Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Urzu_7

    aktív tag

    válasz Mike #12746 üzenetére

    Azt hiszem már kb 1 éve minden egyes alkalommal a végére odaírom hogy egy skip gomb nem lenne rossz a már olvasott szövegeknél. Nem a mostani és hasonló sztori dolgok miatt hanem a folytonosan ismétlődő napi küldetések miatt amit már fejből tudok.

    A mostani helyzet és az előző Fischl Szigetek pedig tökéletesen rávilágított arra hogy vagy a játéknak van erős identitászavara vagy a játékosok nem tudják eldönteni mi is akar ez lenni.

    Egy gacha mobiljátékról beszélnénk aminek a fő aspektusa elvileg a minél több különböző karakter megszerzése lenne valamilyen random játékmenettel. De ez a játék egy online singleplayer/coop nyílt világú gacha akció-kaland-puzzle rpg és ezt sokan nem tudják hova tenni mint anno a death stranding-et.

    Kicsit mindenből lop ezért ekkora a játékosbázis, mindenki megtalálja a számára jó dolgokat és hangot ad a rosszaknak. Ha opcionális lenne a sok szövegeléssel járó küldetés teljesítése akkor nem is beszélnénk ilyenekről. A legnagyobb problémát abban látom hogy azok akik emiatt panaszkodnak hamar belefutnak a 'végjátékba' hogy aztán azért panaszkodjanak hogy nincs több tartalom.

    Biztos vagyok benne hogy fejlesztők is komolyan beszélgetnek erről hiszen ha megadják a lehetőséget a szövegek elnyomására az emberek nem fogják tudni mi történik, akkor azért panaszkodnának, vagy hamar a betervezett rész végéré érnének, és azért panaszkodnának, vagy eleve nem adják meg a lehetőséget, és akkor azért panaszkodnak.

    De hogy másképp is nézzük ezt a helyzetet. A legtöbb jrpg-ben úgy vannak megoldva a hosszú szövegelések és történeti részek, hogy kisebb szegmensekre van bontva. Sokszor találkozni olyan helyzettel hogy a beszélgetés után odébb kell menni egy pár méterrel. Ezek azért vannak, hogy a játékos meg tudjon állni és el tudja intézni a dolgait. Átalakítani a csapatot, felszerelést, menteni esetleg, kimenni a budira stb.

    Ebben a játékban is megfigyelhető ugyan ez. Ezek azok az alkalmak amikor otthagyhatod az egészet és majd később folytatod ha akarod. A probléma itt hogy ha abbahagyod nem biztos hogy mást csinálni fogsz tudni. Szeretnél felfedezni, de közben meg nem tudsz mert a hársfával nem tudod eljátszani azt a nótát amit a tuskó kér hogy kinyíljon egy ajtó mert pont azt a küldetést hagytad faképnél ami ezt megadta volna neked.

    De akkor megint ott vagyunk, hogyha a fejlesztő hagyja hogy gyorsan megszerezz mindent elfogy a tartalom amit több hónapon keresztül készítettek. És jönne a panaszkodás hogy nincs tartalom. Ezt ki lehetne küszöbölni azzal ha sok szövegelés helyett inkább másként mesélnék el azt amit akarnának. Viszont akkor bele kell kalkulálni azokat a játékosokat is akik meg pont a sok szövegelés, történeti rész miatt játszik.

    Mivel ilyen vegyes a játékosbázis így elég nehéz, szinte lehetetlen mindenkinek megfelelni. De amíg dől a péz addig nem is nagyon fog érdekelni senkit főleg nem a hoyot akik másik két hasonló játékkal is elő fognak jönni a közeljövőben.

    Ha idáig elolvastad. Nagyszerű. Ha nem érdekelt és kihagytad, az is jó. Ez a szöveg csak be akarta mutatni hogyan működik a játék. :DDD

    giran~

Új hozzászólás Aktív témák