Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nem olyan vészes, ennyi azért kihozható belőle. Ahhoz folyamatosan kell taposni, hogy 10k-t se tudjon.
Gondolkoztam a Trofeo R-eken is, de a Corsa is elég kompromisszumos, melegíteni kell és ha 15 fok alá csökken a hőmérséklet (ami nyári estén is simán lehet), nagyon hirtelen kezd leromlani a teljesítménye. Vízen sem brillírozik. Nem lehet csak úgy bármikor odalépni neki, figyelni kell, hogy már optimálisak legyenek a körülmények. A Trofeo R még ilyenebb lett volna, úgyhogy inkább hagytam a dolgot.
-
Téli gumikat nem vettem rá, szóval alapvetően inkább csak jobb időben használom, kb. márciustól novemberig. Persze, volt idén februárban is már olyan 20+ fokos hétvége, amikor már meg tudtam járatni. Szezonban viszont igyekszek minél többet menni vele. így sem napi használós, de minden hétvégén előveszem, és beleszalad párszáz km. Ezek a Corsa-k ilyen félig pálya keverékek. Olyan 15 ezer km-en túl már nagyon nem ajánlott használni őket. Ez úgy közel meg is szokott lenni egy év alatt. 60-as treadwear-je van, szóval nem is meglepő.
Népszerű még és sokan használják erre a Michelin PS4S-t. Az egy nagyon jó all-around gumi, nem olyan szűk paramétertartományban használható, mint a Corsa. Vízen meg hűvösebb időben is jó teljesítményt nyújt - cserébe száraz melegen jól meghajtva nem tudja azt, amit a gyári. Na az, biztos, hogy elmegy többet is. Nem tudom, talán 25-30 ezret is.
Mondjuk pont ma olvastam valakit, hogy a Corsa-val is elment 40 ezer km-t, mert autópályán ment mindig, kb. 100 km/h-val... Csak felmerül a kérdés, hogy az ilyen minek vesz 510 lovas sportkocsit
-
Porsche-s dolgok: pont ezt a tesztet olvastam, mert ebben is van Corsa is meg a Michelin-ek is, amiket ajánlani szoktak a Giulia-ra is. Ez az új Trofeo RS nagyon jónak tűnik, de méret az nincs belőle
Pályanap: BPC-n volt kb. 8 kör, de ott próbáltam inkább óvatos lenni (legalábbis az elején). Az összesen olyan 35 km volt. De mire hazaértem, már nem látszott a gumin.
Azóta voltam egyszer Kakucson. Bár az azért nem az a sebességtartomány, mint a BPC, de ott beleadtunk mindent. A pályázás végén azért csúnya volt, főleg az első gumik felülete, de mire hazaértem, kb. 150 km múlva autópályán, már lekopott róla a ragya és szép volt, mint előtte.
Ez utóbbi egy délelőtt volt, bár abban volt oktatás, gyakorlás, szünet, stb. Összesen itt is max 50 km-t mentem. De amikor mehettem nagyon hegyesen, abból is elég volt fél óra. Utána már kitapasztalod a határokat, meg a folyamatos oldalerő is kezd fárasztó lenni... Ennyit meg bőven bír a gumi is, az autó is... Sztem mennie kéne egyszer mindenkinek, rengeteg tapasztalatot lehet szerezni. Arról is van blog, csak másik oldalon.
-
Meg is lett a válasz:
I got confirmation from Pirelli directly that the PZero Corsa 245/35 19 MC, tailored for McLaren, are actually quite different than the AR the Giulia is equipped with, both in terms of compound and construction, therefore not only Alfa Romeo but also Pirelli clearly stated NOT to mount those tyres, mixing sets (MC front, AR rear). Not that it is dangerous but you can't expect the car to handle the same way as with the AR.
-
Sziasztok!
Most már benne vagyunk a szezonban, úgyhogy ideje ledobni a tavalyi gumikat a gépről.
Kézenfekvőnek tűnik, hogy az autóra homologizált abroncsoknál maradjak, de kacérkodok a gondolattal, hogy elölre ennek a Corsa-nak a McLaren-re homologizált változatát tetessem fel.
A szélesebb(nek tűnő) oldalsó blokkok miatt talán jobb kanyarsebesség lenne elérhető ezzel. Viszont az a McLaren, amire ez felmegy, egy könyebb autó, ráadásul középmotoros, szóval biztos nincs akkora terhelése az első tengelyen. Ezt a homologizáció során is biztos figyelembe lett véve. Meg ki tudja milyen paraméterekben különbözik még, ami a végén inkább visszaütne, mnit pozitív lenne.Ti hogy látjátok? Érdemes rápróbálni erre az MC-s változtra vagy maradjak a gyárinál?
Ui: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, elöl 245/35R19, hátul 285/30R19
[ Szerkesztve ]
-
Sziasztok!
Azt hiszem ebben a topikban láttam anno egy vidit, ahol egy McLaren ment a pályán és volt egy kamera az oldalán/alul, ami a kereket vette fel. Látszódott kanyarokban, hogy szinte legyűri az abroncsot a felniről. Be tudná nekem linkelni valaki?
-
Jó, hogy mondod, mert ezt is akartam kérdezni. A Bravo-mon (2013) nekem is 4 évszakos van ebben a méretben, Vredestein Quatrac-ok (közben meg is találtam a posztot, mikor felraktam). Nem váltogattam a tengelyeket, az elsők mostanra már kuka érettek lettek. A hátsók viszont még jók, szóval azt terveztem, hogy amikor már jönnek a rosszabb idők, október-november környékén veszek egy pár 4 évszakost megint, a mostani hátsók mennek elölre, az újak meg hátra.
Érdemes a Quatrac-nál maradni vagy szerezzek be mást? -
válasz brumi1024 #57770 üzenetére
Jó kis gép volt, bátor volt a sofőr. Én nem mertem volna felhajtani délelőtt a vizes pályára. Odaúton még a kopott hátsókkal mentem, 70-80-ra vissza kellett vennem a sebességet az esőben, mert már 90-100 körül is meg-megúszott a segge. Na nem mintha ez a gumi sokkal jobb lenne vízen, akkor sem, amikor van profilmélysége
De kérésre szó nélkül átraktak délutánra, úgyhogy tudtunk szárazon, napsütéses időben körözni -
válasz yodamester10 #57768 üzenetére
Nem tudom, lehet, hogy hangos, a kipufogó hangosabb
Ez a gyári szerelése a Giulia Q-nak, AR homologizált gumi*. Vízen szar, 15 fok alatt szar, de szárazon, melegben verhetetlen. Ezek a Corsa-k tulajdonságaiban már a semi-slick-ekre hajaznak, 60-as a treadwear-je. McLaren-re** gyártják még ezeket meg Porsche-kra***. A Pirelli nevesített semi-slick-je ugye a Trofeo R.
*másik kép a gumiról, amin látszik a homologizáció jelölése:
**Ez az első méret, a hazai Pirelli forgalmazó csak ilyet tudott beszerezni, MC homologizációval:
***Ezt most hétvégén fényképeztem egy GT3 RS-en a BPC nyílt napon. N0 a Porsche homologizáció:
[ Szerkesztve ]
-
Igen, csak ez nem világos, hogy ha Te, meg igazából ezt bárki meg tudja csinálni, akkor egy hazai hivatalos képviselet miért nem látja a regionális raktárakat? Miért nem tud?
De itt amúgy nem egészen erről volt szó. Olyasmit magyarázott a gumis, hogy a neki olyan infokat szoktak adni, ha nagyon utána kell menni ilyen ritkább guminak, hogy hova adott el a gyártó ebből többet és azokat lehet megkeresni, hogy van-e még nekik. Ha jól értettem. -
Nem én rendeltem, rábíztam a gumisomra. Itthon még a hivatalos képviselet sem tud ilyet szerezni, ő meg valami osztrák raktárból meg tudta rendelni. Azt mondta, hogy ő sem érti, hogy miért nem tudnak gumit szerezni a hazai képviseletek (Pirellin kívül még a Hankook-ot mondta, ez utóbbit Tesla-val kapcsolatban), miközben párszáz km-rel odébb van minden...
[ Szerkesztve ]
-
Felkerültek az új abroncsok hátra. Meglepődtem, hogy ebben a méretben is milyen friss gyártás érkezett...
[ Szerkesztve ]
-
Tegnapi havazásban leteszteltem a Vredestein Quatrac-ot. Sok mazsola 50-el cammogott az országúton, de nekem nyomni kellett a gázt, mert közeledett az este 8 és még elég messze voltam otthonról. Úgyhogy haladtam tempósan, előzgettem a kocsisorokat, de nem tudtam kihozni a sodrából a havas úton. Nem forszíroztam a határáig, persze, mert haza kellett érnem, de azért helyt kellett állnia. Készültem rá, hogy majd meg-megcsúszik és rá kell kormányoznom vagy valami, de semmi jelét nem adta, hogy sok lenne már neki. Jó ez, nem bántam meg a vásárlást (205/55R16)
-
-
Vett már valaki Vredestein Quatrac-ot (szám nélkül)? Most berendeltem azt 205/55R16-ban, de elvielg még elég új minta.
-
Ha valaki még nem látta:
Négyévszakos gumit csak télre? - totalcar.hu -
válasz BUZZLGHTYR #38595 üzenetére
Szívesen
-
válasz BUZZLGHTYR #38558 üzenetére
De hova nem fér oda?
-
válasz BUZZLGHTYR #38554 üzenetére
Az én fejemben így néz ki egy tolómérő: [link]
A felső részét kell beledugni a középfuratba. Hogy nem fér bele? Ezt nem értem.
Egyébként biztos, hogy nem egyezik az agymérettel a középfurat, ha ennyire macera? Ha egyezik, akkor, mikor csak rádugod az agyra a felnit, már kb. feszesen kell állni csavar nélkül is. Ha tudod rajta tologatni, lötyög rajta, akkor tuti nem jó.Apollo?
[ Szerkesztve ]
-
válasz BUZZLGHTYR #38550 üzenetére
Nem, biztos, de talán bele van ütve a középfurat mérete vmelyik küllő belső oldalára is. De a mérés a biztos.
-
válasz BUZZLGHTYR #38525 üzenetére
Nyomtávszélesítő ráadásul erősen csökkentheti az agy hosszát, amire felfekszik a felni a középfurattal, szóval extra rizikó. Ha mégis nyomtávszélesítőzni akarsz, akkor nem is a központosító gyűrűt javaslom, hanem ha már úgyis nagyobb a középfurat, akkor esztergáltass (vagy lehet venni is lehet, nem tudom), olyan nyomtávszélesítőt, ami nem csak pogácsa, de agyként is funkcionál. Tehát középen van egy kinyúló henger, ami körbeöleli az agyat, nyilván a felni középfurat sugarával, belső átmérőként meg az agyéval (végülis ez funkcionál központosítóként is). Nem tudom, hogy érthető-e, mire gondolok. Nyilván akkor van értelme, ha túlnyúlik az agyon, és akkor kompenzálja azt a csökkenést, amit elvesz az agyból a nyomtávszélesítő. Lehet ilyennel járnál a legjobban.
[ Szerkesztve ]
-
válasz 2ozzmexy #38523 üzenetére
Az a baj, hogy te is osztod az észt és azt sem tudod miről beszélsz. A kerékcsavaroknak az oldalirányú mozgást kell kompenzálniuk, azaz megakadályozniuk, hogy kanyarban leessen a kerék. Az autó súlyát a kerékagynak kell átadnia a felninek azzal, hogy pontosan illeszkedik a középfuratba. Hiába húzza be a kereket terheletlenül a kúpos csavar a helyére, ha csak az tartja, akkor elmozdulhat a középponttól (mondjuk egy jó kis kátyú hatására), amitől ráz vagy még nagyobb baj is lehet. Mozgókúposnál meg még cifrább a kép.
(#38522) BUZZLGHTYR
Ha ennyire törődsz a dologgal, akkor vegyél a kerékhez központosítő gyűrűt fémből párezer forintért és kb. akkora biztonságnövekedést értél el, mint az új gumikkal, töredékáron. Ha smucig vagy, vegyél műanyagból párszáz forintért. Az is elvégzi a lényegi munkát.[ Szerkesztve ]
-
válasz BUZZLGHTYR #38520 üzenetére
Ha random aftermarket felniket teszel fel, akkor legyél pontosan tisztában, hogy ehhez mi kell és mivel jár. Ez nem olyan, mint egy homasita spoiler, hogy nem oszt, nem szoroz. Ez biztonság-kritikus alkatrész. Ha már nyomtávszélesítőzől is, de a felni központosításáról sem gondoskodsz, akkor az egyértelmű jele, hogy fogalmad sincs, mit csinálsz és egy vagy azok közül a felelőtlen barmok közül, akik rontják a magyar közlekedésbiztonságot.
-
válasz BUZZLGHTYR #38517 üzenetére
Igen alufelni, tartanikell, de ha elengedem nem esik le, csak ferden all
Mi van? Nem ül fel az agyra? Ha nagyobb a felni középfurata, mnit az agyméret, akkor tenned kell alá tehermentesítő (központosító) gyűrűt. A kerékcsavaroknak nem feladata, hogy vertikális irányban is hordják a terhet.
-
Talán a Satinra szavaznék. Volt V12-m 225/50R17-ben, teljesen jó volt. Ultrac Vortim is van 235/45R18-ban. Azzal is elégedett vagyok. A Satin meg a Vorti nagyon hasonlóak, de a Satin kicsit újabb fejlesztés. Ha ezek a lehetőségek, akkor az alsó 3-ból választanék. Hogy XL-es vagy nem, az szerintem ne legyen fő szempont, nem olyan nagy a különbség.
-
válasz molnarpeter #38418 üzenetére
Mire? Emberölésre?
(#38419) -cobra
Ez a gumi a tökéletes példa a "csereérett" szemléltetésére.
A Michelin PS4 az egy nagyon komoly gumi, a Primacy is megteszi, az valamivel olcsóbb lehet. Hankook VP3-at meg a Vredestein Ultrac Satin-t vagy a Sportrac 5-öt (ha van ebben a méretben) fontold meg, ha kicsivel olcsóbbat, de jót akarsz -
válasz 2ozzmexy #38361 üzenetére
Ha a Ford mérnöke úgy tervezte, akkor az a kézikönyvben is leírt gumiméretekkel nem fog fullos terhelésen sem beleérni semmibe, efelől megnyugodhatsz teljes mértékben. Akkor szokott beleérni a sárvédőívbe nagy terhelésnél a kerék, ha megveszik rá az utángyártott, alacsonyabb ET-s felnit.
-
Sőt, a minta sem 8 éves, ha jól nézem. Jófogáson láttam 2012-es sportrac 5-öt és más volt a mintája (nem, nem a kopás miatt). Nem értem amúgy, hogy ha minta meg keverék is változik, akkor miért nem léptetic a számlálót a brand mögött, na mindegy, ő dolguk
Régi sportrac 5:
[ Szerkesztve ]
-
Vredi Sportrac 5-ről mik a vélemények? 205/55R16
-
ADAC 2020 nyári gumi teszt, vótmá?
Maxxis-t kell venni, most az a tuti
[ Szerkesztve ]
-
válasz rbalint88 #37503 üzenetére
Követni kéne az olaszautós topikot és akkor nem lenne kérdés
(#37502) LZs?!
Nekem a 200 ló körülire húzott 159-en 17 és 18 között megy a váltogatás. Én nem igazán érzek különbséget a menetdinamikában. A 17-essel kicsit kevésbé üt, de nem is magamon érzem ezt, inkább a kocsi zörejein hallom[ Szerkesztve ]
-
válasz Aethelstone #37396 üzenetére
Nekem 8" széles felnin van 235-ös gumi. Annál kisebbre nem tenném, ezen is épp jó. Elbírná a 8,5"-t.
Persze ballonosabb, SUV guminál még az is lehet, hogy kisebbet is elbír.
[ Szerkesztve ]
-
Had ne vezessem már le a tehetetlenségi nyomaték meg a forgástengelyre ható erők összefüggéseit, tanulta mindenki általános iskolában (Persze, ha figyeltetek volna. Ehelyett posztolgatjátok fészbukkra, hogy ma sem volt szükségem a pitagorasz tételre, de az élet alap fizikát igénylő dolgai meg megfogják a társaságot )
A dísztárcsa tömegközéppontja a forgástengelynél van. Ezért nincs különösebb jelentősége.
A TPMS szenzor viszont a tengelytől akkora távolságban, ahova kb. a centrírsúlyt is teszik. Nos, ha átlagban 5-50 g centrírsúly megy egy kerékre, akkor ha te valahova csak úgy random odateszel ezen a felületen egy 30-50 grammos súlyt, akkor vajon kell centrírozni?
Erősen ajánlott.[ Szerkesztve ]
-
-
Speedzone műhely: Téligumi objektív
(Hint: Igazából a négyévszakosról beszél)
-
válasz Gaben92 #36875 üzenetére
Hát azért a só akkor is csökkenti a jég olvadáspontját, ami nem hátrány. Bár a só nem tesz jót a kaszninak, de a durva kavics még kevésbé. Oroszoknál is szöges gumik vannak, de szerintem sóznak is, mert az utak tiszták szoktak lenni. Csak ezek a szöges abroncsok nagyon hangosan surrognak az aszfalton.
-
válasz Doki16 #35836 üzenetére
Bringámon is forgásirányos gumi van és úgy van felrakva, hogy fékezésre legyen jó ne elindulásra.
Jézusom, te mit kókányoltál vajon
Ez nem kívánságműsor, azt úgy kell felrakni, ahogy a forgásirány determinálja. Nincs olyan, hogy megfordítod, akkor jobban fékez, de kevésbé jól indul. Azt úgy találták ki, hogy a rendeltetésszerű használat mellett működjön optimálisan -
válasz grizlisandor #35785 üzenetére
Küldd vissza, hogy mordorból friss szar sem kell
-
-
Megvolt a téli kerekekre váltás.
Bár még 20 fok feletti hőmérsékletek vannak, a héten viszem műszaki vizsgára és a gyári kerekeken szeretném azt abszolválni. Így átcseréltettem a kerék garnitúrát a télire. Hátha lassacskán lehűl az idő :)
A nyári kerekek szokás szerint betárolásra kerültek a gumisnál. -
Ennyire hitelesek ezek a gumitesztek. Mert vagy ezekkel van a baj, vagy a gyárak minőségbiztosítási rendszerével, de azért az utóbbihoz hatalmas bakik kénének. Nem valószínű, hogy azon az oldalon van a hiba
-
válasz grizlisandor #34916 üzenetére
Amit ezen a héten túl látsz, az a béljóslás kategória.
-
válasz LógaGéza #34724 üzenetére
205/55R16-ot felejtsd el, szar a manual, nem is értem hogy kerülhetett bele. Az alapméret a 225/50R17, az alá ne menj, ha nem akarod mindenhol a hasán csúsztatni. 215/55R16 az véleményes, nagy duzzogva elmegy. Ez nem az a kocsi, ami a csóró (na jó, legyünk polkorrektek: népszerű) méretekkel jó lesz.
Gondolom nem ültetett és nem Ti, különben 225/55R17 legyen minimum. -
-
Nem nagyon szoktam itt a fórumon látni, hogy emlegetitek, de mennyire ismeritek a treadwear mérőszámot az abroncsoknál?
