Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Microsoft Excel topic
- Milyen routert?
- AliExpress tapasztalatok
- Linux kezdőknek
- Google Chrome
- ASUS routerek
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az EU utasította az Apple-t, hogy hagyja abba a földrajzi blokkolást
- Windows 11
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
raziel01
veterán
Nálam az a baj, hogy a CC+ és az Apollo 4 évszakos közt 10k/darab a különbség árban. Az 40k összesen.
Megfontolt városi közlekedésre én maradok az Apollónál aztán ha egyszer sok pénzem lesz jöhet a CC. -
-
Brumi˘
addikt
Pénteken felkerült nekem is a CC (205/55 r16). Tegnap volt is egy 200km-es etap. Friss vizes aszfalton klasszisokkal jobb mint a lekerült 4 éves Fulda Eco szemét. Eddig pozitív a dolog, remelem nem fogy el 1 év alatt.
-
konci79
őstag
Sziasztok.
Ha a gyári méret 155/ 80 R15,mennyire lenne rossz egy 155/65 R15-ös téli gumi?
Gyári méretet csak horror áron találtam... -
rbalint88
addikt
válasz Kornel #20486 üzenetére
itthonra szerintem négyévszakosból (annak is használva*) CC or gtfo. esetleg a goodyear. mivel itthon 90+%-ban vagy száraz idő van vagy esik, inkább arra optimalizálnék. nem vennék olyan gumit, aminek a vizes teljesítménye gyenge. inkább havon legyen középszar.
*nekem ugye téli helyett van a négyévszakos, mert hó viszonylag ritkán van, szárazon meg jobb, mint a téliek. esőben középszar, de annyi pénzért belefért. ha legközelebb veszek négyévszakost, akkor szinte biztosan CC+ lesz, de az nem erre az autóra fog kerülni, hanem asszony futkosósára. Alfára valami szárazon is jó téli megy majd.
-
Kornel
veterán
Teoretikus kérdés.
Használt már valaki Maxxis gumit? -
kenguru99
senior tag
válasz HussarF #20477 üzenetére
Azért lehet pletykákat hallani olyanoktól akik már megfordultak a gumigyártásban, hogy egy adott méretű gumiból nem létezik többfajta sebességindexű és terhelhetőségű változat. Igazából csak egyfélét gyártanak és sütőformában kerülnek rá különböző sebesség és terhelésindexek.
Ha egy sima gumi mondjuk 3 bár-t bír el az xl-es változat meg 3,3 bár-t akkor nem valószínű, hogy újratervezték a gumit. -
válasz gabor9991 #20479 üzenetére
Miért lenne mérvadó, hogy össze tudod-e nyomni az üres gumit? Belecsattan a kátyúba, a nyomás felszökik az összenyomódó gumiban, ezt a nyomást meg el kell viselnie az abroncsnak. Plusz lokálisan, ahol nyírja a kátyú széle a gumit, szintén fontos, hogy erős legyen az anyag és ne szakadjon szét. Szerintem egy XL-es gumi kialakítása ezt biztosítja.
-
-
-
TC-s vezetéstechnikai tréningre jön vki? A 2. csoportban ott leszek szombaton.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Richard! #20465 üzenetére
Őszintén? Fingom sincs, alig mentem vele mostanában...
Annyit vettem észre, hogy kanyarban nem tapad olyan jól mint hűvösebb időben. Ahogy Budán jössz le a Lágymányosi hídról ott van egy éles balos. Na azt kettes padlón veszem be mindig és hűvösebb időben simán elfordul most a 40 fokban azért kicsit megtáncolt.
#nincsbennetarcsi
-
choco01
addikt
válasz HollywoodBoy #20454 üzenetére
Nem az volt hogy a cc+ a kopás csökkentése miatt kevésbbé fog tapadni?
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
Kornel
veterán
Csak en fogok kilógni a Kleber-el
-
Qru
MODERÁTOR
válasz HollywoodBoy #20454 üzenetére
Ez a nagyobb méreteknél van, a kisebb méretekben még futtatják a CC-t.
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
válasz HollywoodBoy #20454 üzenetére
Gyakorlatilag az összes tesztben a második a Goodyear, viszont majdnem mindenhol jobb téli képességekkel rendelkezik.
-
HollywoodBoy
tag
Köszi mindenkinek a választ!
CC+-t nem találok egyáltalán ebben a méretben (185/60R14). Ha sima CC-t vennék, ez azt jelenti, hogy minimum 1 éves gumit kapok ami állt a készleten, mert felváltja a CC+? Jó lenne tudni, hogy lesz-e az én általam keresett méretben is CC+...
A Goodyear négyévszakos kínálatát pedig nézegetem tesztekbe és elég jól szerepelnek valóban.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #20449 üzenetére
CC kifutó termék, ha kifut a raktárkészlet vége. CC+ lesz már csak.
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
válasz molnarpeter #20449 üzenetére
Téltől jobban tart, Good year jobb télen.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz HollywoodBoy #20448 üzenetére
CC/CC+
-
HollywoodBoy
tag
válasz molnarpeter #20446 üzenetére
kb. 80%-ban városban (Székesfehérvár), elég sík a terep. A melegebb évszakokban többet használjuk. Összesen ~6000 km évente. De azért télen is jó ha eltudok vele indulni.
Semmi téli sportot nem űzünk. Nem szeretjük a telet
Főleg munkába járáshoz kell a kocsi, meg néha mikor megyünk rokonokhoz vidékre/városon belül, vagy kirándulni esetleg ide-oda. De külföldre sem járunk autóval. -
molnarpeter
nagyúr
válasz HollywoodBoy #20445 üzenetére
Milyen területen használod a kocsit (vidék/város, sík/domb), nyáron/télen fut többet (vagy kb. ugyanannyi), és pl. síelni jártok vele?
-
Kornel
veterán
Ennyi.
De akkor nem kell leszolni azt, aki mondjuk nem hegyen lakik.
Annak valószínűleg a száraz vagy vizes út lesz a legnagyobb gondja.
Azzal viszont nem árt tisztában lenni, hogy egy hó vagy jég gumi szárazon és vízen biztosan rosszabb még egy mezei téligumitól is.
Nyilván naponta nem cserél gumit az ember, ezért érdemes mindenkinek a saját felhasználási szokásainak megfelelő abroncsot választani. -
nesa
veterán
válasz Kornel #20439 üzenetére
Hülye lennék ha nem a legrosszabbra készülnek, ugyanis a legközelebbi bolt is 5,5km hegymenet, dolgozni meg menni kell a gyerekeknek iskola, óvoda, bölcsi szóval ha nem tudok lemenni vagy hazajönni az nekem probléma, nem Pest belvárosa ez, és ide föl 50 éve nem jött busz, csak turista.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz focvis #20438 üzenetére
205/55 R16 méretben tudok adni részletes tavalyi autobild teszt eredményeket, én az alapján döntöttem el.
A gyári Eco contact 5 egyébként kevés az autóra, nincs elég tapadása még kigyorsításkor sem.Nesa: itt egy kérdés van, hogy mire optimalizálsz, a 4-5 téli hónapban a legrosszabb esetben is 20-30 téli napra (Pest megyében max. 10-20), vagy a többi száraz és/vagy vizes napra, sok esetben +10 +15 fokos hőmérséklettel.
-
veterán
válasz HollywoodBoy #20429 üzenetére
Én télen télit, nyáron nyárit használok; de már 2x megremegett a kezem, hogy veszek CrossClimate-ot. Nem veszek egyelőre.
De ha választanom kéne, hogy egész évben négyévszakos vagy téli, akkor nem kérdés, hogy az előbbit választanám. Kinyírja a hőség a legjobb télit is, pazarlás lesz a vége szvsz.Esetleg gondolkodj el egy inkább téli mintázatú 4évszakosban, a CC inkább nyárra optimalizált; Kornél fórumtárs eléggé beleásta magát a témába.
@BMW001: nem az RFT-vel kevered az XL-t? Kétségtelen, hogy az XL-nek erősebb az oldalfala, de nem tartja meg az autót.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz kenguru99 #20436 üzenetére
Ez mind igaz is, de ettol meg a ket tipus alap szerkezete is teljesen mas azonos tipusnal es azonos meretben. Amit pedig leirtam, azt tovabbra is fenntartom. Ha kicsit peresebb, akkor az XL -es gumi oldalfala elbirja az autot egy darabig, mig a sima azonnal megrogyik.
Don't Tread On Me
-
kenguru99
senior tag
-
MPowerPH
félisten
válasz kenguru99 #20433 üzenetére
Az XL az nagyobb terhelhetosegu verziot takar, de nem guminyomasban. A sulyindexet hatarozza meg. Az en regi elso meretemben(225 35 19) a sima 84 -es(500 kg) indexu volt, az XL -es meg 88 -as(560 kg).
Az igaz, hogy nagyobb nyomassal kell alapbol hasznalni azonos autonal es terhelesnel, mint a sima verziot.
De az XL-es annyira erositett, hogy az en regi automat full flat kereken elbirta hatul 4km -en keresztul, ugy, hogy nem rogyott meg az oldalfal. Meg csak azt sem vettem eszre, hogy lapos, mert nem latszott.(bar ez a peres meretnek is koszonheto volt) Tehat egy durrdefekt eseten van esely ra, hogy nem vadul meg az auto.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
HollywoodBoy
tag
válasz focvis #20408 üzenetére
Köszi a teszt tippet! Sok hasznos infót megtudtam belőle, bár azért fenntartással igyekszem kezelni mert 5-6 teljes tesz elolvasása után, olyan érzésem volt mint egy gumisnál, aki a pénztárcámra pályázik és ott isteníti az évi 2 gumi cserét ahol tudja.
De ha levonom belőle ezt a benyomást, akkor jól összefoglalja a lényeget. CC-ve kell egy kis kompromisszum jégen és havon (bár érdekes, hogy néhány külföldi tesztet is megnéztem és ott jobban szerepeltek ezek a gumik).
Az UG9 pedig elég csúnyán kopott a nyári teszten az tény. De ők maguk is elismerték, hogy jól teljesített (a prémium nyárik környékén). Na most én átlagosan a nyári melegben kb. 2000 km-t megyek, nem tudom milyen kopásra számíthatnék, de közben télen nem kéne tartanom semmilyen körülménytől. Bár valahogy olyan érzés is van benne, hogy egy ilyen prémium téli gumi nem ide a kis hazánkba való, ahol évente összesen 3x esik a hó, és akkor is max. 10 cm-t. A jégtől már kicsit jobban tartok a CC esetében, mert télen többször előfordult, hogy csúszkáltam a mostani téli gumimmal(7 éves és elég kopott az igaz), és az nem jó érzés...Szóval a dilemmám még mindig él, de most már kicsit jobban hajlok a CC felé - télen nagyobb odafigyeléssel -, mert megijesztett a drasztikus kopása az UG9-nek nyáron. És azért jó lenne 5 évig elhasználni egy gumit...
Kicsit még megpróbálok utána nézni másik portálokon is az UG9 szereplésének nyári körülmények között, és utána fogom meghozni a döntésemet.
-
Gergőke88
addikt
válasz HollywoodBoy #20425 üzenetére
Xl
Erősített oldalfalu. -
nesa
veterán
válasz Gergőke88 #20424 üzenetére
Neked illene tudnod "mester"!
Néhány kulcsszó: Hakkapeliitta , conti viking contact , X-ice x..
De hogy egy videó is legyen csak a "nagy mesternek"
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz HollywoodBoy #20405 üzenetére
Jó a CC. 3 éve használom teljesen elégedetten. Mátrában a hóban is bőven elég volt. Nyilván nem tapad úgy mint egy téli de normális közlekedéshez bőven elég. M+S minősítésű, tehát mindenhol elfogadják téligumiként. Az meg bónusz, hogy nyáron is meg tudsz vele állni es vízen meg kimondottan jó.
#nincsbennetarcsi
-
nesa
veterán
válasz Gergőke88 #20420 üzenetére
Az hogy te sok embert hülyének nézel az a te dolgod (taníts minket mester) egyértelműen a víz a hülye ha a kacsa nem tud úszni.
Léteznek szeg nélküli jégre optimalizált megoldások, de azt csak a hozzám hasonló általad lenézett hülyék ismerik, és veszik meg.
(#20421) choco01
Én már októberben is láttam fekete jeget, nyilván nálatok csak dec- jan a problémás arra 2 hónapra meg minek a téli?[ Szerkesztve ]
-
Gergőke88
addikt
-
choco01
addikt
válasz Kornel #20411 üzenetére
Itt Pest megyében amikor már 20cm koruli hó volt nem igen tudtam egyenesen menni főként akkor amikor en voltam aki letaposta..
Ráadásul idén koliba is utaznom kell majd aztán nem akarom a véletlenre bízni, meg el akarok majd menni valahova télen kirandulni a "hegyekbe" szóval valami kell, lehet valamelyik Hankookal is beérem, de ha lesz valami ug9 akció akkor ramegyek arra.
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
choco01
addikt
válasz HollywoodBoy #20405 üzenetére
Én is ebben a dillemaban vagyok mert lehet idén veszek egy Goodyear UG9et télre és felrakatom ha megint nagy havak jönnek mint tavaly, mert idén többet kell majd utaznom telen is, de még majd meglatom..
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
Kornel
veterán
válasz Patrick #20407 üzenetére
Mondjuk én beprobalok majd egy Kleber -t, aztán majd meglátjuk.
Focvis: kisteherautókon júniusig fentmaradt a téli, többet kopott 1 hónap alatt, mint egész télen, ráadásul nem rendesen kopik nyáron, hanem málik szét.
Tesztre pedig azt mondom, hogy az autobild négyévszakos tesztekben egy nyári és egy téli gumihoz is vannak hasonlítva az értékek, ez jó viszonyítási alap lehet.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz HollywoodBoy #20405 üzenetére
Nézd meg az autonavigator.hu nyári (nem a tavaszi) gumitesztjeit; az utóbbi években mindig teszteknek téli abroncsokat is nyáron.
Kevésbé profi, mint egy ADAC teszt, azonban a lényeg lejön belőle: a forró nyári aszfalt szétszedi a téli gumikat.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz HollywoodBoy #20405 üzenetére
Mindenképpen közel álló méretet kell keresned tesztben.
Az adac eddig mindig lehúzta a negyevszakos gumikat egyébként.
Amit tudni kell, hogy a Michelin egy téliesített nyári gumi, a többi pedig egy nyáron is használható téli gumi.
Az élmezőnyből választva (Michelin, Good year, Vredestein) bármelyik biztosan jobb egész éves használatra, mint ha csak téli gumival közlekednél egész évben, szerintem ezt bárki megerősítheti. -
HollywoodBoy
tag
Köszi a választ!
Hát sokat gondolkodom a témán megmondom őszintén... Az egyik választás a Michelin CC lenne - @choco01 köszi, a javaslatod alapján kezdtem kutatni a típus után.
A másik meg egy téli Goodyear UltraGrip 9.
Egy kicsit drágább a CC, de nem azon a pár ezer forinton fog múlni, szóval itt most a pénz annyira nem szempont.
Sokkal inkább a többi dolog... 2016-os téli ADAC tesztből indultam ki. Ugyan a méretek eltérőek a tesztben, ahhoz képest amiben én keresek gumit, de feltételezem - javítsatok ki ha nem így van, mert nem értek a témához - a méret ebből a szempontból nem olyan lényeges, sokkal inkább a gumi kialakítása számít, ami gondolom ugyan az nagyjából az összes méretnél egy adott típust figyelembe véve.A két említett típus összehasonlítása során azt láttam, hogy nagyjából ugyan azt produkálják a gumik (néhány tized eltéréssel), viszont a CC a havon eléggé leszerepelt. (erre fel is hívtad a figyelmemet). Még amin csodálkoztam, hogy száraz és vizes aszfalt tekintetében is alig volt különbség, pedig azt vártam, hogy az UlraGrip rosszabbul fog szerepelni pl. szárazon, de ez elmaradt.
Szóval ez a havas dolog miatt kicsit jobban hajlok a csak téli megoldásra (nyári nélkül) mint a 4 évszakosra. Igazából ami a téli ellen szól nyáron, az-az amit írtál, hogy jobban tapad a 4 évszakos (nyilván ebből adódik a nagyobb zaj - ami nem érdekel, és a minimális többletfogyasztás is - ami néhány ismerősöm sok éves számolgatása alapján tényleg minimális).
Viszont ha jól értem azért ez sem jelenthető ki feketén-fehéren, hogy márpedig a 4 évszakos jelentősen jobban tapad nyáron, mint a téli abroncs. Hiszen az ADAC-os tesztben is minimálisan hozták ki jobbnak a száraz úton a CC-t mint az UltraGripet. Nyáron meg főleg száraz úton megyek, kivéve ha esik, mert akkor még minimálisan jobb is a téli a teszt szerint. Persze tudom itt szóba jön az, hogy nyáron a száraz út az forró hőmérsékletet/aszfaltot is jelent. Nagyon kíváncsi lennék egy nyári meleg időjárásban készült tesztre, hogy mennyivel szerepel rosszabbul a téli, mint a 4 évszakos. Az a baj ilyen teszteket nem igazán találtam a neten. Ha van is az a gumikereskedők weboldaláról származik, de semmi megbízható forrású tesztre nem utalnak ilyenkor persze...Mit gondoltok a gondolatmenetemről? Örülök ha kijavítotok, mert szeretnék okosabb lenni a témában.
[ Szerkesztve ]
-
choco01
addikt
válasz HollywoodBoy #20398 üzenetére
Tök ugyanígy ugyan ilyen 1.2 Fabiara vettem tavaly 175/65/14be Michelin CC-t.. Tök jó télen nyáron.. Ajánlom
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
Qru
MODERÁTOR
válasz HollywoodBoy #20401 üzenetére
Mert az nyáron sokkal jobb(an tapad) mint egy téli gumi és télen sem sokkal rosszabb mint egy téli ha csak nem 20 centis hóban jársz vele.
mod:
Én is 4vészakos gumit használok pont ezért mert keveset megyek, nem éri meg külön téli/nyári gumit tartanom.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest