Egy dolgot már elért az AI: még többet vásárolunk

A Salesforce adatai szerint az AI-t jelenleg arra (is) használják, hogy még több terméket adjanak el a vevőknek. Ez sikerül is.

A Salesforce jelentése szerint az AI-alapú chatbotok segítettek a 2024-es ünnepi szezonban a vásárlóknak termékek megvételében és visszaküldésében is, és ennek is köszönhető, hogy az USA-ban az online eladások éves szinten majd 4 százalékkal emelkedtek.

A jelentés szerint a kereskedők a chatbotok felé nyitottak, és ezekkel, valamint célzott promóciókkal, termékajánlásokkal és hűségprogramokkal befolyásolják a vevőket, akik a felkapott termékekre és akciókra vadásznak.

November 1. és december 31. között 282 milliárd dollárnyi online eladást regisztráltak az USA-ban, még visszafogottabb akciók mellett is. Az AI-alapú chatbotok használata 42 százalékkal emelkedett.

A jelentés szerint az AI által befolyásolt eladások összege globálisan elérte a 229 milliárd dollárt. Ugyanakkor a visszaküldések aránya 28 százalékra emelkedett (20-ról), ami igencsak aggasztja a kereskedőket. A veszteségek minimalizálására és a vevők megtartására is bevetnék ezért az AI-t.

Az ünnepi szezonban a rendelések 79 százalékát mobilról adták le a jelentés szerint. Az AI mellett a kereskedők a TikTok és az Instagram segítségével igyekeztek forgalmat növelni, a forgalom 14 százaléka utóbbiakról érkezett.

Azóta történt

Előzmények