Új hozzászólás Aktív témák
-
spirit007
senior tag
Re: -1,2,3
Pontosan így van, jól látjátok.
Mert a jognak így egyszerűbb, mellesleg ebből is nyilvánvaló, hogy valójában a kutyát nem érdekli a közlekedésbiztonság.
A járulékosan befolyó bírságokat majd dérrel-durral elnyeli a naaaagy sötéééét feneketlen kút...
... bár egyesek majd megesküsznek, hogy Szőrmóksegg vitte el az egészet - akinek a bal karja helyén egy zeller van egyik lába helyén pedig Tom Cruise. -
válasz spirit007 #139 üzenetére
Ráfutásos baleset. A szükséges követési távolságot nem sikerül megtartania a hátul haladónak.
Ha pont kamera alatt történik a koccanás, akkor az elöl haladónak is ki lehet osztani a büntető cédulát, a közúti forgalom veszélyeztetése okán. (De ez nem mentség a mögötte haladó számára.)Mielőtt elkezdődik a beszélgetés, hogy a hátul haladó nem volt hibás, elmondom. A büntetések, kárrendezés és a kapcsolódó pereskedések elkerülése okán, mindig a hátsó jármű vezetője a hibás.
Ez alól egyetlen kivétel van. Ha videóval bizonyítható, hogy az elöl haladó, az ütközés pillanataiban keveredett eléd, a sávba és satuféket nyomott. Ez esetben még nem játszik a követési távolság.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
spirit007
senior tag
"A kamerák alatt minden megtörténik...."
Ez így van!
Tegnap kis híján koccantam sávváltás közben (25 év/7-800K Km baleset mentes vezetés), mert Gyöngyösön Mr F.F. halálos rémületében -a VÉDA kamerák látványától- satu féket nyomott előttem 50 -ről 20- ra.
Költői kérdés:
Az ilyen oktalan és indokolatlan (józan ész szerint szabálytalan) közlekedéssel okozott baleseteket vajon hogyan kezeli az nagyságos rencccer??? -
FF23
senior tag
válasz #40553216 #136 üzenetére
Jaja, a DTM meg retro. Tisztelgés a koppánydobos ezeröcsi előtt.
Mindkét hajtásnak van előnye és hátránya. A normál közlekedés 99%-ában nincs jelentősége, hogy hol hajt. Az elsőkerekesek felé billent a mérleg, mert olcsóbb előállítani: nincs kardán és hátsó híd. Ebből adódóan praktikusabb is a nagyobb hely miatt.
A WTCC-ben meg pont azért nincs hátsókerekes, mert azok ma már csak a prémium márkáknál maradtak meg és a DTM-ben mennek.
[ Szerkesztve ]
RT-AX58U v1
-
válasz #40553216 #136 üzenetére
Azért tűntek el a hátsó kerekesek, mert akik utóbbiakat vezették, lovagias alapon inkább tökön szúrták magukat, és első kerék hajtásra tértek át, csak hogy izgalmasabb legyen a verseny. Ahogy a World Endurance résztvevői is tizenpár évig csak röhögtek az Audin és a Peugeot-on a béna traktoraik miatt. Mert azok nem valók versenypályára.
Miért hordasz össze ilyen bolondságokat?
Hol írtam olyat, hogy az első kerékhajtás rosszabb a hátsónál?
Egyszerűen más vezetési stílust igényel. Ennyi.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#40553216
törölt tag
válasz Hieronymus #135 üzenetére
„Első kerékhajtás esetében nem lehet játszani a fékkel vagy a gázzal a kanyarban.”
Nyilván a WTCC-ben is sokat szerencsétlenkednek és szenvednek az első kerék hajtása miatti hátrányokkal. Azért tűntek el a hátsó kerekesek, mert akik utóbbiakat vezették, lovagias alapon inkább tökön szúrták magukat, és első kerék hajtásra tértek át, csak hogy izgalmasabb legyen a verseny. Ahogy a World Endurance résztvevői is tizenpár évig csak röhögtek az Audin és a Peugeot-on a béna traktoraik miatt. Mert azok nem valók versenypályára.„optimális sodródás”
Legeslegeslegoptimálisabb (szép szó, mi? ) sodródás az, amelyik annyira nem látszik és érződik, hogy nincs is. -
"Mert sodródik az autó, ezt mondta az oktatóm és amúgy tényleg lehetett is érezni az autón. Nekem úgy oktatták, hogy mindig kettesben forduljak..."
Az a dolga a szerencsétlen autónak, hogy sodródjon.
Első kerékhajtás esetében nem lehet játszani a fékkel vagy a gázzal a kanyarban. Ha lassú vagy, nincs rá szükség. Ha gyors, akkor elszáll az autó.
Hátsókerék hajtás esetében a nyomatékban gazdag motor mellett gyakorlat is szükséges az optimális sodródás fenntartásához.A vezetők többségének fogalma sincs az ideális kanyarodási ívekről. A kanyar közepén szokták nyomni a féket előttem, miközben követik a kanyar ívét.
A mindig kettesben fordulás, nagyon leegyszerűsített megközelítése a problémának.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
tomcat78
őstag
Részemről ez már ott el van baszva,hogy az audi csak egy normális autót csinált....az az S8,az meg nem 2 lityi és nem diesel
De viccet félre téve:van a dieselnek előnye is."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Ha én diszlexiás vagyok,akkor te valószínüleg analfabéta...Bár ennek ellentmond a betük ismerete.Így csupán értelmezési problémák állhatnak fent.Állításod szerint valószínüleg a részemről is.Ellenben nem hülyéztem le senkit a mondandója miatt,illetve a hozzászólását sem tituláltam hasonlónak.Az emberi idiotizmusnak a mindenki felett állok szintjét viszont rosszúl tolerálom....Legyen szó egy x6-os sofőrről,vagy bárki másról,aki mindenben jobbnak gondolja magát.Én sem vagyok hiba nélküli,még vezetés közben sem.Viszont nem vagyok pszichiátriai eset,hogy mindenkinél,mindent jobban tudjak szindrómám legyen.................
Akkor csak csupán arra reagálok,amit írtál:az autóversenyzők sem fékeznek a kanyar csúcspontjáig....Gondolom a rosszul írt sumaher arra akart utalni.
Béke veled!"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Danex
addikt
válasz tomcat78 #123 üzenetére
én ezt pontosan tudom, de kimondottan örültem ennek annyiban, hogy ha 60 pacis gyenge fos benzinessel megtanultam vezetni, akkor más kocsiban lényegesen könnyebb lesz a vezetés.
Van ismerős, ő f*sza 4 éves 2L-es dízel audival tanult ami kuplunggal felmegy az emelkedőn, itthon meg várta a 60 lovas benzines 1.4-es és elindulni nem tudott...azóta a kedve is elment a vezetéstől
-
bambano
titán
válasz tomcat78 #128 üzenetére
annyira szeretném, ha egyszer végre azt értenék a mondandómból, amit leírtam, nem pedig azt, amit a diszlexiájuk enged... és utána a válasz is ahhoz tartozna, nem pedig valami légből kapott hülyeséghez...
Azt, hogy te konkrétan hogy vezetsz, nyilván nem tudom, ilyen állítás nem is hangzott el. Olyan állítás hangzott el, hogy mit tanítanak átlag sofőrnek, plusz az, hogy autóversenyzők hogyan fékeznek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tomcat78
őstag
Minden bizonnyal igazad van....!Ennek ellenére én nem így tanultam,nem így vizsgáztam,és nem mellesleg nem is így vezetek.De ha megint a kinyomócsapággyal jössz,ketté harapom a billentyűzetet....pedig kár lenne érte
[ Szerkesztve ]
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Nem ezt írtam....nem fékezek,csak,ha kell.És természetesen,akkor ezek szerint valószínűleg ezt is jobban tudod,mint én.Bár ebben vannak kétségeim,de ebbe ne menjünk bele.Simán vissza váltogatok 3-ig,esetleg 2esbe aztán befordulok,majd tartott gázon,illetve gyorsítva ki a kanyarból.A helyi sumaherek sem fékeznek csúcspontig,mert baromság lenne...Persze,abban igazad lehet,hogy ezt tanítják.Gondolom azt is tanították hogyan fogd a kormányt,stb....az autósok javarésze addig vezet a nagykönyv szerint,amíg le nem vizsgázik.Viszont arra az apróságra felhívnám szíves figyelmed,hogy vezetni kb senkit nem tanítanak meg!Az a rutinnal jön,ha jön.Ezzel nem arra gondolok,hogy ne legyen vizsga!De az ember gyereke,ha 25 óra alatt kell megtanuljon mindent erről,akkor régen rossz.Alapnak persze jó,de kb ennyi.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
titán
válasz tomcat78 #122 üzenetére
Nem hulyeseg, ez teny. A vizsgalapon szerepel es ha behuzkodja szepen hibapontnak a vizsgabiztos az osszeset, akkor hamar bukni fog a tanulo.
A jarmu kimeletes vezetese is beletartozik a kovetelmenyek koze es a kinyomott kuplunggal valo varakozas nem tekintheto annak.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz tomcat78 #125 üzenetére
nem, természetesen nem ezt szerettem volna írni. egyszeri átlag autósról van szó, akinek lövése sincs, mi az a kanyar csúcspontja. tehát egyszeri átlag autós kanyar előtt fékez, kanyarban gyorsít.
így tanították akkor, amikor én jártam kreszre (1987-ben).helyi sumaherek fékeznek csúcspontig.
szerk: belemenni a másikba akkor is marhaság, ha neked van igazad. szerintem sokkal kevesebb fáradtság elengedni a tahót és nyomni egy kövér dudát, mint karosszérialakatoshoz hordani a szekeret meg biztosítóval vitatkozni, stb. stb.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tomcat78
őstag
Kanyar csúcspontja után,enyhe gyorsítással....gondolom természetesen ezt szeretted volna írni.Ebbe természetesen bele tartozik az is,pl ha a gyökér behajt a körforgalomba,úgy,hogy már benne vagyok,tehát elsőbbségem van....amivel élek is,mivel miért lassítanék?Aranyszabály:elsőbbsége annak,van akinek megadják....viszont nem nekem fáj egy törött x6-ös ilyen túláradó magabiztosságnál...Mondván:"azt hittem ez a tragacs lassabban kanyarodik...." És ezzel a rendőrnél védekezett,aki kijött. Ez megtörtént,neki nem tudom mennyi kára lett,de le is szarom.Nekem fizetett a biztosító,és itthon ki lett kalapálva az amúgy huszonsokkkk éves "tragacsom"
Annyit hozzá fűznék,hogy következetesen,mindig használok indexet."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
bambano
titán
válasz tomcat78 #111 üzenetére
azért ebben van igazság.
(#113) tomcat78 "A menet dinamikája,ha megkívánja(pl,ha az elötted lévő fél,hogy 12-15 km/h fölött leesik az útrol)igenis tanácsos visszaváltani." helytelen álláspont. Ezt régen úgy tanították, hogy a kanyar előtt lefékezünk és a kanyarban már enyhe gyorsítással haladunk.
Nyilván fenti nem igaz, ha hirtelen forgalmi akadályok merülnek fel, szőrmekalapos skodás vagy ilyesmi. De ezt korában sem állítottam.
többi hsz-hez: a lámpától elindulás meg az esetek 99%-ában úgyis csak álom marad, itt Debrecenben mindig van legalább egy az előtted állók közül, aki nem tud se elindulni, se közlekedni. Kedvenceim azok a kereszteződések, ahol két sávban lehetne egyenesen menni, de a külsőben nem állnak. Akkor komplett kocsisor előzés van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tomcat78
őstag
Annál a motorom is erősebb.... Az autó nem 60 pacinál kezdődik....bár a benya jópont,a diesel maradjon a haszongépjármű kategóriába Ez természetesen csupán az én véleményem,mielőtt valamelyik diesel párti kolléga felháborodik....
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Persze,igazad van....De innentől az utcára sem megyek ki sisak nélkül pl,mert a fejemre esik egy cserép,és ott döglök meg....Mennyi esélye van?Mindenki döntse el.De nem szar duma,abból élek,hogy lepukkant házak tetőit,homlokzatait teszem rendbe,veszélytelenítem....stb.Ilyen szemszögből megközelítve ok,csak kb annyira elenyésző,mint az hogy ezzel baszom agyon a kinyomó csapágyat....
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #117 üzenetére
Azt max a kávétól kapok egyszer
Idegesíteni azért szokott ettől függetlenül sajna...A műszaki hiba pl nem,volt már rá példa,simán megkérdeztem,kell e segítség...Ha valaki megfullasztja a kocsit,az más
Gyalogos átszaladni?Zebrán elviekben mindig elsőbbsége van.De ettől függetlenül teszek rá,hogy épp indul a villamosa....legyen TB-je.Sárgánál kuplung fölenged....zöldre már indulok jó esetben."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Ja,és úgy mellesleg,első kerekes autónál is lehet korrigálni kanyarban,ha megúszik az autó hátulja...
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Danex
addikt
válasz Hieronymus #108 üzenetére
Mert sodródik az autó, ezt mondta az oktatóm és amúgy tényleg lehetett is érezni az autón. Nekem úgy oktatták, hogy mindig kettesben forduljak...
(#112) tomcat78
Valószínűleg azért veszélyes, mert teszem azt lecsúszik a lábad a kuplungról (hihetetlen de lehetséges ) akkor megugrik az autó és vagy bent vagy a kereszteződésben, vagy az előtted lévő seggében. Másik, ha neked mennek akkor nagyobb a kár, mert jó eséllyel lecsúszik a lábad a kuplungről ami miatt "beáll" az autó
Nem feltétlen értek ezekkel együtt, de valószínű ezek az indokok ami miatt létrejöttek.
[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
Rossz válasz....bár csak részben.A menet dinamikája,ha megkívánja(pl,ha az elötted lévő fél,hogy 12-15 km/h fölött leesik az útrol)igenis tanácsos visszaváltani...ergo terhelést váltani.Pont az autó kezelhetősége miatt.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
A sebességben való várakozás piros lámpánál mitől is veszélyes???Pl egy 20 mp-s pirosnál miért is kéne kivennem sebességből az autót?
Én simán levizsgáztam úgy,hogy egy lámpa nem volt,ahol üresbe tettem volna a kocsit...."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #105 üzenetére
Nem jól érted,megvágták kinyomott kuplungal való kanyarodásért.
Igen,tudom,hogy nem akkor kell sebességet keresni...pont ezért idegesítő,mikor beleszaladsz hasonló delikvensekbe."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Nem tökéletes a válsz.
A jármű hátulját ki lehet tenni a kanyarban, addig ameddig a járműre ható erővektorok eredőjével szembe kerül a jármű. Profi versenyzőknek ez nem probléma. Tanulták a technikát és begyakorolták.
Az autók egy jelentős része már első kerék hajtású. Ha ezeknél sikerül kitenni a kocsi hátulját, nem túl jó előjel..De ez még nem válasz a kinyomott kuplung veszélyére.
Az átlag vezetőknek legjobb megoldás, ha kanyarban nem fékeznek és nyomják a gázt. Ez adja a legnagyobb biztonságot. Ez esetben vagy üresben vagy kinyomott kuplunggal érdemes haladni a kanyarban.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #108 üzenetére
kanyarban egyébként sem jó terhelésváltást csinálni, jobb, ha a hátsó tengelyt terheled.
ezért kanyarban a nagyon enyhe gyorsítás az optimális.hogy a lámpánál sebességben, kinyomott kuplunggal állás mitől bukási indok vizsgán, azt nem tudom. de mivel vizsgán simán megbuktatnak olyanért is, amit minden józan ember ugyanúgy csinálna, így túlzottan nem csodálkozom.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
arnyekxxx
veterán
"Nem mellesleg vizsgán meg is vágták érte"
mármint jól értem, vizsgán megvágták mert piroslámpánál üresbe kapcsolt?
én 25 éve szereztem a jogsit az asszony 5 éve de ilyen baromságot egyikőnk se hallott.
Én agyfaszt kapok,ha valaki akkor kezd el sebesség után kotorászni,mikor megindul a sor.
Mert nem is akkor kell. Azért van a lámpán középen az a sárga fény a pirossal egyidőben, hogy akkor kell felkészülni az indulásra.
-
"..az egyéb tényezők miatt 200-nál kuplungcsere,"
Nyilván az egyéb tényezők is a gyakori kuplung használatra vezethetők vissza. Van ahol/amikor elkerülhetetlen, de nem érdemes feleslegesen kínozni.
Bár ez a beszélgetés, a modern autók esetében okafogyottá válik. Álló helyzetben teljesen lekapcsolja a motort, az elektronika. Általában a kuplung vagy gázpedál lenyomására indul újra motor. Ezen járművek esetében sebességben sem lehet tartani a váltót mert nem indul újra a motor, biztonsági meggondolásokból.Eddig a legjobb megoldása, amivel találkoztam a Volvónak volt. Az ötsebességes automata váltó mellett fel sem tűnt a leálló motor. A Fiat megoldása jó. A Fordé kicsit idegreszelő. Ha egy kicsit is hamarabb nyomom a gázt, mint ahogyan beindul a motor, újra kell kezdeni az indulási procedúrát. (A mögöttem állók meg várakoznak.)
A zöld jelzés alatt sokkal több jármű haladhatna át, ha a zöld jelzésre kezdenék el a jármű indításához szükséges teendőket. Helyette sokan megvárják, hogy az előtte lévő jármű megmozduljon.
Rosszabb esetben telefonos segítség is kér néhány vezető. Felhívják a rendőrséget, hogy adjanak ki országos körözést a sebességváltó ellen vagy az ellen, aki trükkösen kilopta a kocsiból a tilos jelzés alatt.
A kemény mag ezt még azzal is fokozza, hogy nem hajlandó áthaladni a kereszteződésen, megkezdett zöld jelzés alatt. Addig lassít, hogy pirosat kapjon, mire beér a kereszteződésbe. Azt, hogy rajta kívül, még három jármű is beleférne a zöldbe, nem hatja meg.mod:
"a ladában sem volt szinkronizálva az első."
Csak akkor, ha már tönkre ment.
A Porsche szereti szinkron nélkül hagyni az első fokozatot. Ez emlékezteti a férfiasságára, a jármű vezetőjét.[ Szerkesztve ]
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
whbear
senior tag
-
-
bambano
titán
néhány ok, hogy miért ne vedd ki:
1. a régebbi autók első sebessége nem szinkronizált. tehát ez az 1 másodperc alatt berántjuk elsőbe történet gyakran nem jön össze. téves általánosítástól kíméljetek.
2. elfogadom az állítást, hogy csökkenti a kinyomócsapágy élettartamát. így egy olyan kuplung, ami kíméletes, optimális használat mellett elment volna 800 ezer kilométert, csak 600-at fog. miközben az egyéb tényezők miatt 200-nál kuplungcsere, 400-nál ismét kuplung + kettőstömegű csere.
3. én még csak kétszer ültem olyan autóban, aminek a kuplungjától lerohadt volna a lábam, de sajnos túl rövid időre kaptam kézbe.szerk: még annyit, hogy az, hogy miért buktatnak meg vizsgán, a tapasztalataim alapján nulla relevanciájú. asszonyt azért buktatták meg, mert nem gázolta el a gyalogost.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tomcat78
őstag
Jól vezetni és közlekedni is sokféleképpen lehet valószínüleg.Ezek csak apró eltérések...Én használom a kuplungot,motorféket,keveset fékezek...Nem veszem ki az autót sebességből,vagy csak ritkán,több percnyi várakozáshoz..Kéziféket meg elvétve,csak,ha indokoltnak érzem.De ezektől nem érzem azt,hogy rosszabbul vezetnék,mint más az utakon.Hogy kicsit kapcsolódjak is a témához,szabályosan így is meg úgy is lehet közlekedni...A többi meg szokás kérdése mindenkinél.
Ja...a kinyomócsapágy meg nem érdekel...kopó alkatrész"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
titán
Butasagot tanitottak akkor. Miert ne vegyem ki? Allo helyben varakozva miert kopjon a kinyomocsapagy es rohadjon le a labam? Teljesen felesleges. Kivenni uresbe, ha gurulna az auto kezifek behuz, vezeto pihen. En szoktam uresben is guritani ha ugy van, ki kell hasznalni a lenduletet. Ha sebessegben gurulsz a motorfek felemeszti a lenduletet, kuplungot kinyomva sebessegben gurulni meg had ne mondjam micsoda.
[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
Ja,és nekem pl azt tanították,hogy forgalomban közlekedve,az autót soha nem vesszük ki sebességből...lámpánál sem.
Ha valakinek nem bírja a lába,vegyen autómata váltós kocsit.Vagy ne vezessen....Ez persze privát vélemény,természetesen biztosan akadnak kivételek."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Én tudom,te tudod,meg aki vezet mindenki tudja...ennek ellenére kb 5 éve vizsgázott,és az oktató így tanította....Szó szerint:kinyomott kuplung,fék készenlét...Nem mellesleg vizsgán meg is vágták érte.
De ettől függetlenül is akadnak olyan dolgok,amik a napi rutinban elvesznek a tanultakhoz képest.Akár van értelme,akár nincs.
Arról meg nem beszélve,hogy sztem szinte mindenki,aki régebben vizsgázott,simán megbukna egy kresz vizsgán,ha újra kéne csinálni.Persze ez nem mentség egy szabálysértés esetén..."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Ismerek olyat,akit úgy tanítottak tanfolyamon vezetni,hogy kanyarodni kinyomot kuplungal kell...
Amúgy a lámpánál üresbe tenni....hát..Én agyfaszt kapok,ha valaki akkor kezd el sebesség után kotorászni,mikor megindul a sor.Bár kicsit több odafigyeléssel biztosan lehetne ezt is kicsit jobban csinálni...."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
titán
-
Danex
addikt
Tavaly nyáron lett meg a forgalmim így friss az oktatás, STOP-nál, nem kell üresbe tenni, de a kerekeknek állnia kell (oktató mondta, álljak meg, számoljak el tízig, ezalatt nézzek szépen körbe majd induljak, ebbe nem köthet bele a vizsgáztató, gyakorlatban 2-3s amit tartok)
Vizsgalapon pontlevonás, ha nem üresben állsz a lámpánál! (én kinyomott kuplungot használtam, így több időm volt a szép egyenletes elindulásra)
Szóval szép és jó amít leírsz, de különbözik az amit oktatnak és az is amit logikusabbnak vél az ember.
-
3psilon
aktív tag
válasz instantwater #87 üzenetére
Ha te szállítanád, szigorúan csak proprietary technológiát tennél bele, hogy minden módosítást csak te csinálhass meg. Az, hogy 10 évvel le van maradva, senkit nem érdekel...
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
Vincent_
aktív tag
Az arroganciád eddig sem volt kétséges... Remélem, lesz valaha egy olyan rokonod/barátod, akit egy hozzád hasonló idióta fog olyan helyzetbe hozni, amiket te kívánsz itt egyeseknek. Látszik, hogy nem közlekedsz gyalogosként/kerékpáron/tömegközlekedésen, hanem a te kis saját tökéletes világodból osztod az észt. Meg is keresem a "user HSZ-einek tiltása" funkciót, ha már így előfizettem a prémium előfizura.
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
bambano
titán
"Latnak azok eleg messze": én nem vitatom, hogy a kamerák akár láthatnának elég messze is, de több kamerát is tudok, ami úgy van felszerelve, hogy elkanyarodik az út.
ott hiába lát a kamera messzire, a 'messzire'-nél már szántás van, az meg magánterület, mehet rajta a traktor 160-nal is akár.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Sok helyütt simán a párhuzamos közlekedés szabályai használhatóak, tehát nem kell méterenként kihúzódni.
Engem mondjuk sokkal jobban zavar, hogy 3 vagy több sávos úton a belső sávokat teherautó nem használhatná, aztán ehhez képest... Ezek egyébként egy autóba szerelt kamerával pillanatok alatt büntethetőek lennének.A Hu-go kapujaiban és a Védában sok modul közös, pl. rendszámfelismerő, járműkategória-azonosító. Ha valaha is komolyan gondolják a baleset-megelőzést, és nem csak a haverok kifizetéséről szól majd a dolog, akkor az autópálya-matricát ellenőrző kamerákkal együtt átlagsebesség mérésére tudják bekötni az útdíjas kapukat. Mert ugye nem az a veszélyes, ha amúgy 130-as tempónál épp a kamera alatt 140-nel megelőzöl egy előtted 125-tel pöfögőt, hanem az, ha valaki folyamatosan 130 felett megy.
A Véda kamerák még ahhoz is túl kevesen vannak, hogy a kamionok közötti követési távolságot betartassák. Egy ideje ugyanis kifejezetten tilos az üzemanyag-spóroló konvojozás. Nem elég, ha az őket előző személyautó be tud férni közéjük (ezt sem tartották be), hanem annyi helyet kell hagyniuk, hogy akár egy velük egyező méretű szerelvény is beférjen.
A tej élet, erő, egészség.
-
titán
A jobbra tartasi kotelezettseget szerintem nem fogja tudni ellenorzini, mivel ehhez kulon nezni kellene a kamerak altal latott teruleteket valakiknek. A kamerak meghatarozott dolgokat figyelnek es ha ezekben szabalyserteseket eszlelnek, akkor kuldik az anyagot a kozpontba. Latnak azok eleg messze, nezd meg a masodik videot. Amugy ezek a kamerak nem arra szolgalnak, mint a lezer, hogy mar 1km-rol bemernek, aztan meg kovetheti le az autot, mire felvetelt is tud kesziteni. A kamera nehany szaz meternel tavolabbrol ugysem tud megfelelo kepet kesziteni az autorol, amin latszik a rendszam.
-
-
gerii
addikt
2x2 sávon, ha a külső sáv járhatatlanul szar, akkor vajon kötelező jobbratartás megszegésért megb@sz ez a gané vagy sem?
Ami még érdekelne, hogy amint a videókon is látszik, eléggé lefelé néznek a kamerák, ergo a belátásuk elég rövid. Van külön távollátó detektor is ami sebességet mér, és majd a kamera vesz le, vagy hogy?Aki használ Waze-et az gondolom találkozott már olyan fix trafit mutató POI-val ami már rég ott lévő hasonló kialakítású 1-2 kamerás útdíjellenőrző cucc műholdas antennával. Ezeket tudtommal hibásan vélik trafinak.
[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
Olvasgatom itt a vezetés-technikai hozzászólásokat....és sirdogálok kicsit
Motorfék rossz....igaz pl télen,hátsó kerekes autónál,mert kurva hamar megnézed honnan jöttél.
Dieselről nem tudok nyilatkozni....nem volt és a büdös életben nem is lesz.
Viszont nagy köbcentis,tehát nyomatékos benzin motoros autóknál(nem,az 1.6 nem az) kifejezetten hatékony tud lenni...pl körforgalom elött csak akkor használok féket,ha van bent valaki...Vagy valaki lassan kanyarodik elöttem.Nagyobb lendület marad az autóban,kevesebb gázzal is lehet korrigálni,ha nem kell fékezni.Ergo dinamikusabb és nem mellesleg takarékosabb a közlekedés.
Pumpálós fékezés....érdekes téma,de javarészt hivatásos sofőrök használták illetve a régi motorosok lehet használják ma is kamionok,buszok és társaik esetében.Főleg télen,amolyan útellenörzés jelleggel.Értsd,kb meddig nem csúszik az adott jármű.
Szerpentinről fékkel lejönni???Nemáááá......"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
F_Gergely
őstag
Lefele, hegyrol lefele ha hosszu az ut motorfek de szakaszosan fekezunk en erre erttem. Tehat nem folyamatosan nyomod a feket (mindegy hogy eroteljesen vagy csak eppen hozzaersz) hanem szakaszosan hogy visszatudjon hulni.
Lefullasztasnal szerintem felre ertettel, alap hogy veszfekezesnel/hirtelen fekezesnel kuplungra lepunk pont azert hogy ne fulladjon le. En az elindulasnal irtam hogy szerintem az uj autokat nehezebb befullasztani mert az elektronika korrigal egybol. Dizelnel meg mindegy mert azt alapbol nehez (nem.lehetetlen) lefullasztani. -
bambano
titán
válasz F_Gergely #77 üzenetére
ha te tényleg olyan régen tanultál vezetni, mint ahogy mondod, akkor neked nem azt tanították, hogy hegyről lefelé pumpálva fékezünk, hanem azt, hogy abban a fokozatban motorfékkel jövünk le, amiben az autó kényelmesen fel tudna menni. a pumpálós fékezés egyébként is azt jelenti, hogy ha megcsúszott a kerék, akkor felengedjük a féket és ismét benyomjuk, kicsit finomabban.
tehát nem fékezünk folyamatosan, nem ég be a fék.
de, le lehet fullasztani az autókat, pláne úgy, hogy vészfékezel és nem nyomod ki a kuplungot. esetleg csúszik is az út. akkor az átlag sofőrnek kakukk van, elszáll a kormányszervó, a fékszervó, a vészfékasszisztens, meg a fene tudja még mi. ez a mezei sofőrnél minimum sok karosszérialakatos melót jelent 100 rugó önrésszel. úgyhogy vészfékezés szigorúan kinyomott kuplunggal, szigorúan teljes erőből benyomott fékkel és hagyjuk dolgozni az elektronikát.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
F_Gergely
őstag
Pumpalos fekezest nyaron pl hegyrol lefele irtam mondjuk egy szerpentinen jossz... egyszeruen beeg a feked ha folyamatosan fekezel es nem szakaszosan.
A fulladasra pont forditva latom mar a benzines verdat is nehez lefullasztani, mert az elektronika egybol korrigal ha fulladna az auto tobb gazt ad. Pont haver autojanal probaltam beraktam 5.be es gazadas nelkul leleptem a kuplungrol. Siman elindult dadogas es minden kuplungos csusztatas nelkul. 1.4 benzin. De befejeztem, peace -
bambano
titán
válasz F_Gergely #75 üzenetére
amióta az autóban minden vackot áram vagy szervó hajt, és amióta olyan könnyű lefullasztani, azóta szőkéknek a motorféket tanítani kifejezetten káros.
a pumpálós fékkel pedig az a baj, hogyha nem hagyod az abs-t dolgozni, akkor nem fog megállni az autó. a "de én jobban fékezek, mint az abs" típusú dumákat csak olyanoktól fogadom el, akiknek legalább négy lábuk van és az autójukban is van kerekenként külön fékpedál. ellenkező esetben ez csak ócska hőzöngés.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
bambano
titán
válasz F_Gergely #73 üzenetére
még ha igaz is lenne, el kellene már végre fogadni a tényt, hogy ami rád esetleg igaz, az másokra nem.
teljesen biztos vagyok benne, hogy télen átlag falábú autósnak nagyobb veszély a csúszás, mint az abs által megnövelt fékút.egyébként nem igaz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz F_Gergely #70 üzenetére
nem írtam olyat, hogy kerékcsikorgás meg üvöltő motorhang.
"turbó dizelnek van nyomatéka..." elinduláskor pont nincs, de nem baj."Amit te mondasz nincsen összefüggésben": ne legyél egoista, nem mindent neked írtam és nem mindent rád értelmezve. fogadd el, hogy az utakon átlag sofőrök vannak többségben, nekik pedig sok minden másképp van.
"Télen meg előbb megállsz motorfékkel mint ABS-el.": klasszikus tévhit, hogy az abs-nek az a dolga, hogy hamarabb megálljon, mint a sima fék. nem, nem az a dolga, bár van olyan eset is, amikor abs-sel sokkal hamarabb megáll az autó, mint nélküle, de ezt a sofőrök 90%-a nem szokta tudni, mikor.
"viszont aki rutinos": mondom, ne legyél egoista. attól, hogy én ismerek egy embert, aki kiváló rossz példának, rólad nem állítottam semmit.
a többi mondanivalóhoz: igenis átlag autósnak átlagos autóhoz nem jó sem a motorfék, sem a pumpálós fékezés. majd ha még jut eszembe több dolog, megírom.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
F_Gergely
őstag
Nem ismerlek, nem tudom milyen autód van, de kerékcsikorgás, és üvöltő motorhang nélkül előbb elindulok mint az autósok 99%-a, turbó dizelnek van nyomatéka...
Amit te mondasz nincsen összefüggésben, ez az egyik fele, olyan baromságot mondani hogy motorfék, és pumpálós fék használata nem jó ne irj.
Majd ha jössz le hegyről hiába van neked léghűtéses trácsád úgy befog égni mint a huzat... Télen meg előbb megállsz motorfékkel mint ABS-el.Sose szöszmötölök a váltóval, tudom melyik fokozat hol van, és duplakuplungolással is gyorsabban váltok mint egy normál vezető. Tehát továbbra sem értem, miért ne álljon meg az ember a stoptáblánál, dudálgatni meg lehet, csak felesleges. általában akik ilyenek pont azok nem mennek vagy hintáztatják az autót a forgalomban.
Lámpánál kiveszem üresbe mert nem gyilkolom a kuplungot, viszont aki rutinos az tudja hogy minden kereszteződésnél van egy vagy több lámpa amit ha figyel tudja mikor fog váltani a lámpa. Szóval eddig hülyeség az amit te írsz és nincsen összefüggés.
-
bambano
titán
"Nem értem mit tanult rosszul. Mondjuk üresbe nem kell tenni": tehát mégiscsak érted
amit régen tanítottak, de mára okafogyott vagy ellenjavallt lett, az például a motorfék és a pumpálós fékezés használata.
szerintem amikor egy 130 másodperces ciklusidejű lámpánál a te sávodra jutó 10 másodpercből "pár" másodpercig szöszmötöl a váltóval vagy valamivel, az nem csak dudálást érdemel, hanem azt is, hogy betolják a kereszteződésbe, hogy tanulja meg végre, amikor a lámpa pirossárgára vált, akkor már be van készítve a fokozat és erősen rágyúrunk az indulásra, hogy amikor zöldre vált, akkor késedelem nélkül egyszerre elindulhasson a kocsisor. különben nem jut át megfelelő mennyiségű jármű.
nekem is van olyan ismerősöm, aki minden lámpánál üresbe teszi a váltót, majd amikor zöldre vált a lámpa, akkor kezdi keresgélni a fokozatokat, és nemritkán akkor sikerül elindulnia, mikor már sárgul. és utána nagyon csodálkozik, hogy dudálnak, meg a leglehetetlenebb helyeken is megelőzik. ezt *minden* lámpánál előadja.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Nem értem mit tanult rosszul. Mondjuk üresbe nem kell tenni, de meg kell állni, utána meg úgyis 1-esben indulsz. Ha valaki a pár mp miatt jogosnak érzi kitámasztani a dudát mögöttem, az szimplán "komoly belső gondokkal küzd".
Ahol élek, ott akkor se dudálnak, ha bealszol a zöld jelzésnél. Lehet így is...[ Szerkesztve ]
I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯
-
Zolee11
senior tag
Lehet vitázni, hogy mennyi haszna van vagy mennyi nincs, a példából látható, hogy a magyar közlekedési morál a béka s*gge alatti. Ki van táblázva, közlekedési ellenőrzés, 30 kamera van azon az oszlopon, de csak átmegy a piroson, mert úgy, de úgy siet, hogy neki a tömegbaleset sem akadály.
Akkor miről beszélünk?
Tisztában vagyok azzal is, hogy mindenkire egyforma szabályok vonatkoznak, mikor nem mindenkinek egyformák a képességei, és az autója "képességei". Mint ahogy nem tud mindenki zongorázni, énekelni, verset írni, nagyobb távokat lefutni, és sorolhatnám napestig, úgy nem tud mindenki vezetni sem, de a jogosítványt nem ez alapján osztják. Ezt tetézi annak a képességnek a hiánya is, hogy nem képes felismerni saját és autója korlátait. Ebből következik, hogy tolja neki, aki tötymörög az egy lúzer, béna balga, és jól le kell tolni, nem is érti miért adnak az ilyennek jogosítványt, vagy miért nem veszik már el... tegyük hozzá, hogy azért néhány öregnek már nem szabadna jogosítvány érvényességet hosszabbítani, mert ön és közveszélyesek.
Tehát van egy elég nagyszámú autós, aki vagy az egyik, vagy a másik oldalon veszélyeztetik a "normálisan" közlekedőket. Minden nap látok olyat amiért azonnal és örökre elvenném egyes személyek jogosítványát, mert aki annyira birka, hogy neki mindent meg lehet tenni, az sose fog megváltozni, az ugyanúgy viselkedik az élet minden területén, a bírság ezekben az esetekben nem megoldás.Na de visszatérve az eredeti témára, igenis jó, hogy vannak ilyen rendszerek, mert ezek a birkák elég sokszor fel fognak rajta akadni, az otthon, "munkahely" és az a közötti pontokat ugyan meg fogja jegyezni, de bele fog futni máshol, meg a mobil pontokba is. Megérdemlik. Sőt, a visszaesőknek többszörözném a büntetési tételt.
no brain, no problem
-
bambano
titán
válasz F_Gergely #59 üzenetére
"Én még úgy tanultam, hogy stop táblánál állóra fékezzük az autót, üresbe tesszük, körülnézünk, és ha lehet menni akkor 1-es és indulás.": rosszul tanultad, a ledudálás jogos volt. Más kérdés, hogy régen több dolgot is úgy tanítottak, ami a mai autókon nemhogy helyes, de kifejezetten káros. időnként nem árt átgondolni dolgokat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz #40553216 #50 üzenetére
"akkor érdekes, ha az egyik kameránál valaki egy olyan autó mögött van, amelyiket a másik kameránál már megelőzött, de közben végig záróvonal van.": merugye két autó sorrendjének a felcserélődése csak előzés és záróvonal átlépés során történhet meg, például kikerüléssel nem...
"Nem. És a másodszori felszólításod után is: nem. Mert a kitétel ez volt: „mintha kezben tartanad a telefont”." pedig de. a kihangosítóval való vezetés elvonja a figyelmet. a kihangosító csak biztonságosabb, de nem biztonságos. meg kell osztanod a figyelmed a vezetés és a hívó fél hülyeségei között, ami sokaknak nem megy. tipikusan a pasik nem tudnak figyelmet megosztani.
A beszélgető utas pedig azért biztonságosabb, mint a telefonáló, mert ő is látja a forgalmi helyzetet, és elkussol, ha gáz van. esetleg segít sikítani komolyra fordítva a szót, erről anno volt tanulmány.
"De ez nem különbözik attól, mint amikor beszélgetsz valamelyik utassal": tehát de, különbözik.
szerk:
(#54) bigrock minek kellene hívásfogadáshoz a telót nyomkodni? felveszi magától. legalábbis a rendes teló.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
F_Gergely
őstag
hát nem egyszer volt hogy azt hittem megtolnak hátulról, mert megálltam a zebránál, és nem hirtelen satuztam hanem szimplán lassítottam és megálltam, csak a mögöttem jövő ezt nem vette figyelembe, nem számolt vele hogy én meg fogok állni. Zebránál főleg ha sötét van már én mindig elveszem a gázt a lábamról, és 30-40 között közelítem meg, ha látom üres akkor gyorsítok, ha meg valaki át akar menni akkor lazán meg tudok állni.
De városban sokszor van hogy kétsávos az út, külső sávban áll a busz/troli, mert zebra elött van, a gyökér meg kielőz csikorgó gumival és belehajt a gyalogosokba... Rengeteg a gyökér sajnos -
válasz F_Gergely #59 üzenetére
Ugyan már! A Kreszben az is benne van, hogy a gyalogátkelőt fokozott figyelemmel, és csökkentett sebességgel kell megközelíteni, és persze hogy a gyalogosnak van ott elsőbbsége (azaz nem kényszeríthető haladási irányának vagy sebességének megváltoztatására). Ehhez képest az autósok aszerint közelítik meg a zebrát, hogy el tud-e még ugrani a gyalog.
A tej élet, erő, egészség.
-
#40553216
törölt tag
válasz F_Gergely #59 üzenetére
Én ritkán állok meg , de igazad van. Azon még sosem idegesítettem fel magam, mert más előttem betartotta a szabályokat. Korábban csak motorom volt, azzal településen mindig betartottam a szabályokat (sebességet is), azon kívül í sebességet szinte soha, bár agyament gyorsan sosem mentem. Falvakban akkor is 50-bnel mentem, ha tudtam, hogy a pár száz méterrel korábban megelőzött kamionos 70 alatt nem nagyon jön mögöttem. Még élek.
-
F_Gergely
őstag
válasz #40553216 #58 üzenetére
stoptáblához egy apró sztori:
Én még úgy tanultam, hogy stop táblánál állóra fékezzük az autót, üresbe tesszük, körülnézünk, és ha lehet menni akkor 1-es és indulás.
Én ezt mindig és mindenhol megcsinálom, akkor is ha látom hogy közel s távol sehol senki. Ehhez képest pesten, simán ledudálnak, meg villognak hogy menjek már. Volt olyan leállítottam a kocsit, kiszálltam aztán odamentem mi a gond, csak hebegett-habogott.
Ugyan olyan mint a piros lámpa, hiába tök üres az út, nem jön senki, nem tudnám rávenni magam hogy átmenjek a piros lámpán. Megállok mert meg kell! pont. -
#40553216
törölt tag
Igen, általában gyorsabb. Ez a hely viszont olyan, hogy kereszteződés közvetlenül egy – amúgy alig használt, de szar állapotú, emiatt lassításra kényszerítő – vasúti átjáró mellett, és iránytól függően egy kanyar előtt vagy után van. Tehát ténylegesen lassabban mész ezen a szakaszon, mint az alárendelt úton.
A stop tábla annyiban nem más, hogy ehhez is tartoznak szabályok, amiket a forgalomról függetlenül be kell tartani. Ahogy a záróvonalon sem mehetsz át, csak mert 10 km-re nincs senki a környéken. Ráadásul nem hiszem, hogy pár száz méter után ne lenne valahol kereszteződés, ahol már elég egyszerűen megoldható a megfordulás. Ezzel együtt is értelmetlennek tűnik a záróvonal. -
Danex
addikt
válasz #40553216 #50 üzenetére
A stop tábla teljesen más, az azért van ott, mert előre beláthatatlan a kereszteződés / a keresztező útvonal lényegesen gyorsabb.
És a lényeg, én sem fordultam volna meg a záróvonalon, mert KRESZ kész pont!
DE! A körülményeket nézve nem egy olyan kihágás ami bárkit is veszélyeztetett volna és ezért vegyük el az ember fél fizetését... (mikor ,ha belezúg az ember a kereszteződésbe a piros után 3 sec-el is ugyan ennyit fizet), hisz azt a záróvonalat azért rakták oda, hogy ne előzzön az ember, azt, hogy a megfordulást is tiltja egy kellemetlen velejárója, de nem logikus ebben a kihalt utcai helyzetben.
Emlékszem nagyon régen mikor vidékről felmentünk Pestre, majd elvétettünk egy kanyart (térképes időszak), apám 5 km után megunta ,hogy nem lehet sehol sem megfordulni és bumm megfordult egy kb ugyan ilyen szituációban. Ugye akkoriban 40 fok, klíma még nuku stb... nem volt szabályos csak logikus.
-
F_Gergely
őstag
indítani nem szoktam (ha mégis akkor hanghivással), csak hívást fogadni szoktam de akkor is tudják hogy kocsiban vagyok (vagy mondom hogy vezetek) ami a lényeg megbeszéljük de utána bontjuk is a vonalat. Nem beszélgetek hosszasan, nem szeretem. Zenét hallgatni jobban szeretek, jó hangosan
Sebességtúllépésre én tempomatot használok városon belül is, így a sebesség mindig állandó. (még az elején én is "hoppá trafi" és gyorsan néztem mennyivel is megyek, tempomatnál már nincsen ilyen mert mindig tudom hogy pont annyi mint a beállított. Pályán is nagy segítség.[ Szerkesztve ]
-
bigrock
addikt
válasz F_Gergely #43 üzenetére
Sajnos nem minden fekete vagy fehér... Rengeteget járok autóval, közben jár az agyam kb. 5 síkon egyszerre. Nagyon egyszerű véletlenül is belefutni +10-20 km-re túllépésbe, ha nem folyamatosan az útra figyelsz. Továbbá: hidd el, ugyanolyan veszélyes autós tartóban levő telefont nyomkodni, mintha a kezedben tartanád, mert nem a hívásfogadás a veszélyes (az csak egy gombnyomás a headset-en vagy a kihangosítón) hanem a hívásindítás. A fülhöz emelt telefonálást én is rühellem egyébként...
-
titán
Headsettel ugyanolyan veszélyes
Az eddig publikált kutatások egyhangúlag alátámasztják, hogy a headset vagy kihangosító használata ugyanolyan balesetveszélyes, mint a kézben tartott mobiltelefoné. Nem maga a félkezes kormányzás az, amely igazán megnöveli a vezetés közbeni telefonálás kockázatát, hanem a beszélgetés által lekötött figyelem, szellemi erőfeszítés. A Utah Egyetem által februárban nyilvánosságra hozott tanulmány megállapítja, az az autós, aki telefonál, szellemileg rosszabb állapotban van, mint egy ittas vezető, akinek véralkoholszintje meghaladja a 8 ezreléket.
A kutatás rámutatott, hogy telefonálás közben átlagosan 18 százalékkal romlik a fiatalok reakcióideje. Bár ez század- vagy tizedmásodperceket jelent csak látszólag, a valóságban ez több méterrel megnövekedett féktávot is jelenthet, sebességtől függően. "Ha berakunk egy húszéves vezetőt a kormány mögé mobiltelefonnal, a reakcióideje egy 70 éves sofőrével lesz azonos" -- mondta el David Strayer, a Utah Egyetem pszichológiaprofesszora.
-
veterán
Mindig rohogok a neven, tiszta retro hatasu.
Everybody lies.
-
titán
-
#40553216
törölt tag
Ez, mondjuk, akkor érdekes, ha az egyik kameránál valaki egy olyan autó mögött van, amelyiket a másik kameránál már megelőzött, de közben végig záróvonal van.
(#16) Lauda
„Az autopalya/autout peldaul egy igen veszelyes terulete a kozlekedesnek.”
Meglehet, bár mintha a statisztikák (össz úthossz, autószám, megtett km) nem ezt mutatnák.(#45) Lauda
Nem. És a másodszori felszólításod után is: nem. Mert a kitétel ez volt: „mintha kezben tartanad a telefont”. A kézben tartásnál eleve a szemed is elveszed az útról, mikor fizikailag felveszed a telefont, nézed, hogy jól húzod-e el az ikont, és vezetés közben vagy csak egy kézzel fogod a kormányt és esetleg váltasz is, vagy a válladdal szorítod a füledhez, így meg félrehajtod a fejed, emiatt másképp érzékeled a teret. Egy dologban ugyanolyan: arra is figyelsz, amit hallasz és amit válaszolsz. De ez nem különbözik attól, mint amikor beszélgetsz valamelyik utassal vagy amikor a rádiót hallgatod.„mert megint nem arra reagaltal”
Helyesebben nem arra reagált, amit te fontosnak tartasz a mondanivalódból. Mert ebből neki más a fontos.(#34) Danex
Engem bringázás közben két-három éve „elütött” egy stoptáblától kijövő autó. Már messziről láttam, hogy jön a kereszteződéshez, és valahogy beugrott, hogy nem fog megállni. „De, megáll.” Nem állt meg. Az elütés szerencsére csak annyi volt, hogy mindketten megálltunk, úgy, hogy hozzáért az első villához. Megrémülve kért bocsánatot, mert nem látott, meg ilyenek. Ezután elmagyaráztam neki, hogy 1. ha a gyerek – ahogy szokott – most a gyerekülésben lenne mögöttem, akkor leszedném a fejét; 2. ha Nyíregyházától Sopronig senki nincs az úton, a stop táblánál akkor is meg kell állni.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
elolvastam, de akkor sem értek egyet. Biztonságosabb kihangosítóval vezetni, ezzel az erővel ha több utast viszel néma csend kell hogy legyen, nem beszélgethetsz mert elvonja a figyelmed. Sőt, rádiót se semmi mást ne hallgass mert elvonja a figyelmed. Ez hülyeség, már bocs.
-
vadkörte
addikt
válasz Hieronymus #36 üzenetére
Ismerem azt a dombóvári szakaszt. Az bizony záróvonal, még ha nem is látszik 100%-ban annak.
Üdv. V. Körte
-
F_Gergely
őstag
Alszent es hazug lennek ha azt mondanam minden korulmeny kozott 100%-ig mindig betartom a szabalyokat, mert nem. Viszont ha megallitanak es megbuntetnek nem tepem a szam, es probalom magyarazni, tisztaban vagyok azzal hogy szabalyt szegtem es tudtam/ismertem az ezzel jaro kovetkezmenyeket is.
Ezert nem ertem a felhaborodast mikor valaki buntetest kap.
Engem meg ugy neveltek, hogy vallaljam a felelosseget a tetteimert, es ne kibujni akarjak. Suliban is ha valami volt kerdeztek ki tette siman kialltam kihuzott hattal hogy en voltam es nem masra mutogattam meg "de hat o kezdte".
Ezeket nem lehet kimagyarazni... en pont leszarom mire kolti a kozeg a birsagbol befolyt penzt, es azt is mi celbol ellenorzi az autosokat. A lenyeg hogy legyen kontroll, es igen, aki szabalyt szeg buntessek meg. Csak a mertek nem mindegy, mert aki palyan 200al szlalomozik a mercivel az ne 300 ezret kapjon hanem.mondjuk masfel milla birsagot. Legkozelebb mar ketmillas birsagot, es igy tovabb. Nagyon gyorsan leszoknanak a gyorshajtasrol. -
#21715712
törölt tag
válasz kakuk.tamas #41 üzenetére
Eves es ivas miatt hany embert buntettek meg? UA a jogszabaly szerint.
-
kakuk.tamas
addikt
válasz #21715712 #40 üzenetére
Elhiszem, hogy azt mondta, de hülyeség.
A kresz szerint szabálysértő bármi figyelemelterelő dolgot csinálni/használni.
És ha nem is 100%-ra, de 90%-ra biztos lehetsz benne, hogy kiszúrja. Volt már olyan, aki emiatt kapott levelet.Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~ Apple iPhone 14 Pro ~ Apple Watch 8 Cellular 45mm ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~
-
#21715712
törölt tag
válasz kakuk.tamas #39 üzenetére
Hallgasd vissza azt az adast fent van soundcloudon. Ott elmondja az ezredes ur,h a telefont nem nezik nem buntetik. Ennek ellenere en is gyullolom,ha valaki ugy telefonal mivel en is mindig kihangositoval szoktam.
[ Szerkesztve ]
-
kakuk.tamas
addikt
válasz #21715712 #37 üzenetére
Kresz szerint NEM tarthatja, és nem használhatja (állíthatja) be vezetés közben!
És a szabálysértéseket, amit a rendszer 'kidob', még egy ember megnézi. Vagyis képesek kiszűrni, ha nincs bekötve a biztosági öv, vagy valami mással foglalkozik a vezető, az út figyelése helyett.És én nem ilyen traffipaxot telepítettem volna, hanem egy fekete zsákot tettem volna ki, amire rá van írva, hogy 'Ez a zsák lehet a tiéd is'.
[ Szerkesztve ]
Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~ Apple iPhone 14 Pro ~ Apple Watch 8 Cellular 45mm ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~
-
-
oszy
veterán
válasz noPublicFG #31 üzenetére
Viszont akkor sem tarthatod a kezedben. Így kell az autóstartó
Szinte ÚJ Seagway Ninebot F2 PLUS eladó ! !
-
senior tag
Az autó nyugati, de a benne ülő bizony keleti. Szabályosan kéne közlekedni...
A telefonálásról meg annyit: minden második embernek "áJfón", vagy "Számszung" telefonja van. Bizony, mindben széria a kihangosítás.[ Szerkesztve ]
plus ça change, plus c'est la même chose
-
#21715712
törölt tag
A telefont egyenlore nem latjak,ennekk ellenere senkit nem buzditok telefonalasra.
-
-
Thome
veterán
Kötelező lenne... De tudod, mint a viccben is, hogy kinek a legfeleslegesebb a munkája? Hát aki a bmw-kbe indexet szerel.
Ettől függetlenül ez márkafüggetlen dolog és nem telik el olyan nap, hogy a oda-vissza a 20-20km-t megteszem a munkahely és otthon között ne teljen el úgy, hogy ne lássak index nélkül kanyarodót. Ez az ami veszélyes.[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
Engem csak az lep,meg,hogy egy taxit sem láttam......
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Thome
veterán
Azon részével egyetértek, mint ahogy a záróvonallal is, kötelező haladási irányra, bizti övre és egyéb ilyen nyalánkságokra, aminek tényleg balesetet okozhat a be nem tartásuk, én még az index nemhasználatát is büntetném ha rajtam múlna és lenne hozzá technika.
De itt a fő mozgatórugó még mindig a pénzbehajtás, telibesz*rják ezek azt hogy kevesebb baleset legyen, amikor egy nyílegyenes országúthoz (90km/h megengedett) odabiggyesztik, majd arra a kis szakaszra 60-at nyomnak ki, hadd szaladjon bele a marha, addig nekem senki ne mondja hogy ez azért van, hogy kevesebb baleset legyen.
-
Thome
veterán
Ehhez csak ennyit tudok hozzáfűzni: LINK
Nem szól másról, csak a pénzbehajtásról.Hozzáteszem, aki eddig is hajtott, az ezután is fog, maximum ezt a pár száz métert kibírja normális tempóval.
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
Nagyon helyes, meg tobb ilyet mindenhova. Legalabb sok szabalyszego paraszt fizetheti a birsagot!
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
-
oszy
veterán
Ez a videóösszeállítás szörnyű! Végig sem bírtam nézni! Aki ezt csinálta inkább kezdjen valami másba
Szinte ÚJ Seagway Ninebot F2 PLUS eladó ! !
-
titán
Ha mar nem latja a kamera, nem tudni mennyit haladt ott.
Amennyiben tovabb tudsz haladni az elso kihajtoig es nem kormanymu/fekberendezes romlott el, haladhatsz a leallosavon. Sokkal biztonsagosabb, mint ott allni es varni. Az alapszabaly pedig az, hogy
3. §3 (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse
Ami a legkisebb veszelyt jelenti azt kell csinalni. Az autopalya/autout peldaul egy igen veszelyes terulete a kozlekedesnek.
[ Szerkesztve ]
-
Forstar
csendes tag
+ adó az államnak, megérte a befektetés . Nem kell a jómunkásembernek a kocsiban üldögélve várni! Sztem még jobb lenne ha minden autóba kötelező lenne a fekete doboz,természetesen az autósoknak saját pénzből, nemzeti autósboltból és havonta le kellene adni a rögzített anyagot különben nem indulna az autó.
Én már nagyon várom a bőr alá ültethető igazolványt!!!
http://index.hu/tech/hardver/idchip/ -
bambano
titán
A mélyszántást végző traktor ritkán tesz büntetendő cselekményt
Én a 47-esen a tépei traffinál járok gyakrabban, illetve a debreceni Mikepércsi úti kivezetőn. A tépei előtt és után kanyar van, azon aligha lát túl, a debreceninél meg mindenki lelassít 70-re és úgy araszol végig.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zoo8800
veterán
2:30-nál azt a közútkezelős kocsit is megb.ták vajon?
rip and tear, until it is done
-
radi8tor
MODERÁTOR
Nem kell ellátnia, tegyük fel tudják hogy azon a szakaszon vagy 2 km-en át záróvonal van. Lehet tudni mennyi idő alatt teheti meg egy autó ezt a 2 oda, 2 vissza km-t. Amennyiben ennél korábban tűnik fel akkor záróvonal átlépés.
De ha úgy szól a törvény, hogy csak akkor bírságolhatnak, ha ténylegesen rajta van a felvételen, akkor ez az opció kiesik.
⭐ Stella
-
Micsurin
nagyúr
A kamerák ekkora területet látnak be...van olyan is ahol a kanyar miatt max 200m (khm... Verőce és Nagymaros közt)
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Szerinted ellát kilométerekre, kanyarokon át, hogy ezt ellenőrizni tudja?
Egyébként a vártnál kevesebb "esemény" talán annak is köszönhető, hogy a reklámozotthoz (és a pénzszórás indoklására használthoz) képest nem képes sem a biztonsági öv használatát, sem a vezetés közbeni mobilozást ellenőrizni.
Egyetértek azokkal, akik fanyalognak, hogy a sok tízezer km-s közúthálózatból ennyiért figyelni fognak kb. 100-at.
A záróvonal átlépése, irányjelző mellőzése, tilos jelzésen áthajtás, elsőbbség meg nem adása - tipikusan nem fix telepítésű kamerákat igényelne, hanem mobilt.
A tej élet, erő, egészség.
-
bambano
titán
a védának van visszatartó ereje, azon az 500 méteren, amíg ellát...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L380 - i5-8GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FULL HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Toshiba Satellite C50-B - i3-G4 I 8GB I 120GB SSD I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- KONICA MINOLTA PagePro 1350W Lézernyomtató ÚJ + 2db gyári toner
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad 110 - Intel N3710 I 4GB I 256GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- GAMER PC! Ryzen 7600 / RTX 3070 Ti / 32GB 6000MHz / 1TB Gen4 / 650w! BeszámítOK
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest