Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz paprobert #27335 üzenetére

    Van egy maximális fogyasztási limit, de a PlayStation 5 speciel hamarabb ütközik bele a belső buszrendszer clock limitjébe. Azért is 2,23 GHz a beállított órajel, mert a Sony konzolja még az első generációs RDNA kicsit módosított buszrendszerét használja, és nem az újhoz tervezettet. Ennyi részegységre ez is elég, de nem tud ennél magasabb órajelen működni. Maguk a multiprocesszorok képesek lennének többre is, az RDNA2 mintákon a clock limit 2,7 GHz. Ez a Navi 10-nél 2,1 GHz volt.

    (#27336) lenox: Valahogy ki kell verni a bullshitet az emberek fejéből.

    Maga az AMD AVFS rendszere nem definiál alapórajelet. Nincs szüksége rá. A régebbi AVFS esetében egy PowerTune órajel volt definiálva, és onnan számolt mindent. Az RDNA-nál csak egy DPM limit van a BIOS-ban az órajelre, és abból van számolva minden. Plusz meg van adva egy úgynevezett clock limit, ami például a Navi 10-es GPU-knál 2,1 GHz. Ez a felső limitje annak, amire maga a hardver elméletben képes, de különböző okok miatt sosem tudja beállítani. Ez arra szolgál, hogy a rendszer túl tudja lépni magát a DPM limitet is, vagyis hiába van maximum órajelnek 1755 MHz ráírva a Radeon RX 5700 XT-re, egyszerűen lehetnek olyan alkalmazások, ahol beállít 1800 MHz-et, amíg a clock limitet nem lépi át. A különbség az, hogy amíg a DPM limiten belül marad az órajel, addig a hardver szabadon dönthet arról, hogy mi a következő 1 ezredmásodperces DPM ciklus órajele, míg a DPM limitet túllépve muszáj a DPM limit maximumát beállítani a következő 1 ezredmásodpercre, ahonnan a hardver megint szabadon dönthet.

    Régen volt olyan, hogy voltak definiált állapotok. Úgynevezett DPM lépcsők, és azok között ugrált a hardver. Ezek a szintek konkrétan bele voltak írva a BIOS-ba.
    Például ezek a Vega 10 DPM lépcsői:

    A Vega 20-tól került bevezetésre a legforróbb pont meghatározásra, és azzal, hogy az AMD ezt már konkrétan ki tudja olvasni, át is álltak a finomszemcsés DPM mechanizmusra.
    Ez a Navi 10 görbéje erre vonatkozóan:

    Itt vált ez az egész bonyolulttá, mert a finomszemcsés DPM mechanizmussal nincsenek előre meghatározott állapotok, mindent a hardver számol ki valós időben. Ez tette lehetővé azt is, hogy ne csak a hőmérsékletre legyen ilyen számítás, hanem terhelésre is. A különbség annyi, hogy amíg a PC-s dizájnokban az AMD hőtérképet számol, addig a PlayStation 5-ben terheléstérképet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák