Új hozzászólás Aktív témák

  • Bj Brooklyn

    aktív tag

    válasz TTomax #300 üzenetére

    Ahogy nézem, Abu már 11-kor lelépett :O

    Ha a Google a barátod, akkor a Wiki a barátnőd :)

  • Departed

    őstag

    válasz Bj Brooklyn #301 üzenetére

    No itt az éjfél, gyere vissza Mester a friss, ropogós infókkal :D
    Mondjuk az se baj ha csak délelőtt jönnek... ;)

  • schwartz

    addikt

    válasz Abu85 #296 üzenetére

    És hol a glide? Amint jött a DX kihalt. A 3dfx abba halt bele, hogy nem volt képes felfogni, a glide vesztét.

    Menjunk vissza egy par evet...

    1998: A 3dfx a Voodood2-vel mindent lesopor a piacrol. A Glide nyeregben. Nemsokkal a V2 utan dobja piacra az NV a Riva TNT-t. Egyetlen elonye, hogy 2D/3D megoldas (de igy mar kaposabb az OEM piacon mint a ket kartyas megoldasok) Ugyanebben az evben a 3dfx ugy dont, sajat kezbe veszi a kartyagyartast es felvasarolja az STB-t, gyarto uzemevel egyutt. Az NV tovabbra is csak gyartokapacitast berel.
    1999-ben jon a TNT2 (meg minden variacioja) es ismet tarolnak az OEM piacon. A Voodoo3 rá a valasz csak sajnos teljesitmenyben mar nincs akkora difi mint az azelotti generacioknal. Utolso negyedevben jon a Geforce256, elony mar az NV-nel. Novemberben jelentik be a VSA100-at...
    2000 tavaszan az NV beviszi a kegyelemdofest a GeForce2 GTS-el. (teljesitmenyre merten). Csak par honapra ra jon a Voodoo4/5 amit az NV kivegez a Geforce2 Ultraval. (kozben degeszre keresi magat az MX-en)
    Az STB felvasarlasa ota, reszben a fenntartasi koltsegek miatt, a 3dfx gyakorlatilag veszteseges.
    Naessakkor 2000 novembereben jon a DirectX8... :) Ekkor mar a 3dfx labdaba nem rug...Kozlik, hogy toroltek a tervekbol a Voodoo5-6000-et (mar reg a piacon kellett volna legyen) eladjak a mexikoi gyarat majd teljes atszervezes... aminek a vege, hogy 2000 decembereben odadobjak a ceget eszement 56 millio dolcsiert... (mindezt ugy, hogy juliusban a GigaPixelre-re 186 millio $-t szortak el :D )

    Most kerdem en, hogy jon ide a Glide? :D

    [ Szerkesztve ]

    If he dies, he dies.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    Megjöttem. :))

    - itt az eredeti koncepció. Kb. a megjelenést ki lehet nézni az alsó tengelyből. - persze ne vegyétek készpénznek. :)

    Ezek egészültek ki még három címmel amivel az idei paletta be is zárult. Ezek a címek:
    a Terminator Salvation, a Dark Void és a Darkest of Days.
    A megjelenések még nem tutik, de ebben az évben jönnek az biztos.

    A Physx kártya támogatás az lesz, de kérdéses, hogy milyen mértékben. Ugye már a Cryostasisnál is kb. nudli volt a rendszer. Ezeket a játékokat az NV szó szerint megvette, azt pletyizik, hogy pár cuccért még tíz millát is fizetett. Azt szeretnék, ha GeForce-ot vennétek ... ami teljesen világos. :) A Physx kártyával nekik nem dagad a bankszámlájuk. Nem mintha a GeForce kártyák hoznának bevételt, de legalább az részesedés gyanánt megjelenik a kimutatásokban. :U
    A gépigényről nem sokat mondanak, de nagy átlagban egy GF GTS 250 kell majd a gyorsított Physx-hez (persze itt érdemes alacsonyabb felbontásokban gondolkodni). Helyenként még a GTX 260 is kevés lesz (a Cryostasis-nál úgy néztem már az, oda még társkártyát is ajánlanak a VGA mellé).
    Tehát összefoglalva:
    Ha valaki 1680x1050-ben játszik, az Physx-re minimum egy GeForce GTX 260-at vegyen (216 SP ajánlott, mert számolásról van szó ... a 192 SP-s akár 20%-kal is lassabb lehet ebben). Nagyon minimum a GF GTS 250, de ezzel már több játéknál is grafikai kompromisszumok kellenek.
    Magasabb felbontásra GeForce GTX 275-285 a megfelelő. Az AA-s és AF-es álmokat pedig GTX 295-nél, vagy GeForce társkártyával lehet dédelgetni.

    schwartz: A 3dfx sokkal versenyképesebb lett volna, ha a Voodoo 2 után mindig támogatják az aktuális DX verziót ... összedolgoznak az MS-sel, akkor nem csak az NV adott volna tippeket az API képességeire. De a Voodoo 5-höz még új Glide rendszert fejlesztettek. Így jön ide a Glide. Az lett e vesztük, hogy reménykedtek az API-jukban, amikor az már 1995-ben ... kb. halott volt.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Gyusz

    őstag

    válasz Abu85 #304 üzenetére

    Kb. ahogy gondoltam, semmi érdekes cím nincs közötte. Talán a Terminator Salvation, de a GRIN a Wanted esetében is csak összedobott valami játékot gyorsan, szerintem ezzel sem lesz másképp (sőt, a Wanted és a Terminator helyenként eléggé hasonlít egymásra, biztos nem véletlenül).
    A Metro 2033 is érdekes lehetne a volt GSC fejlesztők miatt, de egyrészt nemigen hallani a projektről, másrészt az eddig Stalker játékokat alapul véve tutira kell majd egy csomó patch, mire játszható lesz, no meg a megjelenés ideje is csúszni fog szerintem.

  • P00By

    nagyúr

    válasz Gyusz #305 üzenetére

    Igen, én is csak a Terminator Salvation emelném ki a vidik alapján :)

  • Beowulf_78

    addikt

    válasz Abu85 #304 üzenetére

    Abu...én próbáltam a Cryostasis-t, igaz a virágbolti verziót, amikor még kijött az első nem orosz verzió. Angol volt a menü és a nyelv is, úgy rémlik... botrány szarul ment GTX 295-ön. :U 1920x1200 mindent max-ra húzva, max. AA-val diavetítés volt... :F :( Lehet azért mert ez még valami gányolt verzió volt? Kizártnak tartom hogy így menjen a megjelent verzióval.. :U Vagy pedig ha így megy akkor nem kicsit kúrták el. :( Mert egyértelmű hogy az AA miatt csinálja a diavetítést. Bár akkor sincsenek hiper-szuper fps értékeim ha leveszem az AA-t. Arra is gondoltam lehet hogy nem ment az SLI... :F

    Szakmai kérdésekkel ne pü-ben keress....használd a megfelelő topikot! A 4890 CF tesztet amit elkezdtem, nem fogom befejezni. Majd megcsinálja más. A meglévő nVidia-s cikkeimet pedig törölni fogom.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Beowulf_78 #307 üzenetére

    Biztos, hogy ment az SLI. Megvették a játékot, kaptak volna a fejlesztők, ha nem megy. :))
    De amúgy tudtuk, hogy a Cryostasis az ilyen játék. :U Ez van.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Beowulf_78

    addikt

    válasz Abu85 #308 üzenetére

    Nem vagyok biztos hogy ment az SLI...lehet megnézem SLI indikátorral... :U Mert ha megy, akkor egy nagy fos az optimalizáltsága. Gondolom ATI tulajoknál még gázabb. :F
    Egyébként úgy rémlik hogy nem ment az SLI, mert olyan eredményeket kaptam, mint az 1 kártyás G200 rendszerekkel. Szóval lehet hogy nem ment, ami nem biztos hogy a játékban keresendő hiba, elképzelhető hogy a driver nem volt még az igazi. Akkor még nem volt 182.50 WHQL az tudom. :U

    Szakmai kérdésekkel ne pü-ben keress....használd a megfelelő topikot! A 4890 CF tesztet amit elkezdtem, nem fogom befejezni. Majd megcsinálja más. A meglévő nVidia-s cikkeimet pedig törölni fogom.

  • schwartz

    addikt

    válasz Abu85 #304 üzenetére

    A rossz management nem az API hibaja...
    2001-ig minden valamire valo jatek Glide vagy OpenGL tamogatassal is jott. Mondj egy D3D only cimet...

    If he dies, he dies.

  • TTomax

    nagyúr

    válasz schwartz #311 üzenetére

    3DM2001...öhm elnézést.... :B

    ★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz schwartz #311 üzenetére

    Need For Speed (3-tól kezdve mind - jó is volt benne az akkori Voodoo 2-m szoftver renderre :D ... jött is a TnT a gépbe a csalódások után). Star Wars: Racer vagy Rogue Squadron (ezek sajna el sem indultak :( - asszem öt hónap után lett driver, de én akkorra már kihajítottam a Voodoo-t, és osztottam a TnT-vel :DDD ). 2001-ig most nem akarok elmenni, de nem lenne nehéz még egy jó adag játékot találni.

    Nem mondtam, hogy az API hibás, a 3dfx volt a hülye, hogy elhitte, hogy a Glide a gyártófüggetlen API-kkal labdába rúghat.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • biggamer

    veterán

    Akkor hová szerinted ???

    [ Szerkesztve ]

    Ha az életben minden fontos dolgot szemmel el lehetne intézni, akkor az utcákon csak halottak és terhes nők lennének ... WOT / BF3 / BF4 ... biggamerHUN

  • Beowulf_78

    addikt

    válasz biggamer #314 üzenetére

    Húú vazze..a politikával vigyázz. Én ezért már kaptam ban-t. :U Többet sztem ne linkelj ilyet biztos ami biztos. ;)

    Szakmai kérdésekkel ne pü-ben keress....használd a megfelelő topikot! A 4890 CF tesztet amit elkezdtem, nem fogom befejezni. Majd megcsinálja más. A meglévő nVidia-s cikkeimet pedig törölni fogom.

  • biggamer

    veterán

    válasz Beowulf_78 #315 üzenetére

    Megy a Fáradt Gőőőzbe. :K

    És köszi. :R

    Ha az életben minden fontos dolgot szemmel el lehetne intézni, akkor az utcákon csak halottak és terhes nők lennének ... WOT / BF3 / BF4 ... biggamerHUN

  • schwartz

    addikt

    válasz Abu85 #313 üzenetére

    Nem mondtam, hogy az API hibás, a 3dfx volt a hülye, hogy elhitte, hogy a Glide a gyártófüggetlen API-kkal labdába rúghat.

    Miert ne? Ha megmarad a teljesitmenybeli elony mindvegig tarol a Glide. Az API-nek semmi befolyasa nem volt a 3dfx anyagi csodjehez. (tobb helyen pedig igy adtad elo a ceg bukasat..)

    [ Szerkesztve ]

    If he dies, he dies.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz schwartz #317 üzenetére

    A teljesítménybeli elsőséget azzal vesztette el, hogy nem szólt bele a DX fejlesztésébe ... hagyta, hogy az NV és a többiek a saját megoldásaikra formálják a rendszert.
    Az NV is ugyanezt csinálja éjjel-nappal a CUDA-jával foglalkozik a DX pedig kicsúszik a keze alól. A DX11-be egyetlen egy technológiát nem jegyeztek be az NV oldaláról. :( Még az A-buffer is az AMD kidolgozása alapján implementálták, pedig azt az NV már 3 éve kidolgozta. :U

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • schwartz

    addikt

    válasz Abu85 #318 üzenetére

    A teljesítménybeli elsőséget azzal vesztette el, hogy nem szólt bele a DX fejlesztésébe ... hagyta, hogy az NV és a többiek a saját megoldásaikra formálják a rendszert.

    Hogy lehet egy hardware T&L egyseget D3D tamogatassal kompenzalni? Vagy gyartastechnologiai elonyt? (kisebb csikszelesseg, magasabb orajel, gyorsabb memoriak (DDR vs. SDR) stb.)

    If he dies, he dies.

  • rocket

    nagyúr

    válasz Abu85 #304 üzenetére

    A Sega is csatlakozott, koran kezdted temetni a PhysX-et, ugytunik megint bedaraljak az AMD-t szoftver support szinten, hiaba csak az NV tamogatja a PhysX-et, tobb studiot talalnak mint az AMD a szabvany API tamogatasara, igaz a mondas a penz beszel, a kutya ugat ;)

    Elvesztette akkor a Sega-t is az AMD, igy az eladasi rekordokat dontogeto Stormrise masodik resze mar PhysX tamogatassal johet majd ;]

    [ Szerkesztve ]

    "A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

  • Beowulf_78

    addikt

    válasz rocket #320 üzenetére

    Én mindig azt mondtam...kár temetni az nV-t. :B Tele vannak pénzzel, és kétlem hogy ölbe tett kézzel fogják nézni ahogy az ATi egyre nagyobb falatot harap a VGA piacból. :U Menedzsment szinten mindig is ügyesebbek lesznek az ATI-nál. :K Ha pedig tényleg így lesz a PhysX-el, ahogy jósolod, még a végén vissza fog nyalni a fagyi az ATi-nak. ;] Meglátjuk mi lesz a vége, de tény, hogy elég a nagyobb stúdiókat megnyerniük maguknak, akik az esetleges "húzóneveket" készíthetik, és onnatól kezdve simán gondba lehet az ATi.

    Szakmai kérdésekkel ne pü-ben keress....használd a megfelelő topikot! A 4890 CF tesztet amit elkezdtem, nem fogom befejezni. Majd megcsinálja más. A meglévő nVidia-s cikkeimet pedig törölni fogom.

  • tzsolesz

    nagyúr

    válasz Beowulf_78 #321 üzenetére

    Megnyerhetik az összes stúdiót, ha nekik ez az álmuk, a VGA-ikon attól még haszon nem lesz, és ez a nagy gáz. A SEGA meg úgy látom nem kötelezte el magát senkinél sem. Mindig oda húzódik ahonnan több pénzt lát ideiglenesen. Ennyi. :U

    Nekem a fizikszes játékok gyönyörűen mennek még AA-val is. A Mirror Edge faszául gurul 1280x1024-ben is szűrőkel.. ;)

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz schwartz #319 üzenetére

    A D3D7 támogatásának része a hardwareT&L. A 3dfx-nek együtt kellett volna dolgozni az MS-sel, mert senki sem akadályozta volna a partnerkapcsolatot. A pénzeket nem a megvalósíthatatlan elképzelésekre, és főleg nem a glide fejlesztésére kellett volna költeni. ;)

    rocket: A THQ-nak is van, a Take 2-nak is, sőt az Ubisoftnak is meg az EA-nak is. Miért ne legyen a SEGA-nak? ... ingyen lehet licenszelni a PhysX technológiát. :U Még az APEX-et is. ;] Másrészt ... a PhysX használata nem egyenlő a GeForce gyorsított fizikával. Több mint száz játék használja a PhysX-et, elenyésző mennyiségben alkalmaznak hardveres támogatást, és ebből még kevesebb használ GeForce gyorsított fizikát. Jelenleg majdnem 50 PhysX technológiát használó játék van fejlesztés alatt, töredékükben lesz GeForce PhysX gyorsítás. A nagy címeket nem lehet megvenni, mert túl drágák. Nem ér meg egy játék 10 milliónál többet, sőt szerintem még 1 millát sem ér meg, mert ettől nem lesznek jobbak az eladások, nem fog haszonnal gyártani az NVIDIA és nem lesz versenyképes a technológiájuk. Ezért adják ingyen a PhysX-et és az APEX-et, mert pénzért már nem kell a fejlesztőnek. Ha költ rá, akkor vagy csinál egy sajátot, vagy megveszi a Havok-ot a megfelelő CPU skálázhatóság véget.
    Az NV most nem tehet mást, nyomnia kell a PhysX-et. Minden héten többször hírbe kerülni, akár negatív lefolyásúba is. A prezentációkon is csak a saját GeForce PhysX játékokkal tud tesztelni, mert a többi népszerű játékban már kikapnak az árbéli konkurens Radeontól.
    A tegnapi sajtóanyag volt az eddigi csúcs. A drágább GeForce GTS 250-et jelölték meg a Radeon HD 4770 ellenfelének (mindenféle teszteredmény közzététele nélkül írta az NV, hogy a két termék teljesítménye azonos :) - az Anandtech volt olyan kedves és tesztelt GTS 250-et a cikkében :)) ). Persze árcsökkentés lett volna, ha a partnerek egyhangúan nem vétózzák meg a javaslatot, ugyanis nem hajlandóak a veszteségeket benyelni. :N

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • rocket

    nagyúr

    válasz Beowulf_78 #321 üzenetére

    A szamitogepekhez ertokon kivul a vasarlok joval nagyobb reszet az atlagos felhasznalok teszik ki, naluk meg az Intel, es Nvidia mint marka a meno, az AMD/ATi-t alig ismerik paran, es a boltosok nagyobb resze is inkabb Intel/Nvidia termekeket javasol.
    Szoval hiaba a PhenomII, hiaba a jo chipset, hiaba az RV770, nem igazan sikerult az AMD-nek semmi komoly dolgot kihoznia a helyzetbol uzletileg, JPR szerint raadasul 2009Q1-ben csokkent az AMD piaci reszesedese a grafikus chipek piacan.

    Nem hiszem a PhysX komolyabban teret fog nyerni, csak azt irtam ABU joslatai messze allnak azert a valos helyzettol ;)
    Egy biztos arra nagyon jo jelenleg a PhysX, hogy csokkentse az ATi jelenlegi architekturalis elonyet, az NV ugy szerzett vissza piaci reszesedest, hogy semmit nem csinalt, csak atnevezgette a termekeket, es nyomja a marketinget ugytunik van meg boven mibol kolteni marketingre, plusz mar az internetes mediaban is latni az NV keze nyomat jopar helyen, bit-tech is nehany het leforgasa alatt 180 fokos fordulatot vett, GTS250 kritikaja utan (ami teljesen jogos volt), most tele vannak hazugsagokkal a tesztjeik, es mi masert lenne egy oldal erre kepes, ha nem penzert cserebe.
    Szoval az AMD-nek eselye se lesz ha nem erti meg mint alapszik ez az egesz, nem nyafogni kell, hogy "jaj elnyom minket a konkurencia", es 10 evig huzodo pereket inditgatnim amibol legjobb esetben lesz nehany 10 millios buntetes, hanem hasonloan kell cselekedni.

    Dave Baumann egymaga nem tud csodat tenni, es ha a jelenlegi termekeivel ennyire kepes az AMD, akkor nem nehez megjosolni milesz ha feljebb zarkozik az NV.

    [ Szerkesztve ]

    "A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz rocket #324 üzenetére

    A jelenlegi formában a PhysX az tényleg nudli, de a fejlesztők véleménye pozitív a technológiáról és a GeForce gyorsított fizikai számításról is. Egyedül az nem tetszik nekik, hogy ugyanezt egy másik megoldással meg kell majd csinálni a Radeonra is. Ergo ha a Physx-et kiszakítják a CUDA-ból (OpenCL támogatás jó lesz), akkor már a fejlesztők is komolyan használni fogják és komoly jövője lehet. Simán lehet versenyezni a Havokkal. Csak procifronton van előnye az Intel rendszerének (persze az erőforrásigénye is alacsonyabb, de ezeken lehet javítani).
    Persze kérdéses, hogy ez a megoldás mennyire jó az NV-nek ... a CUDA-t kell elterjeszteni, minden más mellékes.

    Az Ati-nál nincs értelme teszteket venni. Egyrészt úgyis kiderül, hogy ki hazudik, másrészt ezzel a saját felhasználóbázisát csapná be. Az NV-nek kvázi minden mindegy már. Ha elterjed a CUDA, akkor ők lesznek a császárok, ha meg nem, akkor kb. nem érdekli őket az átvágott felhasználók véleménye, mert két-három év is tipliznek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • rocket

    nagyúr

    válasz Abu85 #325 üzenetére

    Ha kiderulne a hazusag se tortenne semmi.
    Szerintem meg sokkal agresszivabnak kene lenniuk marketingben, es nem turni ezt a helyzetet, nem ertem miert nem latjak a fatol az erdot, bar mondjuk penz nem nagyon van, igy lehet ez a problema forrasa, hogy nincs mibol kolteni erre.

    "A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz rocket #326 üzenetére

    Azért itt nem olyan egyszerű ez. Az NV-nek már nagyon rossz hírneve van. A szaksajtó zsigerből utálja már őket, mert folyamatosan zaklatnak, hogy ezt meg azt adjuk le hírül, aminek nincs semmi valóságalapja. Folyamatosan jön az Intel fika, de néha befut egy AMD is, amikor már nagyon reménytelennek látják a helyzetet. Nyilván a Radeonokon nagyon nehéz fogást találni. De ha már egy kóbor pistike beír valamilyen fórumba, hogy nincs megelégedve a Radeonnal, akkor az anyag bejárja a világot. :))

    Most is jött a 2009 Q1 piaci eredmény, amin írták, hogy az AMD részesedése esett, míg az NV-é nőt. Jött a szokásos anyag. Ez valóban így van, de a Best Buy áruházlánc kimutatása szerint az NV az 50 dollár körüli kategóriában közel százszor több grafikus kártyát ad el, mint az AMD ... 80 dolcsi fölött viszont már AMD fölény van (160 dodó fölött nagyon). Nyilván az OEM gépeknél és a retail piacon is az olcsó termékből adják el a legtöbbet, így nem nehéz növelni a részesedést, de a fejlesztőkhöz ezzel nehéz odamenni, mert az 50 dodós VGA-val rendelkező gépek nem teljesen a célközönséget jelölik. :)

    Az AMd atermékkínálatából most a játékosokra koncentrál, ha őket megnyerik (márpedig az eladások alapján erre brutálisan jó esély van), akkor a kevésbé tájékozott nép, nem az 1 GB-os 9400 GT-t veszi, majd hanem az 1 GB-os HD 4350-et. :)) Egyik se jobb a másiknál persze, de ez így működik. A gigabájt az alap, és még a GeForce név él az emlékezetben.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • schwartz

    addikt

    válasz Abu85 #323 üzenetére

    A D3D7 támogatásának része a hardwareT&L. A 3dfx-nek együtt kellett volna dolgozni az MS-sel

    Bekerult a T&L egyseg a chipekbe mint ahogy a tesselator is az R600-ba... Az ATI toketlensegere vall, hogy ket ev alatt csak egy gorgelabu bekacsorda demozast tudtak felmutatni vele... (nemhogy sajat API-n keresztul beepitettek volna a hasznalatat egy tucat jatekba, nemi zsetonnal...)

    If he dies, he dies.

  • rocket

    nagyúr

    válasz Abu85 #327 üzenetére

    Rossz a hirneve olyan korokben ahol 100-bol 1 ember fog emlekezni 1 honappal kesobb mi is tortent, az emberek tobbsege konnyen felejt.
    A media kapcsan meg jol jellemzi a kialakult helyzetet, hogy az AMD jopar tesztben tobb kritikat kapott amiert a gyorsabb kartyat alacsonyabb szamozassal latta el, mint az NV az atnevezgetesei, es a GTX275 paper launch miatt osszesen, pedig az AMD esete aztan meg szot se erdemel, mivel semmilyen szinten nem felrevezeto, sot nekik rosszabb, mert a nagy szamok alapjan vasarlok nem fognak a HD4830-rol valtani a HD4770-re.
    Sokkal jobban jartak volna elnevezik HD5750-nek, megha ez nem tul etikus felhasznaloi oldalrol nezve (bar miert ne adhtananak egy 40nm-es GPU-val szerelt termeknek uj csalad nevet?;) ), 1 het alatt elfelejetodik.

    Ez a baj az ilyen "best buy" szintu aruhazlanc statisztikaival, hogy nem reprezentativ, pl. a "paros" AIB partnerek adatai alapjan a mai napig sokkal tobb 9800GT fogy mint HD4830, ezen a helyzeten kene valtoztasson a HD4770.
    Az a baj a HD4770-nel, hogy sokat kesett az eredeti tervekhez kepest, es sokan megvettek a regebb ota piacon levo 9800GT-t amirol meg ugyfogjak gondolni, hogy nem erdemes valtani a HD4770-re.

    Hiaba koncentralnak a jatekosokra a VGA-kkal, ha a jatekok nem o rajuk koncentralnak.
    Amikor az AMD az Intel sarkara lepett a CPU-ival, akkor is a P4 orulet ment az atlagfelhasznalok, es boltosok kozott mert az Intel, szoval nem olyan egyszeru megforditani valamit mint ahogy itt azt leirtad, es a driverrol terjengo urban legendak se az AMD-t segitik.

    "A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz schwartz #328 üzenetére

    A Tesselation SDK 2008 év végén lett elérhető a fejlesztőknek a végleges változat asszem idén márciusban készült el. A múlt évben egyedül az NHN Games tartott igényt a korai verzióra, a többiek inkább megvárták az SDK-t. Én is ezt tettem volna. Az xBox360-hoz csak most érdemes használni, a PC-re meg nem éri meg a dolog, ha a konzolra nincs használva. Egyik fejlesztőt sem érdekli az ATI szép mosolya, még egy combos csekk sem. Ha nincs SDK. ;] Most, hogy itt van lehet tanulmányozni, a Techland és a DICE már építi is be a motorjukba ... sőt ha jól tudom a DICE már be is építette.

    rocket: A Best Buy-tól azért kérek kimutatást, mert ők az USA legnagyobb áruházlánca. Náluk reprezentatív csak az lehet, ha mindenkinek az eredményét elemzik és összegzik. Erre nincs kapacitás. Nekem meg pláne nincs ilyenre időm. A HD 4830 meg nem generált annyi eladást, mint a HD 4850, de ezt sejteni lehetett. Inkább mennek a drágábbra, de jobbra. A középárú karik közül a HD 4870 az eddigi legnagyobb eladást generáló termék a kereskedők, és a partnerek szerint is.

    A játékok szempontjából mi a baj? Az azonos árkategóriában Radeon jobban futtat szinte mindent, mint a GeForce. Ennél miért kell több?

    Új családnév nem biztos, hogy jó. Egyrészt baromi sok HD 4800 van még raktáron, így a tájékozatlanabb vevők azt veszik, a többiek meg a HD 4770-et. Így is fosnak a partnerek, hogy probléma lesz az új kariból, mert túl olcsó és túl gyors.
    Emellett nyáron már kiadható lesz az RV870, amit picit majd csúsztatni is kell, a régi cuccok miatt.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Crytek

    veterán

    Abu 85: A DX10.1-es játékok NDA-ja mikor jár le? Nagyon kíváncsi vagyok mik és mennyi lesz majd ezévben!

    Next PC Upgrade: 2022

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Crytek #331 üzenetére

    Hát ami tervezett, arról annyit lehet tudni, hogy a játék megjelenése előtt egy héttel. De lehetnek olyanok is, amikről nem tud az AMD (pl.: a H.A.W.X. is csak úgy jött a semmiből).

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Beowulf_78

    addikt

    Abu-nak... ;] Bár tudom, ezt is meg fogja magyarázni, hogy is lehet hogy ő folyamatosan az ATi rekord eladásairól beszélt és hogy az nV-t mennyire utálja már mindenki, és a kutyának se kell a drága és buta nV chip, de akkor nem értem hogy a papírra vetett grafikonok miért nem ezt támasztják alá, amit ő hónapok óta mondd. :U :B
    Gondolom ő AMD párti prezentációkra jár, és ott mindent enyhén vörös fűszerezésben tálalnak. :DDD ;] :P

    [A GPU és az IGP piac legfrissebb eredményei]

    Intel-nV a befutó. Micsoda véletlen! ;] A júzerek nagy többsége is erre a kombóra esküszik. :P Nekem volt full AMD-s rendszerem, elég sokáig. P I és II után jött az 1,4Ghz Thunderbird. Majd utána az Athlon Xp-k...Radeon 8500, majd 9700 Pro kártyákkal, akkoriban horror összegekért. Majd jött a platformváltás..P4 és nV. Mit mondjak. Ég és föld volt a különbség. Jóval gyorsabb, tuningolhatóbb, és stabilabb lett a gépem. Az első P4-es konfigom egy P4C800 Deluxe lap volt egy 2,6Ghz procival ami szintén horror árban volt még akkor. Minden játék elindult, a fagyás mint jelenség elfelejtődött, a játékok is anomália mentesek voltak. Emlékszem 8500 Radeon hiába volt veszett gyors, az akkori ColinMcRae Rally sehogy se ment a Radeonnal. Fekete képernyőn, és hibaüzin kívül semmi. Boldog voltam mert az Intel-nV párossal ez is megoldódott.
    Azóta pedig elégedett nV-Intel tulaj vagyok, gondolom nem egyedül ahogy azt a grafikonok is mutatják. ;]

    [ Szerkesztve ]

    Szakmai kérdésekkel ne pü-ben keress....használd a megfelelő topikot! A 4890 CF tesztet amit elkezdtem, nem fogom befejezni. Majd megcsinálja más. A meglévő nVidia-s cikkeimet pedig törölni fogom.

  • Dark KillerX

    addikt

    válasz Beowulf_78 #333 üzenetére

    Attól függetlenül,hogy itt a Ph-n már sokszor temették az Nv-t :B ,és hogy senki se vesz Nv -t:K ,az informatikus(mint kereskedők) úgy gondolkodnak,hogy ha bemegy egy informatikai boltba egy átlagos család ,vagy egy tájékozatlan user,és gépet vásárolnak nem egyszer ajánlanak neki Nv-s gépet,mert az informatikusok tudják,hogy lehet hogy félév múlva kevés lesz a karjában a kraft,és ezért újat kell neki venni,azaz nem hosszú távra ajánlanak. :K

    Pl : hogy mire is gondolok.Kollégám most akar venni gépet,ezért bement a városba legolcsóbbnak tartott boltba,és mondta az eladónak mire lenne szüksége.Miután összeállt a gép konfigja azért megkérdezett néhány szakít még vásárlás előtt,mert ő nem az,és mindenki mondta hogy nem éri meg a gép az árát,főleg a 33000Ft-os 9800Gt. :K És miután néztük a bolt listáját,ott vigyorgott a listán a 4830-as Sapphire 26000Ft-ért,az javasoltuk vga jelöltként.Szóval ezzel arra akartam kilyukadni,hogy sokan értenek az informatikához,de sok embert meg is lehet vezetni,hogy drágábban eladjuk a későbbiekben gyengén szereplő kártyát,ezzel pedig újabb vásárlásra ösztönőzük a vevőt. :K a későbbiekben.

    [ Szerkesztve ]

  • Hakuoro

    aktív tag

    válasz Beowulf_78 #333 üzenetére

    Nekem meg eddig szinte csak AMD-ATI konfigjaim voltak, de pl tesómnak inteles gépet raktunk össze (ATI chipset :DDD ) Én nem tapasztaltam semmilyen nem általam okozott :DDD instabilitást. Mindig azt kell venni amelyik jobban megéri! DE az NV pofátlan stratégiája nagyon kivágta nálam a biztosítékot az elmúlt 2 évben. :((

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Beowulf_78 #333 üzenetére

    Ezt már kitárgyaltuk nemrég. Ez a részesedés a teljes piacot jelenti. Az IGP-től kezdve a professzionális piacig. A Best Buy amerikai áruházlánc kimutatása szerint teljesen érthető az eredmény hiszen az 50 dollár körüli kártyák esetén százszor annyi NV kártya talál gazdára, mint AMD. Ennek megfelelően az 2009 Q1 legnépszerűbb terméke a 9400 GT 1 GB, a második legnépszerűbb a 9500 GT 1 GB, harmadik pedig az 512 MB-os HD 4870 (bár utóbbiból már közel feleannyi fogyott, mint az elsőből).
    Az emberek 60%-a vásárol az alsóházból. Az AMD hiába ad el többször annyit a 100 dodó fölötti kategóriában, ha kikap a belépőszinten és a notipiacon. Az AMD GPU piaci részesedése leghamarabb szeptemberben fog nőni, amikor kijön a Windows 7, mert csak az AMD termékek kaphatnak Win 7 premium matricát.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Beowulf_78

    addikt

    válasz Abu85 #336 üzenetére

    Azt írtam volna hogy ez csak a G200 GPU-ra vonatkozik? Nem hinném. :U
    Tök mindegy miből lett ilyen jó eladási statisztika. Pénz beszél...már pedig ha ilyen jó negyedévet zártak, akkor volt rendesen bevétele az nV-nek, ezért nem értem kezdetektől azt az aspektust miért kell temetni. :U :F Akinél a tőke van az sok mindent elérhet, szemben az ATi DX10.1 és DX11 erölködésével, amit tőke nélkül nehéz anyagi helyzetben, kilátástalan lesz megvalósítani. :U

    Szakmai kérdésekkel ne pü-ben keress....használd a megfelelő topikot! A 4890 CF tesztet amit elkezdtem, nem fogom befejezni. Majd megcsinálja más. A meglévő nVidia-s cikkeimet pedig törölni fogom.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Beowulf_78 #337 üzenetére

    A 2009 Q1-es negyedévet még nem tette közzé az NV. Abból derülne ki, hogy ezek az eladások mennyire fedték le a kiadásokat.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • keIdor

    titán

    válasz Beowulf_78 #333 üzenetére

    Hát a Radeon 8500 az tényleg kaki volt, maga a kártya annyira nem is, de support ügyileg eléggé... nekem volt az is, meg a vele egy idős Ti4200, természetesen utóbbit tartottam meg. Aztán fordult a kocka NV30 vs. R300 generációból szerintem nem kérdés, hogy melyik(eket) vettem.
    Bár az FX5900, 5950 már nem volt annyira gáz, mert ismerősöknél próbáltam mindkettőt (9800Pro/XT ettől még mindig jobb volt sokkal szvsz), de az első fecske az FX5800 valami hihetetlen egy vacak szar volt. Nem véletlen lett 9700 egyből!

    Procijaim is hasonlók voltak, csak a P4 maradt ki, a mai napig eléggé anti-NetBurst-ös vagyok.
    Nálam a sorrend: P1 133MHz, P2 400MHz, P3 700MHz@950MHz (itt már kezdődött ;]),
    "K6" Athlon 1200MHz@1350MHz, "K7" Athlon XP 1500+@2000MHz, majd "K8" Athlon 64 3000+@2,7GHz (S393) :) tovább már nem érdekes, hosszú lenne... de 2005-ig ez volt.

    Nagyon sok P4-et kipróbáltam másnál, valahogy nekem nagyon nem jött be. Lassú és drága volt szerintem. A Prescott nevezetű mérnöki csodáról meg nem is írok véleményt inkább, emlékszem, kisebb égési sérülést is szereztem, amikor megfogtam a gyári hűtést.

    [ Szerkesztve ]

    ¡GLORIA A LAS PLAGAS!

  • Beowulf_78

    addikt

    válasz keIdor #339 üzenetére

    Jah...tényleg. :B Ti 4400-et kihagytam. Milyen jó kis kártya volt...nekem is az volt 8500 után. :DDD :C Prciban nem a Prescott volt nekem, bár le akartam cserélni, de azt mondták a boltos barátaim hogy ne, mert nem sikerült jól...nekem az előtte levő S478 P4 2,6Ghz@3,2Ghz majd utána a csúcs modell a 3Ghz@3,6Ghz volt. :K ;)

    [ Szerkesztve ]

    Szakmai kérdésekkel ne pü-ben keress....használd a megfelelő topikot! A 4890 CF tesztet amit elkezdtem, nem fogom befejezni. Majd megcsinálja más. A meglévő nVidia-s cikkeimet pedig törölni fogom.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Dark KillerX #334 üzenetére

    nem egyszer ajánlanak neki Nv-s gépet,mert az informatikusok tudják,hogy lehet hogy félév múlva kevés lesz a karjában a kraft,és ezért újat kell neki venni

    jófajta magyar emberek :W hogy rakná seggbe az ilyet egy vagon kanmajom :W

  • rocket

    nagyúr

    válasz Abu85 #336 üzenetére

    Az a matrica semmit nem fog erni a gyakorlatban.

    "A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz rocket #344 üzenetére

    Ezt mond az embereknek. :) Bármilyen meglepő a nagy többség keresi a Vista Premium matricákat és a Win 7 még nagyobb hypeot kap. Azért volt akkora botrány nemrég a Vista és az Intel IGP viszonyánál, mert a laikusok bizony a matricát nézik. :U Nekik egyszerű támpont kell, mert nem értenek a gép felépítéséhez. Az, hogy Radeon meg GeForce nem nagyon mond nekik semmit, de a Vistaról tudják, hogy jó dolog.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Beowulf_78

    addikt

    válasz Abu85 #345 üzenetére

    "de a Vistaról tudják, hogy jó dolog"

    Dehogy tudják. Akik nem értenek hozzá, azok vagy hozzáértőt visznek, vagy az ottani eladó véleményét fogják kikérni, ami személyenként változó. A Vista annak jó aki ért is hozzá. Sok itteni júzer is tévhitben van a Vista-val kapcsolatosan, hát még akkor azok akik nem olvasnak fórumokat. :U Sok nagyvállalat még mindig az XP-t használja, mert még mindig vállalati szinten sok esetben jobb mint a Vista. A laikus ha elmegy vásárolni, meg tudom arról is győzni hogy XP matricás vagy Vista matricás notit vagy asztali gépet vegyen, mert fingja sincs semmiről. Ha az lesz rajta, hogy "Windows7" gondolod jobban meg fogják venni? Ne legyél már naiív. Az fog elterjedni, mint a Vista esetében...majd SP1 után lesz érdemes használni a Win7-et. Vállalatok már most bejelentették hogy köszi elég az XP, Vista, nem kérünk a Win7-ből még egy jó darabig. Szóval ez a Win7-et a népnek majd talán 1-1,5 év múlva lesz aktuális. Ezért pöcs az AMD, hogy ő már a DX11-et erölteti.
    Kint lesz egy OP rendszer SP nélkül, a kissebb-nagyobb nyűgjeivel, de az AMD már rögtön fejest fog ugrani ebbe..."öreg hiba", mert szvsz.rajtuk és rajtad kívül ( ;] ) senki sem fogja így gondolni.

    Szakmai kérdésekkel ne pü-ben keress....használd a megfelelő topikot! A 4890 CF tesztet amit elkezdtem, nem fogom befejezni. Majd megcsinálja más. A meglévő nVidia-s cikkeimet pedig törölni fogom.

  • Beowulf_78

    addikt

    válasz Abu85 #345 üzenetére

    Ide is beteszem...
    schwartz jó hogy belinkelte. Tisztán látszik mekkora létjogosultsága lesz a DX11-nek és a Win7-nek és az Ati-nak az első 1-2 évben.. :U Ezek Steam júzerek....ergo játékosok, és a játékhoz, mint tudjuk a legkomolyabb hardverek kellenek...pár adatot azért kimásolok. :U

    Windows XP 32 bit (0.00%) 60.68%
    Windows Vista 64 bit (0.00%) 9.96%
    Windows 7 64 bit (0.00%) 0.78%

    DirectX 10 Systems (Vista with DirectX 10 GPU 5.43%

    DirectX 10 GPUs 21.82%

    Video Card Driver Name
    nv4_disp.dll 39.62%
    ati2dvag.dll 17.55% Khmmm.Ezt nem hagyhattam ki. ;] :P

    Általánosságban pedig 256-512 VRAM-ot használnak a legtöbben, 1280x1024 ill. 1680x1050 felbontásban.

    Így a "kőkorszaki" adatok után, még azon is el lehet gondolkodni kell e a DX10...nem hogy DX11. Most már látod miért akar lassabb ütemben fejlődni az nV? ;) Te amit mondasz, és jósolsz hogy DX11/Win7, ezek alapján még legalább 2 év, de lehet 3 is akár.

    [ Szerkesztve ]

    Szakmai kérdésekkel ne pü-ben keress....használd a megfelelő topikot! A 4890 CF tesztet amit elkezdtem, nem fogom befejezni. Majd megcsinálja más. A meglévő nVidia-s cikkeimet pedig törölni fogom.

  • Dark KillerX

    addikt

    válasz Beowulf_78 #347 üzenetére

    Hát igen én sem értem,hogy minek erőltetik a DX10.1-et meg a DX11-et amikor még a legtöbb felhasználó Xp-t használ,amúgy pedig nem is ismerjük(userek) a DX10.1 és DX11 igazi képességeit(sajnos semmi kézzelfogható prezentáció nem volt felőle,csak ilyen meg olyan sallangok,hogy gather4 meg akármi,csak egy átlagos usernek sztem ez nem sokat mond :K ).Amúgy emellett mindenki mondja,hogy így meg úgy jönnek a DX10.1-es gémek,ahhoz képest a mostanában megjelenő játékok(Velvet Assasins,Wanted Weapon,Dark Sector,Riddick,Terminator Salvatorion,Godfather2,Sims3,Arma2,Operation Flaspoint(Grid Engine-t használ),Call of Juarez, mert ez is csak DX9-es lesz :B Abu egy korábbi írása szerint) még hírből sem ismerik. :K Furcsa is lenne ezek után minden játékkiadó elkezdené nyomni a DX10.1-es gameket,azért ezt a keserű pirulát nehéz lenne több millió játékfelhasználóval lenyeletni,hogy ha játszani akarsz akkor rakjál fel Vistát,vagy Win7-et mert különben lemaradsz az új játékokról.A másik pedig hogy még mindig rengetek user rendelkezik Geforce-sal(8800Gt,9600Gt,8800GTS 512 Nvidia korábbi népkártyái) így nehéz is lenne eladni egy gamet,ha csak az Ati userek gépén futna normális,mert azért sztem a Stormrise pont ez miatt is nagyon népszerűtlen(ja meg gagyi is :K ) .Szóval minek ide DX10.1 meg 11,ha Cryengine-e(DX9.0-es) és Dunai Engine-el(DX10) ilyen látványt lehet elérni,és azért a Crysis-nak a mai időszakban már nincsen olyan nagy gépigénye mint megjelenéskor(egy 8800gt-vel vagy 4830-cal 1440-es felbontáson High-on simán fut). :K Ja és úgy gondolom,hogy attól független,hogy a 4800-as kártyák tényleg nagyon népszerűek(és ez tény,én is elfogadnék egy 4770-et :B ) és így elterjednek,nem egy HD tulajdonos használ még mindig Xp-ét,attól függetlenül,hogy az ő kártyája sokkal fejlettebb API-t is támogat,mert azért egy bevált oprendszerről nehéz átállni Dx10.1 megléte miatt a Vistára,vagy Win7-re. :K

    [ Szerkesztve ]

  • keIdor

    titán

    válasz Dark KillerX #348 üzenetére

    Abban teljesen egyetértek veletek, hogy a hardware-k már nagyon megelőzték a software-ket. Ezekből a játékokból is nagyon látszik, hogy azt sem tudják mit kezdjenek a DX10(.1)-el. Ott a Call of Jaurez 2, ami DX9 lesz. Érdekes, mert az első rész már tudta a 10-et. :F
    Mondjuk azt is hozzá kell tennem, hogy ezeknek a 3/4-éről nem is halottam. Nem vagyok egy nagy game buzi, szóval én csak a legsikeresebbekkel, legagyonhypolt szarokat játszom (ki) szóval másnak ez még simán lehet jó játék, én ki se próbálom őket, főleg nem a Godfather 2, Sims 3-at.
    Bár az ArmA2, Operation Flashpoint az talán kipróbálásra kerül majd.
    Stormrise-t se próbáltam ki, mert nem halottam róla, nem volt hypolva, emiatt egy videót se láttam róla. Olvastam, hogy szar, akkor már nincs is miről beszélni, minek nézzem meg egyáltalán? Szóval hiába DX10.1, ha senkit sem érdekel, és az eladásokban gondolom bukdácsol.

    A másik dolog, amit viszont én máshogy látok:
    A DX10(.1) azért nem terjedt el eddig, mert az nVidia nem engedte, ez 100%-ig az ő saruk, hiszem az nV 2006-2007-ben az ATi-t és vele együtt az egész DX API-t ki akarta nyírni. Ha nincs az AMD akkor 2008-ban sikerül is neki, és mára CUDA uralom lenne. Azért erőltették a DX9-et is a CryEngine 2-be, mert tudták, hogy a G80 egy kalap sertésszar a DX10-es kódokban, és meg kell várni, amíg elterjed a CUDA, mert abban viszont gyors.
    Csak ez az, ami nem jött össze, és nem is fog az OpenCL és CS mellett.
    Jó volt az nVidia taktikája, ott baszták el, hogy nem ők vették meg az ATi-t, ill. hagyták, hogy megvegye más, és visszarántsa az élők sorába.
    Ha a NVTWIMTBP program a G80 születésekor már a DX10-et nyomta volna a DX9 helyett, akkor mára már tuti nem itt lennénk, és lenne egy sokkal gyorsabb Crysis-unk is. Nem így lett...
    Szerintem ha az AMD is ráállna egy ilyen NVTWIMTBP szerű programra, akkor 2010 Q2-ben már biztos lenne minimum 5db valódi DX11-es játékunk.

    A Win7 RC meg rohadt jó már most! Nálam még a Vista az elsődleges, tegnap tettem fel neki az SP2-t, de rövid időn belül már lehet, hogy a 7 lesz az elsődleges!
    Windows XP-t meg már elfelejtettem, amúgy se jó a memóriák miatt, 64bit XP meg gyenge.

    [ Szerkesztve ]

    ¡GLORIA A LAS PLAGAS!

  • Dark KillerX

    addikt

    válasz keIdor #349 üzenetére

    Hát igen tény és való,hogy az Nv nagyon :K hátráltatta DX10-et(mert tudták a teljesítménye alatta jóval gyengébb),de lehet ők tényleg a userek fejével gondolkodtak,mert minek ide lényegében Dx10 meg Dx10.1 ha a legtöbb user még midig Xp-t használ. :U Én is amúgy Vistát használok Sp2-vel :B ,meg Win7-et(Build 7077),de sok ismerősöm retteg a Vistától pedig nem egynek ajánlottam. :B Másik pedig a Geforce-ok DX10-es teljesítménye;kiváncsi lennék melyik Dx10-es engine tesztje mérvadó,mert azért a Call of Juarez engine-je nem annyira húzza le a Geforce-ok DX10-es teljesítményét a Stormrise-val szemben. Megnéztem próbaképp mindegyik játék bench-jét és míg a Call of Juarez-ben Dx10-el 2*AA-val minden max-on,1280-ban ment a 8800Gs-em 28FPS-t(tudom nem sok de AA nélkül még jobb),addig a Stormrise teljes vergődés volt,talán ha volt 15FPS. :B Azért azt is hozzá kell fűzni a Stormrise engine-je játék alatt nem fút olyan rosszul. :K :R

Új hozzászólás Aktív témák