Sokszor elhangzik ez a "mennyire kopik/mennyit tud futni a <insert type> gumi?" kérdés, amire nagyjából választ ad a szám. Meg az ismert összefüggés miatt nyilván a tapadásra is direktben lehet következtetni. -
Ez, ha leérne a kerékig, akkor a sárvédőív belseje már a gumit enné. Persze, ha megpakolva sem ér oda, akkor nem gond. De azért 7 személy + cuccok + vonóhorgon függesztett biciklitartó 3 biciklivel kombót ne próbáld ki
Enyém is hasonló, csak az én kocsim nem munkaeszköz, ahogy te fogalmaztál erről, hanem félig hobbi. Játul nem is ül szinte soha senki. Így belefér. -
Ismerős most rakatta fel 225/50R17-ben. Sztem nem fog leesni vele az útról
[ Szerkesztve ]
-
válasz cooi11 #33073 üzenetére
Azt mondják az okosok, hogy nem. A régi aszimmetrikusoknál volt az, hogy nem lehetett forgásirányt változtatni. De most már semmi gond sincs belőle. Ha mind ugyanúgy van kopva és nincs mondjuk egy pár, ami kisebb profilmélységgel rendelkezik (azaz látszik, hogy egy tengelyen volt és jobban kopott, valszeg az elsőn), akkor mindegy, majd legközelebb ősszel feljegyzed az infót.
-
Első szempont lenne az üzemanyag takarékosság, ami lehet nagy baromság!
Nem "lehet" hogy az, hanem ez egy hatalmas baromság. Ne menj gyorsan akkor és azzal legalább egy nagyságrenddel nagyobb megtakarítást elérsz. Még a gumigyártók saját bevallása szerint a legrosszabb és legjobb osztályzatba sorolt fogyasztási kategóriás gumik között is csak néhány deci a különbség. Ráadásul a kevesebb fogyasztást biztosító abroncsok kevésbé tapadnak. Szóval ha racsingolsz, akkor kimondottan nem ajánlott.
-
válasz Viszlát #33010 üzenetére
Egy ismerősöm is pont így van most azzal az autóval, amit én is kiszemeltem. Nemrég volt váltás E6B-ből E6D-re és az övé volt az első az E6D szériából amit itthon forgalomba helyeznek, ezért már 4 hónapja vár a papírokra. Elvileg locsolkodni már azzal mehet.
Nekem úgy néz ki jövő év eleje lesz aktuális. Majd ha meglesz gyorsuljunk egyet 100-200-on
0-100-on nem, olyat nem csinálunk villanyautó ellen -
Ez a típusengedély egyébként hol található? Így konkrétan erre a kifejezésre rákeresve a google-ben nem nagyon találtam semmit (úgy általánosan sem, hogy mi a tartalma, mire való stb.). Angolul sem tudom ,hogy hogy kéne keresni, a type license nem adott vissza sok relevánsat.
-
válasz Viszlát #32999 üzenetére
Gyári méretek elöl 245/35R19, hátul 285/30R19. Arra gondoltam, hogy hátra miért ne lehetne 295/25R20...
(Amúgy az említett Lambonál a kerék össz átmérő is jóval nagyobb hátul, persze ott eleve így van tervezve)
De ez még csak ilyen filozofálgatás, még nincs meg az autó
A Model X megérkezett már? -
Az szabályos, ha elöl és hátul eltérő méretű felni van? Pl. hátul egy collal nagyobb?
Ugye van olyan autó, ami gyárilag ilyen (Lambo Aventador), ezt meg lehet tenni más autóval is akkor? -
Nekem egyre határozottabban az a véleményem, tekintetbe véve, hogy milyen durván permutálódnak tesztről tesztre és méretről méretre a gumik sorrendjei valamint figyelembe véve, hogy mekkora különbség szokott lenni egy elöl és egy hátul végzett gumi teljesítményében, hogy a mérési hibák és a gyártási tűrések sokkal nagyobbak, mint a gumik teljesítményei között a különbségek. Majd hogy nem azt veszel, amit akarsz, úgyis jó lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Path of Exile 2
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HÁZIMOZI / HIFI / TV beárazás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Projektor topic
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest