- Milyen NAS-t vegyek?
- Facebook és Messenger
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Crypto Trade
- OpenWRT topic
- Windows 11
- SkyShowtime
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz tboldi #209900 üzenetére
Neked még a Jazz van? Évekkel ezelőtt a motoros topikban mintha azt olvastam volna. Manuális váltót használsz? Elvileg Jazz-nél is van CVT.
Én nem. Nem érzékelem. Kívülről felnyitott motorháztetővel tudom csak megmondani, ha kapcsol.
Na jó, így belegondolva azért van még egy árulkodó jel: a befuvó ventillátoron hallani némi változást, bár az lehet csak a belső keringtetés csappantyúja ha lezár, akkor megváltozik a szélzaj. Nem ismerem a vezérlés logikáját és a kézikönyv sem tér ki a pontos működésére, de van vmi kapcsolat a légkondi és e között.[ Szerkesztve ]
-
AssAssynn
őstag
Más a nitrót kapcsolja be előzéshez, te meg a klímát ki. Családban van Jazz, de most, hogy mondod ilyen nagy előzésbe még sosem voltam vele.
1.2 twinport c corsával mondjuk nyomom az előzéseket ezerrel."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
tboldi
nagyúr
válasz Teasüti #209902 üzenetére
Persze, mi nem cserélünk autót, mindig a meglévők mellé veszünk még egyet.
De igen, 2017 óta nyúzom ugyanazt a Jazz-t szinte minden nap, mellette van még egy Suzuki WagonR+ (apumé) és egy Lancia Ypsilon (anyumé), amiket heti 1-2 alkalommal vezetek.
Mindhárom manuális, és a Hondáé számomra etalon, abból nem engedek!A Lancia sem érzi meg a klímázást, 1.3 Multijet változó geós csigabigával, van 200 Nm 1750-es fordulattól (legalábbis papíron).
A Honda viszont nagyon megérzi, gyengusz szopóbenzin, és még olyan együgyű az elektronikája is, hogy padlógázra sem lövi le a kompresszort. Mondjuk CAN sincs, amin kommunikálhatna egymással a motor és klímavezérlő.
A Suzukiban meg egész egyszerűen nincs klíma egyáltalán. -
-
tboldi
nagyúr
válasz hobizoli #209906 üzenetére
Csak a GE-től kezdve van, azaz 2008-tól.
Nekem 2006-os GD van, vicces, amikor előzés közben megtorpan.
-
Sziasztok .
Nincs típus ismeretem az autóval kapcsolatosan , így megszeretném kérdezni tőletek Fiat 500 -as mennyire lehet jó választás 1.2 8V & 1.4 16V motorral ? Persze hogy tovább bonyolódjon a dolog ezt a hozza tartozó automata váltóval?
Városban lenne csak használva , hétvégente 1X 80 Km országúton történne vele még “ száguldozás “
Esetleg ha teljesen rossz ötlet , akkor van más alternatíva ugyan ebben a méretben és automata váltóval ? Keret 3M.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Luck Dragon #209910 üzenetére
automataval nem ismerem
hugomnak 1.2 8v volt, isminek 14.16v van, semmi nyugjuk nem volt vele
hugomet ok hasznaltan vettek, amikor a regi tulaj 500E-re valtott a napelemeik miatt (ausztriaban)
a 1.4-st meg vatta ujan vette a masik
mindketto a FIRE motor alapvetoen, ami egy regi bevalt konstrukcio
a TJET-k is erre epulnektöbb drón kell ;P
-
tboldi
nagyúr
válasz Luck Dragon #209910 üzenetére
Csak az alternatívához tudok hozzászólni: Lancia Ypsilon 846. Ugyanaz pepitában.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Luck Dragon #209915 üzenetére
Hogy ne legyen hiányérzeted...
[link] -
-
őstag
Sziasztok,
2013 óta hajtok egy 2005-ös Prius II-őt, vásárláskor 123e Km-t mutatott az órája. A 9 év alatt közel 100e Km-t tettem bele, nagyrészt gondtalan a kapcsolatunk azonban egy ideje (talán van az pár éve is már) szeretnék egy kicsit komfortosabb, modernebb autót.
Milyen lehetőségeim lehetnek, ha a használt piacról, kb. 5 év környéki, elsősorban benzines, hibrid kínálatból szemezgetnék? Nincs márka preferenciám, nem riadok meg a FFF-tól sem 😊
Amit szeretnék.
- Hasonlóan alacsony fenntartási költségek és megbízhatóság jellemezze, főként városban hétvégén rövidebb utakra használnám általában másodmagammal vagy Bp Szabolcs megye közötti utazásokra, kisebb kirándulások alkalmával.
- Méretben középkategóriát részesítem előnyben, kisebbet nem szeretnék, suv kizárt.
- Nagyobb kényelemre, alacsonyabb menetzajra, jobb NHV mutatóra vágyok igazán :)
- Előny, ha hasonlóan praktikus, realatíve tágas a csomagtartó. pl a jobb előső háttámla szinte vízszintes állásba hajtható így nagyobb dolgok is szállíthatók néhanapján
- Lehetne kicsit dinamikusabb, mint a P II-de, ha 2-3x ennyit fogyaszt, akkor jó ez a vehemncia is :D
- Nehezen tudtam megbarátkozni a P II puritánságával, így ebben is jó volna némi előrelépés
- Világosabb, ne koporsó szerű beltere legyen.
Amiért cserélném a Priust.
- 187 cm-el és 85Kg-al rövid utakon még úgy ahogy kényelmes a Prius, de két óra felett már érzem a deréktámasz hiányát, hogy nem tudom megfelelő magasságba, közelségbe húzni a kormányt, hogy rövid az ülés háttámlája, hogy nem lehet eléggé függőleges pozícióba állítani a támlát,
- A hosszú autópályázások alkalmával (óra szerinte 135-140-es tempó) zavaró a kerékzaj, szigetelés hiánya, ha érdes az aszfalt. Mostanában már nem kapcsolok zenét, podcastot sem mert zavar, hogy nagyon fel kell hangosítani és az össz zaj már fárasztó. Hosszabb telefonálások (Dension BT kihangosító, JBL gyári hifi) esetén is hasonló a szitu. Van, hogy 2-3 óra után úgy szállok ki a kocsiból, zúg a fejem :) (Lehet már öregszem)
- Finomabb futásra vágyom, lehet, hogy már a gátlók nincsenek a helyzet magaslatán, (hamarosan megyek felméretni) illetve lehet ennek a Conti Allseason Contactnak nagyon kemény az oldalfala, de egyre kényelmetlenebb. -
őstag
válasz molnarpeter #209921 üzenetére
Árat még nem álmodtam meg, egyenlőre puhatolózom, hogy egyáltalán mi hozna ugrást. 5-6m-ba jó lenne ha beleférne.
PHEV nem rossz ötlet, bár a töltés mondjuk nehézkes, csak utcai töltővel tudnám megoldani.Bálint: Ezek közül max az is300h játszhatna, a SUV-okat nem kedvelem. Meg akkor másik parkoló helyet is kellene vennem, bérelnem, de ez még megugorható volna. Társasházi parkoló parkológép alsó állása okán magas autók jelenetős hátrányban vannak nálam.
-
Paxker315
addikt
"Van, hogy 2-3 óra után úgy szállok ki a kocsiból, zúg a fejem :)"
-->deffy fiziológiás! Ma adtam vissza a kamiq-ot, és, úgy szálltam ki belőle ~80 perc után, hogy zsibogott-zsongott a fejem, úgy éreztem, mint akinek szétordították a fejét (pedig olyan emlékeim voltak, az egy csendes autó, de úgy tűnik, július óta kicsit érzékenyebb lettem erre..). Meglepően csendes volt utána a saját autóba átülni, és utólag azt mondom, a nagy hibám az volt, hogy nem egyből átvétel után került be az extra szigetelés a kerékjáratokhoz-ajtókhoz Lehet időpontot foglalni tetőkárpit szigetelésre, ha lúd, legyen. A csend-nyugalom nagy érték, és, én már megszoktam, hogy zsigerileg fárasztó 1-1 autóban az út, de emiatt nem akarnék folyton 80-90 körül menni, vagy a pályát elkerülni Lényegesen kevésbé érzem magam fáradtnak-kifacsartnak utólagos zajszigetelés után, és, szerintem még van mozgástér.Az audiorol írtak is teljesen normálisak: a világ legnagyobb bugyutaságai közt van, hogy, ha zavar a zaj, tekerd fel a hangerőt. Úgy még zajosabb lesz a környezet, ergo megoldás helyett csak rontja a helyzetet, ráadásul a több forrásból érkező zajterhelés szenzorosan jobban túltelít, ami meg enyhén veszélyes állapot.
Mai fejjel vlszg kicsengetném az auris-hibrid felárat, első körben vinném szigeteltetni ajtókat-kerékdobokat-csomagtartót-tetőkárpitot, és, van egy csendes-megbízható igáslovad Kár, hogy így 6millióba már nem férünk bele És ez még mindig csak egy Auris.. Vagy tégy próbát egy IS300H-val, hátha az érezhetően jobb ilyen téren.
Bár igazából szerintem bármilyen autót is megéri elvinni utolag szigetelni, nem a 30-40 perces lassabb utakon jön ki az előny, hanem az 1 órát meghaladó, városon kívüli csapatásokon. Nagyon nem mindegy, hogy émelyegve-kimerülten mászol ki a volán mögül, vagy, csak kicsit fáradtan. Meg hát a balesetveszélyt is jelentősen csökkenti
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Vismajor01
addikt
Szia,
Én is Prius 2rol váltottam, nagyon hasonló okokból. Legyen modernebb, halkabb, erősebb. Én egy V60 PHEV-et vettem és imádtam, de az dízel ugyh kiesik. Benyaban én csak Toyota hibridre mennek rá, szal Toyota Lexus Ford. Toyota Camry esetleg?
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Paxker315
addikt
válasz vzsryl #209931 üzenetére
ez egyébként szomorú. Most csak saját magamra reflektálva. Tény, az autizmus-spektrumzavar minden dg-os kritériumát teljesítem, borderline-ba hajló jegyekkel, de 30 év rutinjával maszkolom. Így, értelemszerűen nehéz volt elhelyezkednem, nehéz volt "felnőni", problémák vannak a kapcsolatokban, napi életben ("disorder") (mert gyakorlatilag sokszor erősen gyeplőn kell tartanom a spontán reakcióim-mintáim). De, ha autózni kell, legalább az ne legyen már egy szenzorosan túltelítő - strain a rendszeren Szvl a csend-nyugalom NE prémi-kiváltság és feláras drágaság legyne már, hanem az alapállapot-minimum.
Ja, autózzak füldugóban, ahogy vásárolni v sétálni, bringázni is szoktam. Beszélgetőpartnert mindig meg tudom kérni, hogy picit kevésbé hangosan beszéljen, az autó sajnos nem hallgat a "ne legyen már ilyen szélzaj!" vagy "miért muszáj tudatnod ennyire, milyen minőségű az útburkolat?", "látom a fordulatszámmérőt, nincs szükségem audiális visszacsatolásra is!" kérésekre
A másik megoldás: nem menni sehová. De, szeretek mászkálni-látni, új helyekre eljutni. És a neurodivergens terminust preferálom, kizárólag társadalmi okok miatt Lesz még Lexus IS300h a garázsomban, erre most mérget merek venni
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
nagyúr
Kozerdeku info, ugy tunik a corvin plazaban ingyen parkolhatunk uj rendszammal Rendszamot leolvasva ervenytelen kartyat general amit nem lehet parkolas vegen kifizetni. Diszpecser kerdes nelkul kienged.
-
addikt
Egyre inkább kezdenek zavarni a Lexus CT hiányosságai és habár még egy darabig nem tervezem lecserélni, örülnék, ha útbaigazítanátok, hogy utódjának merrefelé kezdjek el nézelődni majd a jövőre tekintve. Tele van jó tulajdonságokkal és összességében egy remek autónak tartom, inkább a hiányosságait sorolom fel, amilyen irányba szeretnék váltani:
- kis csomagtér, kis beltér - nagyobbat szeretnék
- alacsony hasmagasság, az osztrák havas hegyi körülményekhez nem ideális - magasabb kéne, de azt nem tudom, hogy akkor az is ilyen jól kezelhető lesz, mint ez
- az előző megfontolásból összkerék-meghajtású lenne jó
- most már mindig automata váltós fog kelleni
- a hajtás sajnos gyengécske, lassan gyorsul, nem egyszer volt már problémám előzéskor azzal, hogy alig bírta kivitelezni mielőtt jött a forgalom - egyértelműen sokkal izmosabb autót szeretnék
- nincs benne integrált Google Auto & Apple CarPlay
- az infotainment kezelhetősége nem túl felhasználóbarát
- nincs automatikus reflektorkapcsolás (szembejövő forgalomtól függően)
- túl zajos az autópályán nagy sebességnél és a motor hangja nem is a legnagyobb élményHa lehetséges, szeretnék maradni az öntöltős hibrid vonalon, mert elektromosan töltögetni nem tudok/nem akarok, elektromos egység nélkül pedig egy négykerekessel mind a fogyasztás mind az adó sokkal több lenne. Továbbá a benzint preferálom a dízel helyett. Szóval egy Lexus UX vagy NX akár jó is lenne, de egyrészt elég drágák, másrészt azoknak sem annyira erős a hajtásuk, miközben lehet, hogy következő autónak inkább olyat szeretnék, amiben tényleg van dinamika. A 0-100 gyorsulási értékek alapján jobbak, mint a CT, de messze az élbolytól.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Új és pár éves Citroen C3 állítólag az egyik legjobb fogyasztásban az 1.5-ös dízellel és elsőnek jött fel a "kényelmes futómű" kategóriában is, hogy állítólag a Citroen a kényelemre gyúr és a francia szar utakra.
Ez mennyire igaz? Tényleg annyival jobban simítja az utat, mint egy átlag városi kocsi hasonló árban? C5 állítólag még jobb, de az már olyan árban van, hogy akkor már inkább német.[ Szerkesztve ]
-
MM
őstag
válasz Teasüti #209940 üzenetére
Hangszigetelés témájában is - meg mert pár hsz-el korábban is felmerült, ismét felkell hoznom a hybrid Mondeo kombit.
Annak gyárilag is nagyon jó a zajszigetelése.1,5 évig hajtottam, bármilyen autóba átülve az volt az első, hogy de k. hangos.
2 hete jött meg az uj Octavia, amiben van zajszigetelt két rétegű oldalsó ablak mint extra, de sajnos ez is hangosabb, ráadásul kombisan dübög is.
A Mondeo pedig csak az alap Business felszereltség volt.Szerk: bocs, nem a jó hsz-re válaszoltam...
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz rbalint88 #209938 üzenetére
Abból szinte nincs összkerekes a használtpiacon, valamint szinte egyáltalán nem jobbak a gyorsulási idejei a Lexus CT-hez képest, ez két fontos hiányosság, továbbá prémiumérzetben sem vagyok biztos.
A Lexus UX szimpibbnek tűnik, annyival nem drágább.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz molnarpeter #209942 üzenetére
AdBlue-t kerülni kell?
Pedig a 62 "real" mpg elég hangzatos. Az fele annyi, mint a mostani kocsim. 5 liter/100 alatt van saccra vegyesben. Ez jobb még a kici occó Pandánál is.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Teasüti #209945 üzenetére
Korai Euro 6 előfordult nélküle, aztán dízel botrány után jött szigor, talán 2020 (végleges euro 6D) amikor már nem lehetett már megúszni gyakorlatilag. amúgy gyártó, típus, és kivitel függvénye is lehet, szóval utána kéne nézni, de szerintem a PSA régóta mindenbe tesz.
-
Teasüti
nagyúr
válasz molnarpeter #209946 üzenetére
Szóval már mindenben van Adblue ha kell ha nem. Oszt amúgy lehet kapni Adblue-t? Mintha a kamion botránykor azt hallottam volna, hogy hiány van belőle és van kb egy ország, ahol ezt előállítják. Igaz azóta nem hallottam, hogy tömegesen leállt volna a teherszállítás Adblue hiányában.
-
rbalint88
addikt
válasz Citroware #209943 üzenetére
Osszkerekes egyaltalan nem lesz belole, az csak 1.2T-vel volt. A szinte egyaltalan nem jobbak a gyorsulasait azert megkerdojeleznem [link] nem veletlenul a 2.0 hibridet irtam - egyreszt az facelifttel jott, igy abban mar van aa/cp is, masreszt joval erosebb. Az UX a bali ruhas C-HR, de belul sokkal kisebb es a balatoni utunkon a C-HR se volt hangos, csak gyorsitasnal, de az fl elotti 1.8 volt.
Uj Hyundai Tucsonbol es Kia Sportagebol is van osszkerekes es fullhibrid, de palyan azok talan nem annyira takarekosak. Egy Toyota-fele hibrid ugyesebb ott.