-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
galervin93
őstag
válasz sagesz93 #15834 üzenetére
Ezzel a hűtés/fűtés vs. fogyasztás témával kapcsolatban lenne kérdésem, vagy felvetésem, nem is tudom. Szóval ugye a hibrid akkuról mennek ezek a dolgok. Na most menet közben azt folyamatosan meríti-tölti. Ha többet mennek ezek a fogyasztók, akkor többet zajlik ez a merítés-töltés folyamat. De emiatt szükségszerűen többet is megy a benzinmotor? Mert szerintem nem. Persze ha sokat megy az ember full villannyal egy adott úton (pl. dugó), akkor sokat is lesz "lemerülve" az akku, ergo többször kell a benzinmotorral feltölteni. De ha normál tempóban megyeget az ember, ahol normálisan zajlik a merülés-töltés, akkor szerintem nem fog emiatt (jelentősen) többet menni a benzinmotor, mert nem (csak) azt pörgeti hogy töltse sz akkut, hanem simán/részben fedezi ezt a mozgási energia.
Csak azért gondolom ezt, mert meleg motorral (ez mondjuk fontos!) 20+ fokos fűtéssel simán hoz a P3 ilyen 3.4-3.8-as fogyasztást, igaz nem túl nagy utakon (15-20 km) és zsenge tempóval (60-70; sok a vad mifelénk, szűk utak stb.). De hosszabb úton, 50-90-es tempó + autóút 100-as tempomat mellett is simán hoz 4.2-4.6 körüli fogyasztást fűtéssel.
Ugyanakkor minap a Kékesre hegymenetben hozott egy 6+ literes átlagot úgy, higy síkvidéken még 5 alatt volt.
Szóval ezekből nekem az jön le, hogy önmagában a hűtés/fűtés ideális körülmények között (meleg motor, nem túl nagy tempó, kevés/nulla jelentősebb emelkedő) nem igazán dobja meg a fogyasztást, és az inkább akkor száll el, ha pl. nagy a tempó (nekem 100-110 között kezd el határozottan emelkedni), vagy sok az emelkedő (+ a sok csomag/személy sem a kedvence).
Szerintetek?Szerk.: ezt csak a poén kedvéért, mindössze "3 csík" volt az akku töltöttsége, de meleg motor + némi lejtő segített (meg hogy nem zavartam senkit a tojásokkal a pedál alatt , igaz egy Stop-táblás kihajtás egyszer megállásra kényszerített), de végül 1.1 km-ig sikerült gurulászni:
[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1 humoros
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Mobil flották
- Politika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen