- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- ASUS ROG Ally
- DUNE médialejátszók topicja
- Milyen RAM-ot vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
Jelentés a Váci úti „élhetőségi” fórumról – avagy hogyan szorítják ki az autósokat a városból.Ellenséges hangulat, videófelvétel letiltása.Tegnap részt vettünk a BKK által szervezett Agóra Fórumon, amelynek témája a Váci út „élhetőbbé tétele” volt.Az esemény nyilvános volt, ennek ellenére a szervezők megtiltották a videófelvételt, amit jogsértőnek tartunk. Véleményünk szerint egy nyilvános lakossági fórumon minden állampolgárnak jogában áll dokumentálni, mi hangzik el.Végül a BKK szóvivőjével abban maradtunk, hogy mindkét fél utánajár, jogos volt-e a felvétel tilalma.
Szakmai és logikus szempontok helyett politikai ideológiaA BKK terve nem az élhetőség növelését, hanem az autóval közlekedő emberek kiszorítását szolgálja. A "Váci út humanizálása" szlogen alatt álcázva ismét parkolóhelyek tömeges megszüntetése, sávelvételek, biciklisávok, és a közúti forgalom szándékos visszaszorítása következik.Ráadásul mindezt nem közlekedésszakmai szempontok, hanem a fővárosi politikai vezetés akaratának megfelelően hajtják végre – ezt a fórumon a BKK képviselői maguk is elismerték. A szakmaiság helyét tehát egy ideológiai cél vette át:
„A cél, hogy az autózás aránya maximum 20% legyen, és 80% más, fenntartható közlekedési mód.”Ez tehát nem közlekedési szükségszerűség, hanem parancs a Városháza részéről - és minden döntés ennek rendelődik alá.Képviselői megszólalás – kinek a nevében?Az eseményen felszólalt Keszthelyi Dorottya, a XIII. kerület 4. választókerületének önkormányzati képviselője is. A következőket mondta: Ő a helyieket képviseli, ezért teljes mértékben támogatja a Váci út átalakítását, még akkor is, ha az parkolóhelyek megszűnésével jár.Ezzel szemben a mi véleményünk szerint a Váci út nem csak a kerületieké, helyi lakosoké, hiszen az közterület, így több kerület és előváros autósai is naponta használják – számukra is biztosítani kellene a közlekedés és parkolás lehetőségét. Ráadásul a kerületi lakosokat is sújtani fogja, ha nem tudnak a saját otthonuk közelében parkolni. Kérdés, hogy ők valóban így képzelik-e el a képviseletet?
Kérdéseink – és a kapott válaszok.Mi, a Magyar Autós Érdekvédelem Egyesület elnöke és elnöki asszisztense jelen voltunk, több kérdést is feltettünk a fórumon, ezek többségére kitérő, ellentmondásos vagy elkerülő válaszokat kaptunk.Kérdéseink:• Miért gondolják, hogy az autóval közelekedők nem emberek (hiszen a „humanizálás” egyben az autós infrastruktúra komoly korlátozását jelenti)?• Miért dehumanizálják azokat, akik rengeteg adót fizetnek a járműveik után?• Miért hiszik, hogy az autózással nem jár együtt a parkolás szükségessége?• Miért mindig az autósoktól vesznek el sávokat, parkolókat?• Miért logikus egy metró fölé villamost építeni?• Hol parkolnak majd ezután a helyi lakók?• Pontosan hány parkolóhely szűnik meg?
Válaszok, amelyeket kaptunk:• A jelenlegi parkolási rendszer „vadnyugatias”, életveszélyes, át kell alakítani – bár senki nem tudott példát mondani a jelenlegi parkolási rendszerből adódó komolyabb balesetre)• A parkolás kényelmesebb és biztonságosabb lesz – bár kevesebb hely marad.• Párhuzamos parkolás jön a járdán parkolás helyett.• Attól, hogy elvesznek sávot, még jól autózható marad a Váci út.• A metró és villamos más funkciót szolgál, ezért kell egymás fölé építeni ezeket• A pontos parkolószámokat csak a tervezés végén tudják majd megmondani.• A 80–20% közlekedési arány a közgyűlés politikai célja – nem szakmai indoklás alapján született.
Állandó minta: ideiglenesből lett végleges.Jó példa a fővárosi hozzáállásra, hogy a metrópótlás idején ideiglenesen elvett buszsávokat végül kerékpársávokká alakították, és így is maradtak, tehát a városvezetés ezzel (is) átverte az autós embereket. Tehát ami ideiglenes korlátozásként indult, végleges autós korlátozássá vált – anélkül, hogy ezt egyértelműen előre közölték volna. Ez mintaértékű: a „kísérleti” döntések valójában tartósak, és a „humanizálás” címszó alatt visszafordíthatatlan lépések történnek az autósok kárára.
Összegzés.Az esemény világosan megmutatta: a főváros nem partnerként tekint az autós emberekre, hanem akadályként, akiket ki kell szorítani. A BKK tervei nem az élhetőség javítását, hanem az autóhasználat ellehetetlenítését szolgálják – közlekedésszakmai alapok nélkül, politikai ideológia mentén.
-
válasz
kisza25 #342803 üzenetére
Én nem vagyok dátumokban erős, sőt nem is érdekel igazán, de minden be van írva a naptáromba, ami fontos, ami nem, arról meg kapok értesítést időben. Ellenben nem tologatok semmit, ha valamit el kell intézni egyből elintézem.
Ma mentem ezzel a csoda kölcsöngépjárművel, csak itt a környéken.
Suzuki Splash, anyós panaszkodott nem megy egy VW Fox 75 Le-s (124nm) csodagépjármű után, hát mondom nosza rajta, megyek egy kört.Szó mi szó, hát ez mindent csinál csak nem megy, literes 65 Le (90 nm), talán a nyomaték igazán ami hiányzik, vagy nagyon meg kell forgatni hozzá, amit az ember nem igazán szeretne. Amúgy 84e km-es egészen egybelévő autó, fék futómű teljesen patika, a hővédő lemez zörög, de a kipuff se volt rozsdás, egész meglepő volt, hogy a motortér belső részéből egy csomó része látható a futóműnek, hajtásnak, mondjuk ez abszolút pozitív. A csónakos mozgása nekem júj, nagyon elszoktam ettől, de ami a legfurább volt, hogy egyszerűen kormányzás után nem akart egyenesbe állni, állandóan korrigálnom kellett, hogy helló maradj már ott ahova kormányoztam.
Amúgy simán női városi autónak tuti jó szerintem, pici 5 ajtós, elektromos ablak, volt rajta hátul sötétítés, persze pár karc, elöl lököst valamikor megnyomták, de bent semmi javítás nem látszik, megnéztem tüzetesebben, mert eladó is az autó és km, állapothoz képest relatív olcsó volt 1,4M jómagyar Ft. 5,4l-es átlagot írt a fedélzetije, teljesen reálisnak is tartom.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #342841 üzenetére
Arat majd ird meg. Nekem most 25k vt a toltes, igaz sok kellett bele.
-
grizlisandor
veterán
Hétfőn viszem az autót klíma ellenőrzésre, majd a szükséges karbantartások elvégzésére, kíváncsi leszek a helyre, a céges kocsikat is ide hordják.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #342836 üzenetére
Itt amugy is muszaj, mert csak ugy fersz hozza a vezermuhoz, hogy ki kell szedni a hutoradit.
-
tboldi
nagyúr
De egyébként valamennyi gáznak és nyomásnak kell lennie még a rendszerben, különben nem indulna be a kompresszor, ha megnyomom a hópihe gombot. Amikor 2023-ban először javítattam a klímát, akkor tök üres volt és nem is volt hajlandó behúzni a mágneskuplungot, hogy védje magát.
Az érintett terület a mai nap állása szerint:
Csak azért szedtem szét, hogy lássam, milyen szárítószűrője van gyárilag, de inkább megrendeltem a komplett hűtőt, az a biztos. Aztán csak annyira szereltem vissza a dolgokat, amennyire feltétlen muszáj. Van egy nagy műanyagelem, ami a hűtőkre tereli a levegőt, azt ki is iktattam ideiglenesen.
-
Blindmouse_
aktív tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #342811 üzenetére
24-ben kapott Motul-t. Akkor raerek majd a vezerlessel.egyutt. Thx.
-
tboldi
nagyúr
Ha jól emlékszem, a kedves topiklakók közül van néhányatoknak ózongenerátora. Van ajánlott modell, vagy a legeslegolcsóbb is jó?
Nemtom, drágult-e a kedvenc kozmetikámban a tisztítás, és ha igen, mennyivel, de mivel 3 autót kellene megcsinálni, szerintem legkésőbb a következő klímás szezonra visszahozná az árát.
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
MasterMark #342812 üzenetére
Nyilván az én 33-35 éves autóimon sem öntöttvas a radiátor, meg a hengerfej, meg a termosztátház.
Azért kell 24 órán belül végigcsinálni a kört. és azért kell bele kevés. -
barnam_
nagyúr
válasz
hobizoli #342815 üzenetére
Ezt pontosan nem tudom, erre a ChatGPT azt írja:
"NINCS relé a tompított és helyzetjelző lámpák között – közvetlenül a lámpakapcsolón keresztül megy az áram.
Ez az oka annak is, hogy:
A világításkapcsoló egy elég robusztus (de mára öregedő) mechanikus kapcsoló, ami hajlamos belül elégni vagy oxidálódni, mert nagy áram megy rajta keresztül."
Azt is írja, hogy a feszültségesés az lehet test hiba is. A lámpa alatt is van egy testpont, bár elég nehéz hozzáférni anélkül, hogy ne szedném ki a lámpát.
De mondjuk a "helyzetjelző kikapcsol tompítottra" inkább kapcsoló hiba lehet.
A generátor tölt, múltkor néztem, 14V felett volt járó motornál. De pontosan nem tudom mennyi. -
hobizoli
nagyúr
válasz
MasterMark #342816 üzenetére
a blokk nem mindenhol aluminium, keszulnek vasblokkos autok ma is
a hengerfej az alu volt mar evtizedek ota, de a ket aluminium kozul a hutoe sokkal kisebb falvastagsagu, azon elobb kijon ha "elfogy" az anyaga, mint a hengerfejen
sot, nem is kell teljesen elfogyjon, mert a viznyomas mar kiuti -
hobizoli
nagyúr
válasz
MasterMark #342812 üzenetére
nyilvan nem kell napokig jarni vele
amugy ha a huto attol kilukad, akkor az mar szar is volt -
barnam_
nagyúr
Öreg autós kérdés, 1993-as 300D W124:
Most, hogy a váltó megjavult (alsó kuplung munkahenger volt a ludas, annak cseréje után feszesen működik a kuplung), a fényszórók vannak terítéken.2019-ben raktam mindkét oldalra új Depo lámpákat kompletten. Úgy emlékszem akkor működött minden, de a ködlámpával régebben is volt gondom, hol működött hol nem.
Legutóbb a helyzetjelzőket és a tompítottat cseréltem ki, akkor ezeket mértem a lámpára menő vezetéken:Jobb oldal:
Helyzetjelző: 12,36V
Tompított: 12,48V
Távolsági: 12,46V
Köd: 11,85V
Bal oldal:
Helyzetjelző: 12,43V
Tompított: 12,47V
Távolsági: 12,46V
Köd: 6-7VAz látszik, hogy a ködlámpa meg sem kapja a 12V-ot. Akku új, sarukat és testpontokat megcsiszoltam. Biztosítékok rendben vannak. Ez volt márciusban, akkor a ködlámpán kívül a többi ment.
Most a következő a jelenség a bal oldali lámpán: helyzetjelző világít, ha arra kapcsolom (bár az se mindig). Ha tompítottra, akkor a helyzetjelző kikapcsol, a tompított meg úgy világít, mint a gyertyaláng. Jobb oldalt minden oké.
Még két dolgot tudok megpróbálni:
- kicserélem az összes biztosítékot: szakadás nincs, de elvileg oxidálódni tud mert a biztosíték alumínium, a foglalat meg réz.
- okozhatja a hülye működést a lámpa kapcsoló hibája? Érdekes módon néha menet közben megjavult 1-1 pillanatra, akkor kialszik a műszerfalon a világításhiba visszajelző. -
MasterMark
titán
válasz
Blindmouse_ #342805 üzenetére
A trisó oldja az alumíniumot, szóval modern motoroknál azért óvatosan vele...
-
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #342806 üzenetére
Én most 165-öt fizettem a Denso kompiért, de úgy saccolom, a legvége olyan 300-400k lesz. És én még a másik hobbimnak akartam hódolni. Nem baj, lett helyette 2 kínai homage, a káposzta is jóllakik és a kecske is megmarad.
-
tboldi
nagyúr
válasz
KAMELOT #342798 üzenetére
Neked is FCA/Mopar autód van, nemde?
Itt onnan indul a dolog, hogy ~1 éves korában volt az autónak egy kisebb balesete Svájcban, szinte 100%-osan helyre is állították, de a jobb első lámpa alatti klímacsövet érintetlenül hagyták, pedig volt a rajta lévő préselemen egy repedés, ahol idővel, szép lassan elszökött a gáz. Én ezt megcsináltattam, levágták a régit és tettek rá egy új csatlakozást, de ami a hollandi alá megy O-gyűrű, már másodjára okoz gondot, egyszerűen ilyen gyatra minőségűek ezek sajnos.
Kicsit én is hibásnak érzem magam, mert nem vettem észre előbb, hogy eleresztett, és akkor nem indítottam volna rá kenés nélkül a kompresszort. Így most annak hiányában megsínylette az egész rendszer. -
Emunem
őstag
Ezt csak úgy itt hagyom a kapuba állás elleni védelmet.
FB Videó alert! -
Blindmouse_
aktív tag
válasz
Steve_Brown #342762 üzenetére
Na én ezt a klasszik trisós mosással oldottam meg a saját verdámon..
2-3 evőkanál trisó egy kis melegvízbe, azt be a hűtőrendszerbe egy olyan napon amikor sokat megyek...
éjjel hagytam pihenni, másnap mentem egy bemelegítőkört, majd úgy ahogy van leengedtem a hűtőfolyadékot, termosztátházat is szétszedtem, két fő hűtőcső le.. addigra lehűlt a blokk annyira hogy bele lehetett nyomni a slagot, átöblít alaposan, majd minden feltölt desztvíz+fagyálló kombóval.. na ez volt kb 15 éve, azóta nemrozsdás a rendszer..
-
kisza25
félisten
válasz
cOxeR #342752 üzenetére
A nők és az autók🫣 anyóst megállította a rendőr, lejárt a műszaki, és a kötelező sem volt befizetve. Megkért, hogy intézzem. Rákérdeztem, hogy majdnem 2 éve vettük az autót (segítettem neki) azóta volt-e vele szervizben? Mondja nem, minek nem volt semmi baja. (Olaj csere miegymás minek az, az autó megyen
)
Párom szintén zenész, biztosítást elfelejtette, aztán a műszakit...
Nekem van két autóm, de napra megmondom fejből, hogy mikor van a biztosítás fordulója és melyiket mikor és hány km-nél vittem szervizre
Meg azt is mi volt cserélve (mondjuk az könnyű, mert mindkét autón szinte minden folyadék, szűrő és vezérlés+pumpa)
-
hobizoli
nagyúr
válasz
ArthurShelby #342793 üzenetére
a hutorendszer vizcsoveinek helyere kell rakotni a ~60fokos vegyszeres cuccot, es azt atjaratni benne tobbszor is
ehhez a termosztat betetet nyilvan ki kell szedni
atjarat, oblit, atjarat, oblit, atjarat, oblit...gepmuhelyben sem mossak a blokkot orakig, szoval igazabol hamar megvan am
hutot is erdemes atmosatni, mert az acel blokk es aluminium huto galvanelem reakcioba lep egymassal, amiben a hutoviz a ketto kozott az elektrolit, ha csapviz, azert kezd rozsdasodni a blokk
a rendes fagyallo + deszt.viz ezt akadalyozza megha nem draga huto, akkor abbol raknek bele egy ujat inkabb, mert "megeszi" egymast a ket fem, es a nyilvan sokkal vekonyabb huto fog kilukadni elobb
meg a kisebb jaratokbol nehezebb is kimosni a rendesen rozsdas lerakodasokat, hiszen arra fog aramolni a benne a mosoviz is amerre konnyebb neki a parhuzamos csovecskekben, es az eldugult csovecske az mar ugy is marad
ez kesobb hutesi probelmat jelenthet a nyari dog melegekben -
Steve_Brown
senior tag
válasz
tboldi #342794 üzenetére
Ocsmány drága lett a klímás autó fenntartása. Nem rég kellett két tömítést cseréltetnem és töltetnem a 206-ba. Hát kerekedett a szemem amikor megláttam a végösszeget.
Azt például sohasem értettem mi olyan drága abban a nyamvadt kompresszorban. India videókban simán felújítják papucsban.
-
tboldi
nagyúr
válasz
ArthurShelby #342793 üzenetére
Rám, illetve a MiTóra most vár egy klímaátmosás, a szerelő 60-90 rugót mondott rá.
Amúgy most szétszedtem annyira, hogy lássam, milyen szárítószűrő kell… Hát nem olyan, mint amit a keresők hoznak, legalábbis a kupakja tök más. Érdekes módon a komplett hűtők, amiknek része ez a szűrő, utángyártottban is pont ugyanúgy néznek ki, mint a gyári, úgyhogy ha biztosra akarok menni, akkor lehet jobb lesz a komplett hűtőt cserélni.
És emlékeztek még az eldurranó O-gyűrűre? Nos, valszeg pont ott folyt el a klíma olaja, és emiatt szorulhatott meg a kompi, tök nedves a dobbetét belső fele épp a nevezetes csatlakozás mellett.
-
Redneck
nagyúr
válasz
barnam_ #342781 üzenetére
Akik a nulla szolgáltatásra szedik a lóvét, de nem csinálnak parkolókat, sem felfestést, vagy tereprendezést. Akik miatt az otthonomnál is fizetnem kell, mert az agglomerációs parkolóművészek miatt, kénytelen vagyok a zónában megállni.
Én is appal parkolok, de ettől még elvárható lenne, hogy normálisan legyen kitáblázva, mert így megtévesztő. 10 méterrel beljebb van egy zóna kezdete tábla, ami az utcára érvényes. -
hobizoli
nagyúr
válasz
Steve_Brown #342762 üzenetére
csak a motorblokk tobbszori vegyi atmosasa utan lenne tiszta a kiegyenlitotartaly
akkor szokott ilyen lenni, ha egy ideig csak sima csapviz volt benne, es attol a blokk elkezd rozsdasodni
utana hiaba mosod at siman csak vizzel, vegyi mosas kell neki, hogy a rozsdasodas megszunjon -
barnam_
nagyúr
válasz
tboy93 #342779 üzenetére
Inkább az a kérdés, miért ennyire a
"kultúra"szokások része itthon, hogy inni kell.
Szüleimnél nem, de máshol mindig felmerül családi ebéd során a "kérsz-e egy sört vagy pohár bort" kérdés. Nem köszönöm, nappal elvagyok nélküle is. Mármint este is, de jellemzően akkor már nem megyek sehová -
Steve_Brown
senior tag
válasz
Stylewars_kp #342775 üzenetére
Pozitív.
-
pècsimunkás
addikt
válasz
426os #342738 üzenetére
Nèzzük csak... Nèmetorszag...
Kis cègnèl vagyok 10 ève. Jöttek , mentek az emberek...
Számoljunk 60 főt.
30 körül vagyunk 30 ember jött, ment az èvek alatt.
2 targoncás volt, akinek elvettèk a jogsiját.
1 áruösszekèszítő.
3 sofőr
1 rakodó, akinek nincs mèg josija- egyelőre el van tiltva.
2 rakodó, akiknek elvettèk a jogsiját.
Ezekről tudok.Ez azért nem semmi...
-
válasz
Steve_Brown #342753 üzenetére
Nekem az van, anyós autóján is, előrelátó vagyok, de ez kölcsön kocsi.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #342755 üzenetére
A mienknel mennyi a csereperiodus?
-
Stylewars_kp
őstag
válasz
Steve_Brown #342771 üzenetére
Negatív vagy pozitív értelemben?
-
kérdeztem már, hogy van valakinek motorkerékpár szerelő ismerőse? valahol a dél-Pest - Kecskemét tengelyen kellene, gazdaságos megoldást keresek
van egy 2019 októberében letámasztott CBF600-am, azt kellene lábra állítani. nyilván ami benzin benne volt az belerohadt... garázsban tartom, ponyva alatt. -
iZol92
csendes újonc
válasz
MasterMark #342768 üzenetére
Teljesen jogos, elnézést. Remélem így jó lesz, ez a sima oldala.
-
iZol92
csendes újonc
válasz
CP111 #342754 üzenetére
Ez nem így van. Íme egy példa.
-
Redneck
nagyúr
Pénteki programnak egy kis kormányablakot választottam. Most lehet én vagyok a hülye, de ennél a táblánál én nem látom hogy fizetős. A kis utcák elején kint van a fizetős zóna, de ez a Bocskai út.
[kép]
Elindítottam a parkolási, mert itt okoskodtak hogy itt is fizetős, de szerintem nem. -
CP111
aktív tag
válasz
Steve_Brown #342762 üzenetére
Cigány nepper vette meg a tesóknak........ Szerinted őket mennyire érdekli??!!!
-
válasz
ArthurShelby #342705 üzenetére
remélem jó minőség, mert 100 ezerbe fájt
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
CP111 #342756 üzenetére
Volt apámnak egy hármas golfja lassan már 10 éve. Azt képzeljétek el, hogy olyan volt a fagyálló benne mint a homokozó, egy centit nem láttál el benne, annyira rozsdás volt. Mondtam én kiscsikó koromban, hogy na majd akkor én lecserélem benne a fagyállót. Tényleg normálisan, levettem a hűtő alsó csövét, leengedtem edénybe, slaggal átmosattam mindent, hogy ne legyen ocsmány. Feltöltöttem új fagyállóval.
2 hét múlva ugyan olyan retkes volt az egész hogy ugyan olyan rossz volt ránézni.Valószínűleg, hogyha nem 20 év után esik meg az első fagyálló csere akkor még menthető is lett volna az ügy.
Szóval ez külön kinyitja a zsebemben a bicskát, hogy
Már rég eladtam.....kit érdekel
valószínűleg azt aki épp szopik vele. -
barnam_
nagyúr
válasz
CP111 #342754 üzenetére
Én is tudok ilyet: a W124-es Mercim 32 éves kb. 465k km-el, isten tudja mikor volt benne hűtőfolyadék cserélve. Köszöni szépen tökéletesen elvan, nem melegszik.
De ez nem azt jelenti, hogy ez a követendő példa.
Ha valóban 8 ezer Ft a teljes készre kevert folyadék, akkor miért ne? -
Zola007
veterán
válasz
barnam_ #342750 üzenetére
normális szervizben minden munkára van standard norma időtartam bejegyezve
pl. olajcsere 0.15 óra, féktárcsa 1 óra, kuplung 2 óra stb hasamra ütöttem, de fel szokták tüntetni a számlán is
Természetesen ha problémás eset, be van rohadva, törött, stb akkor ettől eltérhet. -
CP111
aktív tag
válasz
MasterMark #342755 üzenetére
Már rég eladtam.....kit érdekel
-
MasterMark
titán
válasz
CP111 #342754 üzenetére
Majd szétszedve nézd meg milyen belül a motort utána írj ilyet.
Ha nem cseréled akkor elöregednek benne az inhibitorok amik akadályozzák hogy megegye az alut és rozsdásodjon a vas.
Amelyik autóban nem cserélnek hűtővizet, szépen látszik a hengerfejen a kráteresedés akár kívülről is mondjuk a termosztátnál.
-
CP111
aktív tag
-
-
Nők és autók mai epizódja:
Anyósnak megint lekotlott az autója… elkérte a barátnője autóját, amit kb 2 napja használ, feleségemmel megbeszélték kell rá pályamatrica mert ma jön látogatóba.
Ez persze elmaradt… bő 1,5 órával később vettem rá matricát - bár lehet már felesleges volt, 1 órán túl bünti van - mikor ideérve kérte állítsam be az oldalsó tükröket mert nem lát ki a kocsiból… Suzuki splash biztos nehéz lehet beállítani, de majd segítek. Félelmetes tényleg, hogy mennyi ilyen sofőr lehet még az utakon…
Valami tipp matrica fronton, írjunk előzetesen kérelmet? Vagy nincs mit tenni, majd jön a bünti arra kell válaszolni? Persze kölcsön kocsi további kellemetlen helyzet. -
Steve_Brown
senior tag
válasz
Eugene Roe #342636 üzenetére
Nekem pözsóm van. Gyakrabban lesz hengerfejes és eszi meg a hűtővizet mint hogy elöregedjen a fagyálló.
Ugyan itt Cappuccino eladó!
-
barnam_
nagyúr
-
barnam_
nagyúr
válasz
Emunem #342740 üzenetére
Amit én szoktam látni német-cseh határon (ebben az irányban mozgok): jellemzően a közép, kelet európai kisbuszokat állítják félre.
Többször mentem egyedül, egyszer sem állítottak ki, pedig nem igazán Jürgen fejem vanViszont német rendszám, pár éves autó ráadásul kombi, és nincs semmilyen sötétítés vagy tuning, ami szemet szúrna nekik.
-
barnam_
nagyúr
válasz
Eugene Roe #342646 üzenetére
Nálam most volt hűtőfolyadék csere 6 évnél és 210k km-nél (OM654). Nagyon nem olyan összeget fizettem érte, mint amiket felsoroltál...
szóval ja, annyiért simán, cseréld le.
De még a 20k munkadíj is tök oké manapság, szerintem. -
426os
őstag
érdekes amúgy, hogy egész Nyugat Európában, de még Skandináviában is van némi tolerancia, mégsincs tele a sajtó ittas sofőrök által okozott balesetekkel. Mióta ilyen országokban mozgok, napszaktól, fáradtságtól várható vezetendő távolságtól függően 1 sört általában meg szoktam engedni magamnak, de még sosem folytattam az ivást, csak mert "lehet' és "még egy csak belefér"...
@Kisza25: 16 év alatt még nem kaptam csekket egyik országban sem. Most várom az elsőt, lehet, hogy egy 30-as limitet nem vettem észre időben Ausztriában (és volt kamera).
-
KAMELOT
titán
válasz
grizlisandor #342730 üzenetére
Ha vezetsz akkor minek iszol?
Ha meg iszol akkor vigyen valaki haza! -
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #342730 üzenetére
Mutternal meg a teli szelvedomosora is bejelzett a legalkohol mero. Kontroll merest kert, az meg 0 lett. El is engedtek.
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #342730 üzenetére
-
Szoszo94
őstag
válasz
bandus #342704 üzenetére
Hétvégén voltunk bálban, tudtam, hogy egy pohár pezsgő a beugró. Elmentünk kocsival, vittem szondát, este 6-tól éjfélig voltunk ott és tényleg csak a kezdéskor ittam egy pezsgőt és onnantól kóláztam nem úgy
Nyilván nem mutatott már semmit, de így is zabszem volt a seggemben, mert jogsi nélkül munkám sincs. Fiatalon volt, hogy nem foglalkoztam túlságosan azzal, hogy vajon kiment-e belőlem amit ittam, de mostani fejjel teljesen aláírom a zéró toleranciát. Mégpedig azért, mert mindenkire máshogy hat és másmilyen mértékben az alkohol. -
KAMELOT
titán
Vannak ám itt bedrogozott pszichopaták [link]
-
Piáláshoz nem tudok hozzátenni - ritkán és keveset, súlyom sincs meg hozza nem is bírom, vezetéskor soha, de mi van ha pl mint nekem van távoli irányítás a kocsiban, pl udvarról simán kisétáltatom, bent se ülök a kocsiba. Ezt lehet pl ittasan vagy se? Mondjuk szondáztatásra igazából nulla esély, csak elvi a feltevés.
Nem ülök autóban nem vagyok köteles szondát fujni, vagy?
-
Petyyyyy
addikt
válasz
-secret- #342674 üzenetére
Azt ugye tudod, hogy a 0.6 a klinika halál állapota?
Nehéz erre még semlegeset is írni. A bíró álláspontját pont meg tudom érteni, az ítéletben mindig van szubjektivitás. Bármennyire is rossz ez, de "legalább van ideje átgondolni" hogy legközelebb vezet-e vagy sem.
Akkor is ezt írnám, ha engem tiltottak volna el. A múltkori nem álltam meg a stoptáblánál bünti óta is anyázok annál a kereszteződésnél, mert km-ről belátni minden irányba, felesleges megállni. D azért csak megállok, mert azt a pénzt el is tankolhattam volna. -
Steve_Brown
senior tag
válasz
dellfanboy #342670 üzenetére
Szerintem élete végéig legyen eltiltva.
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
Hétvégén autós program Veszprém megyében: ERC rally Hungary
-
válasz
-secret- #342666 üzenetére
Szar ügy, anno ~20 éve a cimborámnak csak 3 hónapra vették el az első ittasnál. A második alkalommal, pár éve pedig csak beállt az utcáról az udvarra (~100 méter) de kifigyelték a (lellei vízi)rendőrök, akkor asszem egy évre ugrott neki is.
Nem csak egy pohár sört ivott. 🤷♂️
-
Reggie0
félisten
válasz
Vismajor01 #342644 üzenetére
Pedig en meg szoltam is elore. Ugyanott kaptam
Bar en tudtam, hogy ott van,csak elvetettem a 84-re lassitast es nem lassultam eleg gyorsan.
-
válasz
grizlisandor #342703 üzenetére
a legrosszabb a munkához kell a jogsi takarózás. hát akkor főleg ne igyon, ha a jogsi hiánya a megélhetését veszélyezteti...
egy sört, de inkább radlert meg szoktam inni, hogy ha tudom, hogy 3-4 óra múlva kell csak vezetnem, pl. túrázás után, de itt belefér
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest