-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz paprobert #27335 üzenetére
Van egy maximális fogyasztási limit, de a PlayStation 5 speciel hamarabb ütközik bele a belső buszrendszer clock limitjébe. Azért is 2,23 GHz a beállított órajel, mert a Sony konzolja még az első generációs RDNA kicsit módosított buszrendszerét használja, és nem az újhoz tervezettet. Ennyi részegységre ez is elég, de nem tud ennél magasabb órajelen működni. Maguk a multiprocesszorok képesek lennének többre is, az RDNA2 mintákon a clock limit 2,7 GHz. Ez a Navi 10-nél 2,1 GHz volt.
(#27336) lenox: Valahogy ki kell verni a bullshitet az emberek fejéből.
Maga az AMD AVFS rendszere nem definiál alapórajelet. Nincs szüksége rá. A régebbi AVFS esetében egy PowerTune órajel volt definiálva, és onnan számolt mindent. Az RDNA-nál csak egy DPM limit van a BIOS-ban az órajelre, és abból van számolva minden. Plusz meg van adva egy úgynevezett clock limit, ami például a Navi 10-es GPU-knál 2,1 GHz. Ez a felső limitje annak, amire maga a hardver elméletben képes, de különböző okok miatt sosem tudja beállítani. Ez arra szolgál, hogy a rendszer túl tudja lépni magát a DPM limitet is, vagyis hiába van maximum órajelnek 1755 MHz ráírva a Radeon RX 5700 XT-re, egyszerűen lehetnek olyan alkalmazások, ahol beállít 1800 MHz-et, amíg a clock limitet nem lépi át. A különbség az, hogy amíg a DPM limiten belül marad az órajel, addig a hardver szabadon dönthet arról, hogy mi a következő 1 ezredmásodperces DPM ciklus órajele, míg a DPM limitet túllépve muszáj a DPM limit maximumát beállítani a következő 1 ezredmásodpercre, ahonnan a hardver megint szabadon dönthet.
Régen volt olyan, hogy voltak definiált állapotok. Úgynevezett DPM lépcsők, és azok között ugrált a hardver. Ezek a szintek konkrétan bele voltak írva a BIOS-ba.
Például ezek a Vega 10 DPM lépcsői:
A Vega 20-tól került bevezetésre a legforróbb pont meghatározásra, és azzal, hogy az AMD ezt már konkrétan ki tudja olvasni, át is álltak a finomszemcsés DPM mechanizmusra.
Ez a Navi 10 görbéje erre vonatkozóan:
Itt vált ez az egész bonyolulttá, mert a finomszemcsés DPM mechanizmussal nincsenek előre meghatározott állapotok, mindent a hardver számol ki valós időben. Ez tette lehetővé azt is, hogy ne csak a hőmérsékletre legyen ilyen számítás, hanem terhelésre is. A különbség annyi, hogy amíg a PC-s dizájnokban az AMD hőtérképet számol, addig a PlayStation 5-ben terheléstérképet.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- Gainward Phoenix RTX3080
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- PowerColor Red Dragon Radeon RX 5700 XT 8GB