-
IT café
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
SFerenc87
újonc
Sziasztok!
Lassan több mint két hete szenvedek a Telekomos kábelnettel. Először multiplayer játékok közben vettem észre packet lossra utaló jeleket, majd Skypeon is elkezdett szakadozni a videohívás és a böngészőben is volt, hogy lassan töltöttek be a weboldalak, vagy el sem tudtam őket érni. A háztartásban az összes internetre csatlakozó eszközt érintette a gond, ha kábelesen voltak csatlakoztatva a beltéri egységre, ha Wi-Fi-n keresztül. Volt, hogy az IPTV is szinte használhatatlan lett, csatornaváltáskor kimerevedett a kép, a csatornaváltó menü elkezdett tölteni, majd 1-2 perc múlva váltott csatornát.
Előszedtem a Pingplottert megnézni, hogy hol lehet a hiba és a mérések eredménye mindig az volt, hogy a 2. hoptól kezdve végigment a packet loss, bármelyik weboldalt ellenőriztem. A sima Windows parancssoros pingeléssel is látható a csomagvesztés. Hiába indítom újra a HGW-t, ugyanúgy megmarad a packet loss, a házban található kábeleket ellenőriztem, mind rendesen be van dugva, egy sem mozdult ki. Lefuttattam a vírusirtót és a Malwarebytest az összes számítógépen, ami a netre csatlakozik, egyiken sem találtam semmi kártevőt. Másnap felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy bejelentsem a problémát. A hívás eredménye az volt, hogy kicserélték a HGW-t.
Kb. fél napig jó volt az internet, de sajnos azt vettem észre, hogy főleg a késő délutáni és esti órákban gondol egyet az egész, visszatér a csomagvesztés és ismét használhatatlan az internetem, majd pár órával később olyan hirtelenséggel el is tűnik. Ismét felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy a probléma még mindig fent áll. Másnap ismét kijött a szerelő, megnézte a bekötést és az utcában a kábelezést. Azt mondta a bekötéssel nincs baj, az utcán kellett bütykölni valamit. Aznap nem is tapasztaltam packet losst, de következő nap este már visszatért a probléma.
Az ügyfélszolgálatosok nagy örömére újranyitottam a hibajegyet, majd jött az SMS, hogy délelőtt kijön megnézni az utcában még egyszer a kábeleket a szerelő. A hibajegy lezárásra került, és azt írták, hogy a szerelő nem tapasztalt problémát a hálózatban. Ettől függetlenül ma este ismét előjött a packet loss a kapcsolatban.
A kérdésem, hogy ha nem a Telekom hálózatában vagy eszközeiben van a hiba és az itthoni hálózat is rendben van, akkor miért jön elő szinte minden nap a packet loss és teszi használhatatlanná a netet? Mindig a 2. hoptól kezdődik, akármit is nézek pingplotterben. Ha a google-re, ha az index.hu-ra, ha a 3. hopra, ha csak a problémás 2. hopra mérek pingplotterben.
Itt egy screenshot egy tegnapi Pingplotter mérésről
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.