Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz F_Gergely #77 üzenetére
ha te tényleg olyan régen tanultál vezetni, mint ahogy mondod, akkor neked nem azt tanították, hogy hegyről lefelé pumpálva fékezünk, hanem azt, hogy abban a fokozatban motorfékkel jövünk le, amiben az autó kényelmesen fel tudna menni. a pumpálós fékezés egyébként is azt jelenti, hogy ha megcsúszott a kerék, akkor felengedjük a féket és ismét benyomjuk, kicsit finomabban.
tehát nem fékezünk folyamatosan, nem ég be a fék.
de, le lehet fullasztani az autókat, pláne úgy, hogy vészfékezel és nem nyomod ki a kuplungot. esetleg csúszik is az út. akkor az átlag sofőrnek kakukk van, elszáll a kormányszervó, a fékszervó, a vészfékasszisztens, meg a fene tudja még mi. ez a mezei sofőrnél minimum sok karosszérialakatos melót jelent 100 rugó önrésszel. úgyhogy vészfékezés szigorúan kinyomott kuplunggal, szigorúan teljes erőből benyomott fékkel és hagyjuk dolgozni az elektronikát.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz F_Gergely #75 üzenetére
amióta az autóban minden vackot áram vagy szervó hajt, és amióta olyan könnyű lefullasztani, azóta szőkéknek a motorféket tanítani kifejezetten káros.
a pumpálós fékkel pedig az a baj, hogyha nem hagyod az abs-t dolgozni, akkor nem fog megállni az autó. a "de én jobban fékezek, mint az abs" típusú dumákat csak olyanoktól fogadom el, akiknek legalább négy lábuk van és az autójukban is van kerekenként külön fékpedál. ellenkező esetben ez csak ócska hőzöngés.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz F_Gergely #73 üzenetére
még ha igaz is lenne, el kellene már végre fogadni a tényt, hogy ami rád esetleg igaz, az másokra nem.
teljesen biztos vagyok benne, hogy télen átlag falábú autósnak nagyobb veszély a csúszás, mint az abs által megnövelt fékút.egyébként nem igaz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz F_Gergely #70 üzenetére
nem írtam olyat, hogy kerékcsikorgás meg üvöltő motorhang.
"turbó dizelnek van nyomatéka..." elinduláskor pont nincs, de nem baj."Amit te mondasz nincsen összefüggésben": ne legyél egoista, nem mindent neked írtam és nem mindent rád értelmezve. fogadd el, hogy az utakon átlag sofőrök vannak többségben, nekik pedig sok minden másképp van.
"Télen meg előbb megállsz motorfékkel mint ABS-el.": klasszikus tévhit, hogy az abs-nek az a dolga, hogy hamarabb megálljon, mint a sima fék. nem, nem az a dolga, bár van olyan eset is, amikor abs-sel sokkal hamarabb megáll az autó, mint nélküle, de ezt a sofőrök 90%-a nem szokta tudni, mikor.
"viszont aki rutinos": mondom, ne legyél egoista. attól, hogy én ismerek egy embert, aki kiváló rossz példának, rólad nem állítottam semmit.
a többi mondanivalóhoz: igenis átlag autósnak átlagos autóhoz nem jó sem a motorfék, sem a pumpálós fékezés. majd ha még jut eszembe több dolog, megírom.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz F_Gergely #59 üzenetére
"Én még úgy tanultam, hogy stop táblánál állóra fékezzük az autót, üresbe tesszük, körülnézünk, és ha lehet menni akkor 1-es és indulás.": rosszul tanultad, a ledudálás jogos volt. Más kérdés, hogy régen több dolgot is úgy tanítottak, ami a mai autókon nemhogy helyes, de kifejezetten káros. időnként nem árt átgondolni dolgokat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz F_Gergely #59 üzenetére
Ugyan már! A Kreszben az is benne van, hogy a gyalogátkelőt fokozott figyelemmel, és csökkentett sebességgel kell megközelíteni, és persze hogy a gyalogosnak van ott elsőbbsége (azaz nem kényszeríthető haladási irányának vagy sebességének megváltoztatására). Ehhez képest az autósok aszerint közelítik meg a zebrát, hogy el tud-e még ugrani a gyalog.
A tej élet, erő, egészség.
-
#40553216
törölt tag
válasz F_Gergely #59 üzenetére
Én ritkán állok meg , de igazad van. Azon még sosem idegesítettem fel magam, mert más előttem betartotta a szabályokat. Korábban csak motorom volt, azzal településen mindig betartottam a szabályokat (sebességet is), azon kívül í sebességet szinte soha, bár agyament gyorsan sosem mentem. Falvakban akkor is 50-bnel mentem, ha tudtam, hogy a pár száz méterrel korábban megelőzött kamionos 70 alatt nem nagyon jön mögöttem. Még élek.
-
bigrock
addikt
válasz F_Gergely #43 üzenetére
Sajnos nem minden fekete vagy fehér... Rengeteget járok autóval, közben jár az agyam kb. 5 síkon egyszerre. Nagyon egyszerű véletlenül is belefutni +10-20 km-re túllépésbe, ha nem folyamatosan az útra figyelsz. Továbbá: hidd el, ugyanolyan veszélyes autós tartóban levő telefont nyomkodni, mintha a kezedben tartanád, mert nem a hívásfogadás a veszélyes (az csak egy gombnyomás a headset-en vagy a kihangosítón) hanem a hívásindítás. A fülhöz emelt telefonálást én is rühellem egyébként...
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen processzort vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Politika
- Évek óta ígért funkcióval egészíti ki a DirectX 12-t a Microsoft
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Asus ROG Strix X570-E Gaming
- G.SKILL Aegis 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz
- Új CAPTIVA Gamer Tervező Laptop 17" -50% Bivaly i5-13500H 6Mag 64GB/2TB RTX 4060 8GB FHD 144Hz
- Lenovo Ideapad 320 : I3-6006U /// 4GB DDR4 /// 128GB SSD /// Windows 10
- LENOVO ThinkCentre M710q Mini PC, I5-7500T CPU, 8GB DDR4, 256GB NVME SSD WIFI, Bluetooth, Win 11, 27
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest