A kamerák alatt minden megtörténik, de egyre kevesebbszer

Egy héttel ezelőtt kezdték meg éles működésüket a fix telepítésű közúti ellenőrzésre szolgáló járműsebesség-mérő egységek.

Tavaly tavaszra a rendőrség végzett a Komplex Közlekedési Ellenőrzési Pontok mozgatható kameráinak tesztelésével, a köznyelvben csak szupertraffipaxnak nevezett, hivatalosan VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat pedig fokozatosan váltotta le a régebbi eszközöket. A hadrendbe állított mobil kamerák szuperképességeiről mi is írtunk, illetve Jámbor István rendőrségi főtanácsos segítségével videón is bemutattuk, hogy működnek ezek az eszközök. A felvételek készítése óta, az élesüzem kezdetére az ARH Zrt. a rendőrség tájékoztatása szerint a felmerült problémákat orvosolta.

A fix telepítésű, oszlopos kamerák integrálása a Komplex Közlekedési Ellenőrzési Pontok rendszerébe idén április ötödikén történt meg, előtte csak forgalomszámlálást végzett velük a rendőrség, illetve a tesztelési munkálatok folytak. Egy hét telt el azóta, a hatóság pedig több videót is közzétett a tapasztalatokról. Ha nem a napokban néztük volna meg a kínai közlekedési morált bemutató videót, akkor még jobban elképedtünk volna, de a magyar rendőrség által feltöltött képsorok láttán még így is tátva maradt a szánk.

A másik anyagot közben a hatóság nyilvánosról néhány órával publikálása után privátra állította át, így jelenleg csak a fenti, kettes számú összefoglalót mutathatjuk be. A mai, Vásárosnaményban tartott sajtótájékoztatón az ORFK elárulta, hogy a vártnál kevesebb szabálytalanságot rögzítettek a fix kamerák, melyek látóterébe telepítésük időpontjához képest egyre nagyobb arányban kerül szabálykövető autós, azaz a "közúti intelligens kamerarendszernek az eddigi tapasztalatok szerint van visszatartó ereje".

Azóta történt

Előzmények