Hirdetés
-
IT café
A Blizzard 2007. május 19-én a Blizzard Worldwide International keretein belül bejelentette, hogy fejlesztik minden idők egyik legsikeresebb RTS-ének folytatását, a StarCraft II-t. A játék alapjaihoz nem nyúltak, a második részben is három fajjal szállhatunk harcba: a rovarszerű zerg-gel, a kolonizáló földlakó terran-nal és a hi-tech űrlény protoss-szal. Rengeteg új egység mellett régi ismerősökkel is fogunk találkozni, a történet pedig a Brood War után veszi fel a fonalat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikromanus
veterán
MIndjárt indul a GSL döntő. Innovation vs Soulkey. . Most még picit hephajkodnak előtte
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz mikromanus #40374 üzenetére
double proxy rax - bunker rush. Volt vagy 5 perc. Gyökérség. Hja, nagyon pro.
[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz zuzu000 #40378 üzenetére
Az első háromban pedig úgy tűnt hogy nem ellenfél Soulkey. Szépen összekapta magát. Az utolsó tényleg stép volt. Az volt a legközelebb a macro(sabb) game jelleghez. Ja, meg a zerg nyert
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz adrian360 #40381 üzenetére
Ilyet nem mondanék, de ha így véled...
Max pár skill és timing az OP. Gondolom ezek azért kezelhetőek, mert magasabb ligákban erősen képviselteti magát a zerg. Nem valamelyik faj, hanem némely játékos az IMBA. MVP például legutóbb igencsak kemény volt legutóbb. Meg "Dél-Korea OP"
2013 WCS Season 1 America: Premier League
Akik kiérdemelték a bejutást (nem meghívottak), azok mind koreaiak. A sárga veszedelem megszállja Amerikát(ezek közt épp kisebbség a zerg, de a meghívottakkal ezt keményen ellensúlyozták)
[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz nepszter1 #40383 üzenetére
Deríts időben, kb nézz utána mi ellen mi jó (meg hogy a scout info normál esetben milyen buildre utalhat az adott fajnál)! Meg persze a rush kezelést és a macrozást is picit be kell gyakorolni. Azért a silverbe vagy goldba jutni nem nagy ördöngősség. A másik módszer, hogy begyakorolsz 1-2 sajtosabb módszert és felküzdöd magadat. Bronz-silver szinten iszonyat noob módszerekkel nyomulnak egyesek. MAss marine 5 raxból (első 5 percben alig egységgel), vagy valami mass ling, proxy barakk, vagy proxy gw, cannon rush. Az építőbajnokoktól mindig agyf@szt kaptam mikor még bronz-silverben voltam. Kb 6 ling az első 4-5 percben kb kinyírhatja őket teljesen, de emiatt később veszett neghéz fogni őket. Csak ecora és gyártókapacitásra mennek, így ha "normálisan" játszol zsenge az esélyed.
A jó derítés és alapból rushra építkezés az elején igen jó megoldás lehet arrafele. 2-3 meccs után (kell a gyakorlat) kb 80%-ban nyerni fogsz vele.
edit: kivéve nagyobb mapokon, mert ott a rush és timing atatckok kevésbé ütősek.
[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz nepszter1 #40385 üzenetére
Inkább ne sajtolj! Esetleg alkalmanként. Nem árt a változatosság. A derítést kell begyakorolni, kis macrot, mi ellen mi jó, minimális (majd több) unit kontrollt. Zerg ellen falazást, bár anélkül is fogható a muttershitkór miatt az agresszió.
A random fajválasztás szerintem hülyeség. Minden fajjal nem lehetsz jó. Max akkor opció ez ha nem tudod melyiket szeretnéd használni. Jobb egyet jól használni, mint hármat szarul.+használd a HotS unitokat. Némelyik ha időben hozod nagyon erős tud lenni és nem egyszerű gazdaságosan fogni. Az oracle például kifejezetten szívás szokott lenni zergként védve. Ha le is szedem akkor is simán gallyravágja a gazdaságomat. Ha nem derítem és kettő jön, akkor kb mehetek is kifele (kettő kinyír mindent ha nincs spore, meg 2 vagy több queen a megfelelő helyen). Ott már csak abban bízhatok hogy kifogynak az energiából mielőtt teljesen kinyírnak. A mothership core is nagyon jó. Minden skillje hasznos és viszonylag hamar kijöhet.
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz Winner_hun #40391 üzenetére
Ja, goldra jó mindegyik sok gyakorlással.
Felesleges időpazarlás. Nem véletlenül 2-3%-a a teljes master és gm ligának csak a random. Minnél magasabb liga annál kevesebben állják meg a helyüket randomként. Talajvízszinten 9-10%-ban vannak randomok. Platinában 8,6, diamondban 6,4 csak.(#40392) euzsolt
Azért ez túlzás. Pár kezdő BO hasznos lehet. Azt be kell gakorolni Replayt meg csak akkor ha valami kérdéses. A timing-ok elleni védekezés is elég jól le van írva némelyik build elírásnál.
Amúgy van most valami timing lista HotS-ra? Régebben volt valami. Hasznos tudni kb mikor jön egy reaper rush, vagy egy helion támadás, esetleg banshee, vagy hellbat drop.(#40394) föccer
Nem hiszem. A terrant nem szeretem, nem is játszok vele és felesleges is vele próbálkoznom. Elég az, hogy tudom mi ellen mi hatékony, kb mikor milyen támadást tud indítani, mikor védtelen a bázisa. Nem kell ismernem az MMM kezelést hogy el tudjam taposni, vagy tudjam mikor van halálraítélve a próbálkozás (szemmértékre kb megy ha nagyon egyértelmű).[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
Kis macro jellegű statisztika (van minden párosításra)
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz Winner_hun #40396 üzenetére
Jó, ez nem volt pontos. De inkább ez, mint az, hogy "Minden meccset nézz vissza". Mondjuk az elején sok kérdéses dolog lehet, tehát sok replay lesz visszanézve. De szerinted nézzen vissza egy replyt ahol mondjuk zergként 15 hatch -16 pool - 16 gast akart és 6. percben rakta le a hatchet 20 drone-nál, mert valamit kifelejtett? Azért elég sok alapvető hiba egyértelmű visszanézés nélkül is. Persze ha harmadjára is ugyanazzal szív, vagy nem egyértelmű hol bukta, akkor hasznos lehet a reply nézegetés.
edit:
A kipróbálásról meg: az alapján akarnád megállapítani, hogy elsőbbséget kell-e adni a balról érkező kamionnak, hogy vezettél-e már kamiont? Van és lesz egy rakat olyan dolog amit az új fajjal nem tudsz megcsinálni, de minden 10 meccses silveres lehizza már rutinból. Most azért játsz le 10 meccset (vagy 15-öt a más faj beidegződések miatt)? Rohadtul nem hasznos zergként tudni később, hogy a barakkból melyik billentyűvel lehet marinet gyártani.[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz Winner_hun #40398 üzenetére
Az épület-egységgyártásra ott help vagy a teamliquides (esetleg bnetes) tech tree és egységleírások. Egyszerűbb így megjegyezni. Meg ezek elég alap dolgok. Ha én most nekiesnék terrannal játszani és 8 perc végére tudnám lehozni az első pár heliont, akkor ez alapján készüljek terran ellen majd a helion agresszióra mikor zergként játszok? Van amire jó a kipróbálás meg tast map, de kicsi a hasznossága sokat randomkoni.
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz Winner_hun #40400 üzenetére
Ok, értem. Akkor másnak (mondjuk egy kezdőnek) sokkal egyszerűbb randomként indulni, 3 faj gyorsbillentyűit, épületeit, tech fáját, build ordereit és irányítását megtanulni, mint egy fajét? Picit azért eltérőek ezek a fránya fajok, nem?
Jó. Neked biztos egyszerűbb volt. Én gyengébb vagyok.Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz Winner_hun #40403 üzenetére
Ha csak mi miből jön ki a kérdés, akkor nyomjon AI ellen (minnél gyengébb ellen kezdetben). Különben kijön, hogy szar ez a faj mert nem jut ideje semmire. Ember ellen nem érdemes ezzel vesződni szerintem, max ha ismerősökkel hülyülsz. Jó, timing és BO tesztelésre nem az igazi az AI, de ilyen fajjal/unitokkal kisérletezésre tökéletes. A replay nézés hasznosabb az ilyen mikor mi jön ki és mivel mit lehet lecsapni dolgokra. Ott legalább tudja is az adott ellen mit csinál (ha jót nézel). Ha több fajjal akarsz játszani, akkor jó a random játék. Ha egy fajjal, csak ismerni akarod az ellent, akkor időpazarlás (már játszani vele 10-20-at). Mondjuk lehet nem kellene dumálnom, mert elég sok random achim megvan, így épp teszteltem régen így is. Nem volt sok sikerélmény. A random winek 90%-a a fő fajjal volt meg. Sokat ebből nem profitáltam.
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
A besorolásos max gold az tévhit. Ötből 4 win és platina vagyok. A diamondos utolsó eltaposott mint egy férget. Ellustultam az elsőkön. (meg aztán platina fölé eddig se mentem)
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz Winner_hun #40407 üzenetére
Én is platinára emlékeztem, itt is azt írta valaki (oxox?), de másik fórumon mintha ebben se hittek volna páran mikor kérdeztem.
Tesztelem a mapokat (kb mind új nekem). Egyszer elszúrtam a buildet (20 másodpercet késtek a felderítőim) kétszer megvolt a ragequit. Picit szégyenlem magam, de úgy tűnik a 9 pool 6 lingjére sincsen felkészülve a platinás protoss népség. Azért ott már illene reflexből fogni az ilyen elavult technikákat, nem?Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
Ma valami zerg nap van? 15-ből 13 zvz lett
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
Stephano streamel. A zerg ellennek nem jött be a sok-sok muta attack. Még úgy se, hogy nem volt kész egy spore sem. Erre "Wtf?! F*cking no skill boy" Aztán kilép miután megalázza néhány queen. Leginkább önelégült mosoly, vagy jóleső káröröm lehetett az az arc Stephanon utána
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
Némelyik meccsnél nem jelzi a színét-jelét az ellenfélnek. Azaz hogy melyik ligában van. Megérteném ha besoroló meccs lenne, de ezek játszottak vagy 150 1v1-et. Épp lefokozás után/előtt vannak vagy előléptetés előtt?
A WCS-t nem tudom. Talán youtube-on ez is megvan. A tegnapit az eredeti helyen újraadták később. Am délelőtt si ment.
edit: fent is van. Keress rá ezekre a szavakra és egy hét avgy egy nap időtartalomra szűkíts: wcs starcraft 2 moonglade alicia
Vagy akik épp játszottak. Szerintem ez volt a tegnapi utolsó.[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz Winner_hun #40440 üzenetére
150 játszott meg több tucat (vagy az összes fele) nyert az mind rankedre vonatkozik a "fő" ablakrésznél ahol a ladderes liga besorolások vannak. Vagy nem? Röviden picit fura.
edit: a webes profil is hibás most. Asszongya van némi bökkenő a honlapon
[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz whitezo88 #40445 üzenetére
NEm rossz, bár nem mai darab. Most már nem kell tech lab. Gyakrabban is használják. Mindenesetre jól időzítette az indulást szerencsétlen.
Tegnap volt egy zvp-m. Fast exp (szerű) forge first builddel próbálkozott. Nagyon trükkös gyerek volt, de ennyiszer ennyi helyen bukni még senkit se láttam.
- blokkolta a naturalt pylonnal, de nem vonta vissza (leszedték a lingek)
- a 2nd expnél a probe orra előtt raktam le a hatcheryt (nem sikerült a blokkolás)
- biztos ammi biztos azért lerakta a pylont oda is és elkedte a cannonokat rakni. 4 ling leszedte. A probe-ot is.
- kiküld még egy probe-ot és megkisérli becanonozni a naturalt (bukja mert hozzáférnek a lingek. +2 pylon és a probe is bukik)
- gyorsan légire techelt közben és küldte volna a két oracle-t, csak támadott pár lingem és leszedte az egyik cannont és egy pylont rágcsáltak amit a többi nem ért el. Elkezdte lőni a lingeket, így leraktam pár sporet
- nekimegy az expnek. Mire kikel a spore leszed egy darab queent. A spore leszedi az egyik oraclet a másik pirosba még épp elmenekül
- hogy ki tudjon jönni a bentrekedt seregével kilőtt egy pylont, amitől elment az áram a röppentyűgyárban
- no, akkor letarol majd jól mass zela-stalkerral. Az egyik exp védtelen, csak pár ling és egy queen van. Mikorra odaért én is betámadtam egy rakat mutával. Mire leszedte az expem lenulláztam mindkét bázisa probe állományát, leszedtem a cannonokat és kilőttem a warpolt stalkereket
- mutákkal leszedtem egy pylont ami kilőtt 3 gw-tMaradt nekem két bázis full feltöltve jól bevédve és érintetlenül + rengeteg anyag. Neki két probe elszórva a mapon és minimális sereg és anyag. Fel akartam rakni, de goldos létére annyit bénázott, hogy szégyeltem volna a dolgot helyette is. Még megszóltok, hogy ilyen bronz replyket osztok meg
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz Eyesis #40459 üzenetére
Ha a leendő szép feleséged engedélyezi és van admin jogod az sc2.hu fórumán, akkor igazán kiszórhatnád a szemetet. Egy rakat spambot egymással cseverészik ami muris, de közösségépítő szerepe minimális.
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz Tayuya #40468 üzenetére
Talán pár remake map lehet hasonló. Sok anyag, szűk bejáró. Ha van, akkor a Big Game Hunter ilyen lehet. Esetleg egy-két nyolcszemélyes FFA map. Oktató pályáról nem tudok, de ha beraksz 1-2 AI-t, akkor idővel sanyargatni próbálnak. Nem ostobák és egy bázissal nem veheted fel a versenyt egy korlátlanul terjeszkedő ellennel, így báziscsücsülősdi az bukta lesz. A custom meg single player map (is lehet). Valami speckó modra fáj a fogad?
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz Tayuya #40473 üzenetére
Vannak olyan mapok is, ahol folyamtosan gyűlik az anyag, amit fejlesztésre vagy építésre-gyártásra-egységekre költhetsz és küldöd be a darálóba. Ha letarolod az ellen bázisát, akkor nyersz. Azt hiszem valami nexus deffense volt talán a megfelelője SC1-ben. Volt olyan is, hogy folyamatosan jött az ellen, neked meg ölni kellett és ha elért mégus x darab a map végére, akkor game over. Ezek meg talán turret deffense néven futottak.Tuti itt is van hasonló map.
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
Valójában a winfestor intelligencsebb (mint a mosópor). Bárki felett átveszi az uralmat. Leigázza a gyenge akaratrot*
*edit: kivéve az ultrákat
[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
Nálam is vétón van: Az egyik tuti, a másik végül bent maradt, de ott is hajlok a kivágásra. Olyan idióta antizerg/proxybarát mapok, hogy gyomorrontást kapok tőlük.
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz adrian360 #40535 üzenetére
Recall, blink stalker, storm, hógolyók vagy simán megindul a seregével és átgázol közben ugyanúgy a zerg expeken, csak utána semmi se marad. Nagyon durva gombócokat tud gyúrni a proti és a recall-lal kb semmit se bukik ha jól csinálja. Különben is ott a phoenix. Fejlesztve röhögve kimicrozza a mutákat. Baráti területen meg nem nagyon lesz ellene funghal. Ha meg váratlanul ér 20 muta, akkor meg is érdemled a buktát.
rohadtul nem kellene már túltápolni minden fajt arra amire van countere. A zvz-ben már amúgy is kinyírták a mutázást. 52,2 DPS egy spore-n? Nevetséges.Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz adrian360 #40544 üzenetére
Az alap post baromság. Picsogás a köbön. A phoenix kb keresztbe leszarja a lingeket, így nem igazán értem minek lenne az problémás,. A zela sorfal és stalkerek vagy bármi mögötte meg feltartja a lingeket. Coloval még inkább. A sok archon is gáz a zerg könnyű unitoknak. A táv archonnál meg azonos a mutával, stalker meg messzebb lő. Biztos veszett hatékony 20 muta 20 stalker ellen, de azért én nem ugranék nekik. A gázos unitok mellé a proti keményebb only minmeral unitot tud hozni. Nem kell splash. Így sincs hátrányban a proti.
edit: ja, meg a sentry is elég jól kizárja a lingeket alkalmanként, a pattogó szarokra mutánál is jó a hatása azt hiszem. Nem azt mondom, hogy egyszerű védeni, de semmivel se nehezebb, mint a protoss timing vagy max sereges pushokat zergnek.
[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz adrian360 #40548 üzenetére
"ülsz a bázisod ban vársz hogy maxolj"
Ez minden fajnak autoloss. Az unitok meg opciók és nem teljesek. zela mass stalker-colo pl egész jó tarolni, zela-rchone se rossz, mass void alatti terepfogó földi is hasznos alkalmanként. Phoenix colo stalker iis egész jó. Ha phoenixet counterelni akar zerg, akkor corruptor, meg esetleg infestor kelleni fog,. Onnan meg semmivel se kevésbé színes mint a proti.
Vagy sok muta meg 100 ling nekiindul a bázisodnak? Pár force field és csak a mutákat klell leszedni. A könnyű kis unitok nagy seregben elég sérülékenyek. A melee egységek proti ellen meg még inkább. Persze van ahol jók, de ha beseggelsz a báézisodon és várod a csodát, akkor nem fog megérkezni (max tengernyi zerg formájában).(#40551) adrian360
A kavics olcsó, a gáz nem az. Sok void, vagy warpolt zelák simán széttépik a "légvédelmes" expet. Voidok ellen is kevés simán. HA nem egy megy vagy helyezkedik,a kkor onnan zergnek szopás mire hoz több védelmet.Az egyik genyább kombó volta void rush zelákakl régebben. Queeneket ha besebzia zela, akkor onnan már szar a dolog... Utáltam ezt nagyon...[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
Ebben a meccsben meg nyert helyzetből veszit a zerg-proti páros, mert az Ásóka OP. Ja, meg mert nulla detektoruk volt hosszú percekig.
EbbizacikiA mozit mindjárt nézem, csak hozok popcornt.
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
Jó meccs volt, de a proti cseszte el. Ennek ellenére végig kiélezett volt és nagyon neccesen lett csak meg: Ettől mi az OP? Szétszórta a proti a seregét 19:50-nél és beszopta megérdemelten. Meg azért az is gáz, hogy a phoenixekkel ott virgonckodott a corruptorokkal. ELvileg az a countere, de ő kemény. Lenyomja a 7 vs 6 lőtávval. Szerintem ott is bukott jópár phoenixet. Ha nem bontja meg a seregét P win. Ha kevesebbet harcol a mass corruptor ellen phoenix-szel, akkor is P win. Evvan. A muta OP.
edit: Sok-sok termelő bázis előnnyel is szopóágon volt a zerg. Mondjuk az a 3rd bevédés proti részről nagyon csúnya volt. Csak aztán picit ellazázta a dolgot.[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
-
mikromanus
veterán
EZ ilyen. Ha cannon helyett zelákat csinálsz, akkor nem olyan acélos a muta védelmed (kivéve ha mellette gáztartalmú egységekből valami levegőre is jó unitot hozol). De legalább gazdaságos voltál...
Amúgy is csak akkor kell sok cannon ha szívózik. EGyébként ledobsz 2-3 darabot és minden ellen védve vagy. Vagyis kihúzod addig míg bewarpolsz vagy odaér a sereged. Építkezéssel és canonokkal nem csak a muta ellen biztosítod magadat, hanem minden más besurranó egység ellen is. A protoss seregben emellett elég erős tud lenni. Ha a zerg azonos exppel nyomul, akkor többnyire bukik is. Legalábbis kevés olyan pro vagy verseny meccset láttam ahol azonos bázisszámon nem rush taktikával a zerg érdemben felvette a versenyt protossal vagy terrannal. Mondjuk nekem a több exp is kevés lehet, mert gyenge vagyok mint az algopyrin.
A phoenix meg harash unit. Meg muta ellenes. Ha adott az eszköz, akkor használni kell alkalmanként. Az meg hülyeség, hogy elhullik muta ellen. 20 mutás mennyiségnél már illik a távolsági upgrade. Onnan meg a muta elég esélytelen. A corruptor jó ellene, scak picit lomha. Erre nem kellene külön buff.edit: de ha kemény vagy és nem tudja a muta ostrom se megtörni a zeláidat, akkor csak rajta. Nem kell cannon
oxox: nem jövök itt az ultrakiller zelákkal, de itt a splash melletti érvelésnél olyan csacskaságok voltak amiben kb egy-egy unitot akartak szembeállítani egy vegyes légi, vagy légi-földi tömeg ellen. Úgy nehéz. Ne is legyen egy unit önmagában instant win, vagy esélyes pozícióban!
[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz Formaster #40572 üzenetére
Ásóka (swarm host) drop esetleg jó lehet. Bedobod egy semleges detektoprmentes terepre aztán elszeded a seregét vagy a gyártóépületeit. Vagy ha gyenge, akkor a probeokat. Hm... Ki kellene próbálnom.
Más kérdés:
2v2-ben zerg-terranként hogy lehet fogni a mass marine mass void rush/push kombót. Szűk feljárós elég kis rush távos mapon volt olyanunk, hogy egyikük falazott (terran) és kb csak marine, a proti meg semmi harci unit csak cyber, majd 4 stargate. (Mondjuk egyszerre 3 jobb lehet a derítés miatt). Mindensetre 8. percre a mainjük feljáróján volt 5 db void, 8:15-re már a scv-ket szedte 6 db. Mass marine-hydra esetleg ha nagy véletlen derítjük is? Csak mert ennyit (+utánpótlás) nem túl sanszos queen-spore vagy pár turrettel védeni. Mindent leszed kb fél másodperc alatt. Rohadt sajtosak.Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz adrian360 #40577 üzenetére
pylon-gw-cyber-warp fejlesztés-proxy pylon-warp. Mi ebben a sok idő?
Nagy sereghez idő kell minden fajnak. A fenti alap fejlesztés után viszont oda sz*rod az egységeidet ahova nem szégyenled (vagy ahol nem fülelik le a pylont, vagy később a sumákszállító eszközt. ) Kimaxolt sereg mellé 8-10 wg vagy más gyáróépület meg elég alap. A zerg sereg visszapótláshoz is sok lárva kell. Ha folyamatosan gyárt és épp megvan a max, akkor 7 lárva/hatch a max .Ha nem injectelt időben vagy folyamatosan gyárt, akkor inkább 3 darab/hatch maximum. 3 hatchnál ez mondjuk 21 roach ha van nyersanyaga, ha viszont csata miatt elmaradt az inject akkor 9. 3 bázis protoss mondjuk 10 wg-tel fixen (szenilitástól függetlenül) 10 stalkert szed össze azonnal. A következő hullám persze lassabban jön ki, de a proti elég ritkán bukik mindent egy max vs max csatában. Az egységárban meg nagy seregnél nincs olyan hogy "ugyanannyiból sokkal többet". A limit az limit. A tech váltás meg nehezebb protossal, viszont az, hogy colot gyúrsz aztán corruptort látva elkezded a stalker fejlesztést az hülyeség. Miért? addig nnincs stalker légiód? Azok nem lőnek levegőbe? Mert a corruptor olyan iszonyat gyors, hogy eliszkol előlük, mi? Egyébként is ha nem mutára megy, akkro egyrészt deríteni kell a colot, másrészt lerakni a spire-t és mikor kijön pár perc után, akkor legyártani a jó drága gázos corruptorokat. A derítés a protinak se megy rosszul és a reagálás se nehezebb neki. Persze ha 2 base vs 6 base-ben nyomja, akkor lehet nehezebben reAGál a változásokra... *
* már a proti
ellenpélda zerg oldalról:
- deríted a void rusht (2-3 stargate): túlélheted
- nem deríted időben = autoloss
Proti: nem deríted a bana-roach/bármi rusht = forcefield és túléled. Ling agressziót is. A legtöbbet falazás nélkül is ha megvan a 100 enerdzsí a repülő takonylabdában.[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
Némi sentry és feltöltött templar és elsistereg mind. Csak kombó és védelem kérdése a drop hatékonysága. A banálnál és a zerg dropnál megvan legalább az esély illúziója a menekülésnek, vagy hogy lelövik a lordokat. Mondjuk az is iszonyat jól tud aptrítani. Jól időzítve minden faj erős dropokat tud nyomni. Az aljas wm dropokat is utálom. Mindig szarul reagálom le vagy nem veszem észre, aztán egy csapásra megrendül az eco előnyöm. Picit még gyúrnom kell a védekezésre és a drone visszavonásra
[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
"miert nem azzal jatszol?"
van önbecsülésem
(megvan valakinek ez a inception-os meme? Sehol se találom)Egyébként ugyan protival nem nyomulok, de terrannal már sikerült nyernem. Mondjuk nyernünk mert 2v2 volt és rajtam igazán nem sok múlt, meg az ellenek közül legalább az egyik starteres volt, de akkor is. OP terran. (nem ám). A wm a mineral line-ra nagyon költséghatékony tud lenni. Jó érzés volt, hogy nem én szívtam be egy játékban (amúgy véletlen terran maradtam, mert custom játékból kilépésnél reseteli a fajválasztást terranra. ELcseszett egy rendszer)
Későbbi fázisban meg a droneok talán megússzák de 8 zela nagyon gyorsan leszed egy hatcheryt. Ha megéri neked a kockázatot, akkor ezzel is vissza lehet vetni a terjeszkedést és a zerg ecot.Tenken: a Blizard mindig 1-1 arányban váltja a kemény valutát. Azt hiszem emellett akciósan ugyanennyi angol font is lehet..
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz Tenken #40589 üzenetére
Ja, biztos igazad van:
- "A valuta valamely ország (országcsoport) törvényes fizetési eszköze egy más ország fizetési forgalmában, annak fizikai megjelenési formájában."
- "A deviza ezzel szemben valamilyen valutára szóló követelést testesít meg, ez egy nemzetközi elszámolásra szolgáló fizetőeszköz"szerintem mégis valuta.
[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz adrian360 #40591 üzenetére
Erőben azért a stalker elég jó. MEllesleg felesleges ezt példának felhozni, mert:
Warp time: 5 másodperc pylon közelébe bárhol
Zerg keltetés : teljes "gyártásidő", megjelenés a keltetés helyén.Ettől nem lesz a zerg erősebb. Mondjuk a proti se: Ez amolyan nehezen összevethető eltérő működés.
Roach Ground DPS: 8, -> 145 life 1 armor
Hydra Ground DPS: 14.5, -> 80 life
stalker Ground DPS: 6,9 (+2,8 roachra) ->80 life és 80shield, 1 armorDrágább, de roachra többet is sebez, alapból meg több az "élete" a shielddel együtt.
edit:
"ha nincs blink a speedling"
Ez értelmetlen. Egyik fejlesztett a másik nem? Creepen kívül meg a stalker a gyorsabb mint a roach éspicit azt hiszem a fejlesztett hydránál is. Fejlesztéss nélkül a hydra és a roach is kisebb lőtávval dolgozik.[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
Nem igazán értem a problémát. HA egy egysége van a protinak akkor dögöljön is meg. Ha kettő akkor is. De nem, a proti ennyivel a feljárót simán elzárja napestig. Vagy addig mindenképp míg elkészül a takonylabda +2-3 gw, esetleg stargate.Onnan meg minden zerg rush kisérlet loss. Ezzel szemben a zerg csak akkor tudja védeni a korai rusht-pusht, ha hasonlóan nagy serege van +pár spine cravler. Mármint védheti(!), de még így is benne van egy kis bukó ha rosszul microzik vagy picit több jön mint amire számít (pl 2 void helyett 4, vagy 4 zela helyett tucatnyi + stalkerek). És mielőtt megszóltok: nem, nem sírok. Akkor is a zerg a legjobb. Tübndi-bündi virgonc kis társaság. Meg erős is. Többnyire...
(#40598) adrian360
nem, Te hoztad fel, hogy a 10 stalker milyen lassan készül el és milyen védtelen-gyámoltalan szegényke. Hát nem az, a warp idő meg 5 másodperc és nem 27-30 . Legalábbis elsőre.[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz adrian360 #40601 üzenetére
Mikor kijön a "gyárbó'" már van egyre ereje. Ha nem használtad és megvolt egy ideje, akkor akár 2 is lehet. 37 sec alatt van meg egy újabb gw-enként. A muttershit-kór 30 sec alatt megvan. Azt még karcolni se tudják a támadók. High groundról simán lőheted aki beragadt vagy aki lent van (ha visionja van akkor az overt esetleg ha eléred). 2 nyominger ff kell, annyit meg már egy silver protti is elő tud teremteni.
Ha nincs ff, akkor max a roach allin lehet az ami bejut. Egy zellerrel elállod az utat ha jól építkezel addig amíg nem jön ki a ff-gyárad. Nem fogok azért ilyen fajokkal nyomulni csak mert szerinted ez olyan nehéz. Érdekes módon a protoss többség egész jól boldogul ezzel az egyszerű feladattal.(#40602) oxox
Fast expnél forge az elég gyakori azért. Ahhoz meg jár majdnem gyárilag cannon is. Roach lehet necces, de a bana és ling azért ott se nehéz. A Takonylabda ott is odateszi magát a harcokban. Gyorsan tuti nem fognak áttörni. Ha mégis becsusszan valami, akkor addigra lehet charge is. Minden rushnál vagy allinnél sokat számít az idő. Ha feltartod 15-20 másodpercre, akkor már könnyen be is nyalta a losst.[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
Nem kell folyamatosan fenntartani, csak amíg nem jön ki a takonylaszti, meg elég védelmet nem húzol. Ez lehet akár gw és stalker is. Ha nem tud áttörni a korai agresszívkodó zerg, akkor már meg is halt kb. Olyan eco előnye lesz a protinak (bár a terran is ugyanígy felszívhatja magát), hogy onnan a zerg már nem kapaszkodik vissza. Szar dolog a rush és jogosan védik a játékot tőle. Csak épp a zerg nem kapott hozzá hasonlóan jó eszközt. Amit kapott az nagyon jó, csak nem arra, hogy a korai girnyózást fogja.
(#40604) icons
keveset. Viszont már sok-sok protosst kergettem a ragequit poklába.
A "standard" rushok (ami nem 6 pool) azok már nem igazán működnek. A korai pushok sem. Azért pár lusta balek a 9 pool 6 linget még ugyanúgy bekajálja mint Wol-ban...[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz adrian360 #40606 üzenetére
Neem? Hanem??? Akkor mid van? EGy zelád és 3 stargated félig készen? Ne nevettess már mert fáj már az oldalam. Mégis mifenét csinálsz te az első 3-4 percben hogy csak egy unitod van? A zerg ellen a takonylaszti meg elég hamar kiröppen a scarabeuszok szájából. Onnan már nem ugyanaz a hangulata a harcoknak. Ahhoz meg csak a cyber kell, ugyi?
A zerg meg lehet fogja a korai rusht-pusht, ha deríti. Csak épp az első gw és elfalazás után van egy kis vakfolt amikor nem biztos hogy ki tudja szúrni, hogy sok zela készül vagy más. Hát még a proxy gw-eket. A spine meg veszett drága. Hasznos, de eléggé visszavágja a zerg ecot. Ha nem tököl sokat a proti, akkor azért könnyen letolt gatyával kaphatja el a zerget. Persze ha neked a rush 8-10 zelától indul, akkor lehet megneszeli az aljasságot..
"Tossal early pool-nal /6-7-8/ eselyed nincs sentryre"
Nem is kell. Arra falazás+zelot kell. Jó építésnél nem fér hozzás sok, mire elhullik, addigra lehet új. Biztos ami biztos a rés befoltozsára pár probe-ot oda szoktak azért rendelni. Akkor nehéz viszont, ha korai expre megy a proti és még nyitott az állása. A kezdeti lingek sebessége viszont kacagtató. Ha fut a probe, akkor nem nagyon kapják el. Közepes rush távnál meg 4 spawn pozíciónál amúgy is többnyire bukta ez a rush is[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
Tudod mit? ha a 3,. percben medium mapon berusholod a protit zerggel úgy hogy nem tudja védeni standard derítés után sem, vagy a normál probe mennyiséggel akkor kapsz egy kövér pirospontot (már ha nem platina vs bronz a harc). A fal addigra amúgy is megvan. Talán az első zela is. A folyamatos FF-re írtam és arra, hogy jajj, nincs más unit csak egy sentry. Ha már egy sentry van és még nincs bent a zerg, akkor igen jók a proti esélyei. Ha bejutnak vagy lekapcsolják a pilácsot, akkor viszont stresszes. EZt elismerem. Ha bevéded, akkor onnan jó eséllyel nyersz. 6 ling vs 14-16 probe azért nem olyan vészes. Persze egy SCV rusht is be lehet bukni és 6-8 linget is. Nekem azt is sikerült egyszer (az SCV-set). Égett is a pofám utána rendesen. régi szép idők.
"tovabbmegyek tosskent 10-11-12poolnal mit csinaljak? falazzak? vagy ne falazzak...vagy keszuljek mass sentryvel...pls teach me!"
forge-cannon-win. Alap countere. 9 pool szerencsejáték, felette esélytelen.(#40611) icons
nem bevédeni kell próbálni, hanem benyomni. Elhiheted, hogy nagyon szépen védhető még akkor is ha minden megvan időben a rusholónál.[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz adrian360 #40613 üzenetére
4. percre nem kell sentry. Készülő cyber és zela a résbe. ha rusht derítesz akkor esetleg még pár probe fedezetnek. Ja, ha nem deríted, akkor a zelában kell bízni. vagy bejön vagy nem. Mellesleg 3 percre nem igazán lehet rusholni. A 4 még esetleg összejöhet, de az is nagyon low budget mód az ellennél. Ha ez után érkezik akkor meg már a falad megvan. Normálisabb rush távos mapokon a 9 pool kb a határ. Ha nem deríti protoss, vagy nem forge-ra gyúr, akkor elég necces lehet. 10 vagy afeletti pool verzióknál már vagy van zela és fal, vagy majdnem megvan mire beér az ellen. Forge esetén megvan az első cannon. Onnan fail.
edit: persze ezt inkább oxox véleményezze. Proti oldalról neki tuti több tapasztalata van arról mikor mi lesz készen. Nem hiszem, hogy ne lenne tapasztalata zerg girnyózás elleni védekezésben...
"és a warpgate ha agyon kronózod 5:30ra jön ki."
Na és? A 4 WG push volta téma? Ott számít ez a timing.editedit: 3-4 perces rushoknál az ellen ecoja iszonyat gyenge. ha fogod a lingeket és nem veszítesz 6-8 probeot, akkor többynire nyertél is. Minnél később jut be, annál kisebb az esélye, hogy nyerjen (Egyértelmű Kapitány nyilatkozott).
[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz adrian360 #40616 üzenetére
Kell sentry, de nem 6 poolra. Tesztelgetésben benne vagyok, de max zerg oldalról
(bár inkább csak játékban, mert ha rush alapfeltevés akkor könnyebb védeni)
Besasoltam videókba. A 10 pool védés már megalázóan egyszerű. Azt hiszem le is szokok róla. Meg a 9 poolról isÖöö, ugye nem diamond-masteresek vagytok? Mert akkor nem vagyok jó ellen nektek
[ Szerkesztve ]
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz Formaster #40647 üzenetére
Regeltem, bár sokat ne várjatok tőlem. Munka után, péntek este és sc2? Ez durva kombó. Lehet forever-bronz szinten leszek. Legalább mindenkinek jó ellenfélnek bizonyulok
("fénykoromban" is max platina vagyok, de inkább gold.)
Mi lesz? Körmérkőzés, vagy kieséses rendszer? Esetleg valami köztes megoldás?Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
Opcionálisan: queenek egy gyorsgombra, Shift+v és katt a minimapon a hatcheryk négyzeteire. Így is beköpi. HA jó a célzóvized (eltalálod a hatcheryket) és mind mellett van kijelölt queen, akkor ez is egész gyors.
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
-
mikromanus
veterán
válasz Winner_hun #40695 üzenetére
EZ is nagyon jó lett. Az immo igazi badass-terminátor unit, de a többi is jó: A lingek a kedvenceim (ahogy látom a fórumon az avatarokat másnak is)
Battletag: Mikroman#2277 - "Népszerüsítő" videók: http://www.youtube.com/user/Mikromanus SC2: Mikroman #288 Stream: http://www.twitch.tv/mikromanus
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fullos AM4 konfig // 5800X3D // Trident Z Neo 2x16GB // RTX 3080 12GB // 4,5TB SSD // H7 Flow stb.
- Bontatlan Új Lenovo ThinkPad X13 G3 13.3" -50% AMD Ryzen 5 Pro 6650U Hexa-core 16GB 256GB WQXGA FHD+
- HP ProBook 650 G2, 15,6" FHD, I5-6200U CPU, 8GB DDR4, 128GB M.2 SSD, WIN 10 Számla, Garancia
- HP ProBook 450 G5, 15,6" HD, I5-7200U CPU, 8GB DDR4, 128GB SSD, Nvidia 2GB VGA, WIN 10/11, Számla, G
- Lenovo Thinkpad T480s, 14" FULL HD IPS, I5-8350U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Garanc
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest