-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacko32
tag
Leírom a tapasztalataimat a használt autó keresésben szerzett tapasztaltak után. Nem nagy elvárásokkal indultam neki, mert max 1 misi a keretem, ha nagyon jó a vétel, akár lehet több is. De akkor tényleg nagyon jónak kell lennie.
A kereskedői vonal egy hányinger. Szemét, legalja, összetákolt, megtekert, Isten háta mögül behozott autótömkeleg. A mágnes az ívekről leesik, az elakadásjelző gomb benyomáskor a kezedbe marad. Rozsdára ráfújás, agyonpolírozás, hogy a szemedet kiverje.
Képeken minden szép, leírásban minden jó. A személyes tapasztalatok már nem ezt mutatják.3 magánszemély, kb. 10 kereskedés portékája után a konklúziom: semmiben és senkiben ne bízz. Ne féltsd az Armanit, feküdj alá, rángasd meg, nézd meg. Ha kell, vidd el átvizsgáltatni, bármi legyen az. Honda vagy BMW, egal.
Sokat dolgozol azért a pénzért, egy zsebmetszőnek pedig mimdegy kinek mit ad el. Eladja, akkor eladja.Elesettnek éreztem magam, amikor 2 órát utaztam egy "szép állapotú" Micra után. Végül a francia vonalon kötöttem ki.
Soha nem gondoltam volna, hogy Megane-t nézek meg, esetlegesen veszek. Ki tudja..?Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Lacko32
tag
válasz diegho #208252 üzenetére
Azt én értem, hogy az autóárak, főleg a kisebb kategória, jócskán megugrott sok mindennek köszönhetően. Ellenben nem egyenesen arányosan ment vele az eladni kívánt portéka minősége.
A Micra és Note piac bugyraiban merültem el legelőször, családban, ismerettsêgi körben is van mindkettő. Mindkettőből néztem meg drágábban is, és olcsóbban is. Kb ugyanaz a silány minőség, az ára viszont borsos.
De továbbmegyek. Clio. Egy igénytelen autó, nem sok extrával. Facsavar az ablakemelő kapcsolónál, motortér nyestjárta, hűtővíz nuku, eleje tört. A kereskedő reakciója: 600ér mit vársz?
Nem várok csodát. De a lelakott kategóriáért ne kérjünk "normális" autó árat.Vagy várj, bakker, lehet nekem nagyok az elvárásaim, és leragadtam a 3 évvel ezelőtti használtautó piacnál.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Lacko32
tag
válasz #TOTTI #208254 üzenetére
Kínomban hozzádobtam a büdzséhez (friss jogsis nőnemű személynek kerestem autót) , ami felrúgott az 1.5M-s csillagos határig. Tudom, nem nagy összeg.
A keresésben a benzines és a klímás szempontokat jelöltem be, maximális 200km-s sugárban. A jégkár, horpadás, karcok nem voltak érdekesek. A rozsdás opcióból a pipát eltávolítottam. Ledöbbentem, mik vannak, és mik fognak szaladgálni az utakon.
Hozzáteszem, hogy amiket parkolóztam hahun, és megnéztem, azok max. 5 nap múlva már eladásra kerültek.Az emberek ingerküszöbe lett kisebb, vagy tényleg az "ezt kapod ennyiért" megy most?!
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
sagesz93
addikt
válasz Lacko32 #208255 üzenetére
Én most adtam el a Grande Puntomat 750ért, rozsdamentes volt az alja, 187ezer volt benne, újkora óta magyar, első tulajtól vettem át, apró hibái voltak + a fényezése nem volt szép, de balesetmentes volt, szerkezetileg, motorikusan teljesen okés volt. 2006os, mégis egy csomóan húzták rá a szájukat(mert hogy a fényezés így úgy). Nekem az jött le, hogy a magyarnak a szép kell, az, hogy jó is e, másodlagos. Illetve nem bíznak az olasz autókban.
-
Paxker315
addikt
válasz sagesz93 #208258 üzenetére
Pont ezért érdemes olaszok&franciák közt is nézelődni vevőként, mert, az irracionális, előítéletes piac "beárazta őket". Sokszor az a benyomásom, hogy a legészszerűbben döntők azok, akik a németjappán vonalat elengedve másra is nyitottak.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
sagesz93
addikt
válasz Paxker315 #208259 üzenetére
Azt nem merem leírni, mennyiért vettem pár hónappal előtte ezt a kocsit, de egyszerűen szörnyű, hogy mennyire lenézik ezeket az autókat, pedig nagyon jó kis járművek amik pár hsz-el elobb fel lettek sorolva. Csak tényleg meg kell nézni mit vesz az ember, mert lehet 600ért egy pesszimista tulajtól jobbat kapni, mint 900ért egy neppertől osztrakbol frissen behozva full szervizkönyvvel(30ezres olajcserevel stb stb)
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz BigBlackDog #208261 üzenetére
Vagy, ha céges autót az alkalmazott megvásárolta, átkerült az ő nevére : )
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Lacko32
tag
válasz Paxker315 #208256 üzenetére
Mind a világ végén, ami a közelben van/volt, az vagy drága, vagy rommá fújt volt. Egy egerszegi kereskedésben találtam egyet, megláttam, vissza is ültem a kocsiba.
Mindenképp 5 ajtós kell, az Ypsilon kiesett. Az olasz vonalat nem erőltettem, ugyan még nem dőlt el, mi lesz a választott.Amúgy ez a kiszemelt, ismerem a tulajt, nagyából az autó előéletét is [link] Erről többen próbáltak lebeszélni, ugyanakkor rábeszélni is.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Lacko32
tag
válasz sagesz93 #208258 üzenetére
Se a franszoában, se az olaszban nem bízok. Ez beleivódott az emberekbe. Ahogy az Opelba se bíztam, mégis hű társam másfél éve és 50 ezer km óta. Olajcseréről olajcserére hordom. Hála az itteni segítő kirendeltségnek.
Ezért is szakítok a sztereotípiákkal, és nézek más vonalat, mert nem csak a Japán és a Német létezik.
Ha beszopom, hát beszoptam.
Az állapota nem érdekel. Tényleg. Rozsda az ne legyen, horpadás és karc ha van, hát legyen. Ne cigizzenek benne, ne legyen összefosva a bele, és már vittem is.Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Lacko32
tag
válasz dokee78 #208266 üzenetére
Nyugodtan vehetsz, persze. Ha a biztid is még él fél évig, időarányosan visszafizetik a különbözetet, vagy az újhoz jóvá írják.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
TrollBalint
addikt
Valaki tudja, hogy ha drágábban adom el az autót (magánszemélyként persze), mint ahogy szereztem, akkor kell-e valamit befizetni? (vagyonszerzési illeték, ilyesmi)
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
nagyúr
válasz TrollBalint #208274 üzenetére
"Amennyiben a magánszemély értékesíti a személygépkocsiját, akkor ez ingó értékesítésnek minősül és az ügyletből származó jövedelmét a személyi jövedelemadóról szóló törvény (Szja-törvény) 58. §-a alapján a következők szerint kell megállapítania. A bevételt csökkenteni kell a szerzési költséggel és a szerzéssel összefüggő kiadással, az értéknövelő beruházás, és az értékesítés költségeivel. Az így kapott összeg az ingó értékesítésből származó jövedelem, amelyet 16 százalék adó terhel. Nem kell azonban megfizetni az adót évi 32 ezer forintos összeghatárig"
Papíron ha veszel egy autót 2M-ért, ráköltesz egy vezérlés cserére 500e Ft-ot, majd eladod az autót 3M Ft-ért, akkor a 2.5M és 3M közötti összegre 16% adót kéne fizetni, 80e Ft-ot.
Mondjuk szerintem annyira nem foglalkoznak vele, én még embert nem hallottam aki fizetett volna ilyesmit.
[ Szerkesztve ]
-
TrollBalint
addikt
válasz tboy93 #208275 üzenetére
én se nagyon, de azért nem szeretném, ha rajtam csattanna az ostor, amilyen formám van
amúgy az "értéknövelő beruházás" kifejezésbe belefér másik autó vásárlása? Magyarán, ha veszek egy drágább autót. Ha igen, akkor gondolom kitétel, hogy az eladás után vegyem.https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
nagyúr
válasz TrollBalint #208276 üzenetére
Szerintem nem fér bele. De kérdezz meg egy jogászt
-
őstag
válasz TrollBalint #208276 üzenetére
az értéknövelésnek az eladott (eladandó) járművön kell keletkeznie, így egy újabb autó nem számít értéknövelő beruházásnak
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #208276 üzenetére
Kocsinal ha veszel ra 4 uj gumit mar az is erteknovelonek szamit. Ha beszol is erte a nav de le tudod igazolni szamlaval akkor nem lesz semmi baj.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
TrollBalint
addikt
válasz f4lcon #208278 üzenetére
köszi, (és a többieknek is)
csak reménykedtem, hogy ha jól tudom akkor ingatlannál van az, hogy ha 5 éven belül eladom, akkor kellene utána fizetnem, de ha veszek egy drágábbat, akkor nem. Reményekdtem, hogy itt is van valami hasonló.Mondjuk, ha bele gondolok, hogy most megy szervízbe és azután szeretnénk eladni, hogy megcsináltattuk és lehet hogy egy új blokk kell bele, simán többet fogok érte fizetni, mint amenyivel többért el tudom majd adni ilyen téren pedig akkor abszolút okafogyott a kérdés
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
dj79
senior tag
válasz TrollBalint #208280 üzenetére
Az ingatlanos sztori első részében tévedsz, max az illeték az, amit nem kell fizetned. Ha drágábban adod el, mint vetted, akkor 5 év alatt sávosan kell adóznod a “nyereség után.
Ha a szervizről lesz rendes számla, akkor kb mindegy. -
imyourfriend
őstag
Köszönöm a segítséget!
Egy 2015-ös O3 1.6 cr tdi boldog tulajdonosa lettem! (s nem felejtem el, mikor közöltétek 2 millióért nem kapok jó autót, megérte feljebb válogatni)
-
pixelking
tag
Sziasztok,
Már sok tanáccsal kisegített a fórum, hátha most is tudtok segíteni a tanácstalanságomban:
A következő paraméterekkel keresnénk autót fiatal női sofőrnek (közepes méretű kocsi):
- napi 100 km utazás, többség autópályán -> dízel vagy hibrid (már ha elég lenne rá a pénz)
- alacsony fogyasztás és szervízköltségek (szeretnénk 5,5 liter / 100 km alatt maradni)
- nagyon fontos a megbízhatóság, kis túlzással munkaeszköz (max 180e futott km, hibrid esetben szívesen megyünk e fölé)
- legalább hátul tolatóradar
- jó törésteszt, biztonságos
- max 10-12 éves
- max 3 millió forintNekünk eddig a következő kocsikkal van tapasztalatunk, amikben kb meg is bízunk, csak elég szűkös a hazai kínálat (mint minden típussal), így szeretnénk bővíteni a keresést:
Renault Megane 1,5 dci hatchback
Toyota Prius IIIA következő autókban gondolkodtunk még, de részletes típusismeretünk nincs, nem tudjuk mennyire megbízhatóak, mire kell figyelni, melyik motorral szabad vagy tilos venni:
Peugeot 207 / 208
Ford Fiesta
Mazda 3
Honda Civic, Jazz
Hyundai i30
Fiat Bravo / Grande Punto
Seat Altea / Ibiza / Leon
Skoda Fabia
Toyota Corolla / Yaris (bár az talán félelmetesen kicsi már)Megköszönnénk ha valakinek lenne a fenti típusokkal akár nagyon sok pozitív vagy épp negatív tapasztalata, vagy esetleg hasonló kategóriában másik ajánlata. Külföldi import is játszik, abban van tapasztalatunk, bár azt látom nem sokkal olcsóbbak kint mostanában a kocsik.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz pixelking #208283 üzenetére
Van pl családban másik autó ami gond esetén be tud ugrani egy időre helyettesíteni, létezik bármi alternatíva (akár bérelhető autó a közelben)?
Reális opció venni valamit, és maradék pénzből akár néhány megelőző javítást végezni, hogy ne kelljen később?
12 éves az pont 2010, így euro 5 (bonyolultabb dízelek), 2008-2009 teljesen kizárt? -
tboldi
nagyúr
A Jazz teljesítményre az, de 1.4 körüli motorokkal az összes többi is.
Vagy fizikai méretre érted? Kamionnal szemben mindegyik az.Amúgy meglepően stabilan mozog pályán, a szél lökdösésére is alig billen. Bár hozzá kell tennem, az enyém alatt mínusz 3 centis H&R rugók vannak, valamennyit biztosan befolyásol ez is.
-
Neoteric
addikt
+1 az 1.6 dízel 9gen civicre. Hazabeszélek, mert én is azt hajtom, de pöpec gép, jól össze van rakva, 120lova bõven elég közlekedni, és alig eszik. Sebességhatárokat betartva pályán 4,5, közùton 3,8-4,0l. Szervizzel nincs tapasztalatom, mert még nem voltam. 30k alatt egy akkut cseréltem, meg 2x olajat &szūrõket.
PSN: ne0teric_sAN
-
Llew
senior tag
válasz molnarpeter #208293 üzenetére
Pixelking kérdésére 3 M határral Qru Civicet ajánlott 2.2 i-cdti-vel, ami a 7. Gen. Itt kapcsolódott be Neoteric 9. Gen civiccel, ami 4,5 M-nál indul. Erre reagaltam.
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
batai15
félisten
Civicbe van dízel ? Én eddig egyet láttam hahun egy pirosat 1.6d.
Új hozzászólás Aktív témák
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.