Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Kornel
veterán
Egy tipp:
Aki most tervez abroncsot venni, az lehet jobban jár, ha előbb veszi, mint utóbb:
Az egyik nagy cég március 1-től 2-8 százalék közti áremelkedést jelzett, típustól és mérettől függően, a kisebb méretek nagyobb százalékos mértékben növekednek.
-
Kornel
veterán
válasz rbalint88 #50853 üzenetére
Ha hobbi autónak van használva akkor talán.
Minél szélesebb a futófelület, annál rosszabb a tapadás vizen, havon, jégen.
Egyébként a mostani Quatrac-al nem is vagyok teljesen kibékülve (205/55 R16), de lehet erre az autóra nem való...
Swift Sporton sokkal jobbnak érzem a 4 éves Quadraxer2-t, igaz az 205/45 R17. -
Kornel
veterán
No para srácok, beszélünk hóról és jégről, ahol egy 3-4 éves négyévszakos már nem a legjobb.
Rájöttem hogy a Quatrac is jó lesz, mert az idei tél tényleg tartalmaz nyomokban hideget és jeget, havat, de ez lesz a kivétel egy évtizedes távlatban.
Lehet csalóka, de érzésre idén sokkal több a fagyos napok száma, mint az elmúlt 5-10 évben.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
-
Kornel
veterán
válasz F_Zolee #50580 üzenetére
Sokat megyek, szerintem így gazdaságosabb.
Próbálok mindig magas futásteljesítményű abroncsot venni, a Kleber Quadraxer2 85.000 km-t bírt 3,5 éven át.
Jelenleg 1 szett felnim van, 1 szett TPMS-el. Plusz egy szett felni TPMS-el alsó hangon 200k, illetve két szett gumiba kell befektetni, ha marad az egy szett felni, akkor pedig évi 2 átszerelés 30k HUF-ért.
Volt már szar nyárim és télim is, például: Falken HS449 úgy csúszott télen téli gumi létére, hogy ennél a Quatrac bőven jobb... Lehet hozzászoktam a Quadraxer2 kiváló téli teljesítményéhez.
Összefoglalva a költségek miatt én biztos nem térek már vissza két szett abroncshoz, legfejlebb a következő nem ilyen lesz -
Kornel
veterán
válasz Tom1939 #50562 üzenetére
Ez elvileg 1450 kg, de Skoda feeling, csak itt nem a motor, hanem az akkumulátor van hátul. Lehet ez is számít, illetve alapból a sportosabb abroncsok híve vagyok.
Legközelebb simán kísérletező kedvű leszek, akár bevállalok egy Debica Navigator 3-at, vagy ha addig kijön egy új fejlesztés Kleber vagy Apollo.
Nekem a Quadraxer2 jobban bejött (S-cross-on és Swift Sporton is), mint a Quatrac.
-
Kornel
veterán
Vredestein Quatrac vélemény ~2000 km után:
Szárazon nekem kicsit túl túra abroncsos, kicsit nyúlós, ballonos érzés, a nyári VP2 sokkal jobb volt. 3/5 nálam.
Vizen szerintem a legjobb abroncs, amit használtam, száraz kanyarsebességgel bevesz azonos kanyarokat, számomra hihetetlen módon. 5/5 nálam.
Jeges, csúszós úton viszont jó ha 3/5, csúszkál, kipörög, csúszik fékezéskor... És még hó nem is volt igazából, de ez a tél több fokkal hidegebb átlagban, mint az előzőek, reggel rendszeresek a fagyok, ónos eső, stb.
Összességében következőre nem ez lenne, annak idején az Apollo négyévszakosa sokkal sportosabb, direktebb abroncs érzését nyújtotta, még ha más autón más méretben is használtam, az vizen volt gyenge, mindenhol máshol kitűnő.
-
Kornel
veterán
Az én sorrendem (nem árban, hanem átlagban):
Barum / Debica Navigator (jónak tűnik, de nincs vele tapasztalat)
Apollo (vannak jó tapasztalatok itt)
Nexen-Hankook-Kleber egy szint (mindegyikről vannak jó tapasztalatok itt)
Vredestein (ha van szám nélküli Quatrac, akkor az egy TOP gumi középkategóriás áron. -
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz rbalint88 #50013 üzenetére
Dacia? Abba minden hangos De tényleg, +5000 Forint gyártási költség, és több dB-el halkabb lenne.
Egyébként Quatrac nálam nem hangos, rosszabb úton (M0 egyes szakaszai) tényleg hallható, viszont normál minőségű úton abszolút csendes nálam.
Első pár száz km tapasztalata:
Szárazon sokkal kevésbé stabil kanyarokban, mint a VP2 volt, viszont fékútban jobb, ugyanott, ugyanúgy, de abszolút nem kanyarvadász, ugyanazzal a keréknyomással nem ad olyan jó visszajelzéseket a kanyarban, sokkal lágyabb, sokkal jobban ringatózik, polgári abroncs
Vizen a VP2 tragédia volt, ez pedig érzésre jobb, mint szárazon, ugyanabban a kanyarban amíg szárazon érezni, hogy lágyan hullámzik, hol lesz a vége a tapadásnak, vizen ugyanott mintha oda lenne ragasztva, abszolút előfordul bárhol, és megáll úgy, ahogy nem is gondolnám.
A Quadraxer2 ugyan más autón és méretben volt, de hasonló szélességben, az vizen biztosan rosszabb összehasonlítva, viszont szárazon jobb visszajelzéseket ad, kanyarban jobban terhelhető.
Hóban majd meglátjuk, ott nehéz lenne megverni a Kleber-t
-
Kornel
veterán
Vredestein Quatrac
DOT 3621
Made in Hungary -
-
-
Kornel
veterán
válasz mokus1 #49804 üzenetére
Szintén +1 a Vredesteinre, de csak a szám nélküli Quatrac.
21-ert vettem, holnap rakják fel, ha vársz egy hetet, akkor lesz vagy 500-800 km tapasztalat veleKorábbi autómon Kleber Quadraxer2 volt, ahhoz képest megírom majd a tapasztalatokat.
Ha árban ez nem fér bele, akkor a Nexen-t venném, bár szerintem az is 18k körül mozog.
-
Kornel
veterán
válasz grizlisandor #49225 üzenetére
A vízdíjak így is csak az európai átlag közepén helyezkednek el, úgyhogy hadd ne sajnáljuk őket. 2010-ben a világ egyik legdrágább vízdíját fizettük, 10 év elteltével ezt átlagos lett. Ehhez képest az itthon vízműveknél dolgozó melós még mindig közel nem keres annyit, mint mondjuk teszi ezt Franciaországban, ellenben Párizs és Budapest vízdíjai megegyeznek.
Az elektromos áramnál pedig javaslom, hogy fizess önként dupláját, Németországban már úgyis ez a helyzet.
-
Kornel
veterán
válasz Csabroncka #49222 üzenetére
Milyen jó, hogy az áram hatósági áras
-
Kornel
veterán
Megnézve a mostani Autobild tesztet a CC2 futásteljesítménye alulmarad az elődeitől. Sajnos nincs mellette idén a Quatrac, mert abban a méretben csak pro van, de tavaly a Quatrac nyerte náluk a futásteljesítményt.
Nekem nem mindegy, most járok 17 ezernél 5 hónap alatt, első évben simán meglesz a 35 ezer, jó lenne legalább 70 ezret lenyomni vele. -
Kornel
veterán
Új Autobild teszt nem győzött meg a CC2-ről sem igazán, de a Pirelli SF2-ről sem, igaz nem 205/55 R16 volt a méret.
Vredestein Quatrac vagy Hankook 4s2 legyen?
Árban mindkettő 22k körül van darabja.
Cél a minél nagyobb futásteljesítmény lenne, kérdés melyik jobb ebben vajon?Meg is van, ez alapján a Vredestin sokkal jobb futásteljesítményben: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz FireFox1996 #49064 üzenetére
Ritka kivétel, korrekt hely.
Legtöbbször tőlük is pénzt kérnek a megsemmisítésért.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Azt se tudják holnap milyen idő lesz.
Összességében évek óta tendenciózusan egyre melegebbek és hómentesebbek a "telek".Ha lesz 1-2 hét nagy mínusz (-15), és esni fog 10-15 cm hó, az már nagy tél lesz.
Párszor már linkeltem a metnet adatokat, vissza lehet keresni, a számok makacs dolgok.
-
Kornel
veterán
Nem lett rossz egy az új Pirelli, de árban majdnem CC2 szint.
-
Kornel
veterán
válasz F_Zolee #48793 üzenetére
Pár hozzászólással feljebb van kép róla.
Emellett barátomnak nem ennyire durván, de hasonló módon kopott, illetve olyan, mintha szétesett volna a futófelület 40 ezer km és 4 év alatt. A Quadraxer2 3 év és 70 ezer km után kezdett csak hasonló kopási mintát mutatni, azt sem olyan mértékben.
Minek négyévszakos?
1. olcsóbb
2. nekem évek óta tökéletes megfelel
3. kényelmesebbQru:
2,4 bar maximu, fő a komfort. Ezek szerint az XL felesleges, és elég lehet a 91H is olcsóbban kicsit.
Valóban a nagy futás és az eddigi tapasztalataim alapján nekem optimális lenne ár érték arányban, de mindig motoszkál a fejemben, hogy ki kell próbálni az újat isblakey:
ismerősnél viszont hasonlóan kopott viszonylag alacsony futásteljesítménynél is.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Lassan (1-2 hónapon belül) aktuális lesz 205/55 R16 négyévszakos abroncs vásárlás.
Első kérdés:
91H az előírás, viszont az Ioniq elég nehéz, üresen is 1450 kg körül, köszönhetően az akkumulátornak. Elég a 91H, vagy keressek valami 94V-st, akár XL-t?
Amik képben vannak:
legolcsóbban Debica Navigator 3 (de erről semmit sem tudni) - 16k
még mindig olcsón Kleber Quadraxer2, akár 94V-s XL-ben 18-20k
át érték arányban egész jó Vredestein Quatrac, viszont itt is írtak rendellenes kopásról, illetve ismerősi körben is jóval hamarabb kopott el, mint nálam a Kleber, évi 25-30 ezer km-nél fontos szempont a kopás.Kíváncsian várom az Autobild és Tyrereview teszteket még.
-
Kornel
veterán
válasz rbalint88 #48729 üzenetére
Drága.
Csak nagyteher méretben használnak még valamennyit, ott még nem tudják kisporolni teljesen.A mellékelt Quatrac 5 képek sajnos elég csúnyák, ennél bőven szebb volt a Quadraxer2, sőt a mintája még 85.000 km-nel is jobban egyben volt.
avi: szerintem maximum 4 évre lehet tervezni egy mai négyévszakossal, viszont az biztonsággal, még ha a 4. Évben kezd is megmakkani.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Így van, és 99 százalék, hogy jóval magasbb a futásteljesítménye, mint a Continak.
-
Kornel
veterán
Hamarosan PET palackokból készít gumiabroncsokat a Continental
Szerintem már korábban elkezdték a tesztet az EC5-el
-
Kornel
veterán
válasz _stick_ #47958 üzenetére
Én simán ráraknám a gyári 17-esre a 215/55 R17-et.
Maximum cserélsz egy B oszlopi matricát is, kutya se nézi
Láttam már több 1.6 S-cross-t az új gumi méretével, valószínű nekik is túl peres volt a gyárija.Persze ez nem hivatalos, amit te írsz, az igen, csak így szebb.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
Mi is itt vagyunk most. Tegnap Porecben leszakadt az ég, konkrétan ha akartam driftelni tudtam a dodgemmel, igaz elsőkerekes, de hátul van a súly, egész szépen tolja a seggét
Négyévszakos kérdés majd 205/55 R16:
Quatrac 22k
Vector4season Gen3 25-26k
Michelin CC(+)? is van 25-26k
Vagy az eddig nekem bevált Quadraxer2 17-18k, ami már 30k megtakarítás egy szettnél. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- iPhone topik
- Asszociációs játék. :)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- PlayStation 5
- Vivaldi (böngésző)
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- Milyen GPS-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest