Új hozzászólás Aktív témák

  • SFerenc87

    újonc

    Sziasztok!

    Lassan több mint két hete szenvedek a Telekomos kábelnettel. Először multiplayer játékok közben vettem észre packet lossra utaló jeleket, majd Skypeon is elkezdett szakadozni a videohívás és a böngészőben is volt, hogy lassan töltöttek be a weboldalak, vagy el sem tudtam őket érni. A háztartásban az összes internetre csatlakozó eszközt érintette a gond, ha kábelesen voltak csatlakoztatva a beltéri egységre, ha Wi-Fi-n keresztül. Volt, hogy az IPTV is szinte használhatatlan lett, csatornaváltáskor kimerevedett a kép, a csatornaváltó menü elkezdett tölteni, majd 1-2 perc múlva váltott csatornát.

    Előszedtem a Pingplottert megnézni, hogy hol lehet a hiba és a mérések eredménye mindig az volt, hogy a 2. hoptól kezdve végigment a packet loss, bármelyik weboldalt ellenőriztem. A sima Windows parancssoros pingeléssel is látható a csomagvesztés. Hiába indítom újra a HGW-t, ugyanúgy megmarad a packet loss, a házban található kábeleket ellenőriztem, mind rendesen be van dugva, egy sem mozdult ki. Lefuttattam a vírusirtót és a Malwarebytest az összes számítógépen, ami a netre csatlakozik, egyiken sem találtam semmi kártevőt. Másnap felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy bejelentsem a problémát. A hívás eredménye az volt, hogy kicserélték a HGW-t.

    Kb. fél napig jó volt az internet, de sajnos azt vettem észre, hogy főleg a késő délutáni és esti órákban gondol egyet az egész, visszatér a csomagvesztés és ismét használhatatlan az internetem, majd pár órával később olyan hirtelenséggel el is tűnik. Ismét felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy a probléma még mindig fent áll. Másnap ismét kijött a szerelő, megnézte a bekötést és az utcában a kábelezést. Azt mondta a bekötéssel nincs baj, az utcán kellett bütykölni valamit. Aznap nem is tapasztaltam packet losst, de következő nap este már visszatért a probléma.

    Az ügyfélszolgálatosok nagy örömére újranyitottam a hibajegyet, majd jött az SMS, hogy délelőtt kijön megnézni az utcában még egyszer a kábeleket a szerelő. A hibajegy lezárásra került, és azt írták, hogy a szerelő nem tapasztalt problémát a hálózatban. Ettől függetlenül ma este ismét előjött a packet loss a kapcsolatban.

    A kérdésem, hogy ha nem a Telekom hálózatában vagy eszközeiben van a hiba és az itthoni hálózat is rendben van, akkor miért jön elő szinte minden nap a packet loss és teszi használhatatlanná a netet? Mindig a 2. hoptól kezdődik, akármit is nézek pingplotterben. Ha a google-re, ha az index.hu-ra, ha a 3. hopra, ha csak a problémás 2. hopra mérek pingplotterben.

    Itt egy screenshot egy tegnapi Pingplotter mérésről

Új hozzászólás Aktív témák