Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz UberMutant #55399 üzenetére
Conti is jo meg a CC2 is de a Goodyear is nagyon ajanlott. Ezek kozul azt vennem ami a legolcsobb.
De amugy a Hankook H750 is jo meg a Vredestein Quatrac.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
UberMutant
őstag
Sziasztok!
Mazda 3 2014 (205/60/R16) méretű gumikat használok.
2020 januárban vettem michelin alpin 6-ost télinek
és 2020 márciusban continental ecocontact 6-ost.
eztután beütött a vírus krach és évi 5000 km-re esett a menetteljesítmény.tárolni nem tudom őket, így csere és tároltatás évi 65k forint.
azon gondolkozom, hogy lecseréltetem:
opció 1 205/60R16 V continental AllSeasonContact 2 XL
opció 2 205/60R16 H michelin Crossclimate 2Mi az ok? Elegem van a cseréltetés macerából és az árából. 4 év alatt kifizetek egy új garnitúrát.
Felhasználás:
Ha esik a hó/ónos vacak nem megyünk vele. Főleg városban használva, esetleg budai dombok közé, de maradunk aszfalton. Esőben ne csússzon.Melyik lenne jobb? Esetleg alternatívát tudtok javasolni? (Pirelli? GoodYear? Toyo? ezeket nem ismerem)
köszi
-
z0d1@Ku$
senior tag
Eleinte én is úgy gondolkoztam hogy a 4S szar, a szezongumi a király. Aztán ahogy meglett a lexus, azt mondtam hogy nem fogok két autóra 2 szett gumit tárolni, úgyhogy ment is rá egy 4S gumi, a másik szettet eladtam és még így is pluszba kerültem. Oké hogy nem csapatja vele a kisfeleség, de én szoktam vele tempósabban is menni és hiába a 1.5 tonnás súly, még sosem volt probléma sem vízen, sem szárazon.
Gondolom még a többségnek az a vélemény van a 4S-ről, amikor ezek megjelentek és tényleg nem voltak a legjobbak. -
Qru
MODERÁTOR
válasz F_Zolee #55391 üzenetére
4S vt a kocsin amikor vettem. Mondom mi ez a szr.... De elhozom a kocsit es cserelem egybol. Aztan 2 ev mulva meg mindig az vt fent mert rajottem, hogy nekem boven eleg. De nyilvan Kakucson hamar elverezne vele.
Amugy voltam vezetesi treningen is vele es vizen pl az osszes nyarigumist verte vagy legrosszabb esetben 1 szinten vt vele (az egy Conti SC5 volt). Meg az instruktort is meglepte az eredmeny.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz yodamester10 #55393 üzenetére
Az Audin nekem is Pilot Sport 4 van Teli kereke mondjuk nem lesz, ugyse hozom elo telies idoben, meg a Dachsteinen se volt gond vele kis havazasban (majus vegen).
-
rbalint88
addikt
válasz F_Zolee #55391 üzenetére
Nem ur, aki nem herdal nyilvan kompromisszum a negyevszakos gumi, nem lesz toptoptop nyaron es telen se, de annak akinek csak eloregszik a gumija es nem elkopik, szvsz mar sokkal jobb egy negyevszakos szett, mint ket also kategorias vagy kozepes szezongumi azonos budzsebol. Tapadasban ott mar lehet jobbat is tud es legalabb a szereles nyugjet, koltseget es/vagy idejet megsporolod vele, meg nem kell tarolni meg egy szett kereket.
Pl ott van apos, teli gumi Rotalla, nyari gumi Kumho eco, megy evi 10e km-t. Venne helyett egy Vredestein vagy Hankook 4s szettet, siman jobb lenne.
[ Szerkesztve ]
-
z0d1@Ku$
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz vzsryl #55382 üzenetére
Napkozben jarsz csak, akkor sima a nyari. Foleg ha zsir uj pihe-puha kerul fel.
Bar amennyire mennek fel az arak, lehet jobban jarsz ha a telit megveszed most kvazi elore.
De ha fent van a teli akkor nyomjal egy kihalt uton egy veszfekezes szimulaciot. Ha nem 2 sarokkal arrebb all meg a kocsi akkor maradjon fent. Mikro repedes nem gaz, a lenyeg hogy mennyire maradt puha a gumi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
vzsryl
nagyúr
Összesen 8 felni van hozzá, szóval tartanám tovább a nyári-téli kombót.
A téli gumik ránézésre rendben vannak, enyhe mikró repedések már látszanak, de 12 évesek.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
tboldi
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
Sziasztok!
Amit veszünk verdát, azon azonnali kuka gumik vannak. Azon gondolkozom, hogy egyből nyári gumit kaphat-e most. Jelenleg az időjárás kedvez neki, de április 2. felénél előbb még sosem rakattam fel nyárit.
Mit gondoltok?megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Ahim
újonc
17- ben kellene, úgy tudom a pro-t nem ajánlják.
-
Ahim
újonc
Hankook négyévszakosról mik a vélemények? Teszteken elég jól szerepelt.
-
meri
aktív tag
Sziasztok! Van egy szett gyári 17-es Kia alufelnim, nyári gumiszettem és frissen beszerzett, megfelelő TPMS szenzorok; minden új. Ezek összeszereléséhez elvileg más már hozzávaló nem kell, ugye? Mennyibe kerül kb. mostanság a szett összeállítása üzemképesre, kiegyensúlyozással? Magát a felrakást (a téli szett cseréjét erre) kicsit még halasztanám. Köszi!
uff
-
Qru
MODERÁTOR
Öntömítő arra jó ha belemész egy szögbe. Ha kihasad az oldala (pl kátyú kivágja) az ellen nem véd. Itt egy cikk róla: [link]
XL: megnöveli a súlyindexet, jobban terhelhető a gumi. A gumiban a levegő a tehreviselő ele, (ezért kell jól felfújni ha sok súlyt viszel). XL-nél csak a nyomástartó réteg a sűrűbben szőtt. A Magasabb sebességindex viszont valóban komolyabb acélkarkakszt jelent, tehát kicsivel masszívabb (cserébe nehezebb is).
A peremvédő arra jó, hogy ne padkázd le a felnit, az csak egy extra gumiél, ami túllóg a felnin így azt radírozod le nem magát a felnit.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
-
TommyY2
tag
válasz z0d1@Ku$ #55362 üzenetére
Az utóbbi két kamu érdeklődő:
A másik, amire nem is válaszoltam.
Miért kellett volna neki az e-mail címem???
Olyan is volt már, hogy bankkártyás online fizetéssel előre soroltam a hirdetésemet és szinte azonnal jött rá két kamu üzenet.
Nem tudom, hogy mi kell ahhoz, hogy egy eladó előre utaljon pénzt a vevő részére?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz TommyY2 #55361 üzenetére
Pár hónapja (talán éve is..) már megy ez a dolog, nem nagyon lehet velük mit csinálni. Általában külföldi álnéven megy az összes többnyire 1-2 hetes/hónapos fiókokkal. Az a lényege, hogy a jobbágy külföldre akarja vitetni a cuccot, ezért valami biztosítást kellene fizetni, amit az eladónak előre el kell utalnia, hogy majd "visszakapja" ha megérkezik a postás. Nyilván aki nem csak odáig jutott hogy " paradicsom piros, meg sárga..." az kitalálja, hogy kamu, a többiek meg buknak - jobb esetben - pár 10ezer forintot.
itt egy cikk róla gyorsan guglizva: [link]
-
Sur1G
aktív tag
Sziasztok!
Segítsetek kérlek rendbe tenni a fejemben a következő dolgokat. Adott egy B8 Passat GTE melyben nincs pótkerék, ezért gyárilag öntömítő (nem defekttűrő) gumival adták (17”). Méretet szeretnék váltani (235/45 R18), viszont öntömítő gumikból (főleg peremvédős kivitelben) ebben a méretben elég kicsi a felhozatal.
Volt régebben egy esetem, ahol sikerült a felni szélét kihasítani és ennek ellenére bár lassan, de elmentem több 10 km. Persze a gumi kuka, de a helyzetet megmentette, ránézésre olyan volt mintha tartaná valamennyire teljesen leeresztett állapotban is. Ez az erősített (XL) vagy a peremvédős kivitele miatt lehetett?
Van bármi értelme az öntömítő réteggel ellátott guminak? Arra lenne szükségem, ha nyaralásnál történik valami el tudjak menni egy gumisig, és ne kelljen 2 gyerekkel az Autómentőt várni.
Tehát:
1. Öntömítő (Pirelli, Conti, Hankook, Goodyear)
2. Öntömítő + peremvédős (itt csak Conti Sportcontact5 egy szériája)
3. XL (van mindenkinek)
4. XL + peremvédős (ez is leginkább Conti)Köszönöm
üdv -
realist
őstag
Jól tudom, hogy Golf 7.5 GTI (nem performace) esetében ez a 18" -as gumi es felni méret?
225/40ZR18 92Y 7.5Jx18 ET51 5x112 center 57,1Elvileg a 8x18 is rámegy, de ott más az ET?
-
-
Land
veterán
Köszi, feldobtam Marketplacere. Olcsó Jánosoknak, neppereknek kocsi eladáshoz simán jó lesz.
Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi +
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #55349 üzenetére
Nem eroltetnem a 16-ot de en az a tipus vagyok aki lepukkant alapmeretu vasfelnivel jar.
Gyurubol jo a muanyag, attol ne felj.
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
Ezeket néztem helyben:
Continental 185/65R15 88H TL PremCont.6 - 29.420Ft/db
DEZENT 4X100 6X15 ET47 54.1 TZ - 43.010 (Ez 10 ágú, így a 4x100 furat nem a legjobb rajta)
Dezent 4X100 6X15 ET47 54.1 TN S 46.060 (Ez olyan, mint az első blikkre kinézett oxxo)
Ehhez az Oxxo ET40-be vagy ET50-be van, ami 35K.Nem tudom, hogy mennyire lenne értelme 16"-ban gondolkodni, abból a központozó gyűrűvel lenne olyan Oxxo ami azt hiszem jó paraméretű, a felni olcsóbb, a gumi drágább lenne, összességében durván egál a 15-ös és a 16 kerék árban:
Goodyear 195/55R16 87H Efficientgrip Performance - 34.220Ft/db
Hankook 195/55R16 87H TL Prime-4 MFS (K-135) - 36.000
Oxxo 4X100 6X16 ET50 60.1 OBERON 4 (OX07) SILVER (SI) 40.410A TN-es Dezent hasonló kinézetre az Oberon 4-eshez, ez is 8 ágú, ez a kettő jobban passzol a 4 furathoz. A 15-ös Dezent-hez nem kellene a gyűrű. A 16-oshoz adnának ingyen, de az műanyag.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #55347 üzenetére
Igen akkor jo a 45 is. Wheel-size-on van kalkulator arra nezzel ra. [link]
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
[link]
Itt találtam egy olyat, hogy nekem jó lenne a 5,5J is, valamint korábban azt néztük nekem, hogy ET47 lehet most a lemezfelni, így 46,47 vagy 48-ast nézzek.
A fenti linken az offset 44-48, akkor jó az ET45 is?Ehhez képest bementem a weltgumi-hoz, ott az eladó azt mondta, hogy ET40--től mehet 50-ig, ha nagyon a gyárihoz közelit akarok, akkor 48-ig.
Ha 5.5J-n van ugyanaz a 185/65 R15 gumi, akkor hogyan változik a pozíció, mikor lenne ugyanott, mint most ET47-el a 6J-s?
-
den89
tag
válasz z0d1@Ku$ #55344 üzenetére
Nem rosszból mondtam. Bravenak igaza van, 90-ről indíts, mert átlagára 33-34 ezer ennek a guminak. 70%-al (90 eFt környéke) már elégedett lehetsz. 80 pedig mindkét félnek korrekt, annyiért biztosan el fog menni.
Én 90-ről indítottam, és végül 80-ért adtam el ugyanígy kb 2 éves 2 ezer km-t futott Continental nyári gumikat tavaly. Hasonló volt akkoriban az új ára, mint a tiédnek, tehát kb 60%-os áron adtam el. De az autóval vettem, szóval nem számolom feltétlen bukónak.[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz z0d1@Ku$ #55342 üzenetére
Bocs, hogy beleduma. Lehet reálisan nézve annyit érnének, de senki nem fog annyit adni érte. Használt gumiért, jó ha az új ár 60-70%-át megkapod, hiába csak 2-3 e km van benne. Én felraknám első körben 80 ezerért a négyet, aztán ha nincs komoly érdeklődő, vinném kicsit lejjebb.
[ Szerkesztve ]
-
z0d1@Ku$
senior tag
Szerintetek mit érhet használtan egy szett VREDESTEIN Quatrac 205/55 R 16 91 H ?
kb 2-3000 km lehet bennük, és fél évet sem voltak az autón, azóta meg száraz fagymentes helyen voltak tárolva. 10-15e darabja? Sosem adtam még el használt abroncsokat, azért kérdezem, hogy valamennyire képbe kerüljek? -
Qru
MODERÁTOR
-
őstag
válasz [CS]Blade2 #55335 üzenetére
Megérhet, mivel az új Ultrac a tesztek alapján egy átlagos és meglehetősen kopós gumi. Aztán lehet, hogy folyamatosan finomítanak rajta, de a Conti jelenleg jobb.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz [CS]Blade2 #55333 üzenetére
Vredestein Ultrac az kb Hankook szint árban és tudásban is.
#nincsbennetarcsi
-
[CS]Blade2
addikt
Hankook gumit néztem nyárinak, de kiderült, hogy a ventus 4 nincs 15-ösben. Az Eco2 is 25K felett, a Ventus 3-as nem nagyon van.
Most két irányba nézelődök, 20K-tól valamit [A minimum Laufenn is már 21-22K], vagy most lenne egy ilyen:
185/65 R15 Continental PREMIUMCONTACT 6 88H - 28.900+1.390/db, szóval épp 30K felett.
Van még Eco Conti ami demo gumi, rohadt olcsón. 20K+szállítás, az gyanús.
A kettő között van egy 6-10 márka, de én hirtelen úgy számoltam, hogy ár/értékben nem igazán adja most a matek a középkategóriában ebben a méretben.Ez] a 65 fajta jöhet szóba durván.
-
BaLee
addikt
Nálunk jól muzsikál.
Nyáron, ősszel, szárazon és vízen sem nagyon volt eddig gond illetve 2 hete mikor volt egy havazás akkor felmentünk vele az Írott-kőre az osztrák oldalon (kanyargós út, hol kisebb, hol meredekebb emelkedő, bár egy csíkban már le volt takarítva) teljesen vállalható volt hóban is egy négy-évszakoshoz képest. -
polonic
félisten
Végre igazi hóban kipróbáltam a michelin alpin 6-ot így 3 év után. Ez a gumi zseniális szerintem. Teljesen stabil, jó hóban is menni vele. Olyan helyen fel tudtam jönni vele, ahol a barátok lendületből sem tudtak. És még úgy is, hogy nekem meg kellett állnom azon az emelkedőn, el tudtam indulni és feljöttem.
Bár azt hozzá kell tenni, szerintem az is segít ebben, hogy orrnehéz az autó. -
skitzoo
senior tag
válasz forceberg #55317 üzenetére
Salgótarján fele. Continental 4 evszakosat néztem. (Mercedes R 320 szóval a 4x4 megvan) elég keveset használjuk a kocsit (második kocsiként évi 2-3000 km.
"Tudod, mi a pokol? Nem tűz és ördögök... nem az, amit gyerekkorunkban tanultunk! Mi magunk építjük a magunk poklát... még életünkben... ahányszor fájdalmat okozunk... ahányszor szenvedést okozunk!"
-
veterán
válasz skitzoo #55314 üzenetére
Melyik útvonalon? Pl. Salgótarján - Garamfő - Poprád útvonalon kb. 40km hosszan mész kb. Mátraháza (~700m) magassága felett. Egy normális(Nexentől indul) nem túl régi négyévszakossal én is elindulnék.
Azért nem a sarkkör ez, de nem is az itthon megszokott környezet.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
blakey
titán
válasz kelly416 #55315 üzenetére
Nem csak ebben az országban, az egész világon sok az igénytelen, nagypofájú "májergyerek", aki beül a sz@rba és az első kanyarban balesetet okoz, majd túléli és később megbüntetik, majd 10 év múlva újra folytatja. Nem ország, hanem emberiség probléma.
ELADÓ: Homatics Box R 4K Plus *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
blakey
titán
válasz OPiiPO #55311 üzenetére
Vagy ha az autósok jobban odafigyelnének a saját autójukra és ebben az esetben a gumik állapotára, kétélű dolog, mert pl. ha én jó gumikkal és megfelelő állapotú autóval közlekedek, akkor bárki ellenőrizhet, minden rendben lesz, de aki alapból belesz@rik, annak semmit sem fog jelenteni, ha most megbüntetik, vagy elveszik a jogosítványát, 2 hét múlva másik autóval, még sz@rabb gumikkal és jogosítvány nélkül útra kel. Szóval ha mindenki tudatosabb és "igényesebb" lenne, akkor tizedannyi baleset és probléma lenne.
ELADÓ: Homatics Box R 4K Plus *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #55309 üzenetére
Ha ho van akkor kell. Kerdes hova megy SK-n belul.
Szlovákia:
Személygépkocsik esetében nincs dátumhoz kötve, viszont ha az utat összefüggő hó- vagy jégréteg borítja, akkor Szlovákiában kötelező mind a négy keréken legalább 4 mm profilmélységű téli gumi használata. Ennek hiányában a büntetési tétel 60 €.#nincsbennetarcsi
-
félisten
-
skitzoo
senior tag
Sziasztok! Szlovákiába mennénk 3 napra. Elég a negyévszakos vagy kötekedik miatta a rendőr?
"Tudod, mi a pokol? Nem tűz és ördögök... nem az, amit gyerekkorunkban tanultunk! Mi magunk építjük a magunk poklát... még életünkben... ahányszor fájdalmat okozunk... ahányszor szenvedést okozunk!"
-
Newlachka
őstag
Sziasztok!
jármű:BMW 3 F31 318D 2014
A gyári gumiméret ami az F31-emre kell az:
225/45/18 helyette rakhatok 235/40/18 vagy 245/40/18
illetve hátul
255/40/18 itt pedig 245/40/18 vagy 265/40/18.
Váltóméret kalkulátor szerint lehetséges.
Az autó nem XD egyszéles felnivel lenne szerelve.
Amiért szeretnék más méretet az az,hogy a váltó méretek "elterjettebbek".
Köszi a választ!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest