TS 860 lett.
Említetted a Eneos és Motul olajokat. Te melyik márkát választanád?
Az Eneos Premium Hyper 5W30 -at is írják az autómhoz, nem tudod hogy ilyen olcsó?
Kis túlzással féláron a Sustina-hoz képest.Bazinga!
-
bluyoo
nagyúr
válasz tboy93 #44955 üzenetére
Igen! Teljesen új tartályt kapott, rem. a szűrőt is cserélték.
A szerelő srác aki velem jött Benzin/Gáz "hívő". Plusz a sors is azt akarta, hogy ezt vegyem . Egy 2.2 -es Dízel is ki volt nézve.
Meglátjuk én, hogy fogom szeretni a kicsikét.
Jó pár év Tiptronic-os Dizel kisautó után, kicsit szoknom kell még.
A bal lábamat elfelejtettem használni.[ Szerkesztve ]
Bazinga!
-
nagyúr
válasz bluyoo #44946 üzenetére
Gazos a verda? Mazlis Beszerelni szar, mert nagy tetel egyszerre, utana hasznalni alom, nekunk is gazos itthon az astra. Kb fele annyiba kerul az autokazas mint benzinnel. Benyobol 6-7 kozott eszik, gazbol 8-10L kell neki, cserebe 179ft/L. Gazszurot viszont azt hiszem kell neha cserelni
-
bluyoo
nagyúr
Mindkettőtöknek köszönöm a kimerítő választ!
Akkor valószínű marad az 5W-30, ha jól fejtettem meg a krikszkrakszokat a szervízkönyvben , idáig 5W-40 -el volt töltve.(#44953) Qru
Köszi!
Nem tudtam a rövidítés jelentését.
De szerintem nagyon eltalálták a nevét.Bazinga!
-
Fkris
őstag
válasz !Overdose! #44948 üzenetére
Romeo-romeo, miért vagy te romeo!
[ Szerkesztve ]
"...on the Fields of Trenzalore, at the fall of the Eleventh, when no living creature can speak falsely or fail to answer, a question will be asked — a question that must never ever be answered...
-
BlacKSouL
addikt
válasz bluyoo #44946 üzenetére
A gázosság nem hiszem hogy számít, de sose volt/lesz gázos kocsim, szóval ezt majd valaki megmondja.
Ha az autó gépkönyvében a 0W30 - 10W40 van megadva, és amellett mondjuk A1/B1, A5/B5, akkor az ismertebb, normális forrásokból beszerezhető márkák közül azt kell választani, amelyik jobban megfelel a használati viszonyoknak.
Például ha egész évben, azaz télen is van használva, de várhatóan az éves futásteljesítmény nem haladja meg a 15 000 km-t, és emellett általában rövidebb utakra van használva főleg az autó (1-25 km), vagyis gyakran van hideg üzem, akkor a 0W30 - 0W40 lehet jó választás. Ha mondjuk télen nem vagy csak ritkán megy, esetleg 20-25 km-nél jellemzően többet megy az autó egy indítással, és csak ritkán megy rövid utakat, hidegen, akkor 5W30, esetleg 5W40. Ha átlagos, hol ilyen hol olyan, akkor a 0W40-et ajánlanám, mert ez a legtöbb olajmárkánál elég széles üzemi körülmények közt megállja a helyét.
Amúgy titkos favoritom ez, ami viszkozitásban OK, A1B1 és A5B5 OK, viszont meg kell nézni, rá kell kérdezni, hogy az autóhoz előírt API értéket is hozza-e, hiába hogy itt az olajshopnál csak SL-ig van, valójában már tudnia kell minimum az SM-et, de szerintem SN-t is.
Feltéve, hogy valóban a gépkönyv ezt írja elő(engedi meg)[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
z123456789
addikt
válasz bluyoo #44946 üzenetére
Na az király.
Szép verda!Véleményem szerint az inkább fontosabb, hogy időben cseréld az olajat, mint hogy milyen márkája van. A viszkozitást pedig neked kell belőni. Minél kopottabbak a fogaskerekek, annál sűrűbb olaj kell! Ha pedig keveset futott motorról beszélünk, akkor elbírja a hígabbat is, így tehetsz bele olyat, ami már hidegen is elég jó kenést ad neki. Ki kell próbálni, hogy ha vékonyabb olajat teszel bele, akkor csipegeti-e az olajat? Ha nem, akkor mehet bele ilyen 0W-30-as, meg 5W-30-as.
Az enyémbe én most 5W-30-at tettem. Eddig 5W-40 volt. Kíváncsi leszek. 260e km-nél járok.Trendi márkák mostanság:
Eneos
Liqui Moly
Motul
És szerintem a Castrollal sincs semmi gond.
Arra figyelj, hogy megbízható helyről vedd! Manapság már mindent hamisítanak.[ Szerkesztve ]
-
!Overdose!
őstag
Szerintem érdemes lenne kipróbálnotok egy jó dízelt. Gyertek el a legközelebbi autós topik talira!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
bluyoo
nagyúr
válasz z123456789 #44941 üzenetére
Köszi a választ!
Rákérdeztem, elvégzik a munkát akkor is, ha én viszem az alkatrészeket.
Ezt még a kereskedés előtt lőttük:
Majd csinálok normálisabbat is.(#44942) BlacKSouL
Köszönöm neked is!
Hát igen, nekem is megfordult a fejemben amiket írtál.
Kárt semmiképpen nem akarok okozni. Annyira azért nem drágák ezek az olajok.
Megnéztem Tboy93 által említett márkákat is, de 0W30 - 10W40 -ig mindenféle olajat ajánlanak.
Itt a következő kérdés: Milyen márkát és abból milyen olajat tegyek bele, ha nem Castrol Magnatec-et?
Annyit még, hogy az autó gázos, ha számítana a fenti kérdésnél.Bazinga!
-
BlacKSouL
addikt
válasz bluyoo #44940 üzenetére
"Tudja valaki milyen olajat , szűrőket tesznek bele, hogy ilyen drágák?"
Olajat olyat tesznek bele, amelyik olajszállítóval éppen le vannak mutyizva. Abból is a nekik legolcsóbbat, hogy neked minél nagyobb haszonkulccsal el tudják adni. Ha véletlenül elvállalják hogy te viszel hozzá olajat, akkor utána mindent, de mindent arra fognak majd, hogy a te általad odavitt szar (persze valójában az övékénél nyilván jobb) olajad miatt ment tönkre bármi/akármi. És persze mivel nem az ő haszonkulcsos hordós olajukat veszed, felszámolnak literenként vagy 1000 Ft-ot "hulladékkezelési költség" címén. Valahol kell a bevétel.
Szűrőkből kb. hasonló a helyzet, vagy meggyőznek, hogy a Mannfilter Xfilter, bármifilter ami nekik épp van, valójában sokkal jobb mint a gyári (max. ugyanolyan, persze előfordul, hogy nem rosszabb, elvileg a gyárnak is kb. a Purflux nevű gyártó a beszállítója, csak annak legalább a doboza "honda genuine") , de olcsóbbnak mindenképp olcsóbb, persze neked nyilván megint haszonkulccsal kell eladniuk. Ebből élnek. Ez nem kritika, csak tény.
Vagy, létezik olyan is, hogy valóban "Honda genuine part" alkatrészt adnak el neked, mert az átlagnál lelkiismeretesebbek, ekkor viszont meggyőznek, hogy ez legalább biztos garanciális forrás, ezért kerül háromszor többe, mintha te magadnak ugyanazt beszereznéd mondjuk pl. a Csepelihondabontóból.
Ettől függetlenül érdemes saját olajat vinni, és lehetőleg meggyőződni róla hogy azt is teszik bele, és megvenni mondjuk olajszűrőből a gyárit, amit az említett csepeli helyen kb. 3500 Ft-ért fognak adni, meg 150Ft-ért olajleeresztő-csavar alátétet.
Zárójelben én a Magnatec-et nem tartom a Castrol legjobb olajának, de kárt azért nem okoz ha rendszeresen lesz cserélve.
A felni sajnos ilyen, arra is rákérdezhetsz ott, de ők se fogják sokkal olcsóbban tudni ajánlani. Kb. 2012-ben volt elérhető 29 bruttóért a 15"-os acéltárcsa.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
z123456789
addikt
válasz bluyoo #44940 üzenetére
TypeV Laci crx fórum, Zse, vagy csepeli bontó.
Megegyezés kérdése, hogy te viszed az alkatrészeket, vagy nem. Persze vannak olyan műhelyek, ahol szóba sem állnak veled így. Arra is figyelj, hogyha rábólintanak, hogy viheted a cuccokat, akkor azt is tegyék bele! Kollegám évken át úgy hordta Honda szakszervízbe az autóját, hogy végig ott állt az autó mellett. Természetesen ő szerezte be mindig a dolgokat. Jó dumával ezt is be lehet adagolni nekik szerintem.
Képet!
[ Szerkesztve ]
-
bluyoo
nagyúr
Hi!
Boldog tulaja lettem egy 2007-es, 1.7 -es Honda FR-V -nek.
Most viszem majd elsőnek olajcseréré a kicsikét és kértem a szakszerviztől árajánlatot.
Tudja valaki milyen olajat , szűrőket tesznek bele, hogy ilyen drágák? Pl. az olaj 4500Ft/L egy kicsit soknak tűnik.
Az előző autómba mindig Castrol-t tettem, így megnéztem az FR-V -hez is.
A Magnatec Stop-Start 5W-30 A3/B4 olajat javasolják, amit ~3000Ft/L áron be tudok szerezni.
Mint ahogy a MANN olajszűrőt is harmadáron, BOSCH-t féláron, mint az ajánlatban szereplő.
Érdemes a szakszervízes alkatrészeket/olajokat vásárolni?
Nem akarok filléreskedni, de a számla jóval kisebb lenne, ha én vinném a szűrőket és az olajat.
Na meg az (15") acélfelni ... A gyári 28500 Ft+ áfa árán, még mosolyogni sem volt kedvem.
Tud valaki olcsóbb beszerzési forrást?[ Szerkesztve ]
Bazinga!
-
Jaffa75
őstag
válasz BlacKSouL #44931 üzenetére
A C-Max ugyanez volt, csak szimpla turbóval. 1500-ig akkora turbólyuk volt, hogy néha majdnem a kereszteződésben maradtam! 1500-től meglódult, de 2500 felett már nem gyorsult úgy, viszont legalább a hangja megött... Ha itt elváltottad akkor kb 1600-ra esett vissza, ami már használható nyomatékkel bírt. Egy előnye volt, hogy azt a nagy bodegát is elrángatta 4,7-5,4 közti fogyival... a hátrányait inkább hagyjuk.
-
BlacKSouL
addikt
válasz Tsebacsi #44935 üzenetére
Az 1.8 az 2000-től már húz. Nem mondom hogy a nyakam töri el, de érezhetően gyorsul. Nyilván 4500-nál meg még jobban, de a 2000 elméletileg nem a benzines ideális húzótartománya, mégis húz.
Az 1339 cm3-es i-DSI meg már 1700-tól elkezd menni, szintén nem a fejem tépi le, de 3500-ig kb. végig érezhetően megy, méretéhez és benzinességéhez képest egyenletes nyomatékkal.
Viszont nehogymá a dízellel kelljen ott visszaváltogatni, ahol a benzineseknek csak elkezdem nyomni, és legalább valamennyire gyorsul...Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #44931 üzenetére
Ez a bajom kb nekem is. Ha nem sietnék akkor minek a vödör nyomaték alul? Méglentebb halott de ha sietnék felül meg semmi nem történik (2.0 TDi stage 1-es chippel). Arról nem is beszélve, hogy ha nem csont száraz az út át se tudja vinni az útra a vonóerőt még puha gumival sem (FWD).
Aladdin: Haha ahhoz benzinkút is kéne. Volt 1.8 TSI az jól használható de lezabálja a gatyód.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
BlacKSouL
addikt
válasz Tsebacsi #44932 üzenetére
Izé, 1.6 CTDI biturbo dízel 6 sebességes manuális váltóval Kb. 2 tonna tömeggel. De ha dízel, akkor húzzon már nekem akár 700-tól...
Ebből látszik, hogy hiába dízel, turbó nélkül semmit nem tud, és mégis szívó benzinesekkel hasonlítgatja mindenki őket...
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Ismét csak a napi használatú kisbuszunkat emlegetem.
Ennél az van, hogy ugye 2 turbó. Nem iker, egy kicsi egy nagy. Ha már meleg(ebb) a motor, és merem neki nyomni, akkor a következő történik:
2-3-4 fokozatok bármelyikében 1100-1200 fordulat környékén nyomok egy padlót. Semmi nem történik. Szó szerint semmi. Kb. 5 másodperc elteltével elkezd nagyon nagyon lassan emelkedni a fordulat, majd amikor eléri az 1500-at, akkor felpörög a kisturbó, felmordul a motor és tol egy lendületeset 1900-ig(!), ahol a kicsi lefúj, és elkezd fütyülni a nagyobb. De az annyival nagyobb, hogy még mindig padlón, sőt kickdown-gombon is áttaposva, újra meghal a lendület 2100-nál, és felpörög ugyan lassan, de annyira lassan, hogy szinte megtorpanásnak érezni az 1500-1900 köztihez képest, és 2400-tól 5000-ig gyakorlatilag teljesen felesleges pörgetni. Gyorsulni nem gyorsul, hangosnak hangos, felváltáskor 2000 fölé esik, ahol a nagy turbó még nem fog pörögöni(hacsak nem tartom padlón a jobblábam amolyan paraszt ALS gyanánt), a kicsi még és már nem fog, mert mire felpörögne már le is fúj, vagyis teljesen halott turbótartományba esik a fordulat, ahol inkább megtorpan mint húz. Azaz 1500-2400 között lehet csak neki taposni, mert úgy mindig 1600 körülre esik, és ott a kicsi mindig megtolja annyira, hogy lehet váltani. De azon alul és túl...semmiSzóval kissé nagyon szűk tartományban használható...OK, 1,6-os downsizing motor, és normál használatra elmegy, de akkoris. Lekorlátozhatnák elektronikusan a fordulatot bátran 3000-nél mint a buszokban kamionokban. Csak utóbbiak 1000-nél már legalább húznak.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
válasz Segnior_Barthez #44926 üzenetére
Nem meglepő, rugalmasságban még mindig jobbak a dízelek, mire elér a benzines a jó tartományba, te már szinte 2 fokozattal feljebb vagy. A nyúlmókusokkal nem szabad viccelni
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz hülyegyerek #44921 üzenetére
Ezért maradtam a gyárinál inkább.
JoolsNOS: A 250 egy viszonyszám, nem törvényszerű, hogy kiég 250 óra után de sokkal többet nem bír az tuti.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Segnior_Barthez
senior tag
válasz Jaffa75 #44924 üzenetére
Ami el fog menni: Gumikéderre, vagy valami hekkelésre, mert a tésasszony a magassarkújával szétrúgta a gumit egy ponton amikor beszáált a kocsiba. Egy fényszóró állításra, mert kancsal a fénycsóva, egy váltó markolatra, meg egy kézi fék markolatra, mert valahogy eltörték, és trehány lett a ragasztás
Mindenesetre nagyon szerethető jószág.
2 napja anya a Fordot (1.8 TDCI) vezeti, de csak letraktorozza. Mellékesen megjegyzem, hogy 0-50-es gyorsuláson a Focus jobb a Civicnél. Ez csak érdekesség.https://www.flickr.com/photos/57762354@N03/
-
Segnior_Barthez
senior tag
A szelephézag ellenőrzését ő javasolta, meg azt is, hogy elég húzós 5ért a pollen de ahogy érzi az ember, az csak kézügyesség. Nekem is, amit néhány hete checkoltam... Persze hétfőn okosabb leszek. Meg az ember hamarabb és mosolyogva hiszi el azokat az infókat, ameik kedvezőnek tűnnek a pénztárcának, vagy egyébként az embernek.
https://www.flickr.com/photos/57762354@N03/
-
Bibby
addikt
válasz Segnior_Barthez #44922 üzenetére
És szelephézagot is állít? Mert ok hogy olcsóbb, de a 120-as szerviz az nem csak olajcsere.
Ελευθερια η θανατος
-
Segnior_Barthez
senior tag
Üdv Urak! Intenzív volt a kuplung szerviz keresése. Miskolc két nagy szervize január 3i időpontot adott 200 és 240eFt os árajánlatattal, az utóbbiban benne foglaltatik a 120as szerviz is. Gyári olaj 20e, gyári gyertya 7.5e/db,
Végül egy kontakton keresztül jutottam el egy műhelybe, ahol a srác fejből nyomta a Hondát. 121eFt + gyertya lesz a munka és az anyag. Luk szett, Eneos olajak a lényegi alkatrészek. Tanúság: csodák nincsenek. A szakszerviznek az isten pénze nem elég.https://www.flickr.com/photos/57762354@N03/
-
válasz Jaffa75 #44815 üzenetére
Végül igazad lett, valóban nem a tanksapkánál volt a hiba, hanem a kallantyúnál.
Valószínűleg megnyúlt a bowden, nem volt leakadva. Lehetett a feszességét állítani, egy bordával hátrébb tettem a foglalatban a bowdenházat és azóta tökéletesen működik.I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯
-
BlacKSouL
addikt
válasz z123456789 #44914 üzenetére
Egy fékbetét csere valójában elég egyszerű: Kerék le, utána 2 csavart kell kicsavarni, meg a kézifék-behúzó rugót kiakasztani, és már szét is jön a féknyereg, régi betét ki, dugattyút vissza kell forgatni asztalosszorítóval, új betét be, és már lehet is összecsavarozni.
Ez egy átlagos műhelynek 10 perc, és már a kereket is felrakta. És ebből a leghosszabb, legkritikusabb rész a dugattyú óvatos visszatekerése. Négy keréken ha kerekenként emeli is egy óra. Ha meg csáposon van és ketten szerelnek akkor 30 perc. KézmosássalNamost a nem átlagos műhely nagyon ritka, ott viszont kiszedi a nyeregcsapokat, újrazsírozza, kiszedi a betétvezető lemezeket, megpucolja, megzsírozza rendes odavaló zsírral, és ugyanígy az új betétek sarkait is, körbedrótkefézi a kritikus részeket, megkeni a kézifék-mechanikát legalább kívülről, különösen ha nagyon megrohadtnak látja, és ez már nem 10 perc, hanem 20. Annyit meg már nem szeretne rááldozni, mert a norma valószínűleg kevesebb, és a vevők nem akarnák megfizetni, és ezért inkább ezt el is hagyják.
Ezért ha magadnak meg tudod csinálni, minél alaposabban csinálod, annál megbízhatóbb lesz a saját féked, és elméletben annyival többet spórolsz meg a munkadíjon. Viszont ehhez idő kell, szerszám, kis érzék, meg némi tapasztalat szerszámfogdosásból. Meg hely. Meg energia, meg akaraterőAláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz demars #44911 üzenetére
Igen de én nagyon háklis vagyok ilyen téren ezért eleve úgy kérek időpontot hogy rögtön csinálják meg, ott is vagyok végig (így szúrtam ki múltkor, hogy nem gyári olajat akartak beletenni) a kocsi mellett még vezérléscserekor is. Üldözési mánia tudom de így nyugi van részemről.
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz z123456789 #44902 üzenetére
A féktől én is féltem, de két műszakilag jó képességű ismerőssel neki mertünk fogni, ők már leglább csináltak ilyet. És ha már egyszer láttad hogy működik, akkor egyáltalán nem nehéz. Amíg a fékcsövet nem kell bontani, és a folyadékkal nem kell vacakolni, addig tisztán logikus mechanika az egész. Közepes műszaki érzékkel szerelhető. Inkább szerszám kell hozzá legalább minimális, de ha már a tárcsafogó csavart ki tudja venni az ember egyben, talán az a legnehezebb része, akkor utána már sima ügy. Szerintem. Persze így hármunknak is vagy 8 órába telt, de kerekenként tudtuk csak emelni, csiszolgattuk, festegettük is, meg az ütést is méregettük órával.
Azért egyedül valóban ne fogj bele, ha még nem láttad szétszedveAláírás (nem kötelező megadni)
-
demars
addikt
Sokszor öcsémék is kérik, hogy hagyják ott az autót. Ha csúsznak valamiért és nem fér bele sokan inkább otthagyják és másnap mennek érte. Van, hogy este 10 -ig melóznak és utána állnak neki az ilyen egyszerű munkáknak.
Ebből még sosem volt gond, igaz nem is racsingolnak más verdájávalAz áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz z123456789 #44902 üzenetére
Nyitunk egyet ott nálatok is és meggazdagszunk.
Köszi! Sokat nézegettem a felniket végül maradtam a gyárinál. Az minőségben meg méretben is oké és így még az OT vizsgán se fognak belekötni majd. Amúgy a vicc az, hogy listaáron a 17"-os olcsóbb mint a 16"-os gyáriból.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboy93 #44904 üzenetére
Hátőő, még nincs mert ősökhöz kértem a kiszállítást de sima gyári lett végül, úgyis ott lesz felrakva minek hurcolásszam. De karácsonykor megyek haza és akkor lövök majd képet róla.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboy93 #44899 üzenetére
Áá, még a Jazz-en se merném, nem hogy Bubin. De nem rég kapott új vezérlést még a féket kéne gatyába ráznom (nem kopott, jól fog csak kicsit hullámos a tárcsa) de az jövőre marad, most elment a pénz felnire.
Azért látod a fontossági sorrend megvan...mod:
Amúgy érdekes, hogy nem nyomatékérték van feltüntetve nálam a szerelési útmutatóban:
Black filter 1 rotation
Blue filter 7/8 rotation[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
z123456789
addikt
válasz BlacKSouL #44900 üzenetére
Én is a sok csalódás után döntöttem úgy, hogy amit bírok, és enged a szerszámkészletem, azt megpróbálom otthon megcsinálni. Az utóbbi pár szerelés meg csak jobban bíztat rá. De ahogy írod, vezérlést nem cserélnék például.
Féktől is fosok. Az, hogy nem megy az autó mert nincs olajnyomás, az kevésbé életveszélyes másokra nézve, minthogy nem fog a fék.
De mondjuk az én haverom is az F Astráján szinte mindent megcsinál. Fék, kerékcsapágy, vezérlés, gyertya, olajcsere, még elektromos ablakemelőt is rakott bele. Lényegében olcsóbb kategória, de attól még ha elrontja, szarban van. Na ennyire én nem vagyok bátor. :S
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest