Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz Vhiktor #60765 üzenetére

    Máshol volt belinkelve egy ehhez kötődő hsz, annak kapcsán viszont elolvastam ezt is.

    "Egyébként nem véletlenül lett SDR esetében a szabvány szerinti fényerő 100 nitben meghatározva (erre masterelik), hogy ne égesse ki a szemet. 600 nit már lazán bántja a szemet, 1.000 felettiről nem is beszélve."

    Akkor meg mi a búbánatért kell mondjuk 5-600+ nitnél nagyobb csúcsfény? Nemrég vettem egy HDR képes TV-t (elvben 1000 nitet tud), és nagyjából default beállítások mellett, SDR adásoknál is néha már zavaró a fényerő, este pláne. Mi értelme 1000 nitre, vagy még többre masterelni, még ha az csak 2-3-szor is van egy filmben, kis területen, és akkor is csak max. másodpercekre?

    És #60770: Bár nem vagyok szagember, de a jobb oldali képet szerintem az LG OLED is simán meg tudná jeleníteni - ha más lenne a master. Nyilván egy 4-10 ezer nitre masterelt videót nem úgy fog megjeleníteni egy 3-400 nitre képes (OLED) TV, mint egy 1-2 ezer nitet is tudó (Q)LED modell. De ez nem a TV, hanem a master "hibája".

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • Vhiktor

    veterán

    válasz Vhiktor #60765 üzenetére

    Ezen a képen jól látszik, hogy mennyit számít a tone mapping a részletek megörzésében.
    A sony direkt el van állítva a bemutató erejéig. Nem tükrözi a tv valódi tudását! Lényegében teljesen mindegy milyen márka van a diagramok fölé írva, itt csak a "helyes" tone mapping és annak hiáynának a bemutatása a lényeg.

    Sony: Nincs tone mapping. kb 800 nit-ig ami a kijelző max fényereje, mindent próbál pontosan megjeleníteni, amikor meg kifogy a kakaóból, akkor természetesen jön a clipping, vagyis 800 nit felett eldobja a részleteket. Ez adja a legvilágosabb képet, de a highlight részletek elvesznek (villám a bal oldalon és ing)

    LG: Túl hamar kezdődik a tone mapping ezért sötét lesz a kép, de megjeleníti az összes részletet.

    Panasonic: megfelelő tone mapping. A lehető legtovább próbálja követni a szabvány szerinti értékeket, majd a tone mapping csak az "utolsó pillanatban" jön meg. Ezáltal világos lesz a kép (ahogy kell) és a részletek is megmaradnak.
    Nyílván ez a legjobb megoldás.

    [ Szerkesztve ]

    ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm

  • Piftuka

    veterán

    válasz Vhiktor #60765 üzenetére

    Köszönöm a kiegészítést!

    Értelek, és alapvetően egyetértek veled. Bár én személy szerint a HDR alkalmazását a televízió készülékekben az utóbbi évtizedek egyik legnagyobb innovációjának tartom.

    Ha a jelenlegi szabvány nem megfelelő, akkor "finomhangolni" kell, vagy elő kell rukkolni helyette egy olyannal, ami jobb végeredményt ad. Egyelőre nincsen más, ami lehetőséget adna a valóságos képhez mért lehető legjobb közelítésre.

    Örülök, hogy írtál a "highlight"-okról, mert főleg ez volt a hozzászólásom lényege, és ez az, amit sokan nem értenek.

    A statikus, full screen SDR (de akár HDR) fényerő (ami "kiégeti a szemet") egy dolog. És egy másik a HDR csúcsfényerő, amire szükség van a tökéletes árnyalatok megteremtéséhez.

    Ha beleolvasol a közelmúlt QLED tévé híreibe, tesztjeibe, a szkeptikusok és OLED-fanatikusok részéről visszatérő cinizmus, az "ugyan mi szükség 1-2 ezer nit fényerőre egy tévénél?"

    És bár tudom, hogy egyesek szerint a televíziók vonatkozásában az azokról készült képek (vagy videók) nem relevánsak, azért érzékeltetésként álljon itt ez a részlet:

    alt="alt="alt="alt="alt="" title=""" title="alt="" title="""" title="alt="alt="" title=""" title="alt="" title=""""" title="alt="alt="alt="" title=""" title="alt="" title="""" title="alt="alt="" title=""" title="alt="" title="""""" title="alt="alt="alt="alt="" title=""" title="alt="" title="""" title="alt="alt="" title=""" title="alt="" title=""""" title="alt="alt="alt="" title=""" title="alt="" title="""" title="alt="alt="" title=""" title="alt="" title=""""""

    Tipikus példa, hogy miért nem elég a pár száz nit maximális fényerő a gyakorlatban.

    A bal oldali felvételt önmagában, egy sötét szobában csodálva a user még ámuldozhat is, hogy "hű, de élethű!"...

    A másik mellett viszont ez éppen olyan, mint az épületet a szabadban egy meglehetősen erős barna, vagy szürke lencsés napszemüvegen keresztül nézné az ember.

    A másik pedig azt mutatja, milyen, amikor napszemüveg nélkül nézi ugyanazt az épületet a szabadban. :)

    Szerk.: A kép ebből a tesztből lett ollózva.

    [ Szerkesztve ]

    "Aquila non captat muscas."

Új hozzászólás Aktív témák