Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- DIGI kábel TV
- Proxmox VE
- Bittorrent topik
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Amazon Prime Video
- Nem sietett az EU-s hatóság, 6 éve történt hiba miatt büntette meg a Metát
-
IT café
Tőzsde és gazdaság:
Hasznos információk az összefoglalóban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
buherton
őstag
A vizsgaidőszak közeledtével volt, hogy heteken keresztül nem ettem értelmes kaját, nemhogy még játszani vagy filmet nézni.
Most is tanulok, de család mellett közel sem olyan vehemensen. A beágyazott rendszerek világából megyek át a cloudba.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
veterán
válasz buherton #7948 üzenetére
Ugyanezt átéltem, és végignéztem. Műszaki koliban laktam 4 évig, ahhoz képest a Közgázon tapasztalt mentalitás ég és föld volt. Ismertem 1 szorgalmas villamosmérnök srácot, ő csont nélkül lehozta a szakot, aztán már a végén ő javította a többiek Zh-ját is. De a többségnél azt tapasztaltam, hogy egész nap COD/DOTA.
Sógor az MSc-t már nem is a BME-n csinálta, hanem Ausztriában. Mondjuk ő ilyen esőember, neki Orosz Fizika órája is túl lájtos volt. Mondjuk elég penge melót is csinál, szintén Ausztriában, nálunk nem tudna elhelyezkedni ezzel a skillsettel, mert egyszerűen nem létezik ilyen magas szintű prototipus fejlesztés.
[ Szerkesztve ]
-
buherton
őstag
A villamosmérnökin is sok beadandó volt, meg mérés. Viszont - nekem legalábbis - könnyű volt, bár én nagyon sokat tanultam a többiekhez képest. Egyébként pedig brutális lemorzsolódás volt. Valami 800-an indultunk és szerintem 5% alatti volt az időben végzők aránya. Én sem fejeztem be időben, mert az ösztöndíjak jól fizettek. A köztársasági meg 1 évig szólt. Mindezek azért voltak jók, hogy aztán elmenjek programozónak.
Szerintem kár azon vitatkozni, hogy melyik könnyű, melyik nem. Az számít hogy az illető szereti-e csinálni, amit akar, illetve megtud-e élni belőle aka keresett-e a piacon.
Btw, a pap vagy rabbiképzők szerintem még az orvos/közgáznál is nehezebb.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Shadowbull
addikt
Az hogy a jog meg a közgáz az valami különleges szuper dolog, az kifejezetten magyar kattanás.
Errefelé egyik sem számít valami nagy durranásnak, a jogászok még doktori címet sem kapnak, ez is magyar specialitás.
Hogy melyiket nehezebb elvégezni azon lehet vitatkozni, az tuti hogy a bekerülés nehézségének az égvilágon semmi köze az elvégzés nehézségéhez.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
veterán
Vicces látni, ahogy a mérnökök azonnal magukra vették a dolgot. Pedig egyértelműen az van, amit írsz. Anno Anal2-ből egy este tanulással írtam egy 4-es vizsgát, egyszerűen azért, mert nekem mindig is feküdt a matek. Aztán a Közgázon Pénzügyi számításokból sosem mentem át, mert be kellett vágni az 1500 oldalas könyvet tokától-bokáig. Nem véletlen, hogy jogra, orvosira, komolyabb gazdasági szakokra jóval magasabb a ponthatár, mint bármelyik mérnök szakra a BME-n. Ez egyértelműen indikálja az emberanyag minőségét is.
Amúgy a műszakin az igazán szopás szakok azok, amelyek folyamatosan terhelnek. Gépészek, építők, építészek kapják keményen az ívet a beadandókkal, zh-kkal, meg a vizsgákkal is.
[ Szerkesztve ]
-
jagermester
csendes tag
válasz Citroware #7944 üzenetére
"A többi részt pedig nagyobb kockázat - nagyobb potenciális nyereség céljából az erősen fejlődő ágakba tenném vagy legalábbis súlyoznám, ahol nem ritka az ugrásszerű növekedés. Ilyenek pl. az IT, félvezetők, nagy techcégek, diverzitás céljából esetleg egészségügy,"
Az S&P500al alapból ezeket súlyozod felül. Az S&P500 vásárlásával jelenleg főleg amerikai tech és healthcare cégekben szerzel tulajdonrészt. (lásd lent) Ezen felül még venni külön a többiből csak plusz kiadás neked jelentős előny nélkül.
Javaslom, hogy olvasd el a fenti hivatkozásokat/könyveket, amiket már többen javasoltak. (Nekem még mindig az az érzésem, hogy nagyon ad-hoc módon akarod ezt csinálni. Arra pedig, hogy miért ne így csináld @stingy2 feltöltött egy csomó jó idézetet
Emelett még, amit megnézhetsz: többen feltöltötték már ide a fórumra a saját portfóliójukat. Azokat is érdemes megnézned.
-
addikt
válasz jagermester #7943 üzenetére
Ugyebár buy and hold lenne, sok évre. Jelen pillanatban az az elképzelés, hogy a befektetett összeg nagyjából 30-50%-át szeretném viszonylag stabil ETF-be tenni (pl S&P 500 és hasonlók), amelyek hozzák az indexet és jó esélyt biztosítanak arra, hogy nem lesz hatalmas bukó a tevékenységem.
A többi részt pedig nagyobb kockázat - nagyobb potenciális nyereség céljából az erősen fejlődő ágakba tenném vagy legalábbis súlyoznám, ahol nem ritka az ugrásszerű növekedés. Ilyenek pl. az IT, félvezetők, nagy techcégek, diverzitás céljából esetleg egészségügy, small cap, zöld jövő - megújuló energiák... még még egy-két speckó, kis százalékban. És még a kriptot is megfontolom.[ Szerkesztve ]
-
jagermester
csendes tag
válasz Citroware #7942 üzenetére
Nagyban függ tőle, hogy te mit szeretnél elérni, de itt van egy csomó portfólió (nekem amikor kezdtem ezzel foglalkozni, ez az oldal egy érdekes olvasmány volt - eléggé konyhanyelven írja le a dolgokat, de kellően konkrét is): https://www.whitecoatinvestor.com/150-portfolios-better-than-yours/
(ezeknek keress EUban vásárolható (UCITS) változatát mondjuk justetf.com-on)
Meg sokan szeretjük itt még Ben Felixet, itt egy régebben általa javasolt portfolió kiindulási alapnak: https://www.quantifiedstrategies.com/ben-felix-model-portfolio/Ezeken kívül András György Okos pénz, buta pénz című könyvében is van pár, ami érdekes lehet. (Ez egy 5-6 óra alatt elolvasható könyv, mégis nagyon tanulságos).
Ha ennél többet akarsz akkor javaslom, hogy csinálj egy kurzust, ahol elmagyarázzák a kockázatkezelés alapjait - ezeken jellemzően vannak gyakorlati feladatok is, ahol vmilyen toolban (excel, python, stb) analizáltok portfóliókat. Egy ilyen után talán jobb rálátásod lesz, hogy hogyan aránylanak egymáshoz az olyan dolgok, mint a reálhozam, volatilitás, market alpha, beta, stb.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Sok elméleti és néhány gyakorlati tipp után szeretnék valami útmutatót, ami segítene kiválasztani, hogy konkrétan mely ETF-ek legyenek.
Már ajánlottatok párat, néhány között elég nagy az átfedés, és ki kellene találnom valamilyen irányvonalat, ami mentén össze tudom állítani.
Mit javasoltok? -
attiati
veterán
Amúgy értem mit mond emvy. Magasabban van a belépési küszöb az orvosi, jogi pályán.
Szerintem ez a küszöb lejjebb jöhet, ha nagyfokú digitalizáció jelenik meg az orvoslásban + a szakma is lejjebb engedi a korlátot (ha lehet és ha kellően magas lesz az orvoshiány).
Végez egy orvos 24-25 évesen, rengeteg lexikális tudással, de szakmán belül még semmibe nézik. Ezt össze sem lehet hasonlítani az IT-val. Más a hierarchia.
Normál piramis vs. fejre állított piramis. -
concret_hp
addikt
válasz Dare2Live #7914 üzenetére
Szerintem a hidrogénnek is lehet jövője: az aktuálisan meglevő "felesleges" áramot ami folyamatosan gondot okoz, el lehet használni hidrogén előállításra, így mintegy kiegyenlítő erőműként is üzemelhet.
A hálózat nem tudom mennyivel lenne bonyibb, mint a sima gázos autóknál de úgy tippelem nem sokkal?Ill. az elektromosokkal megvan az a probléma, hogy egy panellakótelepen (sőt gyakorlatilag a társasházas környékek túlnyomó részén) nem tudod tölteni, és nem is nagyon látszik, hogy ez hogyan fog megváltozni.
vagy fullba vagy sehogy :D
-
ngaba
aktív tag
válasz Oppenheimer #7931 üzenetére
Én sem értem, hogy miért baj az, hogy egy szakot egy okos gyerek elvégezhet anélkül, hogy pár 1000 oldalas könyvet be kellene magolnia. Ide nem kell annyi lexikális tudás, inkább az alapokon túl bizonyos gondolkodásmódot + tájékozódási képességet kell megtanulni.
Egyébként az én szótáramban a büfészak könnyűt is jelent.
-
j0k3r!
senior tag
válasz attiati #7936 üzenetére
Sőt, valószínűleg egy műszaki pályán mozgó hamarabb fog tudni "bemagolni" jogszabályokat, vagy az emberi csontokat ABC sorrendben egy bizonyos szinten, mint hogy egy jogász megtanuljon hasonló szinten programozni, vagy matematikai/fizikai problémákat oldjon meg.
some men just wanna watch the world burn...
-
travix
aktív tag
-
attiati
veterán
válasz Oppenheimer #7933 üzenetére
Egy orvosi elvégzéséhez milyen skilled van, amit már ~10-12 éves kortól csiszolsz?
(a fősuli kezdetére pedig már egészen jó is lehetsz benne)[ Szerkesztve ]
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz PredatorZoli #7932 üzenetére
Én is tudom hogy a büfészak alapvetően ezt jelenti, de most a kontextus más jelentést hordozott: nehézséget.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
PredatorZoli
senior tag
válasz Oppenheimer #7931 üzenetére
Szerintem ezt a szót rosszul használjátok.
Attól hogy egy szak elvégzése nagyobb mértékben kompetencia alaplú és kisebb mértékben lexikális tudás megszerzésé irányul, még nem lesz büfészak csak azért mert egy jó képességűnek nem annyira nehéz. Valójában egyáltalán nincs köze a nehézséghez.A büfészak mindössze annyit jelent, hogy az adott szak elvégzése után kapsz egy papírt amit akár vécépapírnak is használhatsz mert semmire nem lesz jó. Nem attól lesz egy szak büfé vagy nem büfé hogy mennyire könnyű, hanem hogy a megszerzett diplomának mekkora a piaci értéke, mennyi értelme volt az adott szakot elvégezni, van-e valós piaci kereslet arra a szakmára amit te ezzel kitanultál. Például hiába nehéz kitanulni egyiptológusnak és megtanulni a hieroglifákat, ha erre utána nem lesz piac ahol te ezt csörgő forinttá tudod váltani.
A neve arra utal, vagyis azt sugallja hogy ahoz hogy egy büfében dolgozz nincs értelme csipcsukk lőzung szakú egyetemet végezni.[ Szerkesztve ]
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz 360xbox360 #7930 üzenetére
BME-t átlagos képességű de szorgalmas diák elvégzi csúszás nélkül is (saját tapasztalat). Viszont láttam azt is amit emvy írt, aki intelligens az nagyon kevés tanulással megcsinálja a mérnök infót, IQ-ból.
Egy orvosit nem végzel el így, akármilyen intelligens vagy. Szóval igen, van amihez képest büfé.
Nem tudjátok helyén kezelni az ilyen állításokat, mert egyből személyesnek veszitek, nem vonatkoztattok el magatoktól és nem helyezitek kontextusba.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
360xbox360
tag
válasz Dare2Live #7929 üzenetére
Volt szerencsem hozza, remelem ez vicc, hogy a BME bufe. Rengeteget szamit, hogy az ember milyen gimnaziumbol jott, illetve tanult e elotte programozni. De attol meg ugyanugy sz@patjak az embert direkt zhn/vizsgan. Vannak/voltak BMEs kollegaim es semmivel nem jobbak, mint akit tenyleg erdekel a szakma es megy utana. Lehet hogy marha jol tud(ott) derivalni meg integralni husz ismeretlenes egyenletet, de attol nem lett jobb szakember cserebe mentek az evei az ev ismetlessel. Arrol nem is beszelve, hogy kivalo alkoholistakat termel az ott megelt sikertelenseg.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
félisten
Ha BME büfé akkor mi az ami nem büfé?
Nekem ezt megdöbbentő hallani 20éve én azért mentem pollackra mert hallomásból BME volt a legkeményebb. És pollackon is tanulnom kellett matekot szigorlat elött hónapokban kvázi napi szinten. És aki büfének nézte azt kivágták. Emlékeim szerint 550en kezdtük és évente 60-80fő diplomázott. 80% fölött volt a lemorzsolódás. Még pollack se vot büfé.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
jagermester
csendes tag
válasz Shadowbull #7924 üzenetére
Így legyen! Ezért is írtam, hogy a jelenlegi formájában
-
Vesa
veterán
Az adatok nem ezt mutatják, és a dékánoktól is folyamatosan ment a sírás, hogy már így is csak árnyéka önmagának a szak, mert még a könnyített metódussal is irtózatos mértékű a lemorzsolódás. Egyébként ilyen alapon szinte minden BSC szak büfé. Itt a hallgatók 65-70%-ka kiesett menet közben és nem azért, mert nem akarta elvégezni, hanem mert a többség nem tudta. De nem fogok erről vitát nyitni, nyilván vannak erősebb szakok, de ez messze nem büfé szak a kvantum mechanikával és egyebekkel. Láttam fiam barátait akik pl. a Corvinuson lézengtek mindenféle gazdasági szakon, állandó bulizás és szabadidő hegyek, mert olyan könnyű volt az egész a BME-hez képest, hogy volt erre idejük.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Shadowbull
addikt
válasz jagermester #7909 üzenetére
"jelenleg kb 10%-a az előállított hidrogénnek zöld vagy kék hidrogén, a többi mind szürke/barna - tömören: földgázból állítják elő)"
Jelenleg. A jövőben viszont, a megújulók brutális tempójú kiépítése és emiatt rengeteg "ingyen" energia megjelenése miatt másképp lesz.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
nagyúr
válasz Citroware #7921 üzenetére
Szerinted a hidrogén hajtásban nincs akkumulátor?
Nézz utána egy kicsit.
Akkumulátor meg újrahasznosítható, és a nagyobb akkumulátort jobban lehet újrahasznosítani. A telefonokban lévőt viszont sokkal költségesebb.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
addikt
válasz pictigjis #7915 üzenetére
A legnagyobb érv mégis az, hogy még zöldebb tudna lenni, mint az elektromos hajtás, ugyanis az akkumulátorgyártás bizonyos szinten továbbra is káros a Föld környezetére, mind anyagfelhasználás, mind hulladék szempontjából.
Ha a zöldpárti kormányok egy kicsit is reális esélyt látnak arra, hogy a hidrogénhajtás elterjedhet, még jobban be fognak állni mögé támogatásokkal, mint azt az elektromos hajtásnál tették.
Még ha drágább is a hidrogén előállítása, legalább arra lehetőség van - jelenleg korlátozott mértékben - megújuló energiából tenni azt. Ezzel szemben az akkumulátor nem regenerálható forrásokból készül és az abból származó hulladék nem forgatható vissza a Föld ökoszisztémájába.
-
nagyúr
válasz PredatorZoli #7918 üzenetére
Nem én írtam a szabályokat. Nincs benne hogy tilos belsőégésűt gyártani,a kibocsátást viszont szabályozták.
De sokan el sem olvasták.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Vesa
veterán
Nagyobbik fiam nemrég végezte el a BME mérnökinfót. 480 induló hallgatóból, kb. 120 diplomázott le. Az a helyzet, hogy rengetegen mennek mert hallják valahol, hogy jól fizet a munkaerőpiacon, de ez nem egy tipikus büfé szak, nem lehet elvégezni meglévő skillek nélkül (főleg természettudományos értelemben, tehát matek+fizika). Akinek ez nem megy valami miatt, az le fog morzsolódni, pedig már a BME is rengeteget csökkentett az elvárásokon a korábbi mércéhez képest, és így sem megy a többségnek.
A tudomány a valóság költészete!
-
nagyúr
válasz pictigjis #7915 üzenetére
Nincs semmilyen belsőégésű betiltás és nem is volt.
Annyi van, hogy 2035 után gyártott személygépjárművek nem bocsátjhatják a környezetükbe az égésterméket. Tehát, ha az autón belül összegyűjtik, majd leadják feldolgozásra, akkor ugyanúgy mehetnek tovább.
Tehát nem lesznek betiltva."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
pictigjis
senior tag
válasz Dare2Live #7914 üzenetére
nem vagyok szakerto, de mintha elhanyagolnatok azt a tenyt, hogy a kezdeti felfutas utan a villanyautozasban elobb tores jon, aztan szinte biztosan kitoljak a belso egesu motorok betiltasanak hataridejet is. ellenben a belso egesu motorok szinte ujjgyakorlatkent alakithatok at hidrogenesse
persze, hidrogent eloallitani draga, de ha ebben az eloallitasban tortenne egy attores, az alapvetoen borithatna fel mindent. es ha ez veletlenul megtortenik, ott van az osszes kiepitett benzinkut, amit "csak" at kene alakitani. nem a mostani aron kell szamolni, hogy lehet-e ebbol valami vagy nem
lehet, hogy nem lesz, de kisse mintha tulzott magabiztossaggal beszelnetek
-
Dare2Live
félisten
válasz Dluinet #7910 üzenetére
Elektromos autó vonal legnagyobb gondja a töltőhálózat volt de otthon rengetegen tudták otthon tölteni. Ha ez nincs szerintem esélye se lett volna.
+előny, hogy saját napelemmel is szépen kombinálható.
És a töltőhálózat hidrogénhez képest könnyen és olcsón kiépíthető.A hidrogénes autót viszont nem tudod otthon tölteni. Töltőhálózat meg nincs és bazi drága lenne a kiépítése. Itt a vége.
És persze a hidrogén előállításának hatásfoka még mindig gyenge, tárolása problémás....Közben elektromos autó vonalon beindult az economy of scale, lassan már egy MOon se gond a töltőhálózat és ha kell új elektromos vezeték fut kb mindenhol.
Persze most nagyon pörög a "zöldhidrogén" vonal és jöhet előállításában, zárolásában.... technikai áttörés de jelenleg meglepne ne lenne igazad.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
aAron_
őstag
válasz Ixion77 #7906 üzenetére
"míg long esetén max. az allokált tőke 100%-át tudod elveszíteni (mindegy hogy milyen gyors mozgás esetén), short esetén a többszáz százalékát is."
Ez a post lényege is. Short pozíció méretét jóval nehezebb meghatározni úgy, hogy legyen még értelme egyáltalán, de a csődkockázat is minimalizálva legyen. Put opció erre lehet megoldás, de annak is vannak egyéb hátrányai.
Lényeg: "shortolgatás" még a stockpickingnél is ártalmasabb, szerintem.
What is your ikigai?
-
jagermester
csendes tag
én "szakmabeliként" (de nem konkrétan H2 motor fejlesztésben dolgozóként) írtam amit írtam. Az alapja pedig egy 23 őszi VDA (Német Autóipari szövetség) jelentés (készítettek/készíttettek egy elég átfogó elemzést a témában), annak volt kb. az általam leírt a konklúziója. Konkrétan a másodpiac hiányát mint fő kockázatot jelezték ott. Most kb minden gyártó fejleszt (vagy fejleszttet az AVL-el ) ilyen motort, de a jelenlegi prognózisok nem mutatnak nagy darabszámot.
(Ez már az abszolút off és privát vélemény kategória (semmilyen formában nem alkalmas befektetési döntés meghozatalára ), de én a jelen formájában a H2-t, mint üzemanyag greenwashingnak tartom - jelenleg kb 10%-a az előállított hidrogénnek zöld vagy kék hidrogén, a többi mind szürke/barna - tömören: földgázból állítják elő) -
avl
senior tag
de sok hidrogenhajtas szakertö (? kinek mi benne a hattere ? laikus erdeklödö vagy szakmabeli ? en ~30 eve egesfejlesztesben dolgozom, jelenleg idöm ~80%-aban H2 motorokon, 6-7 hidrogenmotor fekpadi es indikalt adatait) "nézegetem")
hogy mi lesz belöle az a politikatol, szandekoktol függ
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
Topikgazda
Épp ráérek, ezért egy rövid megfigyelés:
A 10B feletti market cap egyedi részvény kitörésekbe mostanában érdemes volt belevenni.
Nehéz, mert értelmetlennek tűnik ("miért nem vettem egy nappal korábban?" / "és ha holnapra visszaesik?"), de az elmúlt évben valamiért elég megbízhatóan működik.
Ilyen volt most 02.06-án a PLTR. Kérdezte is valaki a másik fórumon - de az nem spekafórum ezért nem írtam - hogy szerintem igen, egyértelműen jó ötlet aznap belevenni. Ment azóta további 20%-ot, és már másnap bőven bekerülési ár felett lehetett a stoploss.
BTC esetében is jól működik. Az mostanában ha megindul valamerre, arra elég hirtelen és folyamatosan mozog. Short irányba szép napok voltak 22.05.04. és 22.06.12., long irányba 23.01.10, 23.10.23, 23.12.02 és 24.02.07. Volt néhány vaklárma is (pl. 23.03.09.) de azokból általában kényelmesen ki lehetett szállni nullában.
Amiről most eszembe jutott az egész: SMCI 24.01.19. látványos kitörés. Persze kell vér a pucába ahhoz hogy +35% napon merjen az ember long irányba beszállni, de a következő két hét endorfinfelhője kárpótolta a bátrakat
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ixion77
Topikgazda
Ez ugyanígy megtörténhet az ellenkező irányba is.
Nem ez a fő különbség.
A jelentős veszély az, hogy míg long esetén max. az allokált tőke 100%-át tudod elveszíteni (mindegy hogy milyen gyors mozgás esetén), short esetén a többszáz százalékát is.BTW a lustaport mintapéldája is rossz. Ha ránéz bárki a HOLO hosszútávú chartjára, akkor teljesen egyértelműen látja hogy az a részvény kifejezetten hajlamos az ilyen mozgásokra mindkét irányba. Ilyet csak opcióval szabad shortolni, azzal pedig teljesen mindegy 100 vagy 5000 százalékot ugrik az ár egyik napról a másikra.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
nagyúr
Nem fogok így járni, mert már egy árva startup sincs a hidrogénhajtás mögött.
A Toyota meg tavaly májusban a régi vezér távozásával együtt parkolópályára rakta az üzemanyagcellát (hidrogénből áram).
A szilárdtest akkumulátorok fejlesztését még folytatják ímmel-ámmal, de az erőforrások nagyobb részét inkább a "hagyományos" elektromos hajtású modellekre teszik 2026-ig. Hibridet meg igyekeznek kimaxolni közben."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
aAron_
őstag
válasz Dluinet #7898 üzenetére
Csak aztán shortolás közben nehogy így járj, valami break through bejelentése után.
What is your ikigai?
-
jagermester
csendes tag
Ahogy írod is haszongépjárműveknél is kb a 0-hoz konvergál az esélye, hogy ez elterjed széles körben. Az egyik fő ok, hogy ezeket a járműveket úgy veszik meg a flották, hogy számolnak vele, hogy utána jó áron értékesítik másodpiacon a garancia letelte után. Európában tipikusan megveszi a nyugateurópai flotta, aztán eladja a keleteurópainak, ahonnét meg megy a balkánra, még keletebbre vagy afrikába. Ezek közül még NY-EU-ban elhinném, hogy kiépítenek végtelen áron rendes hidrogén töltőhálózatot, de a többiben már kétlem. Így gyakorlatilag megszűnik ezen autók másodpiaca, ami miatt a bekerülési költség még magasabb. És egy "haszon"gépjárműnél a "haszon" a lényeg, ami ezáltal jelentősen csökken, így kb kizárva azt hogy pár niché alkalmazáson kívül elterjedjen ez a technológia.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest