- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Mesterséges Intelligencia topik
- Microsoft Excel topic
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- VPN topic
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz szabonagyur #209348 üzenetére
Vagy hosszú a körme a használónak és szeret lendületből rámarkolni. Sajnos kb. minden autót meg lehet így "gyalázni". Viszont igen, Suzikat vékonyan fújják általában, Skodánál meg a lakk szerek könnyen pattogni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz szabonagyur #209352 üzenetére
Jaja.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Paxker315
addikt
válasz CactuS #209351 üzenetére
Ismerős is szeret körömmel kreatívkodni, hát vett kb 900 ft-ért négy ajtóvédőt kilincsekhez. No offence, de ennyi kis odafigyelést (v ajtóélvédő ajtóodaverésre) simán belefér a legtöbb autóhasználónak extra kiadásként Vagy szalagot a küszöbre, hogy ne lerúgja a tűsarkúval (yarisban a küszöb is le volt rúgva, kilincs alatti rész is összekaristolva, a kezelőszervekről - bajuszkapcsolók meg úgy leolvadtak a feliratok, hogy sanszosan a sok kézkrém, kozmetikum áldásos hatásait láttuk) engem nem zavart, a vevőt sem, de mondta apám az állapotra reagálva, hogy általában véve a "női tulaj" autói lelakottabb-kevésbé megvigyázott állapotúak.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
őstag
válasz szabonagyur #209352 üzenetére
feleségem Clio-ja körben sehol nem éri el a 100 mikront gyárilag
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
albiosz
őstag
válasz footy #209279 üzenetére
Köszönöm ismét az infokat és a minivan tapasztalatokat is! Elolvastam a bejegyzésed, de arra jutottam, hogy számunkra felesleges ez a kategória. Kevés van belőlük, így nyűg esetén nehezebb lehet olyat találni, aki tényleg ért hozzá. Egész nagyok a gyerekek is (tavasszal 6 és 3 évesek lesznek), így hátul a 3. ülés sem annyira szempont, mert nem ül közöttük senki már. Inkább a lábtér fontos. Ebben diegho kolléga tapasztalata irányadó lehet, de persze úgyis megnézzük majd mi is, alacsonyabbak vagyunk nála. A Skoda Scalat azért felvettem a listára. Van egyébként valami átfogó és megbízható méret összehasonlító oldal, mondjuk mint kerékben a wheel-size.com?
Ránéztem azért a bejegyzésedben tárgyalt típusokra, 2017+ és benzin szűrővel:
Zafira: túl nagy (hosszabb és szélesebb, mint a Focus kombim), itthon is kevés az eladó benzines (26 találat).
Touran: túl nagy szintén, drága (7,5M a legolcsóbb, de inkább 8,5 és fölötte), kevés a benzines (18 találat)
A franciákkal kapcsolatban van némi aggodalmam, de ránéztem:
Scenic: a Grand túl nagy, a ,,sima" méretben már alakul, de még mindig elég hosszúnak tűnik és mindössze 5 eladó példányt találtam. A motorról írtad, hogy keveset tudni még, lábtér is kicsi így ez szintén kizárható esetünkben.
C4 Picasso: ez ha minden igaz 4438 mm, mm-re egyezik a Fókával. Kicsit rövidebbet szeretnénk, de talán ebben még lehetne fantázia. Franciáktól ódzkodásomat félretéve még tetszik is. Viszont összesen 1 eladó példány van (Picasso), az is automata, mi manuálisat szeretnénk.
Ezek a franciák egyébként elég nehezen kereshetőek. A Scenic még csak-csak, bár tele volt Grand találatokkal a ,,sima" találati lista is. Viszont a C4 az feladja a leckét (bár lehet csak nekem). C4 Picasso, C4 Spacetourer? 2018 után fut Spacetourer néven? Hahun külön van Grand kategória is, de a ,,simában" is csak Grand példányok vannak benzinesre szűréssel. -
footy
addikt
válasz albiosz #209358 üzenetére
Probalj ki egy Picassot en azt mondom. Nekem voltak mar nemet,japan, olasz autoim, de nem a gyarto orszag hatarozza meg a minoseget. Minden gyartonal van jol es rosszul sikerult szeria. Ami viszont biztos hogy a 2018as Picassonk jobb minosegben van osszerakva mint a 2017es Focusunk.
Miert manualisat keresel? Az automataban(EAT) csak olajat kell cserelni, nincs kuplung vagy kettostomegu. Ehhez jon meg a kenyelmi faktor is...
Igen, 2018 nyartol Spacetourer neven fut a Picassoui.: Meretosszehasonlito oldal nincs, az ADAC autotesztje ad egy eleg jo tampontot.
Viszont papiron nem lehet autot venni, ki kell probalni, mert valakinek az ules nem jo, valakinek a kozepkonzol nyom stb...[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Vismajor01 #209360 üzenetére
Csak kivancsi vagyok, mert a legtobben ugy felnek tole, hogy meg nem probaltak es azt hiszik hogy hosszu tavon a kezi valto sokkal olcsobb...
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz t72killer #209362 üzenetére
Ez megint felhasználástől is függ. Mármint én alföldi gyerek vagyok. Talán a legnagyobb emelkedő a fekvőrendőr volt, a városban elmenni átlagosan 3 km, azon túl legalább 15, de átlagban 40 km-es távok voltak. 170k km-nél kellett kuplungozni.
Apósom Budapesten Infopark-Budafok távon használta a dízelt, 8-10 km utanként. Évente 1-2 alkalommal országút, autópálya nyaralás címszóval. A dolgot nehezítette, hogy a garázs pinceszinten volt, a járda a nagykapu előtt az úttest felett kb 80 centivel, tehát beálláskor és kiálláskor is partnak felfelé, gyakorlatilag 1 méterre az emelkedő aljtáól lehetett indulni. 40-50k km-nél kellett kuplungozni.
Mindkettő manuális váltó.Régen az volt a bőgés, hogy az automata +1liter fogyi. Mára kisebb a különbség, illetve esetenként az autómata kevesebbet is fogyaszthat. Viszont a gyártók előszeretettel programozzák úgy a váltót, hogy kb 1200 rpm-en már terheli a motort, aminek hosszú távon nem örül semmi. Se a turbó, se a kettős tömegű, se az adagoló... Manuálisnál ez azért tanulható.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nagyúr
válasz macilaci78 #209363 üzenetére
En nem talalkoztam meg ilyesmivel se hagyomanyos se dct valtonal hogy indokolatlanul terhelne a szoftver miatt a motort. Nem nyektette se a sorento, se a ceed a motor 1200rpm-el, visszavaltanak ezek, a mernokok sem hulyek.
-
macilaci78
nagyúr
válasz tboy93 #209365 üzenetére
VAG topikban jellemző, hogy az automata 1200 körül már elvált, ami a dízeleknél javasolt 1500-höz képest alacsony.
A mérnökök persze, hogy nem hülyék, de amíg azért kapják a fizut, hogy csak a gariidőt húzza ki a gép komolyab gond nélkül azzal a megkötéssel, hogy utána viszont jöhet bármi / ne legyen rentábilis, addig ne legyenek illúzióid.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Vismajor01
addikt
válasz tboy93 #209365 üzenetére
Én ilyen homár vagyok mert eCVT- Geartronic-eCVT megint. Az ecvt kapasbol kizarja az 1300rpm járatast, de a Volvo se csinált ilyeneket bár lehet h az ment 1300on mivel 2.4l dízel szal 4ezernel már elvalt bőven power módban is :D
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Dare2Live
nagyúr
válasz HUTCHDB #209275 üzenetére
"10-12 millió környékén olyanokat hirdetnek, amelyek 1-2 évesek és újonnan 20 millió környéke volt."
Én amiket nézek a "megbízható" vonal. Ott 1-2 évesen nem csökkent az ára 30-40%al hanem masszívan nött. Még 4évesen is többe kerül az adott autó mint amennyiért megvették.
pl Suzuki S-Cross 1.4T GL+ metallal 2019ben anno 4.6misi volt . MOst a legolcsobb! 4évest 4.9ért hirdetik most median meg kb 6misi.
[link]Érdekes, hogy kb egy kategória de ahol beszüntették a gyártást ott "csak" annyi mint 4éve. A 3éves Kia Venga ára viszont már ott is masszívan feljebb van mint amennyiért megvették.
[link]@footy THX
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
válasz Dare2Live #209369 üzenetére
Fontországban lakom, itt idén év elejére valami 50% körül adtak többet a normális árnál. Pedig innen nem hordja el a románbolgár kereskedő az összes használt kocsit k-EU-ba. Hálistennek úgy tűnik, valamiféle tetőzés kezd kibontakozni naagyon lassan.
Bár a HUF zuhan mint a balta, még Mo.-on is el tudok képzelni valamiféle javulást, ha a növekedés felét visszaadná a piac, már az is viselhető lenne.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Paxker315
addikt
válasz macilaci78 #209367 üzenetére
2.0TDI&DQ250 DSG:
Varosban 4-ig vált el nagyrészt, 1600-1800 közti fordulaton vált el "krúzolva", kicsit "taposósabban" 2ezer körül v felette. Pályán padlózva simán el-el engedi a 3ezer környéki nyomatékcsúcsig is, "agresszívan" 140-nél még 4-ben van. Azt aláírom, hogy a gyári váltóprogram nem jött be, de mivel azt már próbakörön tapasztaltam, hogy nem tetszik, így átírás után gyakorlatilag vittem átiratni a váltószoftvert is Nem értek hozzá, de, én úgy gondolom, ha eleve nem vált el alacsony fordulaton, illetve, a nyomatékgörbe sem egy lapos plató, korai csúcscsal, hanem fokozatosabban épül fel, akkor kímélheti hosszú távon a kettőstömegűt& kuplungtárcsákat is Mondjuk 89-90 fokos olajhő alatt nem taposom, és pályán sem szeretek 110 fok fölé menni az olajhővel, ez az autó nem arra valóhttps://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
-
albiosz
őstag
válasz footy #209359 üzenetére
Ha szembe jön, nem lehetetlen, hogy kipróbálom. Viszont valószínűleg elég keveset adtak el belőle, mert pang a hahu az ürességtől és úgy látom 2022-ben ki is futott. Sarki szerelőkre így nem biztos, hogy szívesen bíznám, márkaszerviz meg nem olcsó mulatság. Nem értek az autókhoz, így talán érdemesebb valamilyen tucat típusban gondolkodnom, amit egyrészt minden szerelő jól ismer, másrészt van körülötte komolyabb felhasználói kör, ha valami nem oké, akkor könnyebben tudjak infot szerezni.
Isten őrizz, hogy hitvitát indítsak az automata kontra manuális kérdésben. Manuális előnyben részesítése is a fentiekre vezethető vissza. Egy egzotikusabb automatához valószínűleg nehezebb szerelőt találni és hiba esetén drágább a javítás. Előnyét (kényelem) nem vitatom, bár sosem próbáltam egyet sem. A váltogatással egyébként nincs problémám.
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Dare2Live #209369 üzenetére
Én hibrideket nézem most.
Seat leon 2 éves 18e km. 9,9 millió, újonnan 17 M.
Skoda Octavia 1 éves 9e km 12.9 m, újonnan 18M.4 -5 éves ár már nem mérvadó.
Mindennek az ára, de az átlag fizetések is teljesen másak voltak." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Dare2Live
nagyúr
válasz HUTCHDB #209374 üzenetére
Akkor itt csúszott el. Én az eredeti árhoz néztem.
A 18milliós Skoda Octavia ár sokkoló és (nekem) értelmezhetetlen. Kifutó új RX400at néztem édesanyának 18misiért.
Ami áremelkedés az autóknál (élelmiszernél...) az elmúlt ~2évben van ahoz fizu duplázódás kell. Olyat azért nem osztogatnak Moon de ha igen akkor nem magában hanem masszív teljesítmény van mögötte.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz Dare2Live #209375 üzenetére
Ezek új autók, friss plug in hybridek (FR Sport, iV) verziók.
A Lexus sima hybrid, nem ez a kategória.
Raadasul a Lexus is nagy értékvesztô auto, azért megnézném azt a 18 milliós autót 1-2 év múlva, higy mennyibe kerül.Kozben megneztem pl a Mondeokat hybridben, azok új ára mondjuk 3 éve 11-13 millió között volt, most egy 2019-es kb. 8 millió, vinagle, Full felszereltséggel.
Az az arkategoria, amirol korábban írtál, eleve ertektartobb, és az is volt sok sok évvel ezelőtt is.
Az alsó kategóriájú autókra ez alapjába véve jellemző most is és ezelőtt is." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
HUTCHDB
nagyúr
A plug in hybrid ioniq-rol mi a véleményetek? (2017-18)
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
csanady97
tag
Sziasztok!
Előreláthatólag nagy változások fognak történni az életemben, amelynek az eredménye lesz, hogy a munkahelyem 100km távolságra kerül tőlem. Ebből kifolyólag fordulnék hozzátok, hogy napi 200km utazásra milyen autót ajánlotok? Személy szerint én a fogyasztást és a megbízhatóságot tartanám ebben az esetben a legfontosabbnak.
A napi 200km-ből kb 140km autópálya lenne. Sajnos nincs nagy keretem az autóra én kb. maximum 4-4,5 millióra gondoltam.
Szerintetek mit lehetne ebből kihozni és mi lenne a legracionálisabb választás a jelenlegi helyzetben? -
macilaci78
nagyúr
válasz csanady97 #209378 üzenetére
Milyen egyéb felhasználása lenne a kocsinak?
Napi 200 km ingázás egy fővel.
Mellette családi autó pl 4 fővel nyaralás, munkába menet, jövet gyerekekért elmenni?
Tölteni lehet otthon, melóban?
Milyen tempót diktálsz?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Dare2Live
nagyúr
válasz csanady97 #209378 üzenetére
Ha minden nap be kell járni akkor hosszabb távon sztem a racionális az az, hogy költözz vagy keress más munkahelyet. Nem mert drága az üzemanyag hanem mert napi 2h az életedből az sok.
Autóra én vmi agyonütthetetlen dízelt néznék. 2012 utáni renault féle 1.5DCI vagy Toyota 1.4 D4D. De nem vagyok nagy dízel szakértő.
pl [link]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Paxker315
addikt
válasz macilaci78 #209383 üzenetére
200km az inkább 3 óra alatt van meg, nem? Vagy végig pálya kb? Mondjuk sok. Én szeretem, hogy forgalmi szituációtól és lábtól függően 20-30 perc "ottlenni". Bár én kevés embert ismerek, aki 20-25 perctől többet ingázik, így kb 30-nál húzom meg a "méltányossági küszöböt"
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
hobizoli
nagyúr
válasz macilaci78 #209383 üzenetére
ehhez kepest a BKK olyan megaprojektekre kepzelt eltapsolni szaz milliardokat, hogy Pest megye nem is kozvetlen agglomeracios telepulesen elo embernek par perccel roviduljon a menetideje
talan jo lenne ezt elobb Bp-n belul elerni elobb...több drón kell ;P
-
imyourfriend
őstag
válasz Paxker315 #209384 üzenetére
Napi 2 óra volt bejárni 60km-re, igaz ebből pici M80 a többi meg főút elenyésző mellékút, másfél évig csináltam aztán találtam egy jóval jobbat 15km-re ide. Pedig jól fogyasztott a megane átlagban 4,5L-t, aztán 2 hónapja került ide az oktáv az 4L alatt, de már az oktávban több mint 80 órát ültem az utazás megette az időmet..
Nem beszélve arról, a megane egy szelet kenyérrel és 2 szelet párizsival jött ment, az oktáv tény más kategória, meg nem is akarom lelakni, autózzon annyit a fene vele ha nem muszáj évi 30k munkábajárni sok'. 15 perc lesz a mostani hely, igaz az M80-on a másik irányba kell hajtsak egészen az országhatárig.
-
Gergőke88
addikt
válasz macilaci78 #209383 üzenetére
Pontosan. Sok esetben a feleségem Kecskeméten belül autóval utazik 30 percet. Én 50 perc alatt megteszem a 100 km-t. Nagytarcsa-Kecskemét vonalon.
-
csanady97
tag
válasz macilaci78 #209379 üzenetére
Legfőbbképp csak a napi ingázás csak nekem. Most és valószínűleg a közeljövőben sem kell még a gyerekülésen gondolkodnom.
Jelenleg egy Volvo s40esem van 2000-es évjáratú, az kb méretben elég. Jó lenne legalább akkorát találni most is.
Ha arról lenne szó munkahelyen töltés megoldható lenne és akár otthon is.Igen a költözés az indok. Időben csak minimálisan lenne több mint 2 óra hiszen a 200km-ből 150km autópálya, valamint kb most is eltöltök annyit tömegközlekedéssel.
-
válasz csanady97 #209378 üzenetére
Unortodox gondolat, ami nálam lehet körvonalazódni fog. Nincs kizárva, hogy istenhátamögöttkét tanyával fogok dolgozni jövőre, ahova hóttziher, hogy nem cibálnám el a családot, ergo oda kell járni. Nekem ez a meló alapból heti 3db 12órás munkanapból VAGY 1hét folytonos, 1hét szabad felosztásban menne.
Az ötletem az, hogy veszek egy kisebb lakófurgont és amikor meló van, akkor 2-3naponta megyek csak haza: a fullos szabadnapok miatt azért nem olyan nagy bukta a családnak.Emiatt is kérdezgettem korábban az 1.6 dízeles fiat doblót itt
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz t72killer #209393 üzenetére
Lakófurgon helyett lakókocsi? Nem is kell rá rendszám, ha elfér a munkahelyen, mozgatni nem kell, csak mikor odakerül, arra meg ott a tréler.
Haver így csinálta meg átmeneti jelleggel a 4 ágyas vendégszobát a felújítás idejére.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
válasz macilaci78 #209395 üzenetére
Az is felmerült bennem, de leszavaztam. Nem 100% igazi lakófurgon lenne, hanem olyan, amiből 3-4mozdulattal kihajíthatom a "lakó"részt és használható lesz nagyobb dolgok szállítására, ill. +üléssorral 7ember furikázására (ha jönnek nagyszülők látogatni, máris kevés az 5 ülés).
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
válasz macilaci78 #209397 üzenetére
Fiatal+bohó koromban többször is béreltem ilyet költözködéshez, szupi kis furgon , viszont úgy nézem mifelénk ez 10k£ feletti buli lenne, magasabb, évi 300£ körüli adóval. A doblo maxi is kiad ennyi helyet lényegesen olcsóbb áron.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Paxker315
addikt
válasz macilaci78 #209394 üzenetére
"van egy baleset, órákat is késhetsz."
De ez minden autóra érvényes" ha nem tudod a megszokott tempód autózni"
A legalis pályatempó nem gond ezeknek, bár, az előnyök főleg városban-falucskákat összekötő utakon jönnek elő.EURO6 dízelek közül válogatnék amúgy saját részre. Csak azért "felmerül", hogy közelebbi munkahelyet v közelebbi lakhatást nézzek, mert, ez irtózatosan sok (gyakorlatilag az ébrentöltött idő 20%-a :\ ha eddig nem utált vezetni valaki, attól elég rövid úton eljut oda, hogy szorongni kezd az autója láttán )
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
macilaci78
nagyúr
válasz Paxker315 #209399 üzenetére
Autótól független, egy irányba 70 km pálya, 30 km egyéb. Ott már lehetnek történések.
A saját tempó alatt nem azt értettem, hogy nem bírja a pályatempót, hanem hogy a szokásos 130 helyett csak 100-zal döcögsz, vagy épp tol a forgalom.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen NAS-t vegyek?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Házimozi belépő szinten
- PlayStation 5
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban