- Az EU Trump ellenére sem változtat a big tech elleni szigoron, nincs visszalépés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Sweet.tv - internetes TV
- A Bluesky-ra ment az Európai Központi Bank
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- ZyXEL NAS520 – felhős, kétfiókos NAS
- Kriptovaluták és az adózás
- Nem örülnek a britek, hogy mindenki Google keresőt használ
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz dugynok #68670 üzenetére
Nem mondtam, hogy nem káros, csak azt, hogy a motor maga még ettől indulna.
Nyilván amit a motor főtengelye megforgat, annak útban van a jég, mint a pumpának. Azt szépen eltöri. Majd amikor már melegszik a motor, a blokkban kiolvad a víz, de a blokkon kívül fagyott víz elzárja a keringést, és a blokk szépen megfő.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Rivaul
addikt
válasz dugynok #68602 üzenetére
Siófoktól nem messzire egy kisebb városba Itt már szabadon van hely mindennek és mindenkinek. Bonci jól van és már van mellé egy másik is akit menhelyről mentettünk ki. Köszönöm az érdeklődést
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
válasz dugynok #67828 üzenetére
Igen. Sajnos én is láttam. Köszönöm szépen a segítséget. Még kotorászok, hátha valami másé jó bele.
Láttam valakinél a neten, aki nem ezt a gyárit rakta bele, hanem olyat, amilyen például a speedfightokban van, hogy a külső külön csak egy nagy O gyűrű, a belső meg szintén hasonló, csak a négy kis karikával egyben a csavarok körül.
Ha olyat találnék, ami ebbe passzol, az jobb lenne anyagilag is, meg beszerezhetőségileg is. -
Topikgazda
válasz dugynok #67825 üzenetére
Mondjuk nekem fura, hogy sehol sem szerezhető be itthon. Persze ezzel nem azt mondom, hogy nem hiszek neki.
A nagy robogóalkatrész webshopok kérésre beszoktak szerezni olyan alkatrészeket is, ami egyébként nincs is a kínálatukban. Egy-két mail-t megérne a dolog szerintem.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
válasz dugynok #67762 üzenetére
Eredetileg is valami hasonlóval voltak beragasztva.
Csak azt nem értem még, hogy a régi Jetforce-ban (28000Km) és az "újban" (13000Km) is nálam engedett el a gyári ragasztás. Illetőleg a régiben két lendkerékben is, mert abba ugye egyszer elszállt az eredetiben és egyszer a bontottban. Pedig ez pont az az alkatrész, amit elég nehéz szándékosan tönkretenni.
Vagy ez olyan, hogy gyárilag egyszer összerakták a motorral és, ha egyszer le kell venni (még ha lehúzó szerszámmal is), akkor picit vetemedik, amitől "fellazul" a ragasztás és utána csak idő kérdése.Egyébként most vettem le a lendkereket. Az egyik mágnes szilánkokra tört és a lendkerék az éknél elrepedt.
Előkaptam a régi moci lendkerekét és kivettem belőle a mágneseket. Ki is csiszoltam belőle a régi ragasztó maradványokat. Aztán megpróbálom beragasztani.
Fura, hogy abból a három, még gyári ragasztású mágnes könnyen kijött, viszont a negyedik - amit még tavaly én ragasztottam be és a peremeknél pillanatragasztóval is kinyomtam - alig akart kijönni.Amim van itthon, az a QuickSteel és egy kétkomponensű epoxy ragasztó. Utóbbinak "csak" 120 fok a hőállósága. Nyilván többet is kibír, de nem tudom, mi a plafon és, hogy az elég-e? A QuickSteel-t számtalan helyen használtam már. Pl autóhűtőt nyomás alatt melegen ragasztottam vele az út szélén (1,5 évig bírta), illetve egyszer hazafelé jövet a régi jetforce kilőtte a gyertyát. Eltűnt a menet a hengerfejből. Az út szélén beragasztottam vele a gyertyát, bele tekerve abba a fél menetbe, ami még maradt a hengerfejben. 2 hétig jártam így, míg megjött postán egy bontott hengerfej.
Az egyetlen baj vele, hogy ez gyakorlatilag gyurma és kicsi hézaggal szinte lehetetlen vele ragasztani.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
-
Topikgazda
-
-
qad
senior tag
válasz dugynok #65837 üzenetére
Ezért kérdeztem van-e valahol hőfok gomba ami megmondja neki hogy mikor kapcsoljon hőmérsékletre.
Levettem a világítást most 0,4 - 0,7 voltot mérek a vezetéken ami megy a szívatóhoz D.Rendelek egyet 1400 Ft körüli összegért max ha azzal sem megy akkor megyek vele villanyászhoz.
Köszi a válaszod dugynokMásik kérdés. Kymco agility 50 ccm 4t
Van ezekhez( 4t kínai főtengely) 16-os és 22-es olajpumpa meghajtó fogaskerék számú főtengely. Jól gondolom hogy a 16-os lenne a jobb mert az többet/gyorsabban hajtja az olajpumpát? Nagy eséllyel az enyém már 22 fogas(2011-es), ha jobb lenne a 16-os akkor inkább átvariálnám. -
Topikgazda
válasz dugynok #65698 üzenetére
"Nálam az xs töltőnél a hópihére 6V töltést ír."
Na azt megnézném, mert az baromira nem így van. Én is kaptam leírást hozzá és semmi ilyesmiről nincs szó. De ha nem kaptam volna az sem lenne gond mert tök egyértelmű.
A hópihe jelzésnél azt csinálja amit én mondtam. Azt meg, hogy 6 voltal vagy 12 voltal tölt-e azt te nem tudod befolyásolni, mert azt a töltő automatikusan érzékeli. Egyébként egy sz@rrá merült 12 voltos akkura akár azt is hiheti, hogy 6 voltos (a leírás is írja), de egy annyira lemerült akkunál már tökmindegy.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
jFox
addikt
válasz dugynok #65689 üzenetére
Honnan veszed, hogy az 6v-os? A leírásában az volt, hogy szinten tartásra van. Volt rajta akksin így napokig, semmi baja nem lett.
Sityupityu: tudom, de amiket linkelt ott volt egy XS töltő, csak arra írtam, hogy jóféle.
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
Topikgazda
válasz dugynok #65689 üzenetére
Nem is mondta, hogy a hópihe a csepptöltést jelenti. Bár lehet, hogy valóban nem tudta, hogy a csepptöltés automatikus.
Amúgy tudod, hogy mi a hópihe jelölés? Az egy "téli töltésmódot" jelent rajta, amikor az akkuk jobban igénybe vannak véve. Ha arra van állítva, akkor a hidegre való tekintettel egy kicsit tovább tölti az akkut a megszokottnál. Nem sokkal, csak minimálisan.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz dugynok #64775 üzenetére
"Mester!"
Na mész te a pi...ba.
Szerintem 8-as, de a 4T robogóknál annyira nem vagyok otthon, hogy mi a nagyon jó nekik.
(#64777) nyogo83 Azaz, az epres. Az még a finnyásaknak is jó.
Szerintem egy jó 2T olajnak (nem epres) elégve nincs rossz szaga. Legalább is az én orromnak egyáltalán nem büdös.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rivaul
addikt
válasz dugynok #64714 üzenetére
Igen. Kifejezetten jó áron van rendesen boltból. Az enyém kuka úgy döntöttem. Ha már ennyire szétkaptam a motort akkor nem szórakozok ennek a foltozgatásával hanem teszek rá újat. Viszont szűkös az anyagi keret, főleg hogy még 20 ezernyi másik alkatrész is kell.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
válasz dugynok #64450 üzenetére
Nem várok sokat csak hogy eldöcögjön. Vásárolni meg ilyenek néha. Arra a bicó az kevés de az autó meg néha sok. Most sincs autóm mert apósnál van és ilyenkor is jó lenne. Egy olcsóbb foglalkozást igénylő gép ez de elbütykölgetem. Csak a km-re voltam kíváncsi.
A kutyus eléggé megnőtt de a keréktől amit adtál a mai napig fél Azért próbálkozunk vele, hátha ráharap
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
norbert1998
nagyúr
válasz dugynok #64403 üzenetére
Nekem talán nem. Dekni nékül beindítva nem láttam nyolcast a főtengelyben. Bár tény, hogy nem adtam nagy gázt neki, mert azért mégsincs rajta burkolat.
Hát mindegy, most legalább tényleg patent lesz, főleg, ha a szivattyút is megnézzük.
Apropó szivattyú:
Ez ilyen vákumos. Ha visszaengedi a benzint (gondolom az engedi vissza és nem más) az mennyire javítható egy jól felszerelt műhelyben? -
-
kokov
tag
válasz dugynok #64071 üzenetére
Kerestem a logikát. Gondoltam biztos azonnali a felmondás. Ha csak a fordulónapra tudom egyoldalúan felmondani az éves biztit, akkor a felmondásnak végképp a világon semmi értelme nincs. De tényleg semmi. Csak a biztosítónak spórolok pénzt, aki emiatt nem küld csekket, fizetési felszólítást stb. Mi közöm nekem ahhoz, hogy egy magáncég mennyit költ működésre?
Ha felmondás nélkül előre meg tudom kötni a következő biztosítást, ami érvényes lesz a következő évre a fordulónaptól kezdődően, akkor a biztosításom folyamatos, így a világon semmi nem fedezetlen, mert a nem fizetés egy nyilatkozat a felmondásról.
Nekem ahhoz mi közöm, hogy egyébként hogy az égbe kerül be a képbe a MABISZ? Engem ez miért kéne érdekeljen, miután 12k-val akartak lehúzni 3k helyett? A MABISZ-t miért nem az érdekli, hogy engem le akartak húzni? Miért nem zárja ki a szövetségből a szemétládát, aki 12k-val akar levenni?
Juj hagyjuk. Nem akarom tudni. Ez valahol nagyon el van qurva (de nem csak ez). -
kokov
tag
válasz dugynok #64068 üzenetére
Aha. Szóval parallel nem lehet kettő, tehát ha nyár közepén van a fordulónap, akkor csak úgy tudok biztosítót váltani, hogy pont a szezonban nem vehetek részt a forgalomban pár napig a felmondás után, amikor már eddig is többet költöttem biztosításra, mint benzinre. (Alig használom ezt a vackot.)
Jaj, de nagyon remek. (Mély sóhaj.)
Viszont ha addig nem szerződhetnek velem, amíg a másik szerződés keletkeztette jogviszony meg nem szűnt, akkor csak abban érdekeltek, hogy lemondják helyettem a régit. Na mindegy, túl van tárgyalva.Ez a rendszer is úgy vacak, ahogy van. Az utóbb kötött biztosítási jogviszony automatikusan a korábbi jogviszony megszűnését kellene jelentse tekintettel arra, hogy egy járműre nincs az a barom, aki két kötelezőt szeretne kötni.
Nem értem miért van az, hogy ebben az országban minden ügyintézés ilyen nyomorult lesz a végére. Én igazoljak, jaj kimentek már az oroszok, hagy ne igazoljak már. Milyen igazolás? Igazoljam, hogy lemondtam. Most ez normális? Jaj, Istenem.Ez totál ilyen komcsi becsípődés. Mivel más nincs jogállamban, ezért nyilatkozatnak hívják az igazolást. Na de ha második szerződést kötök az egyben nyilatkozat is teljesen nyilvánvalóan, minek nyilatkoznék kétszer? Mer' majd a pártállam biztosítója eldönti, hogy megengedi e az elvtársnak, hogy szerződjön és ad e igazolást arról, hogy megszűntette a jogviszonyt. Persze ez nincs, de még azért nyilatkozzak. Nyilatkozom, hogy édes jó anyukájuk is jól van remélem. Jól? Jó.
[ Szerkesztve ]
-
kokov
tag
válasz dugynok #64062 üzenetére
Igazad lehet, de minek utána éppen négyszeres árral próbáltak meg átverni erősen hajlok a büdös kukk nélküli nem fizetésre megmondom neked őszintén.
Egymás közt a húha anyjukat 12.480-Ft-os levelükkel meg tudják mit kezdjenek.Így weben gondolom azért nem kérnek felmondó nyilatkozatot, mert egyszerűbb dátumra szűrni az űrlapon. A fordulónapra kérdeznek rá.
Ha az oké (megvan a 30 nap) továbbenged a következő űrlapra, szóval felteszem a felmondást ők intézik (vagy nem intézik), viszont ha a felmondás nélküli nem fizetés drágító tényező legközelebb és ők nem teszik meg helyettem akkor is a legközelebbi váltás előtt újra van lehetőségem felmondásra, szóval csak akkor van gond, ha a kérdést úgy teszik fel, hogy az utóbbi 2 évben volt e felmondás nélküli nem fizetés.Egyébként meg pofátlanok. Ők átverhetnek, nekik mindent szabad, de meg vannak sértve, ha nekik kell megszüntetni a jogviszonyt nem fizetés miatt. Micsoda munkateher lehet. Ezért rögtön többet kell kérni tényleg. Még meg is érthetném. Na, de tőlem miért is akarnak 12k-t? Mert csak. Hátha leszek olyan hülye, hogy kifizetem.
Ezt. -
őstag
válasz dugynok #64010 üzenetére
Köszi, de ez az egyik legdrágább, akivel eddig beszéltem.
Hihetetlen, de kb. ezek a nagyobb helyek annyiért vállalják a láncfelrakást, mint amennyibe kerül láncszem kiszedő szerszám... Az, hogy első és hátsó lánckerékhez sem kell hozzányúlni, semmit nem jelent, nem olcsóbb a munkadíj.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz dugynok #63719 üzenetére
Azokat néztem. Mármint a márkásabbat. A Metzeler Feel Free Wintec-el szemezgetek. De vacillálok még a Dunlop GT301-en is.
Még nemtom, mi legyen. Segítsetek dönteni. Két gumi (első+hátsó) olyan 25 környékén még belefér.
Néztem az EVO21+22 párost is, de, ha tényleg annyira ramaty, akkor inkább nem.
kcsa: Kinézeten azt értettem, hogy esőben is jól használható mintázat.
[ Szerkesztve ]
-
-
Topikgazda
-
üszök
őstag
válasz dugynok #62952 üzenetére
A szívó csonkra gondolsz? Ha nem túl ritka modell fillérekbe kerül egy új.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
addikt
válasz dugynok #62947 üzenetére
Sztem ez átcsúszik simán a vámon - csak egy "vasdarabb" - inkább az elektronikai eszközöket sarcolják. Jött már első / hátsó telóm, karbim, vario, szíjtárcsa, minden A hengerszettet és a kiput vettem csak itthon. Néztem az oem parts-ot is de nekem a gyáritól erősebb / jobb kellene, nagyon megy a gépsárkány
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Chereiose
addikt
válasz dugynok #62875 üzenetére
Piaggio Libertyt akarok alapjáraton Malaguti-ból F-12-est néztem, de az összes ilyen trehány régi vacak amiket nézegettem.
sityupityu: Hát ez van, most tudok venni, 2-3 héten belül már jó lenne valami eredmény Aerox annyira nem tetszik nekem. Apriliából még a Scarabeot néztem, ami nem rossz szerintem pl [link]
A másik baj, hogy gyakorlatilag csak Budapest környékén tudok venni, mert vidékre nem tudok lemenni megnézni 1-1 típust, túl sok idő és a szállítással is bajaim lennének. Lehet megnézek 1-2 használt kereskedést is, de majd meglátjuk, onnan nem szívesen veszek.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz dugynok #62855 üzenetére
Tudod, azt szoktam gyűlölni a legjobban, amikor eltervezem - persze hétvégén -, hogy akkor hétvégén szétkapom. Mivel hétköznap reggeltől szinte estig dolgozom, nincs időm. A robesz meg kell munkába járáshoz. Ha meg hétvégén szétkapom, akkor utálom, ha pont valami kis bizbaszon bukik meg a project.
Mint pl. mikor hirtelenjében le kellett kapnom a hengert és a talptömítés elszakadt. Ha rendelek, az napokba tellik és ehhez egyik boltban sem tudják levenni a polcról. Hétvégén meg pláne nem. Viszont van klingeritem (régi Taurus gumigyári) különböző vastagságokban mindegyikből egy kevés (kb 5 méteres, 1 méter széles gurigában ), és van itthon direkt tömítés készítésre való papír (szintén vagy 10 méter). És akkor elkezdek tömítést vágni.A pasztás megoldást még a Vectrám szelepfedelénél kísérleteztem ki, amikor nem kaptam gyári tömítést, csak 2 hetes szállítással. Akkor kinyomtam a szelepfedél nútját a pasztával, a szelepfedelet a helyére tettem így két órára, de nem csavaroztam le. Majd levettem és a kifelé-befelé lógó felesleget levágtam. Eleve azért csináltam így, mert anno az előző tulaja már megcsinálta, hogy kinyomta pasztával, majd a helyére téve azonnal lehúzta a csavarokat. A befelé kilógó pasztadarabok idővel (persze már nálam) szépen leváltak és lejutottak a karterbe, ahol az olajpumpa felszívta őket. A motor azonnal és brutálisan csapágyas lett.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
nagyúr
válasz dugynok #61963 üzenetére
DIY LED dolgokkal mehet valamire. Egy 30w-os leddel a 3km-re lévő őzikét is megvakítod.
Épp most nézegetem őket, persze nem motorba, hanem elemlámpának.Itt egy: [link]
Ezt konkrétan nem ismerem, de ebay-es "cheapest" ledekkel volt már dolgom, nagyon jól bírják
és ha tényleg annyi vattot eszik, mint írja, akkor kérem egy ilyennel nagyon jól tudsz járni. egy 100-150 wattos halogént simán kivált.[ Szerkesztve ]
-
Norbika88
senior tag
válasz dugynok #61838 üzenetére
Ki lehetne venni a termosztátot, de a hengerfejet ahhoz le kell venni, akkor inkább ott rohadjon meg.
Még a jobbik eset, hogy nyitva maradt. Az összes termosztát ilyen gyenge minőség, bárkivel beszéltem autóban motorban is hajlamos hamar elhalálozni, mechanikusan sérülnek vagy a gáz tűnik el belőle?
Lassan úgy is "kötelező" szerviz, majd akkor megnézetem. -
-
mumtaz
senior tag
válasz dugynok #61394 üzenetére
A pára tényezővel nehéz számolni. Esősebb időben pl. kisebb a légköri nyomás, viszont általában hidegebb is van, amitől oxigénban dúsabb a levegő. Ezekkel nehéz számolni.
Itt másról van szó. Illetve részben. A szűrő azért hat jótékonyan, mert egyfelől az injektor nem szereti sem a vizet, sem az olajat ami a kompresszor felől érkezik. Másrészről pedig így az injektorba jutó sűrített levegőben több az oxigén, mert a bepumpált levegő térfogatát nem, vagy csak nagyon kis mértékben tölti ki a pára és az olaj. Meg ugye a keveréknek is jobb, ha hasznos anyaggal van kitöltve és nem olyan anyaggal, ami csak lerontja az égést.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz dugynok #61389 üzenetére
Ma megint bütyköltem kicsit a Jetforce-on. Tudom, unalmas téma, de megosztom.
Apriliás fórumon olvastam róla, hogy Ditech-nél jótékonyan hat egy, a kompresszorokhoz való vízleválasztó szűrő. Vettem egyet nyomásmérővel együtt és beraktam. Első úton el sem hittem volna, hogy mennyi olajos vizet képes összegyűjteni. Állt az alján 20km után a fehér színű dzsuva. -
Redneck
nagyúr
válasz dugynok #60396 üzenetére
Ilyen gond nincs. Kopp-kopp.
Van viszont olyan hogy haza akartam jönni és ohne önindító. Betoltam.
Index semmi. A hátsó lámpa folyamatosan ég.
Remélem az akksi és a generátor rendben lesz, és csak a hátsó lámpa kapcsoló fosta el magát és terhelte 21 Wattal.A héten kiméregetem, megcsinálom és eladom. Veszek egy Jogot és járkálok.
Tuti buktam rajta pár tízest de úgy látszik nem akar velem lenni. Sajnálom mert eléggé rendbe raktam, ha nem rosszalkodik télen kapott volna generált. Nekem viszont használnom kell.
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy ruhás topik
- Asszociációs játék. :)
- Milyen processzort vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Battlefield 2042
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Minden ami hőszivattyú
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- További aktív témák...
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Xiaomi Yimmy H10 porszivó
- Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 - ELEKTROMOS ROLLER
- Vállalom Xiaomi Okoskamerák szoftveres javíttását
- ÚJ Besen BS20 Smart 11-22kW elektromos autó töltők GARANCIÁVAL, számlával, készleten