Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zsmester89
őstag
Letettem az esztergáltatástól..vagy találok normális 5x108as használt, szép felnit, vagy veszek bótbó Rialt. Ismeri valaki a márkát?
A "Hogyan lehetsz milliomos?" c. könyvet egy csomagban árusítják a BTK-val.
-
rbalint88
addikt
válasz HussarF #19389 üzenetére
Padlogaznal tenyleg nem szamit sokat, de padlon meg en is viszonylag keveset hasznalom az autot. Normal uzemben viszont erezni a hatranyait es szerencsere a 156 alatt meg a 15" se mutat rosszul (nyilvan felnidizajntol is fugg), ezert se akarok feltetlen szekerkerek iranyba elmenni. Ha valtomeretet nezunk, elferne a 19" is valami kotongumival, meg mekkorat mutatna mar, de szar lenne az auto balansza. Nem veletlen, hogy a GTA-ra is csak 17" ugrott fel gyarilag es a polgari valtozatokra is csak 17" felni volt rendelheto, az is felarert.
Meg ugye a peresebb guminak van egy olyan hozadeka is, hogy elesebb a tapadashatar, nehezebb osszeszedni, ha tul sok a tempo. A ballonosabb gumi ezt jobban jelzi. Mondjuk adott kanyar 100-zal veheto be, a 16" mar 95-tol visit, a 17" meg csak 98-tol, melyikke fogod megprobalni 102-vel is es szallsz el? Na ugye -
nesa
veterán
válasz gabor9991 #19388 üzenetére
Ezeket az MXT gumikat a 80 as évek végen meg a 90 es évekbe a taxisok imádtak, nagyon lassan koptak.
Nekem is van egy 97-es évjárat még talán szőrös de csak pótkerék, már megfordult a fejembe hogy a ledobott semperit téli gumikból egyet kéne rakni a helyére azokon még van 4-5mm és nem 20 éves csak 6, az a baj nekem a kocsi alatt van és azért kapja a sót meg minden, bár még soha nem használtam.
-
gabor9991
őstag
Nem rossz...
Ezt a 17-éves prémium-ot is lehet felteszik még egyszer valakinek a kocsijára[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz HussarF #19383 üzenetére
pont, hogy a rendes autózásnál érződik a hátránya, nem a csapatásnál ezért nem akarok annyira nagyobb kereket. meg ahogy a teszt is mutatta, annyira nem ad hozzá a kanyaroknál sem. 0,83G vagy 0,85G szintén kis túlzással mérési hibahatáron belül van. amúgy a 0-100-on egy tized pont nem érdekelne, de ugye alapvetően ez egy mindennapos használatban lévő autó, amivel szeretek sportosan közlekedni, de nem pályanapozok vele. szóval az nem fér bele -a lelkivilágomba-, hogy szezononként elfogyjon a gumi, amivel kétszer el tudtam menni Dobogókőre, egyébként meg elkoptattam a melóba járásra, így a pilot supersport és hasonló pillanatragasztó típusú gumik nem férnek bele, főleg, hogy a rendes gumiknál sokkal drágábbak is. egy olyan optimumot szeretnék találni, ami jól tapad, de viszonylag tartós is (mondjuk azért 20-25e km-t el lehet vele menni amíg lekopik 3-4mm-esre, az nálam 2-3 szezon). hirdetnek egy bridgestone re002 garnitúrát, lehet arra rámegyek, aztán vagy beválik vagy nem.
tomcsi: nem EBC lesz, mert továbbra se pályanapozom vele. egy minőségi gyári fék fog felkerülni rá. előre még a vágott/fúrt/mart tárcsa is szóba jöhet, de hátulra sima megy.
-
válasz molnarpeter #19382 üzenetére
Ha jól nézem, akkor ez egy 170 lóerős TSI Golf. 16-os gyári felnikkel 7,3 sec alatt 100-on. 15 collról 19-re áttérve 4% a gyorsulásbeli különbség. Mondjuk akkor durván, hogy collonként 1%. Tehát 16-ról 17-re áttérve 7,3-ról 7,373 sec-re nő az idő, amíg a 100-at eléri?
Most vicceltek? Ez kb. mérési hibahatár
Persze lehet, hogy függ az autó súlyától, futóművétől meg mittudomén még mitől, de azért nehezen tudom elképzelni, hogy ezt bárki úgy megérezze, hogy utána csóválja a fejét, hogy nem megy úgy a kocsi...
Lehet, hogy versenypályán, ahol minden század számít, ott már rá lehetne fogni erre valamit, de akármilyen sportosan vezet rbalint, kétlem, hogy mindig a kocsi határán autózna, különben nagyon hamar összetörné az autót. Ha nagyon jó valaki, akkor is elhibáz 100-ból 1 kanyart, kanyarból pedig még egy nap alatt is sok jön szembe. -
DeathAdder
veterán
válasz rbalint88 #19379 üzenetére
én sem tudom, 200 lóerős autóval megérzem a tele tank benyát is, vagy csak a gyáritól 1 cm-vel szélesebb gumikat. Saját autón legalábbis 10 méter gurulás után csukott szemmel megmondom hogy a gyáritől nagyobb méretű gumi van-e rajta ugyanazon az inchen
Toyo T1R nekem meglepően jó volt vizen is az ex autómon (195/50-R15)
[ Szerkesztve ]
-
válasz rbalint88 #19367 üzenetére
Én a 225/45R17-et mondanám. Általában véve a 225 már kicsit sok talán a 156-nak, de ha 200+ ló van, akkor nem. A 17-es jobb a kisebb oldalfal és ezért merevebb tartás miatt. Legyen a Vetnus V12. Nekem 225/50R17-en kíváló volt, pedig ott még kicsit több is az oldalfal. Csak az XL-es volt. Talán érdemes neked is azt venni. Bár biztos jó a Satin is. Ez a "nagyobb a felni meg nehezebb a kerék, ezért lomhább lesz", ezt szerintem figyelmen kívül hagyhatod. Ennyi lónál meg dejzel nyomatéknál nem fogod érezni. Én is sokat vacilláltam, hogy vajon a 17"-ről 18"-ra váltást meg fogom-e érezni menetdinamikában. Megkérdeztem hasonló teljesítményű alfásokat, azt mondták, hogy még a 17-19-es váltást sem érzik. És miután felrakattam, én is örömmel konstatáltam, hogy semmi különbséget nem érzek, pedig nem csak a felni nőtt, de a kerékátmérő is.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #19371 üzenetére
Tomcsi nem volt elajulva a PS4-tol, amellett szerintem annyit nem tud, mint az ara. Nem vagyok meggyozheto rola, hogy darabonkent 10-25ezer ft felarat meger egy vredihez vagy hankookhoz kepest. De meg a continal spc meg goodyear eagle f1, dunlop sportmaxx triohoz kepest is boven dragabb, 17"-ban ott is 10+ k/db a kulonbseg.
-
rbalint88
addikt
Toyo vizen botrany szar. Re002-t nem lattam mar meretben. Vorti is valami sportosabb keverek elvileg. Hankooknak is csak az a nyugje, hogy tul puha az oldalfala, egyebkent a tapadasaval nincs gond.
Diszkoba meg nem jarok, hogyhogy az egy ertelmezhetetlen szempont
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rbalint88 #19367 üzenetére
Kérdés:
A diszkó előtt akarsz felvágni vagy gyorsan haladni? Mert ha az utóbbi akkor a tömegcsökkentés a legfontosabb. Szóval vagy veszel kovácsolt magnézium 17-es felnit vagy maradsz 16"-on szvsz.
Ha meg tapadást akarsz akkor vmi sport gumit néznák rá. Toyo T1R, BS RE002 csak hogy árban ne szaladjunk el nagyon.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
no béláim, filozofálgassunk.
adott egy Alfa 156, gyári kerékméretek: 205/55R16, 215/45R17. most az előbbi van rajta, Hankook Ventus Prime 3 91V gumival. Ez egy tök jó gumi, csakhogy én vandál paraszt vagyok, aki szereti a gyors irányváltásokat. jön az iskolából már jól ismert Tegyük Fel, Hogy. cseréljem-e a gumit a precízebb kanyartulajdonságok végett mondjuk méreten belül egy Vredestein Ultrc Satin 94Y XL-re vagy vegyek 17" felnit és legyen rajta 215/45R17 91Y XL Hankook Ventus V12 Evo2 gumi vagy legyen rögtön 225/45R17 94Y XL ugyanebből? Árban: vredi 16" 24k/db, hankook 15 26k/db, hankook 225 22k/db.
Előnyök-hátrányok, mérlegeljünk. A kisebb kerék valószínűleg könnyebb, ez gyorsításnál, lassításnál és kátyúnál is előny. A nagyobb kerék menőbb, a szélesebb futófelülettel nagyobb erő adható át. A képet árnyalja, hogy a távlati tervek között szerepel a (gyári) sperrdiffi beépítése, így a vonóerő átadásában várható némi javulás, kérdés, hogy a 200+ ló és a sok nyúlmókus milyen viszonyt fog ápolni a tapadással, sperrdiffi ide vagy oda. Szerintem mindenképp ki fog pörögni, de kontrollálható mértékben, úgyhogy itt nem szignifikáns a szélesebb gumi előnye.
Mit mond a művelt publikum? -
molnarpeter
nagyúr
Miért teszik a kerékőrt a szeleppel szemben?
-
válasz sandró60 #19364 üzenetére
Én nem tudom hogy működik egy eszterga pad de a lényeg, hogy a 63 meg a 65 azok átmérők. Ezért ha 1 mm lesz az anyagból lefaragva az nyilván 2 mm átmérőnövekedés. Ha 2 mm, akkor az 4. De ha az esztergagépen már eleve az átmérőt lehet beállítani, akkor nyilván nem kell sokat variálni.
-
sandró60
addikt
válasz Halver #19363 üzenetére
Ez,hogy jött ki neked,hogy nem annyi lesz?
Az esztergályos a nóniusz szerint 2 mm re fog beállítani,ha ennyit kell kivenni,de tud 1.8 mm-is kiesztergálni,mert akkor a nóniusznál annyit állít be.Tapasztalat-voltam egy pár évig a szakmában.(45)
A fent nevezett méretnél elég az 1.8 mm is[ Szerkesztve ]
-
Halver
csendes tag
válasz Zsmester89 #19356 üzenetére
Üdv!
"Mennyire okozhat statikai gyengülést egy felninél, ha majdnem 2mm-et esztergáltatnék az agyból, hogy nekem jó legyen 63.3-65.1mm, "
Ha jól értem, akkor 63.3 mm-ről kellene a középfurat átmérőjét 65.1 mm-re esztergálni. A szakinak ne 2 mm-t mondj, hanem csak 1-et, mert 2 mm leszedésével már 67.3 mm lesz a furatod
Szerintem 1 mm (Vagy inkább 0.9 mm) leszedése még nem okoz gondot.
ET szám eltérés nincs?
-
K Norbi
addikt
Mehet az összefoglalóba [link]
-
válasz Zsmester89 #19356 üzenetére
Nem egyértelmű, de a középfuratot akarod szélesíteni? Vagy az ET számot csökkenteni? Nyilván attól függően, hogy honnan esztergálnál. Az utóbbit nagyon nem ajánlom, az előbbi szerintem nem problémás, ha normális, precíz műszerrel van kivitelezve. Csak akkor marasd ki a felniből azt a részt, ami a régi értéket mutatja.
Szerk.: most már egyértelmű
[ Szerkesztve ]
-
t1
addikt
-
Zsmester89
őstag
Sziasztok!
Mennyire okozhat statikai gyengülést egy felninél, ha majdnem 2mm-et esztergáltatnék az agyból, hogy nekem jó legyen? 63.3-65.1mm, Volov atreus 18"A "Hogyan lehetsz milliomos?" c. könyvet egy csomagban árusítják a BTK-val.
-
Akos1994
aktív tag
válasz rbalint88 #19353 üzenetére
Köszi, a 4 évszakoson én is gondolkoztam, viszont azért dimbes-dombos helyen lakom, és pl. télen hogy bejussak az udvarba, egy bazimeredek feljárón kell felmennem.. tavalyelőtt ha jól rémlik alig volt hó, de most télen meg baromi sokat jártam hóban.. Nem tudom,hogy a többi milyen, de Michelin CrossClimate már most kiesett, ahogy olvasom a Michelin saját bevallása szerint is inkább nyári, ami jobban bírja az enyhébb telet, főként nyugat EU-t megcélozva ahol egész évben nyárival járnak az emberek nagyrésze.. A másik, hogy az ára az én méretemben 4db esetén 15-20k híján annyi mintha vennék 4 normális nyárit meg +4 télit.. Ha annyival olcsóbb lenne csak egy garnitúrát venni akkor ok, de így..
Vredi Quatrac 5 lenne 17-20k körül, azon még elgondolkodnék, csak nem találtam, hogy ez "inkább nyári" vagy "inkább téli". Közlekedtem már két évet nonstop télivel (tudom barom vagyok) és az kevésbé tűnt gáznak.[ Szerkesztve ]
-
Akos1994
aktív tag
Sziasztok!
Új nyári gumit tervezek vásárolni a közeljövőben, alsó kategóriában, jó lenne ha kb 15 ezer/db árba beleférne..
195/55/R15 a gyári méret (vagy 185/60 is jó), Barum Bravurist / Hankook Ventus Prime3-at / Vredestein Sporttrac-ot találtam elsőre..
Számomra a zaj/kopás/+2 deci fogyasztás másodlagos, keveset megyek, alig 10 ezret évente, előbb öregszik el a gumi mint kopna, a kérdéses autó egy F Astra Cabrio, így nyáron a nyitott tető miatt a zaj is másodlagos..
Van valami tipp erre vagy ilyen árban tökmindegy mit választok, egyik se lesz számomra sokkal jobb?[ Szerkesztve ]
-
Lassan gyűlnek az Ultrac Vorti-sok is a topicban
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vincsaba #19347 üzenetére
Goodyear is jó mega Pirelli is. Esetleg ebben a felső kategóriában még érdemes ránézni a Continental Premiumcontact 5-re is.
Ha a középmezőny is játszik akkor:
Vredestein Ultrac Vorti
Hankook K120mod:
Nem vagyok a pénzem/pénzed ellensége, így az Ultrac Vorti XL-et venném.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Vincsaba
csendes tag
Sziasztok!
235/40 R18-as méretű gumit szeretnék vásárolni.
Most ez a 2 van kinézve:
-Pirelli Pzero Nero Gt
-Goodyear Eagle F1
Esetleg valami mást tudnátok ajánlani ?Köszi!
-
kaszaking
tag
Köszi srácok. Közel jártam a megoldáshoz Akkor marad a 195/65 R15
-
kaszaking
tag
Ha 2 gumi váltómérete egymásnak akkor gond nélkül felmegy ugyanarra a felnire?
Jelenleg 195/65 R15 van fent de cserénél 205/55 R16-ot tennék fel ha lehet -
#32577792
törölt tag
válasz DeathAdder #19337 üzenetére
szívesen
-
#32577792
törölt tag
válasz DeathAdder #19335 üzenetére
Ez így van. Két csomag.
Add le a megrendelést nekik és házhoz mennek érte a kiszállási díj is benne az árban.
Én későn kapcsoltam, határidőre kellett küldenem - meg időhiányban szenvedek, nincs időm arra várni, hogy jöjjön - ezért bevittem dpd depóba és feladtam ott. Így drágább lett. -
LógaGéza
veterán
válasz DeathAdder #19333 üzenetére
Az két csomag lesz, nem fér bele egy körbe...
Annyira figyelj, ha összeragasztod, akkor ne húzd meg nagyon erősen, mert a gumisok, akik fel fogják rakni a felnire, megemlegetik a felmenőidet párszor
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
#32577792
törölt tag
válasz DeathAdder #19331 üzenetére
Szia
DPD vaterafutár.
Én későn kapcsoltam, így magam adtam fel. 2db-ot ragasztószalaggal 4 helyen összeragasztod, ez elég stabil nekik -
DeathAdder
veterán
Hali.
Mi a legegyszerűbb módja annak, hogy belföldön 4db használt gumit elküldjek?
Magyar posta, DPD, vaterafutár?illetve a szállításra hogy kell felkészíteni? elég csak összefogni a két párt, vagy muszáj becsomagolni is?
Egy rövid tájékoztatást kérnék szépen erről, és bocs a féloffért
Köszi -
-
őstag
válasz gyáliSanyi #19290 üzenetére
Én Quatrac5-öt vettem tavaly párom Micrájára, szerintem elég jó. A te méretedben itt 12750/db, szerintem ennyivel többet bőven megér az általad linkeltnél, ingyen kiszállítással, ha 4-et veszel.
-
|AP|
veterán
jó állapotú (nem új, de keveset ment) Barum Polaris 3 (195/55 R15) téli gumi szettet (4db) mennyiért lehetne meghirdetni?
Most úgyis újra szezonja van -
gyáliSanyi
őstag
válasz gyáliSanyi #19316 üzenetére
Pontosabban volt aki visszarakatta volna a télit egy hétre, de a sok szerelés nem tesz jót a guminak.
Live poor, die rich.
-
Qru
MODERÁTOR
-
gyáliSanyi
őstag
Tegnap mondta egy a hiradóban nyilatkozó gumiszerelő, hogy várjanak még az átszereléssel, mert a guminak se jó, ha mindig nyúzva van a nagy gépekkel.
Akkor nyárig hagyja fent mindenki a téli gumit vagy mi?Live poor, die rich.
-
SG3rg0
őstag
Sziasztok!
Ford Focus Kombi 2017-re szeretnék egy jó téli gumi szettet. 205/55 R16 ebben a méretben.
Ki milyen javasol?
Lehet három árfekvésbe! De jó minőségűt szeretnék ha már pénzt adok az acél felnire is.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #19302 üzenetére
Tegnap volt a speed maraton, elég sok trafi volt délutánig az utakon (az összes). Délután lefújták, mert rájöttek, hogy nem tudnak elég pénzt behajtani mert lelassult a közlekedés. De nyugi, egy másik időpontban megtartják. - [link]
mod:
Aidan85: Az AO vagy MO gumi lesz akkor, azt inkább ne mert Audi/Merci specifikusak. Akkor marad a GoodYear EfficientGrip mint halk gumi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz spiky03 #19305 üzenetére
Gumi felrakásnál ki lehet tapintani a forgásirányt, de sokszor látszik is, illetve természetesen forgásirányos/szerelési oldalas guminál egyszerűbb az élet (ezért szeretem valamelyest jobban a téli gumikat feltenni - a Firestone Winterhawk 2 és a Barum Polaris 3 is forgásirányos, a felni pedig meghatározza az oldalt, egyedül a rotálást kell fejben tartani ).
-
-
spiky03
veterán
válasz Speeedfire #19285 üzenetére
Majd írd meg, hogy milyen volt, hogy rendben megcsinálták-e a beállítást.
Mert nekem is kéne szerintem mert olyan mintha picit jobbra húzna a kormány, meg a kerekeket kicentiroztatni, mert nem volt jelölve, hogy melyiket honnan szedték le...úgyhogy csak találomra raktuk fel őket haverral.Meg 9 percre van tőlem ez a gumis.
Mennyiért csinálják amúgy a beállítást?
SuperHeRo - Eladó! Lapp ölflex classic 110 CY tápkábel Oyaide dugókkal
-
rbalint88
addikt
válasz gyáliSanyi #19300 üzenetére
szerintem a vredestein garnitúra megér 9ezerrel többet, én azt venném. nincs bajom a hankook márkával, téliből és nyáriból is azt vennék (meg azt is vettünk, 3, tágabb családon belüli autón 6 garnitúrából 3 már most hankook és még egy az lesz), de négyévszakosból vredi (apollo), goodyear és michelin közül választanék.
-
nagyúr
válasz Kornel #19293 üzenetére
GPS szerint 128-nál kattan a fotó, szal óra szerint ~134 környéke még belefér azon a 3 helyen, ahol mérnek (két VÉDA plusz egy nagyon gyakori trafis helyszín), egyébként mehetsz, amennyivel akarsz végig.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Formula-1
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- PlayStation 5
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest