- Batch programozás
- VoIP telefonálás
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- Nem tetszik az EU-nak az új díj, amit az Apple a fejlesztők vállára tesz
- Windows 11
- AliExpress tapasztalatok
- Facebook és Messenger
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Predator2
addikt
válasz mumtaz #66596 üzenetére
Sajnos semmilyen tapasztalatom nincs a motorozás terén. Így egy kisebbel kezdenék.
A B125-re azt írták nekem itt régebben, hogy vicc kategória. Mármint tanulás/oktatás szempontjából.Ha robogó akkor pontosan melyik típus?
Ha váltós akkor mit takar az AM6-os? Pontos típusra/típusokra volnék kíváncsi.Üdv
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
forandor
tag
válasz pellesmartin #66597 üzenetére
Az igaz, de egy esetlegesen koszos rosszul beállított karbi csak fölösleges szivatna a hibakeresésben.
A gyújtókábel is rendesen legyen belecsavarva a trafóba és a pipába.
Ha annyira gáz a gyújtás lehet próbálkozni a CDI cseréjével. Nagyobb baja ne legyen! -
válasz enginev3.0 #66593 üzenetére
Lefújtam, nem szép de legalább csúnya, most várom hogy száradjon, aztán fújok még rajta ha kell
Más kérdés: A motor műanyag idomait, ami fekete, azokat lehet valamivel újra fényesíteni, fújni, kenni bármi? Van amin már pereg a "festék?" és jó lenne szépre megcsinálni
Esetleg fóliáztatás?
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
mumtaz
senior tag
válasz forandor #66587 üzenetére
Itt Jetforce-nál annyiban "szerencsésebb" a helyzet, hogy a franciák ennél a robogónál gyakorlatilag szinte csak annyita tartottak meg (pár más átlagos robogó kialakítás mellett), hogy két kereke van és ráülve kell menni vele. Csodálom, hogy a gázmarkolat a jobb oldalon van.
Szóval itt a hűtés szempontjából a hűtő nem a tipikus homlokidom mögött van, hanem teljesen lent a kerék mögött a hasidom közelében. A meleg levegő pedig lefelé jön ki a hasidomon keresztül. Elég sok helyet hagytak és a hűtő mögött nincs semmi, tehát szabadon áramlik a levegő és a hűtő mögött van legalább 10 centi, mielőtt a levegőt elvezető járat elkezdene lefelé fordulni. Tehát ott egy ventilátor bőven elfér.
Ebay-en láttam elviekben gyári ventillátort 50-es jetforce-ra, de szerintem 50-esen nincs is ventillátor. 125-ösön van, de ott picit nagyobb a hűtő is. -
-
üszök
őstag
válasz enginev3.0 #66591 üzenetére
A képen a dob festetlen,csak a tompító van festve. Az le tudod festeni az nem olyan meleg mint a dob,feltéve ha fém.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
üszök
őstag
válasz enginev3.0 #66585 üzenetére
Van fújós hőálló fekete,de rá fog égni és kiszürkül. Nekem ilyen van itthon ezer éves. Vagy van ez,de szerintem ez is ugyanúgy ráég és kiszürkül.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
forandor
tag
válasz pellesmartin #66586 üzenetére
Karbit kipucolni, majd jól beállítani.
-
forandor
tag
válasz mumtaz #66584 üzenetére
Lehet venni a gyárinál jóval magasabb ventilátort (legalább is minára biztos), ami egyes esetekben nem is fér el a burkolattól (na ilyenkor jön a faragás, bár én ahogy néztem nekem pont elférne). Illetve kapni még légterelő nyílást a ventilátorház szájára (ami pl. nekem fölösleges a motorburkolat miatt).
-
pellesmartin
tag
Üdv!
Van egy Honda Dio Af-28 robogóm,tavaly még használtuk,igaz nehezen indult hidegen,de ezen kívül más baja nem volt szezon végéig,ugyanis akkor elég rosszul ment,huztam a gázt csak dadogott,kihagyott, el is raktuk télre. Most megint elővettem,nem indult be. Anyagot kap,több gyertyával is próbáltam,szikra néha van-néha nincs,ha van akkor is elég gyenge, úgy beindul pár másodpercre dadogva,aztán megint nincs szikra.
CDI csatlakozója eléggé oxidálódott, amennyire tudtam megtakarítottam. Mit nézzek még át? Mi lehet a hiba? -
Kipufogót mivel lehet lefújni? Lehet kapni hozzá valami fújós sprayt?
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
mumtaz
senior tag
Üdv.
Jön a meleg és a városi dugaszok. Tudnátok nekem ajánlani valami (univerzális) hűtőventilátort a hűtő mögé (nem elé)?
Valami olyan kellene, amit némi barkácsolással felrakható. Mondjuk valami olyan, amin van gyári tartó.köszi.
-
őstag
Sziasztok!
Milyen kipufogót ajánlotok SR50-re? A hegesztés mellett ismét kilyukadt. Fontos azért hogy ne legyen olyan hangja hogy egész utca felfigyel rá, max 40 körül szánnék rá.
-
mormota
senior tag
én ahogy olvasgattam sokfelé, nagyon meg vannak elégedve az apriliával, mellé még a malagutit emlegették.
nekem egy 98as apriliám van, csak dícsérni tudom magamat a választásomért.
bátyámnak volt malagutija (f15, szintén régebbi darab, utána egy hasonló körlámpás aprilia SR) egyikről se tudott rosszat mondani.
ha okosan megy vele az ember keveset fogyaszt, de nekem pl sikerült már 5 körülit is fogyasztani pedig tök gyári állapotIllusztrálok, tehát vagyok
-
blu79
addikt
Sziasztok, egyik közeli ismerősöm szeretne venni robogót, már ki is nézett 2-őt, az egyik az Aprilia SR50 lenne (karbis) a másik Motowell Crogen RS, újonnan venné, na és itt az ár nem mindegy...
Melyik megbízhatóbb? , Időtállóbb? Melyik fogyaszt kevesebbet ? ez alapján szeretne választani....
Én Apriliát mondtam neki de ha a másikkal sincs gond , nyilván az ár miatt azt választaná...¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
mormota
senior tag
válasz csabi94 #66578 üzenetére
nekem is első rúgásra indul, de ezzel csak az a bajom, hogy immár a 4. berugókart teszem rá, mert a tengely külső fogszáma nem egyezik a kar belső fogszámával, így a ráerőltetett kar egy idő után elforog, elnyalva a belső fogakat, és az egészet dobhatom ki a fenébe.
de most kitaláltam a tutit: acél berúgókar, reteszes kötés, fúrás-faragás profi szerszámokkal.
garantáltan soha többet nem fog kelleni új kart vennemIllusztrálok, tehát vagyok
-
csabi94
őstag
Az önindító-akksi témához hadd fűzzek annyit hozzá, hogy az én motorom pl. amikor vadiúj akksit kapott, akkor sem volt hajlandó önindítóval indulni hidegen, viszont ha felteszem tölteni az akksit 2-3 órára, utána pöccre indul. Ebből én azt szűröm le, hogy a fesz szabályzó rossz, és nem tölti eléggé a generátor az akksit. Mindegy, így marad, első rúgásra indul most már 2 hónapja (ami ennél a motornál nagy szó), úgyhogy nem lehetek elégedetlen.
-
Predator2
addikt
Helló
Márciusban jártam nálatok. Az akkor leírtak alapján, inkább teljesen hanyagoltam a motoros témát.
Viszont eszembe jutott még valami.Abszolút nem értek a témához, így nézzétek el ha butaságot írok.
B-s Jogsihoz van olyan motor ami ajánlható? Azzal megtanulnék motorozni aztán foglalkoznék nagyobb motorokkal, és a jogsit is könnyebben le tudnám tenni.
Jöhet váltós is, de érdekelhet robogó is. (igaz váltósnak jobban örülnék)
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
wagi
senior tag
Robogónál a visszapillantó tükör felső részét hogyan lehet rögzíteni?
A rázkódástól mindig elmozdul.
-
őstag
válasz mormota #66572 üzenetére
Szia,
nekem is hasonló problémám volt, hidegen mindig kicsit tekertem önindítóval + szivatóval, aztaán utána első rugásra indult.. tekerésre nem. Egyéb okok miatt darabokra kellett szednem a motort, összraktam, és hidegen is megy pöccre minden gond nélkül. Lehet kontakt gondok voltak, vagy eszem nincsen, de megjavult.Enyémbe lett új akksi előtte.
-
-
mormota
senior tag
sziasztok
aprilia sr 50 '98 LC, bár ez lényegtelen a problémám szempontjából.
Önindítóra nem mindig indul el a motor, illetve önindítózásnál elég lomhán teker.
pl hidegen abszolute nem tudom beindítani, csak rugásra.akksi, vagy önindító? esetleg más lehetőségek?
és ha már itt vagy, és kérdezek, akkor még egyet:
amikor teletankolom, másnap reggelre csöpög a benzin, vagy talán olajos keverék? (feketés folt van a motor alatt)
mit nézzek meg, hogy jól van-e a helyén?Illusztrálok, tehát vagyok
-
Topikgazda
-
gabe_
őstag
válasz sityupityu #66565 üzenetére
Érdekes, mert a 100-as malaguti ciak is 17,5-ös dellorto karbival van szerelve, és elég neki. Igaz, nem tuning, csak gyári konfig...
Sovány szakácsban sose bízz!
-
moriak
tag
Sziasztok! Robogóra milyen telefontartót ajánlatok? Köszönöm.
-
válasz sityupityu #66565 üzenetére
Ez is SR
De mindegy, nem tudok alkudni, így nem veszem meg
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
Topikgazda
válasz enginev3.0 #66563 üzenetére
Egyébként ilyen szintű konfigurációknál már nem lehet játszadozni, csak akkor szabad összerakni őket amikor már megvan minden. Nem úgy működik, hogy összerakjuk és minden hónapban veszünk hozzá valamit.
Gondolj bele, sok robogó (pl Aprilia SR stb) eleve gyárilag 17,5-ös karbival van szerelve az 50-es hengerhez. Akkor szerinted egy olyan hengernél ami 20 környéki lóerőt is leadhat, és 14-15 ezret pörög mire lesz elég az a karbi? Ti tudjátok.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz enginev3.0 #66563 üzenetére
Be fog állni a henger! Nem tud annyi üzemanyagot szállítani neki, ami megfelelő lenne a belső hűtésnek. Még ha a legnagyobb főfúvókát rakja bele akkor sem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz sityupityu #66562 üzenetére
Igen, mondta hogy 21es kell, de ha nem akarok kapásból 100ezret költeni, akkor elmegy vele
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
Topikgazda
válasz enginev3.0 #66561 üzenetére
Nem tudom, hogy mennyit ért hozzá ha olyanokat mond, hogy jó hozzá a 17,5-ös karbi.
A 70-es vashengerekhez kell a 17,5 karbi, de sokan inkább 19-est raknak oda is. Ehhez a hengerhez simán kell a 21-es. Lehet, hogy valaki jó motorszerelő, de a robogóhangolás megint egy más világ.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz sityupityu #66560 üzenetére
Van motor szerelőm, szerel nagy motorokat is gond nélkül, rá bízom szívesen
17.5 karbim van, azt mondta hogy elmegy vele, lehetne jobb is, de megteszi
A kipufogó elvileg a henger adatlap alapján ajánlott hozzá
Főtengely csere persze kellDe úgy néz ki nem sikerül megegyezni az eladóval szóval lehet tárgytalan
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
Topikgazda
válasz enginev3.0 #66559 üzenetére
Pont ezzel nem, de hasonlóval már igen.
Ez már egy igen kemény henger, biztos, hogy bevállalod a szerelését stb? Megvan hozzá minden egyéb más ami még szükséges (megfelelő méretű karbi stb)? Csak azért kérdezem, mert te már a főtengely cserét is el akarod kerülni. Gyári főtengely van még a motorban? Ha igen akkor gondolom csak viccnek szántad az egészet, hogy kell-e cserélni vagy sem.
Ez egy teljesen más világ már mint a jelenleg a motorodban lévő henger. A Polini Corsa a legjobbak között van a vashengerek között de mégsem aluhenger, ráadásul amit te kinéztél az egy igen komoly hengernek mondható már. Van tőle jobb és drágább is, de akkor is komoly. Ha nincs rutinod akkor már az első indítás után is besz@rhat az egész.
Milyen stage6 hajtás van benne, Stage6 Sport Pro? Nem azt mondom, hogy nem fog vele menni, de egy ilyen kaliberű henger mellé már komolyabb variátor való mint ez a sima multi.
A kipufogó bár nem egy nagy durranás, de jó lesz. Ez a cső egyébként is inkább az aluhengerekhez való mint a mostani vashoz.szerk: A Polini Corsa kb a legerősebb vashenger, én nem cserélném le a helyedben.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Valakinek volt már dolga Stage6 Racing MK2vel?
Polini Corsa 70ccm hengert váltaná
Elvileg 5-8LE vel erősebb
Stage6 pro replica kipufogó van a motoron és egy stage6 hajtás (variator)
Mennyire szükséges a főtengely csere? Tudom hogy kellene csak nem szívesen egy hónapban költenék rá ennyitA sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
mumtaz
senior tag
válasz scorpion1 #66548 üzenetére
Nem viccből, de érdemes lenne megnézni a lendkereket. Nekem a Jetforce-ban a lendkerékről levált a mágnes. Pontosabban el is repedt. Aztán vettem bontottat. 1 hónap, és az is szétrepedt és kihagyó gyújtás mellett még egy csomó érdekességet produkált. Pl gyenge volt a töltés.
-
csabi94
őstag
Lebeszéltetek a Contiról, Michelin City Grip lesz, új. Csak nem most, hanem egy-két hónap múlva.
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #66550 üzenetére
Nem sok hiányzott hozzá. Reflex szerűen letettem a lábam, ha dőlök, valamennyire megtartsam magam. Megfogtam a dolgot, de azt hittem, a lábam a nyakamon jön ki.
-
üszök
őstag
válasz csabi94 #66552 üzenetére
Bocs,figyelmetlenül olvastam. Amúgy szerintem a 120 előre való,a 130 meg hátra. A formája is más a hátsónak,laposabb peresebb. Én tavaj vettem használt gumit a bálnára előre,6k kilométer alatt oda lett. Inkább akkor ved a Contit mint használtat.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Peti N95
aktív tag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a Peugeot Jetforce C-tech - re fel lehetne e tenni egy fekvő minarellis kipufogót? Létezik valami közdarab, vagy átalakító a henger és a kipu közé? Ahogy néztem, csak a dőlésszöge más, a csavarok jó helyen lennének... Köszi előre is!
Ő lenne a dob... Egy Giannelli Extra helyére menne föl... Vélemény?
Arra is gondoltam, hogy a könyököt egy az egyben átrakni...[ Szerkesztve ]
★Huawei Mate 10 Pro★Samsung Galaxy Watch 46mm★GSX-R 600★Peugeot Jet Force C-tech★
-
Topikgazda
válasz csabi94 #66552 üzenetére
"Amúgy úgy döntöttem, hogy kap előre-hátra 120-ast, azt mondja a szerelőm, hogy úgy jobban kanyarodik"
Annyit mindenképp megért volna az a páros.
Pár éves gumikkal az a baj mint bármilyen más járműgumival, hogy hiába nem kopott, a guminak már nincs olyan tapadása.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz scorpion1 #66548 üzenetére
Szikra van inditozasnal?
Az elso hibakod az arra vonatkozik, hogy nem kap jelet a fotengelytol a gyujtashoz, vagy gyujtotrafoval van gond.
Probald meg eloszor hogy megtakaritod a vezerlobe/ECU-ba meno csatlakozokat kontak sprayvel. Valamint nezd at/takaritsd meg az osszes csatlakozot a fesszabalyzo korul, testelesi pontokat, stb.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
üszök
őstag
válasz csabi94 #66539 üzenetére
Itt a Conti a fele, ami alatta van bármelyiket,vagy City Grip, vagy a Metzeler amit fentebb írtak.
Amúgy szerintem hátra 130-as kell. Felülről a második van a 180-as Runneremen,esőben még nem mentem, szárazon jó.(#66542) sityupityu:
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
scorpion1
csendes tag
Sziasztok ! Véleményért , tanácsért fáradtam hozzátok, egy Aprilia SR50 DiTech-ről van szó. Tudom sokan köpködik és nem foglalkoznak vele meg stb. , de nekem tetszik és meg szeretném javítani, nem akarom bontani, eladni. Szóval, kb 1-1/2 hete kezdtem érezni benzinszagot mikor leállítottam, szombaton megnéztem mégis mi lehet... aksinál bekukkantottam és láttam hogy injektor környékén nedves (benzines) , van 2 cső egymás mellett szemből ha nézed a bal oldali volt benzines, sztem a visszafolyó lehet de nem vagyok biztos ebben és alatta injektor környéke... de nem ömlött belőle csak nagyon picit szivárgott... . Gondoltam cső tönkrement... így hagytam és mentem vele kb 80km (40oda-40vissza) olyan 65-70 között mentem vele végig, amint visszaértem motor menet közben leállt és azóta nem indul el... Gyertyát cseréltem volt itthon, nem köpi be , őszbarna csontszáraz... olyan mintha be akarna indulni de aztán mégse... Szerintetek mi lehet a gond? Én a nyomásszabályzóra tippelek... hogy az ment tönkre... Na meg március óta kezdtem el használni és az furcsáltam hogy hiába van tele az aksi picit nehezen indult , picit sokat tekert. Tavaly mikor letettem nem volt ilyen jelenség... Ha a nyomásszabályzó ment volna tönkre azt ki tudom itthon is cserélni? Vagy inkább vigyem szervizbe? Gondolkodtam még hogy kérek árajánlatot és ha olcsobb a karburátorra átalakítás akkor azt választom.
De ha lehet akkor injektoros szeretném ha maradna, tehát arra kérlek hogy aki jártasabb ebbe a témában esetleg tudna véleményt mondani hogy mi lehet a gond?Megnéztem a hibakódokat és ott 2-9 es hibakódokat jelzi...
ECU 02
Pick-up sensor failureInverted pickup wires
-Check wiringDamaged pickup wires
-Check the continuity (R=Ohm) between the transducer and the ECU (blue wire -white wire - blue/yellow wire - white/yellow wire)
Check the opening of the circuit (R=infinite) between pickup and earthConnectors
-Check connectorsTransducers
-Check resistance (R=385 Ohm) between the positive and negative poles of the pickupECU 09
Incorrect charging voltageBatery to low
-Check batery charge . Check and restore battery connections if necessaryRed/brown wire connector 15 wire to the ECU not conected or conected to earth
-Check the continuity (R 0 Ohm of the Red/brown wire]Voltage regulation wires and/or connectors not wired up
-Check connectors. Fit the relais between the bleu wire and the red/black wire. If the relais closes check the continuity (R 0 Ohm) between the red/brown wire and orange wire . If the values are correct : check the general feed plant (batery,fse,main switch )Az akkuval sztem semmi gond nem lehet, a motor ment, és semmi előjele nem volt hogy megáll... tök jól ment aztán egyszer csak vége...
Előre is (B)köszönöm(/B) azoknak akik tippelnek , véleményt mondanak[ Szerkesztve ]
-
wagi
senior tag
válasz nyogo83 #66545 üzenetére
Köszönöm a választ.
Ezeket a kuplungszetteket találtam :
Unix - Ferodo 14.272-
Newfren 20.500-Bárdi - Vicma 11.810-
Mindkét helyen van -10%-os kedvezményem.
Illetve a gyárit tudnák újraragasztani felszabályozással 6000-ért.
Még egy kérdés .
Az első féktárcsa jelenleg 3mm vastag,a kopáshatár 3,5mm ez még így biztonsággal használható vagy cserélni kell?
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
Pont nemreg futottam meg ezt a kort.
Gyari kuplung kb annyinal farad el. Nekem is 27.XXXkm-nel kellett kuplungot cserelni, mert mar nagyon keves volt a ferodol reteg rajta.
Kuplungbol Vicma vagy Newfren, mindketto jo.
Viszon... ha megfogadsz egy jotanacsot, akkor nem csak a kuplungot csereled, hanem a harangot is. Ennyi km-nel a gyarinal mar elofordul h picit felre van kopva a belseje, amivel nem erdemes szarakodni a felszabalyozassal.
Igy jartam en is, hogy kapott uj kuplungot (igaz elsore az utnagyartott kuplung szar volt), de nem volt az igazi. Remegett, nem fekudt fel rendesen az osszes pofa, stb.
Aztan vettem bele egy Newfren kuplung+harang szettet 16k-ert, ami nem 1 ev alatt meg 5000km alatt fog leterdelni, szval nem tetel erte. A Newfren-t a Unixautonal keresd, ok az itthoni forgalmazoi.[ Szerkesztve ]
-
wagi
senior tag
Van egy Honda SH150-es robogóm.
Normál használat mellett mennyit bír a gyári kuplung kopásig?Jelenleg 27.500km van a motorban és még 1mm maradt a ferodolból ez jónak számít?
Illetve a Vicma utángyártott kuplungpofáról vélemény?
Vagy inkább a gyári maradjon felújítva?
Árban ugyanannyi lenne.Köszönöm a válaszokat.
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
ContiTwistről sok rosszat olvastam, mikor a Jetforce-ra kerestem gumikat.
Végül Metzeler wintec feelfree-t vettem garnitúrában. Nagyon jó gumi esőben és szárazon is.A januárban vásárolt kymco super 9-en ilyen ContiTwist volt jó állapotban. Kétszer csúsztam meg a hátsóval száraz időben és egyszer majdnem kiegyenesítettem egy kanyart vizes úton. Ekkor az első csúszott meg úgy, mintha jégen mentem volna.
Valami nem ok ezekkel a gumikkal. -
csabi94
őstag
válasz csongi #66537 üzenetére
Előre ugyanaz menne, hátra menne egy centivel szélesebb. Nem tudom, hogy mi a gyári ajánlás, de gondolom hogy nem véletlenül van így párban.
Ez a Conti milyennek mondható?
(#66538) üszök: mit vennél? Nem kell mindenáron ez, csak valami majd kéne, és ennek örültem, hogy párban akciós.
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
Sziasztok!
Ezek jó gumik? [link]
Malaguti F12-ra mehetnek? Most elől hátul 120-as van, de szerintem felmegy hátra a 130 is. Vélemény? -
Snypie81
csendes tag
Van egy Motowell Magnet Sport robogóm (50-es, álhosszú mina blokk).
Szeretném leszedni a hátsó szíjtárcsát. Milyen szerszámok kellenek nekem?
-
dtsdexter
csendes tag
válasz blizzrd #66527 üzenetére
Valahol testel egy kábeled, vagy a csatlakozó oxidálodott ... indulhat a keresd a hibát Ha szerencséd van csak oxid, azt le lehet takarítani, majd kontakt sprével javítani. Ha sérült a kábel (nem feltétlen az üzemanyag vissza jelző) akkor mielőbb meg kell találni. Ha nincsen rá affinitásod, akkor vidd el szakemberhez.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
Mennyire lehet neten használt hengerszettet eladni? Kb 4ezer kmes polini Corsa 70es henger, Piaggio hengerekhez
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
Topikgazda
-
Ulius80
tag
Sziasztok!
Tegnap mentem kb 30 km-t egyhuzamban olyan 50-65-km/h között,leállítás után égett füst szagot éreztem,füstölt a kipufogóm.
Tele lenne kotuval?
Esetleg kiégetés helyett van valami más megoldás?
Előre is köszönöm!"A Jurassic Parkban NEM a T-rex üldözte a dzsippet. Chuck Norris üldözte a T-rexet, és a dzsippet!!"
-
-
blizzrd
senior tag
Sziasztok!
Új vagyok még motoros témában, így bocsi ha laikus a kérdés. Tehát adott egy Sym Jet 50 ccm robogó. Vásárláskor kicseréltem a kötelező dolgokat, köztük az akksit is. Amiót az új akksi van benne (savas), azóta az üzemanyag szintjelző cseszik megmozdulni. A korábbi akksi bentlétekor ez a hiba nem állt fent, illetve egy nagyobb gáz húzásakor a szintjelző visszament nullára, ha megálltam, akkor újra a rendes szintet mutatta.
Mitől lehet ez a jelenség?Üdv
-
Hi
2007-es Piaggio blokkos SR Factory-ba milyen izzók kellenek?
Lehet kapni ledeset esetleg? Szeretnék valamivel erősebb fényt mindenhova a mostaninál
Főleg első tompított, és az indexekbeMilyen foglalata van ezeknek?
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
mumtaz
senior tag
válasz uffneked #66520 üzenetére
Uppsz. Most olvastam a hozzászólásod.
Sokat mozgok a XI. kerület környékén, mert oda járok dolgozni. Sokszor nem céges autóval, hanem robincsal megyek fel a hegyre, vagy kifelé főként a dugó miatt, hogy a céghez vissza ne kelljen araszolnom a céges autóval.
Minden reggel robogóval járok be dolgozni és mindig az Erzsébet-híd -> Hegyalja útvonalon. Ez mindig jó teszt volt. A régi Jetforce-ba többek között ezért (is) applikáltam 70-es hengert. Mivel injektoros és elektronikus a vezérlés, ezért végre nem ment sokkal többet (talán +5km/ó) mint az 50-es hengerrel, viszont nem halt meg annyira az emelkedőkön. Ok. Az 50-essel is felment, de az halál, mikor a sok idióta autós (akik egyébként fent a Sánc utcánál úgyis pirosat kapnak) szinte leszorít, hogy előrébb jusson. Itt felkapaszkodva 50-es hengerrel olyan 30-35km/ó. 70-essel megvan a 45-50 is, ha minden jól alakul.
-
uffneked
aktív tag
válasz csongi #66515 üzenetére
Szia!
Oke, nagy kerék látszódnak, világos.
Budán a rakpart - hegyalja lenne a legmeredekebb, azt nem biztos, hogy meg tudja mászni. Alapvetően becsi/lajos - margit körút - alkotas/budaorsi. Aztán a vegen a gazdagretire megint emelkedőn fordulnek ra, de azon a 200 meteren csak nem halalozunk el.
A scarabeo elsőre fura, de megbarátkozhatok vele... Aprilia szerviz, vagy valami jobb hasznalt kereskedés obuda korul? Az M3 bevezetőt is említette valaki... Ott mit kell keresni?@sityupityu: Igen, közben lattam, hogy az nem eu piacra arult, ráadásul 100+ccm. Viszonyítási alapnak igy rossz, mindenképpen ra kell ulnom par 50esre...
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz uffneked #66514 üzenetére
Én nem sajnálom a pénzt ha motorról van szó, de én nem mondtam, hogy kötelező jelleggel a gatyádat is rá kell költeni. 150-ért simán lehet venni patent kis gyári robogót, ami gond nélkül elvisz. Én szerelgetek robogókat de bevallom, hogy nekünk is volt olyan Dio, Yog amiket csak futkosásra használtunk. Nálunk voltak kb 1,5-2 évet de soha sem nyúltunk hozzájuk.
Ha már Dio: Az általad linkelt nem nagyon van nálunk, de ha van is, akkor azt 100 ezerért biztos, hogy nem kapod meg.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
Idomokon a füleket hogyan lehetne hegeszteni.
Rég jártam erre, de megint becsábultam és vettem megint egy Jetforce TSDI-t. A régi is meg van még, de szegény már nagyon leharcolódott.
Az új külsőre fasza, de egy-két idomfül le van törve.
Hegesztettem már idomon füleket, de ez újra van fényezve és nem szeretném, ha megint kellene a melegítés miatt. -
csongi
veterán
válasz uffneked #66488 üzenetére
Szia!
Ha nem a koruton akarsz robogni naponta, akkor elegndo az 50-es.
Valami nagy testu, vagy nagyobb kerekut nezz. Aprilia Scarabeo pl.
A magasaagod, es a sulyod nem a kis ccm barat .
De arra figyelj, hogy legalabb elferj rajta.
Lampa kerdese. Rendben nappal kozlekedsz, de mi van ha megsem?
Nappal is lehetnek rossz latasi viszonyok. Az, hogy te nem latsz az eg dolog, de ha teged sem latnak, az mar igen nagy baj. Igy is kitakarja a motort az auto barmelyik oszlopa, a jarmuvek egyre nagyobb holtterrel vannak tervezve. A kis ccm- el tudsz menni 60al azzal nincs baj, persze az mar feltehetoleg nem a gyari allapot lesz. Illetve innen mar csak fekezes marad, gyorsitas mint helyzet megoldas nem lehetseges.
A budai oldal domborzati viszonyai milyenek?
Ez nem azt jelenti, 1000alatt nincs motor. Csupan olyan dolgok amiket fejben helyre kell tenni. . -
uffneked
aktív tag
válasz sityupityu #66513 üzenetére
Na, de akkor meg nem kell azt mondani, hogy költséges dolog, meg a rakoltod a robogó arat 2x... RakoltHETED, ha akarod.
-
Topikgazda
-
uffneked
aktív tag
Nem tudom, jo volt a videokartyas hasonlat.
Van, aki megvesz egy konfigot, es évekig hasznalja, meg van, aki hetente cserélget/szerel benne valamiért. De a bicikli ugyanez, nagyanyám 70 eve ugyanazzal a bringával jar, neha be kell zsírozni, aztán jolvan, en is megvettem a multinál, 5 eve nincs baja, van, aki meg szinten havonta szerelgeti, mert mindig van rajta mit...
Kocsit is megvettem, aztán amikor adott km-en vagyok, kicserélem a szuksegeset, es használom tovább.
A robogóval is ugy voltam, hogy veszek valami szemre/hangra/erzesre elfogadhatot 100-120 korul, rakoltok meg 30-50 korul a kopoalkatreszek cserejere, aztán ha olaj/benzin kell neki, majd szol.Ennyire álomvilágban élnék?
[ Szerkesztve ]
-
válasz uffneked #66502 üzenetére
Volt egy be nem tervezett borulás, fényezés. Motor felújítás (fúrás, dugó, gyűrű meg ami ilyenkor kell) ez tervezett volt (110e a kettő). Új ülés (15e), króm tükör (13e), pár hiányzó márkajelzés (2e), és hasonló apróságok. Pl: karbi fúvókák, szerszámok, légszűrő, tömítések. És akkor görgő szet 5g-8g még nincs a variátor hangoláshoz és azt is pénzért adják. De van aki ennyiért video kártyát vesz
Illetve volt még egy berugó racsni meg ellen része, ezért is elkértek majd 5e-t.Egy új jobb állapotú gép, vagy egy szerencsésebb vétel talán kevesebb szervízt igényelne és talán összességében olcsóbb, de mi van ha mégse, vagy ha igen és sose kell szerelni?
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
uffneked
aktív tag
válasz dtsdexter #66503 üzenetére
Nem tudom, ahogy itt olvasom ezt a hozzászólást, meg visszaolvastam párszázat, kicsit úgy tűnik, hogy túlmisztifikáljátok a dolgokat. Lehet, hogy ez azért van, mert egy idő után belebuzul az ember ebbe is, meg több-jobb-újabb-tuning kell mindenből, lehet, hogy később én is ilyen leszek...
Alapból nem vagyok az a bütykölős fazon, meg tényleg, nekem csak arra kell a robogó, hogy csúcsforgalomban, városon belül közlekedjek... Vidékre autóval megyek, éjszaka autóval megyek, főúton autóval megyek. Nyilván az elején le kell szervizelni, kicserélni/megcsinálni, ami szar, de aztán nem buherálgatnám, ha egyébként elindul, teszi a dolgát.
Elég, ha 55el elcsordogálok (jó, legyen 60, éljünk veszélyesen ), nem kell, hogy reflektor legyen az elején, nem fogom széthajtani, rallyzni vele, hátraültetni a 2 mázsás anyóst, nem kell, hogy 4123234 decibellel bőgjön, vagy hogy legyorsuljak bárkit.Célszerszám kell, ami elvisz A-B, illetve B-A útvonalon napiszinten, stabilan.
Szerk.: Most nézem, hogy én ilyet hajtottam (nem kormányon világítósat), ez mintha durvább cucc lenne... Mondjuk ment is gond nélkül 60 körül.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz dtsdexter #66503 üzenetére
"A Led izzók pedig még közel sem tartanak ott, hogy felvegye a versenyt a halogén izzókkal, bármennyire elvakít ha bele nézel, amíg nem oldják meg, hogy ne szórja hanem irányított legyen addig mit sem ér, mellesleg a foncsorok sem úgy vannak kialakítva, hogy az egy ledizzóhoz jó legyen. Ergó gyönyörű fehér fényben fog pompázni a lámpád, csak az utat nem fogja megvilágítani."
Te tévedésben vagy. Simán azon a szinten vannak, persze nem a robogókhoz vehető sz@rokra gondolok, hanem úgy általában a led-re.
Elárulom, hogy pl már a nálunk gyártott Suzuki Vitara-ban sem xenon-t használnak már extra világításként hanem ledet. És nem a nappali menetfényre gondolok, hanem a rendes világításra. Bizony-bizony.Vagy nézzük meg a kisebb dolgokat mint pl a fejlámpák. Pl a Led lenser vagy a Petzl (direkt nagy márkákat írtam és nem kínait) már több mint 10 éve gyárt olyan ledes fejlámpákat ami majdnem "felér" egy átlagautó fényerejével. Nem szórják a fényt, fókuszálhatók stb. Miről beszélünk akkor? Persze, hogy a robogókhoz kapható szutykok nem fognak rendesen világítani, hiszen a ledhez is kell valamilyen jól megtervezett foncsor mint amilyen az autóknál, de még a fejlámpáknál is megtalálható.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz x1port #66506 üzenetére
Az meg ugye a regi ketutemu?
Na en pont most szemezgetek egy Lets 4-el is, csak az sajnos 4 utemu injektoros. Kivancsi lennek mennyi lehet a valos vegsebessege, meg a gyorsulasa.Igazabol en is a csajomnak keresek most valamit Honda Giorno-Suzuki Verde-Yamaha Vino vonalon levo kis robogot, ami kepes tartosan a 60-as tempora es nem elmebeteg arat kernek erte, hanem a max 150k-s hatarig belefer.
Viszonylag alacsony a csajom, szoval nagyobb/magasabb robogokat nem is nezek.
Ha meg kicsit lustabb, nem problema, kap egy multivart hogy jobban ugorjon, varosba eleg lenne neki. -
moriak
tag
Sziasztok! Pécsett és környékén keresek nagyon jó motorszerelőt (nagytestű robogó). Előre is köszönöm!
-
nyogo83
Topikgazda
Akkor nekem csak szerencsem lehetett, vagy nem tudom
Csak az legutobbi ket 50-es robogom:
5 eve vettem egy Aprilia Habanat 135k-ert. Kapott ket gumit, meg egy szivocsovet. 1,5 ev utan eladtam ismerosomnek, 30-35k-t forditottam ra.
O azota is hasznalja, nemreg kellett egy vakumos benzinpumpat cserelni, meg lassan ideje a gorgo/szij cserenek.Utana vettem egy Gilera Runnert ha jol remlik 160k korul. Malossi multivar, technigas kipuff, delta kuplunggal.
Hatso lengescsillapitot csereltem, meg az elsot raktam rendbe, minden mas popec volt, ment mint a mergezett eger(kb 16k-18k volt osszes koltseg)
Eladtam, az uj tulaja kb 2 eve hasznalja, azota gumit kapott ujat, meg gorgot.Utana vettem a 125-os Madisont, aminek ugy alltam neki, hogy "nagyszerviz", ami kicsit necces, cserelem, legalabb tudom milyen allapotban van.
Gumik, szij, gorgo, kuplung, hatso teleszkopok,fekbetetek. Ez kb 100k alatt megallt.Pedig en elegge "beteg" vagyok olyan teren, hogy minden legyen tip topp hibatlan rajta.
Az teny, hogy egy 50-essel is el lehet szaladni a szazezrek fele ha olyat kifog az ember, de szerintem boven vannak olyanok, amikhez komolyabb hozzanyulas nelkul el lehet egy darabig szaladgalni.
-
dtsdexter
csendes tag
válasz uffneked #66502 üzenetére
Én 60-ért vettem lassan egy éve (most jár le a biztosításom is )... most jár olyan 400 nál , persze lehetett volna csökkenteni a kiadást, ha csak járni akartam volna vele, de voltak dolgok ami zavartak, pl a fényerő ... próbálgattam javítani, végül komplett lámpa csere lett, kicsi pénzért.
Régi robogón ha fényes lámpát szeretnél, tépd le róla az első műanyag fénytörőt, azon felül hogy fogja a fényerőt, szét is szórja azt a keveset ami kijut. Ha nem síküveges, el lehet felejteni a normális látást, régi típusoknál nem volt szempont, hogy lássál. elég ha téged látnak, ez persze nem csökkenti az esélyét hogy árokba csapódj, mert nem láttad, hogy kanyarodik az út ... de legalább nem ütöttek el! A Led izzók pedig még közel sem tartanak ott, hogy felvegye a versenyt a halogén izzókkal, bármennyire elvakít ha bele nézel, amíg nem oldják meg, hogy ne szórja hanem irányított legyen addig mit sem ér, mellesleg a foncsorok sem úgy vannak kialakítva, hogy az egy ledizzóhoz jó legyen. Ergó gyönyörű fehér fényben fog pompázni a lámpád, csak az utat nem fogja megvilágítani. Sajna ez van. Vagy B verzió, szerelsz fel normális lámpát a kormányra vagy kialakítod valahol, az első vagy oldasó idomokban. Akkor mehet be előre a led, a többibe meg normális vagy irányított led 5000 környékén már láttam darabját ebay-n.
Vagy vár türelemmel a technológia fejlődéséig ... meg még egy kicsit, míg megfizethető lesz halandóknak is!... esküszöm, gyári főnök ;)
-
-
forandor
tag
válasz csabi94 #66498 üzenetére
Én is gondolkodtam világítás javításán, mert az Aprilia gyári világítása egy vicc. Az izzó foglalatába kapható LED-es megoldás, bár tapasztalatom nincs efelől (fényerő, stb.).
Ha csak rövid ideig használod a világítást, akkor elég lenne kicsivel nagyobb teljesítményű hagyományos izzó berakása is, nem fog elolvadni az anyag körülötte (gondolom én).
Új hozzászólás Aktív témák
- Batch programozás
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Ingyen kellene, de tegnapra
- BestBuy ruhás topik
- Revolut
- VoIP telefonálás
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Gran Turismo
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- További aktív témák...
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- ÚJ Besen BS20 Smart 11-22kW elektromos autó töltők GARANCIÁVAL, számlával, készleten
- Eladó JURA ENA 5 Svájci Kávéfőző gép
- Flair Signature
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával