Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #40553216

    törölt tag

    válasz Hieronymus #135 üzenetére

    „Első kerékhajtás esetében nem lehet játszani a fékkel vagy a gázzal a kanyarban.”
    Nyilván a WTCC-ben is sokat szerencsétlenkednek és szenvednek az első kerék hajtása miatti hátrányokkal. Azért tűntek el a hátsó kerekesek, mert akik utóbbiakat vezették, lovagias alapon inkább tökön szúrták magukat, és első kerék hajtásra tértek át, csak hogy izgalmasabb legyen a verseny. Ahogy a World Endurance résztvevői is tizenpár évig csak röhögtek az Audin és a Peugeot-on a béna traktoraik miatt. Mert azok nem valók versenypályára.

    „optimális sodródás”
    Legeslegeslegoptimálisabb (szép szó, mi? :DDD ) sodródás az, amelyik annyira nem látszik és érződik, hogy nincs is.

  • #40553216

    törölt tag

    válasz F_Gergely #59 üzenetére

    Én ritkán állok meg :DDD , de igazad van. Azon még sosem idegesítettem fel magam, mert más előttem betartotta a szabályokat. Korábban csak motorom volt, azzal településen mindig betartottam a szabályokat (sebességet is), azon kívül í sebességet szinte soha, bár agyament gyorsan sosem mentem. Falvakban akkor is 50-bnel mentem, ha tudtam, hogy a pár száz méterrel korábban megelőzött kamionos 70 alatt nem nagyon jön mögöttem. :DDD Még élek.

  • #40553216

    törölt tag

    válasz Danex #56 üzenetére

    Igen, általában gyorsabb. Ez a hely viszont olyan, hogy kereszteződés közvetlenül egy – amúgy alig használt, de szar állapotú, emiatt lassításra kényszerítő – vasúti átjáró mellett, és iránytól függően egy kanyar előtt vagy után van. Tehát ténylegesen lassabban mész ezen a szakaszon, mint az alárendelt úton.
    A stop tábla annyiban nem más, hogy ehhez is tartoznak szabályok, amiket a forgalomról függetlenül be kell tartani. Ahogy a záróvonalon sem mehetsz át, csak mert 10 km-re nincs senki a környéken. Ráadásul nem hiszem, hogy pár száz méter után ne lenne valahol kereszteződés, ahol már elég egyszerűen megoldható a megfordulás. Ezzel együtt is értelmetlennek tűnik a záróvonal.

  • #40553216

    törölt tag

    válasz Lauda #51 üzenetére

    A beszélgetés igen. De már leírtam: kézben tartott telefonnál a beszélgetés miatti figyelemmegoszláson túl a kezed és a szemed is foglalt. Emiatt sokkal rosszabb, mint a sima beszélgetés.

  • #40553216

    törölt tag

    válasz radi8tor #6 üzenetére

    Ez, mondjuk, akkor érdekes, ha az egyik kameránál valaki egy olyan autó mögött van, amelyiket a másik kameránál már megelőzött, de közben végig záróvonal van.

    (#16) Lauda
    „Az autopalya/autout peldaul egy igen veszelyes terulete a kozlekedesnek.”
    Meglehet, bár mintha a statisztikák (össz úthossz, autószám, megtett km) nem ezt mutatnák.

    (#45) Lauda
    Nem. És a másodszori felszólításod után is: nem. Mert a kitétel ez volt: „mintha kezben tartanad a telefont”. A kézben tartásnál eleve a szemed is elveszed az útról, mikor fizikailag felveszed a telefont, nézed, hogy jól húzod-e el az ikont, és vezetés közben vagy csak egy kézzel fogod a kormányt és esetleg váltasz is, vagy a válladdal szorítod a füledhez, így meg félrehajtod a fejed, emiatt másképp érzékeled a teret. Egy dologban ugyanolyan: arra is figyelsz, amit hallasz és amit válaszolsz. De ez nem különbözik attól, mint amikor beszélgetsz valamelyik utassal vagy amikor a rádiót hallgatod.

    „mert megint nem arra reagaltal”
    Helyesebben nem arra reagált, amit te fontosnak tartasz a mondanivalódból. Mert ebből neki más a fontos.

    (#34) Danex
    Engem bringázás közben két-három éve „elütött” egy stoptáblától kijövő autó. Már messziről láttam, hogy jön a kereszteződéshez, és valahogy beugrott, hogy nem fog megállni. „De, megáll.” Nem állt meg. Az elütés szerencsére csak annyi volt, hogy mindketten megálltunk, úgy, hogy hozzáért az első villához. Megrémülve kért bocsánatot, mert nem látott, meg ilyenek. Ezután elmagyaráztam neki, hogy 1. ha a gyerek – ahogy szokott – most a gyerekülésben lenne mögöttem, akkor leszedném a fejét; 2. ha Nyíregyházától Sopronig senki nincs az úton, a stop táblánál akkor is meg kell állni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák