-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
válasz macilaci78 #187847 üzenetére
[link] Nem tudom forgalmazzák-e Magyarországon.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #187847 üzenetére
Az eddig felmerült e-NV200 és Crafter típusokon kívül sok minden nem kapható itthon sajnos, esetleg a Kangoo ZE, ha nem volt még. A Nissan és a VW is akkuban kritikus, emlékeim szerint nem vizes a hűtés, tehát érdemes minél kisebb árammal, hosszú időt töltőn hagyni, avagy előnyösebb konnektorba dugni, mint gyors töltőt létesíteni/utcai villámra dugni. Renault rendszere passz. Ha import is játszik, akkor talán még az eVito, az max 1015 kg-ot vihet, vagy talán még vannak a speckó járművek, mint a Melex vagy Birdiecar.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #187853 üzenetére
Renault Master ZE érdekes lehet még, abban a Zoe hajtása van, és a legtöbb kivitelben 1 tonna feletti hasznos teherrel is elérhető. Van még a villany sprinter is, hasonló terhelhetőséggel, ott van többféle akku variáns. Ha nem sürgős, elvileg érkezik hamarosan a villany Duxi is, és mostanában ígérték az elektromos Vivaro/Expert/stb megjelenését is,ott lenne talán egyedül elérhető az 1.2 tonna papíron. Esetleg még annyit tennék hozzá, hogy sokat számít az akku hőmenedzsmentje x év után, szóval nem árt utánanézni a különböző típusoknak, de a legtöbb sajna levegővel hűt csak.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz macilaci78 #187855 üzenetére
Alulról zártak ezek a rendszerek, nem sokat érne. Sajnos a Nissan még az új Leafeknél sem csinált hűtést (léghűtést sem), ezért haszongépjárművekben nem az igazi ez a fajta megoldás, pl: melegben van, hogy az első villámozásnál is már belassul, ha épp olyan a csillagok állása.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #187855 üzenetére
Gyárilag venti hűti a Renault verziót, de ennek megvannak a határai, a villámtöltés pedig azon túl van... ha egy napra egy akku elég, akkor tökéletes, éjszakára be kell dugni a minél kisebb töltőáramra állítva, amivel épp feltölt következő indulásig. Alacsonyabb áramerősség kisebb hőterhelést jelent, minél lassabban van töltve, annál tartósabb lesz az akkupakk. Az e-208 hajtáslánc akkuja vizes, az király cucc, lehet pofozni és bírni fogja, érdemes megvárni a Sevel verziót
Ducato: 2.3-asok vannak? Van más típus is? Bármi tapasztalatot szívesen olvasnék akár csak 1-2 mondat erejéig is Figyelek egy ideje több Jumper/Boxer/Ducato csoportot, PSA és FPT/Iveco motorok nem tűnnek nyűgösnek, viszont a PSA pár éve futott 2.0 motorja esetén AdBlue gondokat olvastam (tartállyal együtt drága csere, sapka csere illetve kifúrás megoldást írták rá), nameg újabban brutál hosszú olajcsere, és még magasnyomású üzemanyagszivattyú tömítés szokott ereszteni olajat (nem elég a gyári tömítés, ne kell fújni festékkel vagy tenni rá pasztát). Máskülönben jó az a 2.0 DW10 is, de nyilván jobban viszi a 2.3, végülis a Peugeot-Citroen is váltott 2.2 DW12-re. Talán alkatrész ügyben a kisebbeknek annyi előnye van, hogy személyautók is futnak azonos motorral. Mostanában kezdtem jobban beleásni magam, gondoltam kiírom, hátha valakinek egyszer hasznára válik
[ Szerkesztve ]
-
válasz macilaci78 #187876 üzenetére
Én nem vagyok magas, de a Mini meg kicsi autó, ráadásul kicsi, és meredek szélvédővel, szóval a fenti lámpát én a tetőablakon keresztül szoktam nézni.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz macilaci78 #187876 üzenetére
A Ducatoban/Jumperben te nem fejeled le a felső irattartót? Én ~ 2 méter vagyok és mindig attól félek, hogy egy balesetnél kitöri a nyakamat ahogy előre borulok.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #207640 üzenetére
Körbe lehetne telefonálni az országot, hátha valahol lenne készleten dízel
-
426os
őstag
válasz macilaci78 #207659 üzenetére
Én hatchback 1.2 tsi 110 lovas verziót [kép] vezettem párezer km-t. Elégedett voltam vele. Pályán azért elfogy az ereje és kicsit zajos, de abszolút tartható volt vele a forgalom ritmusa 130ig.
.
-
IOX
tag
válasz macilaci78 #207640 üzenetére
Gázos kutat nem kell keresni, szinte mindenhol talál. 95-óta járok gázzal. Cserében nem mossa le a henger faláról a motorolajat, olajcsere periódus végén is még nagyon újszerű az olaj színe.
-
IOX
tag
válasz macilaci78 #207674 üzenetére
Már nem tilos mélygarázsban sem a parkolása.
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz macilaci78 #208775 üzenetére
Az újabb, csak újabb. Mindenben más.
Én is egyébként hasonló cipőben vagyok.
Eladtam az autómat, most a fiam 2004-es polójával járok/járunk.
Szeretem, nincs baja, városban majdnem, hogy ideális, de azért nem ehhez vagyok, voltam szokva.
Én is már néztem minden féle árat, típust, hybrid-et, dieselt, benzinest.
Rohadt nehéz választani.
Ami nagyon biztató, hogy kb 2 hete itt is írtam róla, hogy valószínűsíthetően lejjebb mennek az árak, és lásd, nagyon nagyon sok autó a HA-on már akciós "matricával" virít, van amelyikből több százezer forintot engedtek.
Speciel én lehet még kivárok, bár minden nap nézem a keresett modellek alakulását, hátha beesik valami szép jó és nem elrugaszkodott áru autó.Csak egy példa a keresgetésemre.
Soha nem néztem a Mercedes-t, mert nem az én pénztárcámhoz valónak gondoltam, DE!
Nem is tudtam, hogy a Mecedes C osztály diesel hybridjét már 200e km alatt meg lehet venni 7 millió környékén. (2013-4-5-6)
Szerintem az egy baromira jó autónak tűnik, bár a franc tudja milyen meghibásodásai vannak, és ebből adódóan milyen szervizköltségei." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #208775 üzenetére
Probald meg felmeretni mi a Passat gondja. Ha kapsz ra arat abbol eldol mi legyen.
#nincsbennetarcsi
-
Bdanyy
addikt
válasz macilaci78 #208775 üzenetére
Vitara mint nagy? Érzésre 2 kategóriaval kisebb a lábtér mint a passatban.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Bdanyy
addikt
válasz macilaci78 #208787 üzenetére
Nem találtam még nagyon olyat aminél a magasabb üléspozíció miatt kisebb autó is kényelmes lenne Tényleg érdekelne pedig. Karoq, 3008, Vitara mind csalódás volt eddig. Ha mélyebben lenne a pedál vagy kisebb lenne a kormány, sokat számítana.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #208785 üzenetére
Magyarul ha nem vmi kabelkoteg hiba akkor boven gtk. Ennek fenyeben ha nem banalis a hiba akkor megvaknek tole. Kerdes hibasan mennyiert lehetne tovabb paszolni...
#nincsbennetarcsi
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz macilaci78 #208781 üzenetére
A biztonság igen nagy dolog!
Most hirtelen nem találom, de régebben néztem Ford Fiesta töréstetszet a régebbi, (nem tudom milyen évjárat, de ami még kockább volt, és hasonlított a Fusion-re) és az azt követő modell volt az alany.
Brutális különbség volt.
Tudom a Passat nagy autó, de mégis...A másik dolog pedig az, hogy az újabb modellek igenis nagyon sok kényelmi, vezetéskönnyítő, segítő rendszerrel vannak felszerelve, így az utazás is teljesen más. Nyilván ez 5-6 km-es városi utakon nem jön ki.
Én ha tehetném, illetve nem gondolnék az avulás, értékvesztésui tényezőre vadi új autót vennék full felszereltet.
Én már elég öreg vagyok ahhoz, hogy emlékből mondhassam, hogy volt olyan időszak, amikor a klímát egyesek felesleges extrának titulálták, ma már én mindennek nagyon tudok örülni, mert ami először talán feleslegesnek tűnik, később úgy hozzászokik az ember, hogy rájön, hogy nem felesleges itt semmi..." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
hobizoli
nagyúr
válasz macilaci78 #208785 üzenetére
1 misit rakd hozza ehhez es vegyel egy 6-7 evvel ujabbat
multkor neztem meg egy YT vlogger videojat meg tavajrol, ott is 1+ misi lett ratapsolva a ~22 eves PD motoros B5.5-s paszujkara, ami amugy er a hahu-n kb 600k-t
csak a hengerfej teljes felujitasa volt ennyi, a motor aljahoz hozza sem nyultak
PD elemek felujitva, uj hidortokek, uj veztengely, uj veztengely csapagysor, mindenhol uj tomitesek, csavarok, munkadij stbstb
se egy gyuru csere, se egy fotengely nyugvo es hajtokar csapagysor csere nem volt benne
ja meg a fektarcsak+betetek is ki voltak cserelve, meg a vezereles, +olaj +szurok
es nem is volt nagyon szar, csak fruttizva befustolgetett feketen
nem mondta meg a pontos osszeget, csak annyit, hogy 1 millio felett volt ez a szerviz, szoval lehetett 1.2misi koruli istöbb drón kell ;P
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #208814 üzenetére
Boven, meg tobbet is ra lehet verni. Ha eleg meretben egy uj Scross akkkr azzal nem nyulhatsz melle.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #208817 üzenetére
Skodaban voltak ilyen tamogatok, nem nagyon hasznaltam. Mondjuk 2 kocctol is megmentett, hogy magatol fekezett. Caerebe neha az ut mellett parkolo autora is fekezett meg a mellettem levo savban lassan halado teherautora is. De osszesegeben hasznosak azert ezek. A legjobban a holtterfigyelo hianyzik nekem.
Tempomatot en se nagyon hasznalom, most az 1400 km-es nyaralas alatt pl.1x sem hasznaltam.
Nalunk a b5.5 utan jott a Superb mk2 pfl majd b6 aztan Superb mk3 fl. Nekem a B6 tetszett a legjobban ezek kozul. Csak mar azokbol is nehez epkezlab darabot talalni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #208820 üzenetére
B6 meg emesztheto meret. A Superb kb feleslegesen nagy 2 embernek.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #208822 üzenetére
CR tdi B6-ot en kedveltem, de sajnos azert arra is konnyen raszalad 1M. Foleg ennyi idosen egy dpf meg dmf csere mar alurol karcolja es ezek kopo dolgok. Tehat nem a csere a kerses, hanem a mikor...
#nincsbennetarcsi
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz macilaci78 #208817 üzenetére
Én még a városban is használtam a tavolságtartó tempomatot.
Pazar. Lassít, gyorsít, sőt az érzékenysége is állítható. Nekem nagy pozitívum, szinte önjáró a jármű tőle.Másik dolog...zsiguli:
1989 óta vezetek. A sorkatonaság alatt ingyen szereztem meg a jogosítványt.
Otthon ekkor már Samarája volt faternak, és nekem is a telegumis lökhárítójú Lada lett az első autóm. 2 év múlva VFTS lett belőle, igazából azzal a járművel meg lehetett tanulni vezetni.
1994-ben váltotta le egy Fiat Uno 1.4 Turbo i.e.... hát az is igazaán jó kis masina lett volna, de ugye az olasz technika összes nyűgje előjött.
Ezután volt 1.6 VTi Civic-em, és más nyalánkságok is, az utolsók között a Tiguan BiTdi, ami mondjuk dieselt meghazuttoló teljesítményre volt képes gyorsulás terén is. Hála istennek sona nem törtem össze autót, és magunkat sem, bár nem tagadom volt vagy 2-3 eset, amelyet utólag átgondolva vetettem egy keresztet, és mondtam egy köszönöm istenemet...de ezekből is tanulni kell!Szóval engem már tényleg támogatnak az új technikák, de ha kell magamtól is el tudomvezetni a járgányokat.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
rbalint88
addikt
válasz macilaci78 #208834 üzenetére
Ahh, a lelekvesztokben is ugyanugy nyomogatjak a mobilt, csak abban nem vedi meg oket a hulyesegtol az elektronika, a baj bekovetkeztekor meg a fejlett utascella es legzsakok
mar megint a gazdag hulyek maradnak eletben -
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #208834 üzenetére
Nekem pl akkor jött nagyon jól az önvezető (közeli) felszereltség, mikor fáradtabban/tompábban kellett néhány 10m értékű vasakat terelgetni. Pályán is nyugodtabb volt, de méginkább belvárosban esett jól, hogy nem kell figyelni olyan élesen a centiket hombár SUV-ban pl.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #208829 üzenetére
Akkor ki is esett a B6, abban egy ertelmes benzinmotor sincs sajnos.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
nagyúr
-
grizlisandor
addikt
válasz macilaci78 #209200 üzenetére
Persze, esetleges alkualapnak hoztam fel.
Mindenki azt szereti, amit a bejáratott szervízben/szerelőnél meg van csinálva.Az szép...
(#209202) f4lcon:
Még nem is hallottam ezekről a d14-d16 motorokról, én a BMW topikban kérdeznék rá. -
HUTCHDB
nagyúr
válasz macilaci78 #209218 üzenetére
Menj ki Budaörsre. CarNet telephelyén szinte minden fajta autó van ebben az évjáratban, amit kiadtak.
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
BigBlackDog
veterán
válasz macilaci78 #209218 üzenetére
+1 HUTCHDB ötletére, CarNet, WeltAuto telephelyek vannak Budaörs-Törökbálint magasságában. Ezeken a telepeken elég nagy választék szokott lenni újabb autókból. Amit én nem ajánlanék, de lehetséges, hogy találsz fiatal autókat, az egyrészt a Fehér útnál lévő telephalmaz,
másrészt a Fővárosi autópiac. Utóbbit inkább mégsem, eléggé lepusztult választék volt már évekkel ezelőtt is.Én még nagyobb, újautó szalonokat is célba vennék, 5-7 éve futott típusokból sok még kapható manapság is újonnan. Pl. Duna Autó, Porsche Buda + nem messze Mazda szalon, Budaörsön Auto Palace + Toyota + Ford környékén szétnéznék. Ezeken a helyeken viszonylag nagy a típusválaszték.
[ Szerkesztve ]
-
KoVee84
senior tag
válasz macilaci78 #209217 üzenetére
A legnagyobb magyar OSB lap gyártó 40%-kal olcsóbban adná (ha vinné valaki) a készterméket, mint a januári ár. Rákérdeztem, hogy miért nem látom ezt a tüzépeken és áruházakban, amire az volt a válasz, hogy mert azok még a korábbi készletekkel vannak feltöltve és nem akarják áron alul adni. Biztos info, a gyár az ügyfelem.
-
hobizoli
nagyúr
válasz macilaci78 #209268 üzenetére
jaj nalunk is van a cegnel ilyen "szakreto", szerinte minden elado autoban mar min 4-500k km van valojaban es azert adjak el, es csak visszatekertek az orajat kevesebbre
anelkul nem is lehet elado egy auto...?
mert pl kicsi lett a merete 1-2 gyerek mellett vagy tul nagy mar 1 szemelynek egy kombi?több drón kell ;P
-
dong86
csendes tag
válasz macilaci78 #209286 üzenetére
így van de olyan 6 literes fogyasztással lehet számolni 100-on emlékeim szerin.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #209286 üzenetére
Igen, sot ha kannaban viszel benzint magaddal akkor meg benzinkut sem kell keresned...
#nincsbennetarcsi
-
dong86
csendes tag
válasz macilaci78 #209289 üzenetére
Nekem a 94ah-s aksival szerelt volt az télen akkor tudta volna a 200 km hatótávot ha csak városban megyek fűtés nélkül. Pályán télen szerintem 150 km a reális ha nem mész gyorsabban 130-nál.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #209289 üzenetére
Na akkor szokva vagy a gyakori tankolassal. Az Adriara meg nem ezzel kell menni. Neked szukos lenne az i3 sztem.
#nincsbennetarcsi
-
dong86
csendes tag
válasz macilaci78 #209294 üzenetére
Nem tudom mekkora vagy de nekem 185 cm/110 kg-val bőven jó volt az I3, tényleg megdöbbentő mennyire tágasnak érződik a külső méretéhez képes meg főleg. Párhuzamosan 3-as octaviank volt utána pedig nekem egy F31-es Bimmer egyik sem tágasabb a vezetőülésben.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #209294 üzenetére
Probalj ra, ha az eUp eleg volt meretben ez is ok lesz.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #209297 üzenetére
A 90 kg komoly, a Jazz-e azt hiszem csak 50-el terhelheto. Bar ott sem maga a teto terhelese a gond, hanem a sulypontvaltozas.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
-
nagyúr
válasz macilaci78 #209363 üzenetére
En nem talalkoztam meg ilyesmivel se hagyomanyos se dct valtonal hogy indokolatlanul terhelne a szoftver miatt a motort. Nem nyektette se a sorento, se a ceed a motor 1200rpm-el, visszavaltanak ezek, a mernokok sem hulyek.
-
Paxker315
addikt
válasz macilaci78 #209367 üzenetére
2.0TDI&DQ250 DSG:
Varosban 4-ig vált el nagyrészt, 1600-1800 közti fordulaton vált el "krúzolva", kicsit "taposósabban" 2ezer körül v felette. Pályán padlózva simán el-el engedi a 3ezer környéki nyomatékcsúcsig is, "agresszívan" 140-nél még 4-ben van. Azt aláírom, hogy a gyári váltóprogram nem jött be, de mivel azt már próbakörön tapasztaltam, hogy nem tetszik, így átírás után gyakorlatilag vittem átiratni a váltószoftvert is Nem értek hozzá, de, én úgy gondolom, ha eleve nem vált el alacsony fordulaton, illetve, a nyomatékgörbe sem egy lapos plató, korai csúcscsal, hanem fokozatosabban épül fel, akkor kímélheti hosszú távon a kettőstömegűt& kuplungtárcsákat is Mondjuk 89-90 fokos olajhő alatt nem taposom, és pályán sem szeretek 110 fok fölé menni az olajhővel, ez az autó nem arra valóhttps://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz macilaci78 #209383 üzenetére
200km az inkább 3 óra alatt van meg, nem? Vagy végig pálya kb? Mondjuk sok. Én szeretem, hogy forgalmi szituációtól és lábtól függően 20-30 perc "ottlenni". Bár én kevés embert ismerek, aki 20-25 perctől többet ingázik, így kb 30-nál húzom meg a "méltányossági küszöböt"
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
hobizoli
nagyúr
válasz macilaci78 #209383 üzenetére
ehhez kepest a BKK olyan megaprojektekre kepzelt eltapsolni szaz milliardokat, hogy Pest megye nem is kozvetlen agglomeracios telepulesen elo embernek par perccel roviduljon a menetideje
talan jo lenne ezt elobb Bp-n belul elerni elobb...több drón kell ;P
-
Gergőke88
addikt
válasz macilaci78 #209383 üzenetére
Pontosan. Sok esetben a feleségem Kecskeméten belül autóval utazik 30 percet. Én 50 perc alatt megteszem a 100 km-t. Nagytarcsa-Kecskemét vonalon.
-
csanady97
tag
válasz macilaci78 #209379 üzenetére
Legfőbbképp csak a napi ingázás csak nekem. Most és valószínűleg a közeljövőben sem kell még a gyerekülésen gondolkodnom.
Jelenleg egy Volvo s40esem van 2000-es évjáratú, az kb méretben elég. Jó lenne legalább akkorát találni most is.
Ha arról lenne szó munkahelyen töltés megoldható lenne és akár otthon is.Igen a költözés az indok. Időben csak minimálisan lenne több mint 2 óra hiszen a 200km-ből 150km autópálya, valamint kb most is eltöltök annyit tömegközlekedéssel.
-
válasz macilaci78 #209395 üzenetére
Az is felmerült bennem, de leszavaztam. Nem 100% igazi lakófurgon lenne, hanem olyan, amiből 3-4mozdulattal kihajíthatom a "lakó"részt és használható lesz nagyobb dolgok szállítására, ill. +üléssorral 7ember furikázására (ha jönnek nagyszülők látogatni, máris kevés az 5 ülés).
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz macilaci78 #209397 üzenetére
Fiatal+bohó koromban többször is béreltem ilyet költözködéshez, szupi kis furgon , viszont úgy nézem mifelénk ez 10k£ feletti buli lenne, magasabb, évi 300£ körüli adóval. A doblo maxi is kiad ennyi helyet lényegesen olcsóbb áron.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Új hozzászólás Aktív témák
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban