- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ett
aktív tag
válasz ToRR3nt3 #3650 üzenetére
Nekem is furcsa volt, én is csak dobfékessel mentem előtte, azelőtt meg bicikli powa. Aztán felültem olyanra, amin tárcsa volt és majdnem repültem egyet vele.
ngabor: én úgy tudom, hogy egy motorosnak az első féket kell jobban használni. Több helyen olvastam már. De használd úgy, hogy te biztonságosnak érezd. Az a lényeg.Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
golyani
addikt
azért kell elsőféket hazsnálni mert ot nagyobb a fékerő.
én teljesen random használom a fékeket. -
rhonin
senior tag
szevasztok. lenne egy olya kérdésem hogy eléggé be van állva az első telóm a piaggio nrgmen és ismerős azt mondta hogy meg kell perselyeztetni. mennyibe fáj mostanában az első telók perselyeztetése? otthon elvégezhető vagy inkább vigyem szerelőhöz?
valakinek nincs piaggio nrg mc1hez kézikönyve vagy valami ilyemsi gépen?
[Szerkesztve] -
stargazer
senior tag
az az igazság hogy mindkét féket kell használni minden esetben, az elsőt mindig intenzívebben mint a hátsót, ez biztosítja a leghatékonyabb fékezést. kivételek vannak: ha pl kicsit is sanszos a megcsúszás, akkor a hátsó féket nem kell erőltetni mert könnyen kicsúszik a segged alól a motor. evidens hogy ilyenkor az elsővel is sokkal óvatosabban kell bánni, mert ha blokkol a fék, akkor gyakorlatilag biztosra veheted hogy tanya lesz belőle. láttam nemrég egy videót: két tök ugyanolyan tipusú moci, az egyik abs-es a másik nem. amelyiken nem volt abs, azon viszont volt egy-egy pótkerék a két oldalán de egy elég masszív módon oda volt bazseválva, es eléggé szélesen kinyúltak. lehetett számítani rá, hogy a vizes pályás teszten mi fog történni. na ha nem lett volna az a pótkerék akkor hatalmasat burult volna. sz'al sztem abs minden körülmények között jó ha van, engem nem érdkelnek a kemény jancsik akiknek szerint felesleges. bárki bármikor kerülhet olyan helyzetbe, hogy vészfékeznie kell. nekem a runneren elől hátul tárcsa van, de nem késztet arra hogy beleharapjak a betonba, igaz már rég bringáztam előtte, és más motorom se volt. lehet ha valamihez hasonlítanom kéne, mondjuk dobfékhez, akkor egekbe magasztalnám.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
golyani
addikt
hát csak szakembernél. az meg h nem mozog az lehet attól van h nincs benne olaj.
de ha meg zsíros akkor megzsír hiányzik neki. de ezek hiányában az is elképzelhető h perselyeztetni is kell.
ha érezni h kottyan a becsúszó a külső szárban akkor tuti perselycsere.
[Szerkesztve] -
etnies
senior tag
válasz ngabor2 #3649 üzenetére
Alapvetően az első féket használod motoron, arra terhelődik a 90%-nyi fékhatás.
Próbáld ki, hogy egyszer csak első, utána csak hátsó, végül mind a kettőt használod ugyanazon a féktávon.
A leghatékonyabb, ha mind a kettőt...
Fékezésnél fontos, hogy egy picit az elsőt kell meghúzni, hogy előre kerüljön a súlypont és összenyomodjon a teleszkóp, utána lehet fokozatosan behúzni teljesen.
Próbáld ki ezt is, csak az elsőt használva. Persze ez a tudás inkább vészhelyzetben fontos, de érdemes gyakorolni a mindennapi közlekedésben, hogy amikor kell, a véredben legyen.
A hátsó fék kiegészítő szerepet tölt csak be, én főleg vizes úton használom, mert ha a hátsó csúszik meg, akkor ellenkormányzással még korrigálhatsz, ha az első csúszik meg (amire lent a kolléga utalt), akkor elesel mindenképpen."önmagam hite vagyok magamban"
-
rhonin
senior tag
szevasztok. pár napja vittem szerelőhöz a mocimat: piaggio nrg mc1 mivel elment a hajtás a motorból. na most a szerelő azt mondta hogy a hátsó végáttétel teljesen le van fogazva és hogy azt ki kell cserélni. ja meg ami letörött darab róla az kilyukasztotta a blokkot. na most akkor az lenne a kérdéesem hogy a szerelő felajánlotta hogy vagy 25k-ért teszünk bele bontóbol másik végáttételt vagy tud 1el ujjabb blokkot 35k-ért. ti mit javasolnátok? ebben a mociban léő tunigokat át tudom tenni az uj blokkba is ha az lenne?kösz előre is a válaszokat. szevasztok
-
ngabor2
nagyúr
válasz (Kolombusz) #3667 üzenetére
az a tükörrel jött. Hoegaardenes nem volt
-
DEx-
tag
Sziasztok,
van egy Malaguti F12-es robogóm.
Meg tudnátok mondani, hogy ez:
https://bolt.egumotors.hu/index.php?p=shop&act=prd&cid=3719&pid=5
vagy ez
https://bolt.egumotors.hu/index.php?p=shop&act=prd&cid=3719&pid=800
vagy esetleg mind2 jó bele?
(SAE 10W40 vs. SAE 80W90)
Ezen kívül légszűrőt szeretnék még rendelni, mivel a mostani eléggé szellős, ezt néztem ki:
https://bolt.egumotors.hu/index.php?p=shop&act=prd&cid=3751&pid=16
Esetleg pesten nem tudtok valami boltot ahol ugyanezek megvehetők? (kifejezetten a légszűrő)
üdv,
DEx-D3xt3r-
-
Gergello
addikt
Magánszemélytól vett robogó esetében mennyi pénz a papírmunka és konkrétan mik azok? Átíratás, usw...?
-
Gergello
addikt
válasz T. Almeida #3672 üzenetére
Értem köszi. Szerintetek 70 000 körül mit érdemes inkább venni? Jog vagy Dió, esetleg vmi más? Városi rövidtávú szaladgálásra kéne nem trükközni ,meg keménykedni.
-
T. Almeida
senior tag
válasz Gergello #3673 üzenetére
70.000-ért nem nagyon kapsz mást.
Nekem Diom van (AF-18), semmi gond nincs vele...Imádom, nagyon frankó, megbízható moci. 50-nél már nagyon-nagyon pörög a motorja, szal inkább 40-45 az utazósebessége (nem tuningolt, minden gyári rajta). 50.000-ért vettem tavaly szeptemberben, 97-es évjárat. Ha ilyet veszel, szerintem nem bánod meg, pontosan arra jó, ami neked a lényeg: ''Városi rövidtávú szaladgálásra kéne nem trükközni ,meg keménykedni.''
Jog-gal kapcsolatosan nincs tapasztalatom. -
rhonin
senior tag
válasz golyani #3669 üzenetére
oksi de valamlyik ismerős azt mondta hogy nincs nrg mc1-re végáttétel. csak mc2-től gyártanak hozzá tuningvégáttételt. most akkor hogy is van ez? adj egy linket akkor hogy honnan tudnám megrendelni. ha tényleg van hozzá akkor olyat fogok hozzá rendelni csak azt nem tudom hogy akkor a szerelő miért mondta azt hogy 25 hozzá a végáttétel bontóbol??
-
DEx-
tag
''deleted''
[Szerkesztve]D3xt3r-
-
DEx-
tag
Tud vki segíteni? (#3670)
D3xt3r-
-
golyani
addikt
malaguti F12 az Minarelli blokkos igaz? és fekvő?
mert nekem is ilyen van az Aeroxban és a könyvében azt írják h 30W-10-es kell bele de sztem megfelel ide a megfelelő viszkozitású(30W-10, de én még ilyet nem találtam, szal majd még rákérdezek h ilyenkor mivan) motorolaj is és a hajtóműolaj is jó. -
DEx-
tag
válasz golyani #3682 üzenetére
A malaguti kézikönyvbe ez van:
Trasmissione Getriebe Transmission Transmission Transmisión T 35 80W
LUBRIFICANTI
SCHMIERMITTEL LUBRICANTS LUBRIFIANTS LUBRICANTES
Gondolom ez jelenti a hajtóműolajat.
De ha megnézed a linkeket amiket írtam, akkor ott lehet látni, hogy azok az olajok a malaguti f12 ''alatt'' vannak, szal abból én egyből azt gondolnám, hogy jók hozzá... Csak biztos ami biztos megkérdeztem itt...D3xt3r-
-
ngabor2
nagyúr
már kérdeztem pár helyen, válasz nem jött... van nekem (nyertem, kaptam... van ) metabond felületnemesítő olajadalékom. rá van írva, hogy dízel és benzin üzemű motorokhoz is jó, de ugyebár a dízel és a 4T benzinmotor kényszerolajozású, ezáltal az olaj és a benzin nem keveredik, és az olaj állandóan visszaforog, nincs túl sok lehetősége lerakódásnak/vastag ráégésnek. 2T esetén viszont az olaj egy az egyben bekerül a blokkba, ahol esetleg lerakódás lehetne belőle... vagy nem? használ valaki robogóba ilyen adalékot? tudom, vegyek benzinbe valót, az biztos jó. csakhogy most ez van, másikra nincs lehetőség (és ha lenne, akkor már prolongot vennék, nem a reklám miatt, hanem egy olyan ember véleménye miatt, akit ismerek, kipróbálta, és pozitívan beszélt róla).
-
ngabor2
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3687 üzenetére
pl. azért, hogy még inkább csökkenjen a surlódás, ezáltal a fogyasztás, jobban menjen. meg ha már megvan, ki csak nem dobom, eladni meg nem hinném, hogy megérné (boltban 9k egy 250ml-es darab...). miért lenne hülyeség? ilyen alapon mindegy lenne, hogy milyen 2T olajat, meg milyen benzint rakok bele... márpedig úgy tűnik, van különbség köztük.
-
golyani
addikt
válasz Topiccsendőr #3689 üzenetére
de a ricinus is csak pörgősebb dolgokba jó,nem?
[Szerkesztve] -
degu
senior tag
Szeretnek az 50cm3-is Simpsonombol kihozni egy-ket plusz LE-t!
Adjatok tanacsot l.sz.,hogy mit kell tennem,hogy 150 LE-s legyen a verda,es akkor le tudok -e hagyni egy porset?verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
ngabor2
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3689 üzenetére
megkérdeztem, ezt nem is ajánlják kétüteműhöz. a ricinusolajat más is ajánlotta, lehet, hogy kipróbálom. viszont ezek a felületnemesítők (hülye marketingszagú szó, de van benne igazságalap) mégiscsak jók. ráadásul lehet, hogy lesz ehelyett másmilyen, ami jó lesz nekem is.
egy darabig úgyis nélküle megyek, addig kitapasztalom a fogyasztását, majd utána kipróbálom a megalene-t, és megírom, hogy megérte-e.
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest