Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SFerenc87

    újonc

    Sziasztok!

    Lassan több mint két hete szenvedek a Telekomos kábelnettel. Először multiplayer játékok közben vettem észre packet lossra utaló jeleket, majd Skypeon is elkezdett szakadozni a videohívás és a böngészőben is volt, hogy lassan töltöttek be a weboldalak, vagy el sem tudtam őket érni. A háztartásban az összes internetre csatlakozó eszközt érintette a gond, ha kábelesen voltak csatlakoztatva a beltéri egységre, ha Wi-Fi-n keresztül. Volt, hogy az IPTV is szinte használhatatlan lett, csatornaváltáskor kimerevedett a kép, a csatornaváltó menü elkezdett tölteni, majd 1-2 perc múlva váltott csatornát.

    Előszedtem a Pingplottert megnézni, hogy hol lehet a hiba és a mérések eredménye mindig az volt, hogy a 2. hoptól kezdve végigment a packet loss, bármelyik weboldalt ellenőriztem. A sima Windows parancssoros pingeléssel is látható a csomagvesztés. Hiába indítom újra a HGW-t, ugyanúgy megmarad a packet loss, a házban található kábeleket ellenőriztem, mind rendesen be van dugva, egy sem mozdult ki. Lefuttattam a vírusirtót és a Malwarebytest az összes számítógépen, ami a netre csatlakozik, egyiken sem találtam semmi kártevőt. Másnap felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy bejelentsem a problémát. A hívás eredménye az volt, hogy kicserélték a HGW-t.

    Kb. fél napig jó volt az internet, de sajnos azt vettem észre, hogy főleg a késő délutáni és esti órákban gondol egyet az egész, visszatér a csomagvesztés és ismét használhatatlan az internetem, majd pár órával később olyan hirtelenséggel el is tűnik. Ismét felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy a probléma még mindig fent áll. Másnap ismét kijött a szerelő, megnézte a bekötést és az utcában a kábelezést. Azt mondta a bekötéssel nincs baj, az utcán kellett bütykölni valamit. Aznap nem is tapasztaltam packet losst, de következő nap este már visszatért a probléma.

    Az ügyfélszolgálatosok nagy örömére újranyitottam a hibajegyet, majd jött az SMS, hogy délelőtt kijön megnézni az utcában még egyszer a kábeleket a szerelő. A hibajegy lezárásra került, és azt írták, hogy a szerelő nem tapasztalt problémát a hálózatban. Ettől függetlenül ma este ismét előjött a packet loss a kapcsolatban.

    A kérdésem, hogy ha nem a Telekom hálózatában vagy eszközeiben van a hiba és az itthoni hálózat is rendben van, akkor miért jön elő szinte minden nap a packet loss és teszi használhatatlanná a netet? Mindig a 2. hoptól kezdődik, akármit is nézek pingplotterben. Ha a google-re, ha az index.hu-ra, ha a 3. hopra, ha csak a problémás 2. hopra mérek pingplotterben.

    Itt egy screenshot egy tegnapi Pingplotter mérésről

  • SFerenc87

    újonc

    válasz kabelmania27 #89064 üzenetére

    @kabelmania27

    Igen, mindegyik jelszint rendben van az útmutatóban feltüntetett értékek szerint.

    @DJ. Ru$y

    Akkor ez azt jelenti, hogy szívok a nettel, míg ki nem találják, hogy bővíteni szeretnék a hálózatot vagy le nem jár a hűségidőm és nem váltok szolgáltatót? Hiába küldik ki a szerelőt délelőtt/délután megnézni a hálózatot, ha megint szólok az ügyfélszolgálatnak, hogy packet loss van, nem fog belőle semmit sem látni.

    [ Szerkesztve ]

  • SFerenc87

    újonc

    válasz wooper91 #89072 üzenetére

    Köszi a tippet. Visszanéztem a hsz-ed. Igaz az eredeti írásomban nem volt róla szó, de a lakásban nincs router, minden kábel egyből a HGW-be megy és a wifi is arról jön.

    A benti utp kábelezésre azért nem gyanakodok, mert egyrészt a pingplotterben sosincs csomagvesztés a HGW hopján, másrészt 3 különböző utp kábel elég hihetetlen lenne, ha pont egyszerre szállt volna el, illetve wifin keresztül is érezhető a packet loss.

    A koaxot megnézte a szerelő, amikor második alkalommal kijött, azt mondta azzal nincs baj. Ha lenne, akkor folyamatosan kellene tapasztalnom a problémát nem csak főleg az esti időszakokban ugye? Próbáltam a koaxot direkt rákötni a HGW-re, nem splitteren keresztül de ugyanúgy megmaradt a packet loss az este.

    Közben most, hogy gép elé kerültem, megint beindítottam meglesni a pingplottert. Volt egy kb. 2 perces időszak az elején, mikor dobálta elfele a csomagokat, de azóta semmi packet losst nem mutat.

    Illetve egy másik fórumon javasolták, hogy nézzem meg az internet sávszélességét a packet lossos időszakban, gondoltam ide is leírom az eredményeket, hátha segít valamit.

    4 alkalommal mértem le a 30Mb/5Mb-es névleges netet egymás után, szinte 0 szünettel a mérések között.

    Az első mérés: 0.82Mb/s le és 0.25Mb/s felöltési sebesség
    Az második mérés: 22.64Mb/s le és 0.39Mb/s felöltési sebesség
    Az harmadik mérés időtúllépéssel félbemaradt
    A negyedik mérés: 1.25Mb/s le és 0.52Mb/s felöltési sebesség

    Ezt pedig most mértem, amikor nincs packet loss: 31.43Mb/s le és 5.55Mb/s feltöltési sebesség

  • SFerenc87

    újonc

    válasz wooper91 #89076 üzenetére

    Attól tartok előbb vagy utóbb hülyének fognak nézni vagy azt hiszik csak szórakozok, hogy amikor kijön a szerelő megnézni a netet semmi baj sincs vele.

  • SFerenc87

    újonc

    válasz Aventurium #89125 üzenetére

    Nálam lassan már egy éve megvan ez a 30/5-ös csomag.

    Ma megint elhalt elég durván a net, így felhívtam az ügyfélszolgálatot. Kért egy speedtestet majd megállapította, hogy azért szar itthon a net, mert olyan oldalakat akarok megnézni, amikhez nem elég a sávszélességem és azt javasolja, hogy fizessek elő nagyobb netre, akkor biztosan megjavul...

    Kétlem, hogy a sávszélesség miatt nézne így ki a Pingplotter grafikon

  • SFerenc87

    újonc

    válasz Essejó #89917 üzenetére

    Nálunk már legalább 6 hete ez megy, csak sokkal durvább mértékben. Van hogy 20%, van hogy 30%, de olyan is volt már, hogy 66%-os csomagveszteség volt. Az időtartama is változó, van, hogy pár percig szar, volt olyan, hogy három napon keresztül az volt. Az egyik szerelő azt mondta, hogy a kábelben van a hiba, keresik és majd javítják, egy másik szerelő meg kijött és azt mondja ő semmit sem lát, mindennapi használatra jó ez a net. Meg a sebességet magyarázta, hogy az benne van a szerződésben vállalt sebességhatárban. Hiába mondtam neki el többször is, hogy nekem nem a sebességgel van bajom, hanem a csomagveszteséggel. A szerelő vizsgálata közben a parancssori pingen meg pingplotterben is látható volt, hogy dobálja a csomagokat a kapcsolat. Lassan a város összes szerelője itt volt már a háznál megnézni az internetet, de érdemi javulás még nem történt.

    [ Szerkesztve ]

  • SFerenc87

    újonc

    A Telekomnál szokták naplózni, hogy milyen az internet a központ és az előfizető között, például vannak-e szakadások vagy csomagveszteség? Ha igen, akkor kb. milyen hosszú időtartamra visszamenőleg, illetve a szerelők, akiket kiküldenek hibabejelentés során, hozzáférnek-e a naplózáshoz?

    Illetve a CMTS-ből jól gondolom, hogy egy fele jön a kábel az előfizetők felé és egymás után vannak rákötve a lakásokban az előfizetők?

Új hozzászólás Aktív témák