- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Padavan firmware
- Windows 11
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen switch-et vegyek?
- Milyen NAS-t vegyek?
- Hálózati / IP kamera
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
-
IT café
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pacee87
aktív tag
Sziasztok!
Szeretném megosztani veletek a T-Online-ról szerzett keserű tapasztalataimat: (bocsi, kicsit hosszú, ezt küldtem el több médiának is...)
E cikk apropóját a Magyar Telekom adta, történt ugyanis, még 2008 januárjában, hogy a nevezett szolgáltatónál az addigi 1Mbit/sec sebességű internet csomagunkat 4Mbit/sec sebességűre bővítettük. Akkoriban egyértelműen feltűnt a letöltések gyorsulása, s mivel viszonyítási alapunk sem volt, abban a hiszemben voltunk, hogy minden rendben van. 2009 márciusában aztán a T-Online telefonos megkeresésére tovább bővítettük a sávszélességet, amely így már 8Mbit/sec volt, legalábbis papíron, illetve a számlán…
Május végén, június elején, amikor vége lett a szorgalmi időszaknak az egyetemen és több időt töltöttem otthon, egyből feltűnt, hogy valami nem stimmel. A soproni lakóhelyemen is ugyanekkora sávszélességű internetet használtam, de az valahogy sokkal gyorsabb volt, igaz, azt más szolgáltató nyújtotta... Ekkor azon nyomban felléptem a www.speedtest.net internetes oldalra, melyen ellenőrizni lehet az internetkapcsolat sebességét. Ez mindösszesen 2Mbit/sec sebességet mért, így ezzel a lendülettel telefonáltam is a T-online ügyfélszolgálatára. Ők elvégeztettek velem néhány beállításbeli módosítást a számítógépen, majd saját mérést végeztek, mely szintén igazolta, hogy mindösszesen 2Mbit/sec a tényleges letöltési sebesség. Rákérdezve ennek lehetséges okaira a válaszok között szerepelt, hogy az is lehetséges, hogy ki sincs építve a lakóhelyünkön ennél nagyobb kapacitású hálózat. Ekkor már éreztem, hogy csúnyán átvertek bennünket. Közölték, hogy körülbelül hat (!) hétig tart, amíg kivizsgálják az ügyet.
Úgy egy hónap telt el amikor július 2-án felkerestük a szombathelyi Thököly Imre utcai ügyfélszolgálatot,hogy érdeklődjünk az ügy helyzetéről, illetve a további teendőkről. Azt a választ kaptuk, hogy ők ebben nem tudnak segíteni, írjunk egy panaszlevelet, és azt faxon elküldik a központnak. Ez meg is történt, bár kicsit érdekes volt, hogy egy általunk vitt számlára kézzel íratták meg velünk a panaszt. Ebben kértük a vizsgálat mielőbbi lefolytatását és amennyiben megállapítást nyer, hogy valóban csak 2Mbit/sec a hálózat kapacitása, úgy fizessék vissza 2008 januárjáig a különbözetet, kamatokkal együtt. Ugyanis nem tartjuk valószínűnek, hogy időközben építették volna le a hálózatot, a XXI. század információs társadalmában. Erre a levélre másfél hónap alatt semmilyen formában sem kaptunk választ, ezért augusztus 19-én elektronikus levélben kértük a panaszunk kezelését, valamint kilátásba helyeztük, hogy amennyiben nem hajlandóak reagálni a fogyasztóvédelemhez fordulunk.
Még augusztusban érkezett aztán egy telefon, melyben édesapámat tájékoztatták, hogy valóban csak 2Mbit/sec a hálózat kapacitása, ezért „visszaállítanak” minket egy olyan sebességű csomagra, valamint visszautalják 2009 márciusáig a különbözetet. Erről azonban azóta sem kaptuk semmilyen írásos értesítést, annak ellenére sem, hogy a T-online általános szerződési feltételei szerint, a szerződéskötést minden esetben írásosan is rögzíteni kell.
Ezzel részükről le volt tudva a dolog. Én azonban felháborítónak tartottam ezt a fajta hozzáállást, ezért 2009 szeptemberében elektronikus levélben tájékoztattam a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Szombathelyi Kirendeltségét a történtekről. A vizsgálat novemberben lezárult és megállapították, hogy a Magyar Telekom nem kezelte megfelelően a panaszunkat. Mivel ezt követően sem tettek felénk semmilyen lépést sem az ügy tisztázása érdekében 2010 januárjában szolgáltatót váltottunk.
Ez év februárjában azonban postázott a T-Online egy közel 30 000 forintos csekket, melyen jogcím nem volt feltüntetve. Ekkor e-mailben felkerestük az ügyfélszolgálatot, a követelést illetően, de választ most sem kaptunk, ezért egy héten belül ügyvédhez fordultunk. Az ügyvédi levélre már hajlandóak voltak válaszolni, ám hidegzuhanyként ért az ami benne szerepelt. A Magyar Telekom azok után, hogy másfél éven át hibásan teljesített felénk, a különbözetet nem utalta vissza, megszegte a saját általános szerződési feltételeit és egyoldalúan módosította a velünk kötött szerződést, szerződésbontási díjat követelt! Ezt ügyvédi levélben utasítottuk vissza és kértük a 2008 januárja és 2009 márciusa közötti időszak különbözetének megtérítését, melyre a T-Online egy immáron 60 000 (!) forintos tartozást emlegető levéllel válaszolt! Az ezt követő ügyvédi levelekre már azt mondhatom, szokásukhoz híven nem válaszoltak, ellenben átadták a tartozást az EOS KSI Magyarország Inkasszó Kft-nek, mely törvénytelen módon való behajtással (inkasszózással) fenyegetve követelte édesapámtól telefonon az összeg befizetését.
Sajnálatos módon ez hatott, mivel nem kívánták vállalni, hogy esetleges pervesztés során ennek az összegnek a sokszorosát kelljen kifizetni, ezért a behajtó cégnek át lett utalva az összeg. Reményeim szerint azonban az ügynek itt még nincs vége, s bár a pénzünket így már biztosan nem látjuk viszont, bejelentést tettem számos a fogyasztók védelmével foglalkozó szervezetnél, valamint bízom benne, hogy valamilyen szintű médianyilvánosságot is kap az ügy, ha már a Magyar Telekomnak ennyit jelent egy tíz évig hűséges ügyfél. Aki e történet ellenére is a Magyar Telekommal kíván szerződést kötni, annak ajánlom, hogy gondosan olvasson el minden dokumentumot a szerződéskötés előtt tájékozódjon, és írásos formában rögzíttessen minden felmerülő kérdést.
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
- Villanyszerelés
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Eredeti játékok OFF topik
- Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Ryzen 5 3600x, GTX 1070 ti 8gb, 32gb ddr4 ram
- Hugo Boss The Scent Elixir Him Eau de Parfum
- Garis félkonfig! Ryzen 7 5800x,AsusTuf B550 gaming plus, Fury 2x16 3600 cl 16 - GARIS -
- HP Elitebook 850 G8 15.6" FHD IPS Core i5 1135G7 16/512GB HP GAR
- Dell 15,6" notebookok E6540, E5540, i5 - számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